Orijinalini görmek için tıklayınız : Ani fren ve kayma/kaza tehlikesi
matushella
15/05/2012, 17:30
Merhabalar,
Dün, Ümraniye tepeüstü kavşağında yaşadığım bir olayı paylaşmak istedim.
Tepeüstü kavşağında sol şeritteki bir aracın yanında sağ şeritte diğer araçtan biraz daha hızlı giderken (80 km) bir anda önümdeki araç durdu (yanyoldan biri önüne aniden çıktı) ve frenlemenin çok uygun olmayacağını düşündüm ve gaza yüklenip sol şeritteki arabaya makas attım ve sol şeride geçtiğim anda arabayı toparlamak için direksiyonu kırdığım anda arabamın 80 km süratle arkası kaydı. Şanslıyımki 5-6 savrulma ve ufak direksiyon hareketi ile kurtardım ve önümde de araba yoktu. Bu olayın başlangıcı ve gaza basmak için verdiğim karar saliseler içerisinde oldu. En iyi kararı verdiğimi düşünüyordum yoksa arkadan diğer arabaya çarpabilirdim.
Bu olaydan sonra Punto'nun yol tutuşu konusunda kafamda soru işaretleri doğdu. Belki çok sert manevra yaptım ondan olabilir ama aynı manevraları focus ile yapınca sadece lastikten cikleme sesi geliyor okadar. :D
Bu arabaların yol tutuşuna çok fazla güvenmemek gerektiğini düşünüyorum.
effect1903
15/05/2012, 17:39
Geçmiş olsun, öndeki aracı yakın takip ediyordunuz herhalde?
Merhabalar,
Dün, Ümraniye tepeüstü kavşağında yaşadığım bir olayı paylaşmak istedim.
Tepeüstü kavşağında sol şeritteki bir aracın yanında sağ şeritte diğer araçtan biraz daha hızlı giderken (80 km) bir anda önümdeki araç durdu (yanyoldan biri önüne aniden çıktı) ve frenlemenin çok uygun olmayacağını düşündüm ve gaza yüklenip sol şeritteki arabaya makas attım ve sol şeride geçtiğim anda arabayı toparlamak için direksiyonu kırdığım anda arabamın 80 km süratle arkası kaydı. Şanslıyımki 5-6 savrulma ve ufak direksiyon hareketi ile kurtardım ve önümde de araba yoktu. Bu olayın başlangıcı ve gaza basmak için verdiğim karar saliseler içerisinde oldu. En iyi kararı verdiğimi düşünüyordum yoksa arkadan diğer arabaya çarpabilirdim.
Bu olaydan sonra Punto'nun yol tutuşu konusunda kafamda soru işaretleri doğdu. Belki çok sert manevra yaptım ondan olabilir ama aynı manevraları focus ile yapınca sadece lastikten cikleme sesi geliyor okadar. :D
Bu arabaların yol tutuşuna çok fazla güvenmemek gerektiğini düşünüyorum.
Bu araba B segmenti, bahsettiğin focus C segmenti olacak o kadar. Abi mesela ben yolda giderken zıplaya zıplaya gidiyorum. Ne kadar iş okadar ekmek hesabı. Geçmiş olsun.
tonymontana
15/05/2012, 17:42
ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.
focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.
bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.
İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.
sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.
effect1903
15/05/2012, 17:53
ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.
focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.
bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.
İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.
sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.
Evet bizim arabaların (stok hali) yol tutuşu pek de iyi değil, örneğin orijinal 15 jantlarla virajlarda vs pek güven vermiyordu ama 16 jant 195/55 lastiğe geçince yol tutuş daha iyileşti...
hakguner
15/05/2012, 17:55
Öyle veya böyle, kurtarmışsınız kendinizi.
Geçmiş olsun.
tonymontana
15/05/2012, 18:06
Evet bizim arabaların (stok hali) yol tutuşu pek de iyi değil, örneğin orijinal 15 jantlarla virajlarda vs pek güven vermiyordu ama 16 jant 195/55 lastiğe geçince yol tutuş daha iyileşti...
abi ben bi başlıkta yazdım yemediğim laf kalmadı, madem öyleymiş de niye punto almışım, ben nasıl mühendismişim, hiç bişeyden anlamıyormuşum :D
yay takarsan aradaki farkı göreceksin, puntonun iyi yol tutmamasının sebebi ağırlık merkezinin yüksekte kalması ve yumuşak yaylara sahip olması. viraja girdiğimizde kolay kütle transferi oluyor merkezkaç kuvveti yüzünden. hem devirme momenti artıyor hem de viraj dışında iten kuvvet.
punto_multijet
15/05/2012, 18:39
eger son hareket esnasında ayagınızı biranda gazdan cektiseniz bu gayet normal bir durum onden cekişli bir arac için ancak son hareket esnasında aniden gazdan cekme yok ise lastikleri falan kontrol ettirin bence anlattıgınız hareketin neredeyse aynısını gecenlerde yapnak zorunda kaldım ki hızım 130 civarındaydı esp bile devreye girmedi. normal devam ettim snrasında
ben dedim bunu zamanında beni topa tuttular, forumdaki en kötü adam ben oldum. stock bir punto'nun yol tutuşu iyi değil. ancak sizin hareketiniz de ekstrem koşullarda olduğu için kayması normal.
focus'un izgenişliği ağırlığı ve arka süspansiyonunun bağımsız olması gibi birçok sebepten dolayı kaymaması da normal.
bizim araçların arka aksı "twist beam" denilen düz bir borudan ibaret. Burulmaya kısmen izin verdiği için "yarı bağımsız" olarak adlandırılsa da şu an için en "dandik" ve ucuz aks sistemi diyebiliriz. Araçta esp olsaydı savurmazdı o ayrı. Focus'un savrulmama sebeplerinden biri de bu olabilir eğer esp varsa.
İki araç arası mesafeyi bilen sizsiniz ama frenlemeniz daha doğru olurdu belki de. Gerçi o durumda da arkadan gelenin size vurma ihtimali var tabii.
sonuç olarak sıkıntısız atlatmışsınız geçmiş olsun.
yiğit abi esp de acil durumlarda insanı bazen şaşırtabiliyor. misal kayarken esp devreye girince arabayı yoluna sokuyor, fakat siz esp den önce ters kontra verirseniz bu defa araç kontra verdiğiniz tarafa dönüyor bi anda. arkadaşımın astrasıyla bu yüzden kaldırıma çıkıyordum bi kere az daha.
EvoKoray
15/05/2012, 19:21
ESP şart , artık standart olarak satılması lazım araçlarda , ESP paketi almadığıma pişmanım yüksek hızlarda virajlar tedirgin ediyor birdahaki aracım kesinlikle ESP li olucak
Geçen kuru zeminde boş alanda denedim 50-60 kmh hızlarda bile arkanın 2 manevrayla çok rahat kaydığını gördüm direksiyona müdahele etmezsek kontrol gidiyor , Frenlerinden son derece memnunum :)
öncelikle gecmis olsun ucuz atlatmıssınız.. bundan önceki aracım ford focus ghia idi o aracla grandeyi kıyaslamayın bence segment olarak farklı bi kere.. yol tutumu focusta gayet iyi ama bizim araclarda biraja biraz hızlı girersen allahım sana geliyorum diye dua etmeye baslıyosun.. gecmis olsun tekrardan..
tonymontana
15/05/2012, 19:49
yiğit abi esp de acil durumlarda insanı bazen şaşırtabiliyor. misal kayarken esp devreye girince arabayı yoluna sokuyor, fakat siz esp den önce ters kontra verirseniz bu defa araç kontra verdiğiniz tarafa dönüyor bi anda. arkadaşımın astrasıyla bu yüzden kaldırıma çıkıyordum bi kere az daha.
doğrudur kardeşim hiç espli araba alamadık. :)
doğrudur kardeşim hiç espli araba alamadık. :)
çokta mattah bişe değil abi boşver :)
effect1903
15/05/2012, 21:45
abi ben bi başlıkta yazdım yemediğim laf kalmadı, madem öyleymiş de niye punto almışım, ben nasıl mühendismişim, hiç bişeyden anlamıyormuşum :D
yay takarsan aradaki farkı göreceksin, puntonun iyi yol tutmamasının sebebi ağırlık merkezinin yüksekte kalması ve yumuşak yaylara sahip olması. viraja girdiğimizde kolay kütle transferi oluyor merkezkaç kuvveti yüzünden. hem devirme momenti artıyor hem de viraj dışında iten kuvvet.
Evet aynen öyle, araçlarımız yerden yüksek, ağırlık merkezi dediğin gibi yüksekte kaldığından yol tutuş iyi değil ama ben 16 jant+lastikle bu sorunu çözdüm. Dediğin gibi birde yay olursa çok daha iyileşir sanırım yol tutuş.
tonymontana
15/05/2012, 22:00
çokta mattah bişe değil abi boşver :)
öyle deme bi dahaki arabamda cruise control ve esp mutlaka olacak.
esp gerçketen çok gerekli. arkadaşımın leonu kullnamıştım full araçtı. hatta 2 gün araç bende kaldı. bin km üstünde yaptım. 80 le giderken anayolu 90 derecelik bi dönüş yaptım, yaparkende epey bi tırstım, kesin spin atarım dedim içimden ama esp devreye girdi ve yapığım saçmalığı benim adıma düzeltti. Kötü yanı ise ya mütiş bi şey diye bu sefer daha sert virajlara girdim. maşallah beni hiç üzmedi. Ama leonun yol tutuşu harikaydı bazı yerlerde esp ihtiyaç bile olmadan dönüyordu. Sırf devreye girmesi için uğraşıyorduk. ve direksiyonu mükemmeldi net cevaplar veriyordu.
Melesef gp aldığımıda bu özellikleri bulamamıştım. hatta aracı aldığım günün akşamına aracın direksiyonunda boşluk vardiye servisin yolunu tutmuştum. 195/55/16 geçtim ki tutuşu iyileşsindiye bi ara yay düşünmüştüm ama konforu bitiriyor diye orjinalde kaldım. artısıyla eksisiyle aracımı seviyorum, fanatikçe yorumlar olabiliyor. herkesin görüşüne saygı duymak gerek.
bence puntonun yol tutuşu oldukça iyi tabiki sınıfına göre, yol tutuşta en önemli etkende lastik tabiiki lastikleriniz iyi değilse en iyi araçta olsa yapacak hiç birşey kalmaz.
focus ise bir üst sınıf olmakla birlikte sınıfında en iyi yol tutuşuna sahip araçlardan biridir.
GP nin yol tutuşu kötü diyen varsa ankarada bir kaç km'lik gezi yapalım bakalım nasılmış :) elbet bir focus kadar yol tutmaz zaten focus denen araç sınıfında yol tutuş konusunda referans gösterilen bir araçtır. ancak gp'nin yol tutuşu piyasadaki tırt c segmenti bir çok araç kadar iyidir.
öyle deme bi dahaki arabamda cruise control ve esp mutlaka olacak.
abi esp yi mecburen kullanmayı allah nasip etmedi inşallahta etmesin. cc için ise kesinlikle boşa para vermek malum türkiye yollarında daha bi kere 2 dk dan uzun kullanamadım ya traktör çıkar ya bişe çıkar illaki frene basıyor insan..
since1453
16/05/2012, 09:46
ESp yi birkez kullandım oda belkide ölümden kurtardı.
E5 te orta şeritte 90-100 km arası hızla giderken sağ şeritte otobüsü sollamak isteyen bir dangalak önüme kırdı freni kökledim ABS devreye girdi bir yandan kornaya abandım.solumda araba vardı sola kıramadım.önüme kkıran araç tekrar sağ şeride kırdı resmen adamın aracı 2 teker üstünde gitti araç neredeyse takla atıyordu.solumdaki araç kaçınca tekrar sola kırdım ve kurtardım. o hızda ani fren+sol-sağ şeklinde direksiyonu çevirmem nedeniyle araç savrulma eğilimine girdi ama ESP devreye girdi ve kendini topladı.
önüme kıran yanlış hatrlamıyorsam citreon saxo takla atıcak bir konumdayken benim araç neredeyse kendini savurmadı bile o yüzden ESP li bir evo nun yol tutuşu zayıf denmesi şaşırtıyor
eexelanss
16/05/2012, 10:10
Öncelikle geçmiş olsun..
Ben hep tepki gösteriyorum araçlarınızın hakkını yiyorsunuz diye ama yine aynı şeyi söyleyeceğim.B segmentinde olan bir aracın C segmentindeki focusla yol tutuşunu kıyaslamak kesinlikle altınızdaki arabaya hakszlıktır. Fiestayla kıyaslayın corsa ile kıyaslayın yada ne bileyim başka b segmenti araçlarka kıyaslayın. Focusla kıyaslar ondaki beklentilerinizi puntodan beklerseniz hep hüsarana uğrarsınız hüsrana uğradıkçada arabadan soğursunuz. Benim 2007 model strajetim vardı. Asr esp hepsi mevcuttu araçta ve inanılmaz bir yol tutuşu vardı bunu tüm samimiyetimle söylüyorum. Bende sizin yaptığınız gibi en sol şeritte köprü çıkışında önüme çıkan araca çarpmamak için makas atmak zorunda kalmıştım ve rahat 90-100 vardı hızım belki esp nin etkisi ama hiç savrulma yaşamadım araba arkasını bırakmadı sadece ani haraketlerden dolayı büyük sarsıntı yaşadım aracın içerisinde. yani kemerim takılı olmasa sürücü koltuğundan yolcu koltuğunun camına yapışacam o derece.
Bakın şunu söyleyim puntolar kolay kolay arkayı bırakmıyor. Dikkat edin isterseniz deneyin Keskin bir viraja felan hızla girdiğinizde arkadan çok önden kayıp gitmeye başladığını göreceksiniz esp varsa eyvah gidiyorum dediğinizde bir anda kontrol elinize geçiveriyor ama yoksa allah muhafaza. her araccın bir limiti var kendi sınıfında limitleri çok iyi olan bir araç gp.
ykaya1983
16/05/2012, 11:19
GP nin yol tutuşu kötü diyen varsa ankarada bir kaç km'lik gezi yapalım bakalım nasılmış :) elbet bir focus kadar yol tutmaz zaten focus denen araç sınıfında yol tutuş konusunda referans gösterilen bir araçtır. ancak gp'nin yol tutuşu piyasadaki tırt c segmenti bir çok araç kadar iyidir.
+1
Forumda yazılan bazı yazıları gördüğümde gerçekten inanamıyorum.Grande puntonun yol tutuşunu focusla leonla kıyaslayanlar gp nin amortisörlerinin yumuşak olduğu için virajlarda yattığını söyleyenlere kadar bir sürü cümleye rastlıyorum.Bazen benim kullandığım araç mı farklın yoksa diyorum.Çünkü gp nin süspansiyon sistemi o kadar sert ki virajlarda resmen dimdik gidiyor.Bu konuda gp sadece esp li olmadığı için aracın arkasını bıraktığı için eleştirilebilir yoksa virajlarda kesinlikle yatma olmuyor.Esp olsa zaten virajlarda savurma da olmayacağı için yol tutuşu sınıfına göre dört dörtlük olur.Birçok forum sitesinde gp lerin yol tutuşunun iyi olduğunu söyleyenlerin olduğunu görememe rağmen punto forum sitesinde bu tür eleştirileri anlamıyorum.
Mesela en bariz bir örnek verecek olursam;Şu forumda vw ve opelle ilgili bir eleştiri içeren konu açsan forumun çoğunluğu eminim vw ve opelin almanların kaliteli otomobillerinden olduğunu böyle bir sorunun olamayacağı ya da böyle bir durumun normal olduğundan bahsederler.Ama tüm otomobil markalarını barındıran(şu an adını söylemeyim)Tanınmış bir forumda bu araçların da fıat renault ya da hyundaı den eksik olan yönlerini objektif olarak açıklayan çoğunluğu görüyorum.Hani bazen bizim forumda puntolarlailgili fanatiklik yapıldığı söyleniyor ya.Ben de tam tersini söylüyorum;bu forumda bazen alman araçları lehine bariz bir şekilde fanatiklik yapılıyor.
matushella
16/05/2012, 12:14
Arkadaşlar teşekkürler yorumlarınız için. Halen yaptığım hareketin en iyi kurtarma yolu olduğunu düşünüyorum. Esp yok aracımda, standart bir punto ve lastiklerim gayet iyi durumda. Aslında arabanın sınırlarını müsait zamanlarda sınadım ve nezaman kötü bir durumda kaldığımda ne kadar arabayı zorlamam gerektiğini bilmek istedim. Bütün kullandığım araçlarda bunu yaptım. Punto birçok manevrada beni hiç yüzüstü bırakmamıştı ve bu manevrayı da arabaya güvendiğim için yaptım çünkü bir çok zaman bu hareketi denemiştim ve hiç böyle birşey olmamıştı. Belki yolda bir sorun vardı, ufak bir tümsek yada kaygan bir madde bilemiyorum.
Focus ile kıyaslamak istememiştim, focusun yol tutuşuna hayranım ve bu hareketi yapmadan 1-2 gün önce sık sık kullandığım abimin focusunun lastiklerini öttürmüştüm :D İmrendim tekrar :D
Bugün aynı yoldan tekrar geçicem ve ne var yolda diye biraz inceleyeceğim.
Valla ben de iyi diyodum yol tutuşuna taki 130la ani fren yapıp otobanda savrulana kadar. Biz orta şeritten giderken yanyoldan çıkan bi insan numunesi önümüze geçmeye kalktı. Fren koydum ben de tabi çarpmamak içinde aniden sola kırdım. O anda önden kaydı araç. Sola doğru tabi. Solda araç vardı bu sefer ona çarpmamak için sağa kırdım sağa doğru kaymaya başladı bu sefer. Tekrar sola doğru hafif bi dümenleme yapınca yola tutundu araç. Hız o ara 90 olmuş. Bu kadar savrulması beni çok şaşırttı. ESP şart o kesin ama esp olmasa da bu kadar savrulmamalıydı.
Yol tutuşu iyi diyen arkadaşlar limitleri zorlamanışlar sanırım..
XPERIA Neo V ile kullanılarak gönderildi.
Budweiser
16/05/2012, 12:42
Geçmiş olsun, frene bassaydınız muhtemelen araba daha çok savrulacaktı gaza basmanız doğru bir tepki olmuş. Maalesef kontrolsüz viraja girildiğinde arka savuruyor. 3.5 Eibach ve 205 45 17 jant lastik kullanmama rağmen boş yolda arabanın sınırlarını zorluyorum ne zaman kayacak diye, kontrolsüz dönüşlerde ve virajlarda arkayı baya savuruyor. Onun dışında ben yol tutuşundan memnunum.
matushella
16/05/2012, 12:51
Bir başka konu ise, arabanın arka kısmının ağır olduğu durumlarda daha çok savrulması. herzaman arabada tek olduğum zaman girdiğim sert bir virajda daha hiç arka taraf kurtulmamıştı fakat arabada 5 kişi olduğum bir zaman (arka tarafta 3 tane tosuna yakın vardı :D ) virajda bir anda arka taraf bıraktı kendini ama kontrollü bir drift yaşadım çokta eğlenmiştik. Bu olay çok farklı oldu gerçekten şu anda neden bukadar savrulduğunu anlamış değilim.
Aracinda ESP yoksa ve sen vites kucultmeden yuksek viteste yaptiysan bu hareketi normal. ESP olmayan aracta araci gazla, direksiyonla toplarsin.
Bir başka konu ise, arabanın arka kısmının ağır olduğu durumlarda daha çok savrulması. herzaman arabada tek olduğum zaman girdiğim sert bir virajda daha hiç arka taraf kurtulmamıştı fakat arabada 5 kişi olduğum bir zaman (arka tarafta 3 tane tosuna yakın vardı :D ) virajda bir anda arka taraf bıraktı kendini ama kontrollü bir drift yaşadım çokta eğlenmiştik. Bu olay çok farklı oldu gerçekten şu anda neden bukadar savrulduğunu anlamış değilim.
ağırlık arttıkça merkezkaç kuvveti artar haliyle yol tutuş azalır
emreonur
16/05/2012, 16:37
arkadaşın da mesajlarında göreceğiniz gibi arkadan savrulma yanında önden savrulma da söz konusu olabilir özellikle hafif ve önden çekişli arabalarda. bu savrulmayı 20 km hızla bile yaşarsınız.
ESP şart , artık standart olarak satılması lazım araçlarda , ESP paketi almadığıma pişmanım yüksek hızlarda virajlar tedirgin ediyor birdahaki aracım kesinlikle ESP li olucak
Geçen kuru zeminde boş alanda denedim 50-60 kmh hızlarda bile arkanın 2 manevrayla çok rahat kaydığını gördüm direksiyona müdahele etmezsek kontrol gidiyor , Frenlerinden son derece memnunum :)
Dostum ben bu aracımda ve önceki aracımda ESP yi çok test ettim özellikle de buzlu zeminde üzerindeki orjinal lastikleriyle çok tes yaptım trafiğe kapalı alanda, 50-70 km lerdeki hızlarda aniden sol şeride hemen durmadan tekrar sağ şeride geçiş hareketini direksiyonla yaptım ve aracın arkası kayıyormuş gibi olmasına rağmen siz hiç savrulmadan kendi şeridinizde yolunuza devam ediyorsunuz, bu araçlarımı ESP li seçme gerekçem ise ilk aracımdaki başıma gelen U dan da daha keskin bir virajda kamyonla burun buruna gelmem ve Allahımın kurtarması bana ESP li araç almaya iten tek etken...
Benimde başıma geldi 110 km hızda soladoğru devam eden bir virajda ama hızım sabitken sağımda giden aracı geçiyordum , sağdaki araç önüme doğru kırınca hız sabitleyiciden çıkıp frene bastığım anda aracımın arkası onun tarafa savrulmaya başlar başlamaz esp girdi ve direksiyon müdahaleleriyle zor toparladım ama yanımdakinin babannesinin bile kulakları çınladı. oysa geçmeden önce kaç kez sellektör ve korna yapmama rağmen :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.