PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 Fire Motor ile 3000 devirde hızınız nedir?



lanuremat
29/02/2012, 02:23
Arkadaşlar benim araç LPG de 3000 devirde 5. vites ile 90-95 km/h civarı hız yapıyor. Araçta Lovato sıralı LPG var. Bana az gibi geldi. Sizin hızlarınız nedir? Paylaşırsanız sevinirim.

Ayberk0616
29/02/2012, 02:27
Aracın lpg li olması yada suyla çalışması 3000devirdeki hızı etkilemez 3bin devirdeki hızı sadece vites oranları etkiler.Benzindede lpgdede aynı değerleri görürsünüz.Aracınız 1.4 olduğu için 5 ci viteste 3bin devirde o hızlarda olması normaldir

Bolu_Beyi
29/02/2012, 03:01
Arkadaşım bu tork meselesidir. Yakıtla alakalı değildir aracın motor hacmi ve torku ile alakalıdır. Bende 3.000 devirde 95km hız görüyorum.

cck1
29/02/2012, 10:52
arkadaşım bu tork meselesidir. Yakıtla alakalı değildir aracın motor hacmi ve torku ile alakalıdır. Bende 3.000 devirde 95km hız görüyorum.


+1000

celenlee
29/02/2012, 11:38
Arkadaşım bu tork meselesidir. Yakıtla alakalı değildir aracın motor hacmi ve torku ile alakalıdır. Bende 3.000 devirde 95km hız görüyorum.


+1000

Aman arkadaşlar naptınız :)

Bir aracın belirli bir viteste belirli bir devirde (atıyorum 5. vites 3000devir) gittiği hız, tamamen şanzıman dişli oranları ile alakalı bir durumdur ;)

Motorun o vitese ve odevire (Yani o hıza) ne kadar sürede gelebildiği ve durumunu o şekilde koruyabilmesi ise, BG gücü ve tork ile ilgilidir ;) meseleler birbirine karışmasın :)

ykaya1983
29/02/2012, 18:42
95 km

metay51
29/02/2012, 19:24
1.4 Fire için gayet normal , şanzıman oranları bu şekilde..

oz.frkn
29/02/2012, 20:31
110 km :):)

byspayn
29/02/2012, 21:30
95 kph :D Küçük hacimli motora sahip çoğu araç o hızlarda o devirlerde gezdiği için dert etmiyorum pek :)

gurik
01/03/2012, 01:11
en iyi devir 3500 120 sabit hız.

Bolu_Beyi
01/03/2012, 01:46
Aman arkadaşlar naptınız :)

Bir aracın belirli bir viteste belirli bir devirde (atıyorum 5. vites 3000devir) gittiği hız, tamamen şanzıman dişli oranları ile alakalı bir durumdur ;)

Motorun o vitese ve odevire (Yani o hıza) ne kadar sürede gelebildiği ve durumunu o şekilde koruyabilmesi ise, BG gücü ve tork ile ilgilidir ;) meseleler birbirine karışmasın :)

Konuyu mekanik anlatmak yerine yüzeysel anlatmak istedim sadece :)
Kaldı ki birbiriyle alakalı şeyler şanzıman dişlimizin müsade ettiği kadar torkumuz var. Bizim torklarımız kısa, dediğimde şanzıman dişlilerimizin aklımıza gelmesi sorunu halleder sanırım :)

celenlee
01/03/2012, 02:07
en iyi devir 3500 120 sabit hız.


yanlış hatırlıyor olmalısınız ;)

GP 1.4 77BG 5 ileri olan araçlarımız.
5. Viteste
3000rpm 95kmh gider

Doğru orantılı olarak da:

3500rpm 110kmh
4000rpm 127kmh gider.

Keşke 6. vites olsaydı da 6. viteste 3500lerde 120-125 falan gitseydi :) O zaman ş.dışında da çok ekonomik olurdu..

SKELETER
01/03/2012, 03:37
Yani en ekonomik hız 110kmh ve 3500 rpm diyebilir miyiz?

puntor
01/03/2012, 10:49
110 km

Stalker
01/03/2012, 10:51
yanlış hatırlıyor olmalısınız ;)

GP 1.4 77BG 5 ileri olan araçlarımız.
5. Viteste
3000rpm 95kmh gider

Doğru orantılı olarak da:

3500rpm 110kmh
4000rpm 127kmh gider.

Keşke 6. vites olsaydı da 6. viteste 3500lerde 120-125 falan gitseydi :) O zaman ş.dışında da çok ekonomik olurdu..


Ekstra vites eklemek o kadar kolay değil malesef :(. Ekonomi amaçlı 6.vites olsaydı (ilk 5 vites oranları aynı kalmak şartıyla) motorun Hp'si az olduğu için 150-160 bile yapamazdı.. Bir de çok hafif bir rampa bile denk gelince torku düşük olduğu için zaten 5'e vitese düşmek zorunda kalırdınız. Üç aşağı beş yukarı aynı hesap olurdu.
Motor biraz güçlü olacak ki çok vitesin anlamı olsun. Mesela bizim t-jetlere ilk 5 vites oranı aynı kalmak koşulu ile 6 vitesli bir şanzıman yapsalar efsane olurdu. Dizel gibi torku var mübarek :)

celenlee
01/03/2012, 12:53
Ekstra vites eklemek o kadar kolay değil malesef :(. Ekonomi amaçlı 6.vites olsaydı (ilk 5 vites oranları aynı kalmak şartıyla) motorun Hp'si az olduğu için 150-160 bile yapamazdı.. Bir de çok hafif bir rampa bile denk gelince torku düşük olduğu için zaten 5'e vitese düşmek zorunda kalırdınız. Üç aşağı beş yukarı aynı hesap olurdu.
Motor biraz güçlü olacak ki çok vitesin anlamı olsun. Mesela bizim t-jetlere ilk 5 vites oranı aynı kalmak koşulu ile 6 vitesli bir şanzıman yapsalar efsane olurdu. Dizel gibi torku var mübarek :)

130'un üstünde gözüm olmadığı için beni keserdi ve uzun yolda da benim için ekonomik olurdu. Ama ne yazıkki mümkün değil :)

gurik
01/03/2012, 14:54
yanlış hatırlıyor olmalısınız ;)

GP 1.4 77BG 5 ileri olan araçlarımız.
5. Viteste
3000rpm 95kmh gider

Doğru orantılı olarak da:

3500rpm 110kmh
4000rpm 127kmh gider.

Keşke 6. vites olsaydı da 6. viteste 3500lerde 120-125 falan gitseydi :) O zaman ş.dışında da çok ekonomik olurdu..

115-120 görüyorum ben. Astigmat sebebiyle sanırım :sapsal::whistlin:

metay51
01/03/2012, 16:07
100 km - 3000 devir :D

reddragon
01/03/2012, 21:40
Yokuşuna göre 90 la 100 arasında gider ortalaması da 95 tir dolayısıyla...

SKELETER
01/03/2012, 22:22
İyi işte tam hız sınırları ile bizim ekonomik değerler uyuyor :D Hem güvenli hem ekonomik

celenlee
01/03/2012, 22:49
Yokuşuna göre 90 la 100 arasında gider ortalaması da 95 tir dolayısıyla...

Bu iş yokuşa falan bakmaz :wink:

3000 devirde 95kmh gidiyosa her türlü o devirde 95kmh gider.

OzzY
02/03/2012, 07:30
Yani en ekonomik hız 110kmh ve 3500 rpm diyebilir miyiz?

benim 90-100 arası gitmemle 110 civarı gitmem en az yarım litre farkediyor :)

en ekonomik hızı 70 civarı 4lt gibi birşey yakıyor :) dayanabilen olurmu bilmiyorum :)

SKELETER
02/03/2012, 07:45
benim 90-100 arası gitmemle 110 civarı gitmem en az yarım litre farkediyor :)

en ekonomik hızı 70 civarı 4lt gibi birşey yakıyor :) dayanabilen olurmu bilmiyorum :)


Şehiriçinde artık hep 70 le gidiyorum. Bir zaman sonra alışıyor insan. Tavsiye ederim yorulmadan çevreyi izleye izleye, müziğimi dinliyorum. Sağ şeride duruma göre orta şerite yerleşiyorum. Bir zaman sonra zaten benim gibi 70 le giden biri ya önde ya arkada oluyor. Yaşlanıyomuyum neyim anlamadım :cool0000:

krm1983
02/03/2012, 10:56
Şehiriçinde artık hep 70 le gidiyorum. Bir zaman sonra alışıyor insan. Tavsiye ederim yorulmadan çevreyi izleye izleye, müziğimi dinliyorum. Sağ şeride duruma göre orta şerite yerleşiyorum. Bir zaman sonra zaten benim gibi 70 le giden biri ya önde ya arkada oluyor. Yaşlanıyomuyum neyim anlamadım :cool0000:

devir tasarruf devri :)

celenlee
02/03/2012, 17:37
Bende 70'e alıştım :) Ama yaptığım hesaba göre aracım aldığımdan bu yana 8.3lt gibi bir ortalama yakıt değerine ulaşmış:

27Aralık2012-02mart2012 740km yol anca yaptım.
Yol bilgisayarı (bu kadar dikkat etmeme rağmen rağmen!! ara ara bolca kısa mesafe ve soğukların da etksi vardır belkide :p) 7.9lt gösteriyor.
Hesaplarıma göre de min 8.1-max 8.5lt gösteriyor.
Elime azcık daha para geçsin hemen 90BGB Easytronic takibine başlıcam gibi..

SKELETER
02/03/2012, 20:31
Bende 70'e alıştım :) Ama yaptığım hesaba göre aracım aldığımdan bu yana 8.3lt gibi bir ortalama yakıt değerine ulaşmış:

27Aralık2012-02mart2012 740km yol anca yaptım.
Yol bilgisayarı (bu kadar dikkat etmeme rağmen rağmen!! ara ara bolca kısa mesafe ve soğukların da etksi vardır belkide :p) 7.9lt gösteriyor.
Hesaplarıma göre de min 8.1-max 8.5lt gösteriyor.
Elime azcık daha para geçsin hemen 90BGB Easytronic takibine başlıcam gibi..


Yazın çok düşecek o değerler. Kışın kısa mesafeda araba ısınana kadar çok yakıyor malesef

lanuremat
04/03/2012, 15:14
Tüm yorumlara teşekkürler. Anladığım kadarıyla bir anormallik yok.