Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karlı zemin ve ASR



hakandurak
17/01/2012, 12:06
Arkadaşlar karlı zeminde aracın patinaja kaldığı zamanlarda ASR'nin kapatılması gerektiğini bir yerde okumuştum bu konu hakkında bilgisi olan görüşü olan varsa ve paylaşırsa sevinirim ...

tyilgin
17/01/2012, 12:10
Tam tersine kapatılmaması gerekiyor. :)

Edit : ASR (Acceleration Slip Regulation) anti patinaj sistemi değilmiydi, ben yanlışmı biliyorum.. ?

since1453
17/01/2012, 12:10
Hakan bey ben sadece 1 kez kullandım asr yi haftasonu yakaciğa epey kar yağdi.araç rampada bayılınca gaza yüklendim patinaja başliyinca motor adeta kendini frenledi yokuşta asılı kaldım uygun bir gaz ayarında şans esri savrulmadan çıktım.Ben standart bir araç kullanıcısıyım teknik kısmından pek anlamam ama analdiğim kadarıyla kitapçikta ki asr yi karda kapayın demesinin nedeni benim gibi yokuşta asılı kalmayın araç tırmanabilsin :)
Tabi ki kontrolsuz gaz aracı savurup riske sokarmı aracı bilmiyorum ?

forumdaki USTALARIMIZ bilgi verirse süper olur

sezerism
17/01/2012, 12:38
Arkadaşlar asr ' yi kapatmayın.Karlı yoıllarda Amaç zaten arabanın kaymasını engellemek değil mi ?

GP COSKUN
17/01/2012, 12:39
zemin karlı veya buzlu ise kalkış yapacaksanız asr açıkçiken araç tabir yerindeyse asılı kalıyorsa yani asr devreye girip patenajı algılayıp gaz kesiyorsa hareket edemezsiniz
bunu engellemek için kalkış sırasında dik yokuşlarda asr yi devre dışı bırakmak gerekir
standart olarak ilerlerken açık olmasında fayda var fakat dur kalk yapılacaksa gerektiğinde asr devre dışı bırakılmalıdır
bu kitapçıktada bu şekilde belirtilmiştir

sezerism
17/01/2012, 12:47
Arkadaşlar ASR Arabanın patinaj yapmasını enegllemek değilmi? Sizin yaşadığınızı 2 gün önce yaşadım Karlı yolda ilerlerken ve baş yukarı tekerleklerden bir tanesi patinaj yapacak yada yapıyor açık belli fakat diğer teker onun açığını kaptıyor . Bence kayan teker duruyor, Tutunan teker yavaş ta olsa yol alıyor. Ben sorunsuz yol aldım .Saygılar.

tyilgin
17/01/2012, 14:05
Sistemin amacı patinaj yapmasını engellemek doğru ancak bunu gazı keserek yaptığı için, yokuş yukarı bazı durumlarda araç çok patinaj yapıyorsa sistemde gazı keseceği için araç hareket edemiyor demekki. ASR yi kapatarak standart araçlar gibi kalkmaya çalışmamız gerekiyor.

Aydınlatma için teşekkürler Coşkun. ;)

GP COSKUN
17/01/2012, 15:09
Arkadaşlar ASR Arabanın patinaj yapmasını enegllemek değilmi? Sizin yaşadığınızı 2 gün önce yaşadım Karlı yolda ilerlerken ve baş yukarı tekerleklerden bir tanesi patinaj yapacak yada yapıyor açık belli fakat diğer teker onun açığını kaptıyor . Bence kayan teker duruyor, Tutunan teker yavaş ta olsa yol alıyor. Ben sorunsuz yol aldım .Saygılar.



asr sistemi patenajı algıladığında hangi teker ise ona giden gücü azaltıyor
bu doğru
ancak
zemim kar ve buz ise iki tekerinizde de kalkış anında patenaj oluşacağı için asr sistemini devrede bırakırsanız tam gaz yapsanız bile sistem gazı kesecek ve kalkış yapamayacaksınız
sizin anlattığınız terübe ettiğiniz durum farklı tekerleklerinişzden biri yolu tuttuğu için patenaja kalmadan asr yardımıyla çıkmışsınız şansınız bir tarafın yola tutunabilmesi eğer ikitekerde patenaja tutulsaydı asr açık konumda
adım atamazdınız
kullanıcıların yanlış algıladığı en önemli husus

asr sistemi nin amacı kalkış yapmak değil
standart olarak ilerlerken patenaj yapmadan ilerlemeyi sağlamaktır
aynı şekilde çamurada battığınızda asr sistemini kapatmanız gereklidir

maddogjr75
17/01/2012, 16:53
Bu benim de merak ettiğim bir hsustu.Bu başlık iyi olmuş o açıdan.Geen gece ben de karlı zeminde yokuş tırmanırken araba hafiften patenaj yaparken göstergelerden biri bir kaç defa (yanılmıyorsam eğer üçgen içindeki ünlem işareti) Bu normalmidir.Yani asr nin devreye girdiğini mi göstermiştir.Sonra bende asr yi kapattım ve yokuşu daha rahat çıktım.Yorumarınızı merak ediyoum

SKELETER
17/01/2012, 17:14
asr sistemi patenajı algıladığında hangi teker ise ona giden gücü azaltıyor
bu doğru
ancak
zemim kar ve buz ise iki tekerinizde de kalkış anında patenaj oluşacağı için asr sistemini devrede bırakırsanız tam gaz yapsanız bile sistem gazı kesecek ve kalkış yapamayacaksınız
sizin anlattığınız terübe ettiğiniz durum farklı tekerleklerinişzden biri yolu tuttuğu için patenaja kalmadan asr yardımıyla çıkmışsınız şansınız bir tarafın yola tutunabilmesi eğer ikitekerde patenaja tutulsaydı asr açık konumda
adım atamazdınız
kullanıcıların yanlış algıladığı en önemli husus

asr sistemi nin amacı kalkış yapmak değil
standart olarak ilerlerken patenaj yapmadan ilerlemeyi sağlamaktır
aynı şekilde çamurada battığınızda asr sistemini kapatmanız gereklidir


Çoşkun abi çok güzel açıklamış, tecrübe konuşuyor :D

Geçen kış karda öndeki araba kayınca yokuşta durmak zorunda kaldım. ASR açıkken imkanı yok kalkmanın. ASR yi kapattım biraz patinajlada olsa yokuşu çıktım.

since1453
17/01/2012, 17:15
zemin karlı veya buzlu ise kalkış yapacaksanız asr açıkçiken araç tabir yerindeyse asılı kalıyorsa yani asr devreye girip patenajı algılayıp gaz kesiyorsa hareket edemezsiniz
bunu engellemek için kalkış sırasında dik yokuşlarda asr yi devre dışı bırakmak gerekir
standart olarak ilerlerken açık olmasında fayda var fakat dur kalk yapılacaksa gerektiğinde asr devre dışı bırakılmalıdır
bu kitapçıktada bu şekilde belirtilmiştir

Ümit bey konuyla alakasız ama 2009 yılında açılan bir konu gördüm grande punto evo resmen duyuruldu diye.Hakikaten gp nizi çok seviyormuşsunuz ve evo nun yeni dönüşümünü kabullenmemişsiniz hala görüşünüz aynı mı ? :)

https://forum.grandepuntotr.com/genel/12863-grande-punto-evo-resmen-duyuruldu-7.html

eexelanss
17/01/2012, 18:39
Hakan bey ben konuyu size şöyle izah edeyim. Karlı yolda asr yi kapatmayın... Karlı bir yolda asr yi kapatmanızı gerektirecek tek şey aracın kitapçığında da yazdığı gibi zincir takılı iken...
Yani zincir takılıysa asr yi kapatmamız gerekli.. Onun haricinde kapatmanıza gerek yok size kalmış yani..

srkaradag
17/01/2012, 21:20
Ümit bey konuyla alakasız ama 2009 yılında açılan bir konu gördüm grande punto evo resmen duyuruldu diye.Hakikaten gp nizi çok seviyormuşsunuz ve evo nun yeni dönüşümünü kabullenmemişsiniz hala görüşünüz aynı mı ? :)

https://forum.grandepuntotr.com/genel/12863-grande-punto-evo-resmen-duyuruldu-7.html
Dostum üşenmedim verdiğin linki okudum ve evo kullanıcısı olarak ümit beye katılıyorum GP nin dış tasarımının efsane olduğuna inanıyorum.

since1453
17/01/2012, 22:29
Dostum üşenmedim verdiğin linki okudum ve evo kullanıcısı olarak ümit beye katılıyorum GP nin dış tasarımının efsane olduğuna inanıyorum.

linkteki yazılarçok hoşuma gtti insanlarda ki merak umut ve hayal kırıklığı :)

GP COSKUN
18/01/2012, 03:17
Ümit bey konuyla alakasız ama 2009 yılında açılan bir konu gördüm grande punto evo resmen duyuruldu diye.Hakikaten gp nizi çok seviyormuşsunuz ve evo nun yeni dönüşümünü kabullenmemişsiniz hala görüşünüz aynı mı ? :)

https://forum.grandepuntotr.com/genel/12863-grande-punto-evo-resmen-duyuruldu-7.html



konuyu kirletmeden tek mesaj ile geçeyim

kabullenmemek değilde ilkten görüp gözümüz alışıncaya kadar geçen
sürede uzak bakmak diyebilirim
şu anda sıfır puntomu yoksa sıfır evo mu alırdınız desen
KESİNLİKE PUNTO EVO ALIRIM
buda bir itiraf olsun

macit
18/01/2012, 04:54
konuyu kirletmeden tek mesaj ile geçeyim

kabullenmemek değilde ilkten görüp gözümüz alışıncaya kadar geçen
sürede uzak bakmak diyebilirim
şu anda sıfır puntomu yoksa sıfır evo mu alırdınız desen
KESİNLİKE PUNTO EVO ALIRIM
buda bir itiraf olsun
coşkun abide evo diyooor =)

since1453
18/01/2012, 11:06
konuyu kirletmeden tek mesaj ile geçeyim

kabullenmemek değilde ilkten görüp gözümüz alışıncaya kadar geçen
sürede uzak bakmak diyebilirim
şu anda sıfır puntomu yoksa sıfır evo mu alırdınız desen
KESİNLİKE PUNTO EVO ALIRIM
buda bir itiraf olsun

coşkun abi sende evo dedin ya inan aracıma iyice ısındım :)