PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Amörtisör ömrü



yigit can
17/04/2012, 13:34
Arkadaşlar ben amörtisörlerin ömrünü merak ediyorum. Tabiki bu yol ve kullanım şartlarına göre farklılık arzedecektir.Bunun ortalaması nekadardır?

tonymontana
17/04/2012, 13:37
100000km dayanacak şekilde tasarlanıyor.

ilkereroglu
17/04/2012, 13:39
ilk çukurda patlıyor?

GP COSKUN
17/04/2012, 13:41
ortalama olarak türkiye şartlarında 60 ila 80 bin km dir
fakat aracın yük ve kullanıldığı yol koşullarına göre değişkenlik gösterir
anadoluda 10 binde 20 binde bir değiştiren çoktur
amortisörün baş düşmanı çukur ve kasislere frenle girmektir

makeles
17/04/2012, 19:39
80bin km oldu..

şimdilik sorun yok gibi..

nasıl bir fark hissedebilirim?

değiştirilmesi gerektiğini nasıl anlarım?

darkman
17/04/2012, 19:47
spor yay takılı bende ömrü kısaltıyordur kesin

tonymontana
17/04/2012, 21:19
spor yay takılı bende ömrü kısaltıyordur kesin

evet kısaltıyor, çünkü amortisörün pistonu olması gereken strokta çalışmıyor. Hatta sönümlemesi gereken kuvvetleri de sönümlememe ihtimalini göz önüne alırsak bağlantı yerlerinde de zamanla hasar oluşabilir. bu arada ben de yay kullanıyorum. :D

Patlak amortisörü ise kesin hissedersiniz. Lokur lokur sesler gelmeye başlar, sönümleme kabiliyeti çok düşer, ufak çukurlarda bile hızlıca büyük çukurlara girmiş gibi hissedersiniz.

darkman
17/04/2012, 21:50
amortisör takozları bende ses yapıyor sıfırda taksak yaydan dolayı 2 aya aynı sesler geliyor punto ile aynı takozlarım sizlerde böyle sorunlar varmı?

tonymontana
17/04/2012, 22:22
bende ne olduğunu kestiremediğim bir ses var sanıyorum rulmandan geliyor ama yaydan önce de vardı. Yay sebep değil takozun paslanmasına, ancak yere daha yakın olduğundan daha fazla su sıçrıyorsa oluyordur.

GP COSKUN
18/04/2012, 11:56
80bin km oldu..

şimdilik sorun yok gibi..

nasıl bir fark hissedebilirim?

değiştirilmesi gerektiğini nasıl anlarım?



80 bin oldu diye amortisör değişmesi gerekmez tabiki 150 bin gidende oluyor
baştan söylediğimiz gibi kullanımla direk alakalı

nasıl anlarıza gelince
en büyük belirtileri

çukurlarda ve kasislerde lakırtı ve lok lok diye vurma sesi
virajlarda ve ani sağ sollarda savrulma
aracı lifte kaldırıp amortisörlere baktığınızda amortisörlerde yağ sızıntısı gibi belirtiler amortisörlerinizin ömrünü tamamladığına işarettir

Ziyaretci046
18/04/2012, 13:50
bende ne olduğunu kestiremediğim bir ses var sanıyorum rulmandan geliyor ama yaydan önce de vardı. Yay sebep değil takozun paslanmasına, ancak yere daha yakın olduğundan daha fazla su sıçrıyorsa oluyordur.

sen o yayları kim taktıysa sana kıyak yapmamış o rulmanları söker bi güzel yağlardı bi daha işcilik vermezdim şimdi gene sökülcek ben spor helezon ya da amortisör değiştirirken rulmanlarını yağlmadan hayatta takmam punto da lineada...