Orijinalini görmek için tıklayınız : Stilo Türkiye'de neden tutulmadı cevabı işte
STILO 2001 yılında Dünya'ya gözlerini açmış C segmentinin en öfkeli çocuğudur,
2001 yılından 2012 yılı itibariyle hala üretimi devam eden bir otomobildir !
STILO, pazara 3 adet versiyonu ile giriş yaptı.
Bunlar, baz modelden en zengin donanımlısına göre; Actuel & Active & Dynamic modelleridir.
Kasa olarak, 3 kapı, 5 kapı ve MW olarak sunulmuştur. Bunun yanında her kasanın dizeli mevcuttur.
Modeller arasındaki özellikleri net olarak saymak doğru bir yaklaşım değildir STILO için.
Çünkü her modelde yıllar bazında donanımları farklılık göstermiştir.Belli başlı ayrımlardan bahsedecek olursak;
Her modelinde ABS ve EBD standarttır! Çoğu C segment araçta opsiyonel sunulur.
Actuel modellerde, alaşım jant,dijital klima, konfor paketi, stil paket, Cruise Control, ön sis farı kesinlikle olmaz !
Active modellerde, donanımlar bir hayli farklılık gösterir, alaşım jant,dijital klima, konfor paketi, stil paket, Cruise Control, ön sis farı olabilir de olmayabilirde. Dynamiclerden kati farkı ön ve arka kolçakların kesinlikle bulunmamasıdır !
Dynamic modellerde, özellikle 2003 üretimlerinde Cruise Control, dijital klima ve konfor paketi opsiyonel sunulmuştur.Bu model dynamiclerde bu özellikler bulunmayabilir ama kolçaklar olacağı için ayırım yapmanız zor olmayacaktır.
Dynamic modellerde yolcu makyaj aynası kesinlikle ışıklıdır !
2001-2002-2003 üretiminin sonuna kadar çıkan STILO'ların stop lambaları geceleri çok hoş yanar (ledli gibi), yapı olarak en güzelidir.Bu yıl üretimlerinde arka sisler plaka yanlarında harici olarak bulunur ve bagaj kapağında FIAT logosu bulunmaz.
2004-2005-2006-2007 üretimlerinde ise arka stoplar değiştirilmiş (bana göre hiç hoş yapılmamış) hemen hemen gece görüntüsü
bir gece lambası gibidir. Önceki model yıllarında arkalarda harici bulunan arka sisler bu modellerde arka stoplar içlerine alınmış ve ek olarak bagaj kapağına FIAT logosu eklenmiştir. Arka tampon dizaynı değiştirilmiştir. ( eskisi daha güzel )
2008-2009-2010 üretimlerinde ise genek makyaj daha göz çarpıcıdır.
Yan sinyaller dış dikiz aynalarına taşınmış, yan koruma çıtaları üzerlerine ince stil krom çizgiler eklenmiş, ön & arka tampon tamamen değişmiş, blackmotion modeline kararan iç dikiz aynası ilave edilmiş, jant desenleri değiştirilmiş ve krom bagaj alt çıtası eklenmiştir orjinal olarak.
STILO 2001 yılının teknolojisine göre çok fazla bir araçtır,
Easy-go (anahtarsız çalıştırma), elektrikli ısıtmalı hafızalı deri koltuk, orjinal xenon ve alarm, far yıkama,Skywindow gibi seçenekleri bulunur.
STILO, FIat'ın prestij otomobilidir ve ALFA ROMEO bantında üretilmiştir.Tamamen italyan bir araçtır. Yerli üretimi yoktur.
Araç çoğu yönüyle emsallerine fark atıyor, bunlardan başlıcaları;
Fren sisteminin, demir malzemesinden elektronik malzemesine kadar BOSCH firmasına ait olması.
( ABS,ASR,ESP sistemi BOSCH firmasının patenti altındadır. Güvenlik paketine sahip bir STILO'da ABS-EBD ye ek olarak ASR,MSR,ESP ile 6-8-10 hava yastığı bulunmaktadır.)
Klima sistemi yine BOSCH firmAsına aittir. ( Kirlilik önleme sistemi mevcuttur )
Çok nadir bulunan 15 yıl paslanmamazlık garantisi mevcuttur.
Her benzinli aracın 10.000, dizel araçların bile 15.000 km bakımları varken STILO'nun bakımları;
her 20.000 km de birdir.
Diğer aksamlarında; İtalyanın en kaliteli yedek parça markası TRW ve kendi kuruluşları olan magnetti marelli malzemeleri kullanılmaktadır. ( Ayrıca VW, kullandığı parçaları Magnetti marelliden temin eder.)
Bazı elektronik üniteler ise SIEMENS markasını taşımaktadır.
Bu kadar donanımlı ve güvenlikli bir araç Türkiye 'de neden hak ettiği yerlerde değil,
sorusuna sanırım kendiniz güzel bir cevap bulabilirsiniz...
not: stilo forevırdan alıntıdır
Ayberk0616
17/04/2012, 16:49
Paylaşımınız için teşekkürler ancak;
Aracın özelliklerinden,donanımlarından bahsedilmiş
Sorunun cevabı yok :D
sanırım şunu demek istiyorlar yazıda;
"hem sağlam, hem güvenli, hem konforlu.
servis ve parçadan kazanamayacağı için türkiye distribütörü bu aracın tutmasını istememiştir."
bana bunu düşündürdü. sorunun cevabı olarak.
Paylaşımınız için teşekkürler ancak;
Aracın özelliklerinden,donanımlarından bahsedilmiş
Sorunun cevabı yok :D
çok açık ikinci sınıf en ufak parça yok türkiyede birinci sınıf mal tutulmaz. kullandığı şu malzemelerin markalarını kontrol et yazıyorum tekrar oku
STILO, FIat'ın prestij otomobilidir ve ALFA ROMEO bantında üretilmiştir.Tamamen italyan bir araçtır. Yerli üretimi yoktur.
Araç çoğu yönüyle emsallerine fark atıyor, bunlardan başlıcaları;
Fren sisteminin, demir malzemesinden elektronik malzemesine kadar BOSCH firmasına ait olması.
( ABS,ASR,ESP sistemi BOSCH firmasının patenti altındadır. Güvenlik paketine sahip bir STILO'da ABS-EBD ye ek olarak ASR,MSR,ESP ile 6-8-10 hava yastığı bulunmaktadır.)
Klima sistemi yine BOSCH firmAsına aittir. ( Kirlilik önleme sistemi mevcuttur )
Çok nadir bulunan 15 yıl paslanmamazlık garantisi mevcuttur.
Her benzinli aracın 10.000, dizel araçların bile 15.000 km bakımları varken STILO'nun bakımları;
her 20.000 km de birdir.
Diğer aksamlarında; İtalyanın en kaliteli yedek parça markası TRW ve kendi kuruluşları olan magnetti marelli malzemeleri kullanılmaktadır. ( Ayrıca VW, kullandığı parçaları Magnetti marelliden temin eder.)
Bazı elektronik üniteler ise SIEMENS markasını taşımaktadır.
Bu kadar donanımlı ve güvenlikli bir araç Türkiye 'de neden hak ettiği yerlerde değil,
sorusuna sanırım kendiniz güzel bir cevap bulabilirsiniz...
2001 de üretilen en baba araç mercedes onunla kıyasla bakim mercedesin bu kalitede ve bu donanımda aracı varmıymış? mercedes o zamanları kumda oyun oynayan çocuk derim bu danınım ve kalitenin karşısında :D
ilkereroglu
17/04/2012, 17:09
stilo Fiatın FERRARİSİDİR
effect1903
17/04/2012, 17:11
Güzel arabaydı tabi ama kalkıpta mercedes'in bu kalitede ve donanımda aracı varmıymış dersen bence biraz abartmış olursun :)
Güzel arabaydı tabi ama kalkıpta mercedes'in bu kalitede ve donanımda aracı varmıymış dersen bence biraz abartmış olursun :)
araç en ufak vidalarına kadar 1.sınıf malzeme
adı üzerinde alfa romeo olarak üretilen bir araç fıat kuş ve kartaldan kalan kötü imajı silmek için bu aracı fıat adı altında çıkarttı. ben sana alfa romeodan bahsediyorum ;) fıat tan değil.
şuan şu cümleyle alfa romeo mecedesin gerisinde ve kıyaslanamaz dedin :D fıat adıyla çıkartılacak araç değildi alfa romeo adıyla çıkartılacak bir araçtı ;)
ve 2001 de mercedes in aynı sınıf arabalarını kıyasla volsvogen ide kıyasla bak bakalım hangisi daha kaliteli ve donanımlı bana bir tane örneğini göster
stilo Fiatın FERRARİSİDİR
zaten ferrari,alfaromeo ve fıat aynı şahsa ait markalar ;)
effect1903
17/04/2012, 17:22
araç en ufak vidalarına kadar 1.sınıf malzeme
adı üzerinde alfa romeo olarak üretilen bir araç fıat kuş ve kartaldan kalan kötü imajı silmek için bu aracı fıat adı altında çıkarttı. ben sana alfa romeodan bahsediyorum ;) fıat tan değil.
şuan şu cümleyle alfa romeo mecedesin gerisinde ve kıyaslanamaz dedin :D fıat adıyla çıkartılacak araç değildi alfa romeo adıyla çıkartılacak bir araçtı ;)
ve 2001 de mercedes in aynı sınıf arabalarını kıyasla volsvogen ide kıyasla bak bakalım hangisi daha kaliteli ve donanımlı bana bir tane örneğini göster
Peki bakalım senin dediğin gibi olsun, çocukluğumdan beri araba benim işim hangi araba ne biliyorum, onlarca araba markasınında sahibi oldum, kullandım bakmama gerek yok. (bu arada alfa romeo mercedesle kıyaslanmaz diye birşey yazmadım, bunu sen yazdın)
Peki bakalım senin dediğin gibi olsun, çocukluğumdan beri araba benim işim hangi araba ne biliyorum, onlarca araba markasınında sahibi oldum, kullandım bakmama gerek yok. (bu araba alfa romeo mercedesle kıyaslanmaz diye birşey yazmadım, bunu sen yazdın)
:D zaten bu araç alfaromeo, yani diğer adıyla fıat stilo:D sadece fıat imaj için kendi adıyla çıkarttı :D bunu demek istedim
hani sen dedin ya fıat stiloyla mersedes kıyaslanamz mersedes gerçekten bu aracın çok gerisinde bir araç
Stilo bence de çok güzel bir araçtı.Hele 3k bence hala çok güzel bir tasarıma sahip.Aynı zamanda kaliteli bir üretimdi.Ancak piyasanın en kalitelisi demek de pek doğru değil.Magnetti marelli, bosch, siemens...Bu markalar zaten birçok markaya otomobil parçası sunmakta.Örneğin 30000TL lik aracın da 60000lik aracın da abs freni aynı versiyon bosch olabilir ya da belirli bölgelerde siemens kablo kullanılmış olabilir ya da ateşlemesi magnetti marelli olabilir...
aykut_1914
17/04/2012, 18:07
2012 ve 0 km stilo lar var mı??
türkiyeye dizeli gelmediği için tutulmamış olabilir
tonymontana
17/04/2012, 18:25
Stilo bence de çok güzel bir araçtı.Hele 3k bence hala çok güzel bir tasarıma sahip.Aynı zamanda kaliteli bir üretimdi.Ancak piyasanın en kalitelisi demek de pek doğru değil.Magnetti marelli, bosch, siemens...Bu markalar zaten birçok markaya otomobil parçası sunmakta.Örneğin 30000TL lik aracın da 60000lik aracın da abs freni aynı versiyon bosch olabilir ya da belirli bölgelerde siemens kablo kullanılmış olabilir ya da ateşlemesi magnetti marelli olabilir...
aynen öyle zaten... bosch ferrariye de enjektör satıyor tata'ya da. ZF bmw'ye de otomatik şanzıman veriyor çinli üreticilere de. çok manasız bir karşılaştırma olmuş. Stilo çok fazla kronik probleme sahip bi araçtı.
utkuaydin
17/04/2012, 19:44
Donanımlı ve kaliteli bir araç olduğu aşikar da, Mercedes kıyasına girmek komik olur gerçekten.
ahmetcihanokke
17/04/2012, 20:59
2012 ve 0 km stilo lar var mı??
sanırım yok fiatın sitesindede yok ama bu arkadaş üretim var diyor ilginç...
tonymontana
17/04/2012, 21:25
sanırım yok fiatın sitesindede yok ama bu arkadaş üretim var diyor ilginç...
farklı pazarlarda hala satışta olabilir ama benim yedekparça üretiminden sahip olduğum bilgiye göre en son brezilyada 2010da bitti.
ahmet4646
17/04/2012, 22:28
Bu araca audi vw arması taksalar 50-60 bine satılır ama Fiat a olan ön yargı malesef bu duruma getirdi.
tonymontana
17/04/2012, 23:07
Bu araca audi vw arması taksalar 50-60 bine satılır ama Fiat a olan ön yargı malesef bu duruma getirdi.
ona gerek yok zaten bravo 50-60bine satılıyor. aynı sınıf araç. bravo-stilo birbirine halef-selef.
operatormurat
18/04/2012, 02:06
babamda 2003 5 kapı dynamic,kardeşimdeyse 2004 3k dynamic vardı 3k da panoramik cam tavan,abs,asr,blaupunkt cd changer,cruise control,kendi orjinal alarmı vardı,aracın jantını falan çalarlar diye en ufak eğilip kaldırılmalarda feci öterdi,özellikle iç kabindeki plasiğin ve kumaşın kalitesi mükemmeldi.en sevdiğim özelliğinden birtaneside arkadaki 3 koltuğuda ayrı ayrı öndekiler gibi yatırabiliyorduk,çok konforlu, özellikli,sürüşü çok zevkli bir araçtı hala çok seviyorum ve beğeniyorum..
SKELETER
18/04/2012, 16:49
İçi tamamda Türkiye de sedan sevilir. Bu arabanın dışı olmamış be dostlar. Demekki ülkeninde geri kalanı benim gibi düşünüyor.
operatormurat
18/04/2012, 18:17
şafak dış hatlarıda güzel,özellikle önden ve 3k nın arkadan görünümüde çekici ve hatları keskin,nekadar anlatsamda binip kullanmanız ve sonrası izlenimleriniz önemli...
SKELETER
26/04/2012, 07:26
şafak dış hatlarıda güzel,özellikle önden ve 3k nın arkadan görünümüde çekici ve hatları keskin,nekadar anlatsamda binip kullanmanız ve sonrası izlenimleriniz önemli...
Abi ne bilim Türkiye'de Golf dışında tutan hackback görmedim ben. Daha doğrusu o sınıfta tutan hackback görmedim. Misal Lancia Delta sınıfında pek çok arabaya nal toplatır, fiyatı da o araba için çok uygun ama Türkiye de 100 kişiye sor 95 i Lancia Delta dan haberdar bile değildir.
Biz toplum olarak büyük araba seviyoruz(ben sevmiyorum ayrı) Birde millette bir Fiat antipatisi var. Bunu kırmak kolay değil. Punto Evo çıktığında ilk alanlardan biri bendim. Özellikle akşam saatlerinde aracın arkadan görünüşünü gören bir kez daha bakıyordu. Fiat diyince yüzde ki salaklaşmayı farkediyordun.
Stilo da malesef bu hengame de yok olmuş bir araç. Ama suç bence Tofaş'ta yıllarca Bursa da ürettiğin tenekeleri millete kakalarsan olacağı budur. Sedan araba alırsam ne yalan söyleyim Linea düşünmüyorum. Çünkü Bursa da üretiliyor. Yerli malı yurdun malı tamamda o parayı kazanacağız diye bir taraflarımızdan ter akıyor. En iyisini istemek hakkımız.
operatormurat
26/04/2012, 11:09
aslında doğru söylüyorsun,şahin serisinin 2001 e kadar imal edildiğini sanıyorum, doğan şahin kartal serçe serisinden sonra fiat stilo insanlara kuş serisinden sonra tereddütlü bakmalarına sebep olmuştur...
uLTRa GP
26/04/2012, 12:49
ben geçen sene stilo 3 kapı ile civic 1.4 is 3 kapı arasında kalmıştım ama puntoya devam ediyorum içimde kaldı bundan sonra ki arabam 2 sinden biri olacak hele o basık civicleri gördükçe deli oluyorum
Kuş serisine de çok kızmamak lazım.Yakın geçmişe kadar üretilmesine rağmen aracın teknolojisi 40 senelikti.Fiat üretimini bitirdiği, teknolojisi geçmiş modelleri zamanında Tofaşa ürettirdi.Bizler 2000 model şahin alırken esasında 70 lerin, 80 lerin teknolojisine sahip araçlar aldık yıllardır.Sonra bu araçları o yılların teknolojisiyle üretilmiş başka markalarla karşılaştırdık ve doğal olarak kuş serisini kötüledik.2000 model şahini 1970-1980 model avrupalı bir araçla karşılaştırsak aynı sınıfta pek de fark olmadığını anlarız aslında:)
SKELETER
02/05/2012, 15:09
Bir nedende aşağıda
https://forum.grandepuntotr.com/genel/36962-gp-ve-evo-tarih-oldu.html
Bir aracın tanınırlığı, bilinirliği en az 5 yıl sonra oluyor. Misal bir Corolla, bir Focus, bir Civic yıllardır aynı isimde. Onyıllardır var. Ama Fiat'ta nasıl işler
2010 yılında piyasaya Punto Evo isminde aracı sür, 2012 yılında tarihe karışsın. Punto Evo ismini insanlar yeni öğrenmişken, üretimden kaldır.
Stilo da belki üretime, satışa devam etse bilinirliği yükselecek ve tutulacaktı.
erenemre
21/05/2012, 21:10
valla arkadaşlar sorunun cevabı türk halkı maalesef çoğu şeyde olduğu gibi arabadanda anlamıyor anlasalar sümbüle (symbol) 35-40 bin liralar vermezler.Ayrıca yukarda bir arkadaş stilo nun dış görüşüne laf etmiş bence bu arabanın tasarımını beğenmeyen özellikle 3k sını otomobil tasarımından pek anlamıyordur.Golf ve stilo yu yanyana koyunca kesinlikle stilo daha agresif ve şık olarak göze çarpıyor.benim bugüne kadar çıkan araçların içersinde en sevdiğim araçdır stilo onun agresifliği bir scirocco da birde bmw modellerinde var.
Honor COOPER
23/07/2012, 03:35
Stilo zamanında Golf-Astra-Focus ile aynı fiyat etiketine sahipti markalara körü körüne bağlı yurdum insanıda kaliteyi farkedemeyip abs opsiyonel focusları tercih etti yada jant kaaklı arka camlar manuel Golfleri!Makul bir fiyatla piyasaya sürülseydi çok daha fazla satardı şimdi Bravoda aynı kaderi paylaşıyor malesef.
Semih Kurtulmus
23/07/2012, 04:28
Stilo zamanında Golf-Astra-Focus ile aynı fiyat etiketine sahipti markalara körü körüne bağlı yurdum insanıda kaliteyi farkedemeyip abs opsiyonel focusları tercih etti yada jant kaaklı arka camlar manuel Golfleri!Makul bir fiyatla piyasaya sürülseydi çok daha fazla satardı şimdi Bravoda aynı kaderi paylaşıyor malesef.
reklam sıkıntısı da olmuştu .. birde şu 2.7 lik tek kapısı yok mu bursadan çıkmıştı deli makina ya
sorunun cevabı fazlasıyla basit, fiyat politikası. Türkiyede fiat marka aracın tutması için ya eskiden beri bilinen neden olucak -ki genelde yetmez- yada sınıfında ucuz olucak mesela polodan pahalı olsa aramızda kaç kişi punto almış olurdu? Stilodada aynı şey astra golf focustan pahalı araba satmaya kalınca elinde patladı...
ibrahim06
23/07/2012, 15:00
Ben de şöyle yazayım: şu saatten sonra az param var diye Stilo-Brava-Marea-İdea vesaire alırsanız bu saydığım arabalar sizi sinir harbine sokar. Sorun üstüne sorun çıkarırlar ve cebinizi fena yakarlar. Parçaları inanılmaz pahalıdır.
Fiatın 5 yaşını geçmiş arabaları için de geçerli bu yazdıklarım..arabanız 5 yaşını geçtiyse satın kurtulun.Palio-albea hariç.. zira onların parçalarını ucuz bulmak mümkün.
bir sürü hikaye anlatılmış ama bazı gerçekler göz ardı edilmiş.... şöyle ki:
eski bravo/brava serisi çıktığı yıl avrupada yılın aracı ödülünü almış bir araçtı.. çok sevdiğiniz golf pazar arabsı gibi gidiyorken bravoda bağımsız arka süspansiyon sistemi vardı ve o yıllarda bu özellik hiç bir avrupa c sınıfı araçta yoktu. çok güzel rakamlarda sattı... yerine stilo geldi... bravonun dönemine göre farklı ve fütüristik tasarımı yerine daha klasik, dönemini yansıtmayan nispeten kübik bir tasarım ile eski müşterilerce beğenilmedi. en önemlisi hiç bir yeni motor sunulmaqdığı gibi geriye adım sayılabilecek şekilde bağımsız arka süspansiyondan da vazgeçildi. tabi o dönemin Fiat'ın ekonomik olarak en kötü dönemi olduğunu unutmamak gerek... yeni gelen yönetim ile Fiat eski işine döndü; küçük şehir otomobilleri üretmek! punto kurtarıcı model oldu... avrupaya yeni bir segment yarattılar ki bu da doblo ile oldu, minicargo ile de iyice coştular... küçük otomobillerin şahı 500 ü de piyasaya çıkarınca C sınıfını hepten bıraktılar. mamafih sadık müşterileri kaçırmamak için yine dönemine göre emsallerinden çok daha donanımlı yeni Bravo'yu piyasaya sürdüler. stilo alt yapısı üzerine macar magna steyr tarafından kısa sürede tamamen bilgisayarda tasarlanıp modellenen ve üretilen Bravo, ne yazık ki niş bir model olmaktan ileriye gidemedi. 2011 yılında 510bin golf satılmışken 120bin bravo satıldı.
fiatın türkiyedeki imajı ile avrupadaki imajını birbirine karıştırmamak lazım. zira kuş serisi araçların üzerinde , ilk nesil hariç, fiat arması logosu göremezsiniz. hepsi tofaş üretimidir. lada da fiat lisasıyla yıllarca üretim yaptı, onda da göremezsiniz. koç gurubunun kendi kasasını doldurmak için yıllarca bizi sömürmesinin müsebbibi fiat değildir. ama adamlar o kadar güzel PR yapmışlar ki hala bir çoğumuz koçu değil de fiatı suçlamaktayız.
fiatın halihazırda avrupada bravo muadili bir C sınıfı üreteceğini düşünmüyorum. bence nissanın yolundan gidip c sınıfı olarak bir suv üreteceklerdir . yine şahsi knaatim bunun 500L olacağı yönünde.. yani 500L varken başka bir c sınıfı üretecelerini sanmam. viagio ise şimdilik sadece çin pazarını ilgilendiren bir model. dodge markasıyla amerikada iyi sattığını uluslararası medyadan okumuşluğum var.
sonuçta, stilo yenilikçi olmadığı için satmadı; hem türkiyede hem avrupada öncüsünün beşte bir kadar satamadı, çünkü yarısı kadar iyi yol tutuşu olan bir arabaya kimse para vermek istemedi.
erenemre
01/09/2012, 14:36
bir sürü hikaye anlatılmış ama bazı gerçekler göz ardı edilmiş.... şöyle ki:
eski bravo/brava serisi çıktığı yıl avrupada yılın aracı ödülünü almış bir araçtı.. çok sevdiğiniz golf pazar arabsı gibi gidiyorken bravoda bağımsız arka süspansiyon sistemi vardı ve o yıllarda bu özellik hiç bir avrupa c sınıfı araçta yoktu. çok güzel rakamlarda sattı... yerine stilo geldi... bravonun dönemine göre farklı ve fütüristik tasarımı yerine daha klasik, dönemini yansıtmayan nispeten kübik bir tasarım ile eski müşterilerce beğenilmedi. en önemlisi hiç bir yeni motor sunulmaqdığı gibi geriye adım sayılabilecek şekilde bağımsız arka süspansiyondan da vazgeçildi. tabi o dönemin Fiat'ın ekonomik olarak en kötü dönemi olduğunu unutmamak gerek... yeni gelen yönetim ile Fiat eski işine döndü; küçük şehir otomobilleri üretmek! punto kurtarıcı model oldu... avrupaya yeni bir segment yarattılar ki bu da doblo ile oldu, minicargo ile de iyice coştular... küçük otomobillerin şahı 500 ü de piyasaya çıkarınca C sınıfını hepten bıraktılar. mamafih sadık müşterileri kaçırmamak için yine dönemine göre emsallerinden çok daha donanımlı yeni Bravo'yu piyasaya sürdüler. stilo alt yapısı üzerine macar magna steyr tarafından kısa sürede tamamen bilgisayarda tasarlanıp modellenen ve üretilen Bravo, ne yazık ki niş bir model olmaktan ileriye gidemedi. 2011 yılında 510bin golf satılmışken 120bin bravo satıldı.
fiatın türkiyedeki imajı ile avrupadaki imajını birbirine karıştırmamak lazım. zira kuş serisi araçların üzerinde , ilk nesil hariç, fiat arması logosu göremezsiniz. hepsi tofaş üretimidir. lada da fiat lisasıyla yıllarca üretim yaptı, onda da göremezsiniz. koç gurubunun kendi kasasını doldurmak için yıllarca bizi sömürmesinin müsebbibi fiat değildir. ama adamlar o kadar güzel PR yapmışlar ki hala bir çoğumuz koçu değil de fiatı suçlamaktayız.
fiatın halihazırda avrupada bravo muadili bir C sınıfı üreteceğini düşünmüyorum. bence nissanın yolundan gidip c sınıfı olarak bir suv üreteceklerdir . yine şahsi knaatim bunun 500L olacağı yönünde.. yani 500L varken başka bir c sınıfı üretecelerini sanmam. viagio ise şimdilik sadece çin pazarını ilgilendiren bir model. dodge markasıyla amerikada iyi sattığını uluslararası medyadan okumuşluğum var.
sonuçta, stilo yenilikçi olmadığı için satmadı; hem türkiyede hem avrupada öncüsünün beşte bir kadar satamadı, çünkü yarısı kadar iyi yol tutuşu olan bir arabaya kimse para vermek istemedi.
stilo nun tasarımına kubik diyorsan bence sen arabadan anlamıyorsun dostum kusura bakma o kadar şık ve agresif hatları olan bir araca kubik tasarım demek komik cidden beğenmesen anlarımda stilo yu bu kadar aşağılaman çok tuhaf geldi çevremde Fiat ı hiç sevmeyen insanların bile fiat ın iki modelini sevdik biri tempra biride stilo derler
erenemre
10/09/2012, 22:21
bugün stilo kullandım gerçekten şahane bir araç bu aracın tutulmaması türk halkının aptallığındandır
Arkadaşlar stiloyu bu kadar küçümsemeyin bence, gerçekten fiatın en kaliteli donanımlı araçlarından biri, 2001 yılındaki seviyesi fiatın üstünde alfa kalitesinde, ülkemizdeki tutulmama sebebi bence parça sıkıntısı ve (kaliteli) parçalarının pahalı olması ...
Semih Kurtulmus
11/09/2012, 01:16
fiatın yaptığı en iyi araç eskiden bu yana biliyordum bu aracı özelliklerini vs.
bir arkadaşımın babası tofaşta çalışıyor ve zamanında mw çıkarmışlardı bana anlatmıştı neyin ne olduğunu reklamla alakalıydı sanırım ama unutmuşum :D
gerçekten harika araç
Arkadaşlar stiloyu bu kadar küçümsemeyin bence, gerçekten fiatın en kaliteli donanımlı araçlarından biri, 2001 yılındaki seviyesi fiatın üstünde alfa kalitesinde, ülkemizdeki tutulmama sebebi bence parça sıkıntısı ve (kaliteli) parçalarının pahalı olması ...
abi aslında olayı şu şekilde yorumlamak daha iyi olmazmı ; benim 4 senede 1 araba değiştirdiğimi düşünelim , alfa gibi kupon aracı neden alayım ? yada fiat stilo gibi ülkemize yabancı kalmış kupon bir aracı neden alayım ? yada en yeni tarhiten bir örnek vereyim arkadaşlar ben neden fiat 500'e okadar para verip paramı sokağa atayım ? şimdi burda yanlış anlaşılmasın araçlara laft etmiyorum hepsibirbirinden güzelhepsi birbirinden şahane araçlar heleki fiat 500'ü hepimiz hanımımıza almak istemezmiyiz ? elbetteki isteriz ama bu araclar bizim ülkemiz sınırları içerisinde maalesef kupon araclar , lancia delta süper bir hb ,hatta en iyi hb arac diyebilirim ama ben neden bu gibi bir kupon arac alayım , gidip golf alırım ! neden golf alırım çünkü yarın birgün lancia sorun yaparsa bana hem maaliyeti fazla hemde parça sıkıntısı çekebilirim.. yada 2. el sattıgım zaman değerinin 10katı aşşağısına satacağım onada vicdanım el vermez..
size bir örnek vereyim 1998 yılında babam ford sierrasını satıp vw bora almaya karar vermişti , bir gün derginin birinde jaguar ,vw , merco , rover , jeep bu araçların tanıtımını gördü ve rovera hayran kaldı , oturdugumuz ev 14 bin marktı (ozmnlar karamazakta oturuyorduk) , vw bora 22bin mark , rover 54bin mark merco 56bin mark jeep 70bin marktı , butun parasına kıyıp gitti rover aldı , biz aldıgımızda rover alan bayaga kisi vardı ama 2008 yılında satmaya kalktık (54bin mark 80milyar civarı para ediyor yanlış hatırlamıyorsam) 10 milyara zor sattık :) neden ? aynı dönemde çıkmış hondalar 2008 yılında 20milyardan aşşağıya satılmıyordu , işte kupon araba demek bu demek alfa romeo , lancia , rover ,jeep , jaguar , suzuki , daihatsu , nissan bu tip araçfirmaları ne kadar iyi arac üretselerde bu araba markaları ülkemiz sınırları içerisinde kupon araçlardır , bi alırken sevinirsin , bide satarken :) illet nalet etirrir adamı ,şahsen ben direk fiat punto aldım , ooooh kafa rahat , e tutulan arac , parca sıkıntım yok , ucuz :) yada bi golf yada bi polo ohh al rahat et sıkıntı yok dert yok tasa yok piyasası belli herşeyi belli , bursa lancia servisinde ersin abi vardı cok güzel bi lafı vardır , alfa batar , lancia batar , ferrari bile batar ama merak etme fiat batmaz :) tabi bu bahsettiğim ülkemiz koşulları için geçerli eminimki hindistanın fiatıda tatadır:)
Sparco34
11/09/2012, 10:04
stilo tehlikeli makina bence
volume23
11/09/2012, 10:09
İlanda ki stilo ya hasta oluyorum.
SÜT BEYAZ 17'' 4X100 JANT LASTİK - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 97962882 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-sut-beyaz-17-4x100-jant-lastik-97962882/detay/)
ROBINHOOD
04/08/2014, 23:26
STILO 2001 yılında Dünya'ya gözlerini açmış C segmentinin en öfkeli çocuğudur,
2001 yılından 2012 yılı itibariyle hala üretimi devam eden bir otomobildir !
STILO, pazara 3 adet versiyonu ile giriş yaptı.
Bunlar, baz modelden en zengin donanımlısına göre; Actuel & Active & Dynamic modelleridir.
Kasa olarak, 3 kapı, 5 kapı ve MW olarak sunulmuştur. Bunun yanında her kasanın dizeli mevcuttur.
Modeller arasındaki özellikleri net olarak saymak doğru bir yaklaşım değildir STILO için.
Çünkü her modelde yıllar bazında donanımları farklılık göstermiştir.Belli başlı ayrımlardan bahsedecek olursak;
Her modelinde ABS ve EBD standarttır! Çoğu C segment araçta opsiyonel sunulur.
Actuel modellerde, alaşım jant,dijital klima, konfor paketi, stil paket, Cruise Control, ön sis farı kesinlikle olmaz !
Active modellerde, donanımlar bir hayli farklılık gösterir, alaşım jant,dijital klima, konfor paketi, stil paket, Cruise Control, ön sis farı olabilir de olmayabilirde. Dynamiclerden kati farkı ön ve arka kolçakların kesinlikle bulunmamasıdır !
Dynamic modellerde, özellikle 2003 üretimlerinde Cruise Control, dijital klima ve konfor paketi opsiyonel sunulmuştur.Bu model dynamiclerde bu özellikler bulunmayabilir ama kolçaklar olacağı için ayırım yapmanız zor olmayacaktır.
Dynamic modellerde yolcu makyaj aynası kesinlikle ışıklıdır !
2001-2002-2003 üretiminin sonuna kadar çıkan STILO'ların stop lambaları geceleri çok hoş yanar (ledli gibi), yapı olarak en güzelidir.Bu yıl üretimlerinde arka sisler plaka yanlarında harici olarak bulunur ve bagaj kapağında FIAT logosu bulunmaz.
2004-2005-2006-2007 üretimlerinde ise arka stoplar değiştirilmiş (bana göre hiç hoş yapılmamış) hemen hemen gece görüntüsü
bir gece lambası gibidir. Önceki model yıllarında arkalarda harici bulunan arka sisler bu modellerde arka stoplar içlerine alınmış ve ek olarak bagaj kapağına FIAT logosu eklenmiştir. Arka tampon dizaynı değiştirilmiştir. ( eskisi daha güzel )
2008-2009-2010 üretimlerinde ise genek makyaj daha göz çarpıcıdır.
Yan sinyaller dış dikiz aynalarına taşınmış, yan koruma çıtaları üzerlerine ince stil krom çizgiler eklenmiş, ön & arka tampon tamamen değişmiş, blackmotion modeline kararan iç dikiz aynası ilave edilmiş, jant desenleri değiştirilmiş ve krom bagaj alt çıtası eklenmiştir orjinal olarak.
STILO 2001 yılının teknolojisine göre çok fazla bir araçtır,
Easy-go (anahtarsız çalıştırma), elektrikli ısıtmalı hafızalı deri koltuk, orjinal xenon ve alarm, far yıkama,Skywindow gibi seçenekleri bulunur.
STILO, FIat'ın prestij otomobilidir ve ALFA ROMEO bantında üretilmiştir.Tamamen italyan bir araçtır. Yerli üretimi yoktur.
Araç çoğu yönüyle emsallerine fark atıyor, bunlardan başlıcaları;
Fren sisteminin, demir malzemesinden elektronik malzemesine kadar BOSCH firmasına ait olması.
( ABS,ASR,ESP sistemi BOSCH firmasının patenti altındadır. Güvenlik paketine sahip bir STILO'da ABS-EBD ye ek olarak ASR,MSR,ESP ile 6-8-10 hava yastığı bulunmaktadır.)
Klima sistemi yine BOSCH firmAsına aittir. ( Kirlilik önleme sistemi mevcuttur )
Çok nadir bulunan 15 yıl paslanmamazlık garantisi mevcuttur.
Her benzinli aracın 10.000, dizel araçların bile 15.000 km bakımları varken STILO'nun bakımları;
her 20.000 km de birdir.
Diğer aksamlarında; İtalyanın en kaliteli yedek parça markası TRW ve kendi kuruluşları olan magnetti marelli malzemeleri kullanılmaktadır. ( Ayrıca VW, kullandığı parçaları Magnetti marelliden temin eder.)
Bazı elektronik üniteler ise SIEMENS markasını taşımaktadır.
Bu kadar donanımlı ve güvenlikli bir araç Türkiye 'de neden hak ettiği yerlerde değil,
sorusuna sanırım kendiniz güzel bir cevap bulabilirsiniz...
alıntı: ROBINHOOD
Merhaba arkadaşlar,
Bu yazı DH de topik oluştururken benim araştırmalarımın neticesinde , bilgileri toparlayıp yazdığım kendime ait bir yazıdır.Keşke bunu alıntıdır diye yazarken '' ROBINHOOD '' dan alıntı olduğunu yazsaydınız.
Ben 2006 yılından bu yana STILO kullanırım ( 1.6 actuel & 1.6 dynamic ve 1.9JTD dynamic ) ben kronik hiçbir arızasına rastlamadım.Şuan kullandığım aracım ise sahibindende ilandadır.2004 model olmasına rağmen halihazırda çoğu C segment aracı geride bırakır.
dediğim gibi 2012 yılına kadar brezilya fabrikasında üretilip satılmıştır ama sadece Güney Amerika ülkelerinde satıldı !
Merhaba arkadaşlar,
Bu yazı DH de topik oluştururken benim araştırmalarımın neticesinde , bilgileri toparlayıp yazdığım kendime ait bir yazıdır.Keşke bunu alıntıdır diye yazarken '' ROBINHOOD '' dan alıntı olduğunu yazsaydınız.
Ben 2006 yılından bu yana STILO kullanırım ( 1.6 actuel & 1.6 dynamic ve 1.9JTD dynamic ) ben kronik hiçbir arızasına rastlamadım.Şuan kullandığım aracım ise sahibindende ilandadır.2004 model olmasına rağmen halihazırda çoğu C segment aracı geride bırakır.
dediğim gibi 2012 yılına kadar brezilya fabrikasında üretilip satılmıştır ama sadece Güney Amerika ülkelerinde satıldı !
Yazının sonunda yazıyor alıntı robinhood diye
SKELETER
05/10/2015, 16:38
Ve bravoda stilo gibi tarihe karışırr
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.