PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Multiair izlenimler...



Hsan
17/01/2012, 11:53
Herkese merhaba öncelikle,

Yaklaşık 1 aydır sahibi olduğum EVO Multiair dynamic aracım hakkındaki izlenimlerimi paylaşmak istedim. Daha önce GP Fire Fun sahibiydim, ona nazaran kıyaslama yapayım öncelikle dış tasarım olarak site içerisindeki genel görüşlere katılıyorum, sis farları kesinlikle köşelerde ve yere yakın olmalı GP gibi=) iç tasarım olarak kullanılan malzemeler oldukça kaliteli ve keyifli kesinlikle (iç döşeme kırmızı), bir tek kolçaktan garip sesler geliyor (genel bir sıkıntı mıdır bilemem çok kaliteli bir malzeme değil zira), ses takıntısı olan birisiyim onu da belirteyim tabii bu esnada, müzik sistemi orta seviyede diyebilirim, start&stop güzel bir özellik olmasına karşın şehir trafiğinde gereksiz bir hale dönüşebiliyor, bu aşamada da kapatmak en iyisi gibi; frenler oldukça başarılı ama en azından görüntü itibari ile kampanalardan kurtulmalı fiat artık punto serilerinde; motor olarak gaz pedalını kullanıma göre düşük devir ve yüksek devir olarak ayarlı yapmışlar, çok başarılı bence ekonomik kullanımda oldukça duyarlı olabiliyor. Benim şu an için yakıt ortalamam 6,2 seviyelerinde (şehir içi), bunun %70 i trafik halinde, %30 u trafik açıkken, genel itibari ile ort. hız da 28 - 29 km/s gözüküyor. Oldukça tatminkar bence ama multijetlere oranla %30 fazla yakıyor tabii (dizel-benzin fiyat farkı ile birlikte), süspansiyon sistemi olarak orta seviyede diyebilirim yine.. B segmenti olarak baktığımızda kesinlikle ilk sıralarda olduğunu düşünüyorum; özellikle objektif açıdan incelendiğinde corsa, yaris, fabia, polo, 207, fiesta, jazz, i20.. gibi araçların önünde olduğunu düşünüyorum. C3'ün biraz gerisinde kalabilir belki ama kesinlikle başarılı kelimesini hak ediyor; son olarak diğer rakiplerine oranla iç mekan boyutu biraz dar kalıyor ama bunu sadece arkada oturanlar anlayabiliyor, bir de aracı kullanan eşya koyacak yer ararken=)

Herşey bir yana oldukça keyif alıyorum aracımdan, yüzümü güldürüyor sağolsun=) EVO ve "Multiair" almayı düşünenlere veya merak edenlere duyurulur.

Keyifli forumlar...

opexturk
17/01/2012, 13:22
benim de gözüme gelen en çirkin görüntü kampanalardı...almışım 2011 model beyaz full kit skydome 'lu aracı herkesin gözü üstümde ama o kampanalar çok sırıtıyodu acilen kampana yerine diske geçmesi lazım fiat'ın...2005 opelimde var ama eski 2011 fiat'ta yoktu:(

byspayn
17/01/2012, 14:35
Kampanalar sadece bize özgü değil arkadaşlar 2012 Titanium X paketli fiesta da halen kampana kullanıyor. Görüntü olarak güzel olmamasına rağmen frenlerimizde bi sıkıntı yok 4 disk frenli araçlardan pek de farkımız yok bence...

ABNEW
17/01/2012, 14:51
benim de gözüme gelen en çirkin görüntü kampanalardı...almışım 2011 model beyaz full kit skydome 'lu aracı herkesin gözü üstümde ama o kampanalar çok sırıtıyodu acilen kampana yerine diske geçmesi lazım fiat'ın...2005 opelimde var ama eski 2011 fiat'ta yoktu:(

Murat, kampana-disk tercihi markaya göre değil araç sınıfı,ağırlık,motor hacmi ve gücü gibi kriterlere göre belirlenmekte.Güncel Corsanın da kampanalı, diskli modelleri mevcut.Puntonun da 4 diskli modelleri mevcut.Tabi bazı markalar 4 disk fren koyabilmekte gereksiz yere..

Bu arada bence de 4 disk fren göze daha hoş görünmekte ;)

Du Hast
17/01/2012, 17:27
4 fren disk her zaman iyidir. arka kampanaları disklerle pekala değiştirilebilir.
kampana frenlerin bakımı daha ucuzdur, disk çarpılması olayı daha az yaşanır v.s. v.s.. görüntü dışında hiç bir eksisi yok. soğuk sabahlarda kapma yapması dışında.

takres
17/01/2012, 17:32
Murat, kampana-disk tercihi markaya göre değil araç sınıfı,ağırlık,motor hacmi ve gücü gibi kriterlere göre belirlenmekte.Güncel Corsanın da kampanalı, diskli modelleri mevcut.Puntonun da 4 diskli modelleri mevcut.Tabi bazı markalar 4 disk fren koyabilmekte gereksiz yere..

Bu arada bence de 4 disk fren göze daha hoş görünmekte ;)


genelde b segmenti dizel araçların 1.3-1.4 hepsinde kampana var...istisna olarak sadece i20 var sanırım :)

ABNEW
17/01/2012, 18:28
genelde b segmenti dizel araçların 1.3-1.4 hepsinde kampana var...istisna olarak sadece i20 var sanırım :)

Haklısın Serhat, bazı markalar derken Hyundai-Kia yı kastetmiştim.Kia nın küçük Picantosunda da 4 disk fren mevcut :)

engincantan33
17/01/2012, 22:06
Herkese merhaba öncelikle,

Yaklaşık 1 aydır sahibi olduğum EVO Multiair dynamic aracım hakkındaki izlenimlerimi paylaşmak istedim. Daha önce GP Fire Fun sahibiydim, ona nazaran kıyaslama yapayım öncelikle dış tasarım olarak site içerisindeki genel görüşlere katılıyorum, sis farları kesinlikle köşelerde ve yere yakın olmalı GP gibi=) iç tasarım olarak kullanılan malzemeler oldukça kaliteli ve keyifli kesinlikle (iç döşeme kırmızı), bir tek kolçaktan garip sesler geliyor (genel bir sıkıntı mıdır bilemem çok kaliteli bir malzeme değil zira), ses takıntısı olan birisiyim onu da belirteyim tabii bu esnada, müzik sistemi orta seviyede diyebilirim, start&stop güzel bir özellik olmasına karşın şehir trafiğinde gereksiz bir hale dönüşebiliyor, bu aşamada da kapatmak en iyisi gibi; frenler oldukça başarılı ama en azından görüntü itibari ile kampanalardan kurtulmalı fiat artık punto serilerinde; motor olarak gaz pedalını kullanıma göre düşük devir ve yüksek devir olarak ayarlı yapmışlar, çok başarılı bence ekonomik kullanımda oldukça duyarlı olabiliyor. Benim şu an için yakıt ortalamam 6,2 seviyelerinde (şehir içi), bunun %70 i trafik halinde, %30 u trafik açıkken, genel itibari ile ort. hız da 28 - 29 km/s gözüküyor. Oldukça tatminkar bence ama multijetlere oranla %30 fazla yakıyor tabii (dizel-benzin fiyat farkı ile birlikte), süspansiyon sistemi olarak orta seviyede diyebilirim yine.. B segmenti olarak baktığımızda kesinlikle ilk sıralarda olduğunu düşünüyorum; özellikle objektif açıdan incelendiğinde corsa, yaris, fabia, polo, 207, fiesta, jazz, i20.. gibi araçların önünde olduğunu düşünüyorum. C3'ün biraz gerisinde kalabilir belki ama kesinlikle başarılı kelimesini hak ediyor; son olarak diğer rakiplerine oranla iç mekan boyutu biraz dar kalıyor ama bunu sadece arkada oturanlar anlayabiliyor, bir de aracı kullanan eşya koyacak yer ararken=)

Herşey bir yana oldukça keyif alıyorum aracımdan, yüzümü güldürüyor sağolsun=) EVO ve "Multiair" almayı düşünenlere veya merak edenlere duyurulur.

Keyifli forumlar...


multıjet aracımı sattıktan sonra şimdilerde multiair dusunuyorum yazdıklarınızı okudum benım dizel evomdada vardı kolcaktakı ses sorunu...pekı multıaır'ın performanı nedır?hanı bıraz kaptırayım dedıgınızde nasıl bır ızlenım verıyor ???

Hsan
18/01/2012, 09:14
- Muzdarip konularımızdan birinin kampana görüntüsü olduğu açıklanmış oldu, laf arasında=) İşlev konusunda çok yüksek performans beklenmediği için bir farklılık olmuyor aslında, görüntü harici.. Önde kırmızı boyalı diskler ile arkada kırmızı kampanalar sırıtıyor açıkçası; sonuç boyatlmıyorum ben=)

- Multijet ile Multiair'i kıyaslama dışında performans olarak belirtebileceğim düşük devirlerde cansız gibi görünse de yığılma kesinlikle olmuyor turbosuz olmasına rağmen şaşırtıcı bir motor kesinlikle, örnek vereyim ekonomik kullanım için vites artır veye düşür (shift özelliği) ile 50 km. hızla 6. vites istiyor araç düz bir yoldan bahsediyorum elbette =) Ekonominin dışına çıkıldığında hırıltılı motor sesi ile başbaşa kalıyorsunuz ki verimi oldukça yüksek bir motor kesinlikle! Hızlanması oldukça hızlı, vites geçişleri de başarılı olunca başka bir keyif alıyorsunuz açıkçası; benim multijet bir aracım olmadı ama arkadaşlarımın sahibi oldukları araçlarda, 210 km. son hıza çok zorlanmadan çıkabiliyordu (ibre olarak) ben bunu denemedim tabii aracımda ama bilemiyorum oluru var mıdır=) Şehir içi kullandım ben şimdiye kadar aracımı ve üzmedi sağolsun; ekonomi istiyorsanız varım diyor, biraz canlan derseniz dinliyor, gücünü göreyim dediğinizde kendini tanıtıyor... =) "Tavsiye edilir.."

rational
18/01/2012, 09:32
Yakıt konusunda ortalama tüketiminiz gerçekten çok iyi , benim ortalamam 6,5 lt/100 km .