PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 90 lık punto Dyno test 64 hp çıktı !



ligdevi
28/08/2012, 00:18
Arkadaşlar bugün bursa küçük sanayide araba pazarı girişinde mavi jean yanı oto expertiz yapan biyer var day-mon-test diye biyer.Aracımın çekişi yakıtı hoşuma gitmiyodu, aracı bi test ettireyim dedim. çıkan sonuç 90 hp lik dizel puntomdan 64 hp güç çıktı, torkta sanırım 143nm civarıydı canım sıkıldı, ne kadar doğrudur bilemem ama 25 hplik bi güç kaybı artı yakıt sarfiyatı var, şehir içi 8 lt leri gördüm, usta büyük ihtimal hava akış metre dedi. Bu dyno testini bursada doğru yapan biyer varmı acaba tavsiyesi olan varsa yazsın lütfen, yorumlarınızı bekliyorum .

aykutisci
28/08/2012, 00:22
herşey olabilir enjektörler tıkanmış olabilir carbon clean yaptırman gerekebilir çok kötü bi durum geçmiş olsun en kısa zamanda düzelir inşallah ...

Ayberk0616
28/08/2012, 00:23
egr valfi tıkanınca baya kesiyo arabayı daha önce egr valfi temizlettiniz mi?
Aracın bakımları en son ne zaman yapıldı?
mazot filtresi hava filtresi vs fln

biancoangelo
28/08/2012, 00:26
ufff üstad acil BAKIMM.... Üzüldümmm vallahii...

dicaser
28/08/2012, 00:27
Arkadaşlar bugün bursa küçük sanayide araba pazarı girişinde mavi jean yanı oto expertiz yapan biyer var day-mon-test diye biyer.Aracımın çekişi yakıtı hoşuma gitmiyodu, aracı bi test ettireyim dedim. çıkan sonuç 90 hp lik dizel puntomdan 64 hp güç çıktı, torkta sanırım 143nm civarıydı canım sıkıldı, ne kadar doğrudur bilemem ama 25 hplik bi güç kaybı artı yakıt sarfiyatı var, şehir içi 8 lt leri gördüm, usta büyük ihtimal hava akış metre dedi. Bu dyno testini bursada doğru yapan biyer varmı acaba tavsiyesi olan varsa yazsın lütfen, yorumlarınızı bekliyorum .
otosansite bi gitseydin , yada işin düşerse birde otosansitte bi test ettir

ligdevi
28/08/2012, 00:27
egr valfi tıkanınca baya kesiyo arabayı daha önce egr valfi temizlettiniz mi?
Aracın bakımları en son ne zaman yapıldı?
mazot filtresi hava filtresi vs fln
Bakımlar yaklaşık 2000km önce yapıldı gözümün önünde yağlar komple filtreler değişti. egr valfi nedir ? ne işe yarar .

ligdevi
28/08/2012, 00:31
Şimdi bide yaptırdığım dyno testin doğruluğuda önemli acaba veriler gerçekmi.Bide başka yere yaptırmak lazım ama doğru sağlam biyer olması lazım. yalnız araç cansız ama hepten de 64 hp kadar hissettirmiyo sanki 70-80 Hp arası hissediyorum aracın gücünü

ABK
28/08/2012, 00:33
Ankara da bu işi düzgün yapan fiyatı da uçmayan bir yer bilen varsa lütfen paylaşsın benimde Carbon Clean'a ihtiyacım var sanırım. Araç 13 HP düşük gözüküyor.

dicaser
28/08/2012, 00:34
Şimdi bide yaptırdığım dyno testin doğruluğuda önemli acaba veriler gerçekmi.Bide başka yere yaptırmak lazım ama doğru sağlam biyer olması lazım. yalnız araç cansız ama hepten de 64 hp kadar hissettirmiyo sanki 70-80 Hp arası hissediyorum aracın gücünü
90'dan 64'e inmesi cok cok zor o nasıl oldu ya :rip: ölmüş :dumbo:

ligdevi
28/08/2012, 00:37
90'dan 64'e inmesi cok cok zor o nasıl oldu ya :rip: ölmüş :dumbo:

Testi ypan eleman "ne araçlar var, 120 hp lik araçlar bile 65 hp falan çıkabiliyo" dedi, şaşırdım.

aykutisci
28/08/2012, 00:37
valla ustam yerinde olsam önceliklle bi katkı dökerdim depoya birazda shell gtl kullanırdım o şekilde bi deneme yapılabilir ...

omer06
28/08/2012, 00:39
dynoda sıkıntı vardır bence :)

byspayn
28/08/2012, 00:39
Bakımlar yaklaşık 2000km önce yapıldı gözümün önünde yağlar komple filtreler değişti. egr valfi nedir ? ne işe yarar .

Öncelikle geçmiş olsun umarım sorununuz en kısa zamanda çözülür.

Şunları bulabildim:

EGR Valfi nedir:EGR valfi nedir? - Opel Forum - Opelim.NeT (https://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=15214)
EGR Valfi temizliği: https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/35828-egr-valf-selenoid-temizligi-fotografli.html

Ayberk0616
28/08/2012, 00:42
egr valfi nedir ? ne işe yarar .


EGR Valve yani Exhaust Gas Resirculation Valve Türkçesi egzoz gazı çevrimi valfi..

amacı..
Motor Yanma Odalarındaki Sıcaklık 900-1000 dereceleri(bu marka ve modele göre değişiklik gösterir her motorda aynı değildir) geçtiğinde yanma odasındaki patlama sonrasında kimyasal reaksiyon geçiren yakıt hava karışımı reaksiyon sonrasında nitorjen oksit gazları açığa çıkartır..Nitrojenoksit gazı üretimi çevre sağlığı açısından istenmeyen bir durum olduğundan motor üreticileri motorlarına avrupa emisyon standartları kurumundan onay alabilmek için motorlarına bu sistemi entegre ederler.

dicaser
28/08/2012, 00:43
Testi ypan eleman "ne araçlar var, 120 hp lik araçlar bile 65 hp falan çıkabiliyo" dedi, şaşırdım.
eğer adamlar bunu dediyse o dynoda bişey vardır :D ben olsam beygiri oranlardım hemen orda çünkü böyle saçmalık olmaz 120 araç 65 çıkabiliyosa 600lük araç 350 çıkacaktır garibim bugatti o dynoda 550yi göremez :D:D

ligdevi
28/08/2012, 00:43
yalova yolunda beşyol lambalarını geçince aydın vincin karşısında turbocu şefik var "sürat dizel" diye biyer oraya gösterdim, torboda sıkıntı görünmüyo hava akışı-enjektör-valflerin verilerini sensörlerin durumlarını komple teste sokacak bakacak perşembe bakalım ne çıkacak ...

USTA
28/08/2012, 00:47
90 hp gelmesi gereken bir araç dyno testinde 64 hp çıkıyorsa turboda sorun var demektir,1.3 turbosuz dizel verileri alınmış aracından,turbo ömrünü tamamlamış olabilir yada bir yerde kaçak vardır,basınç veremiyordur...

ligdevi
28/08/2012, 00:49
valla ustam yerinde olsam önceliklle bi katkı dökerdim depoya birazda shell gtl kullanırdım o şekilde bi deneme yapılabilir ...

yağ değişiminde bor power düşünüyorum ama ne kadar faydası olur bilinmez, aracımı son iki fullememde gtl aldım hala onla geziyorum 2. depo bitmek üzere ...

ligdevi
28/08/2012, 00:57
90 hp gelmesi gereken bir araç dyno testinde 64 hp çıkıyorsa turboda sorun var demektir,1.3 turbosuz dizel verileri alınmış aracından,turbo ömrünü tamamlamış olabilir yada bir yerde kaçak vardır,basınç veremiyordur...
2500 devirde turbonun gücü kendisini hissettiriyo ama 3500 e kadar canlı değil.Bende o dynoya pek güvenemiyorum, büyük ihtimal hava akış metre gibi geliyo bana ..

aykutisci
28/08/2012, 01:01
yağ değişiminde bor power düşünüyorum ama ne kadar faydası olur bilinmez, aracımı son iki fullememde gtl aldım hala onla geziyorum 2. depo bitmek üzere ...

bor pover bence tamamen şehir efsanesi benim 106da çekiş düşmüştü katkı döktüm bide bastım 97 oktan benzini araba mermi gibi olmuştu

jrgakbulut
28/08/2012, 01:09
usta dogru olabilir fabrika verilerindeki beygirlerin hepsi aracın yere bindirdigi beygir gucu degildir modifiye edildigindeki güçlerde keza oledir..dynoda aracın yere bastıgı beygir gucunu olcmus olmasi gerekir..yanlış biliyorsam arkadaslarim duzeltir m5 506 hp olbilir ama yaklasik 300 hp sini falan asfalta yani yere bindiriyor

cihankardes
28/08/2012, 01:10
abi turboluk bir şey olsa çok çok fazla yakar. dynoda bir kalibrasyonsuzluk olabilir. Türkiye gibi geri kalmış ülkelerde kalite kontrol, arge ve kalibrasyon gibi olmazsa olmaz konular hep aksatılır. velhasıl kelam bakıma girince belli olacak :)

ligdevi
28/08/2012, 01:23
perşembeye ak koyun kara koyun belli olacak. turbocu aracın performansı ve yakıtıyla alakalı parçaları testten geçirecek...(sensörler okuyucular vs)

punto_multijet
28/08/2012, 09:27
dyno sonucunu paylaşabilir misin? böyle havaya yorum yapmaktansa dyno sonuc kagıdını görmek bazı konularda fikir verebilir.

punt0
28/08/2012, 10:04
hocam gecmis olsun öncelikle..
ama olabilecek seylerin bazıları ve bence en etkili olanlarından hava akısmetresini bir kontrol ettirin..
ben yazılım yaptırmıstım araca dyno testleri var elimde mesela yapan usta kardesim hava akısmetren bozuk o tamir edilirse 93 hp ama böyle kullanırım diyorsan 80-82 hp civarında demisti bir servise götür bence baksınlar yakıt cok yakması konusundada enjektörleri temizletebilirsin ama onu serviste yaptırma bosch car servislerinde yaptır cunku fiat servisleride oraya yolluyorlar.. ben 140 tl ye yaptırdım istanbulda.. tekrardan gecmis olsun..

ligdevi
28/08/2012, 13:29
dyno sonucunu paylaşabilir misin? böyle havaya yorum yapmaktansa dyno sonuc kagıdını görmek bazı konularda fikir verebilir.

akşama paylaşırım .


hocam gecmis olsun öncelikle..
ama olabilecek seylerin bazıları ve bence en etkili olanlarından hava akısmetresini bir kontrol ettirin..
ben yazılım yaptırmıstım araca dyno testleri var elimde mesela yapan usta kardesim hava akısmetren bozuk o tamir edilirse 93 hp ama böyle kullanırım diyorsan 80-82 hp civarında demisti bir servise götür bence baksınlar yakıt cok yakması konusundada enjektörleri temizletebilirsin ama onu serviste yaptırma bosch car servislerinde yaptır cunku fiat servisleride oraya yolluyorlar.. ben 140 tl ye yaptırdım istanbulda.. tekrardan gecmis olsun..
enjektör temizliği 15000 km önce benden önceki sahibi yaptırmış servisine (eskişehir birmot)

vdevir
28/08/2012, 14:09
aracınız dynoda test edilirken güç eğrisi aldırdınız mı?
hangi (motor) hızda + kaçıncı vitesde 64HP güç alındı?
dinamometrenin markası nedir?yıllık bakım ve kalibrasyon agiridite belgeleri mevcut mu?
Eğer motorunuzda 90HP den 64 HP ye güç düşüklüğü varsa, motor bir arızadan ötürü kendini korumaya almış olabilir. Yetkili servisde diagnostik yaptırdınız mı yada motor ikaz lambanız yanıyor mu?
ayrıca motorunuzun volandan çıkış gücü 9oHP dir. buna şanzuman ve lastiklerdeki kayıplarda eklenmelidir.-ama bu çok fazla olmayacaktır-
ayrıca araç dinamoteresi, aracınızı test edecek test cycle yazılımına sahip olmalı..
bu araştırmaları yapmadan boş yere üzülmeyin.

dinocuya kaç lira verdiniz?

ayaman
28/08/2012, 16:33
Testi ypan eleman "ne araçlar var, 120 hp lik araçlar bile 65 hp falan çıkabiliyo" dedi, şaşırdım.
bu testleri sağlıklı yapan yer yok desem yalan olmaz . onun için böyle saçma salak insanların lafına kanıp arabandan da kendini soğutma. illede aracın gücünü ölçmek mi istiyorsun? sağlıklı 90 hp lik bir araçla boş yolda kaldır o zaman anlarsın. yada 65 hp çıktıysa veriler 75 hp gp ile kaldır bak göreceksinki bu dyno testi yapanların para tusağı olduğunu al sana en güzel dyno testi. ;) 65 hp hele de dizel olacak o zaman solucan hıznda gider be kardeşim . efendim neymiş ne araçlar var da 120 hp lik 65 çıkıyormuş. demek ki bunların aletleri 65 hp den fazlasını algılamıyor.
75 hp lik araç orda kesin 40 hp çıkar :D bunların hesabına göre. böyle boş şeyler ve boş insanlar için sıkma canını

mutunch
28/08/2012, 16:57
Eski arabamı satarken alan kişi de sokmuştu arabayı aynı şekilde test yapan bir atölyeye.

Fabrika verisi 68 hp olan 206 HDI 60 hp çıktı. Torku da aynı şekilde düşük çıkmıştı. Araba 86 binde idi, ama ustam turbosuna çok iyi kondisyonda değil diyordu. Belki bunun etkisi ile bu kadar düşük bir değer çıktı bilmiyorum. Ama benim düşünceme göre bu km lerde bu kadar güç kaybı normal değil. Senin aracında ekstra bir sıkıntı olabilir onu bilemiyorum tabi ama ben o dyno lara güvenmiyorum.

dicaser
28/08/2012, 20:16
bu testleri sağlıklı yapan yer yok desem yalan olmaz . onun için böyle saçma salak insanların lafına kanıp arabandan da kendini soğutma. illede aracın gücünü ölçmek mi istiyorsun? sağlıklı 90 hp lik bir araçla boş yolda kaldır o zaman anlarsın. yada 65 hp çıktıysa veriler 75 hp gp ile kaldır bak göreceksinki bu dyno testi yapanların para tusağı olduğunu al sana en güzel dyno testi. ;) 65 hp hele de dizel olacak o zaman solucan hıznda gider be kardeşim . efendim neymiş ne araçlar var da 120 hp lik 65 çıkıyormuş. demek ki bunların aletleri 65 hp den fazlasını algılamıyor.
75 hp lik araç orda kesin 40 hp çıkar :D bunların hesabına göre. böyle boş şeyler ve boş insanlar için sıkma canını
işte dedim ya usta garibim bugatti o dynoda 550 beygiri göremez :D:dilcikartma:

ligdevi
28/08/2012, 21:17
aracınız dynoda test edilirken güç eğrisi aldırdınız mı?
hangi (motor) hızda + kaçıncı vitesde 64HP güç alındı?
dinamometrenin markası nedir?yıllık bakım ve kalibrasyon agiridite belgeleri mevcut mu?
Eğer motorunuzda 90HP den 64 HP ye güç düşüklüğü varsa, motor bir arızadan ötürü kendini korumaya almış olabilir. Yetkili servisde diagnostik yaptırdınız mı yada motor ikaz lambanız yanıyor mu?
ayrıca motorunuzun volandan çıkış gücü 9oHP dir. buna şanzuman ve lastiklerdeki kayıplarda eklenmelidir.-ama bu çok fazla olmayacaktır-
ayrıca araç dinamoteresi, aracınızı test edecek test cycle yazılımına sahip olmalı..
bu araştırmaları yapmadan boş yere üzülmeyin.

dinocuya kaç lira verdiniz?
30 tl verdim, arıza lambası yanmıyo. 22 haziranda eskişehirden birmotta detaylı expertiz raporuyla aldım, motorla turboyla vs alakalı herhangibir problem çıkmadı, aldığım gibide yağ ve komple filitre değişimine soktum aracı aldığım günden beride shell v-power ve gtl yakıtlarını kullanıyorum, benden önceki sahibi opetten alıyomuş sürekli, aracın eski sahibi sanırım bu siteyede üye eskişehirden "BEYAZIT55" nikli üye,


işte dedim ya usta garibim bugatti o dynoda 550 beygiri göremez :D:dilcikartma:
:) aynen doğru söylüyosun ...

EvoKoray
28/08/2012, 21:22
aracı başka GP 90 lık multijetle denediniz mi

ligdevi
28/08/2012, 22:02
aracı başka GP 90 lık multijetle denediniz mi
denemedim, tanıdığım puntosu olan bi yakınım yok ama aklımada geldi böyle bişey..

ligdevi
28/08/2012, 22:10
Arkadaşlar işte aracın dyno verileri ...
ekte ...

https://i50.tinypic.com/11givio.jpg

https://i46.tinypic.com/2h3u1cp.jpg

dicaser
28/08/2012, 22:18
usta tam olarak nerede bu yer bende bi gidip test yaptırayım bakayım ne kdar dogru oradan anlarız ; cunku 2 ay once otosansitteki remx'te 116 beygir cıktı benimkisi zaten oradaki adamda 4-5 beygir fazla yada az cıkabilir dedi , bide senin bu gittiğin yere gideyim kac beygir eksik yada fazla gosteriyo oradan anlarız :D kac para bide ?

ligdevi
28/08/2012, 22:25
Arkadaşlar işte aracın dyno verileri ...
ekte ...

https://i50.tinypic.com/11givio.jpg

https://i46.tinypic.com/2h3u1cp.jpg


usta tam olarak nerede bu yer bende bi gidip test yaptırayım bakayım ne kdar dogru oradan anlarız ; cunku 2 ay once otosansitteki remx'te 116 beygir cıktı benimkisi zaten oradaki adamda 4-5 beygir fazla yada az cıkabilir dedi , bide senin bu gittiğin yere gideyim kac beygir eksik yada fazla gosteriyo oradan anlarız :D kac para bide ?

küçük sanayi yanı oto pazarı girişinin hemen karşısı mavi jeanın yanı
zaten resimdede adresi yazıyo 30 tl verdim ...

punto_multijet
28/08/2012, 22:32
eger bu olcum saglikli yapildisa aracinizda ciddi problem var cunku egriler hic guzel degil. akismetre veya turboda sikinti olabilir

ligdevi
28/08/2012, 22:43
hava akışmetre fiyatı ne acaba

ligdevi
28/08/2012, 23:38
ilk etapta hava akış metreyi temizlesem faydası olurmu acaba, bide bu debimetre bu kadar güç kaybı yaratırmı ...

Budweiser
29/08/2012, 01:08
Valla ben katkı maddesi vs. kullanmadım etkisi nedir ne değildir bilemiyorum ama muhtemelen psikolojiktir. Öncelikle Türkiyede doğru sonuç veren Dyno maalesef pek yok. Sizin gittiğinizdekindede fazla veya eksik çıkması olası. Doğruluğuınu bilemem. EGR kaba tabirle yanmayan yakıtı tekrar gönderiyor bu sırada bir miktar egzos gazıda gönderiyor haliyle zamanla emme manifoldunda kurum oluyor aracın km sine bağlı. Aracınızın beygir gücünü ve torkunu düşüren birçok neden olabilir. Bakımı yapıldı dediniz ama bunlar 10binde bir yapılması gereken sıradan bakımlar, imkanınız varsa servise yoksa güvendiğiniz işini bilen özel bir servis yada ustaya giderek komple bir bakım yaptırmanızı tavsiye ederim. Bu kadar düşük çıkmasının olası nedenleri, EGR nin yarattığı kurum olabilir, Yakıt pompası varmı dizelde bilmiyorum ama varsa kontrolü, enjektör temizliği (km ye baglı olarak ve sürekli baska yerlerden alınan yakıttaki pislikler birikebiliyor.) turbo hortumlarının kontrolü basınç kaçağı varmı diye, Turbonun genel kontrolü, aynı zamanda egzos sisteminide kontrol ettirin derim, dolmuş katalizör de aracı sıkabilir gücünü düşürebilir. Ben sizin yerinizde olsam gider 2. bir dyno ölçümü yapan firmada ölçümü yaptırırım yakın değerler varsa araçtan şüphelenirim ve dediğim gibi sağlam bir bakım yaptırırım. En sonda carbon clean yaptırın bitsin EGR yide hem yazılımsal hem mekaniksel iptal ettirin.

ligdevi
02/09/2012, 11:59
Arkadaşlar problem çözüldü ! geçen bosch car servise gittim (sürat dizel) aracın bütün sensörler, enjektörlerin durumu, turbo basıncı, debimetre, motor vs hepsinin testini yaptılar araçta hiçbir problem çıkmadı, daha sonra yola teste çıktık bilgisayar araca bağlı şekilde, yine problem yok değerlerde, turbo basıncı ve debimetre basınç değerlerine baktık seyir halinde, debimetre değeri düşük çıktı hemde turbo basıncının yarısı kadar, normali gaza yüklenince turbo basıncı ile debimetre değeri aynı olması gerekiyormuş, turbo basıncı gaza yüklenince 1000 değerlerindeyken havaakışmetre 500-600 civarındaydı, onunda 1000 civarı olması gerekiyomuş, sonucunda debimetreyi 170 tl verip orjinal bosch marka taktırdım problem kalmadı. Herkese yardımlrı için teşekkürler

StrawBeeRy
02/09/2012, 12:18
bizimkide sanki eskiye göre biraz kesildi gibi bizdemi ilk önce debimetreye baktırsak orjinali 170 liramıymış ben 1000 lira civarında diye biliyordum

yavuzselim
02/09/2012, 12:44
Aynı sorun bendede vardı turbo yetersiz kalıyordu. Debimetreyi söküp balata spreyi ile temizleyip geri taktım. Turboda farkedilir derecede düzelme oldu.

ligdevi
02/09/2012, 13:01
bizimkide sanki eskiye göre biraz kesildi gibi bizdemi ilk önce debimetreye baktırsak orjinali 170 liramıymış ben 1000 lira civarında diye biliyordum

bosch servisteki eleman yanımda birkaç yeri arayarak fiyat aldı istanbul dahil genelde 90€ ile 80€ arasında değişiyo. Sonra fiat parçacıyı aradık 170 tl ye var dedi hemen gidip aldı eleman, fiyatın bu kadar uygun olmasının sebebide parçacı bunları çok sayıda toptan aldığı içinmiş, araçtaki değişiklikler çekiş artışı ve yakıt tüketimimin düşmesi, bir gün sonrada cemal abiye aracı chiplettik ve ölçtürdüğüm dynonun yanlış olduğuna akşam çevre yolunda Audi A4 le sidik yarışına girince emin oldum :pirate20: ...

StrawBeeRy
02/09/2012, 13:03
parçacı veya usta yönünden sıkıntı yok yeterki sorunun nedenini öğrenelim

efe_erdem
02/09/2012, 17:49
64 hp mi? 64 kw olmasın o ?

efe_erdem
02/09/2012, 17:51
65 kw cunku 90 hp ye denk gelıyor bence kw dır o :)

ligdevi
02/09/2012, 21:20
Arkadaşlar işte aracın dyno verileri ...
ekte ...

https://i50.tinypic.com/11givio.jpg

https://i46.tinypic.com/2h3u1cp.jpg


64 hp mi? 64 kw olmasın o ?
Bak bu hiç aklıma gelmemişti belkide onlar kw yerine hp diye hesapladılar...,
bilgiler yukarıdaki resimde ...

punto_multijet
02/09/2012, 21:47
ekledigin resme gore hp o deger

ssmhgp
14/08/2014, 16:03
iyi günler arkadaşlar 1.3 mutlijet 75 bg grande punto aracımı yeni aldım alırken teste soktuğumda 56 bg çıktı araç özellikle 10-20 devirleri arasında çok sağır kanı gibi hızlanıyor turbo açtıktan sonra biraz daha iyi fakat oda tam anlamıyla hakkını veremiyor, okuduğum konudaki paylaşımlardan edindiğim bilgiler kadarıyla benim problemim de debimetre olabilir mi ve bu debimetre mavi dumanda yapar mı turbo açtıktan sonra veya 160 gibi süratları gördüğünde arkası mavi beyaz arası bir renge bürünüyor ne yapmalıyım biriniz aydınlatırsa veya bir fikir sunarsa çok sevinirim

Not;debimetreyi temizledim

cemdogu
14/08/2014, 19:44
iyi günler arkadaşlar 1.3 mutlijet 75 bg grande punto aracımı yeni aldım alırken teste soktuğumda 56 bg çıktı araç özellikle 10-20 devirleri arasında çok sağır kanı gibi hızlanıyor turbo açtıktan sonra biraz daha iyi fakat oda tam anlamıyla hakkını veremiyor, okuduğum konudaki paylaşımlardan edindiğim bilgiler kadarıyla benim problemim de debimetre olabilir mi ve bu debimetre mavi dumanda yapar mı turbo açtıktan sonra veya 160 gibi süratları gördüğünde arkası mavi beyaz arası bir renge bürünüyor ne yapmalıyım biriniz aydınlatırsa veya bir fikir sunarsa çok sevinirim

Not;debimetreyi temizledim

egr valfi temizliği, enjektör temizliği ve genel bakım.ayrıca konu 2 yıl öncesinin konusu, sizin sorununuz için yeni bi konu açmanızda mahsur yok.Yakıt katkısından evvel üsttekileri yaptırıp katkı koyarsanız belki çözüm olur.

ozzz2110
01/10/2015, 10:24
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama dün aracımı almak isteyen arkadaşla expertize gittik.
Motor %82 çıktı.
Ancak tekerlek gücü 48 hp çıktı.
Adama dedim nasıl oluyor bu bu durumda 96 hp çıkması lazım değil dedim.
beyfendi aracınız 48*1,36 dan 65 hp çıktı dedi. Hayda dedim. kw yazmıyor ki horse power'ı horsepowera mı çeviriyorsunuz.

Yahu diyorum 65 hp araba böyle kaçar mı diyorum. Aracını 120 hp ama yere bu kadar veriyor diyor bir dünya laf etti adam sorun var dedi vazgeçti.

debimetre de sorun olabilir mi ? kendimiz temizleyebilir miyiz ?

celenlee
01/10/2015, 12:13
Bu arada Teker gücü ile Motor gücü arasında da fark oluyor zaten.
%20-30 gibi olması gerekiyor.

Bunlar da %36 almış herhalde araca göre.

Ama saçma yani çekişte sıkıntı yoksa bu kadar düşük olur mu?

timbaz
01/10/2015, 12:48
Duruma gore %15-25 arasi guc kaybi olur...
Ornek,
Motor gucu 100ps yazan vir arac %25 kaybetse dyno da 75ps cikar...
Ama olcum yaptiginda uzeeine %33.3 koyarak motor gucunu bulur...
Bu durumda kaybi %25 varsayim kabul etmis olur ama

Sizde 1.36 ile carpmis ise kaybi %25den de fazlaya denk gelmis gibi oluyor..
Sanirim bu durumda motordaki %82nin de etkisi var... cunku onden cekis icin %25 kayip cok fazla

Hata yapacagini sanmiyorum ama hatali sonucun cikabilecegi bir suru faktor de var...

timbaz
01/10/2015, 12:58
https://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php

Motor gucunden tekerlek gucu veya tekerlekten motor gucunu tahmini de olsa hesaplamak icin bir site..
Esas paylasma sebebim...
Bu sitenin kabul ettigi oranlara gore
Fwd, rwd awd 4wd, manuel otomatik nekadar farkettigi...