PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : s&s opsiyonel oldu



oxite
08/02/2012, 23:41
(eski adı ile) active,mylife ve dinamic modellerin 1.3 multijet 75Hp modellerinde start stop opsiyonel oldu..yani bi yerden kısıp bi yere ilave etme politikası sanırım hala devam ediyor...ne günlere kaldk..:)

zoomes
09/02/2012, 18:16
Ayrıca yeni punto multijetlerde 185 lik lastikler de tarih olmuş yazık.

since1453
09/02/2012, 18:41
dualogiclerde standart zaten dualogic için gerkli bir özellik enazından şanzıman ısınması sorunu yaşanmıyor

M@GIC
09/02/2012, 19:16
s&s çokta gerekli bi sistem değil. ekstradan para ödüyerek alanıcak bi donanım değil. hatta çokda sağlıklı çalıştığı söylenemez.
hız sabitleyici ve esp gibi donanımlar full versiyonlarda standart gelmesi gerek.

cck1
09/02/2012, 19:19
s&s çokta gerekli bi sistem değil. ekstradan para ödüyerek alanıcak bi donanım değil. hatta çokda sağlıklı çalıştığı söylenemez.
hız sabitleyici ve esp gibi donanımlar full versiyonlarda standart gelmesi gerek.


evet yaa tam dolu arabaca alcaksın esp msp vs. opsiyonel...

sfkbrtn
09/02/2012, 19:56
s&s çokta gerekli bi sistem değil. ekstradan para ödüyerek alanıcak bi donanım değil. hatta çokda sağlıklı çalıştığı söylenemez.
hız sabitleyici ve esp gibi donanımlar full versiyonlarda standart gelmesi gerek.

kesinlikle katılıyorum isabet olmuş s&s un opsiyon olması oturmuş bir sistem değil en azından fiat için öyle diğer markaları bilemem...

uraaal
09/02/2012, 22:22
yurtdısında standart olan bır sıstemı yukarıda yazılan yorumlardan yola cıkılınca trde neden ops oldugunu anlasılabılıyor.bu s&s aldıgımdan berı her kurusunu sonuna kadar hakkeden ozellıkle ıstanbul trafıgınde ınanılmaz ıse yarayan bır sıstem.tebrıklerım tekrardan tofaşa helal olsun tofaş cok iyi okuyorsun Turk ınsanını .

shellcininabisi
09/02/2012, 22:53
ya kusuruma bakmayın ama bu start stop fire ve duologic versiyonlarda zaten standarttı ve hala daha standart bir fark yok. fark ise multijet motorlarda zaten opsiyonel değil miydi? benim evo 1,3 dinamik ama s&s yok. olanı ile arasında geçen sene 2000 tl fark vardı ??

hatta şu anda da fiattan alıntı yaptım aşağıda; evolarda;

ACTIVE 1.3 MULTIJET 75HP 41,120 38,280 37,470
ACTIVE Start & Stop 1.3 MULTIJET 75HP 42,030 39,130 38,300

DYNAMIC 1.3 MULTIJET 75HP 43,990 40,950 40,080
DYNAMIC Start & Stop 1.3 MULTIJET 75HP 44,920 41,810 40,920

şu anda da yeni puntolar için bu şekilde 2 fiyat çıkarmamış ta direkt şöyle yazmış

START & STOP (5DE) 1.000TL uygun modeller: POP 1.3 75 HP motorlu versiyon, EASY 1.3 75 HP motorlu versiyon, LOUNGE 1.3 75 HP motorlu versiyon

yani zaten opsiyoneldi sanki.

since1453
09/02/2012, 23:38
s&s çokta gerekli bi sistem değil. ekstradan para ödüyerek alanıcak bi donanım değil. hatta çokda sağlıklı çalıştığı söylenemez.
hız sabitleyici ve esp gibi donanımlar full versiyonlarda standart gelmesi gerek.

kerem bey anladiğim kadarıyla düz vites kullanıyorsunuz dualogic kullansanız kıymetini bilirdiniz sistemin.aşiri yoğun durkalk trafikte bende kapiyorum ama kırmızı ışıklarda çok kullanişli özellikle istanbul sahil yolu

Chief_Engineer
10/02/2012, 01:45
arkadaşlar doğru söylüyor ben aracı alırken sadece bir versiyonda yoktu ss diğer versiyonların hepsinde vardı ben manuel almaya karar vermiştim. dualogic lerde problem olabilir korkusuyla o nedenle de manuel arabada çok aklıma yatmadı. ama otomatik araçlar için bence gerçekten çok faydalı yakıt tüketimi açısından birde ss yi çıkaran ve satışa sunan fiat opel bile o motoru fiattan alıp corsaya koyuyor. sıkıntılı bir sistem olsa onlarda kullanmazdı tercih meselesi birazda ss kullanıcıların yorumları bence çok daha faydalı olacaktır.

oxite
10/02/2012, 02:41
kendi açtığım konuda bir husus belirtmek isterim,2011 modellerde s&s active 75 ve dinamic 75 te opsiyonel mylife modellerde standart idi blue me ve tomtom gibi özellikler...şimdi start stop cok sistematik ve nizami çalışıyor,her daim memnunum bu eleştiren arkadaşlarında bunun nimetinden faydalanmadığı için önyargılı oldugunu düşünüyorum hani dijital kliması olmayan bir puntolunun amaan olmasada olur demesi gibi olarak görüyorum..blue me ve start stopu kullandım ve inanılmaz memnunum ama arka camlarım manuel ve klimam dijital değil,sagladıgı yararlarıda bilmediğim için istişare yapmam yersiz olur mesela..:) ama mesela aracınızı eşinize veya siz yeni öğreniyorsanız veya kısa metrajlı duraklamalar yaşıyor iseniz star stop bulunmaz nimet,eşiniz debriyaj mesafesini ayarlayamadı ve aracın motoru stop etti,sorun değil basın debriyaja tekrar çalışsın,yada eşiniz eve kadar çıktı basın ayagınızla frene bırakın vitesi boşa cekin ayagınızı debriyajdan eşiniz gitsin evde ugrassın gelsin basın debriyaja devam,yada sürekli ışıkta duruyorsunuz bir bölgede her duruşta gerek yakıt gerekse motor istirahati açısından faydalı bir fonksiyon..blue me tomtom anlatılmaz yaşanır zaten..iyi aksamlar..

since1453
10/02/2012, 10:26
arkadaşlar doğru söylüyor ben aracı alırken sadece bir versiyonda yoktu ss diğer versiyonların hepsinde vardı ben manuel almaya karar vermiştim. dualogic lerde problem olabilir korkusuyla o nedenle de manuel arabada çok aklıma yatmadı. ama otomatik araçlar için bence gerçekten çok faydalı yakıt tüketimi açısından birde ss yi çıkaran ve satışa sunan fiat opel bile o motoru fiattan alıp corsaya koyuyor. sıkıntılı bir sistem olsa onlarda kullanmazdı tercih meselesi birazda ss kullanıcıların yorumları bence çok daha faydalı olacaktır.

dualogiclerde yazılım sorunları düzeldi.tek problemi kaldı oda bütün yarı otomatiklerde olan ısınma problemi.araç 1.viteste durupta stop etmediğinden araç otomatik debriyaj yapıyor buda ısınmaya neden oluyor.forumda okuduğum kadarıyla yoğun trafikte çok dur kalklarda yaşanabiliyormuş.fakat S&S olan dualogiclerde bu sorunu duymadım.çünkü araç S&S le duracaği için balatalara soğumak için zamn veriyor.

since1453
10/02/2012, 10:43
kendi açtığım konuda bir husus belirtmek isterim,2011 modellerde s&s active 75 ve dinamic 75 te opsiyonel mylife modellerde standart idi blue me ve tomtom gibi özellikler...şimdi start stop cok sistematik ve nizami çalışıyor,her daim memnunum bu eleştiren arkadaşlarında bunun nimetinden faydalanmadığı için önyargılı oldugunu düşünüyorum hani dijital kliması olmayan bir puntolunun amaan olmasada olur demesi gibi olarak görüyorum..blue me ve start stopu kullandım ve inanılmaz memnunum ama arka camlarım manuel ve klimam dijital değil,sagladıgı yararlarıda bilmediğim için istişare yapmam yersiz olur mesela..:) ama mesela aracınızı eşinize veya siz yeni öğreniyorsanız veya kısa metrajlı duraklamalar yaşıyor iseniz star stop bulunmaz nimet,eşiniz debriyaj mesafesini ayarlayamadı ve aracın motoru stop etti,sorun değil basın debriyaja tekrar çalışsın,yada eşiniz eve kadar çıktı basın ayagınızla frene bırakın vitesi boşa cekin ayagınızı debriyajdan eşiniz gitsin evde ugrassın gelsin basın debriyaja devam,yada sürekli ışıkta duruyorsunuz bir bölgede her duruşta gerek yakıt gerekse motor istirahati açısından faydalı bir fonksiyon..blue me tomtom anlatılmaz yaşanır zaten..iyi aksamlar..

blue me süper birşey .neredeyse aracı aldiğimdan beri teybin üstündeki tuşlara dokunmadım.sesli komutları kullanıyorum,yada dreksiyondaki tuşları.ayrıca menuden radyo ve mp3 leri yol bilgisayarında göstermeye ayarladım.

windows tuşuna basıp ;
-media player
-ileri usb ayarları
-klasorler

sesli komutlarını veriyorum
usb nin içinde ki klasor adları yol blgisayarına geliyor.dirksiyondan klasoru seçiyorum ve dinliyorum bu sayede yoldan gözümü hiç ayırmıyorum.

bide eco drive i mutlaka yükleyin çok güzel bir olay.hangi gün kaç km yol yaptiğimi,o yolun kaç dakikada gittiği mi ve kaç tl yakıt tükettiğimi km de kaç kuruş yaktığımı veriyor.100 üzerinden ortalama puanımı veriyor

GUNES
10/02/2012, 13:31
s&s özelliği çok sıkışık trafikte evet sorun yaratıyor. Ancak; kırmızı ışıklarda harika. Ama; S&S devrede iken yokuş kalkış desteği of oluyor ya o beni gıcık etti.

since1453
10/02/2012, 13:41
s&s özelliği çok sıkışık trafikte evet sorun yaratıyor. Ancak; kırmızı ışıklarda harika. Ama; S&S devrede iken yokuş kalkış desteği of oluyor ya o beni gıcık etti.

mete bey aarcınız dualogic ise vitese (-) yada (+) yönde 1 kez dokunursanız araç çalişiyor hillholder devreye giriyor bukadar basit :)

GUNES
10/02/2012, 13:45
denedim oldu evet:)

M@GIC
10/02/2012, 15:15
kerem bey anladiğim kadarıyla düz vites kullanıyorsunuz dualogic kullansanız kıymetini bilirdiniz sistemin.aşiri yoğun durkalk trafikte bende kapiyorum ama kırmızı ışıklarda çok kullanişli özellikle istanbul sahil yolu

bu sistemin iki eksik noktası var diye düşünüyorum;

1-Sürekli sıkışık trafikte kullanında sistem verimli olmuyor örneğin akşam köprü trafiği gibi;sürekli dur kalk yapılıyor, ortlama 2 sn de bir devreye girip çıkması gerek. bu da arızaya sebep oluyor. zaten kullanım klavuzunda bu gibi durumlarda ss kapatınız diyor.

Evo yeni çıktığında bu ss ilk satılanı ve test aracını serviste ss bozuldu diye görünce hmm dedim bu sistemin daha gelişmesi için 5 seneye ihtiyacı var dedim. şimdi teknik açıdan ne revizyona gidildi bilemiyorum servis bakım kayıtlarını incelemek gerek.

Sahil yolunu bende kullanıyor. dediğiniz gibi orada çok fazla ışık var. bu gibi yerlede avantaj sağlayabilir ama buradada yatırım maliyet hesabı devreye giriyor.

2- Başlangıçta 1000 TL vererek aldığım bu sistem sınırlı bir alanda kullanım sağlıyor ve tasarruf yaptırıyor. Işık kullanımında ortalam beklme süresi 90 sn gibi süre 90 sn de bir harekte geçmek gerek. 90 sn fazla bekleniyorsa trafik durmuştur. artık kontak kapatılabilir. ben ise genelde 3-5 dk sonra stop etmek için uygun buluyorum.

aracım dizel ve 1 saatte yaklaşık 1,65 - 1,8 lt mazot harıcıyor yani 5-6 TL gibi rakam. SS kullanarak acaba kaç dk kazanç sağlamış olurm. yıl içinde günlük ortalama 10 dk yani 1TL . başlangıçta verdiğim 1000 TL amorti etmem için 2-3 yıl gibi bi süre beklemem gerek. bu da benim hesabına göre pek avantaj sağlamıyor.Teknik sorunları ve bakım maliyetlerini hesaba katmıyorum bile

Arkadaşlar biraz uzun oldu ama okurken yorulabilirsiniz. Bana katılanlar olur ya da olmaz,ben olaya kendi bakış açımdan yaklaştım.
Araba işi zevk ve keyif meselesi. Kimi kırmızı sever kim siyah, kim düz sever kimi otomatik,kimi dizel sever kimi benzinli böyle uzar gider.

since1453
10/02/2012, 15:21
denedim oldu evet:)

formun güzelliği bu bende birçok şeyi burda öğrendim:)
ama kataloğu inceleyin birçok özelliği öğreneceksiniz.örneğin blue me nin kullanımını klavuzdan öğrendim

since1453
10/02/2012, 19:01
bu sistemin iki eksik noktası var diye düşünüyorum;

1-Sürekli sıkışık trafikte kullanında sistem verimli olmuyor örneğin akşam köprü trafiği gibi;sürekli dur kalk yapılıyor, ortlama 2 sn de bir devreye girip çıkması gerek. bu da arızaya sebep oluyor. zaten kullanım klavuzunda bu gibi durumlarda ss kapatınız diyor.

Evo yeni çıktığında bu ss ilk satılanı ve test aracını serviste ss bozuldu diye görünce hmm dedim bu sistemin daha gelişmesi için 5 seneye ihtiyacı var dedim. şimdi teknik açıdan ne revizyona gidildi bilemiyorum servis bakım kayıtlarını incelemek gerek.

Sahil yolunu bende kullanıyor. dediğiniz gibi orada çok fazla ışık var. bu gibi yerlede avantaj sağlayabilir ama buradada yatırım maliyet hesabı devreye giriyor.

2- Başlangıçta 1000 TL vererek aldığım bu sistem sınırlı bir alanda kullanım sağlıyor ve tasarruf yaptırıyor. Işık kullanımında ortalam beklme süresi 90 sn gibi süre 90 sn de bir harekte geçmek gerek. 90 sn fazla bekleniyorsa trafik durmuştur. artık kontak kapatılabilir. ben ise genelde 3-5 dk sonra stop etmek için uygun buluyorum.

aracım dizel ve 1 saatte yaklaşık 1,65 - 1,8 lt mazot harıcıyor yani 5-6 TL gibi rakam. SS kullanarak acaba kaç dk kazanç sağlamış olurm. yıl içinde günlük ortalama 10 dk yani 1TL . başlangıçta verdiğim 1000 TL amorti etmem için 2-3 yıl gibi bi süre beklemem gerek. bu da benim hesabına göre pek avantaj sağlamıyor.Teknik sorunları ve bakım maliyetlerini hesaba katmıyorum bile

Arkadaşlar biraz uzun oldu ama okurken yorulabilirsiniz. Bana katılanlar olur ya da olmaz,ben olaya kendi bakış açımdan yaklaştım.
Araba işi zevk ve keyif meselesi. Kimi kırmızı sever kim siyah, kim düz sever kimi otomatik,kimi dizel sever kimi benzinli böyle uzar gider.

kerem bey ben dualogic için yorum yapıyorum.dualogiclerde standart opsiyon olsa ve 100 tl fark olsa bende tercih etmezdim.
dualogiclerde yakıt tasarufundan ziyade ısınmayı önlüyor asıl önemli nokta bu.eco drive da S&S in sağladiği tasarufu gösteriyor. 120 km yolda yaklaşik 2 tl tasaruf sağlamiş.fakat 120 km nin 90 kmsini e5te kullandım

krm1983
10/02/2012, 19:39
Akü kaç amperlik s&s sisteminde?