PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bravo T-jet 120hp Nasıl Bir Araç?



Bolu_Beyi
10/05/2012, 02:18
Arkadaşlar Merhaba. Son zamanlarda Bravo T-Jet 'ler çok ilgimi çekmeye başladı. Yıl sonuna doğru segment atlamayı düşünüyorum. Dizel taraftarı değilim. Sizlere sorum Bravo T-Jet 120hp performans olarak tatminkar mıdır? Rampalarda yada araçtaki kişi sayısı fazla olduğunda dizeller kadar güç üretip, Anlık sollamalarda ve hızlanmalarda beni hayal kırıklığına uğratır mı? Dizel kullandım rampalardaki gücü ataklığı beni yeterince etkiledi. T-Jet bundan fazlamıdır yoksa azmı?

2. bir konu ise Ekonomi. 1.4 Fire 77hp Lavato LPG 'li aracım ekonomi konusunda beni fazlasıyla şımartıyor. T-Jet araçların LPG sistemleri ile uyumu varmıdır? LPG sisteminin ücreti önemli değil sadece uyumlu olsun problem çıkarmasın, ekonomi sağlasın kafi.. T-Jet'in lpglisi Sakin kullanımda 1.4 Fire aracıma kıyasla nasıl bir ekonomi sağlar? Arada bariz fark olur mu?

Farkındayım çok soru sordum :) Ama Bravo T-Jet ya da Punto T-Jet kullanan yada bu zevki yaşamış deneyimli arkadaşlardan gelicek cevaplara minnettar kalıcağım. Şimdiden teşekkürler...

görkem koçsan
10/05/2012, 02:55
slm. abi en başta kendini rahat hissediyosun sollarken olsun kapışma durumunda olsun bu güvenide zaten araba fazlasıyla veriyo hiç orjinalini bozdurmadan fireden çok tasarruflu kullanabilirsin abi çünkü daha önceki arabam gp. fire motordu yaklaşık 2 senedir t jet dynmıc kullanıyorum arada dağlar var yakıt olsun performans olsun çok memnun kalırsın abi tavsiye ederim yalnız bujileri çok pahalı başkada herhangi sıkıntı yaratacak bişeyi yok abi kesinlikle tavsiye ederim. ibre rahatlıkla 220 ye ulaşabiliyo araba yüklüykende boşmuş gibi rahat sollayabiliyosun abi. lpg konusunda hiç bi fikrim yok abi ben lpg'ye karşı bi insanım herşeyin en güzeli bence fabrika çıkışıdır.

engincantan33
10/05/2012, 03:23
t-jet ı tam bılmıyorum bravoda ama m.jet 120 lıgı dehsetul vahset :D

emrahisilti
10/05/2012, 10:05
tjet muhtemelen mutijete göre daha performanslıdır.Öyle sollamalarda falan hiçbir sıkıntı çıkarmaz.Negatif yönü olarak yakıtını söyleyebiliriz.Şehir içi 10lt şehirdışı 7lt civarı yakıtı gözden çıkarmalısınız.(burda 5lt yaktığını iddia edenlere inanmayın)LPG ile bir fire motor kadar uyumlu olmasada güzel ayarla kullanan bir çok kişi var.

mutunch
10/05/2012, 10:32
LPG ile uyum konusunda sıkıntın olmasın, yeter ki daha önceden t-jet e montaj yapmış bir firma yapsın dönüşümünü.
Performans olarak, sollama olarak, araç boş dolu fark etmiyor o kadar çok rahat rahat istediğin performansı veriyor araba merak etme. En fazla bir vites fazla küçültürsün ;)
Ekonomi dersen muhtemelen fire dan bir miktar daha fazla yakarsın. Ben benzinli binerken uzun yolda sabit 90 civarı süratte 5,4 yol bilgisayarı ancak gerçekte 5,8 civarı değerler tutturabiliyordum. Ama ortalama 6-7 litre arası uzun yol değeri olur. LPG yaptırırsan en az 7-8 litre arası gaz tüketimin olur uzun yolda. Tabş 6 ileri şanzuman ile biraz daha tasarruflu olabilir araba, özellikle yüksek hızlarda.
Bravo biraz daha ağır olduğu için belki Puntodaki kadar atak olmaz, ama ben hiç de tsi leonlardan aşağı kalacağını sanmıyorum.

Bolu_Beyi
10/05/2012, 13:19
Şu var.. Multijet 'ler rampada bile düz yol gibi hızlanabiliyor, Hızını koruyabiliyor. T-JET'de bu mümkünmüdür? 120hp Multijet mi daha güçldür 120hp T-JET mi?

Cvp veren arkadaşlara teşekkürler anladığım kadarıyla sorun yaşayan veya memnun kalmayan arkadaşımız yok. Bravo T-jet kullanan arkadaşlardanda yorum alabilirmiyiz :)

OAGP1960
10/05/2012, 14:16
Arkadaşlar Merhaba. Son zamanlarda Bravo T-Jet 'ler çok ilgimi çekmeye başladı. Yıl sonuna doğru segment atlamayı düşünüyorum. Dizel taraftarı değilim. Sizlere sorum Bravo T-Jet 120hp performans olarak tatminkar mıdır? Rampalarda yada araçtaki kişi sayısı fazla olduğunda dizeller kadar güç üretip, Anlık sollamalarda ve hızlanmalarda beni hayal kırıklığına uğratır mı? Dizel kullandım rampalardaki gücü ataklığı beni yeterince etkiledi. T-Jet bundan fazlamıdır yoksa azmı?

2. bir konu ise Ekonomi. 1.4 Fire 77hp Lavato LPG 'li aracım ekonomi konusunda beni fazlasıyla şımartıyor. T-Jet araçların LPG sistemleri ile uyumu varmıdır? LPG sisteminin ücreti önemli değil sadece uyumlu olsun problem çıkarmasın, ekonomi sağlasın kafi.. T-Jet'in lpglisi Sakin kullanımda 1.4 Fire aracıma kıyasla nasıl bir ekonomi sağlar? Arada bariz fark olur mu?

Farkındayım çok soru sordum :) Ama Bravo T-Jet ya da Punto T-Jet kullanan yada bu zevki yaşamış deneyimli arkadaşlardan gelicek cevaplara minnettar kalıcağım. Şimdiden teşekkürler...

Bir grande punto t-jet kullanıcısı olarak t-jet in en donanımlı ve güçlü Punto olduğunu söyleyebilirim, garaj bölümünde t-jet sport başlıklı ve 180-200 HP arası olduğunu hesapladığımız t-jet ime bakabilirsiniz, bu arada marka ve model değişikliği düşündüğümden satıyorum ve teklifleri bekliyorum.:)

görkem koçsan
10/05/2012, 15:20
fire motoru bi sıkıştırın o zaman hangi motorun daha tasarruflu old. anlayacaksınız. t jetle fire motor ikiside 150 kmh'da gitsin o zaman görelim ikisinin yakıt ortalamasını her zaman güçlü araba daha az yakar ve daha avantajlıdır.

tirit
10/05/2012, 15:45
Bende 2009 model bravo t-jet var. Dualogic olarak aldım aracımı. Motor olarak kesinlikle sizi üzmeyecektir. Belirtildiği gibi bujileri pahalı, tanesi 22.5 TL ve her 20k km de değişimi isteniyor. Ben 44k km de değiştirdim ve bir problem yaşamadım. Bunu da belirtmeliyim. Ataklık konusunda 0-100 hızlanmalara baktığınız zaman t-jet motor ve aktarım olarak çok iyi bir araç. 10 sn altında hızlanan kaç araç var bakarsanız demek istediğimi anlarsınız. Yokuş kısmına gelince dizel performansı çıkarabileceğini sanmıyorum ama yine de yeterli performans verecektir. Ben araç doluyken ve klima da açıkken çok iyi performans alıyorum. Yalnız şu var. Yeni iş kurduğum ve sürekli köprüyü kullanacağımdan dolayı dizel araç bakayım dedim, aracıma değer verilmemesi bu istekten uzak durmama yol açtı. Donanım seviyelerine iyi bakmanızı tavsiye ederim. Mümkünse esp ve asr olan araçtan alırsanız çok memnun kalırsınız. Bendeki dualogic versiyonda hepsi beraber geliyor. Bu çok avantajlı. Birde araçtaki yağ filtresi fiatın 1.3, 1.4 ve 1.6 motorlarında ortak olarak kullanılıyor. Sadece bujiler özel, polen filtresini zaten kendiniz değiştirebiliyorsunuz. Lastik ebatları piyasada rahat bulunabilir ama jantlar ne yazık ki biraz sorunlu 4*98 olması zor bulunan sınıfa sokuyor. Araç ile daha çok bilgiyi benimde üye olduğum bravonun forumunda bulabilirsiniz. Yardımcı olabileceğim başka bir sorunuz ve ya sorularınız varsa yardımcı olmaya çalışırım. Kolay gelsin.

ABNEW
10/05/2012, 16:21
Cihan, fireden sonra t-jet performans olarak sana son derece yeterli gelecektir.Lpg kiti mevcut.Forumumuzda taktıran çok arkadaşımız var.Bravoyu kullanmadım ama GP Sport sahibiydim.Yakıt tüketimi konusunda birşey söylemek zor.Çünkü kullanıma göre çok değişiyor.Benim ortalamalarım şehir içi normal trafikte 7lt/100km civarıydı.Şehir dışında ise dikkatli kullanımla 5lt/100km lere kadar düşebilir.Tabi Bravom olsaydı bu değerler belki %10 yukarı çıkabilirdi,

Bravo, Puntodan sonra gerek performans gerekse konfor olarak tatmin edecektir...

eexelanss
10/05/2012, 16:31
Şu var.. Multijet 'ler rampada bile düz yol gibi hızlanabiliyor, Hızını koruyabiliyor. T-JET'de bu mümkünmüdür? 120hp Multijet mi daha güçldür 120hp T-JET mi?

Cvp veren arkadaşlara teşekkürler anladığım kadarıyla sorun yaşayan veya memnun kalmayan arkadaşımız yok. Bravo T-jet kullanan arkadaşlardanda yorum alabilirmiyiz :)

Cihan rampalarda multijet tjete göre çok daha iyidir çünkü 120 lik multijet 300nm iken 120 lik tjet 206 nm tork. Bu tork farkının illaki bir farkı olacaktır yokuşlarda ama 120lik multijet ile 120 lik tjetin fabrika verilerine baktığınızda t jet multijetten daha çabuk 0-100 km hızına ulaştığını görürsün. Performans konusunda benzin araç herzaman daha avantajlıdır. her nekadar multijetin torku 300nm olsada tjet multijetten herdaim daha performanslıdır.

engincantan33
10/05/2012, 16:48
Cihan rampalarda multijet tjete göre çok daha iyidir çünkü 120 lik multijet 300nm iken 120 lik tjet 206 nm tork. Bu tork farkının illaki bir farkı olacaktır yokuşlarda ama 120lik multijet ile 120 lik tjetin fabrika verilerine baktığınızda t jet multijetten daha çabuk 0-100 km hızına ulaştığını görürsün. Performans konusunda benzin araç herzaman daha avantajlıdır. her nekadar multijetin torku 300nm olsada tjet multijetten herdaim daha performanslıdır.

baya tartışılmıştı bu konu ama bencede tjet benzinli oldugu için daha performanslidir ama yokuslarda mujtijet fena tokatlar

Du Hast
10/05/2012, 21:20
baya tartışılmıştı bu konu ama bencede tjet benzinli oldugu için daha performanslidir ama yokuslarda mujtijet fena tokatlar
Her yokuşun bir inişi oluyor hocam :)
75 lik multijetle bile h kasa benzinli astralara yokuşlarda terletiyorum. hız 110'u geçtiği zaman anlıyorsunuz mevzuyu. benzinli araç fazla devir çevirip, max beygirini ve torkunu yüksek devirde verdiği için hız arttıkça nefesi kesilmiyor dizel gibi. şöyle 6500 devir çevirebilen dizel icat olsada azıcık rahatlasak :)

engincantan33
10/05/2012, 23:36
Her yokuşun bir inişi oluyor hocam :)
75 lik multijetle bile h kasa benzinli astralara yokuşlarda terletiyorum. hız 110'u geçtiği zaman anlıyorsunuz mevzuyu. benzinli araç fazla devir çevirip, max beygirini ve torkunu yüksek devirde verdiği için hız arttıkça nefesi kesilmiyor dizel gibi. şöyle 6500 devir çevirebilen dizel icat olsada azıcık rahatlasak :)

aynen 6500 ve dızel allahhımmm :D gercı oda olur ya dızellerın bu kadar hızlı gıdebılecegı hııııc aklıma gelmezdı yakında oda olur :d

efe_erdem
10/05/2012, 23:42
benzinli t jet mutijeti duz yolda, havada, karada her yerde tokatlar. Bunun tartısması bıle yapılmaz. Cunku t jet standart bı benzınlı araba degıldır turbo oldugu ıcın hıcbr sekılde kesılmez. Normal bi benzınlı arac yokusta turbo dızel bı aracın asagısında kalabılır ancak.

OAGP1960
10/05/2012, 23:46
baya tartışılmıştı bu konu ama bencede tjet benzinli oldugu için daha performanslidir ama yokuslarda mujtijet fena tokatlar

Sevgili kardeşim, multijet in hiçbir koşulda t-jet i geçme şansı malesef hiç yok.:)

Bolu_Beyi
11/05/2012, 01:25
Tüm Arkadaşlara Bilgi ve Tecrübe paylaşımları için teşekkürler...
Burdan anlıyorumki T-Jet turbo olmasına rağmen Dizel kadar rampada verimli değil.
Bu benim benzinli fikrimi değiştirmez. Ama Anlaşılan rampalarda yine dizeller bizi terleticek gibi :)
Otobanda kızıştığım bir dizeli düzde geçip, rampada ise beni ekmesine illet oluyorum. T-Jet bu konuda beni kurtarır demiştim ama net bir sonuç çıkmadı çıkmıcak gibide :)

OAGP1960
11/05/2012, 01:29
Tüm Arkadaşlara Bilgi ve Tecrübe paylaşımları için teşekkürler...
Burdan anlıyorumki T-Jet turbo olmasına rağmen Dizel kadar rampada verimli değil.
Bu benim benzinli fikrimi değiştirmez. Ama Anlaşılan rampalarda yine dizeller bizi terleticek gibi :)
Otobanda kızıştığım bir dizeli düzde geçip, rampada ise beni ekmesine illet oluyorum. T-Jet bu konuda beni kurtarır demiştim ama net bir sonuç çıkmadı çıkmıcak gibide :)

Sevgili Cihan kardeşim, aksine, hiçbir yol koşulunda multijet in t-jet e yetişme şansı hiç yok, yani t-jet alırsan her koşulda multijet leri oyuncak gibi geçebilirsin.:)

Burakcengizhanoglu
11/05/2012, 01:34
İstanbulda olsanız bir kayışdağı yoluna çıkarırdım sizi kararınızı verirdiniz :)

Bolu_Beyi
11/05/2012, 01:48
İşte duymak istediğim cevaplar Bunlar... ;) :)

Burakcengizhanoglu
11/05/2012, 01:50
Tjet alın pişman olmazsınız :) Punto tercih ederseniz daha hafiftir biraz daha iyi gider.Ama bravosunada bindim tjetin gayet güzel.Multijet falan hikaye olur yani :)

Bolu_Beyi
11/05/2012, 01:55
En geç sene sonu segment atlamayı düşünüyorum. Hayırlısı olur inşAllah

siromar
11/05/2012, 02:17
3.5 sene tjet sporttan sonra 6 aydir 120 bravo multijet kullaniyorum
Tjetin performansi gercekten daha iyiydi kalkis ve 0-100'u bariz tjetin daha ustundu
Rampada cok bir fark goremedim ama sanki 1.6 300 torkun verdigi bir rahatlik var ama tjette hic geri kalmiyordu
Tjet bravo fiyat olarak cok cazip 2011 ak+ skydome 36000tl civari bence bedava

Bolu_Beyi
11/05/2012, 13:32
3.5 sene tjet sporttan sonra 6 aydir 120 bravo multijet kullaniyorum
Tjetin performansi gercekten daha iyiydi kalkis ve 0-100'u bariz tjetin daha ustundu
Rampada cok bir fark goremedim ama sanki 1.6 300 torkun verdigi bir rahatlik var ama tjette hic geri kalmiyordu
Tjet bravo fiyat olarak cok cazip 2011 ak+ skydome 36000tl civari bence bedava

Deneyimleriniz benim için çok değerli. Çok teşekkür ederim. Bu konuda hemfikiriz...

efe_erdem
11/05/2012, 14:18
T jeti yokusta gecebılecek tek arac 2.0 tdi audiler 3.20 dizeller falandır ondan asagısı zorlayamaz bıle

cihankardes
25/08/2012, 18:26
Konuyu hortlatalım :)
Aracın parçaları ne alemde? Puntoya göre nasıldır fiyatları debriyaj, turbo vs.

Honor COOPER
25/08/2012, 22:10
Daha pahallı.Bakım fiyatı dizelin 2 yıl önce 600TL civarıydı.Ordan pay biçebilirsiniz.

ametist
26/08/2012, 00:35
bravonun parçaları pahalı... yürüyende stilo ile ortak malzemeler var, yan sanayisini bulursanız amenna.. yoksa bir viraj demirine beş yüz lira bayılırsınız, sırf italyada üretiliyor ve oradan geliyor diye....

Bolu_Beyi
26/08/2012, 00:58
Ne olursa olsun temiz bir Bravo denk getirsem direk alıcam pusudayım...
Ama 10gün oldu hala tık yok :S Yokmu çevrenizde falan satan

cihankardes
26/08/2012, 01:17
O zaman sıkıntı var.

kitanotr
29/08/2012, 02:44
ben 40 bın bakımına gırdım.1,6 mjet 470 tl.kı bakımlar 20 bın km de bır.