PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek devir^^Alçak devir????



rmzn
29/05/2012, 00:03
Arkadaşlar öncelikle mrb foruma yeni dahil oldum. hemen ilk soruyu patlatayım dedim. Aracımız 1.4 Punto Evo Dynamic 77 hp. Ben aracı şehir içinde kullanırken 2500 ila 3000 devir aralığında vites değiştiriyorum. Babam ise 2000 yada en fazla 2300 devir aralığında kullanarak vites değiştiriyo ve aracı ekonomik kullandığını iddia ediyo.Sizce bu doğru mu??? Artı ve eksileri nelerdir???
Diğer sorum ise Ben arasıra (500 km de bir tabi fırsat olursa) aracı 4 viteste 5000 devire felan çıkarıyorum tabi araç bağırıyo aracın km 3000 yeni oldu sizce bu aracımın motoruna zarar verir mi???
Düşüncelerinizi ve görüşlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
**** En kısa sürede resimleri eklicem****
****TEŞEKKÜRLER****

cpeloo
29/05/2012, 00:14
Sende normal kullanıyorsun ama babana kesinlikle katılıyorum bana görede ekonomik kullanım o sihirli aralikta kalıyor.

alpimmm
29/05/2012, 00:18
Ramazan merhaba, öncelikle hoşgeldin kardeş,
ben de senin gibi kullanıyordum 1.4 puntomu.(2500-3000)
2000-2500 devirde değiştirince 60-70 km hızda 5. vitese geçmek zorunda kalıyorsun,
2000 devirde de araç boğuluyor bence.
4'den 5'e geçerken 5000 devirlere çıkmak normal ve motora zarar vermez, tüm yol boyunca yüksek devirlerde kullanmak zararlı.

aykutisci
29/05/2012, 00:30
benzinli aracda istediğin düşük devirde kullanabilirsiniz motora zararı olmaz

Bolu_Beyi
29/05/2012, 00:57
En ideal vites değiştirme aralığı bencede. 2500-3000 'dir. Fakat bu rampalarda ve hızlanma isteğinize göre değişebilir.

Porque
29/05/2012, 01:17
Hocam araban yeni ve bence yeni arabayı açmak için basmak gerekir. Motorunu aç arabanın motoru açılıp kendine gelsin. Hatta imkanın varsa bi uzun yol yap. Ondan sonra eğer ekonomik kullanmak istiyorsan normal yolda en ideali 2200-2300 devirde bir vites değiştirmek. İsteğine göre 2500-3000 devir arası da normal ama bana sorarsan 2500 deviri geçirme. Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız güler yüzle kullanın...

crunonur
29/05/2012, 01:24
multijet motorun maksimum torku 1750dir.Yani vites değiştirdiğin zaman 1750 devirde kalırsan bi sonraki viteste yakıt tasarrufunu artırmış oluyorsun.Bunun içinde 1. ve 2. vitesleri 2750 devirde 3-4 ve 5. vitesleri 2300 devir civarında değiştirirsen yani vites yükseltirsen maksimum yakıt tasarrufu sağlıycağın kanaatindeyim.iyi forumlar :)

efe_erdem
29/05/2012, 03:44
2500 devır ıdealdır 2000 devır ıse erken vıtes degıstırmek ıcın. Arada tabıkı devırlı kullanablrsın . 5000 devır nedır kı hızlanrken hıc mı basmıosun zaten gaza :)

M@GIC
29/05/2012, 11:45
ekonomik kullmak için 3000 geçmeden ve 2000 altına düşmeden kullanbilirsin. avans vurdurmadığın müddetçe düşük devir benzinli için sorun olmaz.

Birde bazı insanlar şu hataya düşüyor az yaksın diye düşük devirde giderken araç çekiştn düşüyor özellikle rampa çıkarken ve gaza fazla yükleniyor, onun yerine vitesi küçültmek daha ekonomiktir.

Anı hızlanma gereksiniminde devir bandının sonuna kadar kullanbilirsin. Tek dikkat etmen gerek nokta yüksek devirde uzun süre tutmaman ve 5 ten 3 atma ya da 4 ten 2 atma şeklinde ani yükleme yapmamak.

fotobelit
29/05/2012, 12:04
multijet motorun maksimum torku 1750dir.Yani vites değiştirdiğin zaman 1750 devirde kalırsan bi sonraki viteste yakıt tasarrufunu artırmış oluyorsun.Bunun içinde 1. ve 2. vitesleri 2750 devirde 3-4 ve 5. vitesleri 2300 devir civarında değiştirirsen yani vites yükseltirsen maksimum yakıt tasarrufu sağlıycağın kanaatindeyim.iyi forumlar :)
Katılıyorum..2 den 3 geçtikten sonra, devir 2000 in altına düşmemeli..

etufan
29/05/2012, 12:14
Devir farklılıklarının zararları ya da yararları hakkında bilgim yok malesef ama bir konuda eminim çünkü son iki yakıt alımımda hassasiyetle test ettim, hatta yolum ve güzerhahlarım aynı olsun ekstra biryerler olmasın diye kastım kendimi... Baban kesinlikle haklı 2000-2500 arasında kullanınca yakıtta çok ciddi bir tasarruf oluyor ama 2500-3000 'e çıkınca yakıt seni üzüyor. 20 TL lik gazda 30 KM fark olur mu kardeşim, oluyor işte... Var sen hesapla 50 TL sini, 100 TL sini...

celenlee
29/05/2012, 14:14
ekonomik kullmak için 3000 geçmeden ve 2000 altına düşmeden kullanbilirsin. avans vurdurmadığın müddetçe düşük devir benzinli için sorun olmaz.

Birde bazı insanlar şu hataya düşüyor az yaksın diye düşük devirde giderken araç çekiştn düşüyor özellikle rampa çıkarken ve gaza fazla yükleniyor, onun yerine vitesi küçültmek daha ekonomiktir.

Anı hızlanma gereksiniminde devir bandının sonuna kadar kullanbilirsin. Tek dikkat etmen gerek nokta yüksek devirde uzun süre tutmaman ve 5 ten 3 atma ya da 4 ten 2 atma şeklinde ani yükleme yapmamak.


70le 5. viteste giden fireları,ani hızlanma için 3'e atmanın bir problem yaratamyacağı kanısındayım :)

Ki 4-5 dişli oranları çok yakın olduğu için bizim araçlarda, pek birşey değişmiyor 5'ten 4 geçince..

ABNEW
29/05/2012, 16:01
Arkadaşlar öncelikle mrb foruma yeni dahil oldum. hemen ilk soruyu patlatayım dedim. Aracımız 1.4 Punto Evo Dynamic 77 hp. Ben aracı şehir içinde kullanırken 2500 ila 3000 devir aralığında vites değiştiriyorum. Babam ise 2000 yada en fazla 2300 devir aralığında kullanarak vites değiştiriyo ve aracı ekonomik kullandığını iddia ediyo.Sizce bu doğru mu??? Artı ve eksileri nelerdir???
Diğer sorum ise Ben arasıra (500 km de bir tabi fırsat olursa) aracı 4 viteste 5000 devire felan çıkarıyorum tabi araç bağırıyo aracın km 3000 yeni oldu sizce bu aracımın motoruna zarar verir mi???
Düşüncelerinizi ve görüşlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
**** En kısa sürede resimleri eklicem****
****TEŞEKKÜRLER****


Hoşgeldin Ramazan,

Yakıt tüketimi devirle doğru orantılıdır.Yani ne kadar yüksek devir o kadar yüksek tüketim.Bunun dışında ani hızlanmalar da tüketimi etkiler.Arada sırada limitör devirlerine ulaşmak motora zarar vermez.Ancak 5000-6000 gibi devirlerde gitmemek gerekli.Bu devire ulaştığında vites büyütmek lazım...

rmzn
30/05/2012, 23:50
Sende normal kullanıyorsun ama babana kesinlikle katılıyorum bana görede ekonomik kullanım o sihirli aralikta kalıyor.


Ramazan merhaba, öncelikle hoşgeldin kardeş,
ben de senin gibi kullanıyordum 1.4 puntomu.(2500-3000)
2000-2500 devirde değiştirince 60-70 km hızda 5. vitese geçmek zorunda kalıyorsun,
2000 devirde de araç boğuluyor bence.
4'den 5'e geçerken 5000 devirlere çıkmak normal ve motora zarar vermez, tüm yol boyunca yüksek devirlerde kullanmak zararlı.


benzinli aracda istediğin düşük devirde kullanabilirsiniz motora zararı olmaz


En ideal vites değiştirme aralığı bencede. 2500-3000 'dir. Fakat bu rampalarda ve hızlanma isteğinize göre değişebilir.


Hocam araban yeni ve bence yeni arabayı açmak için basmak gerekir. Motorunu aç arabanın motoru açılıp kendine gelsin. Hatta imkanın varsa bi uzun yol yap. Ondan sonra eğer ekonomik kullanmak istiyorsan normal yolda en ideali 2200-2300 devirde bir vites değiştirmek. İsteğine göre 2500-3000 devir arası da normal ama bana sorarsan 2500 deviri geçirme. Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız güler yüzle kullanın...


multijet motorun maksimum torku 1750dir.Yani vites değiştirdiğin zaman 1750 devirde kalırsan bi sonraki viteste yakıt tasarrufunu artırmış oluyorsun.Bunun içinde 1. ve 2. vitesleri 2750 devirde 3-4 ve 5. vitesleri 2300 devir civarında değiştirirsen yani vites yükseltirsen maksimum yakıt tasarrufu sağlıycağın kanaatindeyim.iyi forumlar :)


2500 devır ıdealdır 2000 devır ıse erken vıtes degıstırmek ıcın. Arada tabıkı devırlı kullanablrsın . 5000 devır nedır kı hızlanrken hıc mı basmıosun zaten gaza :)


ekonomik kullmak için 3000 geçmeden ve 2000 altına düşmeden kullanbilirsin. avans vurdurmadığın müddetçe düşük devir benzinli için sorun olmaz.

Birde bazı insanlar şu hataya düşüyor az yaksın diye düşük devirde giderken araç çekiştn düşüyor özellikle rampa çıkarken ve gaza fazla yükleniyor, onun yerine vitesi küçültmek daha ekonomiktir.

Anı hızlanma gereksiniminde devir bandının sonuna kadar kullanbilirsin. Tek dikkat etmen gerek nokta yüksek devirde uzun süre tutmaman ve 5 ten 3 atma ya da 4 ten 2 atma şeklinde ani yükleme yapmamak.


Katılıyorum..2 den 3 geçtikten sonra, devir 2000 in altına düşmemeli..


Devir farklılıklarının zararları ya da yararları hakkında bilgim yok malesef ama bir konuda eminim çünkü son iki yakıt alımımda hassasiyetle test ettim, hatta yolum ve güzerhahlarım aynı olsun ekstra biryerler olmasın diye kastım kendimi... Baban kesinlikle haklı 2000-2500 arasında kullanınca yakıtta çok ciddi bir tasarruf oluyor ama 2500-3000 'e çıkınca yakıt seni üzüyor. 20 TL lik gazda 30 KM fark olur mu kardeşim, oluyor işte... Var sen hesapla 50 TL sini, 100 TL sini...


70le 5. viteste giden fireları,ani hızlanma için 3'e atmanın bir problem yaratamyacağı kanısındayım :)

Ki 4-5 dişli oranları çok yakın olduğu için bizim araçlarda, pek birşey değişmiyor 5'ten 4 geçince..


Hoşgeldin Ramazan,

Yakıt tüketimi devirle doğru orantılıdır.Yani ne kadar yüksek devir o kadar yüksek tüketim.Bunun dışında ani hızlanmalar da tüketimi etkiler.Arada sırada limitör devirlerine ulaşmak motora zarar vermez.Ancak 5000-6000 gibi devirlerde gitmemek gerekli.Bu devire ulaştığında vites büyütmek lazım...


herkese fikirleri için teşekkür ederim. Faydalı oldu Sağolun :melek: