Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyundai i30 Elite Dizel Otomatik



isuldor
23/10/2012, 18:58
Merhaba Arkadaşlar,

Daha önce okuyan arkadaşlar bilir açtığım bir konuda araç değişikliği için akıl danışmıştım ve neticede de Hyundai i30'da karar kıldığımı söylemiştim. Belki merak eden olur diye sürüş izlenimlerimi paylaşmak isterim.

Araç konforlu, tabi bunun bir kıyası olması gerekiyor aynı kasada kıyas olarak kullandığım astra classic ve bravodan çok daha yumuşak diyebilirim (Özellikle aynı yolda aynı kasisten geçerken hiç yokmuş gibi sakin bir çekilde geçti.). Golf'e de bindim ama aynı güzergahta (tümsek rampa çukur vs.) kullanmadım (şahsi yorumum Hyundai daha sessiz ve konforlu). Vites geçişleri hissedilmiyor (kick down hariç ama onda da öyle birden yığılma yok). Motorun öyle atlayayım zıplayım uçayım tarzında bir performansı yok, hatta hissiz bile denebilirim belki de sessizliğinden ama bence bu konforu artırıyor öyle bir gürültü bir ileri atlama vs. pek istediğim özellikler değil (araç sollarken kickdown performansını henüz ölçmedim bir tek o hayati önem taşıyor benim açımdan). Her nekadar araç 130 bg bile olsa da maalesef 1450 kg (sürücü ve yolcularla 1600 kg olur min.) olan araç ağırlığının payı bu gücü gölgeliyor.

Sessiz çok sessiz, oto dergilerinin test verilerinde BMW 3.20d'dan az biraz daha düşük olduğunu görmüştüm(gerçi BMW 2.000 cc onu da göz ardı etmeyelim). Yakıt ortalaması için çok erken ama şehir içi 8-9 lt'ye kadar makul karşılarım. araçtaki koltuk ısıtma türkiye'ye gelirken kabin ön ısıtma adında bir donanıma bırakmış ne olduğu belirsiz bir donanım ama bir nevi elektrikli soba gibi erken ısıtma sağlıyor eğer kullanışlı olursa ehh peki derim yoksa büyük kayıp. Ön cam buz çözücü Ankara'da işe yarar bir özellik bunu da kışın görürüz.

Araç da otomatik şanzıman modları yok (kar kış sport vs. sadece eco modu var) ama manuele çevrilebildiği için sorun yok karda artık elle müdahale edeceğiz.

Koltuk malzemesi çok ahım şahım değil, şimdiden bir kenarlarda yavaş yavaş kırışıklıktan gideceğim gibi bir hava var. Hayırlısı bakalım Hyundai maceramız nasıl sonuçlanacak. Fiat alırken de beklentim düşük değildi ama yüksekte değildi. Yani çok kötü araba yapmazlar neticede gider durur diyordum ama kesinllikle beklentimin üzerinde konfor ve kalite sundu. Bagajı küçük geldiği için değiştirdim. Şu bir gerçek fiyat/fayda oranı Fiat Punto'da çok yüksekti. ikinci elde de değer kaybı eğer 1-2 sene gibi az kullandıktan sonra satacaksanız çok yüksek (donanımlar pek kar etmiyor vs.). 5-6 yıllık puntolarda piyasa daha iyi gibi geldi alıcısı satıcısı ve fiyat anlamında.

Şimdilik bu kadar herkese tekrar teşekkürler

rbcn
23/10/2012, 19:10
hayırlı olsun 100 bini devirmeden periyoduk bakım harici servis görmüyorsa iyidir

isuldor
23/10/2012, 19:15
Yani neticede beklentimiz o, 5 yıl garantisi var. Göreceğiz artık Koreliler ne kadar ilerledi.

karizmatik_boy
23/10/2012, 19:57
Hocam hayırlı uğurlu olsun... sunroof varmı yok mu bilmem ama bazılarında burdan gelen tıkırtı sorunun olduğunu okumuştum servis de bu sorunu hemen hallediyormuş... 5 yıl garanti büyük avantaj... komşumuz mevcut getz 88 liğinin yanına oğlu için i30 aldı ve çok memnun... i30 un motoru çok performanslı değil ama vasat da değil orta halli... dediğiniz gibi araç çok oturaklı kendi sınıfındakilerine göre çok çok üstün... Bende merakla bekliyorum acaba hyundai bu sefer yaptı mı yoksa hüsran mı olacak diye... Umarım beklentilerinizi karşılar...

Tekrardan kazasız belasız...

SteinGP
23/10/2012, 20:03
hayırlı olsun hocam. bende bayiide görüp beğenmiştim aracı. yalnız dediğiniz gibi, motoru 128 HP gibi değil çok enteresan şekilde sanki 100 HP lik benzinli bir motormuş gibi davranıyor. ama iç mekan cidden sessiz, yakıtta gayet iyiydi bizim ölçümlerimizde..

lektonstar17
23/10/2012, 21:05
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.Hyundaide sevmediğim şeyler motoru ve sanki yer sıkıntısı varmış gibi daracık bir sütuna sıkıştırılan teyp,klima bölümü.Elantrada bile büze büze kum saatine çevirmişler.O kısmı biraz daha geniş tutsalar çok daha güzel olurdu.Görüntüleri de kullanılan malzemeden midir nedir nedense ucuz malzeme gibi bi his uyandırıyor.
Ama aracın görüntüsü harika.Fiat ta aynı malı yıllardır ısıtıp ısıtıp önümüze koysun.

aykut_1914
23/10/2012, 21:18
güzel tercih kazasız belasız :)

hyundai in otomatiklerinin yakıtları fazla gibi sanırım sizin fikirleriniz nedir?
babamda accent blue var manuel,28*29 kurus yakmakta hayet memnun ancak benim dizeli öve öve bitiremememden dolayı otomatik bir crdi elentraya geçme düşüncesi var :)

ahmet4646
23/10/2012, 21:26
manuel vites neden düşünmüyorsunuz ?

aykut_1914
23/10/2012, 21:30
manuel vites neden düşünmüyorsunuz ?

soru bana mıdır başlık sahibine mi?

karizmatik_boy
23/10/2012, 21:36
Çok entersandır ki düne kadar Hyundai için söylenmedik sözler bırakmayanlar şimdi övmeye başlamışlar ilginç :S

pdr42
23/10/2012, 21:50
Hyundai üzel tasarımlar yapıyor.Yalnız arkadasım 2011 elentrası var direksiyon soyuldu elimde kaldı ust bas kalmadı.Bunun dısında konfor ve fnksiyonelligi fena degil yakıt tuletimi de başarılı otomatik olmasına ragmen sehir icinde tam hatırlyamayıorum ama 6 yahut 6.5 yakaladıgımı hatırlıyorum 50 km hızlarda ve cok sakin bir kullanımda. Aşırı trafik olmadan kullanmıstım yalnız degerleri tam hatırlayamadım ama sunu konusmutuk otomatik olmasına ragmen bu degerler cok iyi demiştik. Malzeme kalitesi düşük arac o kaliteyi hissettrimio.Ama aynadan arkayı kamera ile gorebilmek güzeldi:))

takres
23/10/2012, 23:41
Hayırlı olsun...Gerçekten güzel araç...

tayfux
23/10/2012, 23:51
hayırlı olsun gerçekten bende çok beğeniyorum bence hyundai bu araçla sınıf atlamış..fiat için Türkiye de tempra neyse hyundai için de i serisi o dur bence..

firari83
23/10/2012, 23:57
motor hissiz diyen arkadaşlar haklı sayılabilri ama bu biraz ekonomi için yapılmış. çünkü turbo maksimum performansını 2000 devir civarında gösteriyor. performans isteyenler aracı 2000 devirin üzerine çıkarmaları gerekir. ben de eski kasa i30 dan inip puntoya bindim. segment farkı var ama hyundai ne yazık ki üzülerek söylüyorum kat kat iyi...

mike51
24/10/2012, 00:27
Merhaba Arkadaşlar,

Daha önce okuyan arkadaşlar bilir açtığım bir konuda araç değişikliği için akıl danışmıştım ve neticede de Hyundai i30'da karar kıldığımı söylemiştim. Belki merak eden olur diye sürüş izlenimlerimi paylaşmak isterim.

Araç konforlu, tabi bunun bir kıyası olması gerekiyor aynı kasada kıyas olarak kullandığım astra classic ve bravodan çok daha yumuşak diyebilirim (Özellikle aynı yolda aynı kasisten geçerken hiç yokmuş gibi sakin bir çekilde geçti.). Golf'e de bindim ama aynı güzergahta (tümsek rampa çukur vs.) kullanmadım (şahsi yorumum Hyundai daha sessiz ve konforlu). Vites geçişleri hissedilmiyor (kick down hariç ama onda da öyle birden yığılma yok). Motorun öyle atlayayım zıplayım uçayım tarzında bir performansı yok, hatta hissiz bile denebilirim belki de sessizliğinden ama bence bu konforu artırıyor öyle bir gürültü bir ileri atlama vs. pek istediğim özellikler değil (araç sollarken kickdown performansını henüz ölçmedim bir tek o hayati önem taşıyor benim açımdan). Her nekadar araç 130 bg bile olsa da maalesef 1450 kg (sürücü ve yolcularla 1600 kg olur min.) olan araç ağırlığının payı bu gücü gölgeliyor.

Sessiz çok sessiz, oto dergilerinin test verilerinde BMW 3.20d'dan az biraz daha düşük olduğunu görmüştüm(gerçi BMW 2.000 cc onu da göz ardı etmeyelim). Yakıt ortalaması için çok erken ama şehir içi 8-9 lt'ye kadar makul karşılarım. araçtaki koltuk ısıtma türkiye'ye gelirken kabin ön ısıtma adında bir donanıma bırakmış ne olduğu belirsiz bir donanım ama bir nevi elektrikli soba gibi erken ısıtma sağlıyor eğer kullanışlı olursa ehh peki derim yoksa büyük kayıp. Ön cam buz çözücü Ankara'da işe yarar bir özellik bunu da kışın görürüz.

Araç da otomatik şanzıman modları yok (kar kış sport vs. sadece eco modu var) ama manuele çevrilebildiği için sorun yok karda artık elle müdahale edeceğiz.

Koltuk malzemesi çok ahım şahım değil, şimdiden bir kenarlarda yavaş yavaş kırışıklıktan gideceğim gibi bir hava var. Hayırlısı bakalım Hyundai maceramız nasıl sonuçlanacak. Fiat alırken de beklentim düşük değildi ama yüksekte değildi. Yani çok kötü araba yapmazlar neticede gider durur diyordum ama kesinllikle beklentimin üzerinde konfor ve kalite sundu. Bagajı küçük geldiği için değiştirdim. Şu bir gerçek fiyat/fayda oranı Fiat Punto'da çok yüksekti. ikinci elde de değer kaybı eğer 1-2 sene gibi az kullandıktan sonra satacaksanız çok yüksek (donanımlar pek kar etmiyor vs.). 5-6 yıllık puntolarda piyasa daha iyi gibi geldi alıcısı satıcısı ve fiyat anlamında.

Şimdilik bu kadar herkese tekrar teşekkürler

hala 4 ileri otomatik şanzıman sanırım diğer markalar 6-7-8 öyle gidiyor

karizmatik_boy
24/10/2012, 00:29
motor hissiz diyen arkadaşlar haklı sayılabilri ama bu biraz ekonomi için yapılmış. çünkü turbo maksimum performansını 2000 devir civarında gösteriyor. Performans isteyenler aracı 2000 devirin üzerine çıkarmaları gerekir. Ben de eski kasa i30 dan inip puntoya bindim. Segment farkı var ama hyundai ne yazık ki üzülerek söylüyorum kat kat iyi...


++++++ 1000000000000....

kukart
24/10/2012, 01:32
hala 4 ileri otomatik şanzıman sanırım diğer markalar 6-7-8 öyle gidiyor

yeni i serilerinde otomatik vites 6 ileri...

M@GIC
24/10/2012, 10:18
bazı motorların tork grafiği daha stabil şekilde hazırlanıyor. Bu da sürücüye daha ağır başlı hızlanma sunduğunda teknik katalog verilen beygir gücünden daha azmış gibi his uyandırıyor. Bunu konfor ve ekonomiklik ön plandaysa bir çok markada görülebiliyor.

İnsgnia 1.6 180 lik test sürüşü yapmştım satış müdürüne bu araba gerçekten 180 hp mi? diye sordum. Ama yüksek viteste ramba felan dinlemiyordu gaza bastığında yürüyor ama öyle koltuğa yapıştırmıyor.

ahmet4646
24/10/2012, 10:47
soru bana mıdır başlık sahibine mi?

başlık sahibine söledim sizde düşünüyosanız bence iyi araştırın test yapın bence çift kavrama olmayan otomatikler konforlu değil manuel her açıdan daha iyi geliyor bana tabi eş durumu falan yoksa aracı eşinizle kullanırsınız o manuel vites kullanamaz ondan alırsınız ayrı mesele.

aykut_1914
24/10/2012, 11:02
başlık sahibine söledim sizde düşünüyosanız bence iyi araştırın test yapın bence çift kavrama olmayan otomatikler konforlu değil manuel her açıdan daha iyi geliyor bana tabi eş durumu falan yoksa aracı eşinizle kullanırsınız o manuel vites kullanamaz ondan alırsınız ayrı mesele.

yok kardeşim senden bir üste bende yazmıstım bişeyler de ondan :) babam manuel accent blue kullanmakta o düşünyr belki otomatiğe geçmeyi :)

coll34
24/10/2012, 11:40
hayırlı olsun kazasız belasız

isuldor
30/10/2012, 11:01
Teşekkürler Arkadaşlar, Allah size daha iyilerini versin

Bayram Tatili olduğu için erken cevap veremedim.

Aracı 1000km kadar kullanma şansım oldu, ilk yorumlarıma ek olarak olumsuz bir yanını eklemek istiyorum aracın direksiyonu ince, simit gibi geliyor bazen kullanırken. Yakıtı da ortalama şehir dışı (ağırlıklıklı) şehir içi (yalova içi dik yokuşlar vs.) 5.9 lt yaktı. Araç yeni 5.5 lt düşebilir ama daha da düşmez. Şehir içi 7.5-8.0 lt yakabilir.

aykut_1914
30/10/2012, 17:03
evo dan inip hyundai ye binince direksiyon sert ve ele oturmuyo benimde aynı fikirdeyim :)

halils2
31/10/2012, 12:21
hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızı