PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ne Bu Hız Muhabbeti?



faku
19/01/2012, 11:25
Arkadaşlar Forumdaki hız muhabbetleri hiç hoşuma gitmiyor. Birisi "Araba kaç km basıyor" diye bir şey ortaya atıyor. Bir sürü cevap geliyor: Ben 190'nı gördüm. Şurada şunu yaparsan 200'ü geçersin. vs. Lütfen.:no000000: Trafik canavarı olmayalım!
Daha önceleri Fiestam vardı. fordkluptr üyesiydim. Orada benzer konular açıldığında yöneticiler müdahale ederlerdi: "Bizim arabalar Duble yolda 110, otobanda 130km yapıyor" yazıp konuyu hemen kapatırlardı. Aynı şeyi yöneticilerimizden de bekliyorum.

USTA
19/01/2012, 11:48
Haklısınız Fatih bey,geçenlerde 2 hızlı Renault'cu arkadaş (RS le) otabanda araçlarını denemeye çıkmışlar,sivil radara denk gelmişler ve otoban çıkışında durdurulup radara girdikleri ve trafiği tehlikeye atmaktan ve aşırı hızdan 500 er lira ceza yedikleri söylenmiş,polisin bir lafını söylediler çok dikkat çekiciydi,GENÇLER BİZ BU YOLDA ÇOK KEMİK TOPLADIK AMAN DİKKATLİ OLUN...

clax22
19/01/2012, 12:08
Arkadaşlar Forumdaki hız muhabbetleri hiç hoşuma gitmiyor. Birisi "Araba kaç km basıyor" diye bir şey ortaya atıyor. Bir sürü cevap geliyor: Ben 190'nı gördüm. Şurada şunu yaparsan 200'ü geçersin. vs. Lütfen.:no000000: Trafik canavarı olmayalım!
Daha önceleri Fiestam vardı. fordkluptr üyesiydim. Orada benzer konular açıldığında yöneticiler müdahale ederlerdi: "Bizim arabalar Duble yolda 110, otobanda 130km yapıyor" yazıp konuyu hemen kapatırlardı. Aynı şeyi yöneticilerimizden de bekliyorum.

katılıyorum haklısınız

since1453
19/01/2012, 12:13
Eskiden çok hız yapardım.Tabi kullandiğim araca göre 2009 1.5 dizel clio symbol abs yok,tek airbag,900 kilo civarıydı,tekerlekler bitmiş (şirketa aracıydı).
O araçlar 110-150 arası basardım temde,e5 te çok ciddi bir kazadan ufak bir hasarla kurtardım.aracımı sakin kullanmayı öğrendim.
eskiden kartaldan Güngörene(merterin ilersi) yaklaşik 45 km basa basa giderdim.EVO mda gayet sakin inanın variş süresi 5-7 dakika arası ya oynuyor ya oynamıyor(ortalama 80-90 km)
7 dakida erken gitmek benim yada eşimin canından daha mı önemli.Hadi ben öldüm gittim ya ben değilde eşime birşey olursa o vijdan azabıyla ansıl yaşarım....

O yüzden gerek yok sınırları zorlamaya

GP COSKUN
19/01/2012, 12:16
fatih bey hakılısınız ama
bu tür bir uygulama biraz şey gibi olur
fabrika aracı üretirken duble yolda 110 otobanda 130 kilometreye göre ayarlayıp satsın hiç bir araba 140 yapamasın gibi bir şey
ancak şu şekilde uyarılarda bulunabiliriz
bu tür konuların içine süratin gerçekten felaket ve iyi bir şey olmadığını dile getirecek mesajlarla telkin ve ikaz yoluna gidebiliriz

Misafir047
19/01/2012, 12:17
Arkadaşlar Forumdaki hız muhabbetleri hiç hoşuma gitmiyor. Birisi "Araba kaç km basıyor" diye bir şey ortaya atıyor. Bir sürü cevap geliyor: Ben 190'nı gördüm. Şurada şunu yaparsan 200'ü geçersin. vs. Lütfen.:no000000: Trafik canavarı olmayalım!
Daha önceleri Fiestam vardı. fordkluptr üyesiydim. Orada benzer konular açıldığında yöneticiler müdahale ederlerdi: "Bizim arabalar Duble yolda 110, otobanda 130km yapıyor" yazıp konuyu hemen kapatırlardı. Aynı şeyi yöneticilerimizden de bekliyorum.

Kesinlikle haklısınız çok konuya parmak bastınız ben şahsen 110 geçmem kesinlikle mümkün olduğunca sollamamda benim anlamadığım husus benzin o kadar pahalı insanlar daha tasarruflu kullanması gerekirken tam tersine bastıkça basıyorlar ben bunu çözemiyorum arkadaş

faku
19/01/2012, 13:04
2006'da Fiestamı yeni almışım. Bitlis Adilcevaz'dan yaz tatilinde Memklekete, Trabzon'a gidiyorum. Erzurum çevre yoluna girdim. Bilenler bilir, yol duble, yaklaşık 20km hemen hemen hiç viraj yok. Trafik te çok tenha. İyi dedim arabayı denemem için tam yeri. Bastım.170, 180 ilerde yolda bir karartı. Hızımı azaltmaya çalıştım ama ne kadar. Yeni yol yapımından kalan hafif bir seviye farkı vardı. Küt diye şiddetli bir ses geldi. Daha sonra kontrol ettirince ön cantların ikisininde eğildiğini farkettim. Ya lastik patlasaydı? Arabada eşim ve iki çocuğum vardı. Ondan sonra hıza tövbe.

izoci
19/01/2012, 13:17
Bu Fiesta Clubunden neler çektik :D

KaMiKaZe
19/01/2012, 13:26
Ben geçen gün 225km/h yaptım gerededen sonra, tavsiye ederim güzel oluyor.

faku
19/01/2012, 13:41
Ben geçen gün 225km/h yaptım gerededen sonra, tavsiye ederim güzel oluyor.
Afedersin ama ne kazandın, olumsuz bir durumda kaybın ne olabilirdi? Bunların bir muhasebesini yap istersen.

KaMiKaZe
19/01/2012, 13:43
Her yaptığım eylemde Kazanç/Kayıp parametresini gözetmek zorunda değilim tamamen keyfi...

Solitude
19/01/2012, 13:55
Kusura bakmayın, fikrinize saygı duyuyorum. Ancak hız konuları içinde kimsenin kimseyi hız yapması konusunda teşvik ettiğini okumadım. Hız konusuna yazan arkadaşlarında sürekli 180-190 la gittiğini sanmıyorum. Herkes heves eder merak eder arabasını birkaç kere zorlar limitlerini bilmek ister. Bende hız yapma konusunda arabamla yaptığım hızı yazdım ancak emin olun kurallara çoğu insandan daha fazla dikkat ederim. Teşekkürler.

berko
19/01/2012, 14:46
bende hız yapmam 90 yada 100 le giderim

srkaradag
19/01/2012, 15:07
Malesef bu muhabbet bitmez, gençler heyecanlı araçlarının limitlerini görmek istiyorlar ve hepsininde F1 pistine gitme şansı yok ,uygun yol koşullarında başkalarının hayatlarını tehlikeye atmadıkları sürece bence bir sıkıntı yok.(kendi hayatlarından kendileri sorumlu)
Bir hekim olarak acilde çok kötü kazalar görüyoruz,15 gün önce bir vatandaş 20km ile giderken bir araca arkadan çarpmış,ön koltukta annesinin kucağındaki çocuğun kafası ön cama girmiş,normalde burnu bile kanamaması gerekirken 3,5 saat dağılan göz kapaklarını toparlamak için uğraştım.
Eğer biz:
1-Emniyet kemeri takarsak
2-hız limitlerini fazla zorlamassak
3-Takip mesafesine dikkat edersek
Büyük ölçüde can kayıplarını azaltırız,ben zaman içinde bunların düzeleceğini umut ediyorum, ancak bu araba kaç basıyor sohbeti hep olacaktır olmasıda güzeldir yeterki SORUMLULUK sahibi olalım,hayat güzel.

KaMiKaZe
19/01/2012, 15:24
Sümük yarışı herzaman en hit yarışmadır.

since1453
19/01/2012, 15:32
Her yaptığım eylemde Kazanç/Kayıp parametresini gözetmek zorunda değilim tamamen keyfi...

Orhan bey belli kendi canını umursamıycak kadar ateşli bir insansınız.
arabanıza ananız,babanız,kardeşiniz,eşiniz,yada evladınız binmiyor mu hiç?
Onların hayatı da mıı önemsiz sizin için?
Diyceksiniz belki arabada onlar varken hız yapmam.Peki siz tekken kaza yaptığınızda çarptığınız kişi bir başkasının anası,babası yada evladı olmiycak mı ?

Trafik canavarları yüzünden nice canlar kaybettik.işin kötüsü ölen tekte ölmüyor yanında masum ailleride yakıyor

KaMiKaZe
19/01/2012, 15:36
Sosyal mesaja ihtiyacım yok, şuana kadar kimseye zarar vermediğim yapmadığım bir olay içinde beni sorgulayamazsınız.

Yokmu 230 yapan ?

GP COSKUN
19/01/2012, 15:40
tamam tamam arkadaşlar
tartışmaya hiç gerek yok
orhan normalde böyle biri değildir ama herhalde birine veya yazılan birşeye kafasını takmış yoksa eski üyelerimizden gayet bilinçli ve sorumlu birisidir
ama bugün canı sıkkın gibi geldi bana
hayırdır orhanım noldu bugün jet gibisin uçuyosun yine )====

tonymontana
19/01/2012, 15:41
Sorunun çözümü hızları limitlemek mi?

Öyle olsa, almanyada otobanlarda hız sınırı olurdu. Diyeceksiniz ki adamların arabası var. Twingolarda basıyor R8'lerde basıyor orada.

Mesele yol kalitesinde,sürücü eğitiminde, birbirine saygıda.

Bakkaldan dağıtılır gibi ehliyet vermiyor adamlar. Araçlar yalandan muayene edilmiyor. Yol hergün bozulup yapılmıyor.

KaMiKaZe
19/01/2012, 15:43
tamam tamam arkadaşlar
tartışmaya hiç gerek yok
orhan normalde böyle biri değildir ama herhalde birine veya yazılan birşeye kafasını takmış yoksa eski üyelerimizden gayet bilinçli ve sorumlu birisidir
ama bugün canı sıkkın gibi geldi bana
hayırdır orhanım noldu bugün jet gibisin uçuyosun yine )====

Beni tanıyan birisi çıktı, coşkun abi yapılan hızlara değilde bu ve benzeri sümük yarışmalarına en kıl olanlardan birisi benimdir ama daha önceki konularda sümük yarıştırmayanların safındaydım pek birşey elde edemedim birazda yarıştıran safta olup empati kurmaya çalışıyorum. Bu arada t-jet de gitmiyor onuda belirteyim :D

krm1983
19/01/2012, 15:48
Gitmekten çok durmakta önemli tabi.

punto_multijet
19/01/2012, 16:03
İzmirde uzun yıllar yolda değil pistte gazlayalım sloganıyla yarış pistinde bir cok aktivite gerçekleştiren bir ekipteydim. Halada aynı sloganı soylerim. Ancak sizi rahatsız eden durum beni rahatsız etmiyor. Bence forumlarda eğer kural olarak bir yasaklama olmadıktan sonra herkes bu tarz tecrubelerini paylaşabilir diye dusunuyorum. Sizin tecrubeniz 3.5lt/100km gormektir benim tecrubem maks surat gormektir. Bence takılmayın boyle seylere isteyen istedigi verileri paylaşsın.

since1453
19/01/2012, 16:05
Sorunun çözümü hızları limitlemek mi?

Öyle olsa, almanyada otobanlarda hız sınırı olurdu. Diyeceksiniz ki adamların arabası var. Twingolarda basıyor R8'lerde basıyor orada.

Mesele yol kalitesinde,sürücü eğitiminde, birbirine saygıda.

Bakkaldan dağıtılır gibi ehliyet vermiyor adamlar. Araçlar yalandan muayene edilmiyor. Yol hergün bozulup yapılmıyor.

yiğitbey avrupada insanlar bilinçli kurallara uyuyor.kanunlar ağir ve anında uygulanıyor.araçlar bakımlı ,
ülkemizde cehalet+bakımsız araçlar+yok konforu çok zayıf yollar+uyulmayan kurallar

KaMiKaZe
19/01/2012, 16:07
Bırakalım avrupadaki bilinçli insanlarıda ghostrider da avrupada ama tek teker 300+ kamyonların arasından geçiyor.

tonymontana
19/01/2012, 16:07
bende aynı şeyi söylüyorum zaten. kazanın tek sebebi hız değil.

tyilgin
19/01/2012, 16:31
Aynı şeyleri otuzlu yaşların başlarında bile bana söylediklerinde söyleyenlere kedi-ulaşamadığı et ve mundar gözüyle bakardım.

Bir zamanlar 1997 model tempra 1.6İE-SLX aracım ile antalya yolunda bir opelle inatlaşırken o şaheser dijital ekranımda 206km hızı gördüğümde yanımdaki arkadaşa "-bak oğlum bak, gözün şöför görsün" dediğimi anımsıyorum, öyle ya benden başka kimsenin o gaz pedalına sonuna kadar basacak aklı yoktu.

Daha sonra almanya mercedes te yukarı bir teknik birimde çalışan ve araçların aerodymic (yanlış yazdıysam lütfen kusura bakmayın) leri konusunda çok ciddi eğitimler almış bir arkadaşım oldu ve bana başından geçen bir olayı anlattı;

Yaz tatili için herşey dahil olan bir otelle anlaştık. Ben ve eşim 2 yaşındaki oğlumuzuda kucağımıza alıp tur şirketinin otobüsüne bindik. Tecrübelerim ve işim gereği otobüste şoför arkasındaki koltuktan başka koltuğa oturamıyorum. Yola koyulduk. Teme girdikten sonra otobüs şoförünün araç kullanmasından sonderece rahatsız oldum ve ist.çıkışında tem üzerindeki çimento fabrikasının oralarda muavini çağırıp "Kenara çekin ben ineceğim" dedim. Muavin anlam veremedi, ne dediyse inmek istediğimi söyledim.
Olaya sürücüde karışmak istediysede yola bakmasını söyledim.
Bunun üzerine sürücü otobüsü sağa çekti. Ben inme hazırlığı yaparken beni ikna etmek için elimdekileri aldı ve nedenini sordu.
Kendisine "Önümüzde giden başka bir otobüsle uzun zamandır dalaşıyorsun. Ani manevralar ve atraksiyonlar yapıyorsun. Üstelik tüm bunları yaparken bir ara ayağındaki terlik ayağının ortasına kadar geldi, çok daha acil bir durumda frene basman gerekirse benzeri bir durum yaşayarak pedala uygun basıncı sağlamama ihtimalini düşünmek bile istemiyorum.
Ayrıca otobüsün lastiğinde ölçüde, lastiğinde ölçüde balon mevcut, bu yükle şu manevrada lastik üzerinde oluşan ani basınçla balonların yarılma ihtimali %xx," (detaylarını şu an hatırlamıyorum)
diyerek ne varsa patlamış.

Sonradan düşünmeye başladım o gaz pedalına sonuna kadar basacak akıl gerçekten sadece bendemiydi, yoksa bende olup diğerlerinde olmayan başka birşeymiydi ?
arçlarımızın fren sistemlerindeki hidrolik hortumları, balatanın içindeki fren merkezinin kenarındaki incecik lastik contalar, rotlar, direksiyon mili daha aklıma bile gelmeyen bir sürü mekanik parçanın %100 yerinde durabilmesi ile gidiyoruz. Birde insan faktörü var, sinir sistemi, araçtan gelen lüzımsuz bir ses, teybin sesini ayarlamak, yolun kenarındaki bir çocuğun araba geçerken arabama atacağı bir taş bile benim dikkatimi dağıtmaya yeterliydi. Bu kazasızlık zincirinin dağılması için sadece bir halkanın kopması yeterli. Sanırım o gaz pedalına sonuna kadar basmayanlarda olup bende olmayan birşey vardı oda bu bilgiydi.
Başkalarının tecrübelerini yaşayarak öğrenmek insana en uymayan davranış biçimidir. 10. kattan atlayanın öleceğini anlamak için 10.kattan atlamak gerekmez.

Kimseye cevap yazmak veya ders vermek haddim değil. Çok bilmişlik yapmayıda zaten sevdiğim söylenemez.

Ben o gaz pedalına basılırken, bu yazılanları düşünebilme ihtimalini sevdim :D

Böyle bir konuya parmak bastığı için Fatih beye ve sabırla okuyan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

since1453
19/01/2012, 16:54
Aynı şeyleri otuzlu yaşların başlarında bile bana söylediklerinde söyleyenlere kedi-ulaşamadığı et ve mundar gözüyle bakardım.

Bir zamanlar 1997 model tempra 1.6İE-SLX aracım ile antalya yolunda bir opelle inatlaşırken o şaheser dijital ekranımda 206km hızı gördüğümde yanımdaki arkadaşa "-bak oğlum bak, gözün şöför görsün" dediğimi anımsıyorum, öyle ya benden başka kimsenin o gaz pedalına sonuna kadar basacak aklı yoktu.

Daha sonra almanya mercedes te yukarı bir teknik birimde çalışan ve araçların aerodymic (yanlış yazdıysam lütfen kusura bakmayın) leri konusunda çok ciddi eğitimler almış bir arkadaşım oldu ve bana başından geçen bir olayı anlattı;

Yaz tatili için herşey dahil olan bir otelle anlaştık. Ben ve eşim 2 yaşındaki oğlumuzuda kucağımıza alıp tur şirketinin otobüsüne bindik. Tecrübelerim ve işim gereği otobüste şoför arkasındaki koltuktan başka koltuğa oturamıyorum. Yola koyulduk. Teme girdikten sonra otobüs şoförünün araç kullanmasından sonderece rahatsız oldum ve ist.çıkışında tem üzerindeki çimento fabrikasının oralarda muavini çağırıp "Kenara çekin ben ineceğim" dedim. Muavin anlam veremedi, ne dediyse inmek istediğimi söyledim.
Olaya sürücüde karışmak istediysede yola bakmasını söyledim.
Bunun üzerine sürücü otobüsü sağa çekti. Ben inme hazırlığı yaparken beni ikna etmek için elimdekileri aldı ve nedenini sordu.
Kendisine "Önümüzde giden başka bir otobüsle uzun zamandır dalaşıyorsun. Ani manevralar ve atraksiyonlar yapıyorsun. Üstelik tüm bunları yaparken bir ara ayağındaki terlik ayağının ortasına kadar geldi, çok daha acil bir durumda frene basman gerekirse benzeri bir durum yaşayarak pedala uygun basıncı sağlamama ihtimalini düşünmek bile istemiyorum.
Ayrıca otobüsün lastiğinde ölçüde, lastiğinde ölçüde balon mevcut, bu yükle şu manevrada lastik üzerinde oluşan ani basınçla balonların yarılma ihtimali %xx," (detaylarını şu an hatırlamıyorum)
diyerek ne varsa patlamış.

Sonradan düşünmeye başladım o gaz pedalına sonuna kadar basacak akıl gerçekten sadece bendemiydi, yoksa bende olup diğerlerinde olmayan başka birşeymiydi ?
arçlarımızın fren sistemlerindeki hidrolik hortumları, balatanın içindeki fren merkezinin kenarındaki incecik lastik contalar, rotlar, direksiyon mili daha aklıma bile gelmeyen bir sürü mekanik parçanın %100 yerinde durabilmesi ile gidiyoruz. Birde insan faktörü var, sinir sistemi, araçtan gelen lüzımsuz bir ses, teybin sesini ayarlamak, yolun kenarındaki bir çocuğun araba geçerken arabama atacağı bir taş bile benim dikkatimi dağıtmaya yeterliydi. Bu kazasızlık zincirinin dağılması için sadece bir halkanın kopması yeterli. Sanırım o gaz pedalına sonuna kadar basmayanlarda olup bende olmayan birşey vardı oda bu bilgiydi.
Başkalarının tecrübelerini yaşayarak öğrenmek insana en uymayan davranış biçimidir. 10. kattan atlayanın öleceğini anlamak için 10.kattan atlamak gerekmez.

Kimseye cevap yazmak veya ders vermek haddim değil. Çok bilmişlik yapmayıda zaten sevdiğim söylenemez.

Ben o gaz pedalına basılırken, bu yazılanları düşünebilme ihtimalini sevdim :D

Böyle bir konuya parmak bastığı için Fatih beye ve sabırla okuyan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Ne güzel anlattınız mekanik+insan faktörü hiçbirşey fabrka verileri gibi değil hayatta.minumum sürtünme kuvveti sıfır kavisminumum ters yönde rüzgar ,0 trafik ...........
190 km hızla önümüze heran kırma riski olan aptal sürücüler,tali bir yoldan körü körüne ana altere atlama potansiyeli olan araçlar,mıcır vb malzemelerle yol tutuşunun bitmesi,donanımın zamnla aşinması ve mukavementinini yitirmesii
herşeyden önemlisi sonuçta insanız o hızda ani bir direksiyon kırma yada fren
dasvidan ya aile dasvidanya hayat
ne şehittir ne gazi ..... yolun gitii Niyaziii

tyilgin
19/01/2012, 17:12
190 km hızla önümüze heran kırma riski olan aptal sürücüler,

Bazen televizyonda mobese kameralarına takılan kazaları gösteriyorlar, hepimiz denk gelmişizdir.

O kadar saçma kazalar görüyorumki, adam ışıklarda dururken gelen bir araç arkadan vuruyor. acacın hızını görseniz frene bassan 2 bilemedin 3 metrede durur. ama nedense frene basan yok.
birbaşka kazada (ki bunu çok sık görüyorum) kavşakta herkes yeşil yanmasını beklerken, yırtık d.ndan fırlayan biri aradan bodoslama çıkıyor.

Şimdi, "Kaza oluşacaksa mutlaka bir bahane doğuyor." diyeceğim ama okuyanlar ve yazımda açık arayan arkadaşlarda, "Madem kaza olacaksa ben yavaşta gitsem kaza yine olacak" diyecektir.

bunu için ben önce davranayım,

-Gözünü kapatıp temde yaya olarak karşıdan karşıya geçebilecek varmı aranızda ?, Kaza olmayacaksa birşey olmadan karşıya geçersiniz.

since1453
19/01/2012, 17:24
Bazen televizyonda mobese kameralarına takılan kazaları gösteriyorlar, hepimiz denk gelmişizdir.

O kadar saçma kazalar görüyorumki, adam ışıklarda dururken gelen bir araç arkadan vuruyor. acacın hızını görseniz frene bassan 2 bilemedin 3 metrede durur. ama nedense frene basan yok.
birbaşka kazada (ki bunu çok sık görüyorum) kavşakta herkes yeşil yanmasını beklerken, yırtık d.ndan fırlayan biri aradan bodoslama çıkıyor.

Şimdi, "Kaza oluşacaksa mutlaka bir bahane doğuyor." diyeceğim ama okuyanlar ve yazımda açık arayan arkadaşlarda, "Madem kaza olacaksa ben yavaşta gitsem kaza yine olacak" diyecektir.

bunu için ben önce davranayım,

-Gözünü kapatıp temde yaya olarak karşıdan karşıya geçebilecek varmı aranızda ?, Kaza olmayacaksa birşey olmadan karşıya geçersiniz.

Tarık bey uçaktan atlıycaksanız uçağa binmeden paraşütle ilgili kontrolleri yaparsınız bütün güvenliği aldıktan sonra atlarsınız 1.ipi çekersin açilmassa 2.ipi oda açilmassa Allah rahmet eylesin kadderden ötesi yok.

Fakat Allah büyük diyip bodozlama atlarsan paraşütsüz netice bellidr
Kul önlemi alıcak gerisi Allaha kalır....
Kader sen git köprüden atla ecelim gelmemişse yaşarım demek değil ki :)

maddogjr75
19/01/2012, 17:44
Ben de bu başlığı açan arkadaşla aynı fikirdeyim.Eğer aşırı hız yaparak sadece kendi canını riske etse,hız denemesi yapanlar ya da aşırı hız severler amenna,kendi keyifleri bilir der geçerdim.Ama söz konusu olan aynı zamanda başkalarının hayatı ise,ben hız seviyorum kime ne demeye hiç kimsenin hakkı yok.Ben de moderatör arkadaşlardan bu tür mesajların yayınlanmamasını talep ediyorum.

Solitude
19/01/2012, 17:50
Arkadaşlar yazdıklarınızı anlayabiliyorum ancak bu işin sonu yok. Aksi takdirde arabayla çıktığımız anda bir kazaya karışma riski hep olduğundan ötürü herkes araçlarını bırakıp yaya devam etsin. Bence herkes aklı başında, sorumlu, duyarlı davranarak kontrolünü kaybetmeden istediği şekilde yaşamalı. Bugüne kadar ne bir makas attım, ne arabamda emanet bir can varken hız yaptım, ne de hız tutkunuyum. Ancak şartların sadece beni etkliediği durumlarda istediğim gibi yaşayabilmeliyim. Herkes aynı yaşta aynı tecrube de olmuyor, ya da aynı olgunluğu sergileyemiyor.

maddogjr75
19/01/2012, 18:00
Polemiğe girmek istemiyorum ama arabada yalnız olmak ,hiçkimsenin canını riske etmediğiniz anlamına gelmiyor.Diğer araçlar ya da yayalar ne olacak.Yine de herkes istediği gibi yaşar bir sözümüz yok ya da engel olacak durumumuz yok ancak, bana göre yapılan yüksek hızları buraya yazmak teşvikten ve yanlış birşeyi normalleştirmekten öte birşey değil.

ESH
19/01/2012, 18:05
arkadaslar hız aslında gzel bsey degıldır ama bazende yol duzgun trafıgın cok az oldu zamanlarda ıster ıstemez hepımız koltuga bıraz yaslıyoruz fakat dedıgınız gıbı baskalarının canını tehlıkeye atmadan yada cok asırı olmadan yaparak bır sıkıntı olacagını dusunmuyrum taıkıde her seyın pozıtıf yonunu dusundugumuz gıbıde negatıf yonunude dusunmemız gerekır buda kısının kendı muhasebesıdır saygılar ... :)

tyilgin
19/01/2012, 18:23
Kader sen git köprüden atla ecelim gelmemişse yaşarım demek değil ki
Bende bazı şeylerin kendi elimizde olduğunu anlatmaya çalışıyorum zaten :)

Sevgili Coşkunun imzasını bilmeyen yoktur;
Herkese, Geri vitesinizin olmadığını çıkmaz bir yola girmeden fark edebileceğiniz bir yaşam dilerim.

Semih Kurtulmus
19/01/2012, 18:29
Arkadaşlar Forumdaki hız muhabbetleri hiç hoşuma gitmiyor. Birisi "Araba kaç km basıyor" diye bir şey ortaya atıyor. Bir sürü cevap geliyor: Ben 190'nı gördüm. Şurada şunu yaparsan 200'ü geçersin. vs. Lütfen.:no000000: Trafik canavarı olmayalım!
Daha önceleri Fiestam vardı. fordkluptr üyesiydim. Orada benzer konular açıldığında yöneticiler müdahale ederlerdi: "Bizim arabalar Duble yolda 110, otobanda 130km yapıyor" yazıp konuyu hemen kapatırlardı. Aynı şeyi yöneticilerimizden de bekliyorum.

Aslında doğru diyorsunuz ama şu hız merağı var ya gerçekten kötü birşey .. Zaptetmek lazım

Semih Kurtulmus
19/01/2012, 18:30
Gitmekten çok durmakta önemli tabi.

Kesinlikle aslında en önemlisi o , her araba gider çünkü :)

Punto_Can
19/01/2012, 20:31
orhan abi öldürdün beni yaa :D

ben en son 221km/h yaptım sonra telefonun alarm sesiyle uyandım :D

Luc
19/01/2012, 21:00
Araba kullanmayi bilmeyen ve hiz yapmayi sevmeyenler lutfen sol seridi isgal etmesin.

Benim temennim budur :)

Edit: Bakim yapmaktan lastik degistirmekten kacanlar. Ucuza mal edeyim derken, hayatlarini 5 kurusa dusurenler hic yola cikmasin hatta..


Sent my GT-I9100 using

shams
19/01/2012, 21:00
Ben kendi adıma sürücülerin aşırı hızdan daha büyük sorunları olduğunu düşünüyorum.

srkaradag
19/01/2012, 21:38
https://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=362
Tüik kaza istatistiklerine bakılırsa 20 yılda kazalar 10 kat artmış(toplam araç sayısına göre kaza oranı %31 den %73 e yükselmiş)yıllık ölü sayımız 6000 den 4000e düşmüş, tabii yaralı sayımız 87000 den 171000e yükselmiş.Yinede gelişme var denilebilir.

srkaradag
19/01/2012, 21:47
https://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=363
Yaş guplarına bakıldığında özellikle 2000 yılından sonra çocuk ölümlerinde ciddi azalma olmuş buda önemli bir gelişme.

srkaradag
19/01/2012, 21:52
https://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=364
Bu tablodada 2004 yılında avrupa ülkeleri kıyaslanmış, buradaki bilgiler doğruysa ölüm oranlarında Almanya dahil pekçok avrupa ülkesinden daha iyi durumdayız..

orkun09
19/01/2012, 22:22
National geographic kanalının hazırladığı bir belgesel izlemiştim. Konu Almanya OTOBANlarıydı. Can kaybı olmayan kaza yok denecek kadar azdı.

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 00:02
Araba kullanmayi bilmeyen ve hiz yapmayi sevmeyenler lutfen sol seridi isgal etmesin.

Benim temennim budur :)

Edit: Bakim yapmaktan lastik degistirmekten kacanlar. Ucuza mal edeyim derken, hayatlarini 5 kurusa dusurenler hic yola cikmasin hatta..


Sent my GT-I9100 using

ondan sonra neden makasa giriyorlar derler dimi ? :D
girerim affetmem :D

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 00:03
Vtec Gören Masum Teyze :) O neydi Gız :) - YouTube
aha hoş bir video :D

dexter
20/01/2012, 00:07
25 yaşında ilk defa direksiyona oturdum..o zamanlar hava atma tutkusu vardı,bas gaza git son hız... artık 130-140 ı geçmiyorum ki yol müsait olsa bile basmıyorum... hem gençlik gitti,hem sorumluluk arttı,hem de eski cesaret kalmadı... gençken önünü çok göremediğin halde çok basıyorsun...yaş ilerledikçe önünü daha çok gördüğün için basamıyorsun...

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 00:10
25 yaşında ilk defa direksiyona oturdum..o zamanlar hava atma tutkusu vardı,bas gaza git son hız... artık 130-140 ı geçmiyorum ki yol müsait olsa bile basmıyorum... hem gençlik gitti,hem sorumluluk arttı,hem de eski cesaret kalmadı... gençken önünü çok göremediğin halde çok basıyorsun...yaş ilerledikçe önünü daha çok gördüğün için basamıyorsun...

aklıma babam geldi o da öyle hiç basmaz ben basınca basarsın tabi oh diyor , ben gaza basarken 2 çocuğu birde kadını düşünüyorum diyor :)

timurgoksel
20/01/2012, 00:16
allahtan hız sabitleyici var :) sıkıntı yok,relax...

kuday.
20/01/2012, 00:30
dün gece 80 km hizla giderken transit in biri sol arka çamurluğuma çarpıp aynama vurup kaçtı ama ben 80 km ile gidiyodum gayet limit bi hızdı benimki adam ise en az 190 vardı ve adam vurdu kactı .Sadece hız limitine uymakla olmuyor eğer yol müsait ise fazla hız sorun çıkarmaz orhan arkadaşımızın dediğı gibi 120 üst limitli yollarda 180 190 sorun olmaz gibi geliyo bana

timurgoksel
20/01/2012, 00:54
dün gece 80 km hizla giderken transit in biri sol arka çamurluğuma çarpıp aynama vurup kaçtı ama ben 80 km ile gidiyodum gayet limit bi hızdı benimki adam ise en az 190 vardı ve adam vurdu kactı .Sadece hız limitine uymakla olmuyor eğer yol müsait ise fazla hız sorun çıkarmaz orhan arkadaşımızın dediğı gibi 120 üst limitli yollarda 180 190 sorun olmaz gibi geliyo bana

geçmiş olsun kardeş.allah beterinden saklasın,böyle atlatınca cana geleceğine mala gelsin diyorsun ama ne eğitim ne zihniyet ne de kişilikle alakalı bu iş..birisinin(allah göstermesin ama) canının yanması lazım.yoksa kimse ayağını gaz pedalından çekmiyor

tyilgin
20/01/2012, 01:21
Araba kullanmayi bilmeyen ve hiz yapmayi sevmeyenler lutfen sol seridi isgal etmesin.

Mazhar Demiralp,
Renç Koçibey,
ve şu anda aklıma gelemeyen diğerleri, araba kullanmayı bilmeyenlermiydi ?.

Her babayiğidin alamayacağı lisansları aldıkları halde tüm güvenlik önlemleri alınan ve hız yapmak üzere tasarlanan arçlarla ralli yarışlarında aralara yine arabayı kullanmayı bilmeyenlermi karışıyor.

Hız yapmamanızın bana hiç bir yararı olmadığı gibi, hız yapmanızında bana hiç bir zararı yok (aynı güzergahta olmayalımda :) ),

160-180 den bahseden arkadaşlar, Artık genelde bu hızlara çıkmıyor olsamda bende bu çıtayı çok aşırı bulmuyorum (aşırı demedim, çok aşırı bulmuyorum). Ama teknik ve risk açısından her 10km.lik farkın ne olduğunu araştırdığınızda bu kadar fark ediyormu diyeceğinizden şüphem yok.

Her hız yapmanın sonu şöyle olur, böyle olur da demiyoruz, ki zaten her hız yapan kaza yapmıyor. Ama aşırıya kaçıldığında hangi kapıyı aralıyorsunuz birdaha düşünün.

asil
20/01/2012, 01:27
hız yapmak güzeldir ama yerinde......

izoci
20/01/2012, 01:29
Tarık abi naptın mide falan kalmadı bende :S

tyilgin
20/01/2012, 01:31
Trafik Kazası - Trafik Kazaları ve Nedenleri
Ülkemizde her Gün (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1250&Bilgi=g%C3%BCn) yaklaşık 600 ve (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1378&Bilgi=ve) her Saat (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1249&Bilgi=saat) 27 trafik kazası (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-120&Bilgi=trafik-kazas%C4%B1--trafik-kazalar%C4%B1-ve-nedenleri) oluyor. Bu kazalarda Günde (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1250&Bilgi=g%C3%BCn) 5-20 kişi ölüyor, 200 kadar kişi de yaralanıyor. Ortalama her yıl (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1248&Bilgi=y%C4%B1l) 5-6 bin kişi ölmekte ve 100-200 bin kişi de yaralanmaktadır.
Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etkeni insandır. Bu oran ortalama %94 lere kadar ulaşmaktadır.

İnsan Faktörü %66
Sürücü %27
Yolcu %1
Araç Faktörü %5
Yol Faktörleri %1
Trafik literatüründe 30 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla meydana gelen çarpışmalarda bu hasarın 9 kat arttığı bilinmektedir.

Sürücü ile (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1379&Bilgi=ile) Yolcuların Ölüm ve Yaralanmalarında Hızın Etkisi
Araştırmalar 30 km/s hızla çarpmanın araç içerisinde bulunanların vücuduna etkisi 1.kattan düşmeye, 90 km/s hızla çarpmanın ise 10.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu göstermektedir.
Yine araştırmalar bırakın yüksek hızları, 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme ihtimalleri, 30 km/s hızla giden araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.
Sürücünün Görme Yeteneği ile Hız Arasındaki İlişki
Hız arttıkça sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi yavaşlar. Göz 190 ile 200 derecelik bir alanı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1488&Bilgi=alan) algılar. Ancak araç kullanırken görme açısı hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görme açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’te çıkardığımızda bu Açı (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1313&Bilgi=a%C3%A7%C4%B1) 30 dereceye düşer.
Hız Körlüğü
Artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani eşya (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1293&Bilgi=e%C5%9Fya) ve olayları tam olarak algılayamamasıdır. Bunun en önemli ve riskli sonucu, sürücünün aracın hızını olduğundan daha az hissetmesidir.
Tünel Görüşü
Hızlı araç kullanırken görme alanının daralması sonucu ortaya çıkan bir durumdur. Aracın hızı ne kadar artarsa sürücünün bakışları da o oranda uzağa odaklanır ve sürücü çevresindeki olayları zamanında (https://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-1347&Bilgi=zaman) algılayamaz.
Kemalettin GÜNGÖR - Afyon Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birliği Uzmanı

tyilgin
20/01/2012, 01:36
Tarık abi naptın mide falan kalmadı bende :S

Bu tüyler ürperten görüntüleri, Photoshop ile yapıp paylaşıyor olmayı ve tepki toplayıp özür dilemeyi, bu görüntülerin gerçek omasına tercih ederdim.

Ama maalesef hepsi gerçek, üstelik daha niceleri var goole amcada....;(

kuday.
20/01/2012, 01:37
hız yapmak güzeldir ama yerinde......
+10000

CesSpOoL
20/01/2012, 01:45
Tarık abi bitirdin bizi.. Yerli yersiz hız yapmak çok gereksiz.. Malesef ben dahil bir çoğumuz zaman zaman lüzumsuz hız yapıyoruz, sabırlı olmak, iki kere düşünmek lazım..

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 01:51
Mazhar Demiralp,
Renç Koçibey,
ve şu anda aklıma gelemeyen diğerleri, araba kullanmayı bilmeyenlermiydi ?.

Her babayiğidin alamayacağı lisansları aldıkları halde tüm güvenlik önlemleri alınan ve hız yapmak üzere tasarlanan arçlarla ralli yarışlarında aralara yine arabayı kullanmayı bilmeyenlermi karışıyor.

Hız yapmamanızın bana hiç bir yararı olmadığı gibi, hız yapmanızında bana hiç bir zararı yok (aynı güzergahta olmayalımda :) ),

160-180 den bahseden arkadaşlar, Artık genelde bu hızlara çıkmıyor olsamda bende bu çıtayı çok aşırı bulmuyorum (aşırı demedim, çok aşırı bulmuyorum). Ama teknik ve risk açısından her 10km.lik farkın ne olduğunu araştırdığınızda bu kadar fark ediyormu diyeceğinizden şüphem yok.

Her hız yapmanın sonu şöyle olur, böyle olur da demiyoruz, ki zaten her hız yapan kaza yapmıyor. Ama aşırıya kaçıldığında hangi kapıyı aralıyorsunuz birdaha düşünün.

Bir endurocu olarak zamanında motor kazalarıyla ilgili herşeyi çok uzun süre araştırdım baktım ibret olsun diye gerçekten bir insana ders vermek istiyorsan en derinden girerek yapacaksın ve bu fotoğraflar bence çok yerinde .. Eğer isteyen olursa çok daha kötülerini paylaşabilirim ama cidden bunlar hafif kalır :)

izoci
20/01/2012, 01:54
Semih bide sen vur bize :D

tyilgin
20/01/2012, 02:00
Tarık abi bitirdin bizi.. Yerli yersiz hız yapmak çok gereksiz.. Malesef ben dahil bir çoğumuz zaman zaman lüzumsuz hız yapıyoruz, sabırlı olmak, iki kere düşünmek lazım..

Okancım bende hala yapmadığımı söylersem yalan olur, hatta evdekiler yazdıklarımı görünce söyleyene bak dediler.
Ama son zamanlarda aracıma binenler hayırdır kafana taşmı düştü diyor. 4 sene önceki araç kullanmam ile bugünkü araç kullanmam arasında fark var. Artık özellikle uzun yolda giderken geçtiğim yerlere kafamı çevirip rahatça bakabiliyorum ve yola çıkmaktan ayrı bir zevk alır oldum.

byspayn
20/01/2012, 02:20
Daha önce şahin gibi bir araçta 150li hızları gördüm. Puntoda 170 gördüm. Ama inanın en fazla 1 dk. Sonrasında gazdan ayağımı çektim. Zevkli miydi evet zevkliydi çok da keyif aldım. Ama hiçbir keyif hayatımdan değerli değildir. "Kazayı yaptıran hız değil kontrolsüzlüktür" sözüne de inanmıyorum. Öyle anlar olur ki kontrolü ele alacak zamanın bile olmaz saniyeler içinde her şey olur biter geride de sadece pişmanlık kalır tabi yaşarsan...

Tarık Abi paylaştığın resimlere tek diyecek bişi bulabiliyorum: "acı gerçekler..."

Forumda paylaşım konusuna gelince. Ben her mesaja dikkat ediyorum. Hız felakettir mesajı muhakkak geçiyor hız konularında.. Onun için ben o konulardan hiç rahatsız olmadım şu ana kadar. Aracımızın limitlerini bilelim ne olacak yeter ki bunu alışkanlık haline getirmeyelim...

egzo-evo
20/01/2012, 03:26
Malesef bu muhabbet bitmez, gençler heyecanlı araçlarının limitlerini görmek istiyorlar ve hepsininde F1 pistine gitme şansı yok ,uygun yol koşullarında başkalarının hayatlarını tehlikeye atmadıkları sürece bence bir sıkıntı yok.(kendi hayatlarından kendileri sorumlu)
Bir hekim olarak acilde çok kötü kazalar görüyoruz,15 gün önce bir vatandaş 20km ile giderken bir araca arkadan çarpmış,ön koltukta annesinin kucağındaki çocuğun kafası ön cama girmiş,normalde burnu bile kanamaması gerekirken 3,5 saat dağılan göz kapaklarını toparlamak için uğraştım.
Eğer biz:
1-Emniyet kemeri takarsak
2-hız limitlerini fazla zorlamassak
3-Takip mesafesine dikkat edersek
Büyük ölçüde can kayıplarını azaltırız,ben zaman içinde bunların düzeleceğini umut ediyorum, ancak bu araba kaç basıyor sohbeti hep olacaktır olmasıda güzeldir yeterki SORUMLULUK sahibi olalım,hayat güzel.

serhat kardeşim yazdığınız 3 maddeye daha başka bir çok madde de eklenebilir ama özellikle anlattığınız olayla ilgili olarak 4. maddeye çocukların oto koltuğuyla birlikte özellikle arka koltuklara oturtulmasını ekleyebiliriz.

sadece 20 km hızdan bahsediyorsunuz. o aileye sormak lazım çocuğun ön koltukta annenin kucağında ne işi var. şimdi belkide bir ömür boyu taşıyacağı izler yinede belkide bir ömür boyu yaşayacağı sağlık sorunu nedeniyle bir ömür boyu yaşanacak pişmanlıkları her baktığında her aklına geldiğinde yaşayacak. ben ne yaptım diyecek keşke diyeceke hep keşke. ama nafile.

bir nasihat bin musibetten iyidir.

opexturk
20/01/2012, 07:22
ben de hızı seviyorumfarklı araçlarla çok defa yüksek hızlara da ulaştım ancak hep kısa sürdü çünkü gerçekten zevkli olduğu kadar ürkütücü de...ama artık bindiğim araç farketmez yol durumuna göre yapacağım hız en fazla 130-140 olur öyle 180-200 lere dayanmam asla

tyilgin
20/01/2012, 10:51
Bir hekim olarak acilde çok kötü kazalar görüyoruz,15 gün önce bir vatandaş 20km ile giderken bir araca arkadan çarpmış,ön koltukta annesinin kucağındaki çocuğun kafası ön cama girmiş,normalde burnu bile kanamaması gerekirken 3,5 saat dağılan göz kapaklarını toparlamak için uğraştım.


Uzmanlar zaten 30km hızla çarpmanın 1.kattan düşmeye eşdeğer olduğunu söylüyor. Kaldı ki zaten kazaların genelde, aracın kaza öncesi frenlemesi sonucunda 30 ile 60 kilometre arasında olduğunu düşünürsek tablo daha iyi ortaya çıkıyor.

since1453
20/01/2012, 10:57
Dün evime giderken adamın biri tıntın gidiyor.yol gidiş-geliş uzun bir cadde.selektör yaktım yol vermiyor korna çaldim tık yok bidaha selektör tık yok bide el kol hareketi yapmaya başladı 2 ayakı hayvan eşim de yanımda biraz daha devamm etsek kesin kapışıcaz olmaz hanımın yanında eco mod açik 90 km yi geçmeden gelmiştim o an gözüm döndü.eco mode sapoldun 50 km hız 4.vites ::::::::::::::)
Manuel düşürdüm vitesi 2 ye dip gaz verdim ilkkez evo nun limitlerini zorladım o hızda 2.vites araç beni çok şaşirtti bukadar atik olacağini sanmıyordum 2.vites te 80 km yi geçti araç bağirinca gaza geldim eşim uyardı.İnsan biranda kendini kaptırıyorr.
işte en güzeli hiçç gaza gelmemek sakin şürüşe devam :)

Bide FİRe motorla sollama yapılmaz diyen arakdaşlara slm söylüyorum :)

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 11:10
Dün evime giderken adamın biri tıntın gidiyor.yol gidiş-geliş uzun bir cadde.selektör yaktım yol vermiyor korna çaldim tık yok bidaha selektör tık yok bide el kol hareketi yapmaya başladı 2 ayakı hayvan eşim de yanımda biraz daha devamm etsek kesin kapışıcaz olmaz hanımın yanında eco mod açik 90 km yi geçmeden gelmiştim o an gözüm döndü.eco mode sapoldun 50 km hız 4.vites ::::::::::::::)
Manuel düşürdüm vitesi 2 ye dip gaz verdim ilkkez evo nun limitlerini zorladım o hızda 2.vites araç beni çok şaşirtti bukadar atik olacağini sanmıyordum 2.vites te 80 km yi geçti araç bağirinca gaza geldim eşim uyardı.İnsan biranda kendini kaptırıyorr.
işte en güzeli hiçç gaza gelmemek sakin şürüşe devam :)

Bide FİRe motorla sollama yapılmaz diyen arakdaşlara slm söylüyorum :)

ahaha :D güzelmiş :D
Bende birşey anlatayım , geçen çegirgeye doğru dik bayır çıkıyorum şimdi akşam yol tıkalı .. Daha sonra kalkışlarda öyle acele etmeden kalkıyorum müziğim açık hem söylüyorum hem bakınıyorum etrafa :D Zaten hızlı kalksam bile 1 saniye sonra durmak zorundayım .. Arkamda yeni doblo var kadın sellektör yaptı sonra bir daha yaptı döndüm baktım sonra el kol hareketi yaptı :D Sabır dedim :D Daha sonra çegirge meydandan dönerken sağdan gelen 1 kişiye yol verdim o da bayan sürücüydü ne olur ne olmaz diye , acemi gibi geldi bana :D:D Orada da hareket yapınca benim film koptu :kan: açtım dörtlüyü .. Döndük önünde yavaşlayıp hızını kestim sonra biraz hızlandım tam hızlanırken yine yapıştırdım daha sonra yavaşladım sinyal verdim dursun diye sağa , daha sonra kapadım dörtlüyü açtım tekrar sonra bir daha sinyal verdim daha sonra camı daha sonra camı açtım el kol hareketi yaptım dursun diye çektim kenara durdum (Tabi bu olaylar anında dikiz aynasından bakıyorum hareketlerine hiç kadın sürücü demezsiniz bildiğin kamyoncu halt etmiş :D ) Sonra baktım durmadı geçerken laf attım camdan ondan sonra yapıştım arkasına ondan sonra sellektör nasıl yapılıyormuş gösterdim .. :)

Şimdi diyeceğim o sakin gideyim diyorum kendimi alıştırmak istiyorum yok arkadaş illa dengesizin birisi geliyor .. Gel de sinir olma bir diyorsun iki diyorsun üç diyorsun ondan sonra bir yerden patlıyor

must
20/01/2012, 11:44
Goreceli bi durum bence https://www.youtube.com/watch?v=z2ft9bTgxio&feature=youtube_gdata_player

since1453
20/01/2012, 12:23
ahaha :D güzelmiş :D
Bende birşey anlatayım , geçen çegirgeye doğru dik bayır çıkıyorum şimdi akşam yol tıkalı .. Daha sonra kalkışlarda öyle acele etmeden kalkıyorum müziğim açık hem söylüyorum hem bakınıyorum etrafa :D Zaten hızlı kalksam bile 1 saniye sonra durmak zorundayım .. Arkamda yeni doblo var kadın sellektör yaptı sonra bir daha yaptı döndüm baktım sonra el kol hareketi yaptı :D Sabır dedim :D Daha sonra çegirge meydandan dönerken sağdan gelen 1 kişiye yol verdim o da bayan sürücüydü ne olur ne olmaz diye , acemi gibi geldi bana :D:D Orada da hareket yapınca benim film koptu :kan: açtım dörtlüyü .. Döndük önünde yavaşlayıp hızını kestim sonra biraz hızlandım tam hızlanırken yine yapıştırdım daha sonra yavaşladım sinyal verdim dursun diye sağa , daha sonra kapadım dörtlüyü açtım tekrar sonra bir daha sinyal verdim daha sonra camı daha sonra camı açtım el kol hareketi yaptım dursun diye çektim kenara durdum (Tabi bu olaylar anında dikiz aynasından bakıyorum hareketlerine hiç kadın sürücü demezsiniz bildiğin kamyoncu halt etmiş :D ) Sonra baktım durmadı geçerken laf attım camdan ondan sonra yapıştım arkasına ondan sonra sellektör nasıl yapılıyormuş gösterdim .. :)

Şimdi diyeceğim o sakin gideyim diyorum kendimi alıştırmak istiyorum yok arkadaş illa dengesizin birisi geliyor .. Gel de sinir olma bir diyorsun iki diyorsun üç diyorsun ondan sonra bir yerden patlıyor


süper yaaa :)

ama aman dikkat et kadın sürücülerle pek polemiğe girme eğer polisi arayıp plakanı verip yolda taciz etti derse epey başın ağriyor.gazete de okumuştum öyle bir konu hakkındaderdini anlatana kadar çektiğin eziyet yanına kar kalır.Toplum bu konuda çok hassas

aralık başında istanbul bostancı tarafındaki damla otomoticden çıktım(chavrolet bayisi) elimde aveo clasic kataloğu kafam karişti kapora veriyimmi vermiyim mi otobüse bindim montun cebinde atkı var şişlik yapmış.2 elimlede kataloğu tutmuş bir yandan arkaya doğru yürüyorum bir bayan sırtı koridora dönük duruyormuş koridor dar kasdın sağ tarafımda ben özellikle sola doğru 30-40 derecelik bir açıyla dönerek geçtim atkı kadına deymiş.kadın bir anda panikle karişik çiğlik bir anda şok oldum elimde katalog aptal gibi kaldım kadın bana döndü ters ters bakıyor resmen bütün otobüs bana döndü tersters kesiyrolar linç edicekler.....

Allah tan yaşlı bir teyze ile amca kzım sen hastamısın ne bağriyorsun çocuğun 2 elide dolu sen rahatsız olma diye yan dönerek geçti dokunmadı bile sana dedi.O anda gaza geldim ulan gerizakalı manyak ruh hastası diye bağirdim...Ahlaksız kadın insanların namusuna dil uzatıp rezil ediyorsun yok mu sende utanma ahlak .............
kız kıpkırmızı kemküm etmeye başladı.tabi otobüstekilerde kadına homurdanmaya başaldı ilgi çekmek için mi yapıyor fln diyenler kadın ilk durakta kaçma indi otobüsten :)
eğer o yaşlı çift olaya şahit olmasa bi otobüs dayak diycektim hemde yok yere hayatımda laf bile atmamişimdir hiçbir bayana

izoci
20/01/2012, 13:22
süper yaaa :)

ama aman dikkat et kadın sürücülerle pek polemiğe girme eğer polisi arayıp plakanı verip yolda taciz etti derse epey başın ağriyor.gazete de okumuştum öyle bir konu hakkındaderdini anlatana kadar çektiğin eziyet yanına kar kalır.Toplum bu konuda çok hassas

aralık başında istanbul bostancı tarafındaki damla otomoticden çıktım(chavrolet bayisi) elimde aveo clasic kataloğu kafam karişti kapora veriyimmi vermiyim mi otobüse bindim montun cebinde atkı var şişlik yapmış.2 elimlede kataloğu tutmuş bir yandan arkaya doğru yürüyorum bir bayan sırtı koridora dönük duruyormuş koridor dar kasdın sağ tarafımda ben özellikle sola doğru 30-40 derecelik bir açıyla dönerek geçtim atkı kadına deymiş.kadın bir anda panikle karişik çiğlik bir anda şok oldum elimde katalog aptal gibi kaldım kadın bana döndü ters ters bakıyor resmen bütün otobüs bana döndü tersters kesiyrolar linç edicekler.....

Allah tan yaşlı bir teyze ile amca kzım sen hastamısın ne bağriyorsun çocuğun 2 elide dolu sen rahatsız olma diye yan dönerek geçti dokunmadı bile sana dedi.O anda gaza geldim ulan gerizakalı manyak ruh hastası diye bağirdim...Ahlaksız kadın insanların namusuna dil uzatıp rezil ediyorsun yok mu sende utanma ahlak .............
kız kıpkırmızı kemküm etmeye başladı.tabi otobüstekilerde kadına homurdanmaya başaldı ilgi çekmek için mi yapıyor fln diyenler kadın ilk durakta kaçma indi otobüsten :)
eğer o yaşlı çift olaya şahit olmasa bi otobüs dayak diycektim hemde yok yere hayatımda laf bile atmamişimdir hiçbir bayana
Gülerken sandalyeden düştüm :D:D:ASD:AD:ADS:A:SDA:D

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 15:05
süper yaaa :)

ama aman dikkat et kadın sürücülerle pek polemiğe girme eğer polisi arayıp plakanı verip yolda taciz etti derse epey başın ağriyor.gazete de okumuştum öyle bir konu hakkındaderdini anlatana kadar çektiğin eziyet yanına kar kalır.Toplum bu konuda çok hassas

aralık başında istanbul bostancı tarafındaki damla otomoticden çıktım(chavrolet bayisi) elimde aveo clasic kataloğu kafam karişti kapora veriyimmi vermiyim mi otobüse bindim montun cebinde atkı var şişlik yapmış.2 elimlede kataloğu tutmuş bir yandan arkaya doğru yürüyorum bir bayan sırtı koridora dönük duruyormuş koridor dar kasdın sağ tarafımda ben özellikle sola doğru 30-40 derecelik bir açıyla dönerek geçtim atkı kadına deymiş.kadın bir anda panikle karişik çiğlik bir anda şok oldum elimde katalog aptal gibi kaldım kadın bana döndü ters ters bakıyor resmen bütün otobüs bana döndü tersters kesiyrolar linç edicekler.....

Allah tan yaşlı bir teyze ile amca kzım sen hastamısın ne bağriyorsun çocuğun 2 elide dolu sen rahatsız olma diye yan dönerek geçti dokunmadı bile sana dedi.O anda gaza geldim ulan gerizakalı manyak ruh hastası diye bağirdim...Ahlaksız kadın insanların namusuna dil uzatıp rezil ediyorsun yok mu sende utanma ahlak .............
kız kıpkırmızı kemküm etmeye başladı.tabi otobüstekilerde kadına homurdanmaya başaldı ilgi çekmek için mi yapıyor fln diyenler kadın ilk durakta kaçma indi otobüsten :)
eğer o yaşlı çift olaya şahit olmasa bi otobüs dayak diycektim hemde yok yere hayatımda laf bile atmamişimdir hiçbir bayana

asdagasdgahsjdkl mükemmel harbiden olaya gel :D:D:D
Öyle durum anında hani derler ya birini seç indir onu diye otobüsün içinden kadını seçeceksin Allah ne verdiyse sopayı atacaksın bari karakolluk olacaksan durduk yere olmayasın dimi :D:D:D
Harbiden neşem yerine geldi :)

since1453
20/01/2012, 15:10
asdagasdgahsjdkl mükemmel harbiden olaya gel :D:D:D
Öyle durum anında hani derler ya birini seç indir onu diye otobüsün içinden kadını seçeceksin Allah ne verdiyse sopayı atacaksın bari karakolluk olacaksan durduk yere olmayasın dimi :D:D:D
Harbiden neşem yerine geldi :)

semih kadın pişkin biri çıkıp cvp verse yemin ediyorum tokatlıycaktım.bir inan bukadar mı gerzakalı olur :)

Semih Kurtulmus
20/01/2012, 15:12
semih kadın pişkin biri çıkıp cvp verse yemin ediyorum tokatlıycaktım.bir inan bukadar mı gerzakalı olur :)

Ama harbiden ayıp yani insanlara saygı gösterdikçe tepene çıkıyorlar .. Vur kafasına yar beynini :D :fish0000:

Luc
20/01/2012, 16:13
Mazhar Demiralp,
Renç Koçibey,
ve şu anda aklıma gelemeyen diğerleri, araba kullanmayı bilmeyenlermiydi ?
...

Benim soyledigim sey farkli, senin cevap olarak yazdigin sey farkli..

Edit: 1994 Imola'da Ayrton Senna öldüğünde, araba kullanmayı bilmediğinden ölmedi. Williams'ın elektronik stabilite sisteminde ki problemden çıkan arızadan öldü.

Öncelikle bilinç ve tedbir. Sorası Allah'a kalmış zaten, hepimiz bir gün öleceğiz..

takres
20/01/2012, 16:15
altımızda ki araçlar hız yapmadığı için sorun yok :)

srkaradag
20/01/2012, 20:46
Benim soyledigim sey farkli, senin cevap olarak yazdigin sey farkli..

Edit: 1994 Imola'da Ayrton Senna öldüğünde, araba kullanmayı bilmediğinden ölmedi. Williams'ın elektronik stabilite sisteminde ki problemden çıkan arızadan öldü.

Öncelikle bilinç ve tedbir. Sorası Allah'a kalmış zaten, hepimiz bir gün öleceğiz..

Senna öldüğünde çok üzülmüştüm, zengin çocuğuydu,şımarık ,pevasız ama muhteşem bir pilottu.williamsıda çok suçlamamak lazım.FİA o sezon başında zengin takımların ek teknoloji kullanmasını yasaklıyor(bir yıl önce ESP ile devrim yapan Williamsın efsane pilotu allen prost 4. kez şampiyon olup emekli oluyor ve takım yerine en büyük rakip sennayı transfer ediyor.).Eski teknolojiye dönmek zorunda kalan williams bocalıyor senna test sürüşlerinde aracın viraj almakta zorlandığını direksiyon manevralarına cevap alamadığını teknik ekibe anlatıyor.Sezon başlıyor ve ilk 2 yarışı bitiremiyor senna,çaylak alman schumacher ilk iki yarışın galibi,sezonun üçüncü yarışı san marino imola, yarıştan bir gün önce barchello büyük bir kaza atlatıyor,ardından avusturyalı Roland Ratzenberger duvara çarpıp hayatını kaybediyor(senna tüm itrazlara rağmen gidip kaza yerini inceliyor),senna yapılan güvenlik toplantısında lastik ısılarının öneminden yeterince ısınmamış lastiklerin F1 de ciddi sorun oluşturabileceğinden,güvenlik aracı giriş çıkış düzeninden dert yanıyor).Ve yarış başlıyor önde senna arkada schumacher ,başka bir araç kaza yapıyor ve güvenlik aracı giriyor 4 tur atıldıktan sonra güvenlik aracı çıkıyor ve senna 5. turda soğuk lastikleriyle aerodinamiği tam oturmamış williamsıyla avusturyalı pilotun öldüğü virajın bir viraj öncesinde araca yön veremeyip dümdüz karşıya giriyor(bununla ilgili bir sürü teori var),1 dakika sonra sağlık ekibi olay yerine ulaşıyor,ilk anda sennanın sadece baygın olduğu sanılıyor ancak kasktaki hasar!!! ve kask çıkarıldığında süspansiyon fırlayan bir parçanın kaskı delip başını yaraladığı görülüyor(kaskların güvenliğide tartışmaya açılıyor bildiğiniz gibi hemşerisi massa 2009 da kaskına ciddi bir darbe aldı ve hala yarışıyor).neticede kabus gibi iki ölüm F1 deki son pilot ölümleri,F1 izlerken nezaman ciddi bir kaza görsem ödüm patlar, tekrarlanmaması dileğiyle.

GP COSKUN
21/01/2012, 01:37
Benim soyledigim sey farkli, senin cevap olarak yazdigin sey farkli..

Edit: 1994 Imola'da Ayrton Senna öldüğünde, araba kullanmayı bilmediğinden ölmedi. Williams'ın elektronik stabilite sisteminde ki problemden çıkan arızadan öldü.

Öncelikle bilinç ve tedbir. Sorası Allah'a kalmış zaten, hepimiz bir gün öleceğiz..



bu ölümüne neden olan yan etken
kaza sırasında kopan direksiyon sisteminden bir mil kaskını delip kafatasını parçaladığı için hayatını kaybetti
yani senin bahsettiğin şey kazanın nedeni ölüm nedeni milin kaskı delip kafatasına girmesi

metelaxlypsiko
21/01/2012, 11:44
Hız iyidir diye savunmuyorum, bununla birlikte limitlerini bildiğiniz, bakımlarına güvendiğiniz her araç ile sürat yapılabilir. Ama yol açık olacak, kendinizi zaten riske atmış durumdasınız :( başkalarını riske atmadan yol alınması gerektiğini düşünüyorum.

İşim nedeniyle kendi aracımla ( BMW 320 d) çok sık seyahat ediyorum. Seyahatlerimde 150-160 KM hızın pek altına düşmem. Ne gariptir ki yurdum insanının yanından 180-190 KM hızla geçtiğinizde otobanda 120 ile giden vatandaş bir anda gaza gelebiliyor. ( benim için risk budur ! ) sizinle tabirimi affedin sidik yarıştırmaya kalkıyor. Benim işim acele, o yüzden hızlı gidiyorum, benimle neden kapışıyorsun ki :)

Güvenli, bakımlı, Tecrübeli şoförle yapılan sürat iyidir.

GP COSKUN
21/01/2012, 12:56
Hız iyidir diye savunmuyorum, bununla birlikte limitlerini bildiğiniz, bakımlarına güvendiğiniz her araç ile sürat yapılabilir. Ama yol açık olacak, kendinizi zaten riske atmış durumdasınız :( başkalarını riske atmadan yol alınması gerektiğini düşünüyorum.

İşim nedeniyle kendi aracımla ( BMW 320 d) çok sık seyahat ediyorum. Seyahatlerimde 150-160 KM hızın pek altına düşmem. Ne gariptir ki yurdum insanının yanından 180-190 KM hızla geçtiğinizde otobanda 120 ile giden vatandaş bir anda gaza gelebiliyor. ( benim için risk budur ! ) sizinle tabirimi affedin sidik yarıştırmaya kalkıyor. Benim işim acele, o yüzden hızlı gidiyorum, benimle neden kapışıyorsun ki :)

Güvenli, bakımlı, Tecrübeli şoförle yapılan sürat iyidir.

süratin hiç birisi iyi değildir
iş sadece senin altındaki arabanın iyi olması bakımlı olması senin tecrübeli olmanla alakalı bir durum değil
bir kazanın meydana gelebilmesi öyle ufak detaylar varki düşünsen direksiyona çıkmaya cesaret edemezsin :notworth:
benden sana tavsiye öle 3,20 ye felan çok fazla güvenme azrail bir bakarsın 7 kasayla çıkar karşına =)):hmm:

izoci
21/01/2012, 13:11
süratin hiç birisi iyi değildir
iş sadece senin altındaki arabanın iyi olması bakımlı olması senin tecrübeli olmanla alakalı bir durum değil
bir kazanın meydana gelebilmesi öyle ufak detaylar varki düşünsen direksiyona çıkmaya cesaret edemezsin :notworth:
benden sana tavsiye öle 3,20 ye felan çok fazla güvenme azrail bir bakarsın 7 kasayla çıkar karşına =)):hmm:
Aynen katılıyorum abi

Luc
21/01/2012, 13:28
bu ölümüne neden olan yan etken
kaza sırasında kopan direksiyon sisteminden bir mil kaskını delip kafatasını parçaladığı için hayatını kaybetti
yani senin bahsettiğin şey kazanın nedeni ölüm nedeni milin kaskı delip kafatasına girmesi

Evet direksiyon mili kafasina saplandi da. Aracin direksiyonu kitendi bahsettigim elektronik unitedeki problemden sebep Coskun'um :)

Neyse sonucta adam hata'dan dolayi oldu. Ucak kalkarken duser. Havadayken degil :)
Sent my GT-I9100 using

Luc
21/01/2012, 13:30
Hız iyidir diye savunmuyorum, bununla birlikte limitlerini bildiğiniz, bakımlarına güvendiğiniz her araç ile sürat yapılabilir. Ama yol açık olacak, kendinizi zaten riske atmış durumdasınız :( başkalarını riske atmadan yol alınması gerektiğini düşünüyorum.

İşim nedeniyle kendi aracımla ( BMW 320 d) çok sık seyahat ediyorum. Seyahatlerimde 150-160 KM hızın pek altına düşmem. Ne gariptir ki yurdum insanının yanından 180-190 KM hızla geçtiğinizde otobanda 120 ile giden vatandaş bir anda gaza gelebiliyor. ( benim için risk budur ! ) sizinle tabirimi affedin sidik yarıştırmaya kalkıyor. Benim işim acele, o yüzden hızlı gidiyorum, benimle neden kapışıyorsun ki :)

Güvenli, bakımlı, Tecrübeli şoförle yapılan sürat iyidir.

Aynen kailiyorum

Sent my GT-I9100 using

Luc
21/01/2012, 13:35
süratin hiç birisi iyi değildir
iş sadece senin altındaki arabanın iyi olması bakımlı olması senin tecrübeli olmanla alakalı bir durum değil
bir kazanın meydana gelebilmesi öyle ufak detaylar varki düşünsen direksiyona çıkmaya cesaret edemezsin :notworth:
benden sana tavsiye öle 3,20 ye felan çok fazla güvenme azrail bir bakarsın 7 kasayla çıkar karşına =)):hmm:

Seni pistlerde gormek isteriz :D

Sent my GT-I9100 using

GP COSKUN
21/01/2012, 13:42
Evet direksiyon mili kafasina saplandi da. Aracin direksiyonu kitendi bahsettigim elektronik unitedeki problemden sebep Coskun'um :)

Neyse sonucta adam hata'dan dolayi oldu. Ucak kalkarken duser. Havadayken degil :)
Sent my GT-I9100 using



ule cüneyt kazanın sebebi direksiyon kilitlenmesi
ama sennanın ölüm nedeni direksiyon milinin kafatasına girmesi
hala aynı yerdesin aş biraz aş :uhm00000:
birde o son kullandığın cümle uçak kalkarken düşer havadayken değil
sana natıonal geographıc uçak kazası raporlarını izlemeni tavsiye ederim
len başka yerde söleme bunu gülerler
burada ben varım bu sfeferlik gülmüyorum ::p:

heeeeee 28 inde pistlerde görüşürüz

Luc
21/01/2012, 14:09
ule cüneyt kazanın sebebi direksiyon kilitlenmesi
ama sennanın ölüm nedeni direksiyon milinin kafatasına girmesi
hala aynı yerdesin aş biraz aş :uhm00000:
birde o son kullandığın cümle uçak kalkarken düşer havadayken değil
sana natıonal geographıc uçak kazası raporlarını izlemeni tavsiye ederim
len başka yerde söleme bunu gülerler
burada ben varım bu sfeferlik gülmüyorum ::p:

heeeeee 28 inde pistlerde görüşürüz

28'inde opucem seni. 9 numara benimm :D

Edit: Konu disi. Abi ben bu avatari sildim geri yukleyemiyorum yaa :)

Sent my GT-I9100 using

tyilgin
21/01/2012, 14:47
Araba kullanmayi bilmeyen ve hiz yapmayi sevmeyenler lutfen sol seridi isgal etmesin.



Mazhar Demiralp,
Renç Koçibey,
ve şu anda aklıma gelemeyen diğerleri, araba kullanmayı bilmeyenlermiydi ?.



Benim soyledigim sey farkli, senin cevap olarak yazdigin sey farkli..
Edit: 1994 Imola'da Ayrton Senna öldüğünde, araba kullanmayı bilmediğinden ölmedi. Williams'ın elektronik stabilite sisteminde ki problemden çıkan arızadan öldü.


Cüneyt, alıntıda da gösterdiğim Araba kullanmayi bilmeyen cümlene cevap olarak bunlardamı araba kullanmayı bilmiyor dediğim için ben farklılık göremedim.
Ayrıca benim örnek gösterdiğim her iki pilotta pistte değil, şehir trafiğinde SÜRÜCÜ HATALARI nedeniyle hayatlarını kaybetti diye hatırlıyorum.

Tabiiki hız konusunda oluşacak fikir sayısı kişi sayısıyla aynı orantılıdır. Burada hız yapanın ehliyetine el konsun diye başlık açılsa ilk ayaklananlardan biride ben olurum :D

ama diğer taraftan hız gerçeğinin iyi birşey olmadığınıda kabullenmek gerekiyor.

Semih Kurtulmus
27/01/2012, 03:17
Toplu alıntıyla uğraşmak istemedim :)
Valla aracın ne olduğu önemli değil önemli olan aracı kullananın nasıl kullandığıdır. Ve nasıl şartlarda kullandığıdır. Şimdi bir yağmurlu havada sürat yapmak var birde mükemmel güzel bir havada yapmak, arasında dağlar kadar fark var. Düz yolu buldun mu yapıştıracaksın fazla abartmayarak.

Semih Kurtulmus
27/01/2012, 03:20
Hız iyidir diye savunmuyorum, bununla birlikte limitlerini bildiğiniz, bakımlarına güvendiğiniz her araç ile sürat yapılabilir. Ama yol açık olacak, kendinizi zaten riske atmış durumdasınız :( başkalarını riske atmadan yol alınması gerektiğini düşünüyorum.

İşim nedeniyle kendi aracımla ( BMW 320 d) çok sık seyahat ediyorum. Seyahatlerimde 150-160 KM hızın pek altına düşmem. Ne gariptir ki yurdum insanının yanından 180-190 KM hızla geçtiğinizde otobanda 120 ile giden vatandaş bir anda gaza gelebiliyor. ( benim için risk budur ! ) sizinle tabirimi affedin sidik yarıştırmaya kalkıyor. Benim işim acele, o yüzden hızlı gidiyorum, benimle neden kapışıyorsun ki :)

Güvenli, bakımlı, Tecrübeli şoförle yapılan sürat iyidir.

Ayrıca bence güvenebilirsin 3.20 ye .. Ben 3.25 e çok bindim yani hiç gaz bile kesmene gerek yok hangi yol olursa olsun arabayı öyle bir yapmışlar ki bas diyor araç .. Ne gittiğini ne bastığını anlamıyorsun o ..

Romeo_er2
27/01/2012, 10:19
Hiz in tehlikelerinin burada herkes farkinda..ama burasida bu araclar icin yapilmis bir forum..aile cay bahcesi degil..

ankkbl
27/01/2012, 11:14
Sosyal mesaja ihtiyacım yok, şuana kadar kimseye zarar vermediğim yapmadığım bir olay içinde beni sorgulayamazsınız.

Yokmu 230 yapan ?

Orhan Bey Sen O arabayla 230 felan yapcan he....Kusura bakma Altındaki BMW 3.20 d değil altındakinin farkına varmalısın bence.Bu sadece tavsiyemdi size. Ama kimsenin umrunda değilsiniz inanın Anne babanız bile bi süre sonra unutur.Mazi olursunuz en iyisi gazi olup unutulmayacağınız hızları tercih ediniz.Selametle...

Romeo_er2
27/01/2012, 12:36
Orhan Bey Sen O arabayla 230 felan yapcan he....Kusura bakma Altındaki BMW 3.20 d değil altındakinin farkına varmalısın bence.Bu sadece tavsiyemdi size. Ama kimsenin umrunda değilsiniz inanın Anne babanız bile bi süre sonra unutur.Mazi olursunuz en iyisi gazi olup unutulmayacağınız hızları tercih ediniz.Selametle...

1.si o aracin 230 yaptigini bilirim..zaten konu o degil adam duzlukte bos yolda basmistir istedigi kadar kimseyi rahatsiz etmeden..kime ne bundan ? Marifet yuksek hiz yapmamakta degil,50yle gittigimiz yolda sacma sapan hareketler yapan suruculere ne demeli..hatta taksi,dolmus,otobus soforleri rezillik..bos yolda 230 yapanmi kabahatli..Boyle konulara takilan arkdaslar bu forumda olmak zorunda degilsiniz kimse zorla tutmuyo sizi ;) Ben simdi 230hp puntomla 110u gecmiyecemmi hic?

punto_multijet
27/01/2012, 12:55
hızlı araba kullanmadıgı halde yaptıgı kazalardan dolayı artık sigorta şirketlerinin kasko yapmaya yanasmadıgı tanıdıgım var ve bu adam sehir içinde 51 sehir dısıdna 91 demez o derece yavas kullanır.

ayrıca Ertuğnun dediği gibi burası (forum ve internet ortamı olarak dusunuyorum) çay bahcesi veya guvenli surus eğitim merkezi değil. yapılan hızlar hareketler dogrudur yanlıstır o tartısılabilir, tavsiyeler öğütler verilebilir ama sonucta herkes kendi yaptıgı seylerden sorumludur. bence bu konunun acılması bile baslı basına sacmalık.

since1453
27/01/2012, 12:56
1.si o aracin 230 yaptigini bilirim..zaten konu o degil adam duzlukte bos yolda basmistir istedigi kadar kimseyi rahatsiz etmeden..kime ne bundan ? Marifet yuksek hiz yapmamakta degil,50yle gittigimiz yolda sacma sapan hareketler yapan suruculere ne demeli..hatta taksi,dolmus,otobus soforleri rezillik..bos yolda 230 yapanmi kabahatli..Boyle konulara takilan arkdaslar bu forumda olmak zorunda degilsiniz kimse zorla tutmuyo sizi ;) Ben simdi 230hp puntomla 110u gecmiyecemmi hic?

Ertuğ bey herkes açıkça fikrini söyleyebilir ta ki diğer şahsa karşı saygı sınırlarını zorlamadiğı sürece .kimin burda kimin başka yerde olucağina siz değil şahsın kendi en kötü ihtimal forum yöneticileri verir.

& ay önce otobanda samandıra gişelerinin ilersinde bir kaza yapmış tanker gördüm.bariyerleri biçmişti.Şoka girdim biranda tankerin kontrolluğunu yaptiğim müteahit firmaya ait olduğunu fark ettim aracı yana çektim.şöför içeri sıkışmıştı.1-2dak sonra itfaye geldi ve şöförü dışarı çıkardılar.1 gözü çıkmıştı kafasından ağir darbe almişti.bilinci kapalıydı.dizi sıkışmıştı ilk müdahalede felç riski ve ölüm riski yüksek dendi.

Firma yetkililerine haber verdim.Kartal devlet hastanesine kaldırdılar.gece durumunu öğrenmek için hastaneye gittim.1 gözünü kaybetmişti,hala kalıcı felç riski vardı.

7-10 güna rası bir sürede hasta kendini topladı,ama artık bir gözü yok aldiği darbeden dolayı ayaği aksıyor kolunda ciddi bi ağri kaldı.sonra ne mi oldu

-artık araç kullanamıyor.
-Firma sadece acidiği için asgeri ücretle ayak işlerini yaptırıyor.işten çıkarsalar birdaha iş bulması çok zor
-3 tane ilkokul çağinda çocuğu var

O gece hastanede karısının haykırışı hala kulaklarımda.
"kocam ölürse ,sakat kalırsa nasıl geçinicez çocuklarıma nasıl bakıcam allahım sen onu çocuklarına bağişla"


Kazanın tek neden vardı 20 ayşında içi ağzina kadar dolu bir tankerle 90 km ile yardırırken bir gerizakalı aniden önüne kırıyor.frene asılıyor bizim şöför aracın sınırları belli kontrolu kaybediyorbariyerlerle bir oluyor araç.

aracın maşşalah güzel Allah nazardan korusun. ama 180-200 km üstünde direksiyonu kırmayı yada frene basmayı bir dene istersen büyük ihtimal denediğin son şey olur.hayat senin hayatın kısa yada uzun yaşam sana ait.
Ama başkasınınkini riske sokma vebalı çok büyük

reddragon
27/01/2012, 15:31
Gelecek zamanda hızlı tren metro sistemleri yaygınlaşacak ve şehirlerası mesafeler kısalacak. Hatta iddia ediyorum araçlara da fabrikadan hız sınırı gelecek aynı şehirlerarası otobüsler gibi. Tabi bütün araçlar elektrikli olacak söylememe gerek yok.
Kendine ve sevdiklerine değer veren arkadaşlar da umarım aşırı hız yapmazlar ve gereksiz makaslara girmezler.
Türkiye trafikte bilinçsizlik konusunda dünyanın 1 numaralı ülkesi. Amerikada 120 km hız sınırını geçmeyen arkadaşım(sıkıysa geçsin) burada 200 km ile gidiyor ... bilinçlenelim.

asil
27/01/2012, 15:35
Gelecek zamanda hızlı tren metro sistemleri yaygınlaşacak ve şehirlerası mesafeler kısalacak. Hatta iddia ediyorum araçlara da fabrikadan hız sınırı gelecek aynı şehirlerarası otobüsler gibi. Tabi bütün araçlar elektrikli olacak söylememe gerek yok.
Kendine ve sevdiklerine değer veren arkadaşlar da umarım aşırı hız yapmazlar ve gereksiz makaslara girmezler.
Türkiye trafikte bilinçsizlik konusunda dünyanın 1 numaralı ülkesi. Amerikada 120 km hız sınırını geçmeyen arkadaşım(sıkıysa geçsin) burada 200 km ile gidiyor ... bilinçlenelim.

adamların en düşük hacimli motoru 3.2 v6 boşuna alıyoılar ozaman hakkını vermek lazım...

reddragon
27/01/2012, 16:01
Motor hacmi yüksek olması konfor açısından ve ani hızlanmalarda gerekli . Adamlar zengin ve benzin ucuz ben olsam ben de büyük motorlu araç alırdım. Fakat demek istediğim kurallara uymak zorunluluğu var. Polisin yetkileri geniş ve acımasız...

uraaal
27/01/2012, 16:25
Hiz in tehlikelerinin burada herkes farkinda..ama burasida bu araclar icin yapilmis bir forum..aile cay bahcesi degil..
anlatmaya calıstıgım afaroz yedıgım durum bu burası forum herkes yaşlı başlı insanlar gibi tehlikesiz gitmek zorunda değil :D we love adrenaline then pump it forever ::p:

reddragon
27/01/2012, 16:48
Sende haklısın be ural kardeş. Yaş 35 yolun yarısı eder... Gençken biz de herşeyin en hızlısına merak duyardık. Zamanla duygusallığın yerini mantık daha çok alıyor. Hayırlı sürüşler..

uraaal
27/01/2012, 17:38
Sende haklısın be ural kardeş. Yaş 35 yolun yarısı eder... Gençken biz de herşeyin en hızlısına merak duyardık. Zamanla duygusallığın yerini mantık daha çok alıyor. Hayırlı sürüşler..
eyv abi beni anlamana sevindim ama sende cok yaslı sayılmazsın ruhunu genc tut en azından puntoyla :D

boby
27/01/2012, 18:34
geçenlerde bir başka forumda "200 le viraj almanın incelikleri" diye bi başlık görmüştüm :sapsal: baktım bi sürü kişi cevap yazıp deneyimlerini paylaşmış..

gelde şaşırma niye Avrupa ortalamasının 10 katı ölümlü trafik kazası oluyor diye :shocking:

ultraslan33
29/01/2012, 14:19
Hiz in tehlikelerinin burada herkes farkinda..ama burasida bu araclar icin yapilmis bir forum..aile cay bahcesi degil..
üstat çok güldürdün beni ya valla allah ta seni güldürsün emi:))):-)

Semih Kurtulmus
29/01/2012, 20:46
üstat çok güldürdün beni ya valla allah ta seni güldürsün emi:))):-)

Bende şimdi güldüm euheuheuh :D:D:D:D

sercangoksu
29/01/2012, 21:35
hadi hız yapalım

Luc
29/01/2012, 22:11
1.si o aracin 230 yaptigini bilirim..zaten konu o degil adam duzlukte bos yolda basmistir istedigi kadar kimseyi rahatsiz etmeden..kime ne bundan ? Marifet yuksek hiz yapmamakta degil,50yle gittigimiz yolda sacma sapan hareketler yapan suruculere ne demeli..hatta taksi,dolmus,otobus soforleri rezillik..bos yolda 230 yapanmi kabahatli..Boyle konulara takilan arkdaslar bu forumda olmak zorunda degilsiniz kimse zorla tutmuyo sizi ;) Ben simdi 230hp puntomla 110u gecmiyecemmi hic?

230 HP aldiniz mi son degisikliklerden sonra supermis. Hayirli olsun Ertug.

Sent my GT-I9100 using

typhoon
02/02/2012, 01:59
arkadaşlar komik gelebilir ama benim tavsiyem oyun oynayın:) lise1den bu yana araba kullanırım tam bir araba manyağıyım, hıza bayılırım hatta zamanında bisiklette bile yokuş aşağı pedallar son viteste boşa dönecek şekilde hız yapardım, araç sürerken öğrencilik zamanlarında arkadaşlarım benim sürdüğüm arabaya binmeye korkarlardı(kimi severdi)..kimler severdi? 'hız manyağı' olanlar.. demek istediğim hız bir tutku, malum bir çoğumuzun maddi olarak veya yer zaman olarak pistlerde hız yapma imkanımız yok, biz de bazen hız yaparak bu tutkumuzu yaşıyor ve oldukça büyük haz alıyoruz.. ama bunu yaparken kim ne derse desin çok büyük bir risk alıyoruz, kendimizin ve başkalarının hayatını tehlikeye atıyoruz. kimse şoförlüğüme güveniyorum demesin, her an her şey olabilir, yol şartları vs vs.. üstelik normalde düşük bir süratle giderken karşı tarafın yaptığı hatanın üstesinden gelebiliriz belki ama hızlı giderken bunlar da pek mümkün olmuyor maalesef.her neyse asıl söylemek istediğim şey ise ps, xbox vs konsollarda veya bilgisayarda oynayacağınız oyunlarda bu hız tutkunuzu yaşayabilirsiniz.. hatırlıyorum NFS oynadıktan sonra arabayla işim olduğunda, babamın 1.4motor megane'ına binmek bile istemiyordum :) bence kendinizi fazla kaptırmadığınız sürece oyun veya imkanınız varsa simülasyonlarla hız yapıp, tabiri caizse hıza doyup, günlük hayatta kimsenin hayatını tehlikeye atmadan araç kullanabilirsiniz..

Semih Kurtulmus
02/02/2012, 03:11
arkadaşlar komik gelebilir ama benim tavsiyem oyun oynayın:) lise1den bu yana araba kullanırım tam bir araba manyağıyım, hıza bayılırım hatta zamanında bisiklette bile yokuş aşağı pedallar son viteste boşa dönecek şekilde hız yapardım, araç sürerken öğrencilik zamanlarında arkadaşlarım benim sürdüğüm arabaya binmeye korkarlardı(kimi severdi)..kimler severdi? 'hız manyağı' olanlar.. demek istediğim hız bir tutku, malum bir çoğumuzun maddi olarak veya yer zaman olarak pistlerde hız yapma imkanımız yok, biz de bazen hız yaparak bu tutkumuzu yaşıyor ve oldukça büyük haz alıyoruz.. ama bunu yaparken kim ne derse desin çok büyük bir risk alıyoruz, kendimizin ve başkalarının hayatını tehlikeye atıyoruz. kimse şoförlüğüme güveniyorum demesin, her an her şey olabilir, yol şartları vs vs.. üstelik normalde düşük bir süratle giderken karşı tarafın yaptığı hatanın üstesinden gelebiliriz belki ama hızlı giderken bunlar da pek mümkün olmuyor maalesef.her neyse asıl söylemek istediğim şey ise ps, xbox vs konsollarda veya bilgisayarda oynayacağınız oyunlarda bu hız tutkunuzu yaşayabilirsiniz.. hatırlıyorum NFS oynadıktan sonra arabayla işim olduğunda, babamın 1.4motor megane'ına binmek bile istemiyordum :) bence kendinizi fazla kaptırmadığınız sürece oyun veya imkanınız varsa simülasyonlarla hız yapıp, tabiri caizse hıza doyup, günlük hayatta kimsenin hayatını tehlikeye atmadan araç kullanabilirsiniz..

Şimdi bu konuya gelecek olursak bu zamana kadar gelmiş geçmiş bütün oyun konsollarına sahibin ateriden öncesi ondan sonra segadır playstation serileridir vs. :) Oynadığım belki onlarca yarış oyunu vardır ama hiçbiri araç içi gibi olmuyor :) (Gerçi artık hiçbir oyun sarmıyor world of warcraft oynuyorum :D )
Artıları var hemde epey mesela ben araba kullanmayı kimseden öğrenmedim tek başıma öğrendim (ilk kaldırışımda istop bile ettirmedim :) ) ve direksiyonum çok çok güzel bunun tek sebebi var oynadığım oyunlar :)
Yalnız şöyle birşey var orjinal oyunlar var direksiyon pedalı vitesi , koltuğu dahil işte öyle birşey olursa gerçekten mükemmel oluyor :)

Luc
02/02/2012, 03:29
F1 2010 ve 2011 tavsiye ederim.

Sent my GT-I9100 using

KaMiKaZe
02/02/2012, 11:04
Orhan Bey Sen O arabayla 230 felan yapcan he....Kusura bakma Altındaki BMW 3.20 d değil altındakinin farkına varmalısın bence.Bu sadece tavsiyemdi size. Ama kimsenin umrunda değilsiniz inanın Anne babanız bile bi süre sonra unutur.Mazi olursunuz en iyisi gazi olup unutulmayacağınız hızları tercih ediniz.Selametle...

Niye 3.20d ile kaza yapan unutulmuyormu :D

Topluma karşı veya aileme karşı olan sorumluluklarım ne kadar risk alacağım beni ilgilendirir.
Hiçbir zaman sıradan olmadım, olma hedefimde yok.
Hep söylüyorum tekrar söyleyim sosyal mesaja ihtiyacım yok tek ihtiyacım güzel bir afr değeri :D

Kısmetse yakın zamanda bir STI yapar 250+ da görürürüz.


1.si o aracin 230 yaptigini bilirim..zaten konu o degil adam duzlukte bos yolda basmistir istedigi kadar kimseyi rahatsiz etmeden..kime ne bundan ? Marifet yuksek hiz yapmamakta degil,50yle gittigimiz yolda sacma sapan hareketler yapan suruculere ne demeli..hatta taksi,dolmus,otobus soforleri rezillik..bos yolda 230 yapanmi kabahatli..Boyle konulara takilan arkdaslar bu forumda olmak zorunda degilsiniz kimse zorla tutmuyo sizi ;) Ben simdi 230hp puntomla 110u gecmiyecemmi hic?

Boz setupı yeğen boşa gitti emekler :D


hızlı araba kullanmadıgı halde yaptıgı kazalardan dolayı artık sigorta şirketlerinin kasko yapmaya yanasmadıgı tanıdıgım var ve bu adam sehir içinde 51 sehir dısıdna 91 demez o derece yavas kullanır.

ayrıca Ertuğnun dediği gibi burası (forum ve internet ortamı olarak dusunuyorum) çay bahcesi veya guvenli surus eğitim merkezi değil. yapılan hızlar hareketler dogrudur yanlıstır o tartısılabilir, tavsiyeler öğütler verilebilir ama sonucta herkes kendi yaptıgı seylerden sorumludur. bence bu konunun acılması bile baslı basına sacmalık.

Kaan katılıyorum sana hız riski belli oranda artırıyor olabilir ama başlı başına kaza sebebi değil. Samimi bir arkadaşım geçen sene tüplü honda city aracı ile ortalama 25km/h hızlarda 4 adet kaza yaptı.
Hatta en son kar kamyonu taksiyi önüne katıp bunun arabayıda biçti...