since1453
26/04/2012, 09:41
Arkadaşlar forma üye olduğum günden beri aracını yeni alan arakdaşlar,araba kullanmayı ilkez öğrenen arakadaşlar ve S&S+dualogic e yabancı olup kullanım klavuzunu inceleme gereği duymayan arkadaşlar ın S&S+dualogic ile ilgili olumsuz görüşleri var.deneyimlerimi paylaşmak istiyorum belki faydalı olurum.
S&S
1)S&S kullanırken aracınınızı debriyaja basarak çalıştırırsanız rampalarda Hill holder(yokuş kalkış desteği) devre dışı kalır.ve aracınız geri kaçar.bu duruma maruz kalmamak için dualogic viteslerde vitesi (+),(-) yönde 1 kez hareket ettirin.araç çalişir hill holder devreye girer ve araç geri kaçmaz.
2)S&S kırmızı ışıklarda trafiğin yoğun olmadiği yerlerde çok kullanişli bir özellik.İstanbul sahil yolu,trafik olmadiği zamanlarda İstanbul minübüs yolu gibi ışıkların yoğun olduğu yerlerde çok faydalı.
Fakat yoğun E5 trafiğinde,köprü trafiğinde kullanmak eziyetten öte değil.Bununda çözümü evolarda konsolda bulunan S tuşuna birkez basmak.
3)Kırmızı ışıkta korna duymak istemiyorsanız yeşil ışık yanmadan 1-2 sn nce vitese dokunarak aracı çaliştirin :)
4)S&S sisteminn FİATın çıkardığı bir saçmalık olduğuna inanan arakdaşlar var.Fakat S&S BMW,Mercedes,WW,Hyundai,Chavreolet vb.birçokmarkada opsiyon olarak satılan akıllı motor teknolojisidir.Birçok insan Fiatta standart olarak sunulan bu özellik için 300-400 $ gibi bir rakam ödemektedir.
DUALOGİC
1)Eco mode açıkken araç ortalama 2000-2500 devir aralığında vites yükseltir.Bu olay yakıt tasarufu sağlerken 60km hızda 5. viteste gitmenize neden olur buda aracın hantallaşmasına yol açar.eco mode kapalıyken araç atikleşir %10-15 yakıt tüketimini artırır.
2)dualogic vites sürücünün gaz tepkimelerine cevap veren bir vitestir.Eco mode açıkken bile gaza fazla yüklenirseniz 3000-4000 devir aralığında vites değişimi gerçekleşir.nazik kullanırsanız 2000 lerde değişim başlar.Bu durumda yakıt tasarufumu atiklikmi seçimi sürücüye aittir.hantal olan aracı hantallaştıran vites değil şöförün kullanım şeklidir.
3)aracın rampada boğulması,yada kalkarken hantallaığı şöför kusurudur.Aracınız düz vites bile olsa 5. viteste 60 km hızla rampa çıkmaya çalışırsanız araç boğulur vites düşürmek zorunda kalırsınız.Aracı ilk aldığımda rampalarda kantere banıyordum.:)
Rampaları aşmanın en güzel yolu dip gaza yakın gaza basmaktır.2-3 sn içinde vites 5.vitesten 2. hatta 1. vietse düşerek gerekli devri sağlıyor.Ama gaza yüklenmeyip sabit gzla çıkmaya çalişirsanız araç çamura saplanmış gibi kalır
4)5.vites 60-70 km hızla sol şeride sıçrayıp araç sollamaya çalışırsanız sol şeritte arkadan gelen araç sizi selektör yağmuruna tutar.
Bundan korunmanın en iyi yoluda vitese manuel müdehale edip vitesi (-) yönünde hareket ettirip vitesi düşürmektir.Bunun yerine ani sollama yapmıycaksanız dip gaz verip aracın vites düşürmesinide bekliyebilirsiniz.
ben düz vites araç kullanırken bile ani sollama yapıcaksam vites düşürürüm
CİTY
kesinlikle fiatın kendini aştığı bir aracı güzelleştirebilecek mükemmel bir özellik.direksiyonu serçe parmağinizla bile çevirebiliyorsunuz.İlk nesil GP lerin nerdeyse tamamında görülen kronik bir sorunu vardı.yanlış hatırlamıyorsam 2008den sonra bu oran düştü.evolarda ise bildiğim kadarıyla yok.forumda 1-2 kişi bende var diyordu ama sonra ne oldu bilmiyorum....
S&S
1)S&S kullanırken aracınınızı debriyaja basarak çalıştırırsanız rampalarda Hill holder(yokuş kalkış desteği) devre dışı kalır.ve aracınız geri kaçar.bu duruma maruz kalmamak için dualogic viteslerde vitesi (+),(-) yönde 1 kez hareket ettirin.araç çalişir hill holder devreye girer ve araç geri kaçmaz.
2)S&S kırmızı ışıklarda trafiğin yoğun olmadiği yerlerde çok kullanişli bir özellik.İstanbul sahil yolu,trafik olmadiği zamanlarda İstanbul minübüs yolu gibi ışıkların yoğun olduğu yerlerde çok faydalı.
Fakat yoğun E5 trafiğinde,köprü trafiğinde kullanmak eziyetten öte değil.Bununda çözümü evolarda konsolda bulunan S tuşuna birkez basmak.
3)Kırmızı ışıkta korna duymak istemiyorsanız yeşil ışık yanmadan 1-2 sn nce vitese dokunarak aracı çaliştirin :)
4)S&S sisteminn FİATın çıkardığı bir saçmalık olduğuna inanan arakdaşlar var.Fakat S&S BMW,Mercedes,WW,Hyundai,Chavreolet vb.birçokmarkada opsiyon olarak satılan akıllı motor teknolojisidir.Birçok insan Fiatta standart olarak sunulan bu özellik için 300-400 $ gibi bir rakam ödemektedir.
DUALOGİC
1)Eco mode açıkken araç ortalama 2000-2500 devir aralığında vites yükseltir.Bu olay yakıt tasarufu sağlerken 60km hızda 5. viteste gitmenize neden olur buda aracın hantallaşmasına yol açar.eco mode kapalıyken araç atikleşir %10-15 yakıt tüketimini artırır.
2)dualogic vites sürücünün gaz tepkimelerine cevap veren bir vitestir.Eco mode açıkken bile gaza fazla yüklenirseniz 3000-4000 devir aralığında vites değişimi gerçekleşir.nazik kullanırsanız 2000 lerde değişim başlar.Bu durumda yakıt tasarufumu atiklikmi seçimi sürücüye aittir.hantal olan aracı hantallaştıran vites değil şöförün kullanım şeklidir.
3)aracın rampada boğulması,yada kalkarken hantallaığı şöför kusurudur.Aracınız düz vites bile olsa 5. viteste 60 km hızla rampa çıkmaya çalışırsanız araç boğulur vites düşürmek zorunda kalırsınız.Aracı ilk aldığımda rampalarda kantere banıyordum.:)
Rampaları aşmanın en güzel yolu dip gaza yakın gaza basmaktır.2-3 sn içinde vites 5.vitesten 2. hatta 1. vietse düşerek gerekli devri sağlıyor.Ama gaza yüklenmeyip sabit gzla çıkmaya çalişirsanız araç çamura saplanmış gibi kalır
4)5.vites 60-70 km hızla sol şeride sıçrayıp araç sollamaya çalışırsanız sol şeritte arkadan gelen araç sizi selektör yağmuruna tutar.
Bundan korunmanın en iyi yoluda vitese manuel müdehale edip vitesi (-) yönünde hareket ettirip vitesi düşürmektir.Bunun yerine ani sollama yapmıycaksanız dip gaz verip aracın vites düşürmesinide bekliyebilirsiniz.
ben düz vites araç kullanırken bile ani sollama yapıcaksam vites düşürürüm
CİTY
kesinlikle fiatın kendini aştığı bir aracı güzelleştirebilecek mükemmel bir özellik.direksiyonu serçe parmağinizla bile çevirebiliyorsunuz.İlk nesil GP lerin nerdeyse tamamında görülen kronik bir sorunu vardı.yanlış hatırlamıyorsam 2008den sonra bu oran düştü.evolarda ise bildiğim kadarıyla yok.forumda 1-2 kişi bende var diyordu ama sonra ne oldu bilmiyorum....