PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Xenon YASAK..



kukart
15/01/2012, 02:44
YASAKLANSA ne kadar sevaba girerler bi düşünün!
küfür etmeden bir gece yolculuğu yapmış oluruz,
tıpkı xenon suz günlerde olduğu gibi..

mercekciz miş mercekliymiş sahteymiş ucuzundanmımış...olayın teknik kısmından anlamam ama beyaz ışık veren veya dağı taşı aydınlatan karşıdan gelenin gözünü görmez eden ışık sistemlerini adı herneyse yasaklanması gerekir..
Trafikte seyir halinde aracında veya yaya insanların anlık görmelerine engel olan bu sistemlerin yasaklanması gerekmezmi?
yani aracımızla gece yolcuğu yaparken küfür etmeden yol bitiremiyecekmiyiz... insanın gözüne gözüne çakan bu farlar nasıl trafikte rahat dolanıyor anlamıyorum,
Beni ilgilendiren kısmı rahatsızlık veren kısmı..
can taşıyoruz, sevdiklerimizi sağlıklı bi şekilde bir yerlere taşımak için kullanıyoruz bu araçları... ama.... neyse..
kusura bakmayın biraz gerildim, birkaç yazı okudum, burada bende kendi fikirlerimi paylaşayım dedim..

Lütfen araçlarımızda yapacağımız değişiklikler bir başkasının hakkını gasp etmesin..

fota
15/01/2012, 09:38
katliyorm

dogus618
15/01/2012, 09:49
Aynen uzunlarida zexon yapip yakiolar bi gun en solda yawaslayarak ve el israteti yaparak kapattirdim cok kotu bi durum


---
I am here: https://maps.google.com/maps?ll=41.044333,28.984361

sedini
15/01/2012, 09:56
Mercekli xenondan hic rahatsiz olmadim ama merceksiz xenonlara ayar oluyorum.. Gerci merceksiz olupta gozumu almayan xenonlu aracta gordum ama bir elin parmaklarini gecmez.. Kor ediyor insanin gozunu.. Birde xenon olmasa bile fari ayarsiz olana da cok kufur ediyorum.. O da xenondan farksiz.. O da kor ediyor..

krm1983
15/01/2012, 10:15
Bilinçlenelim

cemal arslan
15/01/2012, 10:18
xenondan ziyade....ayarsız ve merceksiz farlar ....sorun


merceklilerde sorun olmuyor...sadece ayarsız olmaları sıkıntı oluyor...


diğer taraftan...her mevsim...sis lambaları yakanlar da ayrı bir dert...

birde...arka sisleri yakanlar var...deli oluyorum....

wosswoss
15/01/2012, 10:32
gözü mahveden zenonlu gördümmü veya sis farı açık ilk işim hemen arka sis farları yakıp biraz öyle gitmek, bazıları anlıyor sis farlarını hemen kapatıyor..anlamayanların önünden biraz gidiyorum, sonra yol veriyorum beni geçiyor bende hemen ön sislerimi ve uzunları yakıp onun arkasından gidiyorum... :)

AYTEK AYDIN
15/01/2012, 10:36
gözü mahveden zenonlu gördümmü veya sis farı açık ilk işim hemen arka sis farları yakıp biraz öyle gitmek, bazıları anlıyor sis farlarını hemen kapatıyor..anlamayanların önünden biraz gidiyorum, sonra yol veriyorum beni geçiyor bende hemen ön sislerimi ve uzunları yakıp onun arkasından gidiyorum... :)

aynı şeyleri bende yapıyorum.özellikle uzun yolda.

clubber_style
15/01/2012, 10:58
bazılarını goruyorum hem sis farı hem normal farlarınada xenon taktırıyorlar.bide gece ikisinide yakıyorlar.ayarlarıda bozuk oldumu o an ne kadar kufur ediyorum akıllara zarar :)

asil
15/01/2012, 11:02
cam filimine ceza var zenon fara caza yok.türkiyenin ters işleyen genel kuralları:D

kukart
15/01/2012, 11:11
1200 km yol gittikten sonra evime 100 km kala arkamdan bir ışık süzmesi belirdi, biri uzunları yakmış geliyor jet kimin :) o andan itibaren açtım ağzımı yumdum gözümü yavaşladım aldım önüme verdim uzuuuun ları oda yavaşladı artık cam açıp karşılıklı sohbet havasında gidiyoruz.. neyse arabada ailem var diye geçtim bu sefer bu arkadaş uzun kısa yaparak az önce yananın kısaları olduğunu anlatmaya çalışıyor, uzunununda, kısasınında dedim, ben eve geç gideyim.. yavaşladım bu uzadı da rahatladım..
bir gün çok fena dayak yiyecem :) (sanırım bu kadar küfürü yemeyi göze alan tedbirinide almıştır, dövebilme kabiliyeti vardır diye düşünerek.) :)

evoefe
15/01/2012, 12:28
ısım geregı ayda 5000 km kadar yol yapıyorum o kadar yol yapıyorum 2 şeye deliriyorum eskı reno ve sahınlerın dort farınıda kısalara baglamasına ve otobanda uzunlarla gıdenlere.aksam otobandan ayıdndan ızmır e gelıyordum bır dacia duster gelıyor uzunları yakmıs sıslerı yakmıs araba zaten yuksek sollladım baktım amcam butun lambaları yakmıs ılk once dortululerı yaktım arkasından arka sıs lambalarını yaktım baktım olmadı adam sondurmuyor yavasladım saga cektım arkasına gectım uzunları yaktım o sırada kısalara gectı ben tekrar solladım adam tekrar uzunları yaktı eee o sırada gunah benden gıttı dedım yanıma kadar cektım arabada kullanmadıgım cd ler vardı ıkısını salladım yan camdan aklı cıktı peze.... gin ondan sonra sısler sondu kısalara gecıldı kısaca adam oldu...

aykut_1914
15/01/2012, 13:58
gece çeşmeye giderken dikiz i yola çıkar çıkmaz tepeye kaldırıyorum ben.
kafa rahat...

punt0
20/01/2012, 13:04
o gün herifin bi tanesi dobloya takmis xenonları arkamdan geliyor kör oldum ya trafik sıkıstı yanıma geldi yaa dedim kardesim birini kapat bari sisler xenon kısalar xenon bizede yazık senin sanada yazık dedim :) adam bana neden yazık olsun dedi o zaman ***** yazık onu düsün dedim öyle garip garip bakakaldı..
abi ne gerek var insanları rahatsız etmenin ya.. biraz saygılı olmak lazım..

alparslan
20/01/2012, 13:18
İleride elime yüklü miktarda para geçerse hammer tipi zırhlı bir araç alıp yollarda kuralsız dolaşanlara, uzunları yakıp,sisleri yakıp gezenlere, sinyal lambasından bihaber olanlara, sen aracı sollarken arkandan yanaşıp sellektör yapanlara, xenon yakanlara arkadan önden bindireceğim. "Parayla değil mi kardeşim, kaza bu" deyip bunların hepsini trafikten temizleyeceğim. Ne dersiniz?!!! Hayel et, birgün gerçekleşir belki de...

rbcn
20/01/2012, 13:49
çakma xenonlardan nefret ediyorum

uzuncocuk
20/01/2012, 17:45
xenon..... yuksek model araclarda guc gosterısı dusuk model araclarda da sanırım en azından farlar beyaz modunda kullanılıyor.... sahınde cakma xenon....on camlar manuel ..... polıs arkadaslar vıraj ıcı aydınlatmaya laf soyleyıp ceza yazarken xenon neden ceza sebebı degıl anlamak guc.... bırde telefonla konusma konusu var kı a ona yenı bır konu gerek.... kımı zaman kendımı tabutta gıbı hıssedıyorum aracı surerken.

Semih Kurtulmus
22/01/2012, 21:48
bazılarını goruyorum hem sis farı hem normal farlarınada xenon taktırıyorlar.bide gece ikisinide yakıyorlar.ayarlarıda bozuk oldumu o an ne kadar kufur ediyorum akıllara zarar :)

yahu serviste ben sis ve farlara taktırdım ama onlar nasıl takıyor bilmiyorum :)
biraz rahatsız edici oluyor karşıdan gelen için o yüzden düşük yükseklikte kullanıyorum farları

fiery_hunter
22/01/2012, 22:04
valla bendeki xenonlar kendini bile zor aydınlatıyo bırak yolu ..

aykut_1914
22/01/2012, 22:32
valla bendeki xenonlar kendini bile zor aydınlatıyo bırak yolu ..

:D

Semih Kurtulmus
22/01/2012, 23:17
valla bendeki xenonlar kendini bile zor aydınlatıyo bırak yolu ..

Kaçlık ?
Ben serviste taktırmıştım 8 binliklerden takıyorlarmış 10 binlik var dediler abartmaya gerek yok dedim :) Süper aydınlatıyor valla ama zifiri karanlık yere girmek nasip olmadı daha orada nasıl olur bilemiyorum

Ziyaretçi034
23/01/2012, 01:08
yeni yönetmelikle sonradan takılan xenonlar ağır kusur sayılacakmış. bilgisi olan var mı? eğer doğruysa cam filmi kontrol ederken sonradan takılan xenonlarada ceza yazmaya başlarlar :)

fiery_hunter
23/01/2012, 01:17
10 k lık ama mercekli :)

cihankardes
23/01/2012, 02:23
yeni yönetmelikle sonradan takılan xenonlar ağır kusur sayılacakmış. bilgisi olan var mı? eğer doğruysa cam filmi kontrol ederken sonradan takılan xenonlarada ceza yazmaya başlarlar :)

inşallah

Semih Kurtulmus
23/01/2012, 08:49
yeni yönetmelikle sonradan takılan xenonlar ağır kusur sayılacakmış. bilgisi olan var mı? eğer doğruysa cam filmi kontrol ederken sonradan takılan xenonlarada ceza yazmaya başlarlar :)

2011 üstü araçlara ser olsun :D

ares666
26/01/2012, 14:33
arkadaşlar sanırım bana kızacaksınız ama bende aracımın sislerine yeni 35000 k lık xenon aldım hafta sonu takıcaktım ama şimdi bu yorumları okuduktan sonra düşünmeye başladım taksam mı takmasam mı. gerçi benim memlekette sisleri yakıp gezme şansın sıfır sinoptaki polis arkadaşlar sağolsun yukarıdan anons ediyor aşağıdaki polis cezayı yazıyor. kaçmak imkansız. bir bakıma doğru yapıyorlar. şehir içinde sislere ne hacet. nese ben hafta sonu takayım bi şekline bakayım olmadı sonra sökerim...:S

skystar37
26/01/2012, 14:57
En güzelini yapıyormuş Sinoptaki memurlar aferin onlara.
Ön siz farını hadi önünü aydınlatsın diye yakıyorsun da arka sis farlarını niye yakarlar anlamıyorum birde kırmızı kırmızı göz almıyor mu uyuz oluyorum.

Ziyaretçi034
26/01/2012, 15:00
35000 k nedir ya, bu işin doğrusu 4300 k değilmidir ? 6000 k orjinal philips denen ampüller bile çakma diye biliyorum

Budweiser
26/01/2012, 15:59
Kesinlikle katılmıyorum. Tamamen bilinçsiz ve duyarsız sürücü var. Farlarımı sadece yeri aydınlatacak şekilde ayarlıyorum genelde far konumu 1 yada 2 de olur yolun durumuna göre. Ara sokaklarda önümdeki arac park ederken söndürüyorum mesela sürücünün gözünü almasın diye. Hiçbir zaman ayarsız ve karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde kullanmıyorum. Düzgün kullanıldığı sürece tamamen sürücü için faydalı bir aydınlatma.

sadece_erhan
26/01/2012, 16:15
reflektörlü farlarda xenon dağınık aydınlatıyor, kesilme çizgisi dengesiz oluyo. ama bi-xenon mercekli farlarda öyle değil. sislere xenon takanlara ben çok kızıyorum, hele arka sisleri açanlara, sis lambalarının kesilme çizgisi yok, el fenerinden farksız asydınlatma sistemi, o kadar güçlü ampül takınca da karşıdakinin gözünü her türlü alıyo.

bahsettiğin konuya ek olarak sarı helogen ampül kullanan ayarsız farlarada sinir oluyorum. çokda güzel sövüyorum.

bence farın aydınlatma sisteminden çok ayarsızlığından kaynaklanıyor göz alma sorunu. yayarsız olunca zaten göz alıyor, hem ayarsız hem xenon olunca daha fena.

son zmanlarda hyundai gibi araçlarda görüyorum, muayneden geçmiyor heralde, sonradan sis farı takıyolar arkaya, aman allahım o kırmızı ışık gözüme gözüme gelmiyo mu, inip kırasım geliyo valla.

saygılar :D

yeri gelmişken polis araçlarındaki çakar tepe lambalarınada kızayım biraz, önümde polis aracı varsa kesinlikle ya geçerim ya ışığının gözüme gelmeyeceği şekilde arka taraflara sarkarım. house dizisinde vardı, adamı şoka sokmak için aniden yanıp sönen onlarca renk ışığı izlettiriyolardı adamı. çok rahatsız ediyor :)

Ziyaretçi034
26/01/2012, 16:21
Kesinlikle katılmıyorum. Tamamen bilinçsiz ve duyarsız sürücü var. Farlarımı sadece yeri aydınlatacak şekilde ayarlıyorum genelde far konumu 1 yada 2 de olur yolun durumuna göre. Ara sokaklarda önümdeki arac park ederken söndürüyorum mesela almasın diye. Hiçbir zaman ayarsız ve karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde kullanmıyorum. Düzgün kullanıldığı sürece tamamen sürücü için faydalı bir aydınlatma.

xenon'ların d2r'mı ?

eexelanss
26/01/2012, 19:14
Yahuu arkadaşlar tamam haklısınız herkez şikayetcide bu sislerden felan adam orjinal sis ampüllerini kullanıyorsa size ne be kardeşim ister yakar ister söndürür.. Ben şimdiye kadar normal yani aracın üzerindeki orjinal sis farının gece göz aldığını görmedim yada bana denk gelmedi heralde haa adam kalkıpta sislere zenon çakıyorsa ve bu gerçekten göz alıcı bir ışıksa onda sizinle hemfikirim..
Xenona gelince yasaklanması konusuna karşıyım. Bilinçli bir şekilde uygulandıysa sürücü için çok faydalı ama sen kalkıpta merceksiz bi fara bilmem kaçbin K lık xenon takarsan alır tabi adamın gözünü. Ee yani şimdi kalkıpta bunlar takıyolar diye bütün xenonları yasaklamak çok mantıksız. Ama duruma göre müdahale yapılabilir mesela merceksiz xenonlar yasaklanabilir yada ne biliyim atıyorum 6000k nın üzeri yasaklanabilir..
Eğer xenon gerçekten kötü bişey olsaydı yada ne bilim sürücüyü yada karşıdakileri zor durumda bıraksaydı sanırım bir çok lüks segmentte olduğu gibi fabrika çıkışlı xenonlu olmazdı..

OzzY
26/01/2012, 19:37
zenonun yasaklanması çok saçma bir önerme olmuş :)

yasaklanması gereken çakma zenon. bir far zenona göre tasarlandıysa göz filan almaz. mercekte şart değil yani mesela corolla eski kasa mercedesler bazı volvolar vs merceksiz orjinal zenonlu teknik olarak bi arızası olmadıktan sonra hiç biri göz almaz.

ama halojen mercekli bi fara zenon takınca merceksiz kadar olmasada oda göz alır(marea, megane vs)

Semih Kurtulmus
26/01/2012, 20:04
35000 k nedir ya, bu işin doğrusu 4300 k değilmidir ? 6000 k orjinal philips denen ampüller bile çakma diye biliyorum

yok 6000k 'ya kadar normal , onun üstünde ceza işlemi var ben sormuştum.


arkadaşlar sanırım bana kızacaksınız ama bende aracımın sislerine yeni 35000 k lık xenon aldım hafta sonu takıcaktım ama şimdi bu yorumları okuduktan sonra düşünmeye başladım taksam mı takmasam mı. gerçi benim memlekette sisleri yakıp gezme şansın sıfır sinoptaki polis arkadaşlar sağolsun yukarıdan anons ediyor aşağıdaki polis cezayı yazıyor. kaçmak imkansız. bir bakıma doğru yapıyorlar. şehir içinde sislere ne hacet. nese ben hafta sonu takayım bi şekline bakayım olmadı sonra sökerim...:S

35 binlik ne demek ya şaka gibi :) Ben 8 binlik taktırdım onu da çok düşündüm yüksek olur mu diye 6 binlik taktıracaktım serviste 6 binlik yokmuş 8 takıyorlarmış ondan taktırdım.

Romeo_er2
26/01/2012, 21:47
merceksiz farlara xenon takıp arkamda gidenlere küfür ediyorum açıkcası..bu durumu farkettiğim an kendi arabamdanda sökmüştüm zaten..iyi bi karar bence..sislere güzel oluyo onda sorun yok :D

ares666
26/01/2012, 23:38
arkadaşlar benim zenon görüntü amaçlı kullanıma uygun değil sadece merakımdan işin açıkçası. sis farlarım yolu aydınlatmaktan ziyade morartacak :D

ares666
26/01/2012, 23:40
birde mercekli far nereden bulabilirim ama içinde daylight ya da angel olmayacak sadece mercek far. birrde fiyatı hakkında bilgi sahibi olan var.?

kukart
26/01/2012, 23:54
konuyu açtığıma pişman olacam yakında :))
sanırım...

Semih Kurtulmus
27/01/2012, 01:13
konuyu açtığıma pişman olacam yakında :))
sanırım...

:rip: :D

Budweiser
27/01/2012, 17:03
xenon'ların d2r'mı ?

Evet.

Ön sis farının çok ayarsız olması lazım ki karşıdan gelenin gözünü alsın çünkü direk yeri aydınlatıyor onlar neredeyse. Arka sis farının ise sis olmadığı koşullarda açılmasına acayip ayar oluyorum akşamları felaket göz alıyor özellikle trafikte baş ağrısına kadar yol açıyor. Trafikte çok uyarıyorum uymayanların ardına geçip uzunlarımı yakıyorum farlarımı kaldırıp.

Ziyaretçi034
27/01/2012, 17:26
Evet.

Ön sis farının çok ayarsız olması lazım ki karşıdan gelenin gözünü alsın çünkü direk yeri aydınlatıyor onlar neredeyse. Arka sis farının ise sis olmadığı koşullarda açılmasına acayip ayar oluyorum akşamları felaket göz alıyor özellikle trafikte baş ağrısına kadar yol açıyor. Trafikte çok uyarıyorum uymayanların ardına geçip uzunlarımı yakıyorum farlarımı kaldırıp.

kafam karıştı, d2r ampül d2s gibi, tek farkı d2r merceksiz farlar için özel tasarlanmıştır diye biliyorum. yani d2r'da uzun kısa olayı yok. kullandığınız kit'in modeli nedir? incelemek isterim

krm1983
27/01/2012, 19:43
d2r yeni mi çıktı?

Ziyaretçi034
27/01/2012, 21:16
d2r yeni mi çıktı?

fabrikasyon merceksiz xenonlarda kullanılan ampül bi kaç modelde kullanılıyor sanırım (mercedes, honda, volvo v.s.) yanlız araştırdığım kadarıyla dr2 kullanılan farların iç tasarımıda d2r ampüle göre özel tasarlanıyormuş, yani standart halojen farlara takılınca aynı performans alınmıyormuş

OzzY
28/01/2012, 13:26
fabrikasyon merceksiz xenonlarda kullanılan ampül bi kaç modelde kullanılıyor sanırım (mercedes, honda, volvo v.s.) yanlız araştırdığım kadarıyla dr2 kullanılan farların iç tasarımıda d2r ampüle göre özel tasarlanıyormuş, yani standart halojen farlara takılınca aynı performans alınmıyormuş

kesinlikle.

zaten artık sonradan yapılan zenonlar muayenede büyük sıkıntı yaşıcak. far yıkama ve otomatik yükseklik zorunlu hale gelmiş gibi görünüyor. sonunda...

Budweiser
28/01/2012, 16:29
D2R benim bildiğim normal tek ampul uzun kısa olayı içindeki bobin gibi bir ufak şey manyetik alan yaratıp çanağın içine çekip bırakıyor uzun olayında.

OzzY
28/01/2012, 20:28
D2R benim bildiğim normal tek ampul uzun kısa olayı içindeki bobin gibi bir ufak şey manyetik alan yaratıp çanağın içine çekip bırakıyor uzun olayında.

sadece D2R değil tüm OEM zenonlar aynı şekilde çalışıyor. ya uzun kısa için ayrı reflektör veya mercek oluyor yada merceğin içindeki perde kalkınca uzun oluyor(bi-xenon)

sedat06DF5649
28/01/2012, 20:59
arkadaşlar tamam haklısınız ama her xenon takan aynı değil sonuçta ayarsız farlar o şekilde rahatsız ediyor ayarı düzgünse bi problem olmuyor biraz sert olmuş bazı laflar sonuçta bizlerdende kullananlar war bende dahil..

kuday.
28/01/2012, 21:17
Yahuu arkadaşlar tamam haklısınız herkez şikayetcide bu sislerden felan adam orjinal sis ampüllerini kullanıyorsa size ne be kardeşim ister yakar ister söndürür.. Ben şimdiye kadar normal yani aracın üzerindeki orjinal sis farının gece göz aldığını görmedim yada bana denk gelmedi heralde haa adam kalkıpta sislere zenon çakıyorsa ve bu gerçekten göz alıcı bir ışıksa onda sizinle hemfikirim..
Xenona gelince yasaklanması konusuna karşıyım. Bilinçli bir şekilde uygulandıysa sürücü için çok faydalı ama sen kalkıpta merceksiz bi fara bilmem kaçbin K lık xenon takarsan alır tabi adamın gözünü. Ee yani şimdi kalkıpta bunlar takıyolar diye bütün xenonları yasaklamak çok mantıksız. Ama duruma göre müdahale yapılabilir mesela merceksiz xenonlar yasaklanabilir yada ne biliyim atıyorum 6000k nın üzeri yasaklanabilir..
Eğer xenon gerçekten kötü bişey olsaydı yada ne bilim sürücüyü yada karşıdakileri zor durumda bıraksaydı sanırım bir çok lüks segmentte olduğu gibi fabrika çıkışlı xenonlu olmazdı..
bildiğim kadarıyla bu kelvin (K) değeri ne kadar yükselirse aydınlatma kalitesi düşüyor diye biliyorum sadece renk değişiyor

xferhat
29/01/2012, 00:48
bende xenon far mağdurlarındanım.özellikle duble olmayan yollarda dahada büyüyor çile.bazen 400 km'lik yolda sellektör yapmaktan yoruluyorum.yazık günah.arkadaşın ilk mesajda dediği gibi kendimizi bırakalım, can taşıyoruz çoğunlukla.

OzzY
29/01/2012, 08:08
arkadaşlar tamam haklısınız ama her xenon takan aynı değil sonuçta ayarsız farlar o şekilde rahatsız ediyor ayarı düzgünse bi problem olmuyor biraz sert olmuş bazı laflar sonuçta bizlerdende kullananlar war bende dahil..
ayar bambaşka bir olay, ayarsız olduktan sonra orjinal farlarda rahatsız ediyor. ancak çakma zenondaki problem daha farklı o ışık odaklanamadığı için dağı taşı aydınlatıyor ne kadar ayar yaptırsanızda rahatsız eder. ayarsız olursa dahada çok rahatsız eder.

forumda da çok fazla var tabiki kullanan ancak gerçek bu...

hfguler
29/01/2012, 08:39
Benim aracımda ilk aldığımda xenon vardı... Ama ne yaptıysam ışığım dağılmasını engelleyemedim... Uzun ve kısa hüzmeli farlar tek ampulden çıkıyor olması... Yıllardır tanıdığım bütün servisler h4 te xenon olmaz o kadar büyük reflektörde ışığı toplayamazsın dediler.... Söktürdüm.... Hem kendimin hem başkalarının canını tehlikeye atmaya değmez... Daha önce seat cordoba ve vw caddy de xenon kullanmıştım ve hiç kimseyi rahatsız etmemişti. H7 ampullerde uzunlr ayrı.... Reflektörler çok ufak ayarlaması çok kolay olmuştu.... Yaklaşık iki aracı toplam 3 yıl kullandım... Bir kişi bile sellektör yapmadı....

eexelanss
29/01/2012, 11:42
bildiğim kadarıyla bu kelvin (K) değeri ne kadar yükselirse aydınlatma kalitesi düşüyor diye biliyorum sadece renk değişiyor

Doğrudur.. Çok ayrıntılı bir bilgim yok zaten bu konuda.. O yazıdakileri sadece örnek niteliğinde yazdım..

ultraslan33
29/01/2012, 11:53
bende çok düşündüm zenon olayını ama aksesuarcıda satılan çakma xenonlar yerine alırsam mercekli olanlardan alcam veya orjinal farımı modifiye ettircem . başka türlüsü doğan şahinden bi farkı yok zannımca

Budweiser
31/01/2012, 21:18
Şimdi anlamadım? Çakma xenon nedir ? Aracında mercek olmayan çakma xenon mu kullanıyor? Merceksiz xenonlar çakma xenon mu? Mercekli araçlarda kullanılan xenonlar bi-xenon olmasın?

krm1983
31/01/2012, 21:25
Merceksiz uygulanan ve far reflektörüne uygun olmayıp ışığı dağıtan kitlere çakma xenon kitleri deniliyor.H4 bu konuda en başarısız ampül tipi maalesef.
Bildiğim kadarıyla da angel farlar h1 ampül tipini kullandığından bixenon olmuyor.Ama orjinal fara montajlanan bixenon merceklere ds1 veya ds2 tip kit takılarak en güzel aydınlatma sağlanıyor,far yükseklik ayarı kullanabiliyor.

kukart
01/02/2012, 01:28
moderatör arkadaşlardan ricam konuyu kilitlesin..
orjinal olmayan ışıklandırma sistemleriyle ilgili yaşanan haksızlığa dikkat çekmek ti amacım
ama takip ediyorum kusura bakmasın arkadaşlar ama "hangi xenonu kullanıyorsunuz bende ondan alacam a" dönüşmüş

konuyu açarken düşüncem
trafikte arabaların nasıl göründüğü değil; arabaların içindeki insanların "yaşamı" daha önemli olması gerektiğini düşünerek açmıştım...
bir nevi dikkat çekmek ve yanlış-hatalı kullanım yapan arkadaşların kafalarında soru işareti bırakmaktı.. Ama sanırım biraz benim düşündüğümün tersine yol alıyor konu...

Budweiser
01/02/2012, 11:32
Saygısızlık etmek istemem ama "zaten Xenon bana kalırsa yasaklansın" demek yanlış bir istek. Kullanmasını bilmeyenlerin olması yüzünden. Trafikte bir çok insan var araba kullanmasını bilmeyen ve ehliyeti olan... Xenon bana kalırsa doğru kullanımda gece sürüş güvenliğini arttıran bir aydınlatma sistemi.

Ziyaretçi034
01/02/2012, 12:18
Saygısızlık etmek istemem ama "zaten Xenon bana kalırsa yasaklansın" demek yanlış bir istek. Kullanmasını bilmeyenlerin olması yüzünden. Trafikte bir çok insan var araba kullanmasını bilmeyen ve ehliyeti olan... Xenon bana kalırsa doğru kullanımda gece sürüş güvenliğini arttıran bir aydınlatma sistemi.

xenon yasaklansın demiyoruz zaten, seninde bahsettiğin gibi doğru kullanım (bi-xenon veya sadece kısa farda mercekli sistem, far yıkamalı ve otomatik far yükseklik ayarı) olduğu sürece son derece faydalı bir özellik.

eğer far reflektörü d2r için özel dizayn edilmemişse merceksiz fara xenon takanların vakti zamanında (1998-1999) halojen ampüle mavi şapka takanlardan farkı yok gözümde.

ayrıca far yüksekliğini en alt seviyede tutuyorum mantığınıda anlamıyorum, farların amacı ileriyi aydınlatmak değil midir ? ne kadar ileriyi aydınlatırsa tehlikelere karşı o kadar erken tepki vermez miyiz?

Caglayan
01/02/2012, 14:38
Tartışmaya gerek yok arkadaslar arkadasında bahsettıgı gb konu zenonların ınsanları rahatsız etmesınden dolayı yazılmıs bı konudur. ama ayarlı ama ayarsız zenon her daim göz alıyor. en son 2 gun once adamın teki takmış karsıdan gelıyor yolu dahı goremıyorum o derece goz alıyor ve selektoru caktıktan sonra el kol ısaretı yapıp adamı durdurdum bi ton sövdüm saydım basıp gıttı sonra bunlara gerek yok tak sarı ampulu ohh mis ne kımseye zararın olsun nede baska ınsanların hayatını tehlıkeye at bu kadar basıt. anlamıs degılım bu zenon hastalıgı nedir yani hele bide sisleri acıyolar onlarda zenon gelde sövme arkadas.

harikeyn
01/02/2012, 14:56
xenon kesinlikle yasaklatılmalı bencede .gece araba kullanmaktaN nefret ediyom bu yuzden merceklı merceksız anlamam hepsi aynı

denizhamamcioglu
01/02/2012, 19:43
Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

Resimlerle açıklamak gerekirse:

Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.

https://www.oman4x4.com/albums/hid/middle.jpg


Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:

https://i44.photobucket.com/albums/f22/Factoronegarage/HID/HIDshot.jpg


Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.

https://assets.pakwheels.com/forums/2009/10/8/1996-bmw-3series-hid-kit5_HS4_PakWheels%28com%29.jpg



Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5228h.jpg

E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5245h.jpg


Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5222h.jpg


Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5239h.jpg


Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.



Evet.

Ön sis farının çok ayarsız olması lazım ki karşıdan gelenin gözünü alsın çünkü direk yeri aydınlatıyor onlar neredeyse. Arka sis farının ise sis olmadığı koşullarda açılmasına acayip ayar oluyorum akşamları felaket göz alıyor özellikle trafikte baş ağrısına kadar yol açıyor. Trafikte çok uyarıyorum uymayanların ardına geçip uzunlarımı yakıyorum farlarımı kaldırıp.

H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.

krm1983
01/02/2012, 20:06
Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

Resimlerle açıklamak gerekirse:

Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.

https://www.oman4x4.com/albums/hid/middle.jpg


Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:

https://i44.photobucket.com/albums/f22/Factoronegarage/HID/HIDshot.jpg


Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.

https://assets.pakwheels.com/forums/2009/10/8/1996-bmw-3series-hid-kit5_HS4_PakWheels%28com%29.jpg



Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5228h.jpg

E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5245h.jpg


Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5222h.jpg


Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5239h.jpg


Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.




H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.
son derece faydalı bilgiler

Budweiser
01/02/2012, 20:27
xenon yasaklansın demiyoruz zaten, seninde bahsettiğin gibi doğru kullanım (bi-xenon veya sadece kısa farda mercekli sistem, far yıkamalı ve otomatik far yükseklik ayarı) olduğu sürece son derece faydalı bir özellik.

eğer far reflektörü d2r için özel dizayn edilmemişse merceksiz fara xenon takanların vakti zamanında (1998-1999) halojen ampüle mavi şapka takanlardan farkı yok gözümde.

ayrıca far yüksekliğini en alt seviyede tutuyorum mantığınıda anlamıyorum, farların amacı ileriyi aydınlatmak değil midir ? ne kadar ileriyi aydınlatırsa tehlikelere karşı o kadar erken tepki vermez miyiz?

Yazılarımda isim vermedim zaten aşağıdaki alıntıda yasaklansın diyerek başlık açan abimiz ve ona katılanların alıntısı



YASAKLANSA ne kadar sevaba girerler bi düşünün!
küfür etmeden bir gece yolculuğu yapmış oluruz,
tıpkı xenon suz günlerde olduğu gibi..

mercekciz miş mercekliymiş sahteymiş ucuzundanmımış...olayın teknik kısmından anlamam ama beyaz ışık veren veya dağı taşı aydınlatan karşıdan gelenin gözünü görmez eden ışık sistemlerini adı herneyse yasaklanması gerekir..
Trafikte seyir halinde aracında veya yaya insanların anlık görmelerine engel olan bu sistemlerin yasaklanması gerekmezmi?
yani aracımızla gece yolcuğu yaparken küfür etmeden yol bitiremiyecekmiyiz... insanın gözüne gözüne çakan bu farlar nasıl trafikte rahat dolanıyor anlamıyorum,
Beni ilgilendiren kısmı rahatsızlık veren kısmı..
can taşıyoruz, sevdiklerimizi sağlıklı bi şekilde bir yerlere taşımak için kullanıyoruz bu araçları... ama.... neyse..
kusura bakmayın biraz gerildim, birkaç yazı okudum, burada bende kendi fikirlerimi paylaşayım dedim..

Lütfen araçlarımızda yapacağımız değişiklikler bir başkasının hakkını gasp etmesin..



katliyorm


xenon kesinlikle yasaklatılmalı bencede .gece araba kullanmaktaN nefret ediyom bu yuzden merceklı merceksız anlamam hepsi aynı

Demekki yasaklansın diyen varmış.


gece çeşmeye giderken dikiz i yola çıkar çıkmaz tepeye kaldırıyorum ben.
kafa rahat...

hiç gerek yok dikiz aynasının altındaki mandalı arkaya ittirin aynanız kararmış olacaktır. Böylece sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmamış olursunuz.


Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.

Resimlerle açıklamak gerekirse:

Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.

https://www.oman4x4.com/albums/hid/middle.jpg


Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:

https://i44.photobucket.com/albums/f22/Factoronegarage/HID/HIDshot.jpg


Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.

https://assets.pakwheels.com/forums/2009/10/8/1996-bmw-3series-hid-kit5_HS4_PakWheels%28com%29.jpg



Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.

Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.

Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5228h.jpg

E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5245h.jpg


Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5222h.jpg


Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):

https://s59.photobucket.com/albums/g297/jvxdriver/hidplanet/DSC_5239h.jpg


Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.

Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.

Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.

Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.




H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.



Deniz evet benimkisi d2r değilmiş. Gerçekten faydalı bilgiler. Paylaşımın için saol Deniz

gorkem kaan
02/02/2012, 18:27
bugun arkadaşım muayene için tuvturkteydi xenon oldugu için far yükseklik ayarı çalışmasına ragmen agır kusurlu olarak muayeneden geçmemiş... xenonlu olan herkese iş çıktı :)

krm1983
02/02/2012, 18:39
bugun arkadaşım muayene için tuvturkteydi xenon oldugu için far yükseklik ayarı çalışmasına ragmen agır kusurlu olarak muayeneden geçmemiş... xenonlu olan herkese iş çıktı :)

otomatik far yükseklik ayarı olması gerekiyor.

Mr.Freeze
02/02/2012, 18:46
Bu da benım Evo nun xenon aydınlatması

https://i1108.photobucket.com/albums/h408/kuntcan/gc7874/IMG_0341.jpg

gorkem kaan
02/02/2012, 18:57
otomatik far yükseklik ayarı olması gerekiyor.

otomatik nasıl oluyor bendede xenon var menu tusunun ordaki yukarı aşagı far yükseklik tuşlarım çalışıyor aşagı yukarı aydınlatma ??

krm1983
02/02/2012, 19:04
otomatik nasıl oluyor bendede xenon var menu tusunun ordaki yukarı aşagı far yükseklik tuşlarım çalışıyor aşagı yukarı aydınlatma ??

Otomatik far yükseklik ayarı fabrikasyon bixenon mercekli fara sahip araçlarda oluyor.Farlar yakılınca mercek ortalama yüksekliğe kendisi geliyor aracın konumuna göre.

gorkem kaan
02/02/2012, 19:12
anladım bizde bixenon yok paşa paşa kendi ampullerimizi takıcaz muayene zamanı.. xenon tesisatına bişi denmez sanırım cünkü öbür türlü tamponu söktürmekte gerekicek...

enoo201
02/02/2012, 19:35
cam filimine ceza var zenon fara caza yok.türkiyenin ters işleyen genel kuralları:D
aynen :D

kukart
03/02/2012, 00:49
ohh beee
dedirten bi haber..

“xenon far”lara sahip araçların “ağır kusurlu” kabul edileceği ve muayeneden geçemeyeceği bildirildi.

TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, xenon (gaz deşarjlı) farların daha iyi görebilmek için gün ışığına yakın bir ışık veren aydınlatma sistemi olduğunu söyledi. Bazı araçların, fabrika çıkışından itibaren bu tür farlara sahip olduğunu anlatan Özcan, şöyle konuştu: “Orijinal olmayan ve daha sonra yedek parça şeklinde alınarak monte edilen xenon farkların takıldığı araçlarda otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmamaktadır. Bu durum, karşı yönden gelen sürücülerin görüşünü engellediği için tehlike oluşturuyor. Bu durum, 15 Ocak tarihine kadar hafif kusur olarak muayene raporuna yansımaktaydı. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca trafik güvenliği açısında tehlike yaratması nedeniyle gerekli değişiklik yapıldı.


Kaynak: "Xenon far" kullanıcıları dikkat (https://www.aa.com.tr/tr/alt-manset-haberleri/113398-qxenon-farq-kullanicilari-dikkat)


Gerçi bizim milletimiz muayene ye giderken ilkyardım çantasını emanet bulduğu gibi, farları da sök tak yapacaktır...
ama bu haber daha sonraki adım için bence olumlu ama yetersiz..

Budweiser
03/02/2012, 17:47
Hükümet bu muayene işini TÜV e vererek avrupa standartını yakaladık zannediyorda acaba yollarda avrupa standartımı? Ankarada yaklaşık 40km lik yolun yaklasık 25km sini kapkaranlık yolda sürdürüyorum (samsun yolu ankara - Elmadağ arası) yola avrupa standartı getirsin yeterli aydınlatma sağlansın xenonlarımı sökmezsem adam değilim!