Orijinalini görmek için tıklayınız : -15 derecede araba çalıştırmak!!! :(
Arkadaşlar dün sabah bi işimden dolayı -15 derecede aracımı çalıştırmak durumunda kaldım. Hava sıcaklığının eksili derecelere indiğinde aracı çalıştırmanın motor üzerinde etkisi ve olumsuzlukları nedir? Bu durumu merak ediyorum...
Araç:1,4 fıre motor evo....
Ayberk0616
20/02/2012, 11:51
Araç üreticileri bunu göz önünde bulundurup motor üretiyor.Hiç bi sıkıntı olmaz sadece aracınızı çalıştırdığınızda bi 15-20sn rölantide bekleyin sonra yola çıkın motorunuz ısınmadan çok yüksek devirlere çıkmayın yeter.
effect1903
20/02/2012, 12:52
Eski arabamla memlekette kışın kaç kere eksi 15-20 lerde marş yaptım yola çıktım hiçbir sorun yaşamadım (tabi bunda en büyük etken benim bakımlarının hepsini zamanında yapmtırmamdı) otomobil motorları zaten çok soğuk ve çok sıcak şartlara dayanıklı şekilde üretiliyor bu yüzden hiçbir sıkıntı olmaz sadece Ayberk kardeşimizinde dediği gibi çalıştırdıktan sonra 15-20 sn beklemek ve motor soğukken üst devirlere çıkmamaya dikkat etmek yeterli. Eğer zararı olsaydı çoğu ülke ve şehirde kimse arabasına binemezdi..
eski arabamla memlekette kışın kaç kere eksi 15-20 lerde marş yaptım yola çıktım hiçbir sorun yaşamadım (tabi bunda en büyük etken benim bakımlarının hepsini zamanında yapmtırmamdı) otomobil motorları zaten çok soğuk ve çok sıcak şartlara dayanıklı şekilde üretiliyor bu yüzden hiçbir sıkıntı olmaz sadece ayberk kardeşimizinde dediği gibi çalıştırdıktan sonra 15-20 sn beklemek ve motor soğukken üst devirlere çıkmamaya dikkat etmek yeterli. Eğer zararı olsaydı çoğu ülke ve şehirde kimse arabasına binemezdi..
teşekkür ederim kardeşim sağolasın!!!!
araç üreticileri bunu göz önünde bulundurup motor üretiyor.hiç bi sıkıntı olmaz sadece aracınızı çalıştırdığınızda bi 15-20sn rölantide bekleyin sonra yola çıkın motorunuz ısınmadan çok yüksek devirlere çıkmayın yeter.
teşekkürler çok sağolun....
DarknessFall
20/02/2012, 13:04
bu kadar evham yapmayın :) , arkadaşında dediği gibi yürümeden mümkünse rölantide araç 30sn. bekleyin sonra yolunuza devam edin.
GP COSKUN
20/02/2012, 13:10
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
gayet açıklayıcı olmuş... çOk beğendim :muz:
bu kadar evham yapmayın :) , arkadaşında dediği gibi yürümeden mümkünse rölantide araç 30sn. bekleyin sonra yolunuza devam edin.
eyvallah kardeş
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
Eyvallah üstad güzel bilgiler paylaşmışsın, yıllar önce izlediğim bir programda ABS nin etkili kullanımında da frenle birlikte debriyaja da basılması gerektiğini duymuştum, yanılıyorsam doğrusunu yazabilirsiniz, bunu öğreneliden beri manuel araçlarda ani fren yapcaksam kesinlikle debriyaja da basardım basarım...
Bu sabah bende kontağı bir çevirdim göstergede - 13 yazıyordu besmeleyi çektim, zaten el frenim de çekik değildi, aracı boşa aldım marşa bastım Maşallah bi sıkıntı yaşatmadı 15-30 sn kadar bekleyip harekete başladım ve 500 mt gidene dek aracımı zorlamadım...Kubilay bir gün tanışalım kısmetse bir hafta sonu
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
O sıcaklığa yılda nadiren düşen bir yerde iseniz dediklerinizi yapmak iyi olur. Ama benim gibi sıcaklığın iki aydır sıfırın üzerine çıkmadığı bir yerde yaşıyorsan sabah her çalıştırmada kaputu açayım dersen bir gün kaputa yapışır kalırsın. Aracının kışlık bakımını yaptırdıktan sonra ilk çalıştırmada 1 dk bekleyip ağır ağır devam etmek en iyisi.
uzuncocuk
20/02/2012, 19:29
ustad ben ne yapayım van da....... :)
-8 de üç dört defa çalıştırdım tek marşta aldı sıkıntı yok :)
uzuncocuk
20/02/2012, 20:47
sabahları kapıyla beraber gerıye dogru ucmaktan cok korkmaya basladım.....:) bız zaten bu sıcaklıkta calıstıramazsak ruslar ne yapsın:)
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
Bende aynen dediğiniz şekilde çalıştırıyorum aracı Uzun zamandır işe giderken hava -10 lardan aşağı düşmedi Aracı çalıştırdıktan sonra 1-1,5 dk bekleyip çıkıyorum yola Bazen çevremde görüyorum araç ısınsın diye 10 dakika aracı çalıştıranlar var Bu kadarı gereksiz diye daha öncede yazmıştınız Bu arada benim aracım golf ve debriaja basmadan araç çalışmıyor Bir bildikleri vardır demiştim ama sizin yazdıklarınızdan sonra iyice emin oldum işe yaradığından
effect1903
20/02/2012, 23:50
Debriyaj konsunda yaz-kış hiç farketmez herzaman debriyaja basar öyle marş yaparım.
-15 li derecelerde öncelikle yapılması gereken
marşa basmadan önce kaputunuzu açıp her ne kadar antifiriziniz olsa bile donma olup olmadığına bakıp kontrol ettikten sonra marşa basmak sağlıklı olur
donan motoramarş yapıldığında büyük masraflar çıkar
bunun yanında aracnızı çalıştıracağınız zaman debriyaja basıp vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan kaldırmadan yani debriyaja basılı halde marş yapmanız motorunuzu şanzumandan tamamen ayırıp daha sağlıklı ve güçlü marş yapmanıza etken teşkil eder
ilk çalıştırmadan sonra arkadaşlarında dediği gibi 1 dakka civarı bekleyip hareket ederek
motorunuz normal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar üst devirleri zorlamadan yol alın
Abı pekı varsayalım marsa basmadan kaputu actık bırde baktık antıfırız bıdonu donmus hortumda donmus ozaman ne yapmamızı tavsıye edersin
swimmer_tr
21/02/2012, 00:20
geçen gün çalıştırdık tak tuk ses geldi başta şimdilik bir şey yok gibi ama =/
GP COSKUN
21/02/2012, 00:44
Abı pekı varsayalım marsa basmadan kaputu actık bırde baktık antıfırız bıdonu donmus hortumda donmus ozaman ne yapmamızı tavsıye edersin
zeynel beni takip etmiyormuşsun hissine kapıldım seni ayıplıyorum
daha önce bir yazı yazmıştım bununla ilgili nasıl okumazsın
al çabuk oku yarın yazılı yapıcam seni :innocent:
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/14999-peki-ya-motorunuz-donarsa-2.html
Eyvallah üstad güzel bilgiler paylaşmışsın, yıllar önce izlediğim bir programda ABS nin etkili kullanımında da frenle birlikte debriyaja da basılması gerektiğini duymuştum, yanılıyorsam doğrusunu yazabilirsiniz, bunu öğreneliden beri manuel araçlarda ani fren yapcaksam kesinlikle debriyaja da basardım basarım...
tanışalım emrullah kardeşim.hafta içi dışı fark etmez mutlu oldum.
Sıcaklık ne olursa olsun ilk çalıştırma sonra motor yağı motorun içindeki dolaşımı 30sn ile 40 sn civarında sürüyor. Ondan sonra devir yükseltmeden hareket edebilirsiniz. Kullanılan yağın özelliğine bakarsanız çok düşük sıcaklıklarda çalışma şartlarını karşılar. Kullandığınız yağın markası ve numarası çok önemli.
ustad ben ne yapayım van da....... :)
Aynı mekanda sayılırız. Ben de gölün karşı kıyısında. Adilcevaz'dayım.
zeynel beni takip etmiyormuşsun hissine kapıldım seni ayıplıyorum
daha önce bir yazı yazmıştım bununla ilgili nasıl okumazsın
al çabuk oku yarın yazılı yapıcam seni :innocent:
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/14999-peki-ya-motorunuz-donarsa-2.html
abı takıp edıyorum yazdıgını okudum sımdı daha oncedende okudum unuttum vallahı
Tüm cevaplara bol bol teşekkürler konu kapanmıştır bence.... :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.