PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto 6 Lounge 1.3. MJET 95 HP Dualogic



hickimseherkes
20/10/2012, 01:38
Merhabalar,

Otomatik araclara bakarken, fiyat - performans arastırmasında bahsi gecen dizel otomatik puntoyu buldum; test surusu de trafik yogunluguna ragmen iyiydi, atak bir arac. Lakin bir de bazı musteriler benzinli otomatik alıp garanti bozulmadan lpg taktırıyormus.
Bildigim kadarıyla torkundaki farktan dolayı dizelin performansı daha iyi, lakin bakımı daha maliyetli. Zaten aracın bagajı kucuk.
Siz degerli forum uyulerinin bu konu hakkında fikri nedir?
Ayrıca baska bir sorun, punto 6 lounge almaya deger bir arac mı, kullanan uyeler varsa fikirlerini beyan edebilirler mi? Fiattan uzak dur diyenler cogunlukta olsa da Punto iyidir diyenler de var.
Simdiden cevaplarınız icin tesekkur ederim.

yengecbaris
20/10/2012, 01:49
Punto %100 italyadan yapılarak geliyor. Türkiyede montajı yapılan Fiat,2ın araçlarından değil. Yengemde evo 2011 otomatik dizel var o çok memnun o kadar sevdik ki aracı mayıs 2012 de manuel vitesli olanı da kendime aldım :) Ben çok memnunum 10 bin bakımını geçen hafta 200 tl ye yaptırdım. Ben şu an alacak olsam gene punto alırım. Sizede alın derim tabiki tercih sizin.

hickimseherkes
20/10/2012, 01:53
Tesekkur ederim.

Peki dizel / benzinli otomatik konusunda ne dersiniz? Garanti kapsamında LPG dahil arada 4000 TL fark var, net bir sey diyemem ama 15 bin giderim gibi geliyor. İlk yıl daha dusuk olabilir. Dizelin masraf konusu biraz kafamı karıstırıyor.

yubika
20/10/2012, 02:02
ben de iki aydır, bahsettiğiniz arabayı kullanıyorum. kendi segmentinde değerlendirildiğinde çok iyi bir araba. performans, yakıt tüketimi, ses yalıtımı, konfor, iç mekan genişliği, fonksiyonellik bunların hepsinde kendi sınıfının ya iyisidir veya ortalamayı tutturur. ben arabayı alırken içime çok sinmişti. (test sürüşü bile yapmadım o derece yani) tabiki arabam daha çok yeni ama şimdiye kadar hiç bir "garip"lik yapmadı.

hickimseherkes
20/10/2012, 02:15
Hayırlı olsun Yusuf bey, 'Garip' lik yapmamasının yanında sizi memnun da etmiş anlaşılan. Umarım benzer durumda ben de kalırım. Öncesinde kararlaştırmam gerekiyor.

yubika
20/10/2012, 14:07
evet memnun olduğum söylenebilir. siz de inşallah kendi adınıza doğru kararı verirsiniz. forumda dolaştıysanız görmüşsünüzdür. genelde 2 veya 3 araba arasında kalınır ve biri tercih edilmek zorunda kalınır. umarım pişmanlık yaşatmayacak kararı verirsiniz.

hickimseherkes
21/10/2012, 03:24
İlginize tesekkur ederim Yusuf bey. Lakin dizel ya da garanti kapsamında LGP secimi icin gorusleriniz ne olur?

posee
21/10/2012, 03:57
bnde iki hafta önce 1,3 lounge dualogic aldım, genel anlamda aractan memnunum tabi burda sizin beklentilerinizde önemli :)

benimde pek cok kişi o arac cekmez yürümez ve o vites cok kötü sarsıntılı falan diye korkutmuştu almadan önce fakat gönül rahatlıgıyla söyleyebilirim ki aracın motoru ve cekisi gayet iyi, eco modu acıkken cok atik olmasını beklememelisiniz tabi ama özellik triptonicte hızlanması bence cok iyi memnunum ayrıca vites gecislerinde bi sarsılma yıgılmada yok özellik biraz zaman gecip alısınca cok rahat oluyor (tabi bi otomatik sanzıman konforu da yok)

diger konuda da bende acaba benzinli alıp garantili lpg mi taktırsam diye cok düsünmüstüm fakat pek te icime sinmemisti süren arkadaslar daha iyi bilirler tabi ama 77hp motora tüp takmak cok icime sinmedi birde benim sahsi fikrim lpg'nin araca zarar verdigi ve motorun ömrünü azalttıgı yönünde.

burda asıl önemli soru sizin kac km yapacagınız sanırım ona göre karar vermek mantıklı olacaktır.

LorDracula
21/10/2012, 04:02
arkadasım bugun clio 4 test ettim sende bir test et ve iki aracı kıyasla ben sürdüm görünüş için araba almam dedim içi rezalet geldi dışa fevkalade punto evo var bende segmentinin en iyisi herşeyiyle ama genede sen git bak incele kararı sen vereceksin için rahat olursa daha güzelini bile sonradan görsen bunada baksamıydım demessin içinin rahat ve farah olması gerekli

quick
21/10/2012, 05:21
bnde iki hafta önce 1,3 lounge dualogic aldım, genel anlamda aractan memnunum tabi burda sizin beklentilerinizde önemli :)

benimde pek cok kişi o arac cekmez yürümez ve o vites cok kötü sarsıntılı falan diye korkutmuştu almadan önce fakat gönül rahatlıgıyla söyleyebilirim ki aracın motoru ve cekisi gayet iyi, eco modu acıkken cok atik olmasını beklememelisiniz tabi ama özellik triptonicte hızlanması bence cok iyi memnunum ayrıca vites gecislerinde bi sarsılma yıgılmada yok özellik biraz zaman gecip alısınca cok rahat oluyor (tabi bi otomatik sanzıman konforu da yok)

diger konuda da bende acaba benzinli alıp garantili lpg mi taktırsam diye cok düsünmüstüm fakat pek te icime sinmemisti süren arkadaslar daha iyi bilirler tabi ama 77hp motora tüp takmak cok icime sinmedi birde benim sahsi fikrim lpg'nin araca zarar verdigi ve motorun ömrünü azalttıgı yönünde.

burda asıl önemli soru sizin kac km yapacagınız sanırım ona göre karar vermek mantıklı olacaktır.

ben o bahsettiğiniz aracın 77 beygirliğini kullanıyorum... performans konusunda çok birşey beklenmemesi gerekir ancak sakin kullanımda emin olun benzinli olmasına rağmen sıkıntı yaşatmaz. bence tüp taktırmaya hiç gerek yok eğer sakin kullanım söz konusu ise

yengecbaris
21/10/2012, 16:32
Tercih olarak otomatik dizel öneririm. Çünkü şu anda hem o moda hemde (şahsım için) rahatlık daha önem kazanmaya başladı. Şehir içinde artık sıkılıyorum dur kalktan. Serviste de en fazla 10 bin kmde dizelle benzinli arasında 100 lira fark olur. Arabayı 100 bine kadar kullansanız ortalama 1000 - 1500 lira fazla verseniz ne olur? Kesinlikle dizel, bakımını düşünmeyin iyi düşünün iyi olsun ;)

hickimseherkes
21/10/2012, 21:57
Cevaplarınız için teşekkür ederim. 4000 TL farktan ötürü lpg yi öneren arkadaşlarım da olsa, dediğiniz gibi motoru yıpratabilir. Bir de başkentte lpg li araçlar coğu yere alınmıyor, bu da park sorununu doğuruyor. Test sürüşünde gazı geç algılaması tuhafıma gitse de çabuk toparlıyor. Clio için bu form olsa gerek, yürüyen teneke atıfını okumuştum. Fransız araçtansa italyan daha mantıklı geliyor, megane' ı hariç tutarsak.

Muhtemelen yılda 15-20 bin bandında yol alırım. Lakin aracın ort. 4.1 yakması bu rakamı ilk yıl olmasa da sonrasında yılda 30 bine kadar arttırabilir. Muhtemelen 4-5 yıl kullanırım.

Söz konusu aracı kullanan arkadaşlarım hangi rengi önerirler? Test sürüşünü petrol yeşiliyle yapmıştım oldukça şık durduğunu fark ettim. Fakat bayi bulamayız dedi.

İlginize tekrar teşekkür ederim; keyifli ve kazasız sürüşler...

yengecbaris
21/10/2012, 23:14
Fransız araçtansa italyan daha mantıklı geliyor, megane' ı hariç tutarsak.
Fransız c4 mü İtalyan Punto mu? Karşılaştırmalarınızı bence araç bazında yapın c3 mü punto mu gibi :) Petrol yeşili yok diye bişi söz konusu olamaz sipariş verilir ona göre alırsınız - istiyorsanız- petrol yeşilini. Kolaylıklar..

posee
22/10/2012, 00:22
Cevaplarınız için teşekkür ederim. 4000 TL farktan ötürü lpg yi öneren arkadaşlarım da olsa, dediğiniz gibi motoru yıpratabilir. Bir de başkentte lpg li araçlar coğu yere alınmıyor, bu da park sorununu doğuruyor. Test sürüşünde gazı geç algılaması tuhafıma gitse de çabuk toparlıyor. Clio için bu form olsa gerek, yürüyen teneke atıfını okumuştum. Fransız araçtansa italyan daha mantıklı geliyor, megane' ı hariç tutarsak.

Muhtemelen yılda 15-20 bin bandında yol alırım. Lakin aracın ort. 4.1 yakması bu rakamı ilk yıl olmasa da sonrasında yılda 30 bine kadar arttırabilir. Muhtemelen 4-5 yıl kullanırım.

Söz konusu aracı kullanan arkadaşlarım hangi rengi önerirler? Test sürüşünü petrol yeşiliyle yapmıştım oldukça şık durduğunu fark ettim. Fakat bayi bulamayız dedi.

İlginize tekrar teşekkür ederim; keyifli ve kazasız sürüşler...


istediginiz rengi bulmak zor gercekten de ben ilk basta beyaz istiyordum ama ekim sonundan önce getircek bi bayi yoktu ( Ekim basında sormustum ) bende en erken gelen gri aracı secmistim acıkcası begeniorum da jantlarla uyumlu hos duruyor. ama bayilerle konusun sizde benim gibi sabırsızsanız renk biraz sıkıntı olabiliyor.

yakıt tüketimini gelirsek su an benim aracım 1000km de ve bilgisayar 6,4lt gösteriyor 4,1 rakamına ulasmak icin sadece sehir dısı kullanım olmalı ve arac rodaj süresini tamamlamalı sanırım

Misafir046
22/10/2012, 12:26
Öncelikle dizel ile benzinli arasında su sıralar cok buyuk bir fiyat farkı kalmadı.

Ozellikle senede 20bin yapıyoryasınız dizeli tercih edin derim.

Ben dizel aldım.sonuc olarak multi air lpg montajlı bana 38 bin dediler ben dizel 1.3 39.500 aldım.

Ben memnunum 2 ayda 6500 km oldu.Ve en azından yakıt konusunda benzinle arasında buyuk fark var.

feroto
28/10/2012, 00:35
yaklaşık 1 haftadır 95 dualogic kullanıyorum....genel anlamda beklentilerimi fazlası ile karşıladı...bu segmentin donanım acısından en güzel modeli bence....sadece şu yokuşlarda start stop devrede iken ilk kalkışta geri kaçma olayı canımı sıkıyor...bu genel bir problem mi yoksa benim aractamı terslik var....

hickimseherkes
28/10/2012, 01:10
İlginize ve verdiginiz bilgilere tesekkur ederim.

Bayram oncesi WW haric tum markaları gezme fırsatım oldu. Opel Astra Classic III Otomatik benzinli (easytronic) fiyat olarak iyi lakin net yorumları ozellikle vites icin kotu. Bir de yıllardır aynı tarzda oldugundan sikayetci olanlar da var. Lakin Alman arabası bir adım one cıkartıyor. Gerci dizelde MJet kullanıyor.

İ20 benzinli otomatik e baktım sunroof, arkayı gosteren kamera dahil maksimum paketine 40.500 TL dediler. Lakin test aracı vitesliydi, suspansiyonları iyiydi diyebilirim. Lakin punto 6 lounge 1.3 MJET ' in test surusu daha guzeldi, i20 daha basit geldi.

C3' de rampa destek sistemi yok lakin direksiyondan vites degisimi var ve yakıt tuketimi oldukca dusuk. Sebebini sordugumda, manuel sanzıman uzerine kurulu bir yapısı var dediler.

Yeni Yaris 7 ileri otomatik vites aracı gordum lakin test edemedim, kaputta motorun alt koruması yok, direkt yeri gorebiliyorsunuz. Ama toyota olması avantaj olabilir.

Migrayı da sordum, test ede (https://resim.donanimhaber.com/m_67102069/mpage_1/f_/key_//tm.htm#)medim daha basit geliyor.

Fiat' ı one cıkartan sıfır faiz ve dualogic sistemi... Vitesiyle ilgili kotu bir yorum goremedim, fikri olan arkadaslar varsa ifade etmesi iyi olur.

Punto ile Bravo arasında cok bir fark goremiyorum boyutlar haric. Lakin benzer modellerde 10.000 TL fark var.

Soz konusu Punto icin son fiyat olarak 43.400 TL aldım ve 30.000 TL si sıfır faiz lakin 15 ay ki bu biraz az.

Aynı aracın benzinli otomatigi ise 37 bin civarı ve fiat garantisini bozdurmadan kendi servisine lpg taktırıyor, 2000 TL istiyor. Aradaki fark benzinliyi daha mantıklı gibi gosteriyor. Dizelin bakımının ve parcasının pahalı olması da soz konusu. Sizler hangisini onerirsiniz?

Ayrıca benzinlide fire ve multiair secenekleri var; şehir içi rahatlığından otomatik düşündüğümden incelememiştim. Sizce fire 77 Hp Dualogic mi, multiair 105 Hp mi yoksa MJet Dualogic mi mantıklı; hangisinin ne gibi üstünlüğü olabilir?

Simdiden tum yorumlar icin tesekkur eder, bayramınızı kutlarım...

hickimseherkes
28/10/2012, 01:13
yaklaşık 1 haftadır 95 dualogic kullanıyorum....genel anlamda beklentilerimi fazlası ile karşıladı...bu segmentin donanım acısından en güzel modeli bence....sadece şu yokuşlarda start stop devrede iken ilk kalkışta geri kaçma olayı canımı sıkıyor...bu genel bir problem mi yoksa benim aractamı terslik var....

Lounge ise geri kacırmaması lazım, testte ozellikle rampada frenden ayagımı cekince 2-3 sn civarı bekledi. Lakin start/stop devreye girerse degisebilir, fikri olanlar varsa sevinirim.

Kolaylıklar dilerim.

feroto
28/10/2012, 02:08
forumu ayrıntılı inceledikten sonra gördüm ki bu geriye kaçma olayı start stop devrede iken yokuş yukarı kalkışta genel bir problem....bunu aşmak için ya start stop devre dışı bırakılmalı ya da vitesi + duruma getirip motorun çalışması sağlanmalıymış...bu durum önlenemezmiymiş yaw çok can sıkıcı....unutulursa basit kazalara sebebiyet verecek kadar arkaya kaçıyor ciddi yokuşlarda...

hickimseherkes
28/10/2012, 16:53
Tekrar merhabalar,

Multiair seçeneğinde, fire motordaki lpg garantisi sunulmuyormuş. Bir de bildiğiniz gibi dualogic seçeneği de yok. Yeni nesil 105 Hp motor tercih edilir mi yoksa diğer seçenekler mi mantıklı? Bir de dış renkte en çok hangi renk tutuluyor? Teşekkürler...

akca37
30/10/2012, 10:57
Üstad dün akşam itibariyle aracım 50.000 km yi geçti artık gerisini sen düşün :)

SYG
30/10/2012, 18:50
Öncelikle kendim 1.4 fire motor lpgli grande punto kullanıcısıyım.şirkette kullandığım araç ise punto 6 dizel 95 hp.öncelikle 95 hp lik 1,3 motor fire motora göre çok iyi gidiyor.Ve şirket aracı olmasına rağmen araçların ortalamaları 4.8-5.0 arası hep.bence dizeli seçmek daha mantıklı.Şanzuman olarak ikiside manuel olduğu için yardımcı olamasamda motor konusunda 1,3 95 hp tatminkar diyebilirim.Şimdiden hayırlısı olsun.

Budweiser
30/10/2012, 19:09
Ben Otomatik benzinli tavsiye etmiyorum, bahsettiğiniz gibi torku oldukça düşük araç yükte yada sürücü +3 kişide rampaları çıkamaz hale geliyor. Yolda kalan arkadaşları bile duydum. Benzinli alacaksanız illa manuel alın derim. Tüp ise simit kazan olarak stepnenin olduğu yere montajı yapılıyor. Bagaj hacminden çokta kayıp olmuyor. Stepne koymak yerine ufak bir tamir kiti ve çakmaklıktan çalışan kompressör koyup stepne olayını bu şekilde çözebilirsiniz. Yada hiç uğraşmayıp sadece ince stepnelerden bulup onlardan koyabilirsiniz. Bana sorarsanız ben kesinlikle dizeli alırdım, aracım tüplü az yakıyor fakat dizel araç bence bambaşka...

hickimseherkes
31/10/2012, 19:42
Merhabalar Emrullah bey, hangi modeldi aracınız? Kazasız nice kilometrelere...

hickimseherkes
31/10/2012, 19:46
Merhabalar Muharrem bey,

Fire ile dizeli karşılaştırmışsınız. Multiair hakkındaki düşünceleriniz nedir? Dizel araç ile fire dualogic arasında 6400 TL, Multiair manuel ile dizel arasında 8400 TL fark var. Dizel motor daha hassas, lakin torku iyi fakat multiair de iyi torka sahip. LPG takınca fire garantisi devam ederken, multiair de etmiyor. Benzin fiyatları da malum.

hickimseherkes
31/10/2012, 19:48
Merhabalar Kaan bey,

Araçlar arası fiyat farkını Muharrem beye gonderdigim cevapta yazdım. LPG' nin takıldığı yeri biliyorum, dediğiniz gibi çözüm yapılabilir lakin tüm karşılaştırmaları yapıp dizele yine de bambaşka diyebilir misiniz ve neden?

Kadoo
31/10/2012, 21:27
kardeşim ben şuan punto evo 1.3 multijet dizel easytronic kullanıyorum start&stop dahil biçok opsiyonu tek bir araçta sunmuşlar..
muhteşem atak bir araç . ama uzun yol içinde Eco modu var ve gerçekten yakıt sarfiyatı çok az.
Grande Punto lardan iç döşeme olarak zaten çok farklı ben en çok iç döşemelerini ve skydome u seviyorum ayrıca aracım suanda 25.000 'de servise sordugumda 30000 bakımında ortalama 180 -220 lira çıkacak dediler.. bence o kadar çok bi para değil ...
ama lpg taktırmayı ben olsam düşünmem .. evet suan için pek bir fark yaratmadıgını düşünebilirsin ama bariz bellidirki bi zaman sonra aracın motorunu içten içe bitiriyor. performans tada düşüklük cabası .

hickimseherkes
31/10/2012, 21:51
İlginize teşekkür ederim Kadir bey.

Donanım olarak çok güzel ve bu da B sınıfındaki diğer muhtemel rakip araçlara göre fiyatını yükseltiyor. Kafadan ufak bir hesap yaptım; dizel dualogic yerine aynı donanımlı multiair alsam aradaki fiyat farklı (ort. yakıt tuketimi icin) 80000 km' de kapanıyor. İlk yıl 5000 civarı yaparım, sonrasında muhtemelen 15000-20000 km arasını gorebilirim. Mutiair' in yuksek beygir benzinli yeni nesil motor olması cazip gibi geliyor. Punto, fiestaya gore dizel isini daha iyi biliyor...

Bilgi: Kasım ayı icin arac fiyatına %2 zam gelmis...

Kadoo
31/10/2012, 23:19
eğer benzin li araç düşünürsen , fiesta demek isterdim ama o da yeni nesil motorlarını 2013 te fiestalarda kullanacak diye hatırlıyorum ecoboost technolojisi ..
ama dizelde hakkatten fiestadan çok daha iyi ..
oncelikle fiestalarda otomatik seçenek yok !
ayrıca punto 1.3 16 V seçeneğini ancak 1.6 TDCI de bulabilirsin .. o emsalde çok nadir olarak bulunabiliyor .. şahsen ben bir tane yakaladım arabamı almadan once o da ilana koyulduktan 1 gun sonra satıldı. ford bayisine gidiyorum adam bizde yok bence uğraşma trde kolay kolay bulamazsın dio .. ayrıca skydome yada sunroof seçeneğide yok :D
bu arada dizeller daha pahalı olabilir ama satarken de daha rahat satılabiliyor ;)

punto_multijet
31/10/2012, 23:20
Öncelikle kendim 1.4 fire motor lpgli grande punto kullanıcısıyım.şirkette kullandığım araç ise punto 6 dizel 95 hp.öncelikle 95 hp lik 1,3 motor fire motora göre çok iyi gidiyor.Ve şirket aracı olmasına rağmen araçların ortalamaları 4.8-5.0 arası hep.bence dizeli seçmek daha mantıklı.Şanzuman olarak ikiside manuel olduğu için yardımcı olamasamda motor konusunda 1,3 95 hp tatminkar diyebilirim.Şimdiden hayırlısı olsun.

95liklerde manuel vites yok ki

Budweiser
01/11/2012, 02:11
Merhabalar Kaan bey,

Araçlar arası fiyat farkını Muharrem beye gonderdigim cevapta yazdım. LPG' nin takıldığı yeri biliyorum, dediğiniz gibi çözüm yapılabilir lakin tüm karşılaştırmaları yapıp dizele yine de bambaşka diyebilir misiniz ve neden?

Öncelikle Aracım 1.4 fire 8v 77Hp manuel LPG li Ankarada Kartaş oto abi tarafından özenle ve garanti dahilinde yapıldı, 1.3 75hp lik multijetide kullanarak şu şekilde sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
Ben açıkçası çok pişmanım dizel almadığım için. Eğer güç kaygınız yoksa benzinli alın ama mutlaka manuel alın derim. Ben dizele bambaşka diyorum çünkü ben tork severim ara hızlanmalar benim için önemli ve multijetin az yaktığı bir gerçek arkadaşımda 2008 model grande punto multijet var hergün kurtköyden avrupa yakası kanyon alışveriş merkezine gidiyor. fullediği depo şu anda 800km ve yakıt ışığı daha yeni yanmış vaziyette, tamam tüplü araçlarda az yakıyor bakım masrafı dizele göre daha az ve satın alırken daha az miktar veriliyor, fakat ben yinede aradaki farkı göze alır gider dizel araç alırdım.

hickimseherkes
01/11/2012, 04:34
Merhaba Kaan bey,

İlginize teşekkür ederim. Dizel ile multiair arasındaki 80 bin km' ye denk gelen fiyat farkını ifade ettiğimi görmüşsünüzdür. Ayrıca multiair 105 HP ve fire dan daha az yakıyor ve sport kits ile motoru daha da aşağıya çekebiliyorlarmış. Ağırlık merkezinin düşmesi performans olarak döner. Test sürüşünde yaklaşık 15 dk kullandığım dizel dualogic gerçekten sağlamdı, fiyatı gibi...

SYG
01/11/2012, 11:41
95liklerde manuel vites yok ki

Şirketimizde araç tedariğini yapan bey bu konuda bilgi vermişti.Ve açıkcası kullandığım araçta 75 hp lik puntodan daha atak(daha önce 75 hp kullandığım için söylüyorum) gidiyor.benimde aklım karıştı şimdi.Ben bir daha araştırayım bilgilendirmeniz için teşekkürler.



Bu arada kendi aracım LPG de gayet az yakıyor (22-23 krş civarı) ama yinede bütçem el verseydi aynı aracın dizelini alırdım.Gidişi daha iyi otopark sıkıntısı yok vs. Birde orjinal araç(sonradan ekipman takılmamış) bence daha iyidir. lpgli multiair kullanmadım ama fire dan iyi gideceği kesin.

Budweiser
01/11/2012, 12:26
Merhaba Kaan bey,

İlginize teşekkür ederim. Dizel ile multiair arasındaki 80 bin km' ye denk gelen fiyat farkını ifade ettiğimi görmüşsünüzdür. Ayrıca multiair 105 HP ve fire dan daha az yakıyor ve sport kits ile motoru daha da aşağıya çekebiliyorlarmış. Ağırlık merkezinin düşmesi performans olarak döner. Test sürüşünde yaklaşık 15 dk kullandığım dizel dualogic gerçekten sağlamdı, fiyatı gibi...

Ben multiair kullanmadım ama kullanıcıları gayet memnunmuş yakıt konusundaki avantajını tahmin edebiliyorum, fakat lpg durumu nedir bilemiyorum.
Fakat Multiair 105 ile multijet 75 arasında bir seçim yapmam gerekiyorsa bu sefer lpg li bir multiair ı tercih ederim.

hickimseherkes
01/11/2012, 21:57
Ben multiair kullanmadım ama kullanıcıları gayet memnunmuş yakıt konusundaki avantajını tahmin edebiliyorum, fakat lpg durumu nedir bilemiyorum.
Fakat Multiair 105 ile multijet 75 arasında bir seçim yapmam gerekiyorsa bu sefer lpg li bir multiair ı tercih ederim.

Merhabalar Kaan bey,

Multiair' in fire' a göre iki dezavantajı var; lpg' de garanti kapsamı dışında kalması ki muhtemelen motorun performans kaybetmesinden endişeleri var, bir de dualogic seçeneği yok belki de 2013' de üretilir.

Fakat teknoloji, tork, hp ve yakıt anlamında fire' dan önde...

Aslında 1 yıl ya da 5000-6000 km kullanıldıktan sonra lpg tavsiye ediliyor, bu da araç alırsam ilk yıl düşük olacak mesafemi karşılar. Üzerine 1-2 yıl daha kullanıp LPG taktırılabilir, zaten maksimum garanti 4 yıl.

Dizel' in bir avantajı da 1500 d/d' da maksimum torka ulaşması ki bunu rahatlıkla hissetiriyor. Fiesta gibi hantal değil. Fakat gerçekten 43000 TL ' de oldukça sağlam bir rakam.

Budweiser
02/11/2012, 03:55
Şu saatten sonra olay tamamen sizin karar vermenize bağlı, son sözü söylemişsiniz. Multiair teknoloji olarak ülkede yeni daha çalışma presibini bile tam kavrayamamış servis elemanları varken LPG bencede riskli bir girişim olur olası arıza durumunda. Takan kullanıcılar var şikayet görmedim hiç multiair a ait ama. Benim size tavsiyem yine multijet olur.

hickimseherkes
03/11/2012, 01:12
Şu saatten sonra olay tamamen sizin karar vermenize bağlı, son sözü söylemişsiniz. Multiair teknoloji olarak ülkede yeni daha çalışma presibini bile tam kavrayamamış servis elemanları varken LPG bencede riskli bir girişim olur olası arıza durumunda. Takan kullanıcılar var şikayet görmedim hiç multiair a ait ama. Benim size tavsiyem yine multijet olur.


İlginize teşekkür ederim Kaan bey, fiyatı epey fazla dizelin, multiair üstünlükleriyle öne çıkıyor gibi. 2013'de kasa değişimi yok ama 2014' de belki yapabilir zira uzun bir zamandır aynı kasayı kullanıyor. 2013' de muhtemelen multiair dualogic de sunulabilir.

firari83
03/11/2012, 01:24
Lounge ise geri kacırmaması lazım, testte ozellikle rampada frenden ayagımı cekince 2-3 sn civarı bekledi. Lakin start/stop devreye girerse degisebilir, fikri olanlar varsa sevinirim.

Kolaylıklar dilerim.

start stop devreye girerse araç geri kaçırıyor. aracın çalışması için ayağınızı frenden çekmek yerine vites değişirseniz araç çalışır ve geri kaçırmamış olursunuz. kaldı ki ben de 2 haftadır kullanıyorum.

bi de lounge otomatik dizel bulabildiyseniz alın rengi çok zorlamayın. bbursa birmot bayiler son dizel duolgicleri satıyor dedi, ekledi bizde yok ve gelmiyecek dedi,

firari83
03/11/2012, 01:27
Merhabalar Kaan bey,

Multiair' in fire' a göre iki dezavantajı var; lpg' de garanti kapsamı dışında kalması ki muhtemelen motorun performans kaybetmesinden endişeleri var, bir de dualogic seçeneği yok belki de 2013' de üretilir.

Fakat teknoloji, tork, hp ve yakıt anlamında fire' dan önde...

Aslında 1 yıl ya da 5000-6000 km kullanıldıktan sonra lpg tavsiye ediliyor, bu da araç alırsam ilk yıl düşük olacak mesafemi karşılar. Üzerine 1-2 yıl daha kullanıp LPG taktırılabilir, zaten maksimum garanti 4 yıl.

Dizel' in bir avantajı da 1500 d/d' da maksimum torka ulaşması ki bunu rahatlıkla hissetiriyor. Fiesta gibi hantal değil. Fakat gerçekten 43000 TL ' de oldukça sağlam bir rakam.

multiairde lpg nin garantiden çıkmasının sebebi turbolu motorlara lpg takılamıyor. ama yeni yeni şirketler çözüm üretemeye başladı, bu yüzden bu tarz tsi, gdi gibi turbolu benzinlilerde lpg garanyiyi bozuyor...

hickimseherkes
07/11/2012, 11:50
Ömer bey evet araştırdım turbolara garantili takılmıyor. Fiyat farkından dolayı 3-4 yıl benzinli kullanmak sonrasında satılmayacaksa LPG taktırmak mantıklı gibi. Multiair motor epey iyi duruyor, otomatigi olmasa da.

hickimseherkes
07/11/2012, 12:10
Merhabalar,
Az önce bayiden öğrendim multiair' de ESP standart değilmiş, 1000TL ek isteniliyor. Diğer Lounge' larda ise standart. Aralık kampanyasını beklemek avantaj olur sanırsam.

tayfux
07/11/2012, 12:44
multiairde lpg nin garantiden çıkmasının sebebi turbolu motorlara lpg takılamıyor. ama yeni yeni şirketler çözüm üretemeye başladı, bu yüzden bu tarz tsi, gdi gibi turbolu benzinlilerde lpg garanyiyi bozuyor...
multiair de turbo yok ki hocam..

hickimseherkes
07/11/2012, 13:43
Tayfun bey merhabalar,

Evet lakin muhtemelen ağız alışkanlığıdır. Bayi de turbo motor dedi. Teknolojisi daha yüksek performansı daha az yakıtla sunduğundan böyle lanse edilmiş olabilir.

Tam donanımlı multiair lounge fiyatı 36 bin TL civarı (ESP için 1000 TL isteniliyor) ... Sizce bu paraya değer mi? Tam donanımlı multijet dualogic ise 44 bin TL...

akca37
16/11/2012, 11:04
Tayfun bey merhabalar,

Evet lakin muhtemelen ağız alışkanlığıdır. Bayi de turbo motor dedi. Teknolojisi daha yüksek performansı daha az yakıtla sunduğundan böyle lanse edilmiş olabilir.

Tam donanımlı multiair lounge fiyatı 36 bin TL civarı (ESP için 1000 TL isteniliyor) ... Sizce bu paraya değer mi? Tam donanımlı multijet dualogic ise 44 bin TL...
Bayi 105 lik multiair puntoya turbolu diyorsa artık diycecek bişi yok, nerde turbolu punto evo veya yeni punto, TR de tek turbolu evo var benim bildiğim o da abinin aracı, imkanınız var ise dualogic alacaksanız, hem vergiden, hem yakıttan hemde standart donanımın fazlalığından (95 lik dualogicte ESP ve diğerleri standart) ve de 6 ileri şanzumana sahip oluyorsunuz hemde güçlü bir dizele sahip oluyorsunuz. imkan varsa bir 95 lik dizel kullanın gücünü anlayacaksınız...

firari83
16/11/2012, 19:27
@tayfurx hocam

Ömer bey evet araştırdım turbolara garantili takılmıyor. Fiyat farkından dolayı 3-4 yıl benzinli kullanmak sonrasında satılmayacaksa LPG taktırmak mantıklı gibi. Multiair motor epey iyi duruyor, otomatigi olmasa da.

evet arkadaş araştırdım yazmış ama fiat servisinden mi araştırdı bilmiyorum, ikinci bir ihtimal turbolu değil de multiair teknolojisinden dolayı da lpg takılmıyor olabilir.



multiair de turbo yok ki hocam..
ben de kabaca dh den baktım turbodan bahsedilmemiş

Scottie
02/12/2012, 01:08
hoşgeldin... keyifli forumlar...

kadir07
02/12/2012, 12:07
Aramıza hoşgeldiniz...