PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kredi kartı ile ödemede şifre çalma!!!



Misafir047
19/09/2012, 09:41
1- Hesap istedikten sonra kredi kartınızı verdiniz.
2- Garson POS cihazıyla geldi ve şifrenizi girmenizi istedi.
3- Şifrenizi girdiniz.
4- Garson işlemi başlattı.
5- 10 sn sonra size "Bakiyeniz yetersiz veya hatlarda problem var" uyarısı aldığını iletti ve tekrar deneyelim dedi.
6- İşlemi iptal etti ve slibi yırttı attı. Sonra yeniden işlemi başlattı.
7- Şifrenizi tekrar girdiniz ve ödeme sorunsuzca gerçekleşti.
Bütün bunlar masum görünüyor aslında ve her gün başımıza gelebilir, hatalı girebilirsiniz şifrenizi, garson yanlış girebilir vs. olağan şeylerbunlar ama atladığınız önemli bir nokta var.
Garson size rakamın yazılı olduğu POS cihazını getirip şifrenizi girmenizi istediğinde POS'un enter tuşuna basmazsa ve POS'un ekranına bakmadan şifre girerseniz yazdığı rakamın yanına şifrenizi yazmaya başlıyorsunuz.

Şayet o noktada dikkatli değilseniz, dalmışsanız, muhabbetin ortasındaysanız vs. fark etmeyebilirsiniz.
Mesela 36,75YTL'lik bir yemek yediniz, Garson POS'un enter'ına basmayınca şifreniz 1234 ise bu tutar 36.751.234 YTL oluyor ve kredi kartı bakiye yetersiz diyor.
O sırada el çabukluğu ile yanlış slibi yırtıp alan Garson şifrenize kolaylıkla sahip olabiliyor.
Zaten hesabı ödemek için kredi kartınızı ilk verdiğinizde ise kredi kartı numarası ve arkadaki CCV numarasını çoktan not etmiş olabilir.
Basit bir yanlış anlaşılma ile birlikte kredi kartı bilginiz bir başkasının eline kolaylıkla geçebiliyor eğer dikkatsizseniz, içtiyseniz ve çakır keyifseniz vs. vs.
Ve garson'un bu numaradan her zaman "Kusura bakmayın yanlış girdik herhalde" diyerek masumca sıyrılma ihtimali var.
Amman Dikkat! Bu tip işlemle karşılaştıktan sonra ilk yırtılan slibi alın. (Bende var bi tane şimdi şifrem yazıyor üzerinde...)
Ve pek tabi şifrenizi değiştirin.


Ali Kemal YASAN, Mali Hizmetler Uzmanı
Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü

Misafir046
19/09/2012, 09:45
1- Hesap istedikten sonra kredi kartınızı verdiniz.
2- Garson POS cihazıyla geldi ve şifrenizi girmenizi istedi.
3- Şifrenizi girdiniz.
4- Garson işlemi başlattı.
5- 10 sn sonra size "Bakiyeniz yetersiz veya hatlarda problem var" uyarısı aldığını iletti ve tekrar deneyelim dedi.
6- İşlemi iptal etti ve slibi yırttı attı. Sonra yeniden işlemi başlattı.
7- Şifrenizi tekrar girdiniz ve ödeme sorunsuzca gerçekleşti.
Bütün bunlar masum görünüyor aslında ve her gün başımıza gelebilir, hatalı girebilirsiniz şifrenizi, garson yanlış girebilir vs. olağan şeylerbunlar ama atladığınız önemli bir nokta var.
Garson size rakamın yazılı olduğu POS cihazını getirip şifrenizi girmenizi istediğinde POS'un enter tuşuna basmazsa ve POS'un ekranına bakmadan şifre girerseniz yazdığı rakamın yanına şifrenizi yazmaya başlıyorsunuz.

Şayet o noktada dikkatli değilseniz, dalmışsanız, muhabbetin ortasındaysanız vs. fark etmeyebilirsiniz.
Mesela 36,75YTL'lik bir yemek yediniz, Garson POS'un enter'ına basmayınca şifreniz 1234 ise bu tutar 36.751.234 YTL oluyor ve kredi kartı bakiye yetersiz diyor.
O sırada el çabukluğu ile yanlış slibi yırtıp alan Garson şifrenize kolaylıkla sahip olabiliyor.
Zaten hesabı ödemek için kredi kartınızı ilk verdiğinizde ise kredi kartı numarası ve arkadaki CCV numarasını çoktan not etmiş olabilir.
Basit bir yanlış anlaşılma ile birlikte kredi kartı bilginiz bir başkasının eline kolaylıkla geçebiliyor eğer dikkatsizseniz, içtiyseniz ve çakır keyifseniz vs. vs.
Ve garson'un bu numaradan her zaman "Kusura bakmayın yanlış girdik herhalde" diyerek masumca sıyrılma ihtimali var.
Amman Dikkat! Bu tip işlemle karşılaştıktan sonra ilk yırtılan slibi alın. (Bende var bi tane şimdi şifrem yazıyor üzerinde...)
Ve pek tabi şifrenizi değiştirin.


Ali Kemal YASAN, Mali Hizmetler Uzmanı
Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü


ARtık internetten alısverişs vs ne yaparsanız yapın o işlemler de bir işe yaramıyor.

Cunku Kart no-Son kul. tar.-Cv no su da olsa alısverisin son evresinde telefona gelen banka sifresini istiyor.

Yinede dikkat etmekte fayda var.

rafetkurt
19/09/2012, 09:54
Eticaret yöneticisi olarak çalışmaktayım günde en aşağı 50 adet sipariş almaktaım bu siparişlerin hepsi kredi kartıyla taksitli ve tek çekim olarak gerçekleşmekte oranlara baktığım zaman kapıda ödeme ve havale seçen neredeyse hiç yok bile artık bu tarz şeyler önemsizleşmeye başladı
Kredi kartı kullanıcıları dakik sms ler ve arama ayarlarını yaptırmalı bence örnek olarak

benim kredi kartımdan 20 tl ve üstü alışverişlerde poslar veya çekimlerde bana sms gelmesini istedim ve 100 Tl üzeri nakit avanslarda beni arayıp onay alınmasını istedim bankadan testlerimi yaptım sıkıntı yok kafam rahat artık.

bir problem teşkil ettiğinde müşterilerimiz 24 saat içinde o an elinde kredi kartının çalındığını ihbar ederse son ödemeler sigorta güvencesi altında problem olmuyor nakit avans ve bank kartsa dediğiniz gibi garsonlar köşe olabilir kredi kartı madurlarını kurtarmak amaçlı cok calısma yapıldı bsk bünyesinde bilginize.

punt0
19/09/2012, 09:57
cok yararlı bir bilgi tesekkürler..

Sparco34
19/09/2012, 10:13
paylaşım için teşekkürler baya yararlı

neversee
19/09/2012, 10:20
çok teşekkürler

timurgoksel
19/09/2012, 11:00
peki limit yeterliyse ne oluyo :P ?

rafetkurt
19/09/2012, 11:26
peki limit yeterliyse ne oluyo :P ?

öyle bi ihtimal olan yerde bu hile dönmesi imkansız :D direk arıyorlar
geçen arkadaşım 2300 tl ye laptop aldı zınk arıyorlar artık yüksek meblalarda bilgileri istiyorlar dogum bilgisini anne kızlık soyadı vs suanda su kadar işlem yapıyorsunuz onaylıyormusunuz diye.. :crutch00: