Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Boşa atınca daha mı çok yakar?



frkn1907
02/05/2012, 18:26
Arkadaşlar 1,4 Fire Aracımı boşa atınca daha mı çok benzın yakarım.Arac elımde olmadıgı ıcın olcup dogru sonuca ulasamıyorum.Bu yuzden yardımınıza ıhtıyacım var.Bu rıvayet doğru mudur ? Saygılar

tonymontana
02/05/2012, 18:43
Rivayet değil gerçeğin ta kendisi. Bi arkadaş vardı Ilgaz dağını boş viteste inen :D Viteste inerseniz, hem balatalarınızı korursunuz hemde yakıt yakmazsınız.

Ayrıca uzaktan kırmızı ışığı gördüğünüzde de motor freni kullanarak yavaşlarsanız hem yeşil yanana kadar momentumunuzu korursunuz hem de balatalarınızı.

cihankardes
02/05/2012, 18:44
doğrudur

frkn1907
02/05/2012, 19:05
Rivayet değil gerçeğin ta kendisi. Bi arkadaş vardı Ilgaz dağını boş viteste inen :D Viteste inerseniz, hem balatalarınızı korursunuz hemde yakıt yakmazsınız.

Ayrıca uzaktan kırmızı ışığı gördüğünüzde de motor freni kullanarak yavaşlarsanız hem yeşil yanana kadar momentumunuzu korursunuz hem de balatalarınızı.
boşa atma olayı tamamen hıkaye o zaman tesekkur ederım :)



doğrudur
Tesekkurler

tayfux
02/05/2012, 19:11
zaten aslına bakarsanız araba hiçbir zaman boşa alınmamalı..bizim araçlarımızda cut off denen sistem sayesinde boşa atılmadığında daha az yakıyor..

cemal arslan
02/05/2012, 19:24
siz siz olun asla boşa atmayın...

31hty31
02/05/2012, 20:42
siz siz olun asla boşa atmayın...


bosa atmanın tehlikeli oldugunu duymustum ama tam olarak tehlikenin ne oldugunu ögrenememistim acıklayabilirmisiniz acaba?

Ziyaretci037
02/05/2012, 20:45
siz siz olun asla boşa atmayın...

Frenleme olayı dışında neden böyle bişey dediğinizi merak ediyorum..

tayfux
02/05/2012, 20:54
Frenleme olayı dışında neden böyle bişey dediğinizi merak ediyorum..
birde manevra şansınız olabiliyor mesela önünüze çıkan birisi olduğunda birden kaçmanız için şansınız var ama boşa attığınızda tekrar vitese atarak zaman kaybediyorsunuz..

tonymontana
02/05/2012, 20:55
bosa atmanın tehlikeli oldugunu duymustum ama tam olarak tehlikenin ne oldugunu ögrenememistim acıklayabilirmisiniz acaba?

düz yolda hiç bir tehlike oluşturmaz. ancak eğer uzun bir yamaçtan iniyorsanız frenleriniz için tehlike arz eder. kamyonlar için "freni boşaldı" terimi kullanılır. havalı fren için gerçek mana taşısa da aslında kastedilen frenlerin "fading" olayına uğramasıdır. Balatalarımız devamlı olarak aynı frenlemeyi sağlayamazlar. Frenleme için frenleme iç faktörü denilen bir eğri vardır ve biz frenleme ivmesini bu eğri üzerinden hesaplıyoruz. Bu eğrinin bir ekseni sıcaklıktır. Kısacası fren iç faktörü dediğimiz çarpan sıcaklık arttıkça düşer. Düştüğü için yüksek sıcaklıklarda frenleme kuvvetiniz ve ivmeniz azalacaktır. Bir süre sonra tutmaz hale gelme riski doğacaktır. Bunun olma sebebi sizin aracı yokuştan motor freni yerine ayak freni ile yavaşlatarak indirmeniz olabilir. Yokuşlardan inerken yapılacak en doğru hareket ayağı gazdan çekerek vitesi yükseltip alçaltma suretiyle hızlanma-yavaşlamayı sağlamaktır. Kısacası motor freni yapmak doğru olan harekettir.

Bunun yanında cut-off sistemi de vites boştayken devreye girmez. Cut-off sistemi sensör vasıtasıyla belirli devir skalasında kalındığı durumda devrededir ve yakıt akışını kimi araçlarda minimum kimi araçlarda ise 0'a indirir diyebiliriz. Aslında teoride hiç bir zaman sıfırlanamaz.

Araçlarımızın ağırlığı çok olmadığından "fading" olayının yaşanması her ne kadar zor olsa da balatalarımızın çok aşınmaması adına ve hatta momentum kaybetmemek adına minimal seviyede fren kullanmak en doğru sürüş şeklidir.

Yukarıda da kabaca yazdım eğer uzaktan kırmızının yandığını görüyorsanız, ayağınızı gazdan çekin, motor freni ile yavaşlayabiliyorsanız hiç fren kullanmayın. Bundaki amaç eğer mümkünse frenleme ile enerji kaybetmemek (hem aracın kinetik enerjisi bakımından hem de fren hidroliğini basınçlandırmak için kaybedilen enerjiden bahsediyorum) ve ışıklarda tam duruş halinde beklemeye mahal vermemektir. Çünkü duran bir aracın ataletini yenmek için harcanan enerji yani dolayısıyla yakıt, 20km/h hızla yavaşça seyreden bir aracı tekrar hızlandırırken harcanan yakıttan çok daha fazladır.

Luc
02/05/2012, 21:16
düz yolda hiç bir tehlike oluşturmaz. ancak eğer uzun bir...

Ya da EBC Balata ve Celik Hortum takimi :)



Sent my GT-I9100 using

tonymontana
02/05/2012, 21:23
Ya da EBC Balata ve Celik Hortum takimi :)



Sent my GT-I9100 using

doğrudur hiç bilgim yok EBC ile ilgili, mutlaka performans ürünüdür.Siz kullanıyor musunuz? Fiyatları ne kadar? Bende düşünebilirim diyeceğim ama balatalarım yeni :)

Ancak ekstrem koşullar oluşmadıkça çelik hortum çok elzem değil bence.

cemal arslan
02/05/2012, 22:22
arkadaşlar genel olarak yazmışlar...

manevra kabiliyeti...
fren balataların aşınması...
yakıtın artması...

genelde etkileri bunlar

mekanik bir zararı yok...malzeme ömürleri ve sürüş kabiliyeti veya etkisi diyelim...

Luc
02/05/2012, 22:30
doğrudur hiç bilgim yok EBC ile ilgili, mutlaka performans ürünüdür.Siz kullanıyor musunuz? Fiyatları ne kadar? Bende düşünebilirim diyeceğim ama balatalarım yeni :)

Ancak ekstrem koşullar oluşmadıkça çelik hortum çok elzem değil bence.

Takimi 70 avro Green Stuff olanlarin. Iscilik haric.

Sent my GT-I9100 using

mehmetvyz
03/05/2012, 01:23
Araç boşta iken Volan dişlisi gibi hareketli parçalar yollardaki çukurlardan dolayı sarsılmazlar mı?. O parçaların sürtünmeleri artıp bulundukları yerlere zarar vermezler mi? bence vites boşa atılmamalı, hatta bozuk yerlerden geçerken mümkün olduğunca az vites değiştimeye çalışıyorum:D

segin
03/05/2012, 01:50
bugün otobanda hafif bir eğimde boşa atmayı denedim yakıt durumunu görmek için rahat 15 km gitmişimdir yakıt 6.2 den 5.9 a indi :D

mutunch
04/05/2012, 10:27
Ben de İzmir'e giderken Bozdağ inişinde yaşadığım bir tecrübeyi aktarayım.
Arabam LPG'li ve dağ inişi sırasında sürekli 2. viteste motor freni ile iniyorsunuz, ben de uzun süre gaza basılmadığı için yanma odası ve de motorun iç sıcaklığının yükselmesini biraz olsun engellemek adına arabayı benzine geçirdim.
Daha sonra arabayı tekrar lpg ye geçirmek için düğmeye bastığımda ise benzin ile gaz arasında yanan ve normal kullanımda sönmesi 1 sn bile sürmeyen sarı ışık, çok uzun süre boyunca sönmemişti, ta ki ben bir yerde gaza basana kadar.
Demek ki cut off sistemi yokuş aşağı inişlerde yakıt akışını kesiyor ;)

Bolu_Beyi
05/05/2012, 01:02
Peygamber vitesi dememişler boşuna. Yolun durumu müsaitse atın boşa bir zararı olduğunu düşünmüyorum

ermina
05/05/2012, 01:50
Arkadaşlar 1,4 Fire Aracımı boşa atınca daha mı çok benzın yakarım.Arac elımde olmadıgı ıcın olcup dogru sonuca ulasamıyorum.Bu yuzden yardımınıza ıhtıyacım var.Bu rıvayet doğru mudur ? Saygılararaç boşta iken motor rolantide çalışmak için yakıta ihtiya. duymaktadır.fakat uzun bayırlarda ve yavaşlamalarda aracı yüksek ve uygyn bir vitese alırsanız motor dönme hareketini kendi yaptığından yakıta ihtiyaç duymamaktadır.zaten yol bilgisayarı olan araçlarda vites boşta iken anlık yakıt 2 lt yada faklı birdeğer gösterir,vitesde inerseniz anlık yakıt çoğu arabada 0 olarak gözükmektedir.bazı araçlarda en dip yakıt oranı 2 lt dir sizi yanıltmasın aslında o anda çok az bir yakıt tüketmektedir.
herşeyden önemlisi aracı boşa atmak her zaman tehlikelidir.siz siz olun hem vitesde gidin hem tasarruf edin..

ermina
05/05/2012, 01:51
Ben de İzmir'e giderken Bozdağ inişinde yaşadığım bir tecrübeyi aktarayım.
Arabam LPG'li ve dağ inişi sırasında sürekli 2. viteste motor freni ile iniyorsunuz, ben de uzun süre gaza basılmadığı için yanma odası ve de motorun iç sıcaklığının yükselmesini biraz olsun engellemek adına arabayı benzine geçirdim.
Daha sonra arabayı tekrar lpg ye geçirmek için düğmeye bastığımda ise benzin ile gaz arasında yanan ve normal kullanımda sönmesi 1 sn bile sürmeyen sarı ışık, çok uzun süre boyunca sönmemişti, ta ki ben bir yerde gaza basana kadar.
Demek ki cut off sistemi yokuş aşağı inişlerde yakıt akışını kesiyor ;)aynen öyle yakıt tüketimi sıfıra inmektedir.