Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracımızı Boşa Atmayalım.... Buyrun izleyin.
biancoangelo
20/06/2012, 01:55
Umarım soru işaretleri olan arkadaşlara yardımcı olur. Eski bildiklerimizi unutmak açısından.
Link : Araç boş viteste az yakar mı? - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=WjkG2pkDJP8)
LİNKE TIKLA....
Bu sürekli gündeme gelen bir konu daha öncede bir golf de bunu yapmışlardı ve aynen bu şekilde oldu. Bende merak edip punto evo da denedim bende boşta iken ''0'' gösterdi tabi doğal olarak kafam karışmadı değil. Lpg li araçta denedim o zamanda devir en düşükte kaldığından benzine geçiyo ve benzini yediğini gördüm. Sonuçta boşa atmak yanlış bir iş onu net biliyoruz güvenlik adına. Paylaşım için teşekkürler...
celenlee
20/06/2012, 09:05
Bu sürekli gündeme gelen bir konu daha öncede bir golf de bunu yapmışlardı ve aynen bu şekilde oldu. Bende merak edip punto evo da denedim bende boşta iken ''0'' gösterdi tabi doğal olarak kafam karışmadı değil. Lpg li araçta denedim o zamanda devir en düşükte kaldığından benzine geçiyo ve benzini yediğini gördüm. Sonuçta boşa atmak yanlış bir iş onu net biliyoruz güvenlik adına. Paylaşım için teşekkürler...
Evolar hareket halindeyken "0lt/100km" gösteriyor muydu ya?
Malum GP lerde 2.0'ın altında anlık tüketim göstermiyor :)
0 bile olsa 2.0
0.5 bile olsa 2.0 gösteriyor.
Yani bizim araçlarımızda bunu görsel olarak tespit edemiyoruz.
Ben bu olayı,2007 yılında - henüz araç kullanmaya başlamamışken , Renault Master servis aracında gördüğümde, kafamda şimşekler çakmıştı :)
Şöfer koltuğuna oturduğumdan beri de yeterli eğim olan yerlerde yakıt tüketmem ;)
Ama nedense benim punto yokuşlarda çok devir kaybediyor bu şekilde viteste indiğimde :( Fire'ın şanzımanındaki dişli oranlarının büyük olması yüzünden büyük ihtimalle!!!!
lektonstar17
20/06/2012, 10:29
Evet malesef evolarda da 0 a inmiyor.Boşta da olsa viteste de olsa 2.0 olarak gösteriyor.
Bence olaya şu açıdan bakmak lazım trafikde diş yokuşları inerken aracı vitesde bırakmak daha mantıklı dizel araç için konuşuyorum; özellikle de devir 2,000dd civarı seyrederken aracı 3. veya 4. viteste bırakarak yakşalık 700-8000m lık veya 1 km lik yokuşu inmek daha iyi olur. Ama uzun yolda adana otobanındaki gibi 3-5km lik iniş yerlerinde boşa atılabilir. Bence konuyu öncelikle şehir-içi / dışı olarak ayırt etmektde fayda var.
Kişisel fikrim aracı boşa atmanın aman aman bir kâr getirmediği yönünde hele ki şehiriçinde. En güzeli her zaman vitesde kullanmak.
aracı boşa çok nadir alırım zaten...ama yakıt tüketiminin boşta iken fazla olması ilginç...
celenlee
20/06/2012, 12:35
aracı boşa çok nadir alırım zaten...ama yakıt tüketiminin boşta iken fazla olması ilginç...
Boşa atınca motor stop etmesin diye motora sürekli yakıt pompalanıyor.
Ama yokuşta vitese taktığınızda aracın ağırlığı ile araç gidiyor, tekerler dönüyor, tekerleri dönüşü şanzıman ile direkt motorun dönmesini besliyor. Yani motor sürekli kompresyonda kalıyor ve yakıta ihtiyaç duymadan dönmeye devam ediyor..
Yokuş yeterli değilse motor kompresyonu yüzünden devriniz düşer ve yavaşlarsınız. Yeterli olan yokuşlarda ise neredeyse sabit devirde ve sabit hızda araç yokuşu bitirir. Daha dik yokuşlar da da haliyle hızlanır.
Dik inişler genelde dik çıkışlara gebe olduğu için, bu tarz yokuşları inerken hiç frenlemem, hatta yokuş sonunda gaza yarım gaz sabit basmaya başlarım ve hızlanabildiğim kadar hızlanırım ve o yarım gaz ile yokuşu en ekonomik şekilde çıkmış olurum.
Nam-i diger cut off.
Bu sistem artik neredeyse tum araclarda mevcut. (Beyinli tsbir ettigimiz turler) Arac viteste iken gazdan ayaginizi cektiginizde gaz akisi kesilir ve motor kendi kinetik enerjisi ile donmeye dev eder.
Motor belli bir devrin altina dustugu zaman ise bir sensor bunu algilar ve motorun stop etmemesi icin yakit akisina devam eder.
Sent my GT-I9100 using 2
aracı boşa çok nadir alırım zaten...ama yakıt tüketiminin boşta iken fazla olması ilginç...
Senin aracin marka/model nedir?
Sent my GT-I9100 using 2
enigmaa37
20/06/2012, 16:09
buradaki aracta ortalama tüketim 0 lt fakat bızım araclarımıza 2.0lt altına düşmüyor bunu anlayabilmiş değilim.
celenlee
20/06/2012, 17:16
buradaki aracta ortalama tüketim 0 lt fakat bızım araclarımıza 2.0lt altına düşmüyor bunu anlayabilmiş değilim.
2lt'nin altına tabiki düşüyor, ama 2lt altında tüketim olduğunda gösterge değerleri göstermiyor ;)
Muhtemelen ölçüm yapan cihazları çok hassas olmadığı için, düşük yakıt tüketimini göstermiyor.
Yani kısaca:
0 olsa da 2lt
0.5 olsa da 2lt
2 olsa da 2lt gösteriyor.
ibrahim06
20/06/2012, 18:53
ben de şöyle bişey paylaşayım. düz yolda örneğin ışıklara yaklaşırken iyice yavaşlayınca boşa aldığımda tüketim 4-5 lt arasında gösteriyor. Ama süratle giderken yokuş aşağı boşa aldığımda 2.0 lt gösteriyor. Bunu nasıl izah edersiniz.
cosworth20
20/06/2012, 19:10
Dipnot : arac bostayken daha kolay hizlanir , viteste iken hizlanmaz. Dogal olarak sehirici aracimi bosta kullaniorm daha rahat akip gitmesi icin. Cok az bi yakit farki war bostayken ile vitesteyken.ben zaten kullanimim ile fazlasiyla kapatiorum o farki.
cosworth20
20/06/2012, 19:13
Test edilen araclar ya golf ya a3 ya da bu klassman luks araclar.dipleri yiosa bu testi benm puntoda yapsinlar ; ) 70 kaaat vermis almis a1 ' i bu de 0.5 lik yakit farkini hesapliolar.bu programlar bize gore diil arkadaslar ; )
ben de şöyle bişey paylaşayım. düz yolda örneğin ışıklara yaklaşırken iyice yavaşlayınca boşa aldığımda tüketim 4-5 lt arasında gösteriyor. Ama süratle giderken yokuş aşağı boşa aldığımda 2.0 lt gösteriyor. Bunu nasıl izah edersiniz.
yol bilgisayarının sapıtmasından kaynaklı durum, bende de aynısı var :)
amoleddarkness
21/06/2012, 00:52
adamın söylediği 2003 ve üzeri araçlarda geçerli 2003 yılından itibaren gaz teli sistemi kalktı
ben de şöyle bişey paylaşayım. düz yolda örneğin ışıklara yaklaşırken iyice yavaşlayınca boşa aldığımda tüketim 4-5 lt arasında gösteriyor. Ama süratle giderken yokuş aşağı boşa aldığımda 2.0 lt gösteriyor. Bunu nasıl izah edersiniz.
Cutoff'la :)
Vites bosta iken rolantide calisir gibi yakit akisi devam ediyor. Viteste iken ise yakit akisi kesilip yalnizca motorun kinetik enersijiyle gidiyor.
Birde sunu deneyin: Dusuk hizlarda, cok hafif egimlerde 2. veya 3. viteslerde deneyin ayni seyi bu sefer 2.0 degilde daha fazla yakit gosterir. Cunku cutoff belli bir devir ve hizda devrede oluyor. Aracin stop etmemesi icin benzin akisi olmak zorunda belli bir hiz ve devire dusunce arac ;)
Sent my GT-I9100 using 2
adamın söylediği 2003 ve üzeri araçlarda geçerli 2003 yılından itibaren gaz teli sistemi kalktı
gaz teli ile alakası yok. elektronik kontrollü enjeksiyonlu motorlardaki yazılım ile alakası var :)
biancoangelo
21/06/2012, 21:37
ben de şöyle bişey paylaşayım. düz yolda örneğin ışıklara yaklaşırken iyice yavaşlayınca boşa aldığımda tüketim 4-5 lt arasında gösteriyor. Ama süratle giderken yokuş aşağı boşa aldığımda 2.0 lt gösteriyor. Bunu nasıl izah edersiniz.
Şöyle ederiz : Siz aracınızla 4. viteste gidiyosunuz. Konya Ovasındasınız ve mevlana şekeri almışsınız bir taraftanda mevlana şekeri yiyosunuz. 100 m ilerde bir lamba gördünüz ve lamba yeşil ışıktan sarıya ve kırmızıya geçti. siz doğal olarak yakınlaşıyosunuz ve ort. 40 m civarında hızınıza göre değişir tabiki ayağınızı fren pedalına atıyosunuz. Yaww arkadaş vitesi küçültmekle kim uğraşcak. Vitesi boşa alıyım diyosunuz. Hemde şu şekeri yiyeyyim diyosun. Sonra göstergeleye gözlerimizi zoomluyoruz. 4-3,5-3-2.00 olarak düşer.... Ancak ilk boşa aldığın saniyede rakamlarda anlık bi yükselme olabilir. Muhtemelen kısa mesafe kaldığından yüksek değer gösteriyıo göstergeniz. Mizahi yazayım dedim. saygılar.::p:
biancoangelo
21/06/2012, 21:40
hafif eğimli ve uzun bir yede ben herzaman boşa alırım ve bu bence daha faydalıdır. Çünkü vitesde araba akmazken boşa alınca araba meğile göre daha güzel ivmeleniyor... Çok dik rampada vitesde olması iyidir tabiki.
Chameleon
22/06/2012, 00:36
Turbo araçlarda kompresyon yapmak turboya zarar veriyor diyorlar onu ne yapacaz?
Önümde upuzun bayır varken kompresyona gerek yok bence sal araç hızlansın. Çok virajlı ve iniş çıkışlı yollarda salınmaz zaten kompresyon şart. Fren yerine kompresyonla yavaşlarız ama balata dediğin şey diğer parçalara nispeten daha ucuz ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.