PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota GT 86



Mehmet SOVUK
04/08/2012, 18:43
Toyota GT 86: Tutku geri döndü
Toyota GT 86'nın dünya lansmanı 2011 Tokyo Motor Show'da yapıldı. Toyota’nın sabırsızlıkla beklenen GT 86 otomobilinin büyük beğeni toplayan dünya lansmanı 30 Kasım 2011'de Tokyo Motor Show'da gerçekleştirildi. Piyasadaki en kompakt 4 koltuklu spor otomobil olan GT 86 gerçek sürüş keyfini sunacak biçimde tasarlanmıştır.
GT 86 ayrıca dünyadaki motoru önde ve arkadan itişli tek otomobildir. Otomobil bu haliyle çok alçak bir ağırlık merkezi ve optimum bir güç-ağırlık oranı sunmaktadır. Otomobilin benzersiz güç aktarım sistemi, Toyota'nın güç geliştirici D-4S teknolojisine sahip 200 DIN HP 2,0 litre 4 silindirli boxer tipi motor ile donatılmıştır. Otomobil bu denli güçlü olmasına rağmen yakıt tüketimi ve C02 düzeyleri oldukça düşük. Altı vitesli bir şanzıman seçeneği mevcuttur: kısa bir vites kolu yardımıyla hızlı, sorunsuz geçiş sağlayan manuel veya direksiyona monte edilmiş vites kumanda düğmeli otomatik şanzıman. GT 86'nın cesur, basit ancak ikonik tasarımı yeni Toyota tasarım dilinin iki temel kavramını barındırmaktadır. ‘Yüksek Öncelikli’ ön tasarımda daha büyük bir alt ızgara ve sıra dışı, iddialı bir alt bölüm tasarımı dikkat çekerken, ‘Keskin Görünüm’ yaklaşımıyla keskin, zekice ve göz alıcı bir görünüm hedeflenmektedir. Otomobilin agresif, spor görünümü özel olarak tasarlanmış 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, ‘86’ piston logoları, krom kaplı çift arka egzoz ve LED farlarla desteklenmiştir. Direksiyonun arkasında her şey sürücünün doğal bir uzantısı olacak biçimde tasarlanmıştır. Ön konsol göstergeleri spor sürüş sırasında her şeyi tek bakışta görme imkanı sağlarken, koltuklar ivmeye bağlı olarak tüm yönlerden gelen g-kuvvetlerine karşı maksimum destek sunar. Araç Denge Kontrol Sistemi kapatılabilir, böylece aracın tüm kontrolü sürücüye geçer ve saf bir sürüş deneyimi yaşanabilir. GT 86, Toyota'nın ikonik, efsanevi yarış otomobili geçmişini kusursuz biçimde yansıtıyor. Bu geçmiş ta 1960'ların Sports 800'üne, öne monte edilmiş boxer tipi motorlu ve arkadan itişli ilk otomobile kadar uzanıyor. Ardından klasik yarış otomobili tasarımına sahip Toyota 2000GT geldi. 1980'lerde, yarış tutkunları Toyota AE 86 ile ödüllendirildi: saf sürüş keyen asla taviz vermeyen ve GT 86'nın asıl ilham kaynağı olan yarış otomobili. Gurur dolu bir yarış otomobili tarihi. Ve yeni GT 86 ile nefes kesen bir gelecek.



Toyota GT 86 Driving Scenes - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=XJwwUQU_GZw)

https://img593.imageshack.us/img593/8615/toyotagt86sideview623x3.jpg (https://img593.imageshack.us/i/toyotagt86sideview623x3.jpg/)
https://img833.imageshack.us/img833/7309/toyotagt86frontview2102.jpg (https://img833.imageshack.us/i/toyotagt86frontview2102.jpg/)
https://img213.imageshack.us/img213/3343/toyotagt86rearview1024x.jpg (https://img213.imageshack.us/i/toyotagt86rearview1024x.jpg/)
https://img850.imageshack.us/img850/9814/toyotagt86rearthreequar.jpg (https://img850.imageshack.us/i/toyotagt86rearthreequar.jpg/)

tonymontana
04/08/2012, 18:56
hyundai fx coupe bile daha güzel.

SteinGP
04/08/2012, 19:10
bu araba subaru olarak çıkmayacak mıydı ya?

Mehmet SOVUK
04/08/2012, 19:15
Yanlis okumadiysam Turkiyede satisa Temmuz ayinda cikmis. Zevkler tartisilmaz tabi, ben cok begendim.

Luc
04/08/2012, 23:19
bu araba subaru olarak çıkmayacak mıydı ya?

Subaru'nun BRZ modeli var buna benzer. Toyoto'dan çok daha önce çıkarmıştı piyasaya. Hemen hemen aynı iki araç.

takres
05/08/2012, 00:32
BRZ nin ikizi :D
2.0 atmosferik yerine twin turbo yakışırdı bu araca...

Honor COOPER
05/08/2012, 00:39
hemen hemen Mitsu evo 10'a yakın fiyatıyla hiç şansı yok.

dicaser
05/08/2012, 00:39
BRZ nin ikizi :D
2.0 atmosferik yerine twin turbo yakışırdı bu araca...
arac 2.0 atmosferik değilki ? arac 2.0 supersarjlı boxer motor 200 beygir tam bi araba s2000 e rakip :)

dicaser
05/08/2012, 00:42
bu arada toyotanın japonyadaki sitesinde aracın 2.0 boxer motor olduğu ve süpersarj ibaresi kullanılmadan 200 beygir güç ürettiği yazıyor !! acaba kac mm lik pistonla segman kullanıldı ? eğer hiç bişeysiz 200 beygir güç üretiyorsa muhteşem ötesi..

dicaser
05/08/2012, 00:47
bu arada bi araştırma yaptım "2013 Subaru BRZ Limited Start Up, Exhaust, and In Depth Review - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=CxZfErksyW4)" ulen burdada subaru brz'nin canlı kanlı videosu var nasıl iş anlamış değilim ?

amoleddarkness
05/08/2012, 00:56
önü hyundai genesis gibi

ABNEW
05/08/2012, 17:09
Bence güzel bir tasarım.Genesisten çok daha güzel.Fiyatı uygun olursa bizde tutulur...

Mehmet SOVUK
05/08/2012, 17:35
Bence güzel bir tasarım.Genesisten çok daha güzel.Fiyatı uygun olursa bizde tutulur...

Şimdilik fiyatlar bu şekildeymiş.
Liste Fiyatları
GT 86 M/T (Düz Vites) 52,900 € + 1.450 TL
GT 86 A/T (Otomatik Vites) 56,900 € + 1.450 TL

ABNEW
05/08/2012, 17:43
Şimdilik fiyatlar bu şekildeymiş.
Liste Fiyatları
GT 86 M/T (Düz Vites) 52,900 € + 1.450 TL
GT 86 A/T (Otomatik Vites) 56,900 € + 1.450 TL

Toyota fiyatı abartmış biraz :) Bu fiyatlara zor.Alfa 4C bile bu fiyatların altında olacak gibi...

tonymontana
05/08/2012, 17:44
bu arada toyotanın japonyadaki sitesinde aracın 2.0 boxer motor olduğu ve süpersarj ibaresi kullanılmadan 200 beygir güç ürettiği yazıyor !! acaba kac mm lik pistonla segman kullanıldı ? eğer hiç bişeysiz 200 beygir güç üretiyorsa muhteşem ötesi..

boxer motorun yapısından da ileri gelen bir özellik zaten. yerçekimine karşı daha az iş yaptığı için mekanik kayıplar daha az diyebiliriz. sıkıştırma oranları da yüksek epey. imprezaların turbo olmayanlarında da başarılı bir hacim/güç başarısı yakalamışlardı. araçların artık bu denli güçlü olabilmelerinin bir sebebi de yakıt kalitesi. eskiden bu kadar yüksek oktanlı yakıt bulunmadığından benzinli araçlarda bu kadar yüksek sıkıştırma oranı yakalanamıyordu.

Luc
05/08/2012, 23:55
arac 2.0 atmosferik değilki ? arac 2.0 supersarjlı boxer motor 200 beygir tam bi araba s2000 e rakip :)

Arac dunyanin ilk yatay D-4S atmosferik boxer motoru kardesim. Yanlis bilgilendirme yapma istersen..

Sent my GT-I9100 using 2

Luc
06/08/2012, 00:03
Toyota fiyatı abartmış biraz :) Bu fiyatlara zor.Alfa 4C bile bu fiyatların altında olacak gibi...

1750cc turbo motor, 200kusur beygir guc ve sadece 850kg agirlik :)

Dolayisiyla 0-100 5saniyenin altinda.

Amerika satis fiyati 50.000usd olacak diyorlar.

GT 86'yi, hem performansta hemde fiyatta 4'e katlar 5'e boler :)

Sent my GT-I9100 using 2

tonymontana
06/08/2012, 00:18
1750cc turbo motor, 200kusur beygir guc ve sadece 850kg agirlik :)

Dolayisiyla 0-100 5saniyenin altinda.

Amerika satis fiyati 50.000usd olacak diyorlar.

GT 86'yi, hem performansta hemde fiyatta 4'e katlar 5'e boler :)

Sent my GT-I9100 using 2

tipte 1000'e katlayacağını yazmayı unutmuşsun :)

Sparco34
06/08/2012, 09:38
bu arac bizim showroomda var test etmek isteyen varsa gelsin etsin

krm1983
06/08/2012, 11:34
Oldum olasi sevemedim toyotayi

femoli
06/08/2012, 12:46
2 ay önce araştırdım uygun fiyat olsaydı almayı bile düşünmüştüm ama 120 bini duyunca direk bilgisayardaki çerezleri bile sildim :)

ABNEW
06/08/2012, 12:56
1750cc turbo motor, 200kusur beygir guc ve sadece 850kg agirlik :)

Dolayisiyla 0-100 5saniyenin altinda.

Amerika satis fiyati 50.000usd olacak diyorlar.

GT 86'yi, hem performansta hemde fiyatta 4'e katlar 5'e boler :)

Sent my GT-I9100 using 2

Cüneyt, Avrupa Fiyatı için kırkbinli rakamlar telafuz ediliyor.Bize -küçük motor hacmini de düşünerek- gelişi ise en fazla GT86 Parası kadar olur ;)

Luc
06/08/2012, 13:04
Cüneyt, Avrupa Fiyatı için kırkbinli rakamlar telafuz ediliyor.Bize -küçük motor hacmini de düşünerek- gelişi ise en fazla GT86 Parası kadar olur ;)

Hayirlisi bakalim. Gidip S paketli bi A3'e 40K verecegime 4C'yi gozum kapali alirim :)

ABNEW
06/08/2012, 13:13
Hayirlisi bakalim. Gidip S paketli bi A3'e 40K verecegime 4C'yi gozum kapali alirim :)

Kesinlikle Cüneyt.. Bence fiyatı neredeyse Avrupayla aynı olacak.Türkiyede Tofaş bu aralar Alfaya önem veriyor.Giuliettalar 50000li rakamlara satılıyor ki bence değerinin çok altında.4C nin de fiyatı uygun olacaktır kesinlikle tabi gelirse :)

Neyse GT86 ya ayıp olmasın.... :)

dicaser
10/08/2012, 16:25
Arac dunyanin ilk yatay D-4S atmosferik boxer motoru kardesim. Yanlis bilgilendirme yapma istersen..

Sent my GT-I9100 using 2

aynen usta ben yanlıs okumusum aslında yanlıs okumamısım subaru brz'yi okumusum ikiside aynı arac oldugu icin karıstırmıs olabilirim :( bu arada süpersarjda yokmus ne enteresan boxer motorda ne supersarj var nede turbo ? nası gidecek ozmn ? yada nası spor araba oluyor anlamadım ? subaru legacy gibi bişey olmus bu:uhm00000:

Luc
10/08/2012, 18:03
aynen usta ben yanlıs okumusum aslında yanlıs okumamısım subaru brz'yi okumusum ikiside aynı arac oldugu icin karıstırmıs olabilirim :( bu arada süpersarjda yokmus ne enteresan boxer motorda ne supersarj var nede turbo ? nası gidecek ozmn ? yada nası spor araba oluyor anlamadım ? subaru legacy gibi bişey olmus bu:uhm00000:

Bu araçta olay geleneksel atmosferik motorla yüksek güç, düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon diyorlar ama. 9 litre şehir içi yakıtın neresi düşük anlamadım ben.

Ford, Fiat gibi firmalar küçücük motorlardan (0.9 twinair, 1.0 EcoBoost gibi) deli gibi güç çıkarırken, BMW gibi bir firma 1.6 136Ps bir aracın ortalama yakıt tüketimini 5.5lt/100km'ye düşürmüşken, (Hatta 2000cc 3.20'lerde bile 6 litrenin altında ortalama yakıt yanlış hatırlamıyorsam) Toyota neden böyle bir araba yapmış ben anlamadım açıkçası.