Orijinalini görmek için tıklayınız : Puntolardaki Ağırlık Karmaşası?
ykaya1983
14/01/2012, 20:03
Teknik yardım bölümünde bir arkadaşın açtığı konu üzerine çok önemli gördüğüm bir hususu belirtmek için bu konuyu açtım arkadaşlar. Kafamı kurcalayan husus; Aynı motorun(1.4 77 HP) active ve dynamıc versiyonlarının aynı ağırlıkta verilmesi.Örnek verecek olursak;
1.4 77 hp fire active - 1040 kg
1.4 77 hp dıynamıc - 1040 kg
Burada bir yanlışlık yok mu?
dıynamıc versiyonda benim bildiğim fazladan donanım olarak 4 hava yastığı+esp+hız sabitleyici+çift bölmeli klima+asr+.........vs vs bir sürü donanım varken nasıl active ile dynamıc versiyon aynı ağırlıkta olabiliyor?
Bu fazladan donanımlar extra ağırlık değil mi?:uhm00000:
4 hava yastığı ve klima dışındakiler de dynamic te opsiyonel.
ykaya1983
14/01/2012, 20:21
4 hava yastığı ve klima dışındakiler de dynamic te opsiyonel.
O zaman full donanım bir dynamıc activeden aslında daha ağır diyebilir miyiz?
Ruhsatta 1040 kilo yazıyor aracım dynamic
benimde aracım dynamic ruhsatta 1040 kg yazıyor
ykaya1983
14/01/2012, 22:36
Bence ruhsatta yazana bakmayın arkadaşlar.Bende de lpg taktırmadan önce 1040 yazıyordu.Lpg takılınca ruhsata 1110 kg olarak yazıldı.Yani her eklenti ağırlığa eklenmesi lazım.Trafik tescilde sürekli ellerine geçen standart bilgileri yazıyorlar.Ama mantıken düşünüldüğünde dynamıc versiyonların activelerden daha ağır olması gerekir.Böyle düşünmemek için mutlaka sağlam bir teknik bilgiye ihtiyaç var.
ykaya1983
14/01/2012, 22:44
Çevresinde elektronik kantar olan varsa bi zahmet iki aracı da götürüp tartsa çok makbule geçmiş olur valla.:D
Bence ruhsatta yazana bakmayın arkadaşlar.Bende de lpg taktırmadan önce 1040 yazıyordu.Lpg takılınca ruhsata 1110 kg olarak yazıldı.Yani her eklenti ağırlığa eklenmesi lazım.Trafik tescilde sürekli ellerine geçen standart bilgileri yazıyorlar.Ama mantıken düşünüldüğünde dynamıc versiyonların activelerden daha ağır olması gerekir.Böyle düşünmemek için mutlaka sağlam bir teknik bilgiye ihtiyaç var. aslında söylediğin çok mantıklı dynamic versyonlarının daha ağır olması lazım.
shellcininabisi
14/01/2012, 22:58
Çevresinde elektronik kantar olan varsa bi zahmet iki aracı da götürüp tartsa çok makbule geçmiş olur valla.:D
haha :) ne zamandır yazıcam ama denk gelmedi fırsat bu güneymiş demekki 1,3 mjet dynamic punto evom var.. ve çalıştığım okula geçen sene belediyeden gelen (daha doğrusu tekelcilerden gelen) ve çok sevdiğimiz (acayip geğik acayip eğlenceli muhabbetler@kazan dairesi+sigara :) )bir abimiz geçen hafta belediyenin kantar bölümüne geçti. ziyaretine gittik bir kaç arkadaş geçen salı günü ve geyik yaptıydık orada ŞUNU Bİ TART DİYE GETİRDİK diye.. tarttık 1.047,751 çıkmıştı aracım bu konuya nasipmiş demekki :) (ekleme: depomda çeyrek depodan az bir mazot vardı full olsa bilmiyorum ne olur)
O konuyu açan benim,bizim ruhsatta 1040 kg yazıyor,araç en dolu model ve otomatik,ilaveten yan çıtalar ve skydome var,ağırlık verileri tamamen sallama yapılmış...
Chief_Engineer
14/01/2012, 23:21
valla benim mltijet full versiyon sadece skydome yok benim ruhsatta 1105 kg. yazıyor. bilginize arkadaşalar
ykaya1983
14/01/2012, 23:25
haha :) ne zamandır yazıcam ama denk gelmedi fırsat bu güneymiş demekki 1,3 mjet dynamic punto evom var.. ve çalıştığım okula geçen sene belediyeden gelen (daha doğrusu tekelcilerden gelen) ve çok sevdiğimiz (acayip geğik acayip eğlenceli muhabbetler@kazan dairesi+sigara :) )bir abimiz geçen hafta belediyenin kantar bölümüne geçti. ziyaretine gittik bir kaç arkadaş geçen salı günü ve geyik yaptıydık orada ŞUNU Bİ TART DİYE GETİRDİK diye.. tarttık 1.047,751 çıkmıştı aracım bu konuya nasipmiş demekki :) (ekleme: depomda çeyrek depodan az bir mazot vardı full olsa bilmiyorum ne olur)
Hocam kantarda bi yanlışlık olmasın sakın.Çünkü 75 lik m-jet lerin net ağırlığı 1105 kg yazıyor fıat sitesinde.Bir de benim merak ettiğim fire motorların active ve dynamıc versiyonları arasındaki ağırlık farkı.Siz m-jeti yazmışsınız.M-jetin activesi ile dynamıc arasındaki ağırlık konusu da önemli tabi.
shellcininabisi
14/01/2012, 23:54
Hocam kantarda bi yanlışlık olmasın sakın.Çünkü 75 lik m-jet lerin net ağırlığı 1105 kg yazıyor fıat sitesinde.Bir de benim merak ettiğim fire motorların active ve dynamıc versiyonları arasındaki ağırlık farkı.Siz m-jeti yazmışsınız.M-jetin activesi ile dynamıc arasındaki ağırlık konusu da önemli tabi.
benim ruhsatta 1090 yazıyor. ancak 1047,751 çıktı belki de deponun full olması ile alakalıdır.
bildiğim kadarıyla tartımlar 3/4 depo doluluğu ve şoförsüz olarak yapılıyor
since1453
15/01/2012, 03:57
haha :) ne zamandır yazıcam ama denk gelmedi fırsat bu güneymiş demekki 1,3 mjet dynamic punto evom var.. ve çalıştığım okula geçen sene belediyeden gelen (daha doğrusu tekelcilerden gelen) ve çok sevdiğimiz (acayip geğik acayip eğlenceli muhabbetler@kazan dairesi+sigara :) )bir abimiz geçen hafta belediyenin kantar bölümüne geçti. ziyaretine gittik bir kaç arkadaş geçen salı günü ve geyik yaptıydık orada ŞUNU Bİ TART DİYE GETİRDİK diye.. tarttık 1.047,751 çıkmıştı aracım bu konuya nasipmiş demekki :) (ekleme: depomda çeyrek depodan az bir mazot vardı full olsa bilmiyorum ne olur)
kardeş uzun süre yol şantiyelerinde şantiye şefliği yaptiğim için tonaj konusuna hakimim...
öncelikle size örnek veriyim
A kamyonu nu kantara çıkarın darasıyla birlikte 38750 kg gelsin
bu kamyonu 10 farklı kantara daha çıkarın
+300 , -300 oynama yapar her kantarın hassasiyeti farklıdır
aracınızı başka bir kantara daha çıkarın emin olun +50 , -50 belki daha fazla oynar
shellcininabisi
15/01/2012, 04:02
kardeş uzun süre yol şantiyelerinde şantiye şefliği yaptiğim için tonaj konusuna hakimim...
öncelikle size örnek veriyim
A kamyonu nu kantara çıkarın darasıyla birlikte 38750 kg gelsin
bu kamyonu 10 farklı kantara daha çıkarın
+300 , -300 oynama yapar her kantarın hassasiyeti farklıdır
aracınızı başka bir kantara daha çıkarın emin olun +50 , -50 belki daha fazla oynar
valla hocam ben sadece bir abimizin yanına gittik, evomu tarttık ve ortaya bu sonuç çıktı :) ve bende yeri gelmişken paylaşayım dedim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.