PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yakıt tasarruf hastalığı lastikleri değiştirtti:)



ykaya1983
17/07/2012, 15:31
1 yıl 2 aydır 25000 km kullandığım 185/65/15 mıchelın energy saver lastiklerim aldığım günden beri aracı hantallaştırdığı şehiriçinde yakıt tüketimini artırdığı düşüncesi kafamı kurcalayıp duruyordu.Bununla ilgili konu da açmıştım zaten.Bi ara birkaç ay önce iyice değiştirmeye niyetlenmişken geri vazgeçmiştim ama yaz tatilinde boş oturmanın etkisiyle lastik değiştirme mevzusu yeniden kafamı kurcalamaya başladı.Birkaç gündür internette ikinci el 175/65/15 lastik fiyatlarını araştırıyordum.Dün ve bugün antepte sanayide ve şehir merkezinde girmediğim lastikçi kalmadı.Çoğunda aradığım ebat yoktu kimisinde de eski lastiklerimi almıyorlardı.Bugün sorduğum iki lastikçiden biri 4 adet 175 lik mıchelin lastiklerin yenisini 640 sayıp eskilerimi 140 saydı diğeride eski lastiklerimin üzerine 540 istedi.Ben de yan tarafta bulunan çıkma lastik satan yerden 4 adet 2008 tarihli dişleri normal olan mıchelin energy(saver'i yok) lastik aldım.Benimkilerin üzerine 100 tl verdim.Adamların arka tarafta bir ambarı var içinde 2000 tane çıkma lastik var.Üstelik bir sürü de çelik jant var.Lastikçiden çıktığımda aracın lastik çapının küçülmesinin etkisiyle biraz kalkışlarının iyileştiğini hissettim.Fakat yakıt tüketiminde bir değişklik yok gibiydi.Gerçi şehiriçinde ayrıntılı bir ölçüm yapmadım.Şimdi bir inceleyeceğim bakalım şimdiki lastiklerle yakıt tasarrufu düşündüğüm gibi olacak mı?Eğer beklediğim gibi bir tasarruf edemessem 24/11 üretimli taş gibi lastiklerimi verip 08/08 üretimli yıpranmış lastikleri alıp üzerine 100 lira bayılmak gibi bir mantıksızlık yapmış olacağım.Valla bir daha orjinal ölçülerdemn kolay kolay şaşmayacağım.

Honor COOPER
17/07/2012, 15:36
Bence tamamen psikolojik yanılgı benim aracımın üzerinde fabrikasyon 185/65/15 lastik var eğer öyle olsaydı fabrika bunları takmazdı.
boş yere daha sağlam lastik ve 100 tl den olmuşsunuz.

ykaya1983
17/07/2012, 15:38
Bence tamamen psikolojik yanılgı benim aracımın üzerinde fabrikasyon 185/65/15 lastik var eğer öyle olsaydı fabrika bunları takmazdı.
boş yere daha sağlam lastik ve 100 tl den olmuşsunuz.

Abi yapma bunu gözünü seveyim:)

liebermann
17/07/2012, 15:52
sıfır aldığın ve bildiğin gibi kullandığın lastiklerle ben olsam 2. eli değişmezdim , ne olursa olsun.. yine de bu tarz durumlar psikolojiktir.. kendini nasıl rahat hissediyorsan öyle , rahat ol, düşünme almışsın satmışssın ve görünen o ki durumdan memnunsun, bu yeter!:evet:

ayaman
17/07/2012, 16:03
tassaruf yapacaklara çok güzel bir önerim var :D araca hiç binmeyin o zaman hiç yakmazsınız ;)

omerv
17/07/2012, 16:20
ya abicim tasarruf edecem diye 4 yasında lastik almışsın. bir kaç aya kadar balans tutmamaya , yanaklarında çatlamaya başlar. yenilemek zorunda kalırsın. elin eskisinde darbe var mı yokmu bilmeden almışssın ya yanaklarda yada tabanında aldığı darbeden iç yapısındaki tellerde deformasyon varsa. gözünüzü seveyim böyle işler yapmayın. lastik yüzeylerinde kafanıza göre yaptığınız değişiklikler yere temas eden noktasal yüklere çok fazla etki eder. fren mesafelerini değiştirir. kontrol edin bakalım ne kadar değişecek yakıt tüketiminiz.

Ziyaretci037
17/07/2012, 16:27
175/65/15 lastiklerimi cikartip 215/45/17 taktim.herkes dediki cok yakicak napiyosun falan filan.ama simdi bakiyorum eski lastiklerimle 5.4 yakarken simdi 5.6 lt yakiyorum.fark yok denecek kadar az.

Cok yazik etmissiniz bence guzelim lastiklerinize,tamamen pskiolojik bence cok yakma olayi..

comanchee
17/07/2012, 17:44
keşke 2.el lastik almasaydınız.reklamlara aldanmayın lastik türlerinin yakıt tüketimine katkısı abartıldığı kadar değil.

serdareren
17/07/2012, 18:16
Yol tutuşuna etkisi ne oldu cvp verirseniz memnun olurum?Muhtemelen Lastiklerin yola temas eden yüzeyi küçüldüğü için fren mesafeside artacaktır diye düşünüyorum.

fota
17/07/2012, 18:22
abi yeni lastik + 100 TL vermişsin , arkadaşın belirttiği gibi 0,2 lt tasarruf sağlasan 0,2 lt mazot 0,76 TL. 130 lt mazot almalısın ki verdiğin 100 TL yi çıkartmalısın bu da 2400 km yol demek 5.4 lt ortalama ile. 2400 km sonra aldığın lastik umarım iyi çıkar da kara geçersin.

Budweiser
17/07/2012, 18:23
Biz ölelim o zaman 205 45 17 kullanıyorum. Arabaya bi bakım yaptırsaydınız daha az yakardınız. 175 ile 185 taban arasında 10mm yani 1 cm fark var totalde 4 cm farkla ne kadar tasarruf yapacagınızı düşünüyorsunuz üstelik yıpranmış sertleşmiş lastik hayatınızı riske atmaya değer mi? Dişi istiyosa 10cm olsun sertleştikten sonra o lastik ne yol tutar ne fren mesafesi bırakır. 3 kuruş tasarrufa değer mi bu kadar. Lastik jant fren, kısacası hayata tutunmanızı sağlayan şeyleri bu kadar kolay riske atmayın. Siz test yapmadan ben söyliyeyim büyük zarardasınız. Çok geç olmadan gidin lastiklerinizi geri alın. İdeal lastik ölçüsü bence 195/65/15 olmalı 185 min. değer olmalı. Servisler bile söylüyor "özellikle istenmediği sürece 185 taban lastik takıyoruz" diye. Geçmiş olsun.

fota
17/07/2012, 18:24
abi yeni lastik + 100 TL vermişsin , arkadaşın belirttiği gibi 0,2 lt tasarruf sağlasan 0,2 lt mazot 0,76 TL. 130 lt mazot almalısın ki verdiğin 100 TL yi çıkartmalısın bu da 2400 km yol demek 5.4 lt ortalama ile. 2400 km sonra aldığın lastik umarım iyi çıkar da kara geçersin.

hesabı yanlış yapmışta olabilirim :)

aykutisci
17/07/2012, 19:22
sizin araba 185 lerle bu kadar yakıyosa benim 16 bbs ler ne yakar bilemiyorum üzerinde 195/45/16 lar var lastik fırlicak gibi duruyo jant çok geniş lastik çok ince ve dar :)

ykaya1983
17/07/2012, 19:27
Yahu arkadaşlar lastik değiştirnince tasarrruf olur mu ne kadar tasarruf olacak demişsiniz de aracı kullanıp aradaki farkı yaşayan da benim.Öncelikle şunu belirteyim ki 185/65/15 lastikler fire motora kesinlikle fazla geliyor.Forumda 1.3 multijet aracına 175/65/15 den sonra 185/65/15 takıp belirgin bir şekilde yakıt artışı gören arkadaşlar var.Üstelik multijet motor 190 torku var.fire motorun zaten torku düşük bir de 185 lik lastik atınca araba birinci vitesden kalkarken bile zorla kalkıyor çoğu zaman biraz hızlı kalksan stop ediyor.Fabrika ölçülerinde 185/65/15 ve 175/65/15 ler uygun ölçüler olarak verildiyse de 1.4 firelerin %90 ı 175/65/15 lastiklerle geliyor.Servisler 185 den aşağısını takmayız dedi.diyo bi arkadaş ama multijetler bile 175/65/15 kullanıyor.Bir de yaşanmış bir tecrübe var ki konuşuyorum.Daha önce 175/65/15 lastikler araçta takılı iken şehiriçinde bu kadar yüksek yakıt tüketimim yoktu.(Şehiriçinde en az 1 litre fark oluşmuştu.)Öyle 0.2-0.3 litre için zaten lastik değiştirmem.

Bilmeyen arkadaşlar için belirteyim 175/65/15 ile 185/65/15 arsında çap olarak %2 fark var.185 lik lastiklerin çapı neredeyse 205/55/16 ya yakın.Zaten çamurluğa dönerken neredeyse değecek gibi oluyor.Bu kadar bir fark da nasıl yakıt rüketimi artmaz bunu birisi bana açıklayabilir mi?Bilimsel olarak orjinal laztik ölçüsü dışında lastik çapındaki ve tabandaki büyüme yakıta etki eder yazıyor.Bunda hem taban hem de çap genişliyor.

Ayrıca lastikler eskisine göre eski dediysek de gidip sabun gibi lastik almadım zaten.Sadece önceki lastiğime göre biraz daha yıpranmış ve üretim tarihi eski.Gerçi lastikçilerde birçok üretim tarihi eski ama üretim tarihi yeni olan lastiklerden çok daha iyi ikinci el lastikler gördüm.Lastiği eskiten üretim tarihinden ziyade kullanım şartlarıdır.Bagajımda 2006 yılına ait lastik var.İsterseniz lastik diş derinliği ve esnekliğini fototğrafla gösterebilirim.Bazı arkadaşlar sanki herkes 2012 üretim tarihine sahip 8-10 mm diş derinliğine sahip araçlara biniyorlar gibi konuşmuş ama şöyle trafikde seyreden araçların lastiklerini bi incelesinler bakalım.

Şu an için sadece yakıt tüketimini tam ölçemediğim için kafam biraz karışık ama eminim ki eskisine göre yakıt tüketiminde belirgin bir fark oldu.Çünkü aracın çekişinde hissdelir bir artış oldu.Bu lastikleri 1 yıl kullanıp 175/65/15 sıfır lastik alırım.Ve fire motor kullanıp orjinal lastiğe göre %1-2 fazla çap genişliğine sahip lastiği kimseye de önermiyorum arkadaşlar.Taban genişliğini artıracaksanız lastik yanağını düşürerek alın ama lastik çapını büyüten lastik ebadı almayın bence.Aracı çekişten düşürdüğü gibi yakıtı da farkedilir derecede artırıyor.

celenlee
17/07/2012, 19:35
Öncelikle hayırlı olsun ve de Geçmiş olsun :)

En az 3yıl ömrü olan lastiklerinin üstüne 100TL koyarak, ""bana göre"" ömrünü tamamlamış lastikleri aracına takmışsın.

12/08 çıkışlı 175/65/15 orjinal michelin lastiklerimi, 2011 çıkışlı 185/65/15 conti eco cont3 ile değiştirince 0,3-0,5lt gibi bir artış oldu sanırım.(net ölçemedim kış vakti) Ama araca konfor geldi yeni yumuşak lastik, ve de yol tutuşu bariz arttı.

**Bence michelin 4 yılda fazlasıyla sertleşiyor.

---------------
Sonuç olarak:

100km'de 0,5lt benzin tasarrufu sağlayınca.
10000km'de 100TL tasarruf sağlarsın. Elden verdiğin parayı toplamış olurusun.
((10000km~ 1sene dersek)) Seneye de lastiklerini değiştirirsin.

ykaya1983
17/07/2012, 19:46
Öncelikle hayırlı olsun ve de Geçmiş olsun :)

En az 3yıl ömrü olan lastiklerinin üstüne 100TL koyarak, ""bana göre"" ömrünü tamamlamış lastikleri aracına takmışsın.

12/08 çıkışlı 175/65/15 orjinal michelin lastiklerimi, 2011 çıkışlı 185/65/15 conti eco cont3 ile değiştirince 0,3-0,5lt gibi bir artış oldu sanırım.(net ölçemedim kış vakti) Ama araca konfor geldi yeni yumuşak lastik, ve de yol tutuşu bariz arttı.

**Bence michelin 4 yılda fazlasıyla sertleşiyor.

---------------
Sonuç olarak:

100km'de 0,5lt benzin tasarrufu sağlayınca.
10000km'de 100TL tasarruf sağlarsın. Elden verdiğin parayı toplamış olurusun.
((10000km~ 1sene dersek)) Seneye de lastiklerini değiştirirsin.

Senede 25000 km yapıyorum.Söylediklerinize aracın yokuşta zorlanmasını,ön takımların çabuk yorulmasını da eklemek lazım.Ayrıca taban genişliği arttığında yol tutuşu artar ama çap büyürse yol tutuşu azalır.Ben yol tutuşunda bugün kullanırken hiçbir kötüleşme görmedim.Benim hatam lastiği ikinci el almam oldu.Yoksa 175 lik sıfır mıchelın alsaydım çok iyi bir şey yapmış olacaktım.

Budweiser
17/07/2012, 20:03
1. Burada herkes ne yazıyorsa sizin iyiliğiniz için ve zarardan en yakın zamanda dönmeniz için yazıyor.
2. Ya farklı arabalar kullanıyoruz(ki bende fire kullanıyorum) ya da aracınızda arıza var. 205/45/17 lastik 17inc 8.5kg jant lı kullanıyorum. s.içi ortalamam 7.8 den 8 e çıktı. Tek değişen bu oldu. Aynı kullanımda.
3. Lastikte öncelikle hamuruna sonra diş kalınlığına bakılır. (Hamurun kaliteside saklanma şekline ve yılına göre değerlendirilir.) Eğer tarihi eskiyse o lastik istiyosa sıfır olsun sertleşmiştir çöptür. (Eğer sabit ısıda +-23 derece ve havası emilmiş ortamda bekletilmediyse)
4. Evet araçların çoğu 175 tabanla geliyor. nedeni daha ucuz olmaları. Optimum ölçü 185 iddiaa ediyorum.

Laf sokmak vb. için söylemiyorum. bence lastik hakkında bilgileriniz yanlış. Ve hissettiğiniz tamamen psikolojik. Taban dan tabiki farkeder ama tekerlek başına 1 cm placebo etkisinden başka birşey değil.

En basidi bu kadar insan tek bir sav ı savunuyorsa bi bildikleri vardır, bi yerde hata yapıyosuınuzdur mutlaka. Karar sizin tabi. Burası paylaşım ortamı yardımcı olmak için burdayız. Siz değiştirirsiniz değiştirmezsiniz.

Yagmuradam
17/07/2012, 20:18
hesabı yanlış yapmışta olabilirim :)

Evet yanlis olmus hesap. 100 ile carpacaksiniz yani 24bin km olacak. Yuz litrede 0.2 litre fark oluyor km de degil.

emrahisilti
17/07/2012, 20:19
Gitmis guzelim lastikler :)

celenlee
17/07/2012, 20:42
Senede 25000 km yapıyorum.Söylediklerinize aracın yokuşta zorlanmasını,ön takımların çabuk yorulmasını da eklemek lazım.Ayrıca taban genişliği arttığında yol tutuşu artar ama çap büyürse yol tutuşu azalır.Ben yol tutuşunda bugün kullanırken hiçbir kötüleşme görmedim.Benim hatam lastiği ikinci el almam oldu.Yoksa 175 lik sıfır mıchelın alsaydım çok iyi bir şey yapmış olacaktım.

Yol tutuşu da benim kendi tespitim sonuç olarak :)
Aynen yakıt artışı tespiti gibi.

Toplam Çap: 608,5mm den 621,5mm'e yükseliyor. Taban da 175mmden 185mm'e
Araç toplamda 0,65cm yükseliyır. Bastığı alan 2 taraftan 1'er cm genişliyor.
Ben şahsen faydasını hissettim.

Ama bu şekilde bir artışa ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum. Aracı zorlamıyorum. Bu lastiklerin ömrü bitince yapacağım ilk iş sıfırayakın 175/65/15 lastiklere dönmek olacak :) Zaten sakin kullanan bir kişiyim en azından 0,3-0,5 lt eski haline döner yakıtım.(Tabiki lastikler bitince..)

Ziyaretci037
17/07/2012, 20:44
Lastiğin durumunun iyi olup olmaması sadece diş derinliği demek değildir.Hiç kullanılmayan bi lastiği gidipte 10 sene sonra satın alırmısınız sıfır lastik nasolsa diye?

Beklediği süre arttıkça hamuru kendini salar,sertleşir,kenarlarında çatlaklar oluşur,daha çabuk yarılır.Dişleri derinmiş bilmemneymiş bunun pek önemi kalmaz..

Ben 175/65/15 ten 215/45/17 ye geçen birisi olarak söylüyorum , şöyle düşünün sizin aracınız her lastikten 1cm yere daha fazla temas edip toplamda 4cm daha fazla temas ederken benim tek bir lastiğim 4cm olmak üzere aracım yere 16 cm daha fazla temas ediyo jantlarımın çapı,ağırlığı büyüdü ama yaktığım yakıt 0,2-0,3 lt daha fazla sadece eskisine göre.175ten 185 tabana geçince yakıtın 1 litre artmasını anlayamıyorum açıkçası.

Bence siz psikolojik olarak aracın hantallaştığını düşünüp daha çok gaza basıyosunuz ve aracınızın daha fazla yakma sebebide bu..

Benim düşüncelerim böyle ama tabi siz kararınızı vermişsiniz hayırlı olsun diyelim..

ykaya1983
17/07/2012, 20:58
1. Burada herkes ne yazıyorsa sizin iyiliğiniz için ve zarardan en yakın zamanda dönmeniz için yazıyor.
2. Ya farklı arabalar kullanıyoruz(ki bende fire kullanıyorum) ya da aracınızda arıza var. 205/45/17 lastik 17inc 8.5kg jant lı kullanıyorum. s.içi ortalamam 7.8 den 8 e çıktı. Tek değişen bu oldu. Aynı kullanımda.
3. Lastikte öncelikle hamuruna sonra diş kalınlığına bakılır. (Hamurun kaliteside saklanma şekline ve yılına göre değerlendirilir.) Eğer tarihi eskiyse o lastik istiyosa sıfır olsun sertleşmiştir çöptür. (Eğer sabit ısıda +-23 derece ve havası emilmiş ortamda bekletilmediyse)
4. Evet araçların çoğu 175 tabanla geliyor. nedeni daha ucuz olmaları. Optimum ölçü 185 iddiaa ediyorum.

Laf sokmak vb. için söylemiyorum. bence lastik hakkında bilgileriniz yanlış. Ve hissettiğiniz tamamen psikolojik. Taban dan tabiki farkeder ama tekerlek başına 1 cm placebo etkisinden başka birşey değil.

En basidi bu kadar insan tek bir sav ı savunuyorsa bi bildikleri vardır, bi yerde hata yapıyosuınuzdur mutlaka. Karar sizin tabi. Burası paylaşım ortamı yardımcı olmak için burdayız. Siz değiştirirsiniz değiştirmezsiniz.

Taktığınız lastiğin çapı 185/65/15 den %1 daha küçük.Ortalamam şehiriçinde 7.8 den 8 e çıktı demişsiniz.En fazla ikinci viteste gidilen kısa mesafede kontak kapatılan şehiriçi 11 litre ortalama altına inilmeyen bir kasabada 185/65/15 lastiklerle bu fark daha da açılmaz mı?bir İki gün kasabada 11 litre ortalamayla dolaştığımda uzun yola çıkınca ortalama tüketim kolay kolay düşmüyor.Bunun yanında ilk kalkışlarda araç belirgin bir şekilde hantallaşıyor,lastiğin zorladığı gayet açık ve net.

Araçların çoğu ucuz oldukları için 175 tabanla geliyor diyorsunuz ama bugün sorduğum mıchelın bayisinde 175 ve 185 taban aynı fiyattı.Hatta bazı lastikçiler 175 taban fazla bulunmadığı için daha pahalı dediler.İnternetten bir bakın 175 likler 185 liklerden pahalı.

Serbay
17/07/2012, 20:58
İyide sen çap değil taban küçültmüşsün şimdi burda deseydinki 13 jant takıcam millet sonucu beklerdi ancak jant ve et kalınlığı aynı taban küçülttüm diye kendini kandiriyosun max 0.1 lt az yakıcaksın virajlardaki dengesizlikte cabası

ykaya1983
17/07/2012, 21:07
İyide sen çap değil taban küçültmüşsün şimdi burda deseydinki 13 jant takıcam millet sonucu beklerdi ancak jant ve et kalınlığı aynı taban küçülttüm diye kendini kandiriyosun max 0.1 lt az yakıcaksın virajlardaki dengesizlikte cabası

Çapın küçülmediğini nerden çıkardın?Orjinal ölçüler olan 175/65/15 e dönüldüğünde Toplam Çap: den 621,5mm den 608,5mm ye düşüyor.Bu fark .%2 lik bir farkdır ki azımsanamaz.Eğer 0.1 litre düşer diyorsan sen öyle bilmeye devam et.Ben sadece burada yaşadığım tecrübeyi ve elde ettiğim bilgiyi aktarıyorum.Kimseyi birşeye inandırmaya mecbur değilim.Virajlardaki gidişimde emin ol hiçbir değişiklik olmadı.

Ziyaretci037
17/07/2012, 21:09
Çaptaki değişikliği bende anlayamadım,jantın boyutu aynı,yanağı aynı,değişen sadece taban genişliği,çapla ne ilgisi varki.Sadece genişlik değişmiyomu?

Semih Kurtulmus
17/07/2012, 21:10
Abi yapma bunu gözünü seveyim:)

demek istemezdim ama haklı :)

Semih Kurtulmus
17/07/2012, 21:12
Ayrıca 205 taban kullanan arkadaşlarımda yakıt olarak sıkıntı yaşamıyor hatta bende baştan fark olur diyordum 205 e geçersem ama öyle olmuyor şuan jant alacak olursam 205 55 16 ya, almazsam 195 60 15 e geçeceğim.. Zaten az yakıyor araçlar bu kadar detaylı düşünmeye gerek yok diye düşünüyorum

ykaya1983
17/07/2012, 21:15
Yanlış anlamayın arkadaşlar niyetim dediğim dedik benim yaptığım ille de doğrudur demek değil.Bakın buraya lastiği ilk aldım gün(yaklaşık 1 yıl 2 ay önce)foruma yazdığım yazıyı ekliyorum.Aldığım ilk günden itibaren burada yazdıklarımı aynen orada da söyledim.185/65/15 fire motora fazla geliyor.


Arkadaşlar bugün 20 tane lastikçi dolaştıktan sonra mıchelın energy 185/65/15 lastikleri almaya karar verdim.Tanesi 150 tl den 150x4=600 tl ödedim.Kredi kartıyla tek çekim yapınca 155 tl den 150 ye indi.:siritma:Lastikler 2 yıl garantili ve 1 yıl yol yardımı var.600 tl nin içerisine rot balansda dahil.Diğer lastikçilerde rot ayarına ayrı ücret alıyorlar veya yoktu.Özellikle forumda mıchelın lastiklerin iyi olduğunun söylenmesi ve reklamlarda yakıt tasarrufu yaptığının söylenmesi bu lastiği almamda etkli oldu.Lastiği takınca aracım gerçekten c sınıfı gibi durdu.Çamurluklar ile lastikler arası mesafe azaldı.Sırf bu görüntü için bile benim için alamaya değer. Fakat lastiğin bu büyük gözükmesinin bir zararı varmış.Lastik takıldıktan sonra yol bilgisayarını açıp hareket etmeye başladım.Çünkü yeni lastiklerin fark edip etmediğini kontrol etmem gerekiyordu.Arkadaşlar yol bilgisayarına baktığımda bir hayli canım sıkıldı.Aracı birinci vitese atıp harekete başladığımda yol bilgisayarında 20 lt yazısını çok kolay görmeye başlamıştı bile.Şehiriçinde sırayla 2.3.VE 4. vitese atarken yol bilgisayarında değerler eskisinden çok fazla değişim gösteriyordu.Eskiden bu kadar değişim göstermezdi.Yol bilgisayarı kafayı mı yedi dedim kendi kendime 4. vitesteyken 8.5-12.0-9.5 gibi eskisnden çok farklı değerler göstermeye başladı.Yani kısacası şehiriçinde galiba yakıt arttı.Üstelik tasarruf lastikleriyle.Şehirdışına çıktığımda yol bilgisayarındaki değerler normale dönsede sanki eskisine göre yine fazla yakıyor gibi.Fıat 1.4 77 hp dynamıclerde 185/65/15 lastik ölçüsü kullanıyor.Ben bu lastiği takarken yakıtın 0.5 lt civarı bi artış bekliyordum ama sanki biraz daha fazla artmış gibi.Arkadaşlar sizce bunun sebebi ne olabilir.Ben kendimce şöyle bir neden buldum.Belki de yol bilgisayarı lastik yeni takıldığından değerleri tam okuyamıyor.Zamanla alışır diyorum.Biraz saçma gibi oldu ama olabilir mi sizce?

işte bu da linki

https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/27658-185-65-15-lastik-aldim.html

Budweiser
17/07/2012, 21:16
Taktığınız lastiğin çapı 185/65/15 den %1 daha küçük.Ortalamam şehiriçinde 7.8 den 8 e çıktı demişsiniz.En fazla ikinci viteste gidilen kısa mesafede kontak kapatılan şehiriçi 11 litre ortalama altına inilmeyen bir kasabada 185/65/15 lastiklerle bu fark daha da açılmaz mı?bir İki gün kasabada 11 litre ortalamayla dolaştığımda uzun yola çıkınca ortalama tüketim kolay kolay düşmüyor.Bunun yanında ilk kalkışlarda araç belirgin bir şekilde hantallaşıyor,lastiğin zorladığı gayet açık ve net.

Araçların çoğu ucuz oldukları için 175 tabanla geliyor diyorsunuz ama bugün sorduğum mıchelın bayisinde 175 ve 185 taban aynı fiyattı.Hatta bazı lastikçiler 175 taban fazla bulunmadığı için daha pahalı dediler.İnternetten bir bakın 175 likler 185 liklerden pahalı.

Peki siz bildiğiniz gibi yapın. Hayırlı günler.

Serbay
17/07/2012, 21:17
Çapın küçülmediğini nerden çıkardın?Orjinal ölçüler olan 175/65/15 e dönüldüğünde Toplam Çap: den 621,5mm den 608,5mm ye düşüyor.Bu fark .%2 lik bir farkdır ki azımsanamaz.Eğer 0.1 litre düşer diyorsan sen öyle bilmeye devam et.Ben sadece burada yaşadığım tecrübeyi ve elde ettiğim bilgiyi aktarıyorum.Kimseyi birşeye inandırmaya mecbur değilim.Virajlardaki gidişimde emin ol hiçbir değişiklik olmadı.


Siz lastiğin tabanını değiştirdiniz beyfendi sattığınız 185/65/15 değilmiydi
E yeni aldığınızda 175/65/15 değilmi taban genişliği düşmüş sadece 185-175 diye ifade ettiğimiz taban genişliğidir.

ykaya1983
17/07/2012, 21:20
Çaptaki değişikliği bende anlayamadım,jantın boyutu aynı,yanağı aynı,değişen sadece taban genişliği,çapla ne ilgisi varki.Sadece genişlik değişmiyomu?

Hemen anlatayım arkadaşım:

175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.

Ziyaretci037
17/07/2012, 21:22
O konuda bi arkadaş çapıyla ilgili falan bişeyler söylemiş ancak sizin lastiklerinizde çapın değişmesi gibi bişey söz konusu değilki,sadece genişliği değişiyo.eğer yanağının genişliğide artmış olsaydı ozaman çapı büyümüş olurdu aynı zamanda arkadaşın anlattığı durumlar geçerli olmuş olurdu..

Semih Kurtulmus
17/07/2012, 21:22
Hemen anlatayım arkadaşım:

175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.

şaka herhalde ?

ykaya1983
17/07/2012, 21:22
Siz lastiğin tabanını değiştirdiniz beyfendi sattığınız 185/65/15 değilmiydi
E yeni aldığınızda 175/65/15 değilmi taban genişliği düşmüş sadece 185-175 diye ifade ettiğimiz taban genişliğidir.

Bu mesajın altında açıkladım.Umarım anlarsınız:)

Ziyaretci037
17/07/2012, 21:24
Hemen anlatayım arkadaşım:

175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.

İyi güzl ama sizin çap dediğiniz şey aslında çap değilki,genişlik.

Çap demek lastiğin yanağının yada ebatının büyümesiyle değişimi demek.Sizinkinde değişen tek şey tabanının genişliği,yani artan tek şey sürtünme katsayısı..

Serbay
17/07/2012, 21:26
Hemen anlatayım arkadaşım:

175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.

Peki ben size bi örnek vericem şimdi 225/55/17 lastiğin neden yanağı ince oluyor bunuda açıklayın vallaha billaha susacam

ykaya1983
17/07/2012, 21:44
Peki ben size bi örnek vericem şimdi 225/55/17 lastiğin neden yanağı ince oluyor bunuda açıklayın vallaha billaha susacam

Kardeşim ben anlatamıyorum sana bir türlü.Bak şu aşağıdaki linke girip bütün lastik ölçülerindeki çap değişikliğini anlayabilirsin.

Lastik NET - Oto Lastik & 4x4 Lastik | Off - Road Lastikleri | BF Goodrich - Insa Turbo - Mickey Thompson - Federal - Cooper - Maxxis - Carlisle ... | En kaliteli ürünler en uygun fiyatlarla...|Lastik Hesap Modülü (https://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25)

185/65/15 deyken 175/65/15 e geçtiğim için lastik çapı 621 mm den 609 mm ye düştü.175/65/15 in yanak yüksekliği de 185 den küçüktür.Yakıt tüketimi taplam çapın büyklüğüne bakar diyorum siz çıkarıp başka başka lastik ölçülerine geçiyorsunuz.17 jantla 15 jant bir mi?Bi kere jantın çapı değişik.

Nokta.
17/07/2012, 21:55
ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra

Serbay
17/07/2012, 21:57
0.5 inçlik bir düşüşü hissedemezsiniz aşşağı yukarı 7 mm ediyor bu mümkün değil sizin yakıt ekonominize etki etmez sizin dediğinize göre bu hesaplama aracıyla geniş tabanlı lastiklerin öküz gibi et değerleride olması lazım ama yok maalesef neyse konu bu değil size diyeceğim sizin o lastiklerle max sağlıcağınız 0.3 ile 0.5 lt arasıdır yanlış iş yapmışsınız keşke danışsaydınız forumda bu işten iyi anlayan kişilere.

Serbay
17/07/2012, 21:58
ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra

shell fulsave tavsiye ederim ankara şehir içi trafiği sabah 8 akşam 4 olmak üzre yolda yım 4.8 lerde geziniyo güzergahım bilenler için dikimevi hacettepe beytepe kampüsü.

Nokta.
17/07/2012, 22:02
sanırım benim birazda lastiklerden kaynaklanıyorda bukadarmı fazla yakmasına yol açıyor anlamadım normalde teneke jantlar ve orj lastikleriyle 4.7 ye kadar düşürmüştüm arabamı şimdi 6.8 den aşagıya indigi yok 195*45*16 lastik kullanıyorum bazı arkadaşlarda orj jantlarını sökerek 17 taktıklarını ve yakıtın 0.2 artış yaptıgını yazmışlar ya ben yanlış görüyorum yada arabam bozuk anlamıyorum

ykaya1983
17/07/2012, 22:06
0.5 inçlik bir düşüşü hissedemezsiniz aşşağı yukarı 7 mm ediyor bu mümkün değil sizin yakıt ekonominize etki etmez sizin dediğinize göre bu hesaplama aracıyla geniş tabanlı lastiklerin öküz gibi et değerleride olması lazım ama yok maalesef neyse konu bu değil size diyeceğim sizin o lastiklerle max sağlıcağınız 0.3 ile 0.5 lt arasıdır yanlış iş yapmışsınız keşke danışsaydınız forumda bu işten iyi anlayan kişilere.

En azından lastik çapının küçüldüğünü kabul ettiniz ya o da bana yeter.

Budweiser
17/07/2012, 22:17
ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra


sanırım benim birazda lastiklerden kaynaklanıyorda bukadarmı fazla yakmasına yol açıyor anlamadım normalde teneke jantlar ve orj lastikleriyle 4.7 ye kadar düşürmüştüm arabamı şimdi 6.8 den aşagıya indigi yok 195*45*16 lastik kullanıyorum bazı arkadaşlarda orj jantlarını sökerek 17 taktıklarını ve yakıtın 0.2 artış yaptıgını yazmışlar ya ben yanlış görüyorum yada arabam bozuk anlamıyorum

Birgün çekerim ortalamayı sorun yok. 8 ortalama yakalanmayacak bir ortalama değil şehir içinde.

Nokta.
17/07/2012, 22:23
sen 8 yakıyorsun benzinliyle
ben 8 yakıyorum dizelle
nasıl oluyor anlamadım basmak diyebirşey yok ozaman 50ile falanmı gidiyorsun
bende 1.4 palio vardı ş.içi yakıtım 10 litreydi aşagıya hiç düşemedim
ama ş.içi anlayışımızda farklı olabilr genelde avrupa yakası e5 te kullanıyorum ben

Semih Kurtulmus
17/07/2012, 22:24
ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra

ben dizelle 8 in üstünde yakıyordum herşey pedala basmakla alakalı... şuan 6 falan yakıyorum normal seyirde ilerliyorum makaslık durum görünce 3 e çekiyorum vitesi abanıyorum o kadar onun dışında sürat yapmıyorum

Ziyaretci037
17/07/2012, 22:32
sen 8 yakıyorsun benzinliyle
ben 8 yakıyorum dizelle
nasıl oluyor anlamadım basmak diyebirşey yok ozaman 50ile falanmı gidiyorsun
bende 1.4 palio vardı ş.içi yakıtım 10 litreydi aşagıya hiç düşemedim
ama ş.içi anlayışımızda farklı olabilr genelde avrupa yakası e5 te kullanıyorum ben

Abi sen 8lt yakıyosan dizelle , ya senin arabada bi sorun var,ya aldığın mazotta ya da pedala basış tarzında..

Nokta.
17/07/2012, 23:08
mazotu opetten alıyorum arabam daha 34.000de bakımları 4.000km önce yapıldı
sanırım pedala basış tarzımda bir gariplik var :D nasıl basmam gerekiyor :)

Ziyaretci037
17/07/2012, 23:22
mazotu opetten alıyorum arabam daha 34.000de bakımları 4.000km önce yapıldı
sanırım pedala basış tarzımda bir gariplik var :D nasıl basmam gerekiyor :)

Şu an bastığın gibi basmaman gerekiyo öncelikle , orası kesin :D

Dip gazla hızlanmaya çalışıyosanız sürekli,ozaman ekonomi beklemeyin.Ekonomi istiyosanız pedala basmicaksınız,dokunucaksınız:)

Budweiser
18/07/2012, 09:12
sen 8 yakıyorsun benzinliyle
ben 8 yakıyorum dizelle
nasıl oluyor anlamadım basmak diyebirşey yok ozaman 50ile falanmı gidiyorsun
bende 1.4 palio vardı ş.içi yakıtım 10 litreydi aşagıya hiç düşemedim
ama ş.içi anlayışımızda farklı olabilr genelde avrupa yakası e5 te kullanıyorum ben

Güzergah genellikle Caddebostan, bağdat caddesi, kadıköy-moda, bostancı, kartal kısacası kadıköyden kartal arasında dolanıp duruyorum. Agresif kullanmıyorum max.2500 devirde vites atıyorum yol durumuna göre uygun vitesi kullanıyorum. Ki aracımda lpg olmasına ragmen ortalamamı bu sekilde gösteriyor. LPG bilindiği üzere hacim olarak yoğun olduğu için aslında benzinden daha fazla yakar, ucuz olduğu için tasarruf yaparız. Üstelik jant ta var. Ayrıca ben hep iddia ediyorum acık hava filtresi varken basmazsanız araba rahat nefes aldığından daha tasarruflu gidiyor. Uzun yolda kutu içi orjinal filtre varken anlık hızım 4.0 ken açık hava filtresinde aynı yolda aynı hızda (80km/2500dd) 3.4 ü yakaladım. Arabanın dilinden anlamak yetiyor tasarruf yapmak için lastikti janttı hikaye. Ankaradan istanbula dönerken öğrenci evimdeki bütün eşyaları arabaya doldurdum içine ben zor girdim. o halde istanbula 65tl lik gazla geldim.

muti9
18/07/2012, 10:41
175 65 15 lastıklerım vardı fabrıka çıkışı. ömrünü tamamladı ve 185 60 15 lastık aldım. hiç bir sıkntı yok. Tamamen psikolojik.

celenlee
18/07/2012, 10:54
O konuda bi arkadaş çapıyla ilgili falan bişeyler söylemiş ancak sizin lastiklerinizde çapın değişmesi gibi bişey söz konusu değilki,sadece genişliği değişiyo.eğer yanağının genişliğide artmış olsaydı ozaman çapı büyümüş olurdu aynı zamanda arkadaşın anlattığı durumlar geçerli olmuş olurdu..

Şaka değil dostum, teker çapı bu şekilde hesaplanır.
Lastik göstergelerini doğru okumak lazım.

205/55/16
205mm taban genişliği
55%dir yani yanak tabanın %55=112.75mm
16 janç çapı 16*25,4mm=406,4mm
Toplam Çap=2xYanak+Jant Çapı=2x112,75+406,4= 631,9mm

185/65/15
Toplam Çap=2x(185*65/100)+15*25,4=621,5mm
175/65/15
Toplam Çap=2x(175*65/100)+15*25,4=608,5mm

185/60/15
Toplam Çap=2x(185*60/100)+15*25,4=603,0mm

celenlee
18/07/2012, 10:57
175 65 15 lastıklerım vardı fabrıka çıkışı. ömrünü tamamladı ve 185 60 15 lastık aldım. hiç bir sıkntı yok. Tamamen psikolojik.

185/60/15 ile tabiki birşey hissetmezsin :) Bir üstteki mesajıma bir göz at:thumbup1:

ykaya1983
18/07/2012, 11:50
Şaka değil dostum, teker çapı bu şekilde hesaplanır.
Lastik göstergelerini doğru okumak lazım.

205/55/16
205mm taban genişliği
55%dir yani yanak tabanın %55=112.75mm
16 janç çapı 16*25,4mm=406,4mm
Toplam Çap=2xYanak+Jant Çapı=2x112,75+406,4= 631,9mm

185/65/15
Toplam Çap=2x(185*65/100)+15*25,4=621,5mm
175/65/15
Toplam Çap=2x(175*65/100)+15*25,4=608,5mm

185/60/15
Toplam Çap=2x(185*60/100)+15*25,4=603,0mm

+1