Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kat iptali - Headers - Düz Boru - Son Susturucu



F3000
02/03/2012, 17:04
Arkadaşlar aracıma güzel bir egzos sistemi yapacağım fikirlerinize ve bilgilerinize ihtiyacım var şimdi sorularım şunlar:

1- Kat iptali yaptırmalımıyım ? Yaptırırsam içinimi boşalttırayım yoksa söktüreyimmi?
2- Headers için düşünceleriniz ?
3- Düz boru kaçlık olmalı bizim araçlar için ?
4 - Son susturucu seçimi hangi model ve markadan olmalı ?

Amaç güzel bir ses ve az da olsa performans artışı..

Merak ettiklerim bunlar, Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..

Ziyaretçi051
02/03/2012, 18:37
muayeneye gittiğinde problem çıkmasın katalitiği söktürdüğün için veya boşalttığın için

F3000
02/03/2012, 18:42
boşaltma olduğu zaman problem olmuyor diye biliyorum abi yine de tam emin değilim

Ayberk0616
02/03/2012, 20:48
Atmosferik motorlu 1.4-1.6 araçlarda genelde düz boru çektirince alt devirler ölüyor üst devirler fazlasıyla canlanıyor eğer üst devirleri fazla kullanmıyorsanız komple düz boru sizin için dez avantaj olur.Ama kat iptali headırs sonada güzel bi susturucu takabilirsiniz.Katın için boşaltıp takarsanız alttan bakıldığında katın üstünde kaynak vs gözükmezse sıkıntı olmuyor ama katı görünen yerden açıp boşaltırsanız bakan adam kaynak görürse azcıkta işten anlarsa uyanır.Ters taraftan açıp boşaltılabilir yada kat görünümlü içi boş kutular var onlardan takılabilir

F3000
02/03/2012, 21:05
Peki bu boş kat görünümlü kutular belli yerlerde satılıyormu, mesala site üzerinden falan bir ürün olarak yoksa çıkma bulucaz ? Son susturucu olarak ta şuan aklımda otto var gp lerde başarılı diyorlar sizin varmı bi öneriniz marka ve model olarak ?

Ayberk0616
02/03/2012, 21:11
Peki bu boş kat görünümlü kutular belli yerlerde satılıyormu, mesala site üzerinden falan bir ürün olarak yoksa çıkma bulucaz ? Son susturucu olarak ta şuan aklımda otto var gp lerde başarılı diyorlar sizin varmı bi öneriniz marka ve model olarak ?

Marka model önericeğim bişey yok otto güzeldir zaten.Eksozcuların çoğunda kat görünümlü boş kutular var.Bulunduğunuz ildeki iyi eksozculara gidin onlar size yardımcı olur :)

F3000
02/03/2012, 21:49
Teşekkürler :)

Ayberk0616
02/03/2012, 22:13
Headrs olayıda baya maliyetli tutar aracınızada fark edilir bi katkısı olmaz bu yüzden hiç bulaşmayın.Siz kat iptali yapın sona bi otto susturucu fln koyun güzelde bi hava filtresi tamamdır

F3000
02/03/2012, 22:22
Headers 150 TL ye buldum sanayide bi egzos ustasında Adana dan getirtirecekmiş

Ayberk0616
02/03/2012, 22:24
Headrs her arabaya uyan bişey değil belli genişlik belli açılar hesaplanarak yapılır ankarada bu işi hakkıyla yapanlar 700-800tl para alıyorlar sadece headrs a.
150 tl çok düşük bi rakam çıkma markalı bi headrs mı ne olucak

Budweiser
03/03/2012, 12:28
Ezbere iş yapmayın hocam. Aracınızın motor hacmi düşük, sıkıştırması düşük. Nasıl kimden duydusanız yanlış sakın böyle birşey yaptırmayın aracın alt devirleri tamamen biter. Baskı balata yersiniz. Araç fabrikasyon zaten kat düz boru son susturucu şeklinde. Ayrıca siz bu aracın emmesini genişlettinizmi ki çıkışını genişletip rahatlatıyorsunuz? Sadece son susturucu Takın geçin. Eğer illa. Kat iptal ettireceğim diyorsanız. Aracınızın komple egzos tesisatını söküp. Katsız Manifold + boru çapını genişletmeden (48mm) lik boru ortaya ufak bir susturucu+ sona spor susturucu şeklinde kombine yaparsanız daha uygun olur böylece muayene zamanında orjinal ekipmanı takar rahatlıkla geçersiniz. Atmosferik yapıya sahip motorlar her zaman sıkışıtırmaya ihtiyac duyar bunun içinde egzos sistemi düz boru yapılmaz. Ancak arabanız Vtec gti gibi yüksek sıkıştırmarlı atmosferik araç olur yada Turbo olur Back pressure'a(geribasınç, egzos sıkıştırması) cok fazla ihtiyac duymaz ancak o zaman düz boru çekersiniz Aksi taktirde 1.4 8v 77 hp araca düz boru çekmek trafikte park ederken baskı balata yemekten baska birşey yaratmaz.

Budweiser
03/03/2012, 12:34
Ses ve performans istiyorsanız. Specleriniz şu yönde olmalı.
*Cold Air Intake li Açık hava filtresi.
*Bizim emmeler plastik mümkünmü bilmiyorum ama varsa porting. (portların genişletilmesi)
*Custom Katsız Manifold+performans Orta susturucu+performans son susturucu
*En önemlisi bu specleri destekleyecek yazılım. Aksi halde bu değişikliklerden fazla verim almanız beygir gücü açısından verimsiz olur.

Fakat bu işlemler sonucunda alacağınız beygir gücü çok tatminkar olmadığından ve bu işlemlerin maliyeti 1500tl yi buluduğundan kimse tercih etmiyor. Çünkü araç yapılan masrafa göre verim vermiyor. Tabiri caizse ciğersiz bir araba. O yüzden Tak hocam açık hava filtreni sonada güzel bir Egzos tak miss gibi.

F3000
03/03/2012, 15:43
Teşekkürler bilgiler için dikkate alacağım, kat iptali, orta susturucu ve sona güzle bi son susturucu şimdilik yeterli gibi duruyor.

Budweiser
03/03/2012, 23:10
Orta için t-jet orta susturucusu işinizi görebilir. Manifoldu egzosçu geçinen kasaplarda yaptırmazsanız sağlıklı olur.

F3000
24/03/2012, 19:13
Arkadaşlar kafam çok karıştı, bugün sanayiye egzos ustasına gittim kat ı iptal ettirmek için fakat usta headers koymadan kat ı iptal edersek aracın alt devirlerde çok öleceğini söyledi bunun yerine boruları genişletebiliriz dedi kat iptal etmeden ozaman performansta düşme olmayacağını fakat sesin daha tok çıkacağını söyledi.
Ama forumdaki arkadaşlar tam tersini söylüyor boruları genişletmenin alt devirlerde aracı öldüreceği kat iptalinin ses ve performansta etkili olacağını söylüyor, bende kararsız kaldım yaptırmadan geldim. Şimdi ne yapacağımı bilemedim.. ? :S

Bu arada borular içinde 100 tl fiyat çıkardı..

puntor
24/03/2012, 19:42
güldüm :D

F3000
24/03/2012, 20:00
Neye ? :)

Ayberk0616
24/03/2012, 21:32
Arkadaşlar kafam çok karıştı, bugün sanayiye egzos ustasına gittim kat ı iptal ettirmek için fakat usta headers koymadan kat ı iptal edersek aracın alt devirlerde çok öleceğini söyledi bunun yerine boruları genişletebiliriz dedi kat iptal etmeden ozaman performansta düşme olmayacağını fakat sesin daha tok çıkacağını söyledi.
Ama forumdaki arkadaşlar tam tersini söylüyor boruları genişletmenin alt devirlerde aracı öldüreceği kat iptalinin ses ve performansta etkili olacağını söylüyor, bende kararsız kaldım yaptırmadan geldim. Şimdi ne yapacağımı bilemedim.. ? :S

Bu arada borular içinde 100 tl fiyat çıkardı..
Borulara 100tl derken headırs falanda dahil mi yoksa sadece kat iptali için mi 100 tl?
Bu arada aracınız zaten 1.4 8v headırs için borular genişlerse geri basınç azalır böylece alt devirleriniz ölür araba bayılır.Siz sadece kat iptali yapın sondaki susturucunuzu remus,otto vb gibi bişey takın işinizi görücektir

F3000
24/03/2012, 21:43
Headers hariç, headersa 500 TL dedi.
Ben zaten headerstan vazgeçtim kat iptali yaptıracaktım sadece sonda da otto var fakat usta kat iptali yapıp kat görünümlü boş kutu taktığımızda alt devirlerin öleceğini söyledi ? Onun yerine kattan sonra son susturucuya kadar boruları genişletelim dedi.. Anlamadım burda konuşulanların tam tersini söyledi yani.

Ayberk0616
24/03/2012, 21:48
Headers hariç, headersa 500 TL dedi.
Ben zaten headerstan vazgeçtim kat iptali yaptıracaktım sadece sonda da otto var fakat usta kat iptali yapıp kat görünümlü boş kutu taktığımızda alt devirlerin öleceğini söyledi ? Onun yerine kattan sonra son susturucuya kadar boruları genişletelim dedi.. Anlamadım burda konuşulanların tam tersini söyledi yani.

Atmosferik 1.6 eski aracımda kat iptali(yerine kat görünümlü ortası boş kutu)51lik komple düz boru vardı sonra orjinal susturucu vardı ne yığılma ne bişey vardı.
Gayet güzel hafif cızırdama vardı üst devirlerde gayet canlıydı

Budweiser
24/03/2012, 21:51
Kat iptali vs. gerek yok çok öldürür alt deviri zaten yok. Borularıda genişletmeye gerek yok şöyle gerek yok borular zaten 48lik onu yapabileceği 51 lik tir maksimum çap daha büyürse iyice ölecektir yapılan masrafa değmez. Ancak şöyle olabilir. Boru ölçüleri aynı kalarak. Manifold + kat iptali şeklinde olabilir son yine orjinal kalabilir yada back pressure lu bir ekzos takılabilir. Bir çok seçenek mevcut ama ne yaparsak yapalım araca parasına değecek bir güç alınamıyor. Birde bunlar zincirleme reaksiyon gibi. Bu arabanın çıkış portlarını genişlettin (manifolddan itibaren tüm ekzos sistemi) bu aracın hava emişinide açman gerekecek (cold air intake sistemi + emme manifoldu portları genişletilmesi ayrıca emme plastik, plastik emmeye porting işlemi yapabilen düzgün usta yok, yada custom emme yapılması lazım, valf yuvalarının genişletilmesi lazım, uygun eksantrik lazım, bunları destekleyecek yazılım lazım) hepsi para uzun uzadıya gidiyor. İdealini sorarsan; açık hava filtre sistemi yaptırt bendekinin resmini bulabilirsem atarım, sonada güzel çok geniş kazanlı olmayan bir egzos tak. Git çok hissedilir bi değişme olmaz ama vites geçişlerindeki yığılma azalacağından seni biraz tatmin eder. Ses konusundada yeterli olur.

F3000
24/03/2012, 22:01
Yanlış hatırlamıyorsam boruları 60 lık yaparız demişti. (yanlış hatırlıyor olabilirim)
Filtre olayına gelince şuan internette bakıyorum k&n nin kutu içi performans filtresinden sipariş verecektim yanılmıyorsam sendede vardı bundan. Açık hava filtresi yerine kutu içi filtre alsam daha iyi olmaz mı ?

Budweiser
24/03/2012, 23:02
Yanlış hatırlamıyorsam boruları 60 lık yaparız demişti. (yanlış hatırlıyor olabilirim)
Filtre olayına gelince şuan internette bakıyorum k&n nin kutu içi performans filtresinden sipariş verecektim yanılmıyorsam sendede vardı bundan. Açık hava filtresi yerine kutu içi filtre alsam daha iyi olmaz mı ?

60 lık çok fazla dediğim gibi vtec araçlar gibi yüksek sıkıştırmalı atmosferiklerde ve turbolu araçlarda kullanılıyor o ölçüler. K&N var ama pek birşey farketmezsin yakıtı düşürüyor biraz bide daha sağlıklı geçirgenliğe sahip. Açık hava filtresi sevmiyorsan kutu içini tavsiye ederim temizler temizler kullanırsın. Daha iyi daha kötü yok ben yağmurlu çamurlu havalarda kış şartlarında kutu içi bahar ortası gibi açık hava filtre kitini takıyorum hatta 1-2 haftaya açık hava filtresine geçicem.

Ayberk0616
24/03/2012, 23:20
Aracınızın boruları muhtemelen 48liktir.Kat iptali yapılıp sona susturucu tamamdır.Kat iptali arabayı öldürmez aksine gaz daha rahat çıkış yaptığı için arabayı bi miktar iyileşir.1.6 megane da kat iptali rolinglerde 1.5 boy falan ilerletiyordu.Filtrede 1-2 boy arası ilerletiyor. dediğim olay 60dan 180 e gelene kadar.

F3000
25/03/2012, 02:30
Kat iptali konusunda yine kararsız kaldım, çünkü farklı yorumlar olduğu için karar veremiyorum.
Şuan için son susturucum var, k&n kutu içi filtre de tamam, boruları da ellemiyorum orjinal kalıyor. Tek sıkıntı Kat iptali yaptırmalımıyım yaptırmamalımıyım.. :S

Ayberk0616
25/03/2012, 02:37
Kat iptali konusunda yine kararsız kaldım, çünkü farklı yorumlar olduğu için karar veremiyorum.
Şuan için son susturucum var, k&n kutu içi filtre de tamam, boruları da ellemiyorum orjinal kalıyor. Tek sıkıntı Kat iptali yaptırmalımıyım yaptırmamalımıyım.. :S

Aracınız kaç model kaç km'de?
Eğer 50-60bin kmde ise kat iptali yaptırın zaten zamanla kat doluyor arabayı boğuyor.Kat iptalinin öyle dendiği ggibi alt devirleri öldüresi olmaz.Headırs gereğinden fazla geniş boru(60lık fln) yapılırsa araç ölür sadece kat iptali yapıp sona eksoz konulunca ölmez aksine rahatlar 2boy civarında iyileşir

Romeo_er2
25/03/2012, 14:26
Konu fire sa soz senindir kaancim :) en iyi sen tecrube ettin egzoz konusunu..

F3000
25/03/2012, 15:25
Araç şuan 40 bin de şuan için kat dursun ozaman az daha takılıp ileriki zaman da katı da iptal ettiririm.

Budweiser
25/03/2012, 18:07
Aracınızın boruları muhtemelen 48liktir.Kat iptali yapılıp sona susturucu tamamdır.Kat iptali arabayı öldürmez aksine gaz daha rahat çıkış yaptığı için arabayı bi miktar iyileşir.1.6 megane da kat iptali rolinglerde 1.5 boy falan ilerletiyordu.Filtrede 1-2 boy arası ilerletiyor. dediğim olay 60dan 180 e gelene kadar.



Megane konusu doğrudur. Fakat megane da 1.6 16v motor mevcut. Emme manifoldu ve portları daha geniş Aynı zamanda orta susturucu mevcut. Bizim araçlar 1.4 8v Aracın boruları 48lik kattan sonra düz boru son susturucu fabrika specleri bildiğin üzere ve vtec kadar sıkıştırma olmasada bizdede değişken zamanlı valf sistemi mevcut bu yüzden belirli bir devire kadar araç çok ölü. Ayrıca rolling de 60-180 basıldı diyorsun 2. vites 60 tan bastığın zaman devirin zaten yüksek e zaten rollinde bitire bitire gidiyorsun alt devirlere ihtiyacın kalmıyor aracın uzaması normal sıkıntı zaten egzos sisteminin alt devirleri bitirip üstleri canlandırması bahsettiğim konuda kat iptalinin bizim araçların olmayan alt devirinin öleceği. Ha şöyle olur kat iptali ortaya tjet susturucusu(ki t jet orjinal boru ölçülerini bilmiyorum olmazsa GP startjet susturucusuda olabilir) sonada orjinal birşey takılırsa araç hem çok bağırmadan ses toklaşır hemde kayıp vermez gibi geliyor bana (TEORİDE!! pratikte denemedim)

Edit: Şu konumda egzos sistemleriyle ilgili bir kaç cümlem var okursan sevinirim. Hazır sistemler mevcut ve benim dediğim gibi kat iptali olduğu zaman mutlaka ortaya susturucu konuluyor. -->
https://forum.grandepuntotr.com/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/30753-yurumeyen-1-4-fire-kalmasin.html

mkykaya
23/07/2012, 01:46
arkadaşlar benim aracım 1.4 starjet dynamic 16v 6 ileri kat iptali var aldığımda iptal edilmişti vites farkı olmaksızın 3ooo devirde gazı bıraktınızda soba bacasından içeri taş düşüyormuş şeklinde ses geliyor ve 6 vitesin hangisinde kullanırsanız kullanın 3200-3500 devirde gazı bıraktınıza patlatma yapıyor bunun sebebi nedir
ve 3 5 günde bir arıza ışığı yanıyor

Budweiser
23/07/2012, 09:57
Katalizörün olmamasından dolayı gazı bıraktığınızda ateşlemeyi keser yalnız bir miktar çiğ benzin püskürtmeye devam eder aracın yakıt sistemleri. Bunlar egzos sisteminden çıkarken egzos sıcaklığından dolayı patlar. Biz bu sesi katalizörlü egzos sisteminde duymayız. Fakat kat iptali olduğu için sizde gazı bıraktığınızda patlama sesini rahatlıkla duyuyorsunuz. Ters giden birşey yok yani. Katalizörü taktırdığınız zaman bu sesi duymazsınız. Bence hoş bir ses ama tercih meselesi siz sevmiyor olabilirsiniz. Ama çözümünüz katalizörü geri taktırmakta. Eğer içi boşaltılmış bir katalizörse geri dönüşü zor çıkmacıdan uygun fiyatlı katalizörlü egzos manifoldu bakmanız gerekecek.

mkykaya
24/07/2012, 01:04
arıza ışığınıda karışımı tam okuyamadığı için yakıyor yanılıyorsam düzeltin
anladım kat içi boşaltılmış maalesef fiyat araştımasına baktığımda araca uygun olanı servis ve dış servis diyelim liste fiyatı 2000 liraya yakın çıkması samsunda yok perşembe günü istanbula gidiyorum hazır gitmişken orada çıkmacılara bakıcam önerebilceğiniz yer varmı?

Budweiser
24/07/2012, 01:15
Yok karışımı okuyor karbon salınımını fazla okuduğu için arıza veriyor. Hani bi hata var diyor. Ben araç kullanmaya Ankarada başladım ankarada istediğiniz yeri sorun ama istanbulda sanayi namına hiçbirşey bilmiyorum. Bir bostancı sanayim var ordada aradığım şeyi bulamıyorum. Ankara çok daha derli toplu bu konuda herşeyin bir yeri var.