PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çift testle araç çalışma



comanchee
02/03/2012, 13:58
benim 2011 model evo (cruise controllü) fire 1,4 aracıma LPG takıldıkdan birkaç gün sonra sorun ortaya çıktı.Şöyleki;
Anahtarı marşa takıp 1 defa marşa basınca araç çalışmıyor ne kadar uzun basasanız basın.1 defa marş yapmadan test ışıklarını yakıp söndürüp 2.çevirmede marş yapınca araç çalışıyor ama bu şekilde aracı çalıştırıdığımda cc çalışmıyor ve açtığımda yol bilgisayarı cc aktif demesine rağmen donuyor ve kol tepki vermiyor kaptsamda paneldeki cc aaktif ışı sönmüyor.CC içinde 2 kez test yapacak şekilde gösterge paneli test ışıklarını tam marş yapmadan yakıp söndürüp 3.de marşa basarak aracı çalıştırırsam cc de sorunsuz aktif oluyor.FIAT gürses otoya götürdüm LPGden dediler sanki ilgilenmediler gibi.LPG montaj yapan yer ecu ilk testde sensörlerden hata algılıyor fakat 2.marşda bu hatayı vemediği için araç çalışıyor dediler.Bende artık aracın şehir içi kullanacaksam 1 kez test yapıp 2.de marş yapıyorum.uzun yol gidecekken ccye ihtiyaç duyduğumdan 2 test yapıp 3.cüde marşa basıyorum.bu sorunun nedeni ne olabilir.çekişte,rölantisinde vb hiçbir sorun yok.Yazım hataları için kusura bakmayın iş yerinden hızlıca yazdığım için imla biraz bozuk oldu

GP COSKUN
02/03/2012, 17:30
ne marka lpg taktırdın aracına
sakın atiker deme
l

OzzY
02/03/2012, 18:07
peki servis bilgisayara bağlayıp baktımı? eğer LPG servisinin dediği gibi hata görüp çalışmıyorsa bunların kaydediliyor olması lazım.

comanchee
02/03/2012, 19:26
Coşkun bey BRC MY11 kit takılı
Ozan bey servis, LPG yi devre dışı bıraktığımda benzinde sorunsuz çalıyor deyince 2A nın ofisine gittim.Onlar LPG nin sigortasını söktüler öyle denediler dedilerki böyle olunca beniznde sorun yok ise direk benzinle çalışması lazım bakın yine 2 marşla alıyor diyerek beni ikna ettiler kısaca ortada kaldım.aslında sorun yok ama 2-3 sene sonra satmak istediğimde sıkıntı olacak alan arkadaşa bunu anlatmak

puntor
02/03/2012, 22:08
Yazılımda bi sorun var bence bi baktır derim sorunu çözmeden ayrılma hatta......

OzzY
03/03/2012, 00:27
Coşkun bey BRC MY11 kit takılı
Ozan bey servis, LPG yi devre dışı bıraktığımda benzinde sorunsuz çalıyor deyince 2A nın ofisine gittim.Onlar LPG nin sigortasını söktüler öyle denediler dedilerki böyle olunca beniznde sorun yok ise direk benzinle çalışması lazım bakın yine 2 marşla alıyor diyerek beni ikna ettiler kısaca ortada kaldım.aslında sorun yok ama 2-3 sene sonra satmak istediğimde sıkıntı olacak alan arkadaşa bunu anlatmak

ben olayı tam anlamadım :) lpgyi devre dışı bırakınca yani içerdeki düğmeden benzine alınca tek marşta çalışıyor ancak LPGnin sigortasını sökünce 2 keredemi çalışıyor?

comanchee
03/03/2012, 18:12
ben olayı tam anlamadım :) lpgyi devre dışı bırakınca yani içerdeki düğmeden benzine alınca tek marşta çalışıyor ancak LPGnin sigortasını sökünce 2 keredemi çalışıyor?

ozan bey o şekilde değil
servis komple lpg sistemini devre dışı edip öyle denediklerini söyledi bu şekilde sorun yokmuş.brcye gittim onlarda LPG sisteminin sigortasını söküp denediler aynı sorun gene oldu.birde aracı stop edip 2 dakikayı geçmeden açarsanız sorunsuz çalışıyor.ama start stop hariç 2 dk den uzun süre kapalı kalırsa çalışmıyor.

oguzhan06
03/03/2012, 20:50
kolay gelsin umarım çözülür problem serviste taktırdım lpg'yi üç kuruş fazla verdim ama böyle bir sorun çıksaydı anahtarı bırakır düzeltin beni arayın derdim bu durum zor servis lpg takana lpg takan servise çamur atıyo arada sen kalıyosun ama bence sorun lpg ile alakalıdır gibime geliyor allah kolaylık versin.

comanchee
06/03/2012, 23:38
Punto Evo çift marş çalışma problemi - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=yI2EwzYvNNA&feature=youtu.be)


arızayı video ile gösterdim inşaallah bir çözüm buluruz

GP COSKUN
06/03/2012, 23:52
engin videoyu izledim

benim tahminim ve büyük ihtimal ile sorun 2 yerden birinde bunuda ancak şöyle çözebilirisin

ilk önce tahminlerimi yazayım sonra nasıl bulabileceğini yazayım

1- sol tarafta diz hizasında torpidonun iç kısmında kare kutu şeklinde bir beyin var
ilk çalışma sırasın imbo dan tutta bütün testi bu beyin yapıyor
bu beyinde bir arıza olabilir

2- taktırdığın lpg kitinin beyninde sorun olabilir

birinci şıkta arızayı bulabilmek için başka birbeyin takamazsın çünki senin aracına kodlanmış bir beyin olması lazım bunun için serviste test cihazına bağlanıp yada bu beyin sökülüp teste gönderilecek

ikinci şıkta sorunun kaynağına bakmak için lpg kitini taktırdığın yere git ve lpg nin beynini değiştirerek bir denem yapmalarını sağla bakalım sonuç ne olacak

OzzY
06/03/2012, 23:57
gerçekten çok ilginç bir sorun. bir nedeni yok ancak aracı stop etmeden boşta bırakmayı denedinizmi? şanzımanla ilgili bir sensör neden olabilir gibi geldi.

her seferinde bu şekilde 2. ve sonrasındaki denemelerde olması beni sürekli beyine itiyor ilk marş esnasında bir nedenden beyin ateşleme yapmıyor yada yakıt vermiyor ancak bu sırada bazı şeyler yerine oturunca(yazılımsal olarak) sonraki denemelerde çalışıyor.

tabii bunlar tahmin, nedenini ve çözümünü çok merak ediyorum :)

comanchee
06/03/2012, 23:58
engin videoyu izledim

benim tahminim ve büyük ihtimal ile sorun 2 yerden birinde bunuda ancak şöyle çözebilirisin

ilk önce tahminlerimi yazayım sonra nasıl bulabileceğini yazayım

1- sol tarafta diz hizasında torpidonun iç kısmında kare kutu şeklinde bir beyin var
ilk çalışma sırasın imbo dan tutta bütün testi bu beyin yapıyor
bu beyinde bir arıza olabilir

2- taktırdığın lpg kitinin beyninde sorun olabilir

birinci şıkta arızayı bulabilmek için başka birbeyin takamazsın çünki senin aracına kodlanmış bir beyin olması lazım bunun için serviste test cihazına bağlanıp yada bu beyin sökülüp teste gönderilecek

ikinci şıkta sorunun kaynağına bakmak için lpg kitini taktırdığın yere git ve lpg nin beynini değiştirerek bir denem yapmalarını sağla bakalım sonuç ne olacak
Her derde deva ilaç gibisin, öyle bir geçer zamanki deki süleyman gibisin :)).şaka bir yana bilginiz ve yardım severliğiniz takdire şayan.bunları müsait anımda kontrol edeceğim/ettireceğim.

OzzY
07/03/2012, 00:00
engin videoyu izledim

benim tahminim ve büyük ihtimal ile sorun 2 yerden birinde bunuda ancak şöyle çözebilirisin

ilk önce tahminlerimi yazayım sonra nasıl bulabileceğini yazayım

1- sol tarafta diz hizasında torpidonun iç kısmında kare kutu şeklinde bir beyin var
ilk çalışma sırasın imbo dan tutta bütün testi bu beyin yapıyor
bu beyinde bir arıza olabilir

2- taktırdığın lpg kitinin beyninde sorun olabilir

birinci şıkta arızayı bulabilmek için başka birbeyin takamazsın çünki senin aracına kodlanmış bir beyin olması lazım bunun için serviste test cihazına bağlanıp yada bu beyin sökülüp teste gönderilecek

ikinci şıkta sorunun kaynağına bakmak için lpg kitini taktırdığın yere git ve lpg nin beynini değiştirerek bir denem yapmalarını sağla bakalım sonuç ne olacak

abi peki LPG servisinin yaptığına nediyorsun, okudunmu bilmiyorum ancak LPGnin sigortasını söküncede aynı sorunu yaptığından LPGden değil demişler ki bence mantıklı bir önerme.

Birde merak ettim araç bu şekilde marş basarken çalışmamasının nedeni nedir? yani benim aklıma gelen ateşleme yapmaması veya yakıt gitmemesi. bu ikisinin farkını bu videodan anlayabilir miyiz?

comanchee
07/03/2012, 00:12
LPG ci iyi bir arkadaş bilgili ve ilgili bir arakadaş.araçlardan anlıyor.ilk marşla enjektöre elektrik gelmediğini bu nedenle aracın marş almadığını söyledi.Yeni aklıma geldi rami göker otoda araç start stop testini geçemiyor demişti.

Du Hast
07/03/2012, 01:22
ilk marş esnasında yani araç çalışmazken enjektör ve buji ye elektirik geliyor mu kontrol edin.
benzine alıp denediğiniz de çalışıyor dediğinize lpg işin içine karışınca bir terslik oluyor. ancak lpg nin sigortasını sökünce ikinci defada çalışması çok saçma oluyor.

comanchee
07/03/2012, 15:46
Üstad senin bu durum hakkında fikrin nedir.

GP COSKUN
07/03/2012, 17:49
abi peki LPG servisinin yaptığına nediyorsun, okudunmu bilmiyorum ancak LPGnin sigortasını söküncede aynı sorunu yaptığından LPGden değil demişler ki bence mantıklı bir önerme.

Birde merak ettim araç bu şekilde marş basarken çalışmamasının nedeni nedir? yani benim aklıma gelen ateşleme yapmaması veya yakıt gitmemesi. bu ikisinin farkını bu videodan anlayabilir miyiz?



evet hakılısın ozan

ancak lpg nin sigortasını sökünce benzinde de yapıyor olması bence lpg yi tamamen aklamaz sorun lpg den sonra başlamış
yinede ben lpg beyni ni değiştirip bir deneme yapardım


ikinci soruna gelince araç test işleminden sonra ateşleme emrini vermiyor
ikinci testten sonra veriyor
start stop sisteminin testi geçememsi olası bir durum
işte sol alt atarafta bahsettiğim beyinde bir sorun varmı o araştırılmalı

marş yaparken ateşlemeden mi yakıttan mı çalışmadığını ancak kaputu açıp bjilere elektrik gelip gelmediğine bakarak anlayabiliriz

comanchee
08/03/2012, 12:54
ilk marş esnasında yani araç çalışmazken enjektör ve buji ye elektirik geliyor mu kontrol edin.
benzine alıp denediğiniz de çalışıyor dediğinize lpg işin içine karışınca bir terslik oluyor. ancak lpg nin sigortasını sökünce ikinci defada çalışması çok saçma oluyor.


bunu nasıl test edebilirim Can bey