PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : punto evo VS i 20



segin
22/08/2012, 02:14
Teknik Özellikler

Version Adı : HYUNDAI i20 Troy 1.4 CRDI Team Araç Sınıfı : B Yakıt Tipi : Dizel Motor Hacmi : 1396 cc Silindir Sayısı : 4 Motor Gücü : 75 HP Maksimum güç devri : 4000 d/d Tork : 225 Nm Maksimum tork devri : 1750 d/d 0-100 km/s hızlanma : 16 s Son hız : 161 km/s Şehir içi yakıt tüketimi : 5.1 lt Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8 lt Karma yakıt tüketimi : 4.2 lt Kapı Sayısı : 5 Gövde Şekli : Hatchback/5 Uzunluk : 3940 mm Genişlik : 1710 mm Yükseklik : 1490 mm Aks aralığı : 2525 cm Boş ağırlık : 1125 kg Taşıma kapasitesi: 510 kg Yüklü ağırlık : 1635 kg Ön Lastik : 175/70 R 14 Arka Lastik : 175/70 R 14 Yakıt deposu : 45 lt Bagaj Hacmi : 295 lt Vites : Düz (M5) Çekiş : Önden çekişli koltuk sayısı: 5
Teknik Özellikler

Version Adı : FIAT Punto 1.3 Mjet Lounge Araç Sınıfı : B Yakıt Tipi : Dizel Motor Hacmi : 1248 cc Silindir Sayısı : 4 Motor Gücü : 75 HP Maksimum güç devri : - Tork : 190 Nm Maksimum tork devri : - 0-100 km/s hızlanma : 13.6 s Son hız : 165 km/s Şehir içi yakıt tüketimi : 5.5 lt Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.5 lt Karma yakıt tüketimi : 4.2 lt Kapı Sayısı : 5 Gövde Şekli : Hatchback/5 Uzunluk : 4065 mm Genişlik : 1687 mm Yükseklik : 1490 mm Aks aralığı : 2510 cm Boş ağırlık : 1105 kg Taşıma kapasitesi: 560 kg Yüklü ağırlık : 1665 kg Ön Lastik : 185/65 R 15 Arka Lastik : 185/65 R 15 Yakıt deposu : 45 lt Bagaj Hacmi : 275 lt Vites : Düz (M5) Çekiş : Önden çekişli Koltuk Sayısı : 5


eveet yeni bir karşılaştırma daha her yönden tartışalım 0-100, roll, son hız başta olmak üzere her yönüyle araçlar sizin :D

selahattin
22/08/2012, 02:16
fiyatlarınıda yazsan ya

segin
22/08/2012, 02:25
punto : 39.600 TL
i 20 : 34.650 TL
fiyat aralığı çok fazla aslında 90 lıklarla karşılaştırmak istedim verilere göre puntolara daha yakın. fakat geçen gün 75 likle biraz oynadık hiçte fena değiller o yüzden 75 lik karşılaştırmak istedim :) eğer 90lık isterseniz fiyat 44.780 TL özellikleri ise:

Teknik Özellikler

Version Adı : HYUNDAI i20 1.4 CRDI Elite Araç Sınıfı : B Yakıt Tipi : Dizel Motor Hacmi : 1396 cc Silindir Sayısı : 4 Motor Gücü : 90 HP Maksimum güç devri : 4000 d/d Tork : 220 Nm Maksimum tork devri : 1750 d/d 0-100 km/s hızlanma : 13.5 s Son hız : 174 km/s Şehir içi yakıt tüketimi : 5 lt Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8 lt Karma yakıt tüketimi : 4.3 lt Kapı Sayısı : 5 Gövde Şekli : Hatchback/5 Uzunluk : 3995 mm Genişlik : 1710 mm Yükseklik : 1490 mm Aks aralığı : 2525 cm Boş ağırlık : 1190 kg Taşıma kapasitesi: 430 kg Yüklü ağırlık : 1620 kg Ön Lastik : 175/70 R 14 Arka Lastik : Yakıt deposu : 45 lt Bagaj Hacmi : 295 lt Vites : Düz (M6) Çekiş : Önden çekişli Koltuk Sayısı : 5

Birkan61
22/08/2012, 02:35
0-100 aynı şartlarda i20 alacaktır bence.

Ama şöföre göre değişir. Aynı şartları yakalamak zor vites değişimindeki süre minnacık süre bile çok etkiliyor aradaki farkı :)

Performans olarak gözle görülür bir fark yok.. O yüzden bence 0-100'üymüş rollüymüş benim için önemi yok.

segin
22/08/2012, 02:46
0-100 aynı şartlarda i20 alacaktır bence.

Ama şöföre göre değişir. Aynı şartları yakalamak zor vites değişimindeki süre minnacık süre bile çok etkiliyor aradaki farkı :)

Performans olarak gözle görülür bir fark yok.. O yüzden bence 0-100'üymüş rollüymüş benim için önemi yok.
75 lik içinmi söyledin 0-100 ü ??

Birkan61
22/08/2012, 02:47
75 lik içinmi söyledin 0-100 ü ??

Evet :)

CoachK
22/08/2012, 07:31
bartın - mengen yolu virajlı yeni asfalt yol 3 şerit punto 75bg ile i20 ileçok rahat oynadım, ama aracın teknik özelliklerini bilmiyorum şoför ün kondüsyonu ne onuda bilmiyorum....

liebermann
22/08/2012, 08:18
punto lounge, i20'den iyidir..

SKELETER
22/08/2012, 09:04
Tip olarak Punto uzak ara lider.

Nokta.
22/08/2012, 09:13
Ben ikisinide kullanıyorum
kendi aracım punto 1.3 mj
babamın aracı hyundai i20troy
hyundai puntoya göre çok seri ve hızlı bir araba multijetle koyaslama olmaz
Ama puntonun konforunu hyundai ile kıyaslayamazsınız
roll olayında hyundai alır

aykut_1914
22/08/2012, 09:20
roll ü falanı filanı boşverin,i20 bildiğin plastik tak tuk ses geliyo ön tarafa binidiğinizde araç hiç güven vermiyor. Kıyaslama bile olamaz bence punto ile

Luc
22/08/2012, 09:24
Peynir tenekesini teste sok, Hyundai'den daha cok puan alir..

Engin_T
22/08/2012, 10:19
Ben birçok defa Getz CRDİ ile karşılaştım ancak ne yaptıysam yetişemedim özellikle 160km den sonra getz hızlanmaya devam ediyor ancak bizim araçlar yerinde sayıyor :) O günden beri Hyundai'nin dizel motorları ile pek ilgilenmiyorum :D

FeyyazYavuz
22/08/2012, 10:25
crdi motorla uğraşılmaz valla adamı madara eder

tortuga
22/08/2012, 10:32
Ben birçok defa Getz CRDİ ile karşılaştım ancak ne yaptıysam yetişemedim özellikle 160km den sonra getz hızlanmaya devam ediyor ancak bizim araçlar yerinde sayıyor :) O günden beri Hyundai'nin dizel motorları ile pek ilgilenmiyorum :D


Getz 88 HP, eğer çipliyse daha da güçlü olabilir
Ama bizim 95 HP'lik Evo'larla yarışabileceğini sanmıyorum, GP 75 HP ise o zaman elbette ki Getz avantajlı

ABNEW
22/08/2012, 11:23
Hyundai deki güç kayıpları bence çok fazla.Motor değerlerine bakarsak gayet iyiler ama hızlanma, son hız gibi değerlerde geride kalıyorlar hep.Yani motorun çıkış gücü ve torku tam olarak tekerlere aktarılamamakta.Belirtilen teknik veriler doğruysa 0-100km/s te arada 3sn kadar Punto lehine fark var.Motor ve ağırlık birbirine yakınken bu kadar fark olmaması lazım.Tabi vites oranlarını bilemyorum ama bunu düşünürsek yine de aradaki fark çok fazla...

Honor COOPER
22/08/2012, 11:33
Yeni i20 hiçte yabana atılacak bir araç değil heleki en fulundeki özellikler o segmentteki hiç bir araçta yok ama benim tercihim 45000 li rakamları B segmentine verecek olsaydım kia rio sporty den yana kullanırdım.Dizaynda iki aracıda sollar.

karizmatik_boy
22/08/2012, 11:57
bartın - mengen yolu virajlı yeni asfalt yol 3 şerit punto 75bg ile i20 ileçok rahat oynadım, ama aracın teknik özelliklerini bilmiyorum şoför ün kondüsyonu ne onuda bilmiyorum....


roll ü falanı filanı boşverin,i20 bildiğin plastik tak tuk ses geliyo ön tarafa binidiğinizde araç hiç güven vermiyor. Kıyaslama bile olamaz bence punto ile


Peynir tenekesini teste sok, Hyundai'den daha cok puan alir..


Ben birçok defa Getz CRDİ ile karşılaştım ancak ne yaptıysam yetişemedim özellikle 160km den sonra getz hızlanmaya devam ediyor ancak bizim araçlar yerinde sayıyor :) O günden beri Hyundai'nin dizel motorları ile pek ilgilenmiyorum :D


crdi motorla uğraşılmaz valla adamı madara eder

Bir i20 Troy Benzinli 1.4 100 PS kullanıcısı olarak tarafsız yorum yapmak istiyorum.

Araç alırken fiesta,i20,evo,yaris,corsa hepsini tek tek gezdim içine oturdum. Koltukları en rahat görüş ferahlığı en iyi olan i20 idi... İç tasarım olarak ise evo... dış tasarım opel corsa ile evo bana göre eşit derecede...

Benim aracım 1.4 benzinli CVVT motor... Yani basarsan performans basmazsan ekonomi... İster inanın ister inanmayın 3500 km de olan aracım dizelleri kıskandıracak ekonomide... Ha performans mı 1.2.3. vitesler aşırı seri... 4. ve 5. ekonomi vitesi olmuş... araç zaten ağırlıklı olarak şehir içi segmentinde... Araçla maximum 180 km yaptım ki gaz pedalında halen gideri vardı...

Kimisi teneke demiş... Bende sayıf buluyorum kaportayı ancak mühim olan şasedir... Punto nın da çok farkı olduğunu zannetmiyorum... NCap testleri ile konuşmak gerek... Tak tuk sesi duymadım çok şükür araç içi plastik ağırlıklı olduğu doğru ama araç iç tasarımda evo 1 adım önde... Ancak i20 de o kadar kötü değil metalik kaplamalar ve sadelik içerde ferahlık oluşturuyor...

Motor konusunda uzun vadeli düşünmek gerek... Geçenlerde Caddy ışıklarda böle bi gaz verdi sakin biriyim ama herif kaşındı... Ben 2. viteste 70 de iken o hala arkadan basmaya çalışıyordu ki... hiç bir zaman 0-100 de aynı motor hacmindeki araçlarda dizel geçemiyor malesef sebebi de dizellerin 1-2. viteslerin ölü vites olduğu düşüncesindeyim... Hyundai nin dizellerinin iyi olduğunu bende duymuştum ama gerçekçi mi değil mi bilmem....

Araç süspansiyonları evo ya göre kesinlikle daha sert alışmak biraz zaman istiyor ancak yolda yolpalama yapmıyor keskin virajlarda yana yatmadan giriyor...

Benzinli evo mu benzinli i20 mi dersen %100 Benzinli i20, Dizel evo mu dizel i20 mi dersen %100 evo dizel...

Şimdilik düşüncelerim bunlar... Tarafsız olduğumu düşünüyorum... Umarım faydalı olmuştur...

Luc
22/08/2012, 12:13
Bir i20 Troy Benzinli 1.4 100 PS kullanıcısı olarak tarafsız yorum yapmak istiyorum......

Hyundai 2009 ve sonrasi araclarinda 5 yildiz almaya basladi euroncap'te. Ondan once en iyi 4 yildizi var. Genel olarak soyledim teneke durumunu ben. Hyundayi kiyas edilecek bir araba degil kanimca..

Bu arada FIAT'in Punto, Bravo, 500 gibi TR'de satilan tum araclari 5 yildiz merak edenlere..

karizmatik_boy
22/08/2012, 12:24
Hyundai 2009 ve sonrasi araclarinda 5 yildiz almaya basladi euroncap'te. Ondan once en iyi 4 yildizi var. Genel olarak soyledim teneke durumunu ben. Hyundayi kiyas edilecek bir araba degil kanimca..

Bu arada FIAT'in Punto, Bravo, 500 gibi TR'de satilan tum araclari 5 yildiz merak edenlere..

Hocam araç almadan önce hepsini tek tek araştırdım... Mesela şimdi hyundaiclub da birisi dese ki evo mu i20 mi ordaki bir çok kişi dicek ki evo teneke... yıllarca kanımızı kuş serisi ile sömüren firma halen aynı politikada... Yani ben i20 troy kullanan biri olarak mümkün olduğunca tarafsız olmaya çalıştım... ben çok önyargı ile aldım troy u... bazı yönlerden beni fazlaca tatmin ederken bazı yönlerden halen şüphelerim devam etmekte... Şimdi Siena 1.6 HL yi babam yıllar önce kullanırken motorun sesinden etkilenmemek gücünden etkilenmemek mümkün değil... Ancak yakıtı içen bir araç idi... Ncap desen var mı yok mu belli değil ki bir ara Brezilya palio yu sokmuş kendi testlerine... Aynı dönemde hyundai nin de var ki benzer puanlara sahip... Dikkat edilecek olunursa iki firmada benzer müşteri kitlesine hitap ediyor... Son zamanlarda Hyundai politikasını değiştirdiği ise aşikar...

Mesela punto,brava,500 demişsin ki bunların hepsi yurt dışı imalatlı değil mi ? Peki Linea Albea bunları neden sokmadı Fiat ? Bence çoktan Ncap a sokmalıydı... Ama dikkat edersen Hyundai bir çok aracını artık NCap a sokuyor ve satış politikasına yansıtıyor bunu...

Şahsi görüşlerim bunlar...

yengecbaris
22/08/2012, 12:27
75lik i20de 225nm; 90lık i20de 220nm tork var bu nasıl oluyor? Daha güçlü ama daha az torka sahip. Birde sizin alıntı yaptığınız yerde yanlışlık var ön ve arka lastikler lounge puntoda 175 65 15 lik lastiklere sahip.

akca37
22/08/2012, 15:21
Dostlar i20 vs bilmem ben, ben pazar günü Afyon dan Manisa istikametine doğru özdilek kavşağını geçtikten sonra arkamda bir araç belirdi xenonlu , aracı eco moddan çıkartıp normal auto da değiştirim dedim yapıştırmıştım , bizde 4 yetişkin bir de yeğenimle 5 sayılır ve bagaj dolu haldeyken ardımdan gelen ve yardırarak geçmek istiyen aracın Toyota Corollanın yeni kasasının olduiğunu rampayı aşıp merakımdan ve abimin yavaş gidelim uyarısından dolayı kenara çektiğimde farkettim, epey bi km sonra ışıklara takıldı, bende yanındaydım aynı anda bi kalkış daha yaptık 3,4 viteslere kadar başbaşa gitmemize rağmen 5 e geçerken biraz öne geçti toyota ancak yine abimin ihtarı sonucu 6 ya geçmeden yavaşlamak zorunda kaldım, yani diyceğim o ki toyotanın dizeli bile ki muhakkak f1 şanzumanmıştır, o kadar çok zorlandı ki beni geçmek için resmen gurur duydum aracımla... Hyundai deyince de hep aklıma getz geliyor kast da bir tane 110 hp lik dizel getz vardı, onu kullanan ark da çok seri ve makas atarak kullanan biriydi, iki kez arka plakamı okuttuğum için midir nedir geçen yeni focus a binerken gördüm :) Saygılarımla...

Lemoon
22/08/2012, 15:26
Hyundai i20 tip olarak puntodan 2 kat üstün ;) Bence i20

Ziyaretçi034
22/08/2012, 15:30
ya ben bu parazitten sıkıldım artık. foruma girme isteğimi törpülüyor resmen.

Lemoon
22/08/2012, 15:36
i20 güzel ama i30 bence ondanda güzel.. punto B sınıfı araçlar arasında tasarım olarak hepsinden sonra geliyor bence corsa polo i20 kia rio falan puntodan tasarımı iyi araçlar

segin
22/08/2012, 15:49
i20 güzel ama i30 bence ondanda güzel.. punto B sınıfı araçlar arasında tasarım olarak hepsinden sonra geliyor bence corsa polo i20 kia rio falan puntodan tasarımı iyi araçlar
haso ozaman hyundai ye bin ne **** yemeye biniyosun puntoya

segin
22/08/2012, 15:51
arkadaşlar dedim ya bir oynadık diye i 20 ile 0-100 arası punto daha önde tamamlıyor, roll de de i20 öne geçemiyor. biz bu verileri yolun çok musait olmadığı bir yerde denedik en kısa zamanda vidyo ile paylaşıcam yeni oynamaları i 20 ile :D

Luc
22/08/2012, 16:09
haso ozaman hyundai ye bin ne **** yemeye biniyosun puntoya

Kamuran bu Lemoon nickli hüsamettin :)

Kablonet
22/08/2012, 16:16
Suc kamuranda degil onun altina tjeti verende :)

Lemoon
22/08/2012, 16:29
haso ozaman hyundai ye bin ne **** yemeye biniyosun puntoya

lo punto ucuz diye punto aldık heraldee yoksa polo puntoyla aynı para olduda biz polo almadıkmı

punto_multijet
22/08/2012, 16:39
lo punto ucuz diye punto aldık heraldee yoksa polo puntoyla aynı para olduda biz polo almadıkmı

aldıgımız donanımda polo daha ucuzdu yinede fiyat/donanım oranında punto daha iyi oldugundan punto aldık mesela

karizmatik_boy
22/08/2012, 16:43
ya ben bu parazitten sıkıldım artık. foruma girme isteğimi törpülüyor resmen.

Ben ne demek istediğinizi anlamadım ama şöle diyim. Herkesin aracı kendisine güzel gelir... Benim i20 Troyum elalemin mercedesinden, BMW sinden Audisinden kat kat üstün... Çünkü neden o araç bana ait ve çok şükür ki benim ayağımı yerden kesiyor...

Bazı arkadaşlar gerçek mi söylüyor bilmem ama sanki altlarındaki araçlar ferrariymiş gibi yolda sokakta ralli yapıp herkesi geçtiklerini iddaa etmelerini şaşkınlıkla okuyorum :) Onlara hız felakettir diyorum...

Engin_T
22/08/2012, 16:44
Ben ne demek istediğinizi anlamadım ama şöle diyim. Herkesin aracı kendisine güzel gelir... Benim i20 Troyum elalemin mercedesinden, BMW sinden Audisinden kat kat üstün... Çünkü neden o araç bana ait ve çok şükür ki benim ayağımı yerden kesiyor...

Bazı arkadaşlar gerçek mi söylüyor bilmem ama sanki altlarındaki araçlar ferrariymiş gibi yolda sokakta ralli yapıp herkesi geçtiklerini iddaa etmelerini şaşkınlıkla okuyorum :) Onlara hız felakettir diyorum...

Size demedi herhalde Lemoon nickli üyeye söylemiş gibi anladım ben :)

karizmatik_boy
22/08/2012, 16:47
Size demedi herhalde Lemoon nickli üyeye söylemiş gibi anladım ben :)

Anlamadım ki kime dedi... Ayrıca bu Lemoon Kamuran kim sürekli forumda duyuyorum ama kimdir nedir bilmiyorum ?:agri:

Ziyaretçi034
22/08/2012, 16:59
Ben ne demek istediğinizi anlamadım ama şöle diyim. Herkesin aracı kendisine güzel gelir... Benim i20 Troyum elalemin mercedesinden, BMW sinden Audisinden kat kat üstün... Çünkü neden o araç bana ait ve çok şükür ki benim ayağımı yerden kesiyor...

Bazı arkadaşlar gerçek mi söylüyor bilmem ama sanki altlarındaki araçlar ferrariymiş gibi yolda sokakta ralli yapıp herkesi geçtiklerini iddaa etmelerini şaşkınlıkla okuyorum :) Onlara hız felakettir diyorum...

uzun uzadıya yazıp konuyu bulandırmak istemiyorum, engin zaten ne demek istediğimi anlamış.

mantık dahilindeki her konuya bilgim ve tecrübem kadarıyla katılım yapmayı, bilgi paylaşmayı seven bir insanım. çünkü bende edindiğim bilgileri ya kendi tecrübemle ya da bir başkasının bilgi paylaşmasıyla öğrenmişimdir.

ama bazı mantıksızlıklar temcit plavı gibi önümüze çıkınca. forumda biraz sahipsiz kalınca ister istemez canımız sıkılıyor.

karizmatik_boy
22/08/2012, 17:19
uzun uzadıya yazıp konuyu bulandırmak istemiyorum, engin zaten ne demek istediğimi anlamış.

mantık dahilindeki her konuya bilgim ve tecrübem kadarıyla katılım yapmayı, bilgi paylaşmayı seven bir insanım. çünkü bende edindiğim bilgileri ya kendi tecrübemle ya da bir başkasının bilgi paylaşmasıyla öğrenmişimdir.

ama bazı mantıksızlıklar temcit plavı gibi önümüze çıkınca. forumda biraz sahipsiz kalınca ister istemez canımız sıkılıyor.

Hocam tecrübelerinizi merak ediyorum... Paylaşırsanız memnun olurum... Ben i20 troy 1.4 CVVT 100 PS kullanan biri olarak olumlu olumsuz yaşadıklarımı yazıyorum... Sizden de bekliyorum...

Lemoon
22/08/2012, 17:21
Ben ne demek istediğinizi anlamadım ama şöle diyim. Herkesin aracı kendisine güzel gelir... Benim i20 Troyum elalemin mercedesinden, BMW sinden Audisinden kat kat üstün... Çünkü neden o araç bana ait ve çok şükür ki benim ayağımı yerden kesiyor...

Bazı arkadaşlar gerçek mi söylüyor bilmem ama sanki altlarındaki araçlar ferrariymiş gibi yolda sokakta ralli yapıp herkesi geçtiklerini iddaa etmelerini şaşkınlıkla okuyorum :) Onlara hız felakettir diyorum...

bu konuda haklısın 1.3 75 beygirlik arabayla başka arabaları geçtiklerini iddaa ediyolar bunlar aile arabası spor araç değil roll kapışma drag yapılcak araçlar değil. Kendi çapında giden arkadaşlar boşa zorlamayalım araçları 1.3 motor sonuçta zorlamaya gelmez.

Ziyaretçi034
22/08/2012, 17:27
Hocam tecrübelerinizi merak ediyorum... Paylaşırsanız memnun olurum... Ben i20 troy 1.4 CVVT 100 PS kullanan biri olarak olumlu olumsuz yaşadıklarımı yazıyorum... Sizden de bekliyorum...

aynı araçtan ofis arkadaşımda var, ilk aldığında bir kaç tur atmıştım, başka bir forumda paylaşmıştım deneyimlerimi, ordan copy edeyim. aracı test ettiğimde henüz evo'mu almamıştım. o zaman 2004 corsa 1,3 cdti van modeli vardı

ofisten arkadaşım aldı, bi test sürüşü yapayım dedim. Benzinli 1,4 CVVT Mode, araçta ilk dikkatimi çeken vitesi, sanırım vites mekanik değil vites geçişleri aşırı derecede yumuşak, debriyaj sert değil kullanımı güzel geldi. iç malzeme kalitesi vasat her zamanki gibi, kesinlikle direksiyon ve vitesin deri kaplı olması gerek :)

arac çok atak geldi bana, henüz 304 km'de ve depo full, kalan km 468 km yazıyordu, deposu 45 litre, zamanla 550-600 km menzile çıkabilir.

en dikkatimi çeken olay iphone/ipod bağlantısı, yanlız sadece aux görevi görmüyor, çalan parçanın adı v.s. görebiliyorsunuz.

son olarak baş mesafesi oldukça güzel, üstten çok basık gözükmüyor.

--

öğle arasında küçük bi gezinti daha yaptım, iphone bağlantısında direksiyon üzerinden parçalar arasında geçiş yapabiliyoruz, tam kontrol sağlıyor yani, ön göğüs ve direksiyon malzeme kalitesi idare eder ama vitesten pek hoşlaşmadım. trip tuşu çok alakasız bi şekilde orta konsolun en sağ üstüne konumlanmış, kapılar corsaya göre ince geldi ama getz kadar ince değil tabi :) aynalar otomatik katlanabilir ve son olarakta emniyet kemeri bütün oturma yerlerinde sensör var, arka orta yolcu için bile emniyet kemeri sensörü mevcut

sonuç olarak araç bende puntoya oranla aman aman bi izlenim bırakmadı. gözümün kaldığı tek özellik iphone şarkılarını tam kontrol olarak kullanabilmek :)

Viraj
22/08/2012, 17:27
Dizel i20 'yi kullanma şansım olmuştu, Punto da 1.500 lü devirlerde yaşadığım turbo boşluğunu i20 de daha az hissettim o açıdan kalkışlarda biraz daha seri gibi geldi bana. Ancak konfor, kabin tasarımı ve malzeme kalitesi derseniz kesinlikle punto derim...

karizmatik_boy
22/08/2012, 19:11
aynı araçtan ofis arkadaşımda var, ilk aldığında bir kaç tur atmıştım, başka bir forumda paylaşmıştım deneyimlerimi, ordan copy edeyim. aracı test ettiğimde henüz evo'mu almamıştım. o zaman 2004 corsa 1,3 cdti van modeli vardı

ofisten arkadaşım aldı, bi test sürüşü yapayım dedim. Benzinli 1,4 CVVT Mode, araçta ilk dikkatimi çeken vitesi, sanırım vites mekanik değil vites geçişleri aşırı derecede yumuşak, debriyaj sert değil kullanımı güzel geldi. iç malzeme kalitesi vasat her zamanki gibi, kesinlikle direksiyon ve vitesin deri kaplı olması gerek :)

arac çok atak geldi bana, henüz 304 km'de ve depo full, kalan km 468 km yazıyordu, deposu 45 litre, zamanla 550-600 km menzile çıkabilir.

en dikkatimi çeken olay iphone/ipod bağlantısı, yanlız sadece aux görevi görmüyor, çalan parçanın adı v.s. görebiliyorsunuz.

son olarak baş mesafesi oldukça güzel, üstten çok basık gözükmüyor.

--

öğle arasında küçük bi gezinti daha yaptım, iphone bağlantısında direksiyon üzerinden parçalar arasında geçiş yapabiliyoruz, tam kontrol sağlıyor yani, ön göğüs ve direksiyon malzeme kalitesi idare eder ama vitesten pek hoşlaşmadım. trip tuşu çok alakasız bi şekilde orta konsolun en sağ üstüne konumlanmış, kapılar corsaya göre ince geldi ama getz kadar ince değil tabi :) aynalar otomatik katlanabilir ve son olarakta emniyet kemeri bütün oturma yerlerinde sensör var, arka orta yolcu için bile emniyet kemeri sensörü mevcut

sonuç olarak araç bende puntoya oranla aman aman bi izlenim bırakmadı. gözümün kaldığı tek özellik iphone şarkılarını tam kontrol olarak kullanabilmek :)


i20 troy un vites geçişleri kesinlikle çok güzel... Çok yumuşak bir şekilde geçiyor... Özellik olarak katlanan yan aynalar, arka cam otomatiği falan belki ucuz özellikler ama prim yaptırıyor... Şimdi iç tasarımı güzel diye evo da alınmaz ki... Çünkü insan bazı özellikleri de standart istiyor... Mesela evo da halen arka camlar manuel... usb ipod bağlantısı güzel... yol bilgisayarı kalan yakıtla gidilecek km yi, motorun çalışma süresini, ortalama yakıt, anlık yakıt vs vs gösteriyor... Vites değiştirme göstergesi ise + özellik bana göre ki benim yakıt ekonomime katkısını hissedebiliyorum... Malzeme olarak kapı içleri falan hep plastik anlaşılmaması için koyu renk ve kıvrımlı yapılmış ancak iç donanım sert plastik... Deri direksiyona çok takılan biri değilim corsanın deri direksiyon modeline bindim direksiyonun %50-60 civarı deri kaplama... Araç aşırı derecede atak bunu çok iddalı bir şekilde konuşuyorum... Hani bazıları diyor ya kalkışta şunu yaptım bunu yaptım doğrudur belki ama i20 troy 1-2-3. vitesler şehir içi düşünelerek seri ve hızlı... Puntoyu kullanmadım almak çok istedim ancak fiat hiç indirim yapmadığı gibi bindirim yaptı... Bende daha cazip olan i20 Troy a yöneldim... Direksiyon şehir içi kullanım için gayet yumuşak... İlerleyen hızlarda daha sert... Süspansiyon ise sert olduğu doğru... Sert çukurlara tak tak diye düşüyorsunuz...

segin
22/08/2012, 19:38
punto larda 4 cam otomatiktir.

Ziyaretçi034
22/08/2012, 19:56
ben dynamic donanım + assist kit aldığım için i20'nin donanımıyla ilgili karşılaştırma yapmam biraz taraflı olur.

koltuk derinlik / yükseklik ayarının en baz modelde bile standart olması daha en başında puntoyu benim için 1-0 öne geçirdi diyebilirim. 1,3 motorun her yönden ekonomisi (yakıt, vergi v.s.) ayrı bir caziplik benim için. hatta şöyle düzelteyim ben bu aracı sadece koltuk yükseklik ayarı ve motoru için aldım diyebilirim. sadece işe gidip gelmek için kullanıyorum ve aralıkta yola çıkan aracım şu anda 21,400 km'de. (tamam kabul son 1400 km'sini yaz tatilinde kullandım :D) onun haricinde her artı benim için ekstra oldu.

vites değişim göstergesi olsun, start/stop olsun (bu arada arabayı alelacele aldım, gittim, bayiide o an sergilenen full paket skydome'lu 2012 grande punto ve 2011 dynamic + assist kit evo vardı, gelecek gemideki araçlar ilgimi çekmediğimden kaporayı verip el sıkıştım) park sensörü, otomatik kararan iç dikiz aynası, yağmur sensörü v.s.)

aracın aydınlatmasıyla ilgili şikayetim vardı, philips xtreme vision ile bi nebze iyileştirmiştim, şimdi amerikadan morimoto bi-xenon merceklerim geldi, onların montajını yaptırıp o sıkıntıyı ortadan kaldırmak istiyorum. sonraki projem far yıkama (burada başlık açmıştım ama yeterli ilgiyi görmedi, sanırım herkes aracının aydınlatmalarından memnun. artık kendi elimden geldiğince bi çalışma yapacağım) gidiş geliş yolum otoban olduğundan bu özelliğe şiddetle ihtiyacım olacak. kapıların kapanmasıyla ilgili bir sıkıntım vardı. burada gördüğüm bi yazı üzerine kilitin tutunduğu dile elektrik bandı sardım, bu sıkıntımda nispeten azaldı. yol sesi sorunum vardı, onuda inşallah abimin yardımları sayesinde ortadan kaldıracağız. v.s v.s.

neyse kendi aracımı yeterince övdükten sonra senin aracına gelelim :)

i20'nin yol tutuşu bana zayıf gelmişti, bir akşam evime gidip gelmiştim aynı yolda kullandım ve corsaya oranla savrulma hissiyatı yaşadım. belkide emanet araba olduğu için tırsıp yavaşlamış olabilirim. onu bilmiyorum :)

nazmidursun
22/08/2012, 20:00
şirket aracı olarak yaklaşık 3-4 aydır i20 1.4 crdi 75hp kullanıyorum.. ek olarak da bayram tatilinde arkadaşımın grande punto 1.3 mjet 75 hp aracını kullandım 4 gün boyunca..

öncelikle iç ve dış tasarım olarak punto bence çok önde.. yakıt tüketimi açısından da punto daha iyi gibi geldi.. ama i20 yi çok sakin kullandığımı söyleyemem, malum mazot bedava :D o nedenle değerler hep yüksek..

performans olarak ise i20 bana daha seri geldi.. fakat 120km üzeri hızlarda punto daha güven veren bir araç..

sürüş konforu da özellikle vites geçişlerinin ve debriyajın çok yumuşak olması sebebiyle punto' ya göre i20 de daha üstün.. ama i20 nin sert direksiyonundan sonra punto' nun city direksiyonu insanı mest ediyor..

i20 de oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış ve görüş imkanınız çok yüksek.. koltuklar punto' ya göre sert ve uzun süreli yolculuklarda yorucu hale geliyorlar..

aklıma gelenler şimdilik bunlar..

ben alacak olsam grande ya da evo farketmez punto alırdım.. ama i20 de kötü araç değil kesinlikle.. kullanıcısını üzmez..

karizmatik_boy
22/08/2012, 20:03
punto larda 4 cam otomatiktir.


ben dynamic donanım + assist kit aldığım için i20'nin donanımıyla ilgili karşılaştırma yapmam biraz taraflı olur.

koltuk derinlik / yükseklik ayarının en baz modelde bile standart olması daha en başında puntoyu benim için 1-0 öne geçirdi diyebilirim. 1,3 motorun her yönden ekonomisi (yakıt, vergi v.s.) ayrı bir caziplik benim için. hatta şöyle düzelteyim ben bu aracı sadece koltuk yükseklik ayarı ve motoru için aldım diyebilirim. sadece işe gidip gelmek için kullanıyorum ve aralıkta yola çıkan aracım şu anda 21,400 km'de. (tamam kabul son 1400 km'sini yaz tatilinde kullandım :D) onun haricinde her artı benim için ekstra oldu.

vites değişim göstergesi olsun, start/stop olsun (bu arada arabayı alelacele aldım, gittim, bayiide o an sergilenen full paket skydome'lu 2012 grande punto ve 2011 dynamic + assist kit evo vardı, gelecek gemideki araçlar ilgimi çekmediğimden kaporayı verip el sıkıştım) park sensörü, otomatik kararan iç dikiz aynası, yağmur sensörü v.s.)

aracın aydınlatmasıyla ilgili şikayetim vardı, philips xtreme vision ile bi nebze iyileştirmiştim, şimdi amerikadan morimoto bi-xenon merceklerim geldi, onların montajını yaptırıp o sıkıntıyı ortadan kaldırmak istiyorum. sonraki projem far yıkama (burada başlık açmıştım ama yeterli ilgiyi görmedi, sanırım herkes aracının aydınlatmalarından memnun. artık kendi elimden geldiğince bi çalışma yapacağım) gidiş geliş yolum otoban olduğundan bu özelliğe şiddetle ihtiyacım olacak. kapıların kapanmasıyla ilgili bir sıkıntım vardı. burada gördüğüm bi yazı üzerine kilitin tutunduğu dile elektrik bandı sardım, bu sıkıntımda nispeten azaldı. yol sesi sorunum vardı, onuda inşallah abimin yardımları sayesinde ortadan kaldıracağız. v.s v.s.

neyse kendi aracımı yeterince övdükten sonra senin aracına gelelim :)

i20'nin yol tutuşu bana zayıf gelmişti, bir akşam evime gidip gelmiştim aynı yolda kullandım ve corsaya oranla savrulma hissiyatı yaşadım. belkide emanet araba olduğu için tırsıp yavaşlamış olabilirim. onu bilmiyorum :)

Puntolarda 4 cam otomatik ? Hayret Bayideki Punto üretim hatası olamaz değil mi... Ben full versiyonu kastetmiyorum Punto evo mylife için... Dynamic versiyonun da dikkatimi de çekmedi... Ama mylife de yoktu... Koltuk derinlik ayarlarına bende tav oldum i20 troyun çünkü kardeşim de kullanıyor özellikle yükseklik ayarlı koltuk ve derinlik-yükseklik ayarlı direksiyon kardeşimin kullanımına uygun hale getiriyor... Mesela bilmem siz dikkat ettiniz mi ama ben fren sisteminde arkaların kampana olması evolarda çok hoşlanmamıştım... 35000-40000 TL para vereceksin kampana fren alacaksın... Bence disk yapsalar daha iyi olurdu diye düşünüyorum... Farlar ile sıkıntım yok ancak karşı yönden gelen araçlar ile sıkıntım var... Far cinsleri nedir bilmem ama özellikle bazı araçların kısa üzmeli farları dahi son derece tehlikeli şekilde aydınlatma yapıyor... Ben onları bencil buluyorum....

karizmatik_boy
22/08/2012, 20:07
şirket aracı olarak yaklaşık 3-4 aydır i20 1.4 crdi 75hp kullanıyorum.. ek olarak da bayram tatilinde arkadaşımın grande punto 1.3 mjet 75 hp aracını kullandım 4 gün boyunca..

öncelikle iç ve dış tasarım olarak punto bence çok önde.. yakıt tüketimi açısından da punto daha iyi gibi geldi.. ama i20 yi çok sakin kullandığımı söyleyemem, malum mazot bedava :D o nedenle değerler hep yüksek..

performans olarak ise i20 bana daha seri geldi.. fakat 120km üzeri hızlarda punto daha güven veren bir araç..

sürüş konforu da özellikle vites geçişlerinin ve debriyajın çok yumuşak olması sebebiyle punto' ya göre i20 de daha üstün.. ama i20 nin sert direksiyonundan sonra punto' nun city direksiyonu insanı mest ediyor..

i20 de oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış ve görüş imkanınız çok yüksek.. koltuklar punto' ya göre sert ve uzun süreli yolculuklarda yorucu hale geliyorlar..

aklıma gelenler şimdilik bunlar..

ben alacak olsam grande ya da evo farketmez punto alırdım.. ama i20 de kötü araç değil kesinlikle.. kullanıcısını üzmez..

Hocam i20 troy lar elektrik destekli yüksek hızlarda sert düşük hızlarda pamuk gibi oluyor... o aracın direksiyonun da sıkıntı olmasın ?

uzuncocuk
22/08/2012, 20:27
eğer bahsedilen araç yeni i 20 ise 44500 tl ye sun roof anahtarsız calıstırma ve reosta( aracı calıstırmadan ıcını ısıtma) vs ekstra donanımları kapsayan elıte donanımlı 90 ps lık crdı motoruyla hiçde lounge 95 lık evodan asagı kalan bır arac degıl..esp hız sabıtleme dıgı klıma birsuru var uzatmayayım sımdı...evo da opsıyonel i20 de sunroof elıte donanımda standart. stil pakette evoda olan seylerde sanırım bu aracta yıne standart... 43600 tl evo spk+ skydome sanırım bı 46000 falan eder... i 20 plastiğine bakılarak degerlendırılecek bır teneke parcası degıl... bi inceleyın derım...

ykaya1983
22/08/2012, 20:39
i20 nin iç mekan genişliği,iç tasarımı punto ile boy ölçüşemez.Dıştan bakıldığında da punto i20 ye göre daha iri ve gösterişli bir araç.Motoru 1.3 vergi avantajı yakıt tüketimi ve dayanıklılığını herkese kabul ettrmiş olması ile punto i20 den çok daha iyi bir araç.

Honor COOPER
22/08/2012, 21:00
Dostlar i20 vs bilmem ben, ben pazar günü Afyon dan Manisa istikametine doğru özdilek kavşağını geçtikten sonra arkamda bir araç belirdi xenonlu , aracı eco moddan çıkartıp normal auto da değiştirim dedim yapıştırmıştım , bizde 4 yetişkin bir de yeğenimle 5 sayılır ve bagaj dolu haldeyken ardımdan gelen ve yardırarak geçmek istiyen aracın Toyota Corollanın yeni kasasının olduiğunu rampayı aşıp merakımdan ve abimin yavaş gidelim uyarısından dolayı kenara çektiğimde farkettim, epey bi km sonra ışıklara takıldı, bende yanındaydım aynı anda bi kalkış daha yaptık 3,4 viteslere kadar başbaşa gitmemize rağmen 5 e geçerken biraz öne geçti toyota ancak yine abimin ihtarı sonucu 6 ya geçmeden yavaşlamak zorunda kaldım, yani diyceğim o ki toyotanın dizeli bile ki muhakkak f1 şanzumanmıştır, o kadar çok zorlandı ki beni geçmek için resmen gurur duydum aracımla... Hyundai deyince de hep aklıma getz geliyor kast da bir tane 110 hp lik dizel getz vardı, onu kullanan ark da çok seri ve makas atarak kullanan biriydi, iki kez arka plakamı okuttuğum için midir nedir geçen yeni focus a binerken gördüm :) Saygılarımla...
Hocam herşeye tamam ama 110 luk getze plaka okutma noktasında size katılamıyorum.Evet getz beş para etmez bir araçtır.Ama 110 luk getzi şu an geçecek herhangi bir b sınıfı dizel araç yok.O arkadaş ya zorlamak istememiş ya tenezzül etmemiş yada çok kötü bir sürücüdür.Accentleri bile focuslar yakalayamazkengetzi puntonun yakalaması aynı pilotajda imkansızdır iki araçta stok ise.Ben o motoru Matrixte kullandım mükemmel bir motor o gerek turbo boşluğunun azlığı gerek değişken geometrik turbonun gücü gerek tork gerekse hızlanma olarak kaldıki daha hafif bir araçta bu artılar dahada önem kazanıyor.

karizmatik_boy
22/08/2012, 21:12
Hocam herşeye tamam ama 110 luk getze plaka okutma noktasında size katılamıyorum.Evet getz beş para etmez bir araçtır.Ama 110 luk getzi şu an geçecek herhangi bir b sınıfı dizel araç yok.O arkadaş ya zorlamak istememiş ya tenezzül etmemiş yada çok kötü bir sürücüdür.Accentleri bile focuslar yakalayamazkengetzi puntonun yakalaması aynı pilotajda imkansızdır iki araçta stok ise.Ben o motoru Matrixte kullandım mükemmel bir motor o gerek turbo boşluğunun azlığı gerek değişken geometrik turbonun gücü gerek tork gerekse hızlanma olarak kaldıki daha hafif bir araçta bu artılar dahada önem kazanıyor.

Bence de yakalayamaz :)

emrahisilti
22/08/2012, 21:14
bigün temde izmit istanbul arası peşime bir getz takıldı.Bendede o sıralar eski kasa 95hp benzinli punto var.adam geçti ben arkadan yardırıyorum 160-170km ye geldim ama getzi tutabilene aşk olsun.Tüm yol boyunca bu nasıl bir getz diye düşünüp durmuştum.Sonradan bu 110hp lik makineyi duydum :)

FeyyazYavuz
22/08/2012, 21:14
Hocam herşeye tamam ama 110 luk getze plaka okutma noktasında size katılamıyorum.Evet getz beş para etmez bir araçtır.Ama 110 luk getzi şu an geçecek herhangi bir b sınıfı dizel araç yok.O arkadaş ya zorlamak istememiş ya tenezzül etmemiş yada çok kötü bir sürücüdür.Accentleri bile focuslar yakalayamazkengetzi puntonun yakalaması aynı pilotajda imkansızdır iki araçta stok ise.Ben o motoru Matrixte kullandım mükemmel bir motor o gerek turbo boşluğunun azlığı gerek değişken geometrik turbonun gücü gerek tork gerekse hızlanma olarak kaldıki daha hafif bir araçta bu artılar dahada önem kazanıyor.

aynen katılıyorum zaten veriler ortada tork hp ve cc olarak getz her türlü üstün hemde daha hafif

Honor COOPER
22/08/2012, 21:18
bigün temde izmit istanbul arası peşime bir getz takıldı.Bendede o sıralar eski kasa 95hp benzinli punto var.adam geçti ben arkadan yardırıyorum 160-170km ye geldim ama getzi tutabilene aşk olsun.Tüm yol boyunca bu nasıl bir getz diye düşünüp durmuştum.Sonradan bu 110hp lik makineyi duydum :)
245Nm tork :-) Şaka gibi değilmi Getzde bu güç!Otomobilciler arasında tekerli tabuttur diğer adı.Abs standarttır ama aynı üniteyi taşıyan eski riolarda bu güce karşı ABS opsiyoneldir ve hızlandırması kolay durdurması zor araçlardır bunlar.

SKELETER
22/08/2012, 22:19
245Nm tork :-) Şaka gibi değilmi Getzde bu güç!Otomobilciler arasında tekerli tabuttur diğer adı.Abs standarttır ama aynı üniteyi taşıyan eski riolarda bu güce karşı ABS opsiyoneldir ve hızlandırması kolay durdurması zor araçlardır bunlar.

Kesinlikle katılıyorum. Biraz klasik olacak ama kontrolsüz güç, güç değildir.

Arabayı kontrol edemedikten sonra 200 km ye 5 saniye de çıksa ne olacak. Netice de i20 nin de, punto nun da sınıfı belli. Belli bir hızın üstüne zorunlu olmadıkça çıkmamak lazım. (İstanbul'un göbeğinde porche la kaza yapıp, insanları spatula ile asfalttan topladılar, hız hiç bir zaman iyi değil ayrı)

punto_multijet
22/08/2012, 23:09
Puntolarda 4 cam otomatik ? Hayret Bayideki Punto üretim hatası olamaz değil mi... Ben full versiyonu kastetmiyorum Punto evo mylife için... Dynamic versiyonun da dikkatimi de çekmedi... Ama mylife de yoktu... Koltuk derinlik ayarlarına bende tav oldum i20 troyun çünkü kardeşim de kullanıyor özellikle yükseklik ayarlı koltuk ve derinlik-yükseklik ayarlı direksiyon kardeşimin kullanımına uygun hale getiriyor... Mesela bilmem siz dikkat ettiniz mi ama ben fren sisteminde arkaların kampana olması evolarda çok hoşlanmamıştım... 35000-40000 TL para vereceksin kampana fren alacaksın... Bence disk yapsalar daha iyi olurdu diye düşünüyorum... Farlar ile sıkıntım yok ancak karşı yönden gelen araçlar ile sıkıntım var... Far cinsleri nedir bilmem ama özellikle bazı araçların kısa üzmeli farları dahi son derece tehlikeli şekilde aydınlatma yapıyor... Ben onları bencil buluyorum....

arka frenlerin amacinin ne oldugunu biliyo musunuz? disk olsaydi diye elestiri yapiyosunuz. fren performansi kiyaslicaksaniz on disk caplarini karsilastirin. araci durduran on frenlerdir. arka frenler aracin izinde gitmesini saglar ;)

biancoangelo
22/08/2012, 23:16
Hocam herşeye tamam ama 110 luk getze plaka okutma noktasında size katılamıyorum.Evet getz beş para etmez bir araçtır.Ama 110 luk getzi şu an geçecek herhangi bir b sınıfı dizel araç yok.O arkadaş ya zorlamak istememiş ya tenezzül etmemiş yada çok kötü bir sürücüdür.Accentleri bile focuslar yakalayamazkengetzi puntonun yakalaması aynı pilotajda imkansızdır iki araçta stok ise.Ben o motoru Matrixte kullandım mükemmel bir motor o gerek turbo boşluğunun azlığı gerek değişken geometrik turbonun gücü gerek tork gerekse hızlanma olarak kaldıki daha hafif bir araçta bu artılar dahada önem kazanıyor.

hocam bu sözün bende katılıyorum.... dizel getz daha dirayetli gidiyo.....

SKELETER
22/08/2012, 23:30
Ben Punto ile ciddi kaza yapıp kurtulan çok kişinin haberini gördüm. Ama getz ile kaza yapıp kurtulan malesef okumadım. Benim için esas olan budur. O arabanın içinde can taşıyoruz. Yine klasik olacak ama i serisini tenzih ederek yürüyen teneke hyundai.

karizmatik_boy
23/08/2012, 07:56
arka frenlerin amacinin ne oldugunu biliyo musunuz? disk olsaydi diye elestiri yapiyosunuz. fren performansi kiyaslicaksaniz on disk caplarini karsilastirin. araci durduran on frenlerdir. arka frenler aracin izinde gitmesini saglar ;)

Hımm.. o zaman büyük marka otomobil üreticilerinin arka kısmının nereye gittiği belli değil desem ? audiler, bmw ler, mercedesler, volvolar neden disk ? Arka kontrol demekki diskle de sağlanıyormuş ki uzmanlara sorduğunuzda disk frenin gerek duruş mesafesinde gerek frenlerin soğumasında daha iyi olduğunu belirtmiyorlar mı ? 40.000TL lik araçta disk olmalı kampana değil...

karizmatik_boy
23/08/2012, 07:58
Kesinlikle katılıyorum. Biraz klasik olacak ama kontrolsüz güç, güç değildir.

Arabayı kontrol edemedikten sonra 200 km ye 5 saniye de çıksa ne olacak. Netice de i20 nin de, punto nun da sınıfı belli. Belli bir hızın üstüne zorunlu olmadıkça çıkmamak lazım. (İstanbul'un göbeğinde porche la kaza yapıp, insanları spatula ile asfalttan topladılar, hız hiç bir zaman iyi değil ayrı)

Kesinlikle hız iyi değildir bu yüzden bölünmüş yol max 90-100, otoban max 110-120 iyidir ki TR yollarında bu süratlar bile çok :=))

Ziyaretçi034
23/08/2012, 08:02
Hımm.. o zaman büyük marka otomobil üreticilerinin arka kısmının nereye gittiği belli değil desem ? audiler, bmw ler, mercedesler, volvolar neden disk ? Arka kontrol demekki diskle de sağlanıyormuş ki uzmanlara sorduğunuzda disk frenin gerek duruş mesafesinde gerek frenlerin soğumasında daha iyi olduğunu belirtmiyorlar mı ? 40.000TL lik araçta disk olmalı kampana değil...

Bir konuda anlasalim, 40 degil 25 bin, zira devlete verdigimiz verginin araca bi katkisi yok

motor delisi
23/08/2012, 08:15
i20 troy un vites geçişleri kesinlikle çok güzel... Çok yumuşak bir şekilde geçiyor... Özellik olarak katlanan yan aynalar, arka cam otomatiği falan belki ucuz özellikler ama prim yaptırıyor... Şimdi iç tasarımı güzel diye evo da alınmaz ki... Çünkü insan bazı özellikleri de standart istiyor... Mesela evo da halen arka camlar manuel... usb ipod bağlantısı güzel... yol bilgisayarı kalan yakıtla gidilecek km yi, motorun çalışma süresini, ortalama yakıt, anlık yakıt vs vs gösteriyor... Vites değiştirme göstergesi ise + özellik bana göre ki benim yakıt ekonomime katkısını hissedebiliyorum... Malzeme olarak kapı içleri falan hep plastik anlaşılmaması için koyu renk ve kıvrımlı yapılmış ancak iç donanım sert plastik... Deri direksiyona çok takılan biri değilim corsanın deri direksiyon modeline bindim direksiyonun %50-60 civarı deri kaplama... Araç aşırı derecede atak bunu çok iddalı bir şekilde konuşuyorum... Hani bazıları diyor ya kalkışta şunu yaptım bunu yaptım doğrudur belki ama i20 troy 1-2-3. vitesler şehir içi düşünelerek seri ve hızlı... Puntoyu kullanmadım almak çok istedim ancak fiat hiç indirim yapmadığı gibi bindirim yaptı... Bende daha cazip olan i20 Troy a yöneldim... Direksiyon şehir içi kullanım için gayet yumuşak... İlerleyen hızlarda daha sert... Süspansiyon ise sert olduğu doğru... Sert çukurlara tak tak diye düşüyorsunuz...
Evonun arka camlar otomatik değilmi ? Siz bence fiat bayisinde evo diye fiorinoya falan binmişsiniz :) Torpidodaki yarı deri delikli kaplı kumaş tarzı şey bikere çok hoş. kapılarda ve torpidodaki ambians aydınlatması vs süper skydomelu ise tadından yenmez bikere ebat olarak i20 den kesinlikle daha geniş he i30 deseniz ona lafım yok, içten kararan ayna, city direksiyon, viraj aydınlatması, s&s, eco mode, blue-me özelliği, perde ve diz hava yastıkları vs vs bi dünya özelliği var kışın virajlara girerken yol bilgisayarının kaygan zemin diye uyarması bile güzel birşey bence hava derecesine göre uyarı veriyor bende corsa veya aveo alacaktım iyiki evo almışım diyorum çok memnunum yakıtı bi hayri güzel 6.2 bile gördüm 1.4 otomatik araç sonuçta.

Ama yeni i20 nin sakaryada üretildiğini unutmayalım helal olsun valla türklere aslında kalıtelı araç yapabiliyoruz fakat bir markamız yok opel chevrolet vs nasıl dizel motoru fiattan alıyorsa bizde motor alıp yerli otomobil yapabiliriz fakat devlet devlet değil :)

karizmatik_boy
23/08/2012, 08:15
Bir konuda anlasalim, 40 degil 25 bin, zira devlete verdigimiz verginin araca bi katkisi yok

Neticede ben cebimden çıkan paraya bakarım... i20 troy u alırken faturada gördüğüm rakam karşısında şaşkına uğramıştım... %35 +%18 vergi...
Eğer bu rakamlar olmasa millet rahat rahat araç alabilecek.... Ama bizim vergilerimiz o kadar çok ki NOKTA :)

Hocam cepten 40.000 TL çıktıktan sonra 25.000 TL olsa ne oluuurr olmasa ne olur... Neticede bayii 40.000 istiyor :=)

karizmatik_boy
23/08/2012, 08:21
Evonun arka camlar otomatik değilmi ? Siz bence fiat bayisinde evo diye fiorinoya falan binmişsiniz :) Torpidodaki yarı deri delikli kaplı kumaş tarzı şey bikere çok hoş. kapılarda ve torpidodaki ambians aydınlatması vs süper skydomelu ise tadından yenmez bikere ebat olarak i20 den kesinlikle daha geniş he i30 deseniz ona lafım yok, içten kararan ayna, city direksiyon, viraj aydınlatması, s&s, eco mode, blue-me özelliği, perde ve diz hava yastıkları vs vs bi dünya özelliği var kışın virajlara girerken yol bilgisayarının kaygan zemin diye uyarması bile güzel birşey bence hava derecesine göre uyarı veriyor bende corsa veya aveo alacaktım iyiki evo almışım diyorum çok memnunum yakıtı bi hayri güzel 6.2 bile gördüm 1.4 otomatik araç sonuçta

Hocam bindiğim aracı gayet iyi biliyorum... Ancak neden herkes evo ların full versiyonundan bahsediyor... ? Evo bence iç tasarım olarak 10 numara ama fiyat açısından etmeyeceği rakam isteniyor 5-8 Bin TL aşağı çekmeli...ki yeni punto evo dan da kötü tasarım da... Ayırca bir çok özellikle alt modellerinden çıkarılmış buna ek olarak fiyat artmış durumda... Gece görüşlü ayna, elektrik destekli direksiyon,ipod, yol bilgisayarı,4 cam otomatik, katlanan aynalar, arka park sensörü vs vs opsiyonel değil standart... Full versiyonlarında daha çok özellikler olduğunu da unutmamak lazım...

6.2 görmüşsün ben 4.7 gördüm...

motor delisi
23/08/2012, 09:07
Hocam bindiğim aracı gayet iyi biliyorum... Ancak neden herkes evo ların full versiyonundan bahsediyor... ? Evo bence iç tasarım olarak 10 numara ama fiyat açısından etmeyeceği rakam isteniyor 5-8 Bin TL aşağı çekmeli...ki yeni punto evo dan da kötü tasarım da... Ayırca bir çok özellikle alt modellerinden çıkarılmış buna ek olarak fiyat artmış durumda... Gece görüşlü ayna, elektrik destekli direksiyon,ipod, yol bilgisayarı,4 cam otomatik, katlanan aynalar, arka park sensörü vs vs opsiyonel değil standart... Full versiyonlarında daha çok özellikler olduğunu da unutmamak lazım...

6.2 görmüşsün ben 4.7 gördüm...
zaten yeni punto 5 para etmez... avrupada hala evo satılırken bize tuhaf bir punto getirdiler tüm özellikleri almışlar tasarımda kötü birde aynı fiyat çok saçma işler yaptı puntoda. ne varsa doblo lınea ya yuklendi puntoyu arka planda kaldı. evo da ise active paketinde bu özellikler yok mylıfe ve dynamıcde bunlar hep standart opsiyonel olarak jant skydome vs giriyor. i20 nin bence ne güzel kısmı sakaryada parça üretiminin olması parçaları çok ucuz 4.7 gordunuz fakat yengemde var 2010 i20 1.4 tam otomatik vites 4 ileriydi sanırım, 105hp mıydı neydi çok iyi gidiyor ama 11-13 litre benzin yakıyor sizinki dizelmi

Ziyaretçi034
23/08/2012, 09:34
Neticede ben cebimden çıkan paraya bakarım... i20 troy u alırken faturada gördüğüm rakam karşısında şaşkına uğramıştım... %35 +%18 vergi...
Eğer bu rakamlar olmasa millet rahat rahat araç alabilecek.... Ama bizim vergilerimiz o kadar çok ki NOKTA :)

Hocam cepten 40.000 TL çıktıktan sonra 25.000 TL olsa ne oluuurr olmasa ne olur... Neticede bayii 40.000 istiyor :=)

ödediğimiz paraya 40 bin tl olarak bakınca beklentimizi yükseltiyoruz. 40 bin tl'yi dolara çevirsek (alım gücü olarak bahsettiğim yerler daha iyi durumdadır, sadece örnek veriyorum) 22,500 dolar yapıyor

22,500 dolara amerikadaki michael giriş paketi bir mustang alabiliyor
2013 Ford Mustang Sports Car | Up to 444 Horsepower Ders Smoking Hot Performance | Ford.com (https://www.ford.com/cars/mustang/)

ya da almanyada hans 18,800 euroya comfortline golf alabiliyor
Konfigurator < Golf < Modelle < Volkswagen Deutschland (https://www.volkswagen.de/de/models/golf/CC5.html)

ama emin ol ne hansın ne de michaelin poposu senin-benim 40 bin tl'yi bir araya getirene kadar terlediği kadar terlemiyordur. işin birde o yönü var

neyse, bu konular anlatmakla bitmez :)

punto_multijet
23/08/2012, 10:00
Hımm.. o zaman büyük marka otomobil üreticilerinin arka kısmının nereye gittiği belli değil desem ? audiler, bmw ler, mercedesler, volvolar neden disk ? Arka kontrol demekki diskle de sağlanıyormuş ki uzmanlara sorduğunuzda disk frenin gerek duruş mesafesinde gerek frenlerin soğumasında daha iyi olduğunu belirtmiyorlar mı ? 40.000TL lik araçta disk olmalı kampana değil...

valla herzaman derim bilmemek değil öğrenmemek ayıp diye.

beni bu kadar yormaya calısıp yag gibi ustte cıkmaya calıscagınıza zahmet edip googleda bile yazsanız bir ton cvp var arka frenlerin asli gorevinin aracı durdurmak olmadıgı ile ilgili. o bahsettiğiniz araclar suratli ve agır araclar. o segmente cıkmanıza gerek yok. yeni corsa 192hplik versiyonu haric digerleri arkalar kampana, puntolarda tjetlerde arkalar disk, eskilere bile gitseniz fiatta mesela bravo, marea 1.6larında arka frenler kampanadır ancak 2.0 motorlularda disktir. bu araclarda zaten disk yapmalısınız cunku bunlarda frenler normalden fazla ısınıyor ısınmıs balata ve disk fren performansı olarak oldukca kotu bir durum malum ve soguması lazım.

VICEROY
23/08/2012, 10:48
İlk bakışta 1400cc motor hacmi ve 4000 devirde 225 nm tork değeri ile i20 daha seri olacakmış gibi görünsede; puntonun multijet motoru 1750 devirde 190 nm torku yakaladığını göz önüne alırsak elbette punto seri. Arabaya ivme kazandıran tork değeridir. Hp ise son hızda etkilidir.
Multijet motor, dünya çapında sağlamlığını ve yakıt cimriliğini tüm oto dergilerinin testlerinde kabul ettirmişken i20 ile ilgilenmek ve kıyaslamak erken ve yanlış olur. Kaldıki Alman dergilerinde Polo ile kıyaslanmış ve punto daha fazla puan almıştı. Youtube de videosu bile burada paylaşılmıştı. Opel bile multijet satarken puntonuzun kıymetini bilmeli...
Konuyu açan arkadaşta multijet evo varken bu kıyaslamayı neden açma gereği duymuş ben o noktayı anlamadım!

karizmatik_boy
23/08/2012, 11:00
zaten yeni punto 5 para etmez... avrupada hala evo satılırken bize tuhaf bir punto getirdiler tüm özellikleri almışlar tasarımda kötü birde aynı fiyat çok saçma işler yaptı puntoda. ne varsa doblo lınea ya yuklendi puntoyu arka planda kaldı. evo da ise active paketinde bu özellikler yok mylıfe ve dynamıcde bunlar hep standart opsiyonel olarak jant skydome vs giriyor. i20 nin bence ne güzel kısmı sakaryada parça üretiminin olması parçaları çok ucuz 4.7 gordunuz fakat yengemde var 2010 i20 1.4 tam otomatik vites 4 ileriydi sanırım, 105hp mıydı neydi çok iyi gidiyor ama 11-13 litre benzin yakıyor sizinki dizelmi


ödediğimiz paraya 40 bin tl olarak bakınca beklentimizi yükseltiyoruz. 40 bin tl'yi dolara çevirsek (alım gücü olarak bahsettiğim yerler daha iyi durumdadır, sadece örnek veriyorum) 22,500 dolar yapıyor

22,500 dolara amerikadaki michael giriş paketi bir mustang alabiliyor
2013 Ford Mustang Sports Car | Up to 444 Horsepower Ders Smoking Hot Performance | Ford.com (https://www.ford.com/cars/mustang/)

ya da almanyada hans 18,800 euroya comfortline golf alabiliyor
Konfigurator < Golf < Modelle < Volkswagen Deutschland (https://www.volkswagen.de/de/models/golf/CC5.html)

ama emin ol ne hansın ne de michaelin poposu senin-benim 40 bin tl'yi bir araya getirene kadar terlediği kadar terlemiyordur. işin birde o yönü var

neyse, bu konular anlatmakla bitmez :)


valla herzaman derim bilmemek değil öğrenmemek ayıp diye.

beni bu kadar yormaya calısıp yag gibi ustte cıkmaya calıscagınıza zahmet edip googleda bile yazsanız bir ton cvp var arka frenlerin asli gorevinin aracı durdurmak olmadıgı ile ilgili. o bahsettiğiniz araclar suratli ve agır araclar. o segmente cıkmanıza gerek yok. yeni corsa 192hplik versiyonu haric digerleri arkalar kampana, puntolarda tjetlerde arkalar disk, eskilere bile gitseniz fiatta mesela bravo, marea 1.6larında arka frenler kampanadır ancak 2.0 motorlularda disktir. bu araclarda zaten disk yapmalısınız cunku bunlarda frenler normalden fazla ısınıyor ısınmıs balata ve disk fren performansı olarak oldukca kotu bir durum malum ve soguması lazım.

Hocam benim araç benzinli manuel vites... 4.7 yi şehir içinde değil uzun yolda 90km/h hız sabitle gördüm... şehir içi ben max 5.8 Lt kardeşim yüksek devir düşük vites 6.5 gördü ki mjet in şehir içi katalog 6 Lt olduğu düşünülürse benzinli için çok iyi değer demek doğrudur.

Hocam valla bizde bu vergiler olduk sıra daha çok ter dökeriz... :))

Kampanayı savunan birisini ilk kez görüyorum :) Neyse...herkes düşüncelerinde özgürdür...

Hyundai çok iyi marka olmamakla birlikte benim ihtiyaçlarımı karşıladığı sürece problem yok demektir.

punto_multijet
23/08/2012, 11:29
Hocam benim araç benzinli manuel vites... 4.7 yi şehir içinde değil uzun yolda 90km/h hız sabitle gördüm... şehir içi ben max 5.8 Lt kardeşim yüksek devir düşük vites 6.5 gördü ki mjet in şehir içi katalog 6 Lt olduğu düşünülürse benzinli için çok iyi değer demek doğrudur.

Hocam valla bizde bu vergiler olduk sıra daha çok ter dökeriz... :))

Kampanayı savunan birisini ilk kez görüyorum :) Neyse...herkes düşüncelerinde özgürdür...

Hyundai çok iyi marka olmamakla birlikte benim ihtiyaçlarımı karşıladığı sürece problem yok demektir.

ben kampanayı savunmuyorum. sadece bu araclarda arka frenlerin kampana olması ayıplı bir durum değil onu anlatmaya calısıyorum. arac 4 teker disk frense ya neden disk der mi bir insan :D derse salaklıktır o ;) ama arkalar bu tarz araclarda kampanaysa bunuda dert etmem anlatmak istedigim buydu.

uzuncocuk
23/08/2012, 20:46
konuda ki i 20 algısının yeni i20 olmadığına kanaat getirdim...

motor delisi
24/08/2012, 08:12
Hocam benim araç benzinli manuel vites... 4.7 yi şehir içinde değil uzun yolda 90km/h hız sabitle gördüm... şehir içi ben max 5.8 Lt kardeşim yüksek devir düşük vites 6.5 gördü ki mjet in şehir içi katalog 6 Lt olduğu düşünülürse benzinli için çok iyi değer demek doğrudur.

Hocam valla bizde bu vergiler olduk sıra daha çok ter dökeriz... :))

Kampanayı savunan birisini ilk kez görüyorum :) Neyse...herkes düşüncelerinde özgürdür...

Hyundai çok iyi marka olmamakla birlikte benim ihtiyaçlarımı karşıladığı sürece problem yok demektir.
Valla bu yakıtlara inanasım gelmiyor yengeme sordum ( 1.4 otomatik ) km de 40-45 krş dedi mahallede bi amca var eski kasa i20 si var (manuel ) oda 8-9 litre dedi siz 6.5-4.7 diyorsunuz 1.4 mü o araç :)