Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Punto 1.3 95 Dualogic Easy araç hakkındaki görüşlerim.
deneme33
12/11/2012, 18:52
Öncelikle Punto uzaktan çok hoşuma giden ve beni dıştan ve içten çok cezbeden bir araçtı tasarımı dizaynı çok güzeldi taki kısmet olup parayı denkleştirip alana kadar.
5 aylık kulanım sonunda görüşlerimi yazıyorum Kullandığım araç 2012 Punto Easy Dualogic 1,3 Multijet 95 Hp. araç 2200 km de
Öncelikle iyi yönlerini yazayım motor performansı ilk kalkış hariç iyi, akıt sarfiyatı iyi ama şehir içi dur kalk çok yaparsan çok yakıyor. Motor sesi durduğun zaman içeriye azda olsa geliyor ama hareket halindeyken ses yok denecek kadar az geliyor. Yol sesi içeriye çok fazla gelmiyor. Süspansiyonları çok iyi çukurda ve tümsekte beni hiç rahatsız etmedi, aracın sürüşü bana çok zevkli geldi, aracın konsolu göstergesi çok güzel ve kullanımı çok rahat ancak direksiyon üstündeki düğmeleri kullana bilmek için uzun parmaklı olmak lazım bana göre çok kötü ben kullanamıyorum, yol bilgisayarındaki bilgileri değiştirmek çok rahat silecek kolunun üstüne koymuşlar ve çok rahat kullanılıyor. Koltukların rahatlığı idare eder uzun yolda beni çok yormadı. Dualogic vites geçişleri çok sarsıcı değil bazen vitesin geçişini bile hissetmiyorum tabi araç sıfır ve şimdilik hisetmiyor olabilirim uzun vadede ne olur bilemem “gerçi bu vitesle ilgili çok iyişeyler duymadım hatta bu duyduklarımdan sonra araçla uzun yola gitmeye korkar olmuştum ama hayırlısı olsun diyorum” şimdilik vitesin kararsız kaldığı durumula hiç karşılaşmadım yalnız cam açıken vitesin geçişlerini dışardan duyuyorum eğer bu normal bir durumsa benim için bir sorun yok yeterki arıza vermesin.
Aracın bana göre olumsuz yönleri araçtaki işçilik kötü değil çooook kötü şimdi nerden bu kanıya vardığımı soracaksınız aslında yazılacak çok şey var benim en çok canımı sıkanları yazacam. Kapı camlarının çıtaları baştan sağma takılmış gibi çünkü bazı yerleri cama tam oturmamış kapının içine su giriyor camı her kaldırıp indirdiğimde cam içten gelirken ıslak çıkıyor uzun zamanda muhtemelen içerde bir yerleri paslandırıp bozacak gibi geliyor bana, Yağmurlu havada araç durmuşken yani hiç kullanmıyor olsanız bile motorun içine su giriyor, çünkü bir keresinde motorun yağına suyuna bakayım diye açtığımda akünün oturtulduğu tablanın vidalarının içi suyla doluydu ve akünün hemen yanında sigorta kutusu vardı uzun vadede oryada su gireceğini düşünüyorum malum suyun girdiği her parça garanti dışı kalıyor kullanıcı hatası oluyormuş işçilik hatası değilmiş yani yağmurlu havada bırak aracı kullanmayı aracı yağmurdan koruyacaksın, ayrıca motor kaputunu kapatırken kaputun bastığı fitiller hiç yerine oturmuyor oturtsam geri çıkıyor ve oradan motora su giriyor hem de girmemesi gereken yere giriyor.
Araçtaki plastikler yerlerine iyi oturtulmamış bir yerler iyi oturmuşken diğer taraf açık kalmış ve buna benzer işçilik hataları var. Anlayacağınız puntoda işçilik çok kötü malzeme kalitesini bilemiyecem ama eminim oda kötüdür bir iki sene sonra sanırım dökülmeye başlar zaten şimdiden ön göğüs kısmından araç rölantideyken tıkırtı sesi gelmeye başladı bile servise götürmeye korkuyorum bir tarafı yaparken diğer tarafı bozarlar diye.
Araç bana hiç güven vermiyor 100 ün üstüne çımaya korkuyorum hafif bir virajda bile sanki araba arkasını atacak gibi geliyor bana bilemiyorum araç bana virajda güvensiz gibi geldi gerçi araçta ESP var ama gördüğüm işçilik hatalarından sonra devreye gireceğinden bile şüpeliyim bu yüzden araç kullanırken artistlik yapımıyorum
Gelelim star&stop teknolojisine şimdiden söyleyim sistem stop etti akıllara zarar kafasına göre çalışıyor kafasına göre devre dışı kalıyor kitapçığına bakıyorum neden devre dışı kalır diye kitapta yazılan durumların hiç biri yok ama bizim S&S çalışmıyor ertesin gün bir bakmışım ki aynı şartlarda çalışıyor anlamadım belkide yağmurdan sonra akünün oraya sukaçtıda ondanmı kafayı yedi acaba bilemiyecem ve buna benzer şeyler
Sonuç olarak puntoyu aldığıma pişman oldum şimdi diyeceksiniz bukadar paraya ancak bukadar olur diyeceksiniz yalnız ben aracı alırken fiyatı 43,500 dü yani ucuz değildi aynı sınıftaki poloda 46 47 küsürdü ozaman niye polo almadın diyeceksiniz almamamın sebebi kredi seçenekleri bana uymuyordu uysaydı hiç düşünmeden alırdım.
Belki bu yazdıklarım sadece benim araçta vardır bilemiyecem ama tek bildiğim bu sorunlar beni puntodan soğutmaya yetti hep diyorlardı fiat alma çabuk dökülüyor diye ama pek inanmazdım ama şimdi fazlasıyla inanıyorum. Keşke satma imkanım olsa zararına bakmam hemen satarım ancak engelli aracı olduğu için 5 sene içinde satamıyacam malesef artık fazla dökülmesin diye araca çok binmeyecem kapının önünde duracak artık uzun lafın kısası bana soracak olursanız almadan önce çok iyi araştırma yapın kullananlara sorun ben pek soramadım. Ayrıca araç satın alırken araçların sadece tipine bakıp ta araç almayın işçiliğine malzeme kalitesine de bakın derim teşekkür ederim.
İşçilik konusunda maalesef eksiklikler var araçta aa sanırım sizin de şansınızaaorunlu bir araç denk gelmiş.
Sent my iPad 2 using
Misafir046
12/11/2012, 19:01
Merhaba ,
Bende de Punto 1.3 mjet Lounge 75 Hp var. s&s
Benim aracım düz.
Otomatik araclarının durumunu bilmiyorum ama onun dısında iç tarafta plastik işçiliğinin belli kesimleri ve yer döşemesinin kaltesizliği dısında aracımdan cok ama cok memnunum.
Puntolar dengeli araclardır.Virajlarda (virajına göre) kolay kolay savrulmaz.Pololar gibi i20ler gibi değildir.arkayı cok nadir dengesizce savururlar.
Bende Stop&start'tan memnunum.Acıkcası daha sıkıntı yasamadım.
Benimde ongorulerimi yazayım ki bili sitedim.Bir servise goturun bence.Sonucta ucretsiz olarak o anda sizinle bir test surusune cıkıp gerekli izahatları yapıyorlar.
1ocak2011
12/11/2012, 19:06
Aynı aracın Evo'su bende var ve inanırmısınız bilmiyorum bahsettiğiniz sorunların hiç biri bende yok. Cam açıkken vites geçişini anca sessiz bir sokakta duymak mümkün. Ben o kadar memnunumki 5000 TL masrafla lastik ve jant yatırımı yaptım aracıma. Sorunlar elbette olur ama servislere gidersiniz bu sorunlarınızı çözersiniz...
Saygılarımla
deneme33
12/11/2012, 19:14
Aynı aracın Evo'su bende var ve inanırmısınız bilmiyorum bahsettiğiniz sorunların hiç biri bende yok. Cam açıkken vites geçişini anca sessiz bir sokakta duymak mümkün. Ben o kadar memnunumki 5000 TL masrafla lastik ve jant yatırımı yaptım aracıma. Sorunlar elbette olur ama servislere gidersiniz bu sorunlarınızı çözersiniz...
Saygılarımla
araçtan memnun kalmanıza çok sevindim keşke bende memnun kalabilseydim çünkü dizayn olarak çok hoşuma giden bir araçtı ama malesef işçilik sorunu yaşıyorum galiba ama anlayamdığım ucuz bir arabada almıyoruzki işçiliğini nede bukadar düşük tutuyorlar
bende synı aracın benzinlisi var. araçtan memnunum genel olarak. Bazen oluyor bu tür durumlar. Bende sert virajlara girdim yüksek hızlarda esp devreye girdi. Frenler v.s de iyi bence.
deneme33
12/11/2012, 19:20
bende synı aracın benzinlisi var. araçtan memnunum genel olarak. Bazen oluyor bu tür durumlar. Bende sert virajlara girdim yüksek hızlarda esp devreye girdi. Frenler v.s de iyi bence.
sizin aracın motoruna yağmur yağdıktan sonra su giriyormu acaba benim araçta yağmurlu havada aracı hiç kullanmasam bile akünün bağlantı vidalarında su birikintileri gördüm enişelendim buraya su geliyorsa heryere gelir diye düşünüyorum
Ben arabayla aşırı yağışın ortasında kaldım. Tabirici caizse gölden geçtim zıpkın gibi geçti. Ama kaputu açıp bakmadım. İçeri su almaması lazım. Bence siz servise götürün. Sıkıntılarınızı anlatın bedavaya almadınız sonuçta. Easy donanım genel olarak iyi araç. Bende şöyle bir gariplik farketmiştim kaputu açınca yer gözüküyor araçlarda. Daha önce hiç görmemiştim. Alıştım:)
punto_multijet
12/11/2012, 19:32
valla bu msjınızı okuyunca acaba bizim kullandıgımız punto değil mi diye dusunmeye basladım. 95lik evo kullanıyoruz bu bahsettiğiniz sorunların %90ı yok daha yasamadık arac 40binde. içeri ruzgar sesi alma ve plastik aksamda ufak tefek işçilik sorunları dısında hiçbir problemimiz yok.
1ocak2011
12/11/2012, 19:36
valla bu msjınızı okuyunca acaba bizim kullandıgımız punto değil mi diye dusunmeye basladım. 95lik evo kullanıyoruz bu bahsettiğiniz sorunların %90ı yok daha yasamadık arac 40binde. içeri ruzgar sesi alma ve plastik aksamda ufak tefek işçilik sorunları dısında hiçbir problemimiz yok.
O sorunlarda garantiden değiştiriliyor...:drool000:
punto_multijet
12/11/2012, 19:37
sizin aracın motoruna yağmur yağdıktan sonra su giriyormu acaba benim araçta yağmurlu havada aracı hiç kullanmasam bile akünün bağlantı vidalarında su birikintileri gördüm enişelendim buraya su geliyorsa heryere gelir diye düşünüyorum
eger agac altında falan bırakıyosanız su gider kanalları tıkanmıs olabilir temizlik snrası sorununuz gecer. buarada bu kanallar tıkandıgında arac ne olursa olsun motor kısmına ve hatta arac içerisine su girebilir
punto_multijet
12/11/2012, 19:38
O sorunlarda garantiden değiştiriliyor...:drool000:
Aynen öyle abi. Allah kaza bela vermesin baya memnunuz evodan. Hanım Lanciadan daha fazla bunu kullanıyo o derece :D
1ocak2011
12/11/2012, 19:43
Aynen öyle abi. Allah kaza bela vermesin baya memnunuz evodan. Hanım Lanciadan daha fazla bunu kullanıyo o derece :D
Toplam 12 lastik ve 12 jant var depoda Araca yaptığım yatırımın hatti hesabı yok, Ben çok keyif alıyorum...Çünkü araçlarımız çok keyifli ve teknolojik kıymetini bilmek lazım ve servise gitmeden böyle kötülüyerek araç imajını yere düşürürüz. Sonrada marka imajı yok denmeye başlar...
Misafir046
12/11/2012, 20:02
Karter koruma yoksa ve yogun yagıslı bir zamanda kullandıysanız alt tarafı boş oldugu icin su sıcratabilir.
dincsoy16
12/11/2012, 20:10
Karter koruma yoksa ve yogun yagıslı bir zamanda kullandıysanız alt tarafı boş oldugu icin su sıcratabilir.
bendede 2007 dualogic punto var.bahsettiginiz sorunlarin hic birini yasamadim ve cok memnunum arabamdam.bence siz bir servise baktirin araci :confused:
Sent my GT-I9100 using
işçilik kalitesi gibi konular tartışılabilir (hangi arabalarla kıyasladığınıza da bağlı) fakat virajlarda sovrulma ihtimali ve 100'den sonra güven vermemesi gibi birşey kesinlikle söz konusu değil. ben de aynı arabanın bir donanım üstünü kullanıyorum. araç kesinlikle -segmentinde- yol tutuş konusunda ilk 3tedir.
Son olarak ben yazayım, arkadaşımızın bahsettiği sorunların en başında ve en çok yakındığı konu motor kısmının kirlenmesi, tuncay abi ve benim araçlarımızda sonradan yaptırdığımız orjinal karter koruma ve hatta daha farklı koruma ekipmanları yaptık, bundan dolayı belki de bizim motorlar kirlenmiyor olabilir, ikinci sorun malzeme kalitesi benimde 4/4 lük diyemeyeceğim bir olay ama yolcu koltuğuna oturan bir sürü arkadaşım aracı incelediğinde özellikle ön konsola baktığında hayran kalıyorlar bunu da belirteyim. son olarak start stop un şöyle bir algılama özelliği var aracınız çok soğukken trafikte dursaız bile devreye girmiyor veya rampada durdunuz belli bir eğimden sonra araç stop etmez ancak durduğunuz halde boşa atarsanız stop edecektir göreceksiniz, aklıma gelmişken aracımı o kadar çok yüksek süratlerde virajlarda kullandım ki herhalde bundan iyisi quartto olabilir diye düşünüyorum. bir konu başlığında yazmıştım. bayram dönüşü ılgaz dağının virajlarına başladığımda ardımda merso 4 matic vardı önce beni solladı ardından solladığına sollayacağına pişman oldu önümde gidemediği için geçtim ve onca sert viraja ve yüklü olmama karşın güçlü ve çizgisini takip ederek dağı aştık hamdolsun yüzümü kara çıkartmadı. iyiki puntoyu tercih etmişim. bu son kasa polo olayına gelince benim 3.sıfır puntom ve engüçlüsü bu, ilk aracımı alırken polo mu bu mu karar veremedim polodan 250 TL pahalı olmasıa karşın gp yi seçmiştim çünkü abs ebd standart tı polo da ise opsiyondu ! ve 1.4 77 gp m ile 1.4 80 bg lik polo yu mahvediyordu , aracım şu an 50.000 km yi aşmış vaziyetteyim...nice km lere...MAŞALLAH
srkaradag
13/11/2012, 19:46
Bende 27000km oldu çok şükür beni hiç üzmedi
Misafir046
13/11/2012, 19:49
bendede 2007 dualogic punto var.bahsettiginiz sorunlarin hic birini yasamadim ve cok memnunum arabamdam.bence siz bir servise baktirin araci :confused:
Sent my GT-I9100 using
Yanlıs alıntı yaptınız sanırım.
Altta karrter koruma olmayınca camura vs girince aracın motoru kirli bir gorunume ulasıyor.
Bizzat karter korumalı ve korumasız olarak bir omceki puntomda yasadıgım olaydır.
slm.arkadaşlar...içimi bende dökeyim fırsatta...sıfır aldım 2 sene evvel ve punto dan genel anlamda memnunum ammmaaaa,,,
1- at arabası amortisörü sertlikte illallah dedirtti
2- 100 km den sonra arabanın yol tutuşu güvenli değil...gidiyor gitmesine ama derdimi burada ifade edemem...şöyle söyleyeyim....uzun seneler mercedes 190E kullandım,91 modeldi...alman nasıl yaptıysa yola tırnaklarını geçiriyordu araba...fiat'da 21 sene sonraki teknoloji böyle olmamalıydı diye düşünüyorum.(farklı segmentler olsada)..o yüzden hislerim fazla gaza basma diye uyarıyor.
3- puntonun frenlerine laf yok...italyan bunu yapmış...tebrik ederim.
4- virajda sorun yok,ideal.
4- benzinli ama yakıtı az yakıyor,bunuda başarmış fiat.....yazacak çok detay var ama fazla kafaya takmıyorum.
Xenophan
13/11/2012, 21:18
bende synı aracın benzinlisi var. araçtan memnunum genel olarak. Bazen oluyor bu tür durumlar. Bende sert virajlara girdim yüksek hızlarda esp devreye girdi. Frenler v.s de iyi bence.
Espnin devreye girdiğini belirten bir uyarı var mı yoksa nasıl anlaşılıyor?
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
Espnin devreye girdiğini belirten bir uyarı var mı yoksa nasıl anlaşılıyor?
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
Uğur, muhtemelen asr devredeyken yanan ikaz ışığı esp çalışırken de yanıyordur...
Ayberk0616
13/11/2012, 21:27
Espnin devreye girdiğini belirten bir uyarı var mı yoksa nasıl anlaşılıyor?
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
Esp devreye girdiği zaman zaten anlarsınız takır takır farklı tekerlere fren yapıp aracı şeride oturtuyor :D
Xenophan
13/11/2012, 21:53
Geçen gaziemirden bornovaya otobandan dönerken bi viraja hızlı girdim sırf denemek için, aracın arkası hafif savruldu gibi geldi. Bakıma gittiğimde sormuştum baktık çalışıyor dediler.
Emin olamadım bir türlü denemeyede tırsıyorum:)
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
Ayberk0616
13/11/2012, 21:55
Geçen gaziemirden bornovaya otobandan dönerken bi viraja hızlı girdim sırf denemek için, aracın arkası hafif savruldu gibi geldi. Bakıma gittiğimde sormuştum baktık çalışıyor dediler.
Emin olamadım bir türlü denemeyede tırsıyorum:)
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
Boş ve düz bir yolda(gece) aracınızla alakasız direksiyon hareketleri yapın mesela 70-80 gidiyoken ard arda sert şekilde 3-4 kere direksiyonu sağa sola çevirin espnin devreye girdiğini ne işe yaradığını daha iyi anlıyacaksınız :D
merhaba bende 1.4 105 hp punto var dediğiniz sorunların sadece 1 tanesini yaşadım o da virajlarda güven vermemesi onunda sebebini şöyle açıklıyım bi kere viraj bile denemeyecek bi dönemeçte su biriktisi sandığım şeyin mazot olması yüzünden bi kıç atma sorunu yaşadım o da benim toplamama gerek bile kalmadan kendini toplamıştı araç ki bende esp yok ama bu tür şeyler insan pskolojisini bozuyo şimdi her viraja çok dikkatli giriyorum belkide çok rahat dönebileceğim virajları şimdi korkarak dönüyorum ister istemez . s&s 'e gelince hiç bi sorun yaşamadım canavar gibi maşallah çokta tasarruf ettiğimi düşünüyorum
Ahmet Bey merhaba. aracımı alalı 3 ay oldu ve 4100 km ye geldim. benimde aracım engelli aracı. Şimdi forumda ne güzel düşüncelerinizi şikayetlerinizi ve olması bir ihtimal kaygılarınızı anlatmışsınız. Ben arabamı aldığımdan bu yana çok şükür hiç bir sıkıntı yada eksiklik görmedim. Tabiki zevkler ve renkler tartışılmaz.
1-Ben özellikle yol tutuşunua hayranım. 120-130 ile güvenli bir hisle çok sert olmayan virajlara çok rahat giriyorum ve ne bir savrulma hissi nede bir kaygı taşımıyorum. (Ama tabi ki de hiç bir araca güven olmaz. dikkatli ve tedbirli olmak gerekir.)
2-Bence malzeme kalitesi aynı segmentte olan araçlarla kıyasladığımızda biraz daha üstün kalitede olduğu görüşündeyim.İşçilik desen 10 üzerinden 7 verilebilir.
3-Start-Stop kullanımına gelince. sendeki aynı durum benimde başıma geldi. servise götürdüm ve herhangi bir sorun olmadığını araç ısınmadan start-stop sisteminin devreye girmeyeceğini söyledi. yani S&S aracımızın motoru ısındığında devreye giriyor.
4-Yakıt tüketimi konusuna gelince benim ortalama şuan 6.5 civarında. çoğu zaman agresifleşiyorum. kullanım tarzımda ona göre sertleşiyor. ama normal ve sakin kullanımda 5-5,5 lt civarına düşeceğine ve düşüreceğime inanıyorum. 4100 km nin 2500 km sini uzun yolda yaptım. bu süreçte yakıtımı sadece shell GTL aldım ve yakıt tüketimim ortalama 4,6 yı hiç geçmedi. 95 km sabit hızda ise 100 km de 4,1 lt yi yakaladım. yani bence bu değerler makül.
5-Duologic Şanzumana bayılıyorum. şu zamana kadar hata verme de dahil hiç bir sıkıntı yaratmadı. Ben şahsen çok memnunum.
6-Şunu belirteyim. öncelikle ilk yapacağınız aracınızla barışmak ve onu sevmek. Haftada 1 kere bile olsa aracınızla vakit geçirin. ben öyle yapıyorum. ama sanmayın ki öyle yaptığım için arabamı seviyorum. ben aracımı test sürüşü yapmadan buradaki yorumlardan yola çıkarak, servise gidip görüp beğenerek ve hoşlanarak aldım. ve şu an arabama aşığım diyebilirim.
7-Bir şey daha belirteyim. ben maddi imkanı bulduğum ilk fırsatta garanti süresini full garanti ile 5 yıla yükseltecem. Ankarada 800 TL civarında bir rakam çıkıyor. tavsiyem sizde maddi imkanınız varsa şimdiden garanti sürenizi 2 yıl daha uzattırın. hiç olmazsa kafamz rahat eder. sonuçta Allah'tan bişey çıkmazsa aracımız 5 yıl bizde.
Yani sözün özü kafanızda ileriye dönük varsayımlar yaparak kendinizi aracınızdan soğutmayın. daha önününde 4 sene 8 ay kadar bir zaman var. bahsettiğiniz su alma olayını ve kafanıza takılanları da servise götürün. muhakkak ki varsa bir sorun çözeceklerdir. gösterin. baksınlar. söyleyeceklerim bu kadar.
Sağlıcakla kalın..
Esp'nin devreye girdiğini yoldan çıkıyordum başka bir güç beni yola çekti oradan anladım. ilahi güç olabilir :)))
punto_multijet
14/11/2012, 13:45
Geçen gaziemirden bornovaya otobandan dönerken bi viraja hızlı girdim sırf denemek için, aracın arkası hafif savruldu gibi geldi. Bakıma gittiğimde sormuştum baktık çalışıyor dediler.
Emin olamadım bir türlü denemeyede tırsıyorum:)
Evo'dan tepetaklak ile gönderildi.
esp fizik kurallarınla iddalaşmaya başladıgınızda genelde devreye girer. hafif arka savrulmaları normal karsılanabilir. audi, bmw, lancia, punto evo denedigim arabalar mesela bu 4unde de belli bir arka kaymasına arac musade ediyor ama limite yaklasırsanız o zmn mudahele geliyor espden punto evoda da aynı sekilde mesela.
esp fizik kurallarınla iddalaşmaya başladıgınızda genelde devreye girer. hafif arka savrulmaları normal karsılanabilir. audi, bmw, lancia, punto evo denedigim arabalar mesela bu 4unde de belli bir arka kaymasına arac musade ediyor ama limite yaklasırsanız o zmn mudahele geliyor espden punto evoda da aynı sekilde mesela.
Kaan'a katılıyorum.
Diğer arkadaş; ESP devreye almak için yüksek hızlara çıkmana gerek yok , düşük bir hızda trafiğe kapalı bir yerde önce bulunduğun şeritten diğer şeride (örn:50 km/h) geç hemen akabinde tekrar eski şeridine aracın sola sağa giderken ekranda sarı bir ışık yanıp yanıp sönecektir yani bu geçişler esnasında duruma göre araç tekerleklere fren uyguluyor olduğunu farkedeceksin, örnekle sabit tamamen buzlu bir yolda trafiğe kapalı bir yerde önce 50 km/h ardından da 70 km hızla önce sola sonra sağa birkaç kez deneme yapıldı araç asla çizgisinden yani şeritler dışında başka bir yöne geçmedi ! Not: Orjinal lastikleriyle denenmiştir...
Merhabalar,
Ben de 1 hafta önce Punto 1.3 Multijet 95Bg Dualogic Lounge aldım. Görüşlerim:
*İşçiliği plastik ve görünüş açısından çok önemsemiyorum. şimdilik beni rahatsız eden bir durum da olmadı ama içeri su alırsa vaziyet değişir. Bu kabul edilir bir hata değil.
*S&S aynı sorunları yaşıyorum. Ben devre dışı bırakmadığım halde bazen çalışmadığı ve devre dışı dediği oluyor. Sebebini bilemiyorum. Bu durumda S&S 'u kapatıp açınca düzeliyor.. Ancak bu tutarsızlık can sıkıcı.
* Hız yapmaya korkuyorum gerçekten de. virajlarda çok savrulduğumu hissediyorum. Uzun yola gitme fırsatım olmadı, gidersem de 90ı geçemeyeceğim bu korkuyla. Hızı sevmediğim için fazla takılmasam da bu şekilde güvensiz sürüş insana keyif vermiyor. Ancak bu yol tutuşu sorunu belki de B sınıfı araçların ortak özelliğidir diğer araçları da test etmediğim için bilemiyorum.
Not: VW Polo benim de aklımdan geçmişti ve hemen hemen aynı sebeplerle (fiat kredi kampanyasının cazipliği birde poloya, punto-loungedaki donanımlardan ekleyince fiyatı coşuyor) puntoya karar vermiştim. Umarım çok pişman olmayız :)
Birkan61
24/11/2012, 23:40
Merhabalar,
Ben de 1 hafta önce Punto 1.3 Multijet 95Bg Dualogic Lounge aldım. Görüşlerim:
*İşçiliği plastik ve görünüş açısından çok önemsemiyorum. şimdilik beni rahatsız eden bir durum da olmadı ama içeri su alırsa vaziyet değişir. Bu kabul edilir bir hata değil.
*S&S aynı sorunları yaşıyorum. Ben devre dışı bırakmadığım halde bazen çalışmadığı ve devre dışı dediği oluyor. Sebebini bilemiyorum. Bu durumda S&S 'u kapatıp açınca düzeliyor.. Ancak bu tutarsızlık can sıkıcı.
* Hız yapmaya korkuyorum gerçekten de. virajlarda çok savrulduğumu hissediyorum. Uzun yola gitme fırsatım olmadı, gidersem de 90ı geçemeyeceğim bu korkuyla. Hızı sevmediğim için fazla takılmasam da bu şekilde güvensiz sürüş insana keyif vermiyor. Ancak bu yol tutuşu sorunu belki de B sınıfı araçların ortak özelliğidir diğer araçları da test etmediğim için bilemiyorum.
Not: VW Polo benim de aklımdan geçmişti ve hemen hemen aynı sebeplerle (fiat kredi kampanyasının cazipliği birde poloya, punto-loungedaki donanımlardan ekleyince fiyatı coşuyor) puntoya karar vermiştim. Umarım çok pişman olmayız :)
yol tutuştan bu kadar şikayetçiyseniz lastik genişliğinizi arttırıp aracınıza yay taktırın :)
eski aracımda 225/40/17 lastik ve yay vardı. Go kart arabası gibiydi inanılmaz yol tutuyordu
punto_multijet
24/11/2012, 23:41
Merhabalar,
Ben de 1 hafta önce Punto 1.3 Multijet 95Bg Dualogic Lounge aldım. Görüşlerim:
*İşçiliği plastik ve görünüş açısından çok önemsemiyorum. şimdilik beni rahatsız eden bir durum da olmadı ama içeri su alırsa vaziyet değişir. Bu kabul edilir bir hata değil.
*S&S aynı sorunları yaşıyorum. Ben devre dışı bırakmadığım halde bazen çalışmadığı ve devre dışı dediği oluyor. Sebebini bilemiyorum. Bu durumda S&S 'u kapatıp açınca düzeliyor.. Ancak bu tutarsızlık can sıkıcı.
* Hız yapmaya korkuyorum gerçekten de. virajlarda çok savrulduğumu hissediyorum. Uzun yola gitme fırsatım olmadı, gidersem de 90ı geçemeyeceğim bu korkuyla. Hızı sevmediğim için fazla takılmasam da bu şekilde güvensiz sürüş insana keyif vermiyor. Ancak bu yol tutuşu sorunu belki de B sınıfı araçların ortak özelliğidir diğer araçları da test etmediğim için bilemiyorum.
Not: VW Polo benim de aklımdan geçmişti ve hemen hemen aynı sebeplerle (fiat kredi kampanyasının cazipliği birde poloya, punto-loungedaki donanımlardan ekleyince fiyatı coşuyor) puntoya karar vermiştim. Umarım çok pişman olmayız :)
95lik evomuzla 4 tekerlekten ses gelir derecesinde bile hızlı viraja girdigim oldu hemde kac kere yol tutusunla ilgili bir sıkıntı gözlemlemedim sahsen. b sınıfı içerisinde bence oldukca ii durumda yol tutusu
Öyle diyorsanız virajlarda korkmadan denemek gerekiyor belki de alışınca bu his ortadan kalkacaktır.
Birkan61
25/11/2012, 00:05
hangi araçtan inip b sınıfı bir araca bindiniz ? onunda etkisi vardır..
aracı yeni tanıyorsunuz..
ben bugüne kadar hep b sınıfı araçlara sahip oldum.
Citroen C3, Grande Punto.. Şuan ibiza sahibiyim.
İbizayı ilk aldığımda çok temkinli sürerdim.
Aracı tanımaya başladıkça şartlarını zorlayabiliyorum ve güveniyorum aracıma.
Tabi limitler dahilinde sürmek lazım cılkını çıkarmadan..
Sürücü olarak olmsa da Jetta, Leon ve Megane gibi araçlarda seyahat ettiğim oldu. Savrulmadan rahatsız olduğumu hatırlamıyorum.. Leondan Ibizaya geçen bir arkadaşım da yol tutuşu konusunda oldukça rahatsız olduğunu söylemişti..
Ben de alışacağımı umuyorum. Sonuçta daha 1 hafta oldu.
Birde aracın görünüşünü çok beğeniyorum. Direksiyondaki tuşlar da büyük kolaylıksağlıyor..
aracın yol tutuşu genel olarak çok güzel ama sert direksiyon hareketlerinde ön yine sağlamda arkadan savrulma eğilimi var ama sonuçtu ralli arabası değil
aalperdemir
25/11/2012, 02:20
Uğur, muhtemelen asr devredeyken yanan ikaz ışığı esp çalışırken de yanıyordur...
Esp ışığı cok hizli bir sekilde yanip sonuyor devreye girdiginde. Trafik olmayan bi yerde denemistim. Ayrica start stop ozelligini bi aralar devreye sokamayabilirsiniz. Gece saatlerinde 7 derecenin altina dusunce arac stop eder ve birkac saniye sonra tekrar calisr.
Sent my iPhone using
Esp ışığı cok hizli bir sekilde yanip sonuyor devreye girdiginde. Trafik olmayan bi yerde denemistim. Ayrica start stop ozelligini bi aralar devreye sokamayabilirsiniz. Gece saatlerinde 7 derecenin altina dusunce arac stop eder ve birkac saniye sonra tekrar calisr.
Sent my iPhone using
Alper,yani dediğim gibi aynı asr deki gibi bir ikaz sözkonusu o zaman...
ESP ve ASR nin lambaları aynı. sarı bir ikaz lambası hızlıca yanıp sönüyor. ESP yi devreye sokmak kolay değil ama sırf devreye sokacağım diye çokta zorlamayın ESP nin kar etmediği durumlarda oluyor :) Start&Stop sisteminin devreye girmesi için motorun ısınması gerekmiyor bildiğim kadarıyla. Evden çıkınca ilk lambalar 100 metre ilerde ve oraya geldiğimde durursam eğer araçta stop ediyor. S&S sadece uzun yoldan gelince, aküye aşırı yük binince ve araç DPF temizliği yaparken devreden çıkıyor. Bunun dışında siz kapatmadığınız sürece devreden çıkmaz..
aalperdemir
25/11/2012, 23:18
Steingp izmirde hava sicakligi 10 derecenin altina dusmedigi icin s&s devre disi kalmiyodur:) ispartaya gel bak nasil devre disi kaliyo. Mesaji attigimda derece 2 gosteriyo :) oyle bi devre disi kaliyoki. Duruyo hemen geri calisiyo.
Sent my iPhone using
aalperdemir
25/11/2012, 23:23
Alper,yani dediğim gibi aynı asr deki gibi bir ikaz sözkonusu o zaman...
Valla esp devreye girdide asr yi devreye sokamadik:) hava buralarda sogukta daha biz tutmadi.
Sent my iPhone using
reddragon
26/11/2012, 00:15
100 den sonra güven meselesi biraz da Türkiyedeki yollarla alakalı diye düşünüyorum. Yani araç temiz bir otobanda filan 140 a kadar güvenle gidiyor. Fakat otoban dışında ülkemizde güven veren bir yol yok ki... Bir çok yola yandan bağlantı var adam zınk diye karşına çıkıyor. Şeritler dar sollarken adam çok yakınına girebiliyor... Otoban dışında 100 lere çıkmak pek akıl karı değil zaten ayrıca yasak da...
Onun dışında bana göre de verdiğiniz para çok. 43 Lira verince insan daha hatasız bir araç bekler. Ben dualogic grande yi aldığımda 26 Liraydı ve fiyatına göre gayet iyi bir araç. Benimkinde de makyaj aynasından bagaj lambasına, isofix ten kapı üstü tutamaçlarına kadar bir ton aksesuar eksik en azından sizde bunlar var.
Kaputtan su alma bende yok. ızgaradan aşağı gidiyor. Motor kuru.Yağmurda su alma da yok. Ama aracı yıkarken filan bagaj kapağının altına su kaçıyor biraz. Haliyle kapıların da yanlarından azcık ıslanıyor.
İyi taraflarından bakın bence o motor ve o vites çok iyi. Ufak tefek sorunlarınızı da sservisle ve yalıtımla çözersiniz...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.