Orijinalini görmek için tıklayınız : Direkten döndük :(
Ziyaretçi
09/09/2012, 00:54
Yeni aldigim GP 1.3 multijet 3K ile direkten döndüm arkadaslar. Olay su sekilde oldu;
Saat 4-5 sularinda bent deresi taraan etlik istikametine giderken hizimin 65-70km olmasina ragmen girdigim virajda aracim virajin ilk donemecinde saga dogru donerken aracin arkasi yanima geldi, sonra tam toparladim derken virajin sola donemecine geldim ve arac tamamen kontrolden cikti spin attim ve kaldirima degmeden son anda durdum. Aracin süspansiyon sistemi rezalet ne yazik ki. Birde ikinci el aldigimdan dolayi lastiklerde pek iyi drgildi bu yuzden ortaya boyle bir olay cikti. Simdi ilk is yarin sabah lastik degistiriyorum. 185.60.15 almayi dusunuyorum. Uzerinde 175.65.15 var. Lastiklerden sonrada 35mm yay alacagim satan arkadas varsa pm yolu ile irtibata gecebiliriz yoksa sifir alip bu süspansiyonu saglamlastirmam lazim. Yoksa bir sonra ki olayda Allah korusu. Daha kotu sonuclar dogabilir.
Sent my iPhone using
abulbul08
09/09/2012, 00:57
Geçmiş olsun.
StrawBeeRy
09/09/2012, 00:59
büyük geçmiş olsun en azından spor yayla bu durum ortadan kalkıcaktır
Ziyaretçi
09/09/2012, 01:04
Sagolun arkadaslar.
Spor yay ile bu duruma cozum bulamazsam kuvvetle muhtemeldir ki cok severek aldigim puntomdan vazgecmek zorunda kalacagim. Normalde sert kullanan biriyimdir ama 65-70 gibi hizlarda karsilastigim bu durum cok kotu etkiledi beni. Almayi dusundugum lastik ebati nasil sizce?
Sent my iPhone using
Coilover alın ön arka yol tutuşunu görün :)
geçmiş olsun
ben puntonun yol tutuşundan oldukça memnundum neyle kıyaslandığı ve ne beklediği önemli tabii. Bu olayda bence lastikler suçlu, bahsedilen virajı bilmiyorum ancak bilkent köprsündeki virajı 60la alıyorum çok rahat, ne kadar üzerine çıkar bilmiyorum. Lastikler ER300 185 60 15
öncelikle geçmiş olsun...bana göre de lastikler gibi geldi...ben de o hızlarla giriyorum virajlara ancak pek sorun yaşamıyorum...tamam 90 - 100 le giremiyoruz o virajlara ama araç o kadar da 60-70 le uçmaz hemen sağa sola diye düşünüyorum...önce lastik deneyin yayalara sonra bakın derim...
biancoangelo
09/09/2012, 01:49
Geçmiş olsun
volume23
09/09/2012, 02:04
Geçmiş olsun.Lastiklerinizi değiştirince düzelecektir.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
emrahisilti
09/09/2012, 02:05
punto iyi yol tutuşa sahiptir.B sınıı alacağınız hiçbir araç puntodan iyi olmaz.Ya lastikler kabak yada siz diresiyonu çok sağ sol yaptınız
volume23
09/09/2012, 02:10
City mod açıktır büyük ihtimal direksiyon çok çabuk tepki veriyor alışkın olmadığınız için + lastiklerin iyi olmayışı neden olmuş olabilir.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
rehber28
09/09/2012, 02:14
spor yay lastık al al hıc bıse olmaz onnumara yol tutar senın lastıkler ıyı degıldir bence
karakushasan
09/09/2012, 02:33
cityden kaynaklanmaz city mod belli bi kilometre hıza ulaşınca (10-20) devre dışı kalır sebep lastikler gayet açık ama dediğiniz gibi yayla desteklenebilir.Ben dediğiniz ölçülerde dunlop kullanıyorum gayet memnunum.geçmş olsun...
Geçmiş olsun...bence sorun lastiklerden kaynaklanıyor...Aynı viraja aynı hızlarda belki daha da hızlı girmişliğim var gp ile... Gp nin yol tutuşu çok iyi bence...
Semih Kurtulmus
09/09/2012, 04:39
geçmiş olsun ve doğru sonuca varmışsınız. almışken 50 almanızı tavsiye ederim
Bu aralar yollarda birşeyler var ama çözemedim. Hava değişiminden asfalt mı sapıttı yoksa lastikler mi sapıttı bilemeyeceğim. Araba normal virajlarda bile tedirgin etmeye başladı. 1 hafta önce birşey yoktu. Lastik havalarını 3 kere kontrol ettirdim, lifte aldım arabayı ne bir boşluk neden başka birşey. Lastikleri o kadar mıncıklarım sertleşme yok. Kendim anlamam dedim 2 tane lastikçi gezdim daha yeni gibiler dedi.
Dün normalde hatta kışın soğuk havada kış lastikleriyle 115 - 120 civarı girdiğim virajda 95 - 98 km/h hızda araba kıç attı. Uzun bir viraj, kontra veriyorsun bariyere yaklaşıyorsun direksiyonu tekrar viraja doğru çeviryorsun tekrar kıç atıyor tekrar kontra veriyorsun bariyere iyice yaklaşıyorsun. Neyse ki bariyeri öpmeden viraj bitti.
Bu arada GP sınıfında iyi yol tutuşuna sahiptir. Süspansiyon sistemi hangi arabaya göre rezalet? Bir alfa julyete göre rezalettir. Tabi önce kullandığınız araç neydi bilemem ancak öyle basit yerlerde kayacak araba değil. Ya sizin kullanımınızda sorun var ya da lastiklerinizde. Ama bu aralar yollardaki saçmalama nedeniyle de olmuş olabilir.
dediğiiz virajlara yavaş girmeniz lazım ve o girdiğiniz virajın asvaltı cok kötü şuanlarda biliyorum önümden giden her hızlı araba kıcını aratarak viraj alıyo(arabalar orjinal)
kaza yapacaklarıda gördüm gözümde
kendi aracımda 205/45/17 lastik ve 3.5 hr yaya var 80 km hız cıvarıyla giriyorum sıkıntı olmuyor
1) ilk sorun bence oranının asvaltı ve yanlış hızla girmeniz
2)l lastikleriniz
3)spor yay alıp yada yeni lastik alıp o virajlara yavaş girmeniz
Ziyaretçi
09/09/2012, 10:03
Gorusleriniz icin tesekkur ederim arkadaslar. Lastikleri degistiricem biraz sonra buyuk ihtimalle lastiklerden kaynakli bir durum bu. Sizlerin söyledigine gore lastiklerden kaynakli ki bana gorede %80 lastik sorunumu cozecek. Daha sonrada yay isine bakacagim :)
Sent my iPhone using
kdrrshnn
09/09/2012, 10:21
geçmiş olsun öncelikle bende 215 lastik kullanıyorum bi ara sıkıldım orjinallerini taktım onlarda 175 herzaman girdiğim bir viraj vardı 215 lastiklerimle istediğim gibi giriyodum bana güven veriyor 175 lastikleride öyle zannetim aynı viraja normal bir şekilde girdim arabanın arkası yanıma geldi iyi toparlamıştım kazasız belasız şimdi 215 lastiklerimi taktım onları kullanıyorum maşşallah aracım ok gibi gidiyor virajları şimdi görmüyorum bile tavsiyem 195 lastik almanız daha güvenli olur bence
Ziyaretçi
09/09/2012, 10:51
geçmiş olsun öncelikle bende 215 lastik kullanıyorum bi ara sıkıldım orjinallerini taktım onlarda 175 herzaman girdiğim bir viraj vardı 215 lastiklerimle istediğim gibi giriyodum bana güven veriyor 175 lastikleride öyle zannetim aynı viraja normal bir şekilde girdim arabanın arkası yanıma geldi iyi toparlamıştım kazasız belasız şimdi 215 lastiklerimi taktım onları kullanıyorum maşşallah aracım ok gibi gidiyor virajları şimdi görmüyorum bile tavsiyem 195 lastik almanız daha güvenli olur bence
Sizede gecmis olsun. Peki 195 lastik aldigimda yakit tuketimi ne gibi etkilenir?
Sent my iPhone using
mehmetvyz
09/09/2012, 11:03
Geçmiş olsun, dediginiz yerde asfalt oldukca fazla asinmis, başka herhangi bir yere göre daha fazla araci yavaşlatmak lazım
volume23
09/09/2012, 11:35
195 lastik takarsanız daha iyi yol tutarsınız yakıta gelince fark etmezsiniz.Belki ortalama yakıta 100km de 0,1-0,3 lt. arası bir artma olur.
karizmatik_boy
09/09/2012, 12:22
Yeni aldigim GP 1.3 multijet 3K ile direkten döndüm arkadaslar. Olay su sekilde oldu;
Saat 4-5 sularinda bent deresi taraan etlik istikametine giderken hizimin 65-70km olmasina ragmen girdigim virajda aracim virajin ilk donemecinde saga dogru donerken aracin arkasi yanima geldi, sonra tam toparladim derken virajin sola donemecine geldim ve arac tamamen kontrolden cikti spin attim ve kaldirima degmeden son anda durdum. Aracin süspansiyon sistemi rezalet ne yazik ki. Birde ikinci el aldigimdan dolayi lastiklerde pek iyi drgildi bu yuzden ortaya boyle bir olay cikti. Simdi ilk is yarin sabah lastik degistiriyorum. 185.60.15 almayi dusunuyorum. Uzerinde 175.65.15 var. Lastiklerden sonrada 35mm yay alacagim satan arkadas varsa pm yolu ile irtibata gecebiliriz yoksa sifir alip bu süspansiyonu saglamlastirmam lazim. Yoksa bir sonra ki olayda Allah korusu. Daha kotu sonuclar dogabilir.
Sent my iPhone using
Geçmiş olsun... Bence punto sizin stilinize uygun bir araç değil gibi duruyor... Kendiniz de bahsetmişsiniz eğer olmazsa satarım diye... Bence sürüş stilinizde yumuşatma yaparak da bu tür sorunların önüne geçebilirsiniz...
punto iyi yol tutuşa sahiptir.B sınıı alacağınız hiçbir araç puntodan iyi olmaz.Ya lastikler kabak yada siz diresiyonu çok sağ sol yaptınız
Emrah hocam çok iddalı bir cümle olmuş... Fiesta ve i20 troy punto evo dan daha iyi bir yol tutuşuna sahip olduğu otomobil testleri yapanlar tarafından onaylandı... Punto nın süspansiyonlarının biraz daha sertleştirilirse yan yatma sorunu çözülebilir diye düşünüyorum...
Ziyaretçi
09/09/2012, 12:49
Simdi lastikleri degistirdim arkadaslar muhtemelen aksamustude yay konusuna bakacagim. Sadece lastiklerle bile biraz olsun güven verdi bana 35mm'lik yaylarla bu ise kokunden cozum bulacagima inaniyorum :) en olmadi coil diye bisey uretmis adamlar 25-55mm coil alicam :)
Sent my iPhone using
Ziyaretçi
09/09/2012, 12:57
Tesekkurler :)
Good Year GT3 185.65.15 aldim lastikleri bakalim eve gelene kadar 7-8km kullandim iyi duruyorlardi. Sali gunu Ankara-Antalya yapacagim o zaman belli eder kendini...
Sent my iPhone using
volume23
09/09/2012, 13:02
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
Tesekkurler :)
Good Year GT3 185.65.15 aldim lastikleri bakalim eve gelene kadar 7-8km kullandim iyi duruyorlardi. Sali gunu Ankara-Antalya yapacagim o zaman belli eder kendini...
Sent my iPhone using
lastiklerdede rodaj süreci vardır ilk kmlerde ters hareket yapmayın
EvoKoray
09/09/2012, 13:25
Tesekkurler :)
Good Year GT3 185.65.15 aldim lastikleri bakalim eve gelene kadar 7-8km kullandim iyi duruyorlardi. Sali gunu Ankara-Antalya yapacagim o zaman belli eder kendini...
Sent my iPhone using
bizim EVO larda fabrika çıkışı aracın üstünde gelen lastik kuru asfaltta yol tutuşu gerçekten güzel frenleme vs bi sıkıntı yaşamadım 33 bin km oldu
ıslak zeminde kuru zemindekiler gibi aynı şeyi söyleyemem ESP yoksa araç kaymaya müsait oluyor , yağmurlu havalarda ABS gereksiz yere vuruyor , kullanan biri olarak yağmurlu havada virajlara dikkat edin
lastik çok taş topluyor bu arada :D
ykaya1983
09/09/2012, 17:30
Gp nin yol tutuşu kesinlikle kötü değil.Ben gp ile girdiğim viraja vw bora ile girememiştim.Şpin atma olayına gelirsek;eğer lastikler kötüyse zaten aracın süspansiyon sistemi sert olduğu için kayma eğilimi göstermesi normal.Eğer amortisörler yumuşak olsaydı araç kayma yerine yana doğru yatardı.
kdrrshnn
09/09/2012, 18:03
Geçmiş olsun... Bence punto sizin stilinize uygun bir araç değil gibi duruyor... Kendiniz de bahsetmişsiniz eğer olmazsa satarım diye... Bence sürüş stilinizde yumuşatma yaparak da bu tür sorunların önüne geçebilirsiniz...
Emrah hocam çok iddalı bir cümle olmuş... Fiesta ve i20 troy punto evo dan daha iyi bir yol tutuşuna sahip olduğu otomobil testleri yapanlar tarafından onaylandı... Punto nın süspansiyonlarının biraz daha sertleştirilirse yan yatma sorunu çözülebilir diye düşünüyorum...
i20 mi neden bahsediyosunuz siz ya puntoyu ezmişsiniz resmen i20de daha 14 lastik var hertarafı araba olsa nolur i30 deseniz anlıcamda
Semih Kurtulmus
09/09/2012, 18:32
lastikler 175 65 15 e göre nasıl farketti yani taktığınızda 1 cm falan azaldı mı tekerlek çamurluk arası mesafe ona dikkat ettiniz mi :D ??
ayrıca yayı hr tavsiye ederim bir giriyorum virajlara makaslara öyle böyle değil :D tek korkum lastikler 175 65 15 olduğundan..
Not: hemen yapıştırırım soruyu ömerim anladın onu sen :D
Ziyaretçi
09/09/2012, 20:09
lastikler 175 65 15 e göre nasıl farketti yani taktığınızda 1 cm falan azaldı mı tekerlek çamurluk arası mesafe ona dikkat ettiniz mi :D ??
ayrıca yayı hr tavsiye ederim bir giriyorum virajlara makaslara öyle böyle değil :D tek korkum lastikler 175 65 15 olduğundan..
Not: hemen yapıştırırım soruyu ömerim anladın onu sen :D
Dostum lastik yuksekligi ayni oldugu icin pek bir fark olmadi acikcasi 1-2mm anca oynamistir ki bunuda orijinal yaylarla anlamak mumkun degil. Peki sizin aracta 65 yanak lastik ile 35mm'lik yay nasil duruyor resimleri var mi?
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
09/09/2012, 20:27
Dostum lastik yuksekligi ayni oldugu icin pek bir fark olmadi acikcasi 1-2mm anca oynamistir ki bunuda orijinal yaylarla anlamak mumkun degil. Peki sizin aracta 65 yanak lastik ile 35mm'lik yay nasil duruyor resimleri var mi?
Sent my iPhone using
175 65 15 ile 185 65 15 arasında çok fark oluyor yüzde hesabı ile hesaplanıyor ve 1 cm civarında yanak farkı oluyor üst alt 1 er den hesaplasan 2 cm eder :) Ondan sordum hatta gittim lastikçiye iki lastiği yan yana koydum bariz fark vardı :D:D
Sonra birmota söve söve gittim eve :D
Ziyaretçi048
09/09/2012, 21:07
Geçmiş olsun . Yanlız ben süspansiyon konusunda sizin gibi düşünmüyorum. tecrübelerime göre B sınıfında referans kabul edilebilecek kadar güzel Puntonun yol tutuşu. Çok derin virajlardan yüksek hızla geçtiğim çok oldu. Bir kere bu aracın gezdiğini görmedim. ne arkasını ne önünü atmıyor. lastikleriç 205/40/17 yeni. Bence suçu lastiklerde bulun
karizmatik_boy
09/09/2012, 21:19
bizim EVO larda fabrika çıkışı aracın üstünde gelen lastik kuru asfaltta yol tutuşu gerçekten güzel frenleme vs bi sıkıntı yaşamadım 33 bin km oldu
ıslak zeminde kuru zemindekiler gibi aynı şeyi söyleyemem ESP yoksa araç kaymaya müsait oluyor , yağmurlu havalarda ABS gereksiz yere vuruyor , kullanan biri olarak yağmurlu havada virajlara dikkat edin
lastik çok taş topluyor bu arada :D
Hocam zaten ABS ıslak zeminde performansı kuru zemine göre daha kötü oluyor diye biliyorum...
i20 mi neden bahsediyosunuz siz ya puntoyu ezmişsiniz resmen i20de daha 14 lastik var hertarafı araba olsa nolur i30 deseniz anlıcamda
Hocam anlaşılan i20 troy a binmemişsin :=) Punto yu ezmem neden ezeyim ki ? Bunu araştırırsanız i20 troy un punto evolardan daha iyi yol tutuşuna sahip olduğunu araç testi yapanlardan görebilirsiniz... Benim araç üzerinde 185 60 R 15 Dunlop Sport 01 lastik var ve şu ana kadar memnun kaldım... 50km/h yazan köprü dönemicine 80km/h ile girdim ne yana yatma ne yoldan sapma hiç bişi olmadı... Ayrıca i30 u punto ile kıyaslayamazsınız i30 un dengi punto değil... hele şimdiki i30 205 lik lastik ile çıkıyor yola :=)))
karizmatik_boy
09/09/2012, 21:32
Fiat Punto Evo - Hyundai i20 Karşılaştırması // ototest.tv - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=iZ66G_VcGyY)
3:55 dk da ki adamın sözüne dikkat çekerim...
Arkadaslarin dedigi gibi sinia punto yol tutus konusunda gercekten üstün.Yeni fiestayi da kullandim.bence punto daha basarili.i20 yi kuyaslamiyorum bile teneke yigini bir arac.
karizmatik_boy
09/09/2012, 21:40
Arkadaslarin dedigi gibi sinia punto yol tutus konusunda gercekten üstün.Yeni fiestayi da kullandim.bence punto daha basarili.i20 yi kuyaslamiyorum bile teneke yigini bir arac.
:=)) üstteki videodakiler öyle demiyor ama :=)) Ayrıca Ncap da 5 yıldızı var :=))
sayko1111
09/09/2012, 21:46
Grande punto kolay kolay spin atıcak araç değildir. Aracı iyi tanıyamamışsınızdır, berki. Hatta hatchback oluşundan dolayı olası bir denge kaybolması olmasında arac kendini kolay toplar. Lastik ihtimali de vardır ama büyük etken sürücü burda. Sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip bir aractır. Birde arac hiç mi önden kayma göstermeden direk savruldu ? eğer evet ise virajda frenle beraber sert direksiyonmu cevirdiniz. Geçmiş olsun bu arada.
sayko1111
09/09/2012, 21:53
Fiat Punto Evo - Hyundai i20 Karşılaştırması // ototest.tv - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=iZ66G_VcGyY)
3:55 dk da ki adamın sözüne dikkat çekerim...
kime göre göreceli bu :)
karizmatik_boy
09/09/2012, 21:58
kime göre göreceli bu :)
O zaman punto sınıfının en iyi yol tutuşuna sahiptir sözcüğü de göreceli olmuyor mu... Hani i20 troy kullandığım için demiyorum bunu... Alırken çok önyargılı aldım... Çok şüphe ve kuşkulu aldım... Ama şimdi iyi ki i20 troy almışım diyorum...clio symbol, fluence, linea classic, fiorine hepsine bindim az çok test ettim... Aralarında en rahat ettiğim i20 troy oldu... Ancak forumda şikayet edilen bir konu var ki puntonun süspansiyonlarından dolayı yana yatma eğilimi... i20 nin süspansiyonu sert olmasından dolayı yana yatma olmuyor bu da konforu düşürse de stabil kalmasını sağlıyor... Aynı şekilde focus belki sınıfı değil ama sert süspansiyonu yokmu? vw boranın süspansiyonu sert değil mi ? ee bu araçlarında yol tutuşları fazlasıyla iyi... Tabi başka etkenlerde var ama süspansiyon da bir etken...
Ziyaretçi
09/09/2012, 22:03
Grande punto kolay kolay spin atıcak araç değildir. Aracı iyi tanıyamamışsınızdır, berki. Hatta hatchback oluşundan dolayı olası bir denge kaybolması olmasında arac kendini kolay toplar. Lastik ihtimali de vardır ama büyük etken sürücü burda. Sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip bir aractır. Birde arac hiç mi önden kayma göstermeden direk savruldu ? eğer evet ise virajda frenle beraber sert direksiyonmu cevirdiniz. Geçmiş olsun bu arada.
Dostum soylediklerin dogru yalniz acemi şoför degilim. Once ki aracim lacetti hb'di ve aracimi 9cm bastiktan sonra 215taban lastik ile kullaniyordum. Henuz araca tam alisamamis olma ihtimalim cok yuksek yalniz o viraji alip alamayacagi konusunda hic tereddutduz doner diye dusunuyordum. Cunku once ki aracimlada ayni yerden cok geciyordum ve eski aracimla 110-120 gibi hizlarla giriyordum ve en ufak bir savurma birakin savurmayi arac icinde bir guvensizlik bile hissettirmiyordu. Bu arac stock oldugu icin o hizlarla giremeyecegimi biliyordum ama 65-70 gibi bir hizla da boyle bir durumla karsilasacagimi hic ummuyordum. Lastikleri degistirdim, lastiklerin rodaj zamani gecince ayni yere tekrar gidip 50-60-70-80 km hizlarla tekrar tekrar deneyecegim. Cok bozuldum 65-70km hizla aracin spin atmasina is inada bindi acikcasi eger gene en ufak bir tedirginlik hissedersem. Coil'lerle 100km'nin ustunde o viraja girip nispet yapacagim :D
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
09/09/2012, 22:07
Dostum soylediklerin dogru yalniz acemi şoför degilim. Once ki aracim lacetti hb'di ve aracimi 9cm bastiktan sonra 215taban lastik ile kullaniyordum. Henuz araca tam alisamamis olma ihtimalim cok yuksek yalniz o viraji alip alamayacagi konusunda hic tereddutduz doner diye dusunuyordum. Cunku once ki aracimlada ayni yerden cok geciyordum ve eski aracimla 110-120 gibi hizlarla giriyordum ve en ufak bir savurma birakin savurmayi arac icinde bir guvensizlik bile hissettirmiyordu. Bu arac stock oldugu icin o hizlarla giremeyecegimi biliyordum ama 65-70 gibi bir hizla da boyle bir durumla karsilasacagimi hic ummuyordum. Lastikleri degistirdim, lastiklerin rodaj zamani gecince ayni yere tekrar gidip 50-60-70-80 km hizlarla tekrar tekrar deneyecegim. Cok bozuldum 65-70km hizla aracin spin atmasina is inada bindi acikcasi eger gene en ufak bir tedirginlik hissedersem. Coil'lerle 100km'nin ustunde o viraja girip nispet yapacagim :D
Sent my iPhone using
Hocam bence inat yapacak bir şey yok... lastikleri değiştir, jantları değiştir, süspansiyonu değiştir, yayı değiştir seni bi nebze tatmin edecektir ancak istediğini verir mi vermez mi bilinmez... Kendini riske atma... girmiyorsa girmiyordur viraja zorlamanın anlamı yok...
Ziyaretçi
09/09/2012, 22:18
Haklisin kardesim ama durum kisisellesti birazcik. 65-70 gibi basit bir hizdan bahsediyoruz ve iyi diye bildigim icin cok sinir bozucu oldu. Bakalim hem benim sinirim gecsin hemde rodaj zamani gecsin halledecegim bir sekilde :)
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
09/09/2012, 22:21
Haklisin kardesim ama durum kisisellesti birazcik. 65-70 gibi basit bir hizdan bahsediyoruz ve iyi diye bildigim icin cok sinir bozucu oldu. Bakalim hem benim sinirim gecsin hemde rodaj zamani gecsin halledecegim bir sekilde :)
Sent my iPhone using
Aklın ve mantığın birleştiği şekilde halletmen dileğiyle... Pişman olacağın bir şey yapmazsın umarım... Kolaylıklar dilerim...
i20 nin görüntüsüne o kadarda aldanmayın arkadaşlar. ben puntodan önce artık ne içtiysem bi ara i20 almayı düşünüyordum ciddi ciddi :) satış müdürüde arkadaşım olduğundan 70 80 km test etmiştim arabayı. hiçbir şeyi puntodan iyi değil ama yol tutuşu gerçekten puntodan iyi..
:=)) üstteki videodakiler öyle demiyor ama :=)) Ayrıca Ncap da 5 yıldızı var :=))
Siz puntoyu yerden yere vurmaya devam edin.Umarim kisa surede asiri guvenli bir i20 alirsiniz.
Zaten varmis gule gule kullanin.
karizmatik_boy
09/09/2012, 22:34
i20 nin görüntüsüne o kadarda aldanmayın arkadaşlar. ben puntodan önce artık ne içtiysem bi ara i20 almayı düşünüyordum ciddi ciddi :) satış müdürüde arkadaşım olduğundan 70 80 km test etmiştim arabayı. hiçbir şeyi puntodan iyi değil ama yol tutuşu gerçekten puntodan iyi..
Hocam atiklik serilik ve yakıt açısından da gayet güzel... Dizelleri kıskandıracak yakıt tüketimi var... Sevmediğim özellik ise aracın iç donanımın çoğunu sert plastik oluşturuyor... Göze batmıyor ama neticede sert plastik... Yol sesi konusunda da punto dan daha sessiz...
Siz puntoyu yerden yere vurmaya devam edin.Umarim kisa surede asiri guvenli bir i20 alirsiniz.
Zaten varmis gule gule kullanin.
Puntoya asla kötü demedim ama punto da en az i20 kadar tenekeden ibaret bir araç... Güvenlik diyorsanız eğer puntoya değil VOLVO ya binmelisiniz... Ayrıca ben i20 troy sahibiyim...
Hocam atiklik serilik ve yakıt açısından da gayet güzel... Dizelleri kıskandıracak yakıt tüketimi var... Sevmediğim özellik ise aracın iç donanımın çoğunu sert plastik oluşturuyor... Göze batmıyor ama neticede sert plastik... Yol sesi konusunda da punto dan daha sessiz...
Puntoya asla kötü demedim ama punto da en az i20 kadar tenekeden ibaret bir araç... Güvenlik diyorsanız eğer puntoya değil VOLVO ya binmelisiniz... Ayrıca ben i20 troy sahibiyim...
Hyundai kadar tenekesini gormedim.Tercih meselesi tabiki.B segmenti volvo varsa bineriz.Elmayla armutu kiyaslamak gereksiz.
Geçmiş olsun,benim lastikler 195 60 15 yol tutuşu çok sağlam bir sıkıntım olmadı bu tarz
Ziyaretçi
09/09/2012, 23:27
Geçmiş olsun,benim lastikler 195 60 15 yol tutuşu çok sağlam bir sıkıntım olmadı bu tarz
Tesekkur ederim dostum, bende bugun 185.65.15 taktim masallah simdi daha iyi duruyor birde yay ve spoiler yaptik mi sorun tamamen ortadan kalkacak umarim
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
09/09/2012, 23:40
Hyundai kadar tenekesini gormedim.Tercih meselesi tabiki.B segmenti volvo varsa bineriz.Elmayla armutu kiyaslamak gereksiz.
Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx)
Hyundai i20 | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/results/hyundai/i20/359.aspx)
Bak her iki tenekede parçalanmış... hocam elma ile armut karıştırılmıyor da eğer güvenlik diyorsanız B segmentine binmeniz mantıksız... Ben itiraf ediyorum hyundai için önyargı ile yaklaştım defalarca kapısından döndüm ancak kulaktan dolma söylenenlerin şehir efsanesi olduğunu aldıktan sonra gördüm... Yol tutuşu ise Punto dan çok çok üstün ve sessiz... Şimdi gitseniz hyundai forumuna yazsanız ordakilerde punto için teneke, viraj tanımaz, frene bastın mı arkasının nereye gideceği belli olmayan parçası pahalı araç diye yorumlar yaparlar... Bu yüzden fanatizmle değilde objektif olursak daha verimli bir forum olur...
Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx)
Hyundai i20 | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/results/hyundai/i20/359.aspx)
Bak her iki tenekede parçalanmış... hocam elma ile armut karıştırılmıyor da eğer güvenlik diyorsanız B segmentine binmeniz mantıksız... Ben itiraf ediyorum hyundai için önyargı ile yaklaştım defalarca kapısından döndüm ancak kulaktan dolma söylenenlerin şehir efsanesi olduğunu aldıktan sonra gördüm... Yol tutuşu ise Punto dan çok çok üstün ve sessiz... Şimdi gitseniz hyundai forumuna yazsanız ordakilerde punto için teneke, viraj tanımaz, frene bastın mı arkasının nereye gideceği belli olmayan parçası pahalı araç diye yorumlar yaparlar... Bu yüzden fanatizmle değilde objektif olursak daha verimli bir forum olur...
Önemli olan parcalanmasi degil, yolculari ne olcude koruyabildigi.Hyundai de kullandim.Benim secimim gp olurdu ki gp aldim.Basta soyledigim gibi tercih meselesi.İmkanlar dahilinde b segmentinde guvenli bir araca biniyorum.
Ziyaretçi
09/09/2012, 23:53
Arkadaslar yanlis anlasilma olmasin lakin konu yasanan bir olaydan dolayi benim punto'nun süspansiyonunu begenmemis olmamdi. Fakat bazi arkadaslar hyundai i20 ile fiat GP'yi karsilastirmaya basladi. Bu karsilastirmayi yeni bir baslik altinda saygi ve tartisma kurallari cercevesinde yaparsak bu iki arac arasinda secim yapmak isteyen diger insanlarinda isine yarar. Bu sekilde yapilan yorumlar sadece bizlerin karsilikli hos muhalefetli bir tartismasi oluyor. Ayrica bu tur degerlendirme durumlarinda sunuda asmamak gerekir ki fanatizm iyi degildir. Bir onceki aracim Chevy lacettiydi 15 gun once sorsaniz o segmentte ustune arac tanimazdim. Simdi punto kullaniyorum suspansiyonu rezalaet diyorum ama eski aracima gore artilari cok fazla iyi ki almisim diyorum. Herkesin mali kendisi icin cok iyidir. Fanatizm ise takintilik asamasinda bir bagimliliktir. Kullandigimiz forumun amaci ise insanlarin hos tartismalarla diger insanlara faydali olabilmek icin kurulmus bir platformdur. Bu yuzden lutfen kirici olmayalim ve Euro NCap testlerine ve gercek kullanicilarin yorumlarina riayet edelim.
Not: Amacim kimseyi yargilamak yada kirmak degildir kesinlikle sadece bu tartismadan dolayi olusabilecek kirginliklari hatirlatmak ve siz degerli arkadaslar ile dostluklarimizi stabil tutabilmektir. Anlatmaya calistigim olayda bir kusurumuz olduysa affola.
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
09/09/2012, 23:54
Önemli olan parcalanmasi degil, yolculari ne olcude koruyabildigi.Hyundai de kullandim.Benim secimim gp olurdu ki gp aldim.Basta soyledigim gibi tercih meselesi.İmkanlar dahilinde b segmentinde guvenli bir araca biniyorum.
Hocam videoları izle teknik verileri oku ondan sonra yorum yap... Böyle asılsızca iddalarla olmuyor... Keyifli forumlar...
karizmatik_boy
09/09/2012, 23:57
Arkadaslar yanlis anlasilma olmasin lakin konu yasanan bir olaydan dolayi benim punto'nun süspansiyonunu begenmemis olmamdi. Fakat bazi arkadaslar hyundai i20 ile fiat GP'yi karsilastirmaya basladi. Bu karsilastirmayi yeni bir baslik altinda saygi ve tartisma kurallari cercevesinde yaparsak bu iki arac arasinda secim yapmak isteyen diger insanlarinda isine yarar. Bu sekilde yapilan yorumlar sadece bizlerin karsilikli hos muhalefetli bir tartismasi oluyor. Ayrica bu tur degerlendirme durumlarinda sunuda asmamak gerekir ki fanatizm iyi degildir. Bir onceki aracim Chevy lacettiydi 15 gun once sorsaniz o segmentte ustune arac tanimazdim. Simdi punto kullaniyorum suspansiyonu rezalaet diyorum ama eski aracima gore artilari cok fazla iyi ki almisim diyorum. Herkesin mali kendisi icin cok iyidir. Fanatizm ise takintilik asamasinda bir bagimliliktir. Kullandigimiz forumun amaci ise insanlarin hos tartismalarla diger insanlara faydali olabilmek icin kurulmus bir platformdur. Bu yuzden lutfen kirici olmayalim ve Euro NCap testlerine ve gercek kullanicilarin yorumlarina riayet edelim.
Not: Amacim kimseyi yargilamak yada kirmak degildir kesinlikle sadece bu tartismadan dolayi olusabilecek kirginliklari hatirlatmak ve siz degerli arkadaslar ile dostluklarimizi stabil tutabilmektir. Anlatmaya calistigim olayda bir kusurumuz olduysa affola.
Sent my iPhone using
Hocam kesinlikle katılıyorum söylediklerinize... Belki konu farklı yana kaydı ancak malesef önyargıları yıkmak atomu parçalamaktan zor oluyor... Araçların + ve - yönlerini söylemek bence erdemliliktir... Sizde süspansiyon için düşüncelerinizi belirtmişsiniz zaten...
Benim aracım bana göre en güzelidir... Çünkü o araç benimdir.. :)
Hocam videoları izle teknik verileri oku ondan sonra yorum yap... Böyle asılsızca iddalarla olmuyor... Keyifli forumlar...
Gp mu almadan oncede okudum dikkat edersen yolcu puani daha yuksek.Anlamadigim olay madem gp nuz yok niye her firsatta gp yu kotuluyorsunuz.Cevap yazarsaniz ozelden yazin arkadasin konu basligini kirletmeyelim diger marka araclarla.
rockforever
09/09/2012, 23:58
Haklisin kardesim ama durum kisisellesti birazcik. 65-70 gibi basit bir hizdan bahsediyoruz ve iyi diye bildigim icin cok sinir bozucu oldu. Bakalim hem benim sinirim gecsin hemde rodaj zamani gecsin halledecegim bir sekilde :)
Sent my iPhone using
Geçmiş olsun senin araç dynamic sanırım esp varmı varsa hiç mı devreye girmedi
karizmatik_boy
10/09/2012, 00:11
Hocam konuyu kirleten ben değilim bilmem farkında mısınız ayrıca idda ettiğiniz gibi GP yi kötüleyen yok...
Ziyaretçi
10/09/2012, 00:12
Hocam kesinlikle katılıyorum söylediklerinize... Belki konu farklı yana kaydı ancak malesef önyargıları yıkmak atomu parçalamaktan zor oluyor... Araçların + ve - yönlerini söylemek bence erdemliliktir... Sizde süspansiyon için düşüncelerinizi belirtmişsiniz zaten...
Benim aracım bana göre en güzelidir... Çünkü o araç benimdir.. :)
Aynen dedigin gibi kardesim. Benim punto'm cam tek kapi oldugu icin cam fitillerinde cok ruzgar aliyor ve suspansiyonunu begenmedim. Sifir arac degil sonucta ikinci el aldigim icin zamanla sifirlamam gereken bazi parcalari mevcut ki bu 4 yasinda bir arac icin cok normaldir.
Geçmiş olsun senin araç dynamic sanırım esp varmı varsa hiç mı devreye girmedi
Yok dostum benim aracim active modeli dynamic arac pert cikmisti. Duzenlemeyi unuttum o kismi daha dogrusu pc'yi acma firsatim olmadigi icin duzenleyemedim.
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
10/09/2012, 00:16
Aynen dedigin gibi kardesim. Benim punto'm cam tek kapi oldugu icin cam fitillerinde cok ruzgar aliyor ve suspansiyonunu begenmedim. Sifir arac degil sonucta ikinci el aldigim icin zamanla sifirlamam gereken bazi parcalari mevcut ki bu 4 yasinda bir arac icin cok normaldir.
Yok dostum benim aracim active modeli dynamic arac pert cikmisti. Duzenlemeyi unuttum o kismi daha dogrusu pc'yi acma firsatim olmadigi icin duzenleyemedim.
Sent my iPhone using
Hocam işin rengi değişiyor... Araç pert çıkması mı?
Ziyaretçi
10/09/2012, 00:30
Hocam işin rengi değişiyor... Araç pert çıkması mı?
Dostum yanlis anlamissin beni. Dynamic arac almak icin mersine gitmistim ve araca kesin gozu ile baktigim icin profilime o aracin bilgilerini yazmistim. Fakat mersindeki dynamic olan araba 5 parca boya 1 parca degisen ciktigi icin almadan geri dondum. Aradan 1 hafta sonra bursada yeni bir arac buldum kirmizi ve o araci aldim. Simdiki aracinda 1.5 parca boya var 86.000kmde birmotta check-up yaptirarak aldim araci. ;)
Sent my iPhone using
karizmatik_boy
10/09/2012, 00:39
He şimdi anladım :=)) Eğer araç pert olsaydı durum değişirdi...
Ziyaretçi
10/09/2012, 00:45
He şimdi anladım :=)) Eğer araç pert olsaydı durum değişirdi...
Pert araci alma gibi bir durumum soz konusu bile degil. :)
Sent my iPhone using
kdrrshnn
10/09/2012, 00:55
Hocam videoları izle teknik verileri oku ondan sonra yorum yap... Böyle asılsızca iddalarla olmuyor... Keyifli forumlar...
kardeş sen bu foruma takılma bence i20 forum açmış oraya takıl zaten puntonda yok
karizmatik_boy
10/09/2012, 01:04
kardeş sen bu foruma takılma bence i20 forum açmış oraya takıl zaten puntonda yok
:ban?: Sağdan git çevirmeye takılma...
aykut_1914
10/09/2012, 01:17
:ban?: Sağdan git çevirmeye takılma...
:ban?:
i20 forumuda iyidir
karizmatik_boy
10/09/2012, 01:27
:ban?:
i20 forumuda iyidir
Madem itiraf ediyorsun buraya park etme çek arabanı bahsettiğin yere...:toot0000:
aykut_1914
10/09/2012, 02:03
Madem itiraf ediyorsun buraya park etme çek arabanı bahsettiğin yere...:toot0000:
ben çöplüğümdeyim zaten merak etme
arkadaşlar sizden daha sakin ve ılımlı devam etmenizi rica ediyorum...
karizmatik_boy
10/09/2012, 02:17
:) merak eden yok :)
Semih Kurtulmus
10/09/2012, 04:06
gereksiz muhabbetlere geldi yine.
başka bir açıdan da yaklaşıyorum şimdi olaya. bunu herkes farketmiştir diye düşünüyorum. uzun yoldayken bazen bayır çıkıyormuş gibi görmemize rağmen araç çok rahattır sanki bayırdan aşağı iniyormuşuz gibi değil mi ? bazende bayır iniyormuşuz gibi görmemize rağmen araç zorlanır bayır çıkarmış gibi. yani demem o ki orası belki yanıltmıştır çünkü virajın eğimi aslında normal gelirken belki zıt kutba doğrudur. bu yüzden araç yola yapışacak diye düşünürken aslında yüklendikçe kontrolü kaybeder.
ben yolu bilmediğim için bu yorumu da eklemek istedim :)
saygılar.
Ziyaretçi
10/09/2012, 08:51
gereksiz muhabbetlere geldi yine.
başka bir açıdan da yaklaşıyorum şimdi olaya. bunu herkes farketmiştir diye düşünüyorum. uzun yoldayken bazen bayır çıkıyormuş gibi görmemize rağmen araç çok rahattır sanki bayırdan aşağı iniyormuşuz gibi değil mi ? bazende bayır iniyormuşuz gibi görmemize rağmen araç zorlanır bayır çıkarmış gibi. yani demem o ki orası belki yanıltmıştır çünkü virajın eğimi aslında normal gelirken belki zıt kutba doğrudur. bu yüzden araç yola yapışacak diye düşünürken aslında yüklendikçe kontrolü kaybeder.
ben yolu bilmediğim için bu yorumu da eklemek istedim :)
saygılar.
Tesekkurler dostum, pc'yi actigim zaman google maps uzerinden linkini veya koordinatlarini yollayacagim o yolun :)
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
10/09/2012, 14:19
Tesekkurler dostum, pc'yi actigim zaman google maps uzerinden linkini veya koordinatlarini yollayacagim o yolun :)
Sent my iPhone using
rica ederim fikir verdiyse ne güzel :)
bu arada yayları ve geniş taban lastikler olunca araçta çok farkediyor hr 5 lik benzinli taktım daha sıra lastiğe gelmedi ona rağmen harika alıyor virajları arada hususi kaysın diye zorluyorum yani kaymasını özledim :)
Benzer keskinlikte spin atılası viraj almisligim çoktur, ben yol tutusundaki basarisini kendi sınıfında cok iyi buluyorum puntonun, en ufak bir atma yasamadim o hizlarda. Gecmis olsun ama bence sorun lastik veya o anki direksiyon tepkimeniz.
Xenophan
10/09/2012, 14:48
Lastikler değişti mi aceba? Son durum nedir?
Ziyaretçi
10/09/2012, 17:01
Lastikler değişti mi aceba? Son durum nedir?
Lastikler degisti. GoodYear GT3 185.65.15 aldim fakat aracin tek kapi olmasindan dolayi arka taraf inanilmaz savruluyor. Kesinlikle yay sart bu araca. :)
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
10/09/2012, 17:04
Lastikler degisti. GoodYear GT3 185.65.15 aldim fakat aracin tek kapi olmasindan dolayi arka taraf inanilmaz savruluyor. Kesinlikle yay sart bu araca. :)
Sent my iPhone using
5lik hr benzinli diyorum sadece :)
cemal arslan
10/09/2012, 17:16
Bir araç viraja girmiyorsa...
- lastikler ömürlerini tamamlamış demektir...her ne kadar diş olsada...kauçuk zamanla özelliğini kaybeder...bir lastik 30 bilemedin 40 bin km ...ya da 3-4 sene...daha fazlası rısk demektir...
- her ne kadar akla gelmesede ...amortisörler....bunlarında bir ömrü var...60 bin çoğu amortisör için kullanım ömrüdür.
Lastik ve amortisör...bunlara dikkat edin...zamanı gelince değiştirin....sağlam gibi görünür ancak ömrü bitmiştir...
Ziyaretçi
10/09/2012, 18:41
5lik hr benzinli diyorum sadece :)
Benzinli dizel 3kapi 5kapi ne farki var bunlarin?
Benim aracim 1.3 mutlujet 3kapi 75'lik :)
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
10/09/2012, 19:37
Benzinli dizel 3kapi 5kapi ne farki var bunlarin?
Benim aracim 1.3 mutlujet 3kapi 75'lik :)
Sent my iPhone using
dizel motor ağırlığı benzinliye göre daha fazla olduğundan daha sağlam basıyor dizellerde benzinli yayları. ve şu kadar diyorum dizel yayı alırsan taktırdıktan 1 saat sonra keşke taktırmasaydım at kafası gibi yukarıda kaldı dersin :D ben mermer kestirip geceleri arabaya mı koysam diye düşündüm bir ara o derece :)
Ziyaretçi
10/09/2012, 21:15
dizel motor ağırlığı benzinliye göre daha fazla olduğundan daha sağlam basıyor dizellerde benzinli yayları. ve şu kadar diyorum dizel yayı alırsan taktırdıktan 1 saat sonra keşke taktırmasaydım at kafası gibi yukarıda kaldı dersin :D ben mermer kestirip geceleri arabaya mı koysam diye düşündüm bir ara o derece :)
O derece yani :) mermerden ziyade cimento cuvali daha saglikli oluyor :D
O zaman 35mm punto 3 kapi benzinli yayi araniyor :D
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
11/09/2012, 01:36
O derece yani :) mermerden ziyade cimento cuvali daha saglikli oluyor :D
O zaman 35mm punto 3 kapi benzinli yayi araniyor :D
Sent my iPhone using
35 i taktırdığın gün pişman olursun :)
aykut_1914
11/09/2012, 11:40
35 i taktırdığın gün pişman olursun :)
35 lik H&R benzinli yayları çok iyi düşürüyor,ama sert oldugu söylenir.
Ziyaretçi
12/09/2012, 02:07
35 i taktırdığın gün pişman olursun :)
Cok fazla basmayi dusunmuyorum dostum ya, leylegi gitsin yeter :D
Sent my iPhone using
Semih Kurtulmus
12/09/2012, 02:10
Cok fazla basmayi dusunmuyorum dostum ya, leylegi gitsin yeter :D
Sent my iPhone using
anlıyorum ben seni bende öyle diyordum ama 35 likle o da gitmiyor malesef :)
Semih Kurtulmus
12/09/2012, 02:12
35 lik H&R benzinli yayları çok iyi düşürüyor,ama sert oldugu söylenir.
ben 50 lik taktırdım benzinli yayı başlık açtım fotolar yüklü öyle dip basıklık falan yok tam kıvamında oldu bence.. şöyle birşey var spor yay ne takarsan tak sert zaten sonuçta özelliği o. o yüzden 50 lik hr benzinli candır
aykut_1914
12/09/2012, 11:18
ben 50 lik taktırdım benzinli yayı başlık açtım fotolar yüklü öyle dip basıklık falan yok tam kıvamında oldu bence.. şöyle birşey var spor yay ne takarsan tak sert zaten sonuçta özelliği o. o yüzden 50 lik hr benzinli candır
ben etrafımdan görüdğüm kadarıyla 50 HR benzinli,ölüm :D
Semih Kurtulmus
12/09/2012, 11:42
ben etrafımdan görüdğüm kadarıyla 50 HR benzinli,ölüm :D
neden ki :)
Ziyaretçi
12/09/2012, 11:47
ben etrafımdan görüdğüm kadarıyla 50 HR benzinli,ölüm :D
Arkadaslar kim var Ankara'da 35'lik benzinli yayi ve 50'lik benzinli yayi kullanan? Bu yorum beni ciddi tedirgin etti artik :D 50'lik alirim arac dibe yakin olur dogru duracak bir adam degilim iyice lastik camurluk ici fantazisine girerim. Sonrasi cebe yazik olur :D
Sent my iPhone using
lektonstar17
12/09/2012, 12:52
City mod açıktır büyük ihtimal direksiyon çok çabuk tepki veriyor alışkın olmadığınız için + lastiklerin iyi olmayışı neden olmuş olabilir.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
City mod olamaz çünkü city 20 km hızdan sonra devre dışı kalıyor.Bence sorun sadece lastiklerdedir.Puntolarımız iyi bende ,öyle 60- 70- le falan savrulcak araba değil.Gökova Marmaris yolunu bilenler vardır elbet.Yol geçen sene yenilendi.Sürekli sert virajlarla doludur ve çok severim.Benim evomda esp var ,katkısı oluyordur elbet.Ama ben o virajlara bayır çıkarken 70 le 80 le girdim, inişlerde 100-110 gördüm hiçte savrulmadım.Evomun maşallahı var:)
aykut_1914
12/09/2012, 13:00
neden ki :)
Arkadaslar kim var Ankara'da 35'lik benzinli yayi ve 50'lik benzinli yayi kullanan? Bu yorum beni ciddi tedirgin etti artik :D 50'lik alirim arac dibe yakin olur dogru duracak bir adam degilim iyice lastik camurluk ici fantazisine girerim. Sonrasi cebe yazik olur :D
Sent my iPhone using
tekrarda duyduklarımı vurgulayarak ve tabi görsel olarak arkadaşlarımda gördüklerime dayanarak :) eibach daha yumusak bir yay ancak H&R sert. Özellikle 35 lik H&R kullanan arkadaşlar 50lik eibachle aynı düşürdüğünü söylüyor,bende öle gördüm hep :) ancak eibach,orjinali gibi olmasada,biraz daha konforlu.
sonuç olarak :D
eibach konfor + biraz daha az düşürme; HR ayarında düşürme + sertlik .
benim tercihim 50lik benzinli eibach olurdu.
geçmiş olsun kardeşim. verilmiş sadakan varmış.
herkesin fikri ortak gibi. bende aynı düşüncedeyim. %90 Aracının lastiklerinden kaynaklanmıştır. neden %90 diyorum çünkü en basitinden sincan-ayaş yolunda (bilen bilir belli bir bölümü güzel virajlı) 110-120 süratle çok keskin olmayan ama yinede dönemeci iyi olan viraja girdim. aracımda bırak savrulmayı, güvensizlik hissi bile yaşatmadı. benimde tezim böyle. Yüce Rabbim kazalardan belalardan hepimizi korusun.
ugurokan01
12/09/2012, 17:12
Yeni aldigim GP 1.3 multijet 3K ile direkten döndüm arkadaslar. Olay su sekilde oldu;
Saat 4-5 sularinda bent deresi taraan etlik istikametine giderken hizimin 65-70km olmasina ragmen girdigim virajda aracim virajin ilk donemecinde saga dogru donerken aracin arkasi yanima geldi, sonra tam toparladim derken virajin sola donemecine geldim ve arac tamamen kontrolden cikti spin attim ve kaldirima degmeden son anda durdum. Aracin süspansiyon sistemi rezalet ne yazik ki. Birde ikinci el aldigimdan dolayi lastiklerde pek iyi drgildi bu yuzden ortaya boyle bir olay cikti. Simdi ilk is yarin sabah lastik degistiriyorum. 185.60.15 almayi dusunuyorum. Uzerinde 175.65.15 var. Lastiklerden sonrada 35mm yay alacagim satan arkadas varsa pm yolu ile irtibata gecebiliriz yoksa sifir alip bu süspansiyonu saglamlastirmam lazim. Yoksa bir sonra ki olayda Allah korusu. Daha kotu sonuclar dogabilir.
Sent my iPhone using
205*45*17 ve spor yaylar bunlardan aşağısı yol tutuşunda sizi tatmin etmez...
Ziyaretçi
12/09/2012, 21:48
geçmiş olsun kardeşim. verilmiş sadakan varmış.
herkesin fikri ortak gibi. bende aynı düşüncedeyim. %90 Aracının lastiklerinden kaynaklanmıştır. neden %90 diyorum çünkü en basitinden sincan-ayaş yolunda (bilen bilir belli bir bölümü güzel virajlı) 110-120 süratle çok keskin olmayan ama yinede dönemeci iyi olan viraja girdim. aracımda bırak savrulmayı, güvensizlik hissi bile yaşatmadı. benimde tezim böyle. Yüce Rabbim kazalardan belalardan hepimizi korusun.
Eyvallah dostum sagolasin. Lastiklerden sonra iki gundur yollardayim sehirlerarasi olarak yakladik 1000km yaptim ve arac normale dondu acikcasi. Fakat aracin kesinlikle yaya ihtiyaci var. Tek kapi olmasindan dolayi arka kisim cok hafif kaliyor. Malum arka kapi agirligi vs olmayinca arka hafif ve sert manevralarda arka ayri on ayri oynuyor :D
205*45*17 ve spor yaylar bunlardan aşağısı yol tutuşunda sizi tatmin etmez...
Dostum jant lastik buyutmeyi dusunmuyorum. Cunku ebat degisikligine girersek arac baska seylerde isteyecek modifikasyon anlaminda o is bana gore degil artik ;)
Sent my iPhone using
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.