PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo :/



HakanUstuner
14/08/2012, 19:47
Merhaba araba alıcam yaklaşık 1 aylık süre içerisinde eskiden beri içimde punto arzusu vardı fakat geçen hafta 2006 model 1.3 multijet 3 kapı modeline turbo takılmasının bi hayli masraflı oldugunu ögrendim bugun internette gezerken "Common rail tip Multijetdirekt enjeksiyon, turbo ve intercooler" tarzı bişey okudum acaba 2006 modelleride turbo intercooler mıdır lütfen yardımcı olun kafam çok karışık

ligdevi
14/08/2012, 19:52
2006 larda aynı turbo, gerçi m.jetlerin hepsinde turbo mevcut yalnız 75likte farklı turbo, 90lıkta farklı turbo olduğunu biliyorum.

HakanUstuner
14/08/2012, 19:53
90 bg 3 kapı 1.3 multijet araba istediğim blow off valve orjinal motoruna takılabılırmı kısacası araç TDI mıdır ?

ligdevi
14/08/2012, 19:57
90 bg 3 kapı 1.3 multijet araba istediğim blow off valve orjinal motoruna takılabılırmı kısacası araç TDI mıdır ?
dostum TDI vw motorudur, fiatın dizel araçlarının hepsi multijettir, blow off valve bu parça takılabiliyor diye biliyorum.

Birkan61
14/08/2012, 20:00
Dostum önce sorunu bi anlayabilmemiz gerekiyor :D

Blow Off'u turbolu her araca takabilirsin.

TDI Vw grubuna ait bir araçtır. Benim aracımdaki motor :D

Ayriyetten evet Multijette intercooler mevcut.

İntercooler ne işe yarar konuyu bir incele ;

https://www.izafet.com/motorlu-araclar-dunyasi/520464-turbo-ve-intercooler-nedir-c.html

ligdevi
14/08/2012, 20:00
120 hp lik punto t-jet var 3 kapılısını düşünebilirsiniz. benzinli ! sadece yazılımla 145 hp civarı olur

HakanUstuner
14/08/2012, 20:01
eyw sağolasın benim için çok önemli orjinal turbo olması malum biliyorsunu fabrikasyon turbolu bi arabanın motor çalışma prensibiyle turbo chargesız motorların calışma prensibi çok farklı sonradan turbo takmak araç fiyatına yaklaşabiliyor

eger arabasında blowoff valve olan arkdaşlar varsa yada konuyla tam ilgili olanlar beni bi bilgilendirin gözünüzü seviyim

HakanUstuner
14/08/2012, 20:02
BİRKAN61 kardeşim yani blowoff takabilirmiyim fabrikasyon turbomudur motor ?

HakanUstuner
14/08/2012, 20:05
120 hp lik punto t-jet var 3 kapılısını düşünebilirsiniz. benzinli ! sadece yazılımla 145 hp civarı olur

dizel almayı düşünüyorum km de yaktıgı yakıt yüzünden benzin çok masraflı :/

ligdevi
14/08/2012, 20:07
eyw sağolasın benim için çok önemli orjinal turbo olması malum biliyorsunu fabrikasyon turbolu bi arabanın motor çalışma prensibiyle turbo chargesız motorların calışma prensibi çok farklı sonradan turbo takmak araç fiyatına yaklaşabiliyor

eger arabasında blowoff valve olan arkdaşlar varsa yada konuyla tam ilgili olanlar beni bi bilgilendirin gözünüzü seviyim
Öncelikle alacağınız araçtan beklentilerinizi açıklarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz.

beklentiler derken :
yakıt ?
performans ? hp
tork ?
donanım seviyesi ?
vs ?

HakanUstuner
14/08/2012, 20:07
Dostum önce sorunu bi anlayabilmemiz gerekiyor :D

Blow Off'u turbolu her araca takabilirsin.

TDI Vw grubuna ait bir araçtır. Benim aracımdaki motor :D

Ayriyetten evet Multijette intercooler mevcut.

İntercooler ne işe yarar konuyu bir incele ;

Turbo Ve Intercooler Nedir ? (https://www.izafet.com/motorlu-araclar-dunyasi/520464-turbo-ve-intercooler-nedir-c.html)

birkan teşekkürler multijetlerde turbo varmı bılmıyorum sorunum orda yeni modellerinde turbo destekli motorlar ama 2006 modelleri bilmiyorum ve hiç biyerde dizel punto blowofflu görmedim bu yüzden tedirginim

HakanUstuner
14/08/2012, 20:09
Öncelikle alacağınız araçtan beklentilerinizi açıklarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz.

beklentiler derken :
yakıt ?
performans ? hp
tork ?
donanım seviyesi ?
vs ?

şuan kafama takılan olay kuçuklümden beri o turbo çektigi havayı dışarı atması :D suan amacım blowoff takmak ondan sonra yaşım daha genç ileride arabayı yüklemeyi düşünüyorum şuanlık blowoff takıp kendimi tatmin etmek acaba fabrikasyon turbo mu bilmedim konu bu :/

Kablonet
14/08/2012, 20:12
Multijetlerin tumunde turbo var.

HakanUstuner
14/08/2012, 20:15
Multijetlerin tumunde turbo var.

teşekkürler son 3 gün falan sürekli araştırdım ya çok moralım bozuldu o çuf sesi benim için cidden önemli :) en son fiesta 1.6 tdci leri bakmaya başlamıştım pahalı gelmişti blowoff valve takabılırım diyorsun yani problem yok ?

Birkan61
14/08/2012, 20:16
BİRKAN61 kardeşim yani blowoff takabilirmiyim fabrikasyon turbomudur motor ?

Fabrikasyondur multijet motorlarda turbo bu konuda için rahat olsun..

Eğer aracın sahibi ya da sahipleri turbo arıza değiştiğinde yan sanayi turbo taktıysa ona birşey diyemem.. Serviste değişmişte olabilir. Ama orjinalinde var yani..

Multijet turboda budur..

FİAT ALBEA 1.3 MULTİJET TURBO ORJİNAL YENİ KKK - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 44433991 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-fiat-albea-1-3-multijet-turbo-orjinal-yeni-kkk-44433991/detay/)

HakanUstuner
14/08/2012, 20:20
Fabrikasyondur multijet motorlarda turbo bu konuda için rahat olsun..

Eğer aracın sahibi ya da sahipleri turbo arıza değiştiğinde yan sanayi turbo taktıysa ona birşey diyemem.. Serviste değişmişte olabilir. Ama orjinalinde var yani..

Multijet turboda budur..

FİAT ALBEA 1.3 MULTİJET TURBO ORJİNAL YENİ KKK - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 44433991 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-fiat-albea-1-3-multijet-turbo-orjinal-yeni-kkk-44433991/detay/)


almadan zaten saniyeye götürüp baktırıcam yan saniye ürün kullanılmış araba almak istemiyorum, arkadaşım albea 1.3 multijet var turbo sesi hiç duyulmuyor acaba motor gar gar sesindenmidir :) ?

Birkan61
14/08/2012, 20:23
almadan zaten saniyeye götürüp baktırıcam yan saniye ürün kullanılmış araba almak istemiyorum, arkadaşım albea 1.3 multijet var turbo sesi hiç duyulmuyor acaba motor gar gar sesindenmidir :) ?

Turbonun sesini duyuyorsanız zaten problem var demektir :)

1800 - 3500 devir arası torku hissettiğiniz sürece sıkıntı yoktur :D

Dizel motor seside bi etken tabiki..

Baktırın, parçaların orjinal olduğundan ve ne durumda olduğuna bilginiz olsun ;)

HakanUstuner
14/08/2012, 20:24
kuzenimde Golf gti 1.8 var turbonun sesi 4000 den sonra aşırı duyuluyor sorun oldugunu sanmıyorum bende o tarz bişey istiyorum

ligdevi
14/08/2012, 20:31
İş Arkadaşımın fiestasında vardı blow off ve her vites değişiminde cuff diye keskin bi ses çıkarıyodu yalnız yağ kaçağına neden olduğu için çıkarttırmıştı.

HakanUstuner
14/08/2012, 20:34
İş Arkadaşımın fiestasında vardı blow off ve her vites değişiminde cuff diye keskin bi ses çıkarıyodu yalnız yağ kaçağına neden olduğu için çıkarttırmıştı.


evet yağ kaçağı bu işin en büyük sıkıntılarından çok iyi montaj ve ince bir ayar gerekiyor

aykut_1914
14/08/2012, 20:35
konu nerden başlamış nereye gitmiş hiç bişi anlamadım

HakanUstuner
15/08/2012, 14:15
konu nerden başlamış nereye gitmiş hiç bişi anlamadım

dostum kafayı yordugun şeye bak, konu 2006 1.3 multijetlerde stock turbo varmıdır fabrika çıkışı

fiery_hunter
15/08/2012, 16:50
vardır ! var mı başka soru ?

Viraj
15/08/2012, 17:26
Yeni nesil tüm dizel motorlarda olduğu gibi Multijetler dede turbo vardır. Her marka dizel araçlarına farklı isimler verir Volkswagen TDI, Opel CTDI, Peugeot HDI gibi, Fiat'da Multijet der ancak tüm bu yeni nesil motorların çalışma prensipleri aynıdır hepsi de değişken zamanlı turbo dizel motorlardır. Ancak Multijet 2005 yılında dünyanın en iyi dizel motor ödülünü almıştır. Ben de Multijet in diğer dizel motorlara göre daha verimli olduğunu düşünüyorum. :)

aykut_1914
15/08/2012, 19:26
dostum kafayı yordugun şeye bak, konu 2006 1.3 multijetlerde stock turbo varmıdır fabrika çıkışı

:D :D
iyiymiş o zaman.

HakanUstuner
15/08/2012, 19:34
yardımcı olan olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim

Luc
15/08/2012, 22:46
Evet multijetlerde turbo var.

Yalniz dostum dizel bir araca blowoff takarsan sesten baska bisey alamazsin. Hatta performans kaybi bile yasarsin. (elektrikli takarsan o ayri tabi)

Dizel motorla, benzinli motorun calisma prensibi farkli..

Sent from my GT-I9100 using 2

dicaser
15/08/2012, 23:03
arkadaş bidakka ya sen cocuksun ? yada daha önce hiç araban olmadı? kardeş sen hayatında turbosuz bi dizel arac gördünmü ? çok şaşırdım ve şaşkınlık içerisinde yorumları okudum , dünyadaki tüm dizel araçlarda bir besleme türü mevcuttur , yani kısacası turbosuz bi dizel bulman cok zordur , ayrıca turbolu bi arac kullanıcısıyım blow off taktırma , aslında blow off turbo icin iyi birseydir pis havayı turboya geri göndermeden dışarı atar , ama şöyleki blow off elektronik valf türbünlerini bozar , araç bi bakmışsın kösülmüş kalmış (bu kösülmüş kalmış meselesini en çok rcz kullananlar bilir :) ) kısacası bir adet dizel bi arac alınır gidersin güzel birtane hks mantar filtre alırsın , blow off kadar keskin çıkarmaz sesi ama saf turbonun pervane sesini heleki hızlanmada seni gayet tatmin eder ama bence bütün bunlardan önce biraz araç bilgisi edinmeni tavsiye ederim , kesinlikle yanlış anlaşılmasın küçümsemek adına söylemiyorum nasıl teknolojik bi alet alırken bi bilene sorar 40 yerini inceler fikir sahibi oluruz onun gibi bişey..

dogus618
15/08/2012, 23:31
Bilmislik taslamak istemem ama cok eski dizellerde turbo olmuyodu sanirsam ama idda etmem asla

dicaser
15/08/2012, 23:40
Bilmislik taslamak istemem ama cok eski dizellerde turbo olmuyodu sanirsam ama idda etmem asla
yok usta illaki vardır katiyen yok demiyorum ama cok cok cok cok cok cok coooooooook eski ilk dizel araclar ondada vardır bi besleme ama mutlaka cunku dizel yani motorin yanmaz benzini yere döküp kibriti atın yanar ama motorini yere döküp kibriti atın kibrit yanmayı bırak söner :D o yüzden ilk dizelde bile motora ilave hava (oksijen) beslemesi yapan bişey vardır , he yazılarımda sunu yazmayı unutmusum tum turbolu araclarda ister dizel olsun ister benzin olsun , ister küçük ister büyük illaki intercooler vardır..

Viraj
16/08/2012, 00:01
Eskiden turbo beslemesiz dizel araçlar vardı, hatta yakın bir zamana kadar Corsa'nın 1.9 90hp lik bir aracı vardı. Turbo beslemesi olmayan 1.9 veya 2.0 lık bir dizel araç 90-100 hp güç üretebilir. Mesela 95 hp lik yeni nesil 1.3 multijet veya ctdi motorları bile turbo desteği olmadan 50 hp civarı gücü zor üretirler, bununda nedeni Erhan beyin de dediği gibi mazotun zor yanmasıdır. Ancak zar zor patlayarak yanan mazot daha yüksek çevirme gücü sunar torkları daha yüksektir ...

dicaser
16/08/2012, 00:11
Eskiden turbo beslemesiz dizel araçlar vardı, hatta yakın bir zamana kadar Corsa'nın 1.9 90hp lik bir aracı vardı. Turbo beslemesi olmayan 1.9 veya 2.0 lık bir dizel araç 90-100 hp güç üretebilir. Mesela 95 hp lik yeni nesil 1.3 multijet veya ctdi motorları bile turbo desteği olmadan 50 hp civarı gücü zor üretirler, bununda nedeni Erhan beyin de dediği gibi mazotun zor yanmasıdır. Ancak zar zor patlayarak yanan mazot daha yüksek çevirme gücü sunar torkları daha yüksektir ...
katılıyorum +1000000000:uzayli:

HakanUstuner
16/08/2012, 00:17
arkadaş bidakka ya sen cocuksun ? yada daha önce hiç araban olmadı? kardeş sen hayatında turbosuz bi dizel arac gördünmü ? çok şaşırdım ve şaşkınlık içerisinde yorumları okudum , dünyadaki tüm dizel araçlarda bir besleme türü mevcuttur , yani kısacası turbosuz bi dizel bulman cok zordur , ayrıca turbolu bi arac kullanıcısıyım blow off taktırma , aslında blow off turbo icin iyi birseydir pis havayı turboya geri göndermeden dışarı atar , ama şöyleki blow off elektronik valf türbünlerini bozar , araç bi bakmışsın kösülmüş kalmış (bu kösülmüş kalmış meselesini en çok rcz kullananlar bilir :) ) kısacası bir adet dizel bi arac alınır gidersin güzel birtane hks mantar filtre alırsın , blow off kadar keskin çıkarmaz sesi ama saf turbonun pervane sesini heleki hızlanmada seni gayet tatmin eder ama bence bütün bunlardan önce biraz araç bilgisi edinmeni tavsiye ederim , kesinlikle yanlış anlaşılmasın küçümsemek adına söylemiyorum nasıl teknolojik bi alet alırken bi bilene sorar 40 yerini inceler fikir sahibi oluruz onun gibi bişey..
Profilimde yasim gozukuyor zaten 20 yasinda daha once araba alma ihtimalim babam zengin olur ozamanda gelip punto almam burda bana yardimci olmaya calisan insanlarida mesgul etmem bilmiyorsun demissin evet bilmiyorum zaten oyuzden bu konuyu actim cok yardimci oldular kimse senin gibi yok cocuksun falan demedi bu forumun amaci yardimlasmak bilgi paylasmak mi show yapmak mi ?

dicaser
16/08/2012, 00:28
Profilimde yasim gozukuyor zaten 20 yasinda daha once araba alma ihtimalim babam zengin olur ozamanda gelip punto almam burda bana yardimci olmaya calisan insanlarida mesgul etmem bilmiyorsun demissin evet bilmiyorum zaten oyuzden bu konuyu actim cok yardimci oldular kimse senin gibi yok cocuksun falan demedi bu forumun amaci yardimlasmak bilgi paylasmak mi show yapmak mi ?
usta sen beni yanlış anlamışsın yazımın sonundada dedim "kesinlikle yanlış anlaşılmasın küçümsemek adına söylemiyorum nasıl teknolojik bi alet alırken bi bilene sorar 40 yerini inceler fikir sahibi oluruz onun gibi bişey.." diye ? sen neye alındın bende senin yaşında sayılırım tekrar söylüyorum küçümsemek adına yada küçük düşürmek amacı ile söylemedim , öyle anlama ki zaten acıklamasını yapmıştım gayet güzel ? bence alıncak bişi yok :( açıkçası sadece yazımın ilk 3 kelimesine takılmışsın , bence diğer kelimeleride okusaydın..

HakanUstuner
16/08/2012, 00:29
Yok estafurullah alinmak degilde yani bilsem konuyu acmazdim zaten

dicaser
16/08/2012, 00:34
Yok estafurullah alinmak degilde yani bilsem konuyu acmazdim zaten
yok dostum tekrar söylüyorum ben sen alınasın diye yazmadım zaten sence dalga geçcek olsam aşşağıya biton açıklama yazdım zamanımı nie öldüreyim , umarım diğer kelimelerim senin sorununa cevap olabilmiştir , insan söylemesi ile yazması bir olmuyor , ben söylerken şaka manasında söylüyorum ama yazarken yanlış anlaşılabiliyor , klavyemin kalbi , dili , ağzı olsada konuşsa :) şaka bi yana dizel araçlarda turbo olur intercoolerda ama blow işinden vazgeç derim..

ametist
16/08/2012, 00:37
turbosuz dizel vardır, hem de çakılıdır, renault 19 dahil 1.9 dizel renoların hepsi turbosuzdur... hasılı, turbo dizel küçük hacimli motorlar sekiz on senelik hikayedir, öncesinde çok lüks araçlar hariç mumla arasanız bulamazsınız.. mjet motorun 2005 de ödül almasının sebebi de budur zaten, o tarihe kadar böyle küçük hacimde, turbolu, ekonomik bir motor üretip de binek araçlarda kullanan olmamıştı....
hasılı, büyük hacimli kamyon, iş makinesi vb araçlarda turbo yıllardır vardı... benzinli motorlarda da vardı... ama küçük hacimli dizellerde dediğim gibi yenidir ve yollarımızda hala bir sürü turbosuz dizel araç mevcuttur.

dicaser
16/08/2012, 00:43
turbosuz dizel vardır, hem de çakılıdır, renault 19 dahil 1.9 dizel renoların hepsi turbosuzdur... hasılı, turbo dizel küçük hacimli motorlar sekiz on senelik hikayedir, öncesinde çok lüks araçlar hariç mumla arasanız bulamazsınız.. mjet motorun 2005 de ödül almasının sebebi de budur zaten, o tarihe kadar böyle küçük hacimde, turbolu, ekonomik bir motor üretip de binek araçlarda kullanan olmamıştı....
hasılı, büyük hacimli kamyon, iş makinesi vb araçlarda turbo yıllardır vardı... benzinli motorlarda da vardı... ama küçük hacimli dizellerde dediğim gibi yenidir ve yollarımızda hala bir sürü turbosuz dizel araç mevcuttur.
katılmıyorum çünkü reno 1.9 dizelde çarpan geometrili hava türbünü vardır zaten sonra bu olay geliştirilerek geometrik açılı turbo adını almıştır, ayrıca turbosuz dizel araçlarda motor hacmi çok büyük değilse kesinlikle motora ilave hava beslemesi vardır , bu turbo olur , boğaz kelebeği kapakçığı olur , süperşarj olur daha adını bilmediğim bi sürü besleme türü olabilir..

HakanUstuner
16/08/2012, 01:41
yok dostum tekrar söylüyorum ben sen alınasın diye yazmadım zaten sence dalga geçcek olsam aşşağıya biton açıklama yazdım zamanımı nie öldüreyim , umarım diğer kelimelerim senin sorununa cevap olabilmiştir , insan söylemesi ile yazması bir olmuyor , ben söylerken şaka manasında söylüyorum ama yazarken yanlış anlaşılabiliyor , klavyemin kalbi , dili , ağzı olsada konuşsa :) şaka bi yana dizel araçlarda turbo olur intercoolerda ama blow işinden vazgeç derim..

Eyw kardesim cuflamak benim icin bi tutku ya :d ilerde daha yuklucem oyuzdn performans kaybi belli olmaz

dicaser
16/08/2012, 02:01
Eyw kardesim cuflamak benim icin bi tutku ya :d ilerde daha yuklucem oyuzdn performans kaybi belli olmaz
ben performans kaybı olacagını düşünmüyorum aksine motor enjeksiyon kapağı kapandıktan sonra pis hava turbo pervanelerine geri gidip turbo pervanesini ters yöne zorlayacak bu yüzden blow off takmak iyi pis havayı geri dönmeden dışarı atmak , ama şu var pejo rcz kullanan arkadaşlar daha iyi bilirki blow off silindir kapaklarında bulunan elektronik valf türbünlerini bozuyor ve eğer türbünler bozulursa motor kösülür kalır 100ü geçemezsin hatta korkarsın motor bozuldu diye , eğer çuflamak istiyorsan elektronik blow off die bişey var kurulumu basit sesi güzel bence o şekilde çufla :play_bal:

HakanUstuner
16/08/2012, 03:26
ben performans kaybı olacagını düşünmüyorum aksine motor enjeksiyon kapağı kapandıktan sonra pis hava turbo pervanelerine geri gidip turbo pervanesini ters yöne zorlayacak bu yüzden blow off takmak iyi pis havayı geri dönmeden dışarı atmak , ama şu var pejo rcz kullanan arkadaşlar daha iyi bilirki blow off silindir kapaklarında bulunan elektronik valf türbünlerini bozuyor ve eğer türbünler bozulursa motor kösülür kalır 100ü geçemezsin hatta korkarsın motor bozuldu diye , eğer çuflamak istiyorsan elektronik blow off die bişey var kurulumu basit sesi güzel bence o şekilde çufla :play_bal:

Elektronikte ne biliyimki sanki baya seviye dusmek gibi geliyor bana dusunsene oyuncak gibi

Budweiser
16/08/2012, 10:04
Konu kamuran. Turbosuz dizelde en yakın örnek Citroen Berlingo peugeot in 2000 modelleri fln turbosuz.

dicaser
16/08/2012, 14:23
Konu kamuran. Turbosuz dizelde en yakın örnek Citroen Berlingo peugeot in 2000 modelleri fln turbosuz.
kaan kardeş sen malmısın ? yemin ediyorum bu çocuk salak ya bu yazımı küfürlü diye yönetime bildir , yönetim bu yazımı okuyup değerlendirsin , hazır okkuyacakken yönetim şu kaan kardeşe bi ayar verin ; ayrıca o söylediğin modellerde dizel motora besleme olarak hava turbunu vardır kısacası hangi dizel motor olursa olsun büyük yada küçük kesinlikle hava beslemesiz bi dizel motoru olamaz çünkü çalışmaz , git biraz arabaları araştır aptal herif .. yönetim şu olaya bi el atın "biancoangelo" nickli arkadaşımızıda bu şekilde davranılmış her gelene kamuran diyor bu kaan kardeş bu olaya bi el at yönetim... kaan malı sen git 1.4 125 tsi'da supersarj varmışya onu sök kendine tak tabi bulursan ;) t-jet - sciroccoyu 1.4 tsi 122 (125likler) geçemezmişya sen git scirocco al gel kapışak :D adamlar teknik verilerindede yalan söylediklerine göre sen ozmn vw alamazsında :D ayrıca o konudada söyledim bu konudada söylüyorum kulaktan dolma bilgilerle insanların kafasını karıştırma , bu konudada saçmalamışsın.. :)

dicaser
16/08/2012, 14:27
Elektronikte ne biliyimki sanki baya seviye dusmek gibi geliyor bana dusunsene oyuncak gibi
aslında kötü değil okadar yahu bildiğimiz aynı sesi veriyor , youtube'a mcm yazıp orda honda build part var orada kullanılıyor bu elektronik blow bence cok iyi tabi bizim burdakilerin sesi okadar iyi olurmu bilmem..

HakanUstuner
16/08/2012, 14:31
Beyler dicaser hakli konuyu epey cevreli arastrdim eger turbosuz dizel arac diye bisey olsaydi zaten yaninda bide cekiciye ihtiyaciniz olurdu cunku kaldiramazsiniz bile arabayi yakiti ateslemek icin turbo hava basinci sart

dicaser
16/08/2012, 15:26
şimdi gene zeka akıllılar çıkıp turbosuz falan var dicek , bu konuya detayı bi açıklama getirip bu konuyu kapatalım en iyisi ; dizel motorlar motorin yakıt kullandıgı icin motorin yakıtta yanmadıgı icin silindir odalarına basınclı hava takviyesi yapması gerekir , bu basınclı hava takviyesi ister turbo , ister süperşarj ister boğaz kelebeği kapakçığı ister dış kapsamlı hava tüpü ister hava turbunu yada adını bilmediğim bir sürü besleme konulabilir , yani turbosuz dizel arac illaki vardır , ama mutlaka o aracın motorunun yukarıda belirttiğim yada belirtemediğim besleme türlerini kullandıgını görürsünüz.. nitekim bom boş bir beniznli motorun boğaz kelebeği yarıçapı 3cm ise bom boş bir dizel motorun boğaz kelebeği yarıçapı 5cm 'dir ki bu bile aşırı beslemeye örnektir :) çünkü silindir odalarına daha fazla basınçlı hava vermek zorundadır dizel bi motor , zaten bu şekilde olmasa dizel yakıt yani motorin sadece bujinin ateşlemesi ile yanmaz :) nitekim ilk verdiğim örnekteki gibi benzini yere döküp kibriti atın yanar motorini yere dökün kibriti atın kibrit söner..

Budweiser
16/08/2012, 16:44
Hayatta başarılar kardeş sana. Ben sana daha ne hakaret edeyim ki. Yüce rabbim doğuştan seni ve aileni bu şekilde sınamış. Allah yakınlarına ve sana sabır versin. Hadi çevredekiler neysede insanın kendine tahamülüde zor be kardeş. Sen bu kadar delikanlısın bursalardan atıp tutuyosun. Bi istanbula gelsen. Ah bi gelsen...

Luc
16/08/2012, 17:16
ben performans kaybı olacagını düşünmüyorum aksine motor enjeksiyon kapağı kapandıktan sonra pis hava turbo pervanelerine geri gidip turbo pervanesini ters yöne zorlayacak bu yüzden blow off takmak iyi pis havayı geri dönmeden dışarı atmak , ama şu var pejo rcz kullanan arkadaşlar daha iyi bilirki blow off silindir kapaklarında bulunan elektronik valf türbünlerini bozuyor ve eğer türbünler bozulursa motor kösülür kalır 100ü geçemezsin hatta korkarsın motor bozuldu diye , eğer çuflamak istiyorsan elektronik blow off die bişey var kurulumu basit sesi güzel bence o şekilde çufla :play_bal:

Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığından gazdan ayak kaldırıldığında turboya herhangi bir yük binmez. Bundan dolayı turbodizel araçlara uygulanan blow off sadece ses çıkarmaya yarar onun haricinde bir işlev görmez sevgili kardesim. Yani yukarida bahsettigin durum turbo benzinli araclar icin gecerli. Arkadas Dizel aractan bahsediyor bir karisiklik oldu sanirim.

Luc
16/08/2012, 17:18
şimdi gene zeka akıllılar çıkıp turbosuz falan var dicek , bu konuya detayı bi açıklama getirip bu konuyu kapatalım en iyisi ; dizel motorlar motorin yakıt kullandıgı icin motorin yakıtta yanmadıgı icin silindir odalarına basınclı hava takviyesi yapması gerekir , bu basınclı hava takviyesi ister turbo , ister süperşarj ister boğaz kelebeği kapakçığı ister dış kapsamlı hava tüpü ister hava turbunu yada adını bilmediğim bir sürü besleme konulabilir , yani turbosuz dizel arac illaki vardır , ama mutlaka o aracın motorunun yukarıda belirttiğim yada belirtemediğim besleme türlerini kullandıgını görürsünüz.. nitekim bom boş bir beniznli motorun boğaz kelebeği yarıçapı 3cm ise bom boş bir dizel motorun boğaz kelebeği yarıçapı 5cm 'dir ki bu bile aşırı beslemeye örnektir :) çünkü silindir odalarına daha fazla basınçlı hava vermek zorundadır dizel bi motor , zaten bu şekilde olmasa dizel yakıt yani motorin sadece bujinin ateşlemesi ile yanmaz :) nitekim ilk verdiğim örnekteki gibi benzini yere döküp kibriti atın yanar motorini yere dökün kibriti atın kibrit söner..

Erhan dizel motorda atesleme bujiyle yapilmaz kardesim.

Burasi paylasim platformu fakat bu sekilde paylasimlar insanlari yanlisa surukler. Herkes okuyor lutfen biraz ozen gosterelim yazdiklarimiza..

dicaser
26/08/2012, 00:08
Erhan dizel motorda atesleme bujiyle yapilmaz kardesim.

Burasi paylasim platformu fakat bu sekilde paylasimlar insanlari yanlisa surukler. Herkes okuyor lutfen biraz ozen gosterelim yazdiklarimiza..

aynen kardeşim çok özür dileyerek söylediklerine katılıyorum kafam benzinli araca yöneldi benzinliye göre dizel sistemin terimlerini değiştirmem gerekirdi..

bu arada dizel motorun genel yapısını sayende tam araştırıp öğrenmiş olduk yazına zaten teşekkür etmiştim tekrar bize (en azından bana) bişey öğrettiğin için teşekkür ediyorum..:hammer00: