Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : TJet Sport İstanbul - Antalya - İstanbul Yakıt Tüketimi ve Yol Durumu



Luc
05/09/2012, 12:58
Merhaba Arkadaşlar,

Bende geçtiğimiz hafta Antalya/Kemer ilçesinin Çamyuva beldesinde tamamladığım tatilim ile ilgili yakıt tüketimi yol durumu vb bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.

Klasik olarak araçta 2 kişi, bagaj dolu, klima açık vs gibi durumlar bende de mevcut :)

Bu arada sevgili KSO021'e uğrayamadığım için üzüntülerimi iletiyorum burdan. (Arkadaşımın yüzünden Antalya'da durma şansımız olmadı)



25 Ağustos Sabah Saat 04.30 sıralarında Üsküdar Shell'den benzin alarak yola çıkacaktık.
https://img824.imageshack.us/img824/8325/20120825043213.jpg




İlk alacağımız benzini V-Power olarak aldık. (Genelde 3-4 depoda bir 97 oktan alırım.) Üsküdar'da V-Power 4.66TL, FuelSave ise 4.55TL idi. Anadolu da ise rakamların farklı olacağını biliyorduk.
https://img442.imageshack.us/img442/5283/20120825043224.jpg




Saat 04.38'i gösterirken benzinciden çıktık ve daha sonra trip değerlerini sıfırladık.
https://img842.imageshack.us/img842/6600/20120825044119.jpg




Yolculuk başladıktan yaklaşık yarım saat sonra trip değerlerimizi bir kontrol edelim dedik.
https://img35.imageshack.us/img35/909/20120825051818.jpg




Yolculuğumuzun 46 kilometresini tamamladığımızda ortalama yakıtımız 5.8lt/100km ve menzilimiz 850km olarak görünüyordu.
https://img694.imageshack.us/img694/4041/20120825051847.jpg



https://img585.imageshack.us/img585/1645/20120825051900.jpg



https://img842.imageshack.us/img842/8459/20120825053624.jpg





Yolcuğuluğumuzun 70. kilometresinde trip datasını tekrar kontrol ettiğimizde ortalama yakıt 5.4lt/100km ve ortalama hız ise 81kph olarak listeleniyordu. (Galiba bu aralarda ayağımı gazdan çekmişim)
https://img839.imageshack.us/img839/5960/20120825053640.jpg



https://img526.imageshack.us/img526/2531/20120825053652.jpg



https://img703.imageshack.us/img703/554/20120825053711.jpg




Hava aydınlandığında yolun resmini çekmeyi de ihmal etmedik tabi.
https://img99.imageshack.us/img99/7432/20120825065630.jpg




Kalacağımız otele geldiğimizde Saat15.30'du. Aracın değerlerini ise ilk gün yerleşme vb şeylerle uğraştığımız için ancak ertesi günü şehir içinde biraz gezip, alışveriş yaptıktan sonra saat 14.30'da resimleyebildim.

Toplamda 766km yolu 5.8lt/100km ortalama ile saatte 74kph ortalama ile tamamlamıştık.
https://img717.imageshack.us/img717/7408/20120827143525.jpg



https://img201.imageshack.us/img201/9052/20120827143532.jpg



https://img52.imageshack.us/img52/5472/20120827143544.jpg









Dönüş yoluna ise 1 Eylül'de saat 12.30 gibi çıktık. Kemer'den ayrılırken çok hüzünlendik, çünkü burayı çok sevmiştik :)

Antalya'ya giden zaten iyi bilir, bir başkadır Antalya...
https://img651.imageshack.us/img651/2269/20120901121036.jpg



Yolculuğumuza devam ederken Burdur'da bulunan İnsuyu Mağarası'na da bir ziyarette bulunmayı ihmal etmedik.
https://img831.imageshack.us/img831/5825/20120901145021.jpg







Eve 17km, gişelere ise yaklaşık 3km kala maalesef trafiğe yakalandık ve ortalama hızımız 77kph'a kadar düştü. Araç kuyruğu, KGS dolayısıyla biriken araçların OGS yolunu da kapatmasıyla oluşan uzun bir kuyruktu.
https://img708.imageshack.us/img708/7681/20120901231544.jpg



Bu arada katettiğimiz mesafe 738km idi.
https://img89.imageshack.us/img89/2272/20120901231615.jpg





5.8lt olan yakıt ortalamamız ise trafik dolayısıyla 5.9lt/100km olarak gerçekleşiyordu bu esnada.
https://img38.imageshack.us/img38/4430/20120901231623.jpg





Eve geldiğimizde ise yaklaşık olarak 756km yolu tamamlamıştık.
https://img838.imageshack.us/img838/4281/20120901233652.jpg




Gişelere 3km kala meydana gelen trafikten dolayı dur kalk olarak seyretmemizden dolayı da 3km mesafede ortalamamız 5.8lt'den 0,2 artarak 6.0lt/100km'ye çıkmıştı.

Totalde şehir içi gezinti trafik ve uzun yok ile birlikte 5.9lt/100km gibi bir ortalama ile yolu tamamladık.

https://img145.imageshack.us/img145/6793/20120901233658.jpg





77kph'a düşen ortalama hızımız ise trafikten sonra 76kph olarak listelendi.
https://img163.imageshack.us/img163/7359/20120901233706.jpg


Benzin'in tamamını arabayı ilk aldığımızdan beri yaptığımız gibi Shell'den aldık. Fiyatlar Anadolu ve İstanbul'da gerçekten çok farkediyor. Ortalama olarak ise benzinin litre fiyatını 4.60TL'den almış olduk tüm gidiş ve geliş boyunca.


Bu arada yol hakkında ki izlenimlerime gelince; bu bilgiler yakın zamanda bu güzergahı kullanacak arkadaşların işine yarar umarım.

İstanbul'dan Antalya istikametine giderken yol 3 lokasyon haricinde gayet iyi. Afyon ve Isparta üzerinde 2 adet yol çalışması ve Antalya girişinde yeni yol yapımı haricinde herhangi bir aksama yok. Yollar gayet iyi.

Özellikle Sakarya - Bilecik arasında ki karayolunu o kadar güzel yapmışlar ki; araç yağ gibi akıyor. Şu anda otobandan çok çok daha iyi kalitede.

Fakat Antalya'dan İstanbul yönüne dönüş için aynı şeyi söylemek mümkün değil.

Antalya'nın hemen çıkışında bir yol çalışması. Burdur - Isparta - Afyon - Kütahya yolları arasında 50 kilometreden fazla bozuk satıh ve yaklaşık 10 kadar 10 - 15 kilometrelik mesafede tek şeritten ve karşı şeritten alınan yollarla devam edebiliyorsunuz.


Hepinize keyifli sürüşler :)

krm1983
05/09/2012, 13:02
Gayet guzel degerler.Bu arada motor ariza isigi mi yaniyor :)

mutunch
05/09/2012, 13:05
Abi bir dahaki gezinizi de Isparta üzerinden yapın ki, Isparta-Antalya yolunun güzel manzarası eşlik etsin size. Karacaören baraj gölü ve bol yeşillik. Tek dezavantajı yolun çoğunluğu gidiş-geliş, tırmanmalar 3 şerit şeklinde.
Günlerimiz uyarsa Isparta'da görüşmeyi de ihmal etmeyiz tabi ki :)

Değerler çok güzel bu arada, gayet sakin kullanmışsın anlaşılan :)

muti9
05/09/2012, 13:06
gayet iyi bence. aracı sakin kullanınca ne kadarda az yaktıgını gorebılıyoruz.

sedini
05/09/2012, 13:07
Gezmeceler Tozmacalar :) yakışır ;)

Değerler gayet iyi de o motor arıza ışığına gözüm takıldı..

emrahisilti
05/09/2012, 13:09
karacaören yolu gerçekten çok güzeldir hele tam köprü üstü yol 1 şeride düşerdi :)) değerler gayet güzel tjetler şehiriçinde bir hayli fazla yakmasına rağmen şehirdışı kokluyor.Bende bayramda yaptığım uzun yolda 28krş yakmışım.

Luc
05/09/2012, 13:13
Gayet guzel degerler.Bu arada motor ariza isigi mi yaniyor

Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı :)


Abi bir dahaki gezinizi de Isparta üzerinden yapın ki, Isparta-Antalya yolunun güzel manzarası eşlik etsin size. Karacaören baraj gölü ve bol yeşillik. Tek dezavantajı yolun çoğunluğu gidiş-geliş, tırmanmalar 3 şerit şeklinde.
Günlerimiz uyarsa Isparta'da görüşmeyi de ihmal etmeyiz tabi ki

Değerler çok güzel bu arada, gayet sakin kullanmışsın anlaşılan
Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. :) Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim. :)

Gezmeceler Tozmacalar yakışır

Değerler gayet iyi de o motor arıza ışığına gözüm takıldı..

Teşekkürler :)

Blow-off her zaman ki gibi ;)

Engin_T
05/09/2012, 13:14
Çok iyi değerler :)

emrahisilti
05/09/2012, 13:25
cüneyt abi bi ara banada blow off yapalım

Luc
05/09/2012, 13:30
cüneyt abi bi ara banada blow off yapalım

Tamamdır. Bu işi profesyonel yapan bir arkadaşımız var.

kadir07
05/09/2012, 13:51
Bende dedim tatil iptal mi oldu acaba sağlık olsun artık bi daha ki sefere görüşürüz...;)

Luc
05/09/2012, 13:54
Bende dedim tatil iptal mi oldu acaba sağlık olsun artık bi daha ki sefere görüşürüz...;)

2013 Mayıs gibi oradayım yine inşallah. Bu sefer uğramadan geçmem :)

kadir07
05/09/2012, 14:13
2013 Mayıs gibi oradayım yine inşallah. Bu sefer uğramadan geçmem :)İnşallah abi beklerim ne zaman istersen uğra ben hep buralardayım...:surfing:

izoci
05/09/2012, 14:14
T-Jet performansına göre çok çok iyi değerler yakalamış.

ABNEW
05/09/2012, 15:22
Güzel değerler ve güzel görüntüler Cüneyt, kazasız sürüşler...

YUSO
05/09/2012, 15:35
Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı :)


Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. :) Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim. :)


Teşekkürler :)

Blow-off her zaman ki gibi ;)

Konu dışında olacak ama Blow-off nedir?

rbcn
05/09/2012, 15:36
güzel değerler ama yinede dizeli hiç bir benzinliye değişmem :)

takres
05/09/2012, 15:41
böyle bir canavar için çok iyi değerler :)

Luc
05/09/2012, 16:12
Konu dışında olacak ama Blow-off nedir?

Hemen konu dışı cevap vereyim bende :)

Blow-off dönen turbo türbinlerinin, yeniden gaz verildiğinde içeride sıkışan hava nedeniyle tekrar dönmeye çalışan türbinlerin zorlanmasını içeride ki havayı dışarı tahliye ederek engeller. Çıkardığı "Çuf" sesiyle çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir. :)

Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo türbinleri hala dönmeye devam etmektedir.

Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo pallerine gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.

Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo türbinlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.

Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı ana kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.

Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.

Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo palleri ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo palleri zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını düşürür ve anlık güç kaybını önlemiş olur...

Dipnot: Yalnız bu sadece turbo benzinli araçlarda işe yarar. Dizellerde yalnızca ses çıkarır :)

(Biraz alıntı, biraz kendimden)

Luc
05/09/2012, 16:14
güzel değerler ama yinede dizeli hiç bir benzinliye değişmem :)

Tercih meselesi tabi ki :)

Ben 420TL'ye gidip geldiğime göre senin araç olsa demek ki 250 - 300 TL'ye gidip gelecez. Dizel çok farkediyor uzun yolda ;)

Luc
05/09/2012, 16:15
Arkadaşlar bu arada komik bir yol hikayesi videosu'da çektik gelirken. Hazırlıyorum şu an bitince onu da paylaşacağım. Eminim çok hoşunuza gidecek :D

Luc
05/09/2012, 16:16
Güzel değerler ve güzel görüntüler Cüneyt, kazasız sürüşler...

Birazdan video ekleceğim, komik görüntüler ve izlenimlerim var. Onu da izlersen sevinirim :)

Ziyaretci032
05/09/2012, 16:17
arka camda forum stikırını göremedim? :unsure00:

YUSO
05/09/2012, 16:27
Hemen konu dışı cevap vereyim bende :)

Blow-off dönen turbo türbinlerinin, yeniden gaz verildiğinde içeride sıkışan hava nedeniyle tekrar dönmeye çalışan türbinlerin zorlanmasını içeride ki havayı dışarı tahliye ederek engeller. Çıkardığı "Çuf" sesiyle çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir. :)

Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir.

Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.
Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.

Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı ana kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.

Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.

Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını düşürür ve anlık güç kaybını önlemiş olur...

Dipnot: Yalnız bu sadece turbo benzinli araçlarda işe yarar. Dizellerde yalnızca ses çıkarır :)

(Biraz alıntı, biraz kendimden)

Bilmediğimiz çok şey varmış, yeterince bilimsel bi açılama oldu :) teşekkürler...

mutunch
05/09/2012, 16:44
Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı :)


Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. :) Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim. :)


Teşekkürler :)

Blow-off her zaman ki gibi ;)

Anlaşıldı o zaman, eğer askerde olmazsam her türlü yardım ve desteği yapmaya hazırım. Heykelin kaldırılması gündemde eğer kaldırılmamış olursa heykeli görebilirsiniz bile :)
Isparta da yan yana iki kırmızı T-Jet görmüş olur böylece :)

emrahisilti
05/09/2012, 19:50
bende ıspartaya gelmek istiyorum.Üniversiteyi orda okumuştum çok özledim :) En son istasyon caddesinde oturmuştum.

Luc
05/09/2012, 20:12
arka camda forum stikırını göremedim? :unsure00:

Arac kapsamli bir boya koruma parlatmaya girecek yakin zamanda. Ekstra yok o yuzden :)

Sent my GT-I9100 using 2