Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Evo Punto 1,4 77 bg DynamicA.K,Duologic Tavsiye Edermisiniz?



kadoku
30/09/2012, 22:41
Öncelikle eski bir Puntocuyum ancak Starjet puntomu sattığımdan beri forumda pek aktif olamadım Puntodan sonra pek çok araba değiştirdim ama asla aynı hazzı alamadım bunda öncelikli neden belkide ilk arabam olmasıydı bilemiyorum ama bence öncelikli neden bu arabanın bir ruhu var en azından benim için öyle şimdi yine karar aşamasındaym eşimde kullanacağı için az km.de 2.el otomatik bir araç almaya karar verdim en son 2 araç arasında kaldım biri eski göz ağrım yeni nesil Punto Evo Dyn. Skydoom Asist Kitli Duologic diğeride Peugeot 1,6 Vti 120 hp. tam otomatik, Peugeot'un Puntoya göre artıları 1,6 120 hp.gibi güçlü bir motora ve tam otomatik şanzımana sahip olması, Puntonunsa skydoom ve daha düşük motor ve start stop gibi özellikleri nedeniyle daha ekonomik bir araç olması her ikiside çok düşük km.de ve fiyatları 31000 TL, aslında öncelikli sahip olmayı istediğim Punto fakat Duologic vites hakkında fazla bilgi sahibi değilim, birde bu düşük motor beni düşündürüyor Duologic konusunda tecrübesi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var siz olsanız nasıl bir tercih yapardınız Duologicin artı ve eksi yönlerini bildirirseniz sevinirim.. Birde fiyat olarak nasıl sizce bu fiyatlar alınabilecek rakamlarmıdır?

düzeltme; her iki araçta 2011 modeldir

MethyLen
12/03/2013, 18:00
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama yazmadan duramadım. Nisan'da tam 5 yılını dolduracak. Dualogic vites ile Bayi'den çıktığım gün itibari ile tek bir sorun bile yaşamadım. Yakıt açısından da daha önce çok karşılaştırdık. Manuel vitesli GP'lere göre çok az yakıyor. Eco ve Normal mod olarak ayrı ayrı çalışma sistemi de cabası. Ayrıca kullanan arkadaşlar aynı fikirdemi bilmiyorum ama o robottan gelen vites değiştirme esnasındaki çıt çıt sesi kulağımda yer etti. Başka bir araçta rahatsız oluyorum :)

Kış soğuğunda sabahları çalıştırdığımızda şanzımandaki yağ soğuk olduğundan bazen transmission hatası verebiliyor. Arabayı minimum 30 sn. ısıttığınızda problem yok. Dezavantajlarından diğeri ise vites değişim tepkilerine istediğiniz sürede cevap verememesi.

Evren_c
12/03/2013, 18:42
Henüz 2 aylık bir dualogic kullanıcısı olarak ben de tavsiye ederim dualogici. Ancak kullanacağınız yeri iyi analiz etmeniz lazım bana göre. Zira ben dümdüz bir güzergahta kullanıyorum ve memnunum ancak çok nadir de olsa bazen bol yokuşlu yerlere gidiyorum ve dualogicin kafası karışabiliyor. Şöyle ki; haliyle aracın bir "gözü" olmadığı için yolun durumunu göremiyor ve vites seçiminde kararsız kalabiliyor. Örneğin bir yokuşu tırmanmaya başlıyorsunuz ve duruma göre vites düşürüyor, ilerde yolun düzleştiği noktayı siz görüyorsunuz tabii. Yokuş bitiyor fakat araç düşük viteste gitmeye devam etmeye çalışıyor, yani vites büyütmekte geç kalıyor. Aynı şey yokuş inişlerde de geçerli. Eğim olduğunda vites büyütmemeye çalışıyor araç, düzlüğe çıktığında da büyütmekte geç kalıyor. Tam otomatiklerde ya da DSG'de ise vites değişim ve karar verme hızı çok daha yüksek.

O açıdan eğer bol yokuşlu bir yerde kullanacaksanız bence mutlaka dualogic test aracı bulun ya da kiralayıp deneyin. Ayrıca tam otomatik aracın bariz daha fazla yakıt tüketeceğini de unutmayın. Ben dümdüz güzergahımda çoğu otoban olmak kaydıyla bir depo yakıtla 5.6 litre ortalamayı tutturdum dualogic ile. Otoban olmasaydı bile 6 litreyi aşacağımı sanmıyorum. Ama çok sakin kullandığımı belirteyim :)

Not: Aracı aldığımdan beri sıfırlamadığım ortalama değerim ise 6.0 litre. Toplam 4000 km'yi aştım. Giderek düşüyor tabii ortalama tüketim.

erenemre
12/03/2013, 18:44
Konuyu hortlatmış gibi olacağım ama yazmadan duramadım. Nisan'da tam 5 yılını dolduracak. Dualogic vites ile Bayi'den çıktığım gün itibari ile tek bir sorun bile yaşamadım. Yakıt açısından da daha önce çok karşılaştırdık. Manuel vitesli GP'lere göre çok az yakıyor. Eco ve Normal mod olarak ayrı ayrı çalışma sistemi de cabası. Ayrıca kullanan arkadaşlar aynı fikirdemi bilmiyorum ama o robottan gelen vites değiştirme esnasındaki çıt çıt sesi kulağımda yer etti. Başka bir araçta rahatsız oluyorum :)

Kış soğuğunda sabahları çalıştırdığımızda şanzımandaki yağ soğuk olduğundan bazen transmission hatası verebiliyor. Arabayı minimum 30 sn. ısıttığınızda problem yok. Dezavantajlarından diğeri ise vites değişim tepkilerine istediğiniz sürede cevap verememesi.


manuelş vitese göre az yakman imkansız lütfen yanlış bilgi vermeyelim

scooby555
12/03/2013, 18:56
manuelş vitese göre az yakman imkansız lütfen yanlış bilgi vermeyelim

Fiatın resmi sitesinde bile dualogic in daha az yaktığı yazıyor. Heralde onlarda yanlış bilgi veriyor. bi uyarmak lazım..

Evren_c
12/03/2013, 19:03
Dualogic yarı otomatik şanzımandır. Dolayısıyla manuele kıyasla aynı, daha az ya da daha fazla yakıt tükettirebilirsiniz.

scooby555
12/03/2013, 19:09
Dualogic yarı otomatik şanzımandır. Dolayısıyla manuele kıyasla aynı, daha az ya da daha fazla yakıt tükettirebilirsiniz.

Tabiki, bu mantıkla her şanzumanı yüksek devirde ya da düşük devirde kullanarak birbirinden az yada çok yaktırmak elinizde. Ancak fabrika verileri; ''Yol durumu, trafik, sürüş şekli, hava şartları, donanımlar/aksesuarlar, portbagaj, özel ekipmanlar ve otomobilin durumu''
aynı olduğunda, dualogic şanzumanın daha az yakıt tükettiğini gösteriyor.

Evren_c
12/03/2013, 19:16
Tabiki, bu mantıkla her şanzumanı yüksek devirde ya da düşük devirde kullanarak birbirinden az yada çok yaktırmak elinizde. Ancak fabrika verileri; ''Yol durumu, trafik, sürüş şekli, hava şartları, donanımlar/aksesuarlar, portbagaj, özel ekipmanlar ve otomobilin durumu''
aynı olduğunda, dualogic şanzumanın daha az yakıt tükettiğini gösteriyor.

Yanlış anlaşılmasın, ben sizi desteklemek için yazmıştım :) Dualogic manuelden daha az yakabilen bir şanzıman. Çünkü zaten mekanik açıdan manuel bir vites kutusu. Gaz pedalını dikkatli kullanınca gerçekten fabrika verisi tüketim değerlerini yakalıyor.

MethyLen
12/03/2013, 19:22
Erenemre kardeş, daha önce yine forumda senin gibi imkansız diyen arkadaşlar oldu. Test ettik sonucu gördük. Dilersen bir de seninle test ederiz. Hiç bir şey için imkansız deme bence :)

4.5 ortalama ile İstanbul-Karabük gittim. Max hız 90 km/h.


Ayrıca bu testler fabrikada da yapılmış olmalı ki , değer böyle değil mi ? Demek ki imkansız değilmiş ;)

Evren_c
12/03/2013, 19:30
85km/s ile düz yolda giderken zaten 5 litrenin altında anlık tüketim gösteriyor, yol ve hız böyle devam ettiği sürece rahatlıkla 4,5 litre ortalama tutturulabilir :)

biancoangelo
12/03/2013, 19:40
Şiddetle tavsiyedir.

scooby555
12/03/2013, 19:50
Yanlış anlaşılmasın, ben sizi desteklemek için yazmıştım :) Dualogic manuelden daha az yakabilen bir şanzıman. Çünkü zaten mekanik açıdan manuel bir vites kutusu. Gaz pedalını dikkatli kullanınca gerçekten fabrika verisi tüketim değerlerini yakalıyor.

Estağfurullah, söylediklerinize kelimesi kelimesine katılıyorum. Sizin yazdıklarınıza biraz daha açıklık getirmek için yazdım bende ama sözsel iletişim gibi olmuyo malesef :)

Evren_c
12/03/2013, 20:02
Evet doğru haklısınız :) Mimikler, jestler olmayınca olmuyor işte..

erenemre
12/03/2013, 21:39
Fiatın resmi sitesinde bile dualogic in daha az yaktığı yazıyor. Heralde onlarda yanlış bilgi veriyor. bi uyarmak lazım..


sen fiat ın sitesiyle gir kendini kandır ayrıca ben arkadaşa söyledim sen niye hemen alıntı yapıyorsun fikrin varsa alıntı yapmazsın birader ben tüm tiplerini denedim punto nun hangisini ne yaktığını çok iyi biliyorum iyi bir sürücü her zaman manuel ile daha az yakar kim ne söyler ne yazarsa yazsın

scooby555
12/03/2013, 21:54
sen fiat ın sitesiyle gir kendini kandır ayrıca ben arkadaşa söyledim sen niye hemen alıntı yapıyorsun fikrin varsa alıntı yapmazsın birader ben tüm tiplerini denedim punto nun hangisini ne yaktığını çok iyi biliyorum iyi bir sürücü her zaman manuel ile daha az yakar kim ne söyler ne yazarsa yazsın

Üsluba hayran kaldım, size manuelle mutlu sürüşler..

Edit: Tüh yine alıntı yaptım. Problem olmaz inşallah :)

celenlee
12/03/2013, 22:10
sen fiat ın sitesiyle gir kendini kandır ayrıca ben arkadaşa söyledim sen niye hemen alıntı yapıyorsun fikrin varsa alıntı yapmazsın birader ben tüm tiplerini denedim punto nun hangisini ne yaktığını çok iyi biliyorum iyi bir sürücü her zaman manuel ile daha az yakar kim ne söyler ne yazarsa yazsın

Dualogic robotunun yaptığı işin aynısını yaptığı sürece, manuel kullanan bir insan, dualogic ayarında yakıt tüketebilir. Sonuçta ikisi de kuru, tek baskılı, aynı oranlara sahip şanzıman kullanıyor. Ancak aralarında 0.5lt bile fark olmaz, olması saçma olur zaten.

Sürüşte dualogic'in tek artısı, senin moduna göre değilde programlandığı moda göre hareket etmesi. Bir insan her gün aynı modda aynı devirde vites değiştirdiğini iddia etmez (100-200 devir oynar keyfidir) ama robot bu her türlü aynı noktada, aynı hareketi yapar. Tek artısı bu, bir de sol ayağın rahat tabi :)

celenlee
12/03/2013, 22:21
Dualogic 2. El 2009 Model G.Punto 44000'binde aldığım araçtan biraz bahsedeyim.

Vites geçişi benim beklentimin üstünde konforlu, ama bir okadar beklentimin altında YAVAŞ. Bu yavaşlık yüzünden ani hareketlerden kaçınmayı öğrendim. Zamanla insan alışıyor.

Baskı Balata: ilk aldığımda yoğun trafik sonrası (kalkış yaparken) titreme yapıyordu. Bu baskı balatanın inceldiğini gösterir. Şu an 57000km 'de titreme artarak devam etti, ama hala gideri var, muhtemelen 60000 gibi baskı balatayı değiştireceğim. Kullanım şartlarınız (Yokuşlu yollarda kalkış yapmak, yamalarda dar alanlara park etmek gibi çabalar balata ömrünü azaltıyor.)

Yedek Parça:265TL
İşçilik:175TL
+Şanzıman Yağı:30-75TL

Triger: 5Yıl/120BIN km
Ben yaş yüzünden değiştireceğim, Malzeme:100TL
İşçilik 100TL 200TL masrafı var sanayide.

Yakıt Tüketimi:

Düz Yolda: Akan düz yolda 6.2lt altına inemedim E-5 te boş saatlerde.

Bol yokuşlu yollarda: Motor güçsüz ve hacmi küçük olduğu için yokuş çıkarken diğer araçlara nazaran daha çok yakıyor, bu da çok normal. O yüzden bol yokuşlu, kısa mesafe kullanıcıları için (yani ben) 10LT civarı yokması çok normal.

Ş.Dışı:
90'ı hiç geçmeden 100km kadar yol gittim, ortalamam 5,9'in altına düşmedi,
ben geri kalan 200kmlik yolu 100-110 arası gittim ortalama 6,3lt oldu.
Aynı yolu dönüşte 110-130 arası geldim, 7,3lt yaktı.

Yani şudur ki şanzıman tamamen ş.içi kullanımı için dizayn edildiği için, uzun yolda yüksek hızlarda ekonomiden eser kalmıyor.

Performans altında yakıt Denemesi:
1 gece 3 gibi , Temde 30kmlik yolu (2. Köprü-Yenibosna) dipgaz geldim, yenibosnada ekranda 9.5lt ortalama gözüküyordu.

Hızlanma ve Sürat ve Güvenlik:
*Dizel araçtan sonra bu araca geçtiğim için hızlanması beni hiçbir zaman tatmin etmedi.
*Yine C sınıfı bir araçtan buna geçtiğim için yüksek hızlarda alıştığım konforu vermediği için güvenli hissedemedim. (B sınıfı başka araç kullanmadığım için kendi sınıfındaki yerini bilemiyorum)
*140km hıza kadar kesilmeden çıkıyor, 140 dedinmi sonrasına yol lazım, müsait yer oldu 170 gördük ancak yol ne kadar müsait olssa da tırstık gazdan ayağımızı çektik. Forumda 200 gören var, zaten bu noktadan sonra da gaz kesici olduğu için fazlasını gören de yok. İhtiyaç da yok zaten.
Ancak aracın canının kesildiği,"tatminkar ivmele"nin kesildiği nokta 140-145kmh.


***BU ARADA EVO sonrası araç sahibi arkadaşların biz GP sahibi arkadaşlardan 0,5lt kadar daha az yakıt tükettiklerini görüyorum forumda, motorda bir iyileştirme yapılmış olabilir.


SONUÇ: Her mal ihtiyacı karşıladığı sürece iyidir. Şartlara göre tercih gerekir. Benim gibi, "Hanım da rahat kullansın ama ekonomik olsun yakıtı" vs diyorsanız, tam otomatikten kaçıp bu seçeneği tercih edebilirsiniz. Ama manuel kullabilen bir kişi için 75dizel derim başka bişi demem :)

MethyLen
12/03/2013, 23:08
Emre kardeşim teklifimin sınırsız geçerliliği var. İddaa konusunu pek sevmem ama bunun yanında boş konuşmayı da sevmem. Denenmiş bir olaydan bahsediyorum bu yüzden bu kadar emin konuştum. Manuel vites ve iyi bir sürücüden kastın boşa sallamaksa arabayı. O iyi sürücülerin hepsi şu anda kuş serisi arabalara biniyorlar.

Furkan bey konuyu gayet iyi açıklamışsınız. Ancak tüketim değerleriniz biraz yüksek geldi. Ben 2008 yılında araba 3-4 aylık durumda tek başıma yüksüz yapmıştım 4.5 Litre ortalamayı. 5.9'un altına düşmedi demişsiniz aracın yükü, lastik genişliği, camların açık olma durumu, hava şartları, benzin kalitesi, teknik aksam gibi birçok neden var yakıtı etkileyen.

Ama anladığım kadarıyla memnunsunuz. Araç alındıktan sonra 2 yıl kadar hiç AUTO kullanmadım ama son 2 yıldır acaip AUTO alıştım manuel'e aldığımda unutuyorum değiştirmeyi benim için tek problem bu diyebilirim :)

reddragon
12/03/2013, 23:12
Viteste manuelden kadında emanuelden vazgeçmeyeceksin derler ama:) dualogicin manuelden bi farkı yok. Sadece konfor fazlası var. Candır canandır...

biancoangelo
13/03/2013, 00:42
Dualogic 2. El 2009 Model G.Punto 44000'binde aldığım araçtan biraz bahsedeyim.

Vites geçişi benim beklentimin üstünde konforlu, ama bir okadar beklentimin altında YAVAŞ. Bu yavaşlık yüzünden ani hareketlerden kaçınmayı öğrendim. Zamanla insan alışıyor.

Baskı Balata: ilk aldığımda yoğun trafik sonrası (kalkış yaparken) titreme yapıyordu. Bu baskı balatanın inceldiğini gösterir. Şu an 57000km 'de titreme artarak devam etti, ama hala gideri var, muhtemelen 60000 gibi baskı balatayı değiştireceğim. Kullanım şartlarınız (Yokuşlu yollarda kalkış yapmak, yamalarda dar alanlara park etmek gibi çabalar balata ömrünü azaltıyor.)

Yedek Parça:265TL
İşçilik:175TL
+Şanzıman Yağı:30-75TL

Triger: 5Yıl/120BIN km
Ben yaş yüzünden değiştireceğim, Malzeme:100TL
İşçilik 100TL 200TL masrafı var sanayide.

Yakıt Tüketimi:

Düz Yolda: Akan düz yolda 6.2lt altına inemedim E-5 te boş saatlerde.

Bol yokuşlu yollarda: Motor güçsüz ve hacmi küçük olduğu için yokuş çıkarken diğer araçlara nazaran daha çok yakıyor, bu da çok normal. O yüzden bol yokuşlu, kısa mesafe kullanıcıları için (yani ben) 10LT civarı yokması çok normal.

Ş.Dışı:
90'ı hiç geçmeden 100km kadar yol gittim, ortalamam 5,9'in altına düşmedi,
ben geri kalan 200kmlik yolu 100-110 arası gittim ortalama 6,3lt oldu.
Aynı yolu dönüşte 110-130 arası geldim, 7,3lt yaktı.

Yani şudur ki şanzıman tamamen ş.içi kullanımı için dizayn edildiği için, uzun yolda yüksek hızlarda ekonomiden eser kalmıyor.

Performans altında yakıt Denemesi:
1 gece 3 gibi , Temde 30kmlik yolu (2. Köprü-Yenibosna) dipgaz geldim, yenibosnada ekranda 9.5lt ortalama gözüküyordu.

Hızlanma ve Sürat ve Güvenlik:
*Dizel araçtan sonra bu araca geçtiğim için hızlanması beni hiçbir zaman tatmin etmedi.
*Yine C sınıfı bir araçtan buna geçtiğim için yüksek hızlarda alıştığım konforu vermediği için güvenli hissedemedim. (B sınıfı başka araç kullanmadığım için kendi sınıfındaki yerini bilemiyorum)
*140km hıza kadar kesilmeden çıkıyor, 140 dedinmi sonrasına yol lazım, müsait yer oldu 170 gördük ancak yol ne kadar müsait olssa da tırstık gazdan ayağımızı çektik. Forumda 200 gören var, zaten bu noktadan sonra da gaz kesici olduğu için fazlasını gören de yok. İhtiyaç da yok zaten.
Ancak aracın canının kesildiği,"tatminkar ivmele"nin kesildiği nokta 140-145kmh.


***BU ARADA EVO sonrası araç sahibi arkadaşların biz GP sahibi arkadaşlardan 0,5lt kadar daha az yakıt tükettiklerini görüyorum forumda, motorda bir iyileştirme yapılmış olabilir.


SONUÇ: Her mal ihtiyacı karşıladığı sürece iyidir. Şartlara göre tercih gerekir. Benim gibi, "Hanım da rahat kullansın ama ekonomik olsun yakıtı" vs diyorsanız, tam otomatikten kaçıp bu seçeneği tercih edebilirsiniz. Ama manuel kullabilen bir kişi için 75dizel derim başka bişi demem :)




Evolarda motor %5 geliştirildi. Hatta flash videosunda var. Yanılmıyorsam % 5 daha sonra detaylı yazarım önce veriye ulaşmam lazım.

erenemre
13/03/2013, 01:22
Emre kardeşim teklifimin sınırsız geçerliliği var. İddaa konusunu pek sevmem ama bunun yanında boş konuşmayı da sevmem. Denenmiş bir olaydan bahsediyorum bu yüzden bu kadar emin konuştum. Manuel vites ve iyi bir sürücüden kastın boşa sallamaksa arabayı. O iyi sürücülerin hepsi şu anda kuş serisi arabalara biniyorlar.

Furkan bey konuyu gayet iyi açıklamışsınız. Ancak tüketim değerleriniz biraz yüksek geldi. Ben 2008 yılında araba 3-4 aylık durumda tek başıma yüksüz yapmıştım 4.5 Litre ortalamayı. 5.9'un altına düşmedi demişsiniz aracın yükü, lastik genişliği, camların açık olma durumu, hava şartları, benzin kalitesi, teknik aksam gibi birçok neden var yakıtı etkileyen.

Ama anladığım kadarıyla memnunsunuz. Araç alındıktan sonra 2 yıl kadar hiç AUTO kullanmadım ama son 2 yıldır acaip AUTO alıştım manuel'e aldığımda unutuyorum değiştirmeyi benim için tek problem bu diyebilirim :)

yazdığının mantıksızlığını kendin okursanda anlarsın kardeş kuş serisi araçlara boşa sallayanlar değil maddi durumu iyi olmayanlar biniyor ayrıca iyi sürücü derken boşta giden demedim iyi oku iyi sürücü gerekli devir aralıklarını kullanan , gereksiz fren yapmayan ve motor frenini ( vites küçültmeyi gerektiği gibi yapabilen) yoğun ve boş ışıklı dur kalklı trafikte nasıl gaz debriyaj kombinasyonunu iyi ayarlayandır benim gözümde yoksa boşta gidincede yakıt harcıyorsun ancak viteste gaza basmadığın sürece araç 0 yakar bu bütün enjeksiyonlarda aynıdır.İddiana gelince az yakmanın iddiası olmaz bu hız denemesi değil ki senle kapışalım ben dizel aracımdan çok memnunum otomatik te yarı otomatikte kullandım ve daha az yaktığını görmedim herkesin kendi düşüncesidir.Allah kazadan korusun hepimizi ...

MethyLen
13/03/2013, 02:04
Aracın enjeksiyonlu olmasıyla bir alakası yok , cut - off (gaz kesici) sisteme sahip olan araçlar viteste yakıt harcamaz. Maddi durum konusuna gelince insanları arabalarıyla sınıflandırmak son derece yanlış ve yersiz. Kuş serisine punto parası harcayan meraklıları da var. Karşılaştırma konusuna gelince Abant'a giderken denenebilir. Tüm karşılaştırmalar hız üzerine yapılmaz.

Sana katıldığım tek nokta , Kazalardan korusun Allah'ım.

İyi forumlar.

erenemre
13/03/2013, 02:16
Aracın enjeksiyonlu olmasıyla bir alakası yok , cut - off (gaz kesici) sisteme sahip olan araçlar viteste yakıt harcamaz. Maddi durum konusuna gelince insanları arabalarıyla sınıflandırmak son derece yanlış ve yersiz. Kuş serisine punto parası harcayan meraklıları da var. Karşılaştırma konusuna gelince Abant'a giderken denenebilir. Tüm karşılaştırmalar hız üzerine yapılmaz.

Sana katıldığım tek nokta , Kazalardan korusun Allah'ım.

İyi forumlar.

cut-off sistemi enjeksiyonlu araçlarda vardır eski aracım palio 1.4 tek nokta enjeksiyondu onda bile yoktu cut-off sistemi ayrıca insanları arabasına göre sınıflandırmayı siz yaptınız yukarı iyi okuyun ben maddiyata dayandırdım sınıflandırma yapan sizsiniz görüşlerime katılıp katılmamanız benim için çok önemli değil sonuçta burası forum ve burda herkes kendi özgür fikrini savunabilir sn olarak abant giderken yakıt testide yapılmaz bunun için uygun şart ve durum ayarlaması yapılması gerekmektedir.Ayırca kuş serisine punto parası harcayan kişiler istisnai bir durumdur o şekil bakarsanız anadol veya vosvos larada 25 bin tl masraf yapan meraklıları var.

MethyLen
13/03/2013, 02:28
İddiana gelince az yakmanın iddiası olmaz bu hız denemesi değil ki senle kapışalım


sn olarak abant giderken yakıt testide yapılmaz bunun için uygun şart ve durum ayarlaması yapılması gerekmektedir.


Yorum yok.

erenemre
13/03/2013, 02:39
Yorum yok.

yorum olmasın konu uzamasın kardeş herkesin fikri kendine

levan34
13/03/2013, 18:48
"Dualogic" kullanan zaten bilir,kesinlikle konfordur.....manuel devri çoktan bitti artık...araban "otomatik" olmalı,(sistemi farketmez)....hele İstanbul gibi şehir içindeysen bir dur-kalkta 50 defa debriyaja basıyorsun,bazende "basılı" bekliyorsun!!....40-50 bin tl verip birde debriyaja basıcaz !...oldu canım.

WILD
14/03/2013, 00:03
Aracın enjeksiyonlu olmasıyla bir alakası yok , cut - off (gaz kesici) sisteme sahip olan araçlar viteste yakıt harcamaz. Maddi durum konusuna gelince insanları arabalarıyla sınıflandırmak son derece yanlış ve yersiz. Kuş serisine punto parası harcayan meraklıları da var. Karşılaştırma konusuna gelince Abant'a giderken denenebilir. Tüm karşılaştırmalar hız üzerine yapılmaz.

Sana katıldığım tek nokta , Kazalardan korusun Allah'ım.

İyi forumlar.

Serkan Merhaba,

Şu cut off nedir tam olarak? Bizim araçlarda var mı? Nasıl vitesteyken benzin harcamıyor, Fazlamı soru sordum:)

MethyLen
14/03/2013, 01:14
Serkan Merhaba,

Şu cut off nedir tam olarak? Bizim araçlarda var mı? Nasıl vitesteyken benzin harcamıyor, Fazlamı soru sordum:)

Merhaba Estağrufullah.

Cut off aslında yeni bir teknoloji değil , eski araçların bir çoğunda mevcut. Enjeksiyonlu olmasına ihtiyaç yok yukarıda eren arkadaşla tartışmamak için konuyu açmadım. TOFAŞ'ın 94 yılında yaptığı devrimlerden biri de ürettiği motorlara bu sistemi dahil etmek. Yani karbüratörlü şahin'lerde bile var. Fakat o biraz daha farklı. Yeni nesil motorlarla bu sistemin adı ECU ( Elektronik kontrol ünitesi ) olarak değişse de halk arasındaki ismi cut-off olarak kaldı. Ecu viteste minimum devir oranının üzerinde kalındığı sürece gaza basılmadığında devamlı olarak yaptığı iş olan motorun yakıt gereksinimini hesaplar ve motora yakıt göndermez. Aracın tekerleklerinden alınan potansiyel enerji kinetik enerjiye dönüştürülür. Pistonlar döner ve motor yakıt ihtiyacı duymadan çalışmasını devam ettirir. Tabi motorun dönüş hızı 1500 devirin üzerinde ise. 1500 devirin altında klima,direksiyon hidroliği, fren, far gibi aksamlar için motorun ihtiyacı olan yakıtı yakmaya devam edecektir. Vitesi boşa attığınızda devir saati 1100 olacağından yakıt harcanır.

Bizim araçlarda da var. Son 10 yıldır üretilen araçların tamamında var diyebiliriz.

Umarım açıklayıcı anlatabilmişimdir.