Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Astra Classic III deneyimi ve Evo'ya teşekkür



Kerberos
18/06/2012, 10:40
Merhabalar,

Dün arkadaşımın 2011 model 1.3 dizel otomatik Astra'sını birkaç saat kadar kullanma fırsatı buldum. Yılbaşında 1.3 dizel otomatik Evo'mu almadan önce acaba aynı fiyata Astra mı alsam diye çok düşünmüştüm, fakat şimdi anlıyorum ki dünyanın en doğru tercihini yapmışım :) Bilgi vermesi açısından, sürüş deneyimimi paylaşmak istedim. Aynı ikilemde kalan arkadaşlara bir nebze olsun yardımı olur belki.

Görsellikle ilgili yorum yazmayacağım, çünkü bu göreceli bir kavram. Bana göre Astra, tasarımda Evo'nun yanına bile yaklaşamaz fakat bunu beğenenler de vardır elbette.

Notlarım şu şekilde :


Direksiyon o kadar sert ki, yolculuk sonunda kollarımın ağrıdığını hissettim. Virajları tek elle dönmek imkansız, ikinci elden destek almak gerekiyor. City mode'un nasıl bir nimet olduğunu daha iyi anlıyorum şimdi.



İlk hızlanma çok başarısız. Araçta toplam üç kişi olmamıza rağmen, çok yavaş bir ivmeye sahipti. İleri viteslerde ise gaz pedalına verdiği tepkiler yetersiz. Evo'nun ataklığını bulamadım (Sport mode kapalıydı, fakat Evo'da da böyle bir mode olmadığı için bu şekilde karşılaştırıyorum).



Garip çalışan bir turbosu var, beklemediğiniz bir anda devreye girdiği için aracın kontrolüne tam olarak hakim olamıyorsunuz. Her an kaçıp kontrolden çıkacak gibi hissettiriyor.



Yüksek hızlarda bile ayağı gazdan çektiğinizde, "tak" diye bir ses çıkıyor ve sanki araç şaha kalkmışken birden yere düşüyormuş hissi veriyor. Bu birkaç kez olmadı, ayağımı gazdan her çektiğimde aynı durum oluştu.



Motor sesini içeri çok fazla veriyor. Bir süre sonra baş ağrısı yapmaya başlıyor.

1ocak2011
18/06/2012, 10:49
Değerlendirme için teşekkürler, Araç içinde vibrasyon nasıldı?

Kerberos
18/06/2012, 10:57
Hissedilebilir bir titreme yoktu fakat virajlarda Evo'dan daha çok savuruyor gibime geldi.

1ocak2011
18/06/2012, 11:05
95'lik Evo'ların ani ivmelenmesi ve hissettirdiği güç bu segmentte bu motorda hiçbir araçta bence yok.

Kerberos
18/06/2012, 11:08
İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç :)

M@GIC
18/06/2012, 11:18
puntoya ve corsaya ancak yeten motoru 200 kg ağır araca konursa fazla da bi şey beklememek gerek.

VICEROY
18/06/2012, 11:43
O araca Bravo dizeldeki 120 hp 300nm tork lu motor yakışır.

Kerberos
18/06/2012, 11:51
Önce direksiyonu adam etmeleri gerekiyor bence. Belki yeni Astra'da daha iyidir.

Ziyaretçi034
18/06/2012, 12:02
İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç :)

astra classicler'de euro4 90 hp motor var, eski grande punto motoru. kasa ağır olduğu için punto'daki ivmelenmeyi beklememek lazım

celenlee
18/06/2012, 12:59
astra classicler'de euro4 90 hp motor var, eski grande punto motoru. kasa ağır olduğu için punto'daki ivmelenmeyi beklememek lazım
Aynen öyle
Euro4 90BG 1750rpm'de max tork verdiği söylenen ama torkun 1900lerde hissedildiği Linea/Punto/Astra motoru var.

Ama sizde Euro5 95BG 1500rpm de max tork veren bir araç var.+muhtemeln bir miktar daha hafif bir araç.

Ayrıca astrada 205/55/16 vardır muhtemelen bu da farka fark katar ataklık açısından. :)

90HP linea sahibi bir kişi performans noktasında fark hissetmeyecektir.


Son olarak(her ne kadar tam karşılığı olmasa da!):
Dualogic ECO açık ~ ~ Easytronic Normal Mod
Dualogic Normal Mod ~ ~ Easytronic Sport Mod diyebiliriz

Kerberos
18/06/2012, 14:18
Aynen öyle
Euro4 90BG 1750rpm'de max tork verdiği söylenen ama torkun 1900lerde hissedildiği Linea/Punto/Astra motoru var.

Ama sizde Euro5 95BG 1500rpm de max tork veren bir araç var.+muhtemeln bir miktar daha hafif bir araç.

Ayrıca astrada 205/55/16 vardır muhtemelen bu da farka fark katar ataklık açısından. :)

90HP linea sahibi bir kişi performans noktasında fark hissetmeyecektir.


Son olarak(her ne kadar tam karşılığı olmasa da!):
Dualogic ECO açık ~ ~ Easytronic Normal Mod
Dualogic Normal Mod ~ ~ Easytronic Sport Mod diyebiliriz

Motorlar ve lastikler farklı ise dediğiniz gibi olabilir tabi. Astra'da yaptıkları en büyük hata, sport modu standart mod haline getirmemek olmuş sanırım. Bu şekilde aracı kullanmak gerçekten çok zorlaşıyor.

2012 Astra Classic III'te de Euro 4 motor mu var?

Ziyaretçi034
18/06/2012, 14:23
Motorlar ve lastikler farklı ise dediğiniz gibi olabilir tabi. Astra'da yaptıkları en büyük hata, sport modu standart mod haline getirmemek olmuş sanırım. Bu şekilde aracı kullanmak gerçekten çok zorlaşıyor.

2012 Astra Classic III'te de Euro 4 motor mu var?

artık astra classic dizel versiyonu yok, sebebi avrupa birliği normları çerçevesinde sadece euro 5 normlarında motorların ithalatı yapılabiliyor. astra classic'e 95 hp'lik euro 5 motoru koyarak astra j'nin satışlarını baltalamak isteyeceklerini sanmıyorum. 2012 model classiclerde dizel motor vardı ama onlar 2011 üretimidir ve artık kalmamıştır bayiilerde muhtemelen

Luc
18/06/2012, 14:29
Benim arkadasimda da var ayni aractan, benzinli 1.6 115lik olanlardan. Izolasyon konusunda zayif gercekten Astra'lar. Kesinlikle katiliyorum ses olayina.

Bir de 150kph'tan sonra biraz tedirginlik yaratiyor suruste. (Belki de bana oyle geldi 195/16 jant vardi aracin uzerinde.)

Kerberos
18/06/2012, 15:27
Benim arkadasimda da var ayni aractan, benzinli 1.6 115lik olanlardan. Izolasyon konusunda zayif gercekten Astra'lar. Kesinlikle katiliyorum ses olayina.

Bir de 150kph'tan sonra biraz tedirginlik yaratiyor suruste. (Belki de bana oyle geldi 195/16 jant vardi aracin uzerinde.)

Evet aynı şeyi ben de yaşadım. Neyse ki Opel bayisinin indirimlerine kanmayıp Astra almak gibi bir hata yapmamışım diye şükrediyorum şu anda.

tayfux
18/06/2012, 16:26
aracım malum astra classic 3 dizel :) daha önce bunun karşılaştırmasını yapmıştım ama tekrardan söyliyim
1-direksiyon konusunda evet city modu olmadığı için biraz ağır geliyor ilk başta punto kullanan bir insan olarak bana da öyle gelmişti ama şu anda hiçbirşey hissetmiyorum ayrıca ağır olmasının bir sebebide şu ki astranın tekerlerinin genişliği 205..
2-araba 1. ve 2. viteste ağır çünkü 200-250 kg fark var punto ile yani puntonuzda sürekli 3 yetişkin dolaştırıyormuşsunuz gibi düşünün..
3-ses olayına gelince şahsen benim aracım dizel punto emotion dan geçtim astraya ve astranın içeri sesi daha az verdiğini düşünüyorum..
4-turbo olayı aynı punto gibi 1.800 devirden sonra baya ivmeleniyor..
5-yol tutuşu konusunda bence puntodan baya üstün..
6-ayağını gazdan çekince yüksek viteslerde hiçbir şekilde yalpalama yada yavaşlama hissetmedim ama ben devirli kullanan bir insanın 3 bin devirden önce vites atmam kolay kolay ama 3 bin deviride asla geçmem..
sonuç:şahsen iki aracı da kullandım önüme iki aracı da koysalar ben yine de astra derim..tercih meselesi..

daha fazlası: https://forum.grandepuntotr.com/genel/34226-kullanan-bir-kisi-olarak-astra-ve-gp-farki.html

SAYDAM
18/06/2012, 16:26
Evet aynı şeyi ben de yaşadım. Neyse ki Opel bayisinin indirimlerine kanmayıp Astra almak gibi bir hata yapmamışım diye şükrediyorum şu anda.

Ben Opel'de çalışıyorum. Markanın bu araçta düşük fiyat seyretmesi, satamamasından değil, artık aracın kalıp maliyeti diye bir maliyetinin kalmamasıdır. Yoksa araç satış rakamları ODD'nin listelerinden de anlaşılacağı üzere, segmentindeki 2. ve 3. sıradaki araçların satış toplamının %40 fazlası ile 3 yıl üst üste aynı başarı ile 1. sıradaki yerini korumuştur. Direksiyon sertliği ve performans, tamamen lastikten (205/55/16) ve Evo'nun 1.075 Kg. olan ağırlığına karşılık Astra'daki 1.346 Kg. olan ağırlık ve E4-E5 norm farkıdır. Araç normal modda %65 gaz kelebeği aktifliğine sahip olduğu için (yakıt düşürmek amaçlı), performansını anlamak için Sport modda kullanmak gerekiyor.

tayfux
18/06/2012, 16:33
aracım malum astra classic 3 dizel :) daha önce bunun karşılaştırmasını yapmıştım ama tekrardan söyliyim
1-direksiyon konusunda evet city modu olmadığı için biraz ağır geliyor ilk başta punto kullanan bir insan olarak bana da öyle gelmişti ama şu anda hiçbirşey hissetmiyorum ayrıca ağır olmasının bir sebebide şu ki astranın tekerlerinin genişliği 205..
2-araba 1. ve 2. viteste ağır çünkü 200-250 kg fark var punto ile yani puntonuzda sürekli 3 yetişkin dolaştırıyormuşsunuz gibi düşünün..
3-ses olayına gelince şahsen benim aracım dizel punto emotion dan geçtim astraya ve astranın içeri sesi daha az verdiğini düşünüyorum..
4-turbo olayı aynı punto gibi 1.800 devirden sonra baya ivmeleniyor..
5-yol tutuşu konusunda bence puntodan baya üstün..
6-ayağını gazdan çekince yüksek viteslerde hiçbir şekilde yalpalama yada yavaşlama hissetmedim ama ben devirli kullanan bir insanın 3 bin devirden önce vites atmam kolay kolay ama 3 bin deviride asla geçmem..
sonuç:şahsen iki aracı da kullandım önüme iki aracı da koysalar ben yine de astra derim..tercih meselesi..

daha fazlası: Kullanan bir kişi olarak Astra ve GP farkı (https://forum.grandepuntotr.com/genel/34226-kullanan-bir-kisi-olarak-astra-ve-gp-farki.html)

chn73
18/06/2012, 16:34
Evet aynı şeyi ben de yaşadım. Neyse ki Opel bayisinin indirimlerine kanmayıp Astra almak gibi bir hata yapmamışım diye şükrediyorum şu anda.
evonu satmak istediğinde hata yapıp yapmadığınızı anlarsınız.geçen sene 39 bin e aldığım astramı bu sene 38 e sattım.aynı paraya evo alsaydım şimdi kulağım telefonda 30 bin e müşteri bekliyordum.

Kerberos
18/06/2012, 16:53
evonu satmak istediğinde hata yapıp yapmadığınızı anlarsınız.geçen sene 39 bin e aldığım astramı bu sene 38 e sattım.aynı paraya evo alsaydım şimdi kulağım telefonda 30 bin e müşteri bekliyordum.

Ticaret yapmıyorum ki aracı satarken ne kadar zarar ederim düşüncesiyle araç alayım. Bu mantıkla bakarsak Volvo ve Alfa Romeo da beş para etmez çünkü ikinci eli çok değer kaybediyor :) Aracımı muhtemelen en az 5 yıl kullanacağım, 5 yıl sonra ne kadar zarar ederim acaba diye düşünmektense, 5 yıl boyunca o aracı sürerken ne kadar keyif alacağımı düşünürüm. Tabi ki bu Astra kullananlara bir eleştiri değil, tamamen kişisel fikrimdir.

alperd
18/06/2012, 17:59
Ben Opel'de çalışıyorum. Markanın bu araçta düşük fiyat seyretmesi, satamamasından değil, artık aracın kalıp maliyeti diye bir maliyetinin kalmamasıdır. Yoksa araç satış rakamları ODD'nin listelerinden de anlaşılacağı üzere, segmentindeki 2. ve 3. sıradaki araçların satış toplamının %40 fazlası ile 3 yıl üst üste aynı başarı ile 1. sıradaki yerini korumuştur. Direksiyon sertliği ve performans, tamamen lastikten (205/55/16) ve Evo'nun 1.075 Kg. olan ağırlığına karşılık Astra'daki 1.346 Kg. olan ağırlık ve E4-E5 norm farkıdır. Araç normal modda %65 gaz kelebeği aktifliğine sahip olduğu için (yakıt düşürmek amaçlı), performansını anlamak için Sport modda kullanmak gerekiyor.


hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

"gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.

SAYDAM
18/06/2012, 18:22
hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

"gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.

Alper üstadım, kesinlikle City mod'u öldürmek gibi bir niyetim yok, Sadece Astra'nın aşırı ağır gelmiş olmasını açıklamak istedim. Yoksa benim Punto'mda da city mod sürekli açık ve bu hissiyatı sadece Yeni Astra NG modelinde yaşayabiliyorum. Astra'mda da Punto'mda da 17'' lastikler var, ikisi de çok iyi. Fakat Astra Classic ve Insignia'da direksiyon oldukça serttir.

SUPERMAN
18/06/2012, 18:23
bende puntoyu sattıktan sonra astra classic 3 1.6 115 hp benzinli aldım 2012 model ve gayet memnunum yol tutuşu hızlanması yokuşta bayılmaması 1.4 punto starjet emotion dan sonra gayet iyi geldi benim için iyiki tercihim astra olmuş diyorum çok memnunum

tayfux
18/06/2012, 18:25
hepsine katılıyorum özellikle "kalıp maliyeti" çok doğru her ürün ilk çıktığında Tasarım-Dizayn maliyeti yüksek olur ürettikçe düşer.

"gaz kelebeği-spor mod" bağlantınız da çok doğru zaten biri 200 kg ağır olduğu halde iki aracın da yaklaşık 5,5 litre ortalama tüketim yapması bunun en büyük kanıtı olabilir.

ancak yiğidi öldür hakkını yeme 195/55/16 hankook lastiğimi hem meriva opc'de hem puntoda kullandım CİTY direksiyon farkını öyle ağırlıkla lastik ölçüsü ile açıklamak yetmez tamamen 2 vitesli direksiyon hissi veren bir teknolojidir.
kesinlikle city modu "mağdur" etmediği sürece mükemmel bir sistem..inşallah bunu fiat biraz daha geliştirir..

asil
18/06/2012, 18:59
astra ile b sınıfı olan gp veya evo kıyaslama yapmak pek mantıklı gelmiyor açıkcası ama astra her yönü ile gp ve evoyu 2 ye katlar.
gp emotion ve evo dinamik full+full olanına sözüm yok çok üstünler bence

engincantan33
19/06/2012, 01:21
evonu satmak istediğinde hata yapıp yapmadığınızı anlarsınız.geçen sene 39 bin e aldığım astramı bu sene 38 e sattım.aynı paraya evo alsaydım şimdi kulağım telefonda 30 bin e müşteri bekliyordum.

guzel kardesım bence yanılıyorsun...hanı bende aynı fıyat gelse onume opel astra alırım amaaaaa ben evo yu aldıgımda 2 aylıktı ve komusumuzdan aldım aracın sıfır dıyatı 33.500 ıken 30 bın tlye alıp arac fıyatı 36.500 ken 33.500 e sattım...yanlıs anlama ama astranın sıfırı ocak ayında zaten 39500 ıdı...38 bın tl ye satmak cok zor bence...denk gelmıs dıyım sıze...

engincantan33
19/06/2012, 01:23
kesinlikle city modu "mağdur" etmediği sürece mükemmel bir sistem..inşallah bunu fiat biraz daha geliştirir..
bu cıty olayıda sans sanırım kardesım :) babam hala 2007 grande kullanır cıty problemı yok....bende 2009 vardı ondada yoktu...evoda zaten yok....eskı kasada cok cıkar 2005 punto vardı ondada cıkmadı...sımdı bravo da hıııc oyle sorun duymadım....bence fıat bu sorunu 2006 da cok yasadı ve ustunden attı gıbı bısey oldu

akca37
19/06/2012, 10:21
İşin enteresanı iki araç da aynı motoru kullanıyor, yanlıyor muyum? Nasıl bu hale sokmuşlar güzelim motoru anlamak güç :)

Dostum şunu da unutmayalım ama astra ağır birazda kalkışlarda onun da etkisi olabilir

Kerberos
19/06/2012, 12:30
Dediğiniz gibi, Astra Classic'in Evo'dan geç hızlanmasının nedenleri tabi ki var :

Kasa 120 kg daha ağır (Astra: 1265 kg, Evo: 1145 kg)
Motoru daha güçsüz (Astra: Euro 4, Evo: Euro 5)
Lastikler daha geniş (Astra: 205/55/16, Evo: 185/65/15)

Dolayısıyla araç geç hızlanıyor, ama nedeni olan her şeyi kabullenmek doğru gelmiyor bana. Önemli olan, bu nedenleri ortadan kaldırmak.

Özetle: Astra ile uzun yol belki daha zevkli olabilir (yüksek hızlarda direksiyondaki sertlik de farkedilmez), ama şehiriçi kullanımda hem hızlanma hem direksiyon açısından kullanıcısını yorar. Son sözüm de budur :)

coll34
19/06/2012, 13:47
evet aynı araçtan arkadaşımda da vardı araçta 1. ve 2. vites yok kalkış çok berbat seri kalkış için sport modu kullanmak gerekiyor onun dışında mekanik olarak bir çok sorun yaşadığı için aracı sattı

celenlee
19/06/2012, 15:20
evet aynı araçtan arkadaşımda da vardı araçta 1. ve 2. vites yok kalkış çok berbat seri kalkış için sport modu kullanmak gerekiyor onun dışında mekanik olarak bir çok sorun yaşadığı için aracı sattı

En azından aldığı fiyata satmıştır ;)
Son 2 yıl içerisinde AstraH'ı peşin para ile alıp da zarar eden görmedim ben :)

tayfux
19/06/2012, 19:43
guzel kardesım bence yanılıyorsun...hanı bende aynı fıyat gelse onume opel astra alırım amaaaaa ben evo yu aldıgımda 2 aylıktı ve komusumuzdan aldım aracın sıfır dıyatı 33.500 ıken 30 bın tlye alıp arac fıyatı 36.500 ken 33.500 e sattım...yanlıs anlama ama astranın sıfırı ocak ayında zaten 39500 ıdı...38 bın tl ye satmak cok zor bence...denk gelmıs dıyım sıze...
hocam ocak ayında aldım ben aralık kampanyası ile 40 bine mal ettim 2012 model opel astrayı..geçen sene ocak ayında 35 liraya kadar verdiler..

bu cıty olayıda sans sanırım kardesım :) babam hala 2007 grande kullanır cıty problemı yok....bende 2009 vardı ondada yoktu...evoda zaten yok....eskı kasada cok cıkar 2005 punto vardı ondada cıkmadı...sımdı bravo da hıııc oyle sorun duymadım....bence fıat bu sorunu 2006 da cok yasadı ve ustunden attı gıbı bısey oldu
geçenlerde sitede evosu olan bir arkadaşın city motoru değişti..yani bu olay evolara da sıçradı..city olayı tamamen şans beyaz eşya gibi aslında olabilir bu gibi durumlar yine de sıkıntı yok ama fiat ın müşteriye bu tutumu yansıtmaya çalışması hiç hoş değil..yoksa aksaklık elbet olur ama bunu kabul etmesi şart..

Dostum şunu da unutmayalım ama astra ağır birazda kalkışlarda onun da etkisi olabilir
kesinlikle etkisi var hocam düşünsene evonda sürekli 3 yetişkin adam dolaştırıyorsun...aracınıza 3 kişi bindiğinde yani aracınız full dolu olduğunda siz ağırlığı hissetmiyor muydunuz? bence bu durum sıkıntı değil hatta ben 1 litre fazla yakmasına falan razıydım ki gel gelelim emotion şehir içi 6.5 yakıyordu şu anda astram 6.1 gösteriyor..

oz.frkn
19/06/2012, 22:40
ilginç.

evo_dynmc
20/06/2012, 16:46
kayınbiraderim 2012 benzinli astra classic aldı, dizel modelinde arkadaşın karşılaştığı iki noktaya ben de değinmek istiyorum.

-araba biraz hızlı gitmeye başlarsa 110 civarında bile titreme yapıyordu araç daha 2-3 günlükken test ettim, direksiyondaki titremeyi hissedince açıkçası biraz tırstım yavaşladım çünkü aynı yolda ve virajlarda benim araçla hiçbir sorun olmadan gidebiliyordum.

-direksiyonu da gerçekten çok sert, city motordan sonra bu ağır gelmişti, indiğimde sol kolumdaki ağırlığı hissediyordum.

tayfux
20/06/2012, 21:08
kayınbiraderim 2012 benzinli astra classic aldı, dizel modelinde arkadaşın karşılaştığı iki noktaya ben de değinmek istiyorum.

-araba biraz hızlı gitmeye başlarsa 110 civarında bile titreme yapıyordu araç daha 2-3 günlükken test ettim, direksiyondaki titremeyi hissedince açıkçası biraz tırstım yavaşladım çünkü aynı yolda ve virajlarda benim araçla hiçbir sorun olmadan gidebiliyordum.

-direksiyonu da gerçekten çok sert, city motordan sonra bu ağır gelmişti, indiğimde sol kolumdaki ağırlığı hissediyordum.
hocam o aracın kesinlikle rot-balansı yok ben 180-190 yaptım Aydın otobanında daha araç 2 günlüktü tek bir titreme yoktu araçta..üstelikte dizel..