PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 160000 km üzeri dizel bravo alınır mı ?



alvarzo
22/10/2012, 11:17
Merhabalar ve herkese iyi haftalar,

Fiat Punto alma niyetiyle başladığım arayışlarım neticesinde Bravoya kadar uzandım... Bulduğum bir kaç araç var ama 30.000 tl altında bir bütçem olduğu için bu araçlar genelde 140.000 - 180.000 bandında km değerlerine sahip..

Bravo 1.6 mjet motor kullanıyor sanırım (piyasada fazlasıyla kullanılan 1.3 mjetden farkı varmı onuda bilmiyorum)...

Böylesine yüksek km değerlerine sahip araçları almak sizce mantıklı mı? ortalama ne kadar daha bu motor beni taşıyabilir ve potansiyel ağır bakım masrafı, sorun vs vs gibi konularda bilginizi paylaşırsanız memnun olurum.

Şimdiden teşekkürler...

aykutisci
22/10/2012, 11:20
alınır ustam 160.000 km deki mjet motorda alınır 260.000 dekide yeterki hor kullanılmamış olsun 700-800 bin km kullananlar var bu motorları

punt0
22/10/2012, 11:24
bencede alınır arkadasın dedigi gibi düzgün kullanıldıgı takdirde 700-800 bin km yapıor..

tayfux
22/10/2012, 11:26
alırsın ama satarken biraz sıkıntı çekersin malum Türkiye de 100 binin üstündeki araçların satışı herzaman zordur..

SteinGP
22/10/2012, 11:29
bencede eğerki bakımları düzenli yapılmış, "arazide" kullanılmamışsa, iyi bi ekspertiz sonrası alınabilir..

alvarzo
22/10/2012, 11:41
Potansiyel masrafları nedir bu kmdeki araçların ? Örneğin turbosu şu kadar sonra değişim ister veya ağır bakımı şu kmdedir gibi bir bilgi verebilecek arkadaş varsa memnun olurum...

SteinGP
22/10/2012, 11:49
turbonun ömrü nedir bilmiyorum ama kullanıma bağlı. en olası masraf alt takım ve lastik olabilir bence..

GUNES
22/10/2012, 11:51
hocam türkiyede ne yazık ki 100bin km yukarısı araçlara bakış açısı aynı...psikolojik sınır 100bin km sanırım insanlarda...keşke aynı kanıyı taşımasak ama ben bile bu sınırı korkulu bir nokta olarak görüyorum...ne var ki; o kadar tatlı araçlar varki 140-180 bin km arasında...ancak; hemen satışı düşünüyor insan...50bin km ben binsem diyor...ya sonrası? satarken? işte sıkıntılardan biri bu diğeri de insan 2. ellere güvenemiyor hele ki o kadar yüksek km araçlara....

Battal
22/10/2012, 11:51
alırsın ama satarken biraz sıkıntı çekersin malum Türkiye de 100 binin üstündeki araçların satışı herzaman zordur..

Doğru söylüyorsunuz. Yani herkes alırken 50 60bin i geçmemiş olsun istiyor ama kendi aracını satarken 150 de olsa 160 da olsa abi sen km ye bakma uzun yolda yapılmış sıkıntı olmaz diyor. Böyle de acaip bencil bir durum var piyasada.

Ben şahsen 50bin de hırpalanmış, yorgun araba almaktansa 150binde temiz araba almayı tercih ederim. Özellikle piyasadaki üç kağıtçı al-satçılar galericiler düşünüldüğü zaman temiz araç bulmak gerçekten zor.

tayfux
22/10/2012, 11:54
Potansiyel masrafları nedir bu kmdeki araçların ? Örneğin turbosu şu kadar sonra değişim ister veya ağır bakımı şu kmdedir gibi bir bilgi verebilecek arkadaş varsa memnun olurum...
Turbo genelde 150 binin üstünde sıkıntı çıkarmaya başlar..trigier seti değişecek 160 binde diye biliyorum..biraz masrafı olur diye tahmin ediyorum..

karizmatik_boy
22/10/2012, 14:35
alınır ustam 160.000 km deki mjet motorda alınır 260.000 dekide yeterki hor kullanılmamış olsun 700-800 bin km kullananlar var bu motorları

Tr de sadece Mercedes-Benz kamyon ve otobüs motorlarının 1 milyon km yol yapabilme garantisi vardır... Eğerki dediğiniz gibi 700-800 bin km yapabiliyorsa mjet ki ben görmedim çapına göre helal olsun...

krm1983
22/10/2012, 14:49
Hırpalanmamışsa ve de kolay elden çıkarma düşünceniz yoksa alınır. Bakımlı bir mjet 700-800 bin km yi görür. Dayanıklı motorlar yeter ki hırpalanmamış olsun.


Sent my iPad 2 using

rbcn
22/10/2012, 14:50
Tr de sadece Mercedes-Benz kamyon ve otobüs motorlarının 1 milyon km yol yapabilme garantisi vardır... Eğerki dediğiniz gibi 700-800 bin km yapabiliyorsa mjet ki ben görmedim çapına göre helal olsun...




Fiat 2.El Arabalar ve Satılık Sıfır Km Otomobil Fiyatları sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/fiat/dizel?pagingOffset=20&sorting=a4_desc)

ametist
22/10/2012, 14:59
120 de triger değişir.. zaten değişmiştir o kilometrye kadar.. turboda ıslık,üfleme yoksa kabaca sorun da yoktur. bakımları yapılınca taş gibi makinedir. klasik sorunu denebilecek ufak gıcırtı çıtırtı haricinde hiç ciddi arıza vereni görmedim, duymadım, okumadım... bendeki 133000 de, maşallahı var.
aracı biraz kullanıp sonra bilgisayara bağlatın. enjektörlerin basıncına bakılsın. bosh car service ler bu konuda uzman, zira bravoda sistem onların.
satılmaz diyenlere bakmayın, ucuz alır, ucuz satarsınız. kar etmeseniz de size zarar ettirmez.

alvarzo
22/10/2012, 15:01
İstanbulda taksilere baktığımda km değerlerinden görebildiğim kadarıyla 1.3 mj motorlar gerçekten oldukça uzun ömürlü. (200 veya 300 binde motor yapılmadıysa tabi)

1.3 ve 1.6 multijet motorların ömürleri fark eder mi peki sizce ?

ykaya1983
22/10/2012, 15:41
Fiat 2.El Arabalar ve Satılık Sıfır Km Otomobil Fiyatları sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/fiat/dizel?pagingOffset=20&sorting=a4_desc)

+1
Süper bir cevap olmuş:siritma:

GUNES
22/10/2012, 16:03
Fiat 2.El Arabalar ve Satılık Sıfır Km Otomobil Fiyatları sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/fiat/dizel?pagingOffset=20&sorting=a4_desc)

bu araçları nerden buldun hocam yaa:) çürümüşler, bitmişler, ağlıyorlar :)

alvarzo
22/10/2012, 16:36
160.000 km üzeri bravolara bile 28000 istiyorlar çok değil mi sizce de?

pdr42
22/10/2012, 19:14
Fiyat cok o kmde ki araclara o para verilmez

celenlee
22/10/2012, 19:35
1.3 ve 1.6 multijet motorların ömürleri fark eder mi peki sizce ?

Asıl cevap bulması gereken soru bu ;)

1.3 multijet kendini kanıtlamış ancak ya 1.6 lar?

ametist
22/10/2012, 20:09
Asıl cevap bulması gereken soru bu ;)

1.3 multijet kendini kanıtlamış ancak ya 1.6 lar?

bu motor 2007 den beri var.. beş yıldır en ufak bir şey duydunuz mu?

kitanotr
22/10/2012, 20:26
bravolarda da 2008 den berı var.en ufak bır sey duymadım.ben sırf motorunun saglamlıgından bu aracı sectım.

ametist
22/10/2012, 20:39
bravolarda da 2008 den berı var.en ufak bır sey duymadım.ben sırf motorunun saglamlıgından bu aracı sectım.

bravonun lezzetini kullanmayan bilmez.. fikir bile üretemez, sadece uydurur :)

kadir07
22/10/2012, 20:42
Bakımları zamanında yapıldıysa,hor kullanılmadıysa hiçbir sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum geçen Birmota gittiğimde 2008 model turizmci birinin 220.000 de bakıma gelen Bravosu vardı...;)

karizmatik_boy
22/10/2012, 20:49
Fiat 2.El Arabalar ve Satılık Sıfır Km Otomobil Fiyatları sahibinden.com'da (https://www.sahibinden.com/fiat/dizel?pagingOffset=20&sorting=a4_desc)

Bahsettiğin araçların en az 5-6 defa motorları yapılmıştır.... M jet 150 bin den sonra biter...

ozdkay
22/10/2012, 21:00
anladığım kadarıyla konu bravoların kendisinle değil zaten.. 1.6 motorların ne kadar uzun ömürlü olduğu. arkadaşın sorusu 1.3 ler 500-600 bin giderek kendini kanıtlamış ama 1.6 larda aynımı diye soruyor. alacak olan arkadaş 160bin km üstü bakınca kafasında soru işareti oluşması normal

ABNEW
22/10/2012, 21:01
Bahsettiğin araçların en az 5-6 defa motorları yapılmıştır.... M jet 150 bin den sonra biter...

Selim, mjtd 150000den sonra biter demek pek doğru değil.Düzgün kullanılmış ve bakımları zamanında ve doğru yapılmış bir mjtd ya da dizel ünite 150000leri kat kat aşar rahatlıkla.Tabi bir mjtd görürsün örneğin 150. kmde soğutma suyu bitmiş halde yol almıştır motor doğal olarak bitmiş olabilir ya da yağsız giden bir motor...Mjtd ye ya da başka bir markanın güncel turbo dizel güç ünitesi 150000kmde kesinlikle bitemez...

160000km deki bir bravo ya da mercedes ya da bmw alınır mı? Ben almam :) Neticede sadece motor değil, vites kutusu ve diğer aktarma organları, direksiyon, koltuk...Birçok parça bu km ye ortak olur.Düşük kmde ve bakımlı, kazasız bir araç 2. elde değerlidir...

aykut_1914
22/10/2012, 21:04
Bahsettiğin araçların en az 5-6 defa motorları yapılmıştır.... M jet 150 bin den sonra biter...

uzman tv :D

GUNES
22/10/2012, 21:07
tamam FIAT grubunda motor en güvenilir nokta...hele ki FIAT grubununda sahip olduğu ferrari motorlarının nasıl yapıldığına dair bir belgesel gördüm ondan sonra tamam dedim bu grubun motorları okeydir :) ancaaak; her zaman bildiğim bir nokta vardır bakımları zamanında yapılan motor uzun yıllar hizmet eder sahibine....ama 2.eldeki büyük sorunlardan biri de budur...bakımlar zamanında yapılmış mı...motor hiç inmiş mi....motor darbe almış mı....mı mı mı ..... :) ....tonlarca soru işte....benim aracım olsa araba içime sinse yıllarca binsem...km olayına pek takmam çünkü geçmişini bilirim aracımın.

mutunch
22/10/2012, 21:11
Bugün Isparta özel serviste, 160000 de multijet bir linea vardı. Arabanın motorunu söküyorlardı. Niye motor açtıklarını sorduğumda ise kaçak mazot kullanmış ondan motor gitmiş dediler. Ancak motorda ne olduğunu anlayamadılar. En son pistonlara, gömleklere, eksantriğe bakıyorlardı ama bütün değerler olması gereken sınırlar içerisindeydi. Hatta o km.de gömleklerdeki aşınmanın ustanın elindeki ölçü aleti ile %5 olduğu ortaya çıktı.
Fakat kalitesiz yakıttan dolayı, manifold ve egr girişleri fena halde kurumluydu. Hatta bunun fotoğraflarını da çektim.

Soruna gelecek olursak, benim tahminimce düzgün mazot alınmış, yormadan güzel kullanılmış bir multijet motor o kmlerde bitmez. Baktıracaksan turboya ve yürüyen aksam ile geri kalanına baktırıp alabilirsin. Araba hor kullanılmadıysa kendini belli eder zaten. O fiyatlara 95 lik punto evo da bakabilirsin, tercih senin.
Şimdiden hayırlı olsun.

karizmatik_boy
22/10/2012, 21:13
tamam FIAT grubunda motor en güvenilir nokta...hele ki FIAT grubununda sahip olduğu ferrari motorlarının nasıl yapıldığına dair bir belgesel gördüm ondan sonra tamam dedim bu grubun motorları okeydir :) ancaaak; her zaman bildiğim bir nokta vardır bakımları zamanında yapılan motor uzun yıllar hizmet eder sahibine....ama 2.eldeki büyük sorunlardan biri de budur...bakımlar zamanında yapılmış mı...motor hiç inmiş mi....motor darbe almış mı....mı mı mı ..... :) ....tonlarca soru işte....benim aracım olsa araba içime sinse yıllarca binsem...km olayına pek takmam çünkü geçmişini bilirim aracımın.

Hocam demir yorgunluğu denen bir olay vardır... Belli km den sonrasında motor yorulur... Bazılarını bu kavramlar soyut gelebilir ancak demirin de belli bir ömrü vardır... özellikle de yıllanmaya başlamışsa o motordan artık çok hayır gelmez... Tr deki sözde euro dizellerin kalitesini de görüyoruz işitiyoruz... bu yüzden benzinli araç tr de max 250 bin dizel bana göre 150 bin de biter...

GUNES
22/10/2012, 21:26
Hocam demir yorgunluğu denen bir olay vardır... Belli km den sonrasında motor yorulur... Bazılarını bu kavramlar soyut gelebilir ancak demirin de belli bir ömrü vardır... özellikle de yıllanmaya başlamışsa o motordan artık çok hayır gelmez... Tr deki sözde euro dizellerin kalitesini de görüyoruz işitiyoruz... bu yüzden benzinli araç tr de max 250 bin dizel bana göre 150 bin de biter...

haklısın hocam yorumumu yazıktan sonra düşündüm ''metal yorgunluğu'' olayını...motorlar da yoruluyor... :)

fatihsen67
23/10/2012, 13:37
uzman tv :D

Zuzman tv demek dada doğru olur :)

uraaal
23/10/2012, 13:52
türkiye hala dizel motor kullanmayı öğrenemedi heryerde bunu gözlemliyorum.kullanıcılarının buyuk bır kısmı benzinli araç gibi hareket ettiği için benim tercihim 2.elde dizel olmazdı umarım sizin için hayırlısı olur.

krm1983
23/10/2012, 14:22
Selim, mjtd 150000den sonra biter demek pek doğru değil.Düzgün kullanılmış ve bakımları zamanında ve doğru yapılmış bir mjtd ya da dizel ünite 150000leri kat kat aşar rahatlıkla.Tabi bir mjtd görürsün örneğin 150. kmde soğutma suyu bitmiş halde yol almıştır motor doğal olarak bitmiş olabilir ya da yağsız giden bir motor...Mjtd ye ya da başka bir markanın güncel turbo dizel güç ünitesi 150000kmde kesinlikle bitemez...

160000km deki bir bravo ya da mercedes ya da bmw alınır mı? Ben almam :) Neticede sadece motor değil, vites kutusu ve diğer aktarma organları, direksiyon, koltuk...Birçok parça bu km ye ortak olur.Düşük kmde ve bakımlı, kazasız bir araç 2. elde değerlidir...

+1283


Sent my iPad 2 using

kitanotr
23/10/2012, 15:01
trakyada olanlar bılır.edirne corlu arası doblolar calısıyor, bu doblolar 600-700bın olanları sahsen gordum.ıstanbuldakı albealara hiç hesaba bıle katmıyorum...

kitanotr
23/10/2012, 15:02
metal yorgunlugunu bız dusunebıldıgımıze gore ar-ge deki muhendıslerde dusunmustur. 150 bınde motor bıterse, vay o fırmaların halıne.

utkuaydin
23/10/2012, 15:03
Multijet 150 binde biter gibi saçma sapan bir ibare kullandıktan sonra bu cümleyi yazmanız çok manidar.Ayrıca size İstanbul'da herhangi bir taksiye binmenizi tavsiye ederim, 400-500 bin altında yok zaten, 600-700 binlere denk gelmeniz de çok olası.

Yanlış anlaşılma olmasın, sadece multijet bu km.leri yapar demiyorum, bindiğim farklı marka taksilerde de gördüm o km. leri ( hyundai - renault )

Rektefiye işlemi yapılmadan üstelik.

krm1983
23/10/2012, 15:04
Ülkemizde çoğu dizel motorlu araç sahibinin dizel motorların nasıl kullanıldığını bilmediğine katılıyorum. Bu yüzden masraf çıkarmaya başlıyor.


Sent my iPad 2 using

celenlee
23/10/2012, 15:39
Hocam demir yorgunluğu denen bir olay vardır... Belli km den sonrasında motor yorulur... Bazılarını bu kavramlar soyut gelebilir ancak demirin de belli bir ömrü vardır... özellikle de yıllanmaya başlamışsa o motordan artık çok hayır gelmez... Tr deki sözde euro dizellerin kalitesini de görüyoruz işitiyoruz... bu yüzden benzinli araç tr de max 250 bin dizel bana göre 150 bin de biter...

Rektefiyesiz 300BIN i deviren taksici tanıdıklarımız var.
Yeter ki itin kopuğun eline verme taksini.

ABNEW
23/10/2012, 15:39
......Kesinlikle haklısınız hocam... Malesef biz dizel arabaya kamyona gaz verir gibi kullanıyoruz... Kimse kontak açtığında yada kapatırken gerekli sürelerde çalışır vaziyette tutmuyor... Bu yüzden TR de dizel araç 100 bin e gelince elden çıkarılıyor....

Selim, haklısın bu konuda.Ancak dediğin şey turbo benzinliler için de geçerli.Hatta atmosferik motorların bile uzun süre ve yüksek devirli kullanımından sonra belirli bir süre rolantide çalışmasında fayda var...

krm1983
23/10/2012, 15:48
Fiat'ı batmaktan kurtaran motordur multijet. Ayrıca motor endüstrisinde devrim niteliğindedir.Fiat'ın büyük eksiklikleri, yanlışları olabilir ama bu motora laf edeni Allah taş eder :)


Sent my iPad 2 using

karizmatik_boy
23/10/2012, 15:50
Motorun uzun ömürlü olduğunu herkes söylüyor... Ticari ve kurum araçları hariç vatandaş neden 100-150bin km den sonra satıyor... ?

celenlee
23/10/2012, 16:05
bu motor 2007 den beri var.. beş yıldır en ufak bir şey duydunuz mu?

Sorun duymadık ancak duymamış olmamız, bu motorun da multijetler kadar uzun ömürlü olacağı manasına gelmez ;) İnşallah o kadar uzun ömürlü olur o ayrı mesele.

Ancak kendini 1.3mjet'in kanıtladığı gibi kanıtlamamıştır.
Piyasada max 200000görüyoruz ortlama. Yaşı gereği henüz yüksek kmler göremedik. Yüksek kmlere çıkıp çıkamayacağını da tecrübe etmemiş oluyoruz bu şekilde ;)

hakiee
23/10/2012, 18:02
Önce bir piyasa araştırması yapılır. Daha sonra aracın geçmişi araştırılır, yetkili servis veya herhangi bir güvenilir serivste güzelce kontrolleri yaptırılır, istenirse ekspertiz raporu alınır. Maliyetler hesaplanır. Piyasaya göre uygunluğuna karar verilir. Eğer içinize de sinerse alınır güzelce binilir.
Alınır veya alınmaz diye kesin yargılar içerisinde olmak bence yanlış. Kimisi alır, kimisi almaz; kimi araba alınırı, kimi araba alınmaz. :rambo:

alvarzo
23/10/2012, 18:28
1.6 multijet motorla 1.3 multijet motor belki temelde aynı prensiple hareket ediyor fakat daha hacimli 1.6 motorun henüz 1.3 kadar tecrübe edilmemiş olduğuda bir gerçek..

Sanırım 1.6 multijet yüksek km'li bir araç almak donanımlı bir araca ucuza sahip olmanın yanında ciddi masraflar açma ihtimali ile beraberinde hatırı sayılır bir riskte getiriyor.

M@GIC
23/10/2012, 18:29
160 bin km lerdeki iyi kullanılmış ve bakımları yapılmış araba rahatlıkla alınabilir.
Uzun süre arabayı sıkıştırırsan ve bakımlarını düzensiz yaparasan 30 binde bile araba sorun çıkartır.
Dikkat etmek gere ve iice incelemek lazım

tonymontana
23/10/2012, 18:55
Siz bu araci bu kmde aliyorsaniz mutlaka siz satarkende alici bulunur ha tabi deger kaybeder ama satilir. Dun albea taksiye bindim arac 500bin kmde rektifiye olmus ve su an 493binde. Yani ikinci 500bini gormus yurur aksam.İsteyen gitsin gorsun konak iskelesinde bir arac

LG-P990 cihazımdan 2 ile gönderildi

orkun09
23/10/2012, 18:58
1.6yı bilmem ama arkadaşımda 1.3 doblo var, 160000i geçende devirdi. Araç hala taş gibi, zamanında bakım önemli.

Mr.Freeze
23/10/2012, 19:03
Multijet 150 binde biter gibi saçma sapan bir ibare kullandıktan sonra bu cümleyi yazmanız çok manidar.Ayrıca size İstanbul'da herhangi bir taksiye binmenizi tavsiye ederim, 400-500 bin altında yok zaten, 600-700 binlere denk gelmeniz de çok olası.

Yanlış anlaşılma olmasın, sadece multijet bu km.leri yapar demiyorum, bindiğim farklı marka taksilerde de gördüm o km. leri ( hyundai - renault )

Rektefiye işlemi yapılmadan üstelik.

2008 yılında tunus a tatile gitmiştim. Orada Renault clio taksiye binmiştik km si 936.000 idi.


Sent my iPad using HD

sabanci
23/10/2012, 20:45
bencede bakımları zamanında eksiksiz yapıldysa ve düzgün kullanılmış bir araçsa alınır. Tabiki aşınma payı göz önüne alınarak

mix
23/10/2012, 20:59
araba dediğimiz şey sadece piston sekman değilki bunun alternatörü var enjektörü var triger i var radyatörü var sileceği vitesi var oğlu var şimdi siz ufak tefek masrafları görmezden gelip daha bol donanımmı istiyorsunuz yoksa az masraf az konformu

rbcn
23/10/2012, 21:17
bence aracın km sine değil de yürüyen aksama ve kaportaya bakın kaporta çürümeye yaklastıysa araç 10000 de olsa ne yazar o araç toparlanamaz artık ama motor öyle değil sokarsın rektifiyeye taş patlasın 4000 e sıfırlarsın motoru bu kadar basit

alvarzo
23/10/2012, 21:29
araba dediğimiz şey sadece piston sekman değilki bunun alternatörü var enjektörü var triger i var radyatörü var sileceği vitesi var oğlu var şimdi siz ufak tefek masrafları görmezden gelip daha bol donanımmı istiyorsunuz yoksa az masraf az konformu

üstadım masrafın ufak tefek olup olmayacağı hususunda şüphelerim var o nedenle bu araçları benden daha iyi tanıyanlardan bilgi alabilmek adına soruyorum =)

karizmatik_boy
23/10/2012, 21:33
bence aracın km sine değil de yürüyen aksama ve kaportaya bakın kaporta çürümeye yaklastıysa araç 10000 de olsa ne yazar o araç toparlanamaz artık ama motor öyle değil sokarsın rektifiyeye taş patlasın 4000 e sıfırlarsın motoru bu kadar basit

Hocam gördüğüm kadarıyla piyasada yapılmış motora da soğuk bakılıyor... İnsanlar acaba doğru düzgün bir usta mı yaptı... kaliteli malzeme ve işçilik yapıldı mı... Sonradan sorun çıkartır mı şeklinde şüpheleri var...

Birde çoğu arkadaş bu kadar büyük km lerdeki motorlar alınır diyor yaa merak ediyorum kendileri alırlar mı acaba ?

GUNES
23/10/2012, 23:29
Eminim siz ve sizin gibiler 2. el araç alırken 50.000 km yi geçmemişlere bakıyor max 150 bin oldumu aman elimde kalır mı kucağıma alır mıyım korkusuyla satıyordur... klasik Türk mantığı bu...[/QUOTE]

haklı söze ne denir...100bini de viren araç 2.elde pek makbül değildir...büyük şirketler 100bini gören aracı hemen takasa yollar :)

SteinGP
23/10/2012, 23:37
arkadaşlar, yine konuda bir tartışma almış başını gidiyor. yine tartışan isimler aynı. ayrım yapılmadan ve üyeler sakin olmaları konusunda uyarılmadan cezalandırılacaklardır. bilginize...

Honor COOPER
23/10/2012, 23:39
üstadım masrafın ufak tefek olup olmayacağı hususunda şüphelerim var o nedenle bu araçları benden daha iyi tanıyanlardan bilgi alabilmek adına soruyorum =)
Bravo gerçekten güzel araç ama o km deki bir Bravo gerçekten risk.Albeadır,symboldür bunlar tolere edilebilir araçlar yedek parça maliyeti açısından ama Bravo gerçekten çok pahallı yedek parçalara sahip bir araç.
ben almazdım kendi adıma.

tayfux
23/10/2012, 23:43
arkadaşlar, yine konuda bir tartışma almış başını gidiyor. yine tartışan isimler aynı. ayrım yapılmadan ve üyeler sakin olmaları konusunda uyarılmadan cezalandırılacaklardır. bilginize...
Can süpersin kardeşim nerede düzeysiz tartışma orada bitiyorsun vesselam moderatörlüğüne hayranım.. :)

asil
23/10/2012, 23:55
metal yorgunluğu belli kriterlerde olabilir ama yağlı sistemlerde bu oran %0.79 gibi basit değerde.metal yorgunlu eğer motorda olsaydı dakikada kaç devir çeviren makinalar 100 km sonra dağılırdı bu okadar basit değil.argeler çok para harcıyorlar bu işler için.
gelelim multijet ünitelere açıkcası benim kanatim 1.3 ler biraz daha dayanıklı.ben 1.6 kullanıcısıyım 1.3 le fark olarak torkunu hissettiriyo tabiki gücünü 2 motorun karakteristik özelliği aynı ben ce içinde şüphe olan varsa fiatın hangi standartlarda motor ürettiğini araştırmasını tavsiye ederim.sonuçta common rail lin yaratıcısı adamlar bir çok marka bu sistemi kullanıyo yıldızı bile....

tayfux
23/10/2012, 23:57
metal yorgunluğu belli kriterlerde olabilir ama yağlı sistemlerde bu oran %0.79 gibi basit değerde.metal yorgunlu eğer motorda olsaydı dakikada kaç devir çeviren makinalar 100 km sonra dağılırdı bu okadar basit değil.argeler çok para harcıyorlar bu işler için.
gelelim multijet ünitelere açıkcası benim kanatim 1.3 ler biraz daha dayanıklı.ben 1.6 kullanıcısıyım 1.3 le fark olarak torkunu hissettiriyo tabiki gücünü 2 motorun karakteristik özelliği aynı ben ce içinde şüphe olan varsa fiatın hangi standartlarda motor ürettiğini araştırmasını tavsiye ederim.sonuçta common rail lin yaratıcısı adamlar bir çok marka bu sistemi kullanıyo yıldızı bile....
Asil sen hangi ara bravo aldın en son ben seni bıraktığımda fiorino daydın :) neyse hayırlı olsun kardeşim..

asil
23/10/2012, 23:59
Asil sen hangi ara bravo aldın en son ben seni bıraktığımda fiorino daydın :) neyse hayırlı olsun kardeşim..

sağolasın abi 25 gün falan oldu alalı bi tadına bakayım dedim:D

miskofalez
24/10/2012, 00:04
Öncelikle ben Ametist hocama saygı duyarım kendisi bilgili ve tecrübeli biridir ki birçok konuda faydalanmışlığım vardır saolsun , ayrıca şunuda belirtmek isterim fiata bu arabamı ilk almaya gittiğimde satış temsilcisiyle konuşurken kendisi bana abi biz araba değil motor satıyoruz dedi ,ayrıca taksicilerin en çok kullandığı araçtır fiat bi uzun ömürlü motor ucuz yedek parça...

Scottie
24/10/2012, 00:31
Arkadaşlar lütfen biraz daha sakin...

tayfux
24/10/2012, 01:16
sağolasın abi 25 gün falan oldu alalı bi tadına bakayım dedim:D
hayırı uğurlu olsun kardeşim.. güle güle kullan inşallah..