PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Bravo nun an ve an yapılışı videosu



asil
25/12/2011, 00:06
arkadaşlar bravocular bravo almayı plan edenler buyrun izleyin....
Fiat bravo production | İzlesene.com Video (https://www.izlesene.com/video/fiat-bravo-production/1187768)

burhankutlu
25/12/2011, 13:46
kaporta sanki çok sağlam değil gibi mi desem ?

pdr42
25/12/2011, 17:44
Banada öyle geldi gibi. Ama diger araclarla kıyaslamak lazım onlarda nasıl acaba

SchweppeS
25/12/2011, 18:28
fiattan ne bekliyodunuzki bir mercedes kaportası kadar olmaz sonuçta :)

burhankutlu
26/12/2011, 01:03
fiattan ne bekliyodunuzki bir mercedes kaportası kadar olmaz sonuçta :)

ya tabiki okadar beklemiyoruz ama bu kadar basit de olmaması lazım dünya bi para sayılıyor segmentine göre çok ucuz bi araç değil bence.

SteinGP
26/12/2011, 01:11
kaporta sanki çok sağlam değil gibi mi desem ?

tebrik ederim,bir videodan bunu anlamak büyük yetenek.

engincantan33
26/12/2011, 02:55
tebrik ederim,bir videodan bunu anlamak büyük yetenek.


FoGGy
26/12/2011, 03:11
Kaporta sağlam arkadaşlar merak etmeyin :D geçen gün çamurluğa bi tane megane soldan giriş yaptı. Yanladı yani. Arkadaşın 2 kapıda göçük + çizik, arka çamurluktada 1 yumrukluk yer göçük. Bende sadece 3 cmlik göçük oluştu çamurlukta, bide 2 cmlik çizik ancak pasta attırdım oda gözükmüyor sadece ele geliyor azıcık :D

lektonstar17
26/12/2011, 11:35
Üretim aşamasına dikkat ederseniz fiat hala tam otomasyona geçememiş.Adamlar kaportaya çekiçle şekil vericek diye korktum bi an :)

ykaya1983
26/12/2011, 14:37
Kaporta sağlam olmasa euro n-cap tan 5 yıldız alır mı?

burhankutlu
26/12/2011, 15:06
tebrik ederim,bir videodan bunu anlamak büyük yetenek.

Madem arkadaşım sen yeteneklisin buyur bize nasıl sağlam yapıldığı şu videodan anlat hadi bekliyorum sanarsın fabrikasında birebir gidip görmüş gibi yorum yazan arkadaşlar sadece video üzerinden konuşuyoruz ve diğer ncap dan beş yıldız alırmıydı diyen arkadaşım o beş yıldızı kaportaya mı veriyor sadece içindeki insanların kurtulma oranına vermiyor ?sonradan eklenen güvenlik paketine vermiyor sanırım ? 64 km hızda ne olduğuna al buyur bak alın size kaporta 5 yıldız aldı ya.. Fiat Bravo | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/tests/fiat_bravo_2007/281.aspx)

burhankutlu
26/12/2011, 15:23
buda bizim puntolar, bravo dan ncap da daha fazla puan almış buyrun.. 15 yıllık hondaya bindim yarım metre kalın betona vurdu kardeşim aracın farı ile tamponu kırıldı, yorum yazıyorsunuz millete taş atıyorsunuz bindiğiniz bir araba veya ncap da almış olduğu 5 yıldızla değerlendirme yapmayın biz güvenlik paketine veya yıldızına bişey demedik iyi okursanız kaporta hakkında yorum yaptık konuyu nereden nereye getirdiniz.. Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx)

FoGGy
26/12/2011, 18:05
Puntolar Bravo'dan daha yüksek puan almamış. Aynı puan almış, ancak çocuk korumasında Bravo +1 puan daha almış. :D

blackhawk
26/12/2011, 20:06
arkadaşlar araçlar artık eskisi gibi şase üzerine inşa edilmiyor. Araçlar hafif ve dayanıklı olması için saçlar bir araya getirilip laser kaynak ile birleştiriliyor. O yüzden videoya bakıp bu araçlar dayanıksız demek yanlış olur çünkü Ferrari de aynı şekilde üretiliyor. Videosunu izlemiştim.

SteinGP
26/12/2011, 20:51
Madem arkadaşım sen yeteneklisin buyur bize nasıl sağlam yapıldığı şu videodan anlat hadi bekliyorum sanarsın fabrikasında birebir gidip görmüş gibi yorum yazan arkadaşlar sadece video üzerinden konuşuyoruz ve diğer ncap dan beş yıldız alırmıydı diyen arkadaşım o beş yıldızı kaportaya mı veriyor sadece içindeki insanların kurtulma oranına vermiyor ?sonradan eklenen güvenlik paketine vermiyor sanırım ? 64 km hızda ne olduğuna al buyur bak alın size kaporta 5 yıldız aldı ya.. Fiat Bravo | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating (https://www.euroncap.com/tests/fiat_bravo_2007/281.aspx)

sayın burhan kutlu,araçların sağlamlık kriterleri kaportalarının eğilmeleriyle ölçülmez,o zaman arabanın önüne beton dökelim sağlam olsun,ama kaza yaptığımızda betona çakılmış gibi olalım,beynimiz burun deliklerimizden çıksın.araçların sağlam olan kısımları sürüş kabinleridir,bakınız direklerde herhangi bir eğilme varmı?yok,kazadan sonra kapılar açılmışmı,açılmış,en önemlisi,bu arabaya bu puanı veren arkadaşlarda,emin olun hepimizden daha fazla şey biliyorlardır bu konuda.haa bak kapılar açıldı 5 yıldız demiyorlardır.dünya kadar kriteri var.tekrar söylüyorum,dikkat edin kazalı araçlara,çoğunun kaputu aynı yerden katlanmıştır,kaputlar kazada katlanıp darbeyi emsin diye tasarlanır,o kaput dümdüz dursa bağlantısı kopunca arabanın içine girer kafamızı kopartır yerinden.hala daha videodan bakınca anlarım diyorsanız,siz bilirsiniz.

burhankutlu
26/12/2011, 21:13
sayın burhan kutlu,araçların sağlamlık kriterleri kaportalarının eğilmeleriyle ölçülmez,o zaman arabanın önüne beton dökelim sağlam olsun,ama kaza yaptığımızda betona çakılmış gibi olalım,beynimiz burun deliklerimizden çıksın.araçların sağlam olan kısımları sürüş kabinleridir,bakınız direklerde herhangi bir eğilme varmı?yok,kazadan sonra kapılar açılmışmı,açılmış,en önemlisi,bu arabaya bu puanı veren arkadaşlarda,emin olun hepimizden daha fazla şey biliyorlardır bu konuda.haa bak kapılar açıldı 5 yıldız demiyorlardır.dünya kadar kriteri var.tekrar söylüyorum,dikkat edin kazalı araçlara,çoğunun kaputu aynı yerden katlanmıştır,kaputlar kazada katlanıp darbeyi emsin diye tasarlanır,o kaput dümdüz dursa bağlantısı kopunca arabanın içine girer kafamızı kopartır yerinden.hala daha videodan bakınca anlarım diyorsanız,siz bilirsiniz.

arkadaşım sen ya yazılanı okumuyorsun tam ya da anlamamakta diretiyorsun ben sac kalınlığı ve yapılan işlemden bahsediyorum kaporta aksamından sen girdin ncap bilmem güvenlik şu bu araç 64 km hızla vurmuş on taraf ortaya gelmiş daha ne hakkında bilgi veriyorsun ben sana araç güvenli veya ncap tan 5 yıldız almış demiyorum bunları sorgulamıyorum bu aracın bu hızda etkisi orda görüntüde var bu da demek oluyor ki senin bravo nun kaportası pek sağlam değil ama güvenlik konusunda senin bahsettiğin olayları koyarak halleder tabi herkesin görüşü farklıdır ben derim kaportası da biraz sağlam olsun başkası der olmasa da olur tabiki şunu da unutma aracın iskeleti ve kaportası sağlam olmadıkça o araç bişey ifade etmez kaldı sanırım okumuyorsun aracı sağlam yapmak için ekstra çelik kolları filan sanırım süs olsun diye koyuyorlar yani senin nitelemenle beton yerine bunun içinde volvo ve tarzı araçlar diğerlerinin 3,4,5 katı güvenlikte oluyor?kaldı direkteki eğilmeyi sen nasıl burdan görebildin sanki senin yanında yapmışlar testi gibi asıl yetenek diye ben buna derim .. İrfan abicim senin cevabına gelince ben burdaki lazer kaynatma işlemine dediğim laf yok sadece kaporta aksamını çarpışma testini de izledikten sonra sevmedim bunla ilgili yorum yaptım konu ncap tan girdi kabin güvenliğinden çıktı. fazla tartışmayacağım kafasında soru işareti olan varsa testi izlesin sonra ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır. yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım..

pdr42
26/12/2011, 21:51
bu konuda sac kalınlıgı arastırılması yapılsa daha iyi olur. Yoksa birbirimizi yiyecegiz sanırım:))

SteinGP
26/12/2011, 21:55
https://www.euroncap.com//carimages/281.jpg

direkler eğilmemiş durumda.bir çift gözle görebildim.başkada bir şey demiyorum,size göre sağlam değilse,size göre sağlam olan ürünleri tercih etmenizde yarar var.neticede allah kimseye arabasının sağlamlığını test etmeyi nasip etmesin.

asil
26/12/2011, 22:06
son noktayı koymak isterim euro cap araçların sağlamlığını kalibre eden kurum.5 yıldız verdiyse güvenlidir...

ykaya1983
26/12/2011, 22:28
arkadaşım sen ya yazılanı okumuyorsun tam ya da anlamamakta diretiyorsun ben sac kalınlığı ve yapılan işlemden bahsediyorum kaporta aksamından sen girdin ncap bilmem güvenlik şu bu araç 64 km hızla vurmuş on taraf ortaya gelmiş daha ne hakkında bilgi veriyorsun ben sana araç güvenli veya ncap tan 5 yıldız almış demiyorum bunları sorgulamıyorum bu aracın bu hızda etkisi orda görüntüde var bu da demek oluyor ki senin bravo nun kaportası pek sağlam değil ama güvenlik konusunda senin bahsettiğin olayları koyarak halleder tabi herkesin görüşü farklıdır ben derim kaportası da biraz sağlam olsun başkası der olmasa da olur tabiki şunu da unutma aracın iskeleti ve kaportası sağlam olmadıkça o araç bişey ifade etmez kaldı sanırım okumuyorsun aracı sağlam yapmak için ekstra çelik kolları filan sanırım süs olsun diye koyuyorlar yani senin nitelemenle beton yerine bunun içinde volvo ve tarzı araçlar diğerlerinin 3,4,5 katı güvenlikte oluyor?kaldı direkteki eğilmeyi sen nasıl burdan görebildin sanki senin yanında yapmışlar testi gibi asıl yetenek diye ben buna derim .. İrfan abicim senin cevabına gelince ben burdaki lazer kaynatma işlemine dediğim laf yok sadece kaporta aksamını çarpışma testini de izledikten sonra sevmedim bunla ilgili yorum yaptım konu ncap tan girdi kabin güvenliğinden çıktı. fazla tartışmayacağım kafasında soru işareti olan varsa testi izlesin sonra ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır. yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım..

Kardeş kusura bakma ama yanlış bidiğin bir konuda diretiyorsun.Bravonun euro n-cap testine bakarak aracın önü dağıldığı için sağlam değil diyorsun.Aç bak bakalım euro n-cap testinde c sınıfı hatcbaklerin 64 km hızda önden çarpma testinde hangisinin önü dağılmamış.Ben hemen hemen bütün c sınıfı hatcbaklerin euro n-cap testini izledim.Bravo bu araçların hiçbirisinden fazla kaporta hasarı almıyor.Senin kaportası kalın dediğin araçların euro n-cap testinde ne kadar hasar aldığını ben çok iyi biliyorum.Tank gibi duran eski kasa bmw ve mercedesler euro n-cap ta dağılıyor haberin var mı?Eğer euro n-cap ta sadece yolcu ve yaya güvenliğine önem verilseydi sacı kalın eski kasa passat ve mercedesler 5 yıldız alırdı.Euro n-cap ta belirli oranlarda şasi ve kaporta sağlamlığını da dikkate alıyor.Kusura bakma saç kalınlığı herşey değil önemli olan aracın şasinin sağlamlığı.

Aşağıdaki linkte sacı kalın 4 yıldız almış passatın videosunu koydum.Bak bakalım 64 km hızda ne kadar dağılmış.Passatın sol kapı üstündeki sütünu eğriliyor.Şasisi o kadar bükülüyor ki aracın ortası çöküyor.
Euro NCAP Media | VW Passat (https://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=d9fede35-cfcd-4b84-bfe9-545cea0bda5e)

Bak bu da D sınıfı yeni kasa passatla C sınıfı (sana göre sacı ince) linea nın kafa kafaya çarpışma videosu.Hala söylediklerinde diretiyorsan seninle hiç polemiğe girmem.
https://webtv.hurriyet.com.tr/2/10806/0/1/iki-arac-kafa-kafaya-carpisti.aspx

SteinGP
26/12/2011, 22:57
Euro NCAP | Mercedes Benz C Class | 1997 | Crash test - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=6nXYES5MW88)

al abi saçı kalın mercedes.

Euro NCAP | BMW 3 Series | 1997 | Crash test - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=obdtYlqV7VU&feature=related)

saçı kalın bmw.

asil
26/12/2011, 22:57
Fiat Bravo uçak teknolojisiyle tasarlandı


19.04.2011
Fiat tarihinde uçak geliştirme projesi üretilen ilk model unvanına sahip Bravo'ya 140 bg'lik yeni motor doping verecek. Bravo, 40 bin 905 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor
Fiat tarihinde uçak geliştirme prosesi üretilen ilk model unvanına sahip Fiat Bravo'nun ödüllü MultiAir teknolojili 140 bg'lik benzinli motoruyla donatılan versiyonları, 40 bin 905 TL'den başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye'de de satışa sunuldu.

ZENGİN DONANIMI VAR
Fiyat/fayda orantısında daha da geliştirilen donanım paketleriyle dikkat çeken Fiat Bravo'nun MultiAir motorlu versiyonu, Dynamic Plus ve Sports Style adı verilen 2 ekipman seviyesiyle tercih edilebiliyor. Fiat Bravo MultiAir'in Dynamic Plus adı verilen baz donanım versiyonunda EBD destekli ABS, ESP, Hillholder, ön havayastıkları, ön yan havayastıkları, otomatik klima, MP3 ve CD çalarlı müzik sistemi, viraj içini aydınlatan ön sis farları, Blue&Me Sistemi, arka park sensörü, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, krom kapı içi kollar ve 16 inçlik jantlar gibi ekipmanlar yer alıyor. Bununla birlikte üst donanım versiyonunda ise diz havayastığını da içeren 7 havayastığı, hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü ve Skydome cam tavan sistemi gibi unsurlar isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor.

ALINTIDIR.

burhankutlu
26/12/2011, 23:07
tartışmaya tekrar girmeyeceğim son kez yazıyorum.halen benim ne konuda bahsettiğimi anlamış değilsiniz 3 arkadaş ben kaporta sağlamlığı diyorum siz bana kalkmış güvenlik diyorsunuz hey Allah'ım yine girdiniz ncap güvenlik ARKADAŞLAR KAPORTA SAĞLAMLIĞI YANİ İSKELETİN VE SACIN BÜKÜLME DİRENCİ BAHSETTİĞİM, ARACIN NCAP TAN ALDIĞI 5 YILDIZ VEYA GÜVENLİKTEN ALDIĞI 10 YILDIZ DEĞİL. ARAÇ KABİNİ BİLMEM NEYİ 10 YILDIZ ALIR GİDER ÇELİK KOLLARLA DESTEKLERSİNİZ GİDER 20 TANE HAVA YASTIĞI KOYARSINIZ PAMUK GİBİ EDERSİNİZ ALIR NCAPTAN 15 YILDIZ AMA KONU GÜVENLİK VEYA NCAP DEĞİL SAC YANİ KAPORTA, ORDA DA SÖYLEDİM SANKİ BANA GÖRE BİRAZ ZAYIF MI KALMIŞ DİE GELDİ BİTANESİ İMALI LAFI ATTI ORTAYA HALEN ORTAMI GERİYORSUNUZ(KİŞİSEL GÖRÜŞÜMDÜR SANKİ DEMİŞİM) ...daha nasıl açık yazılır bilmem ki. taktınız güvenlikten aldığı yıldıza burda size güvenliğini göstermemiş video da kaporta aksamı ve arabanın dizilişi verilmiş diğer ncap testlerini ben koydum ne kadar uzattınız. Yunus kardeşim açık oldu mu ? burada özellikle bi kac tane var arkadaş gelir lafı atarsınız ortamı gerersiniz yahu herkesin yorumu kendine herkes her şeyi bilmek zorunda mı ben kendime göre yorumlarım doğru olmaya bilir arkadaş doğruyu düzeltmek sana mı kaldı hayır öyle değil dersin geçersin

SteinGP
26/12/2011, 23:10
tartışmaya tekrar girmeyeceğim son kez yazıyorum.halen benim ne konuda bahsettiğimi anlamış değilsiniz 3 arkadaş ben kaporta sağlamlığı diyorum siz bana kalkmış güvenlik diyorsunuz hey Allah'ım yine girdiniz ncap güvenlik ARKADAŞLAR KAPORTA SAĞLAMLIĞI YANİ İSKELETİN VE SACIN BÜKÜLME DİRENCİ BAHSETTİĞİM, ARACIN NCAP TAN ALDIĞI 5 YILDIZ VEYA GÜVENLİKTEN ALDIĞI 10 YILDIZ DEĞİL. ARAÇ KABİNİ BİLMEM NEYİ 10 YILDIZ ALIR GİDER ÇELİK KOLLARLA DESTEKLERSİNİZ GİDER 20 TANE HAVA YASTIĞI KOYARSINIZ PAMUK GİBİ EDERSİNİZ ALIR NCAPTAN 15 YILDIZ AMA KONU GÜVENLİK VEYA NCAP DEĞİL SAC YANİ KAPORTA, ORDA DA SÖYLEDİM SANKİ BANA GÖRE BİRAZ ZAYIF MI KALMIŞ DİE GELDİ BİTANESİ İMALI LAFI ATTI ORTAYA HALEN ORTAMI GERİYORSUNUZ(KİŞİSEL GÖRÜŞÜMDÜR SANKİ DEMİŞİM) ...daha nasıl açık yazılır bilmem ki. taktınız güvenlikten aldığı yıldıza burda size güvenliğini göstermemiş video da kaporta aksamı ve arabanın dizilişi verilmiş diğer ncap testlerini ben koydum ne kadar uzattınız. Yunus kardeşim açık oldu mu ? burada özellikle bi kac tane var arkadaş gelir lafı atarsınız ortamı gerersiniz yahu herkesin yorumu kendine herkes her şeyi bilmek zorunda mı ben kendime göre yorumlarım doğru olmaya bilir arkadaş doğruyu düzeltmek sana mı kaldı hayır öyle değil dersin geçersin

tamam hocam.haklısınız uzatmaya gerek yok.

GP COSKUN
27/12/2011, 15:33
aslında bu konuyla ilgili kullanıcıların bilgilendirilme eksikliği oldukça fazla olduğundan dolayı bazen farklı ve bazen yanlış düşünmelerine yol açabiliyor
günümüz teknolojisinde artık bir sacın kalitesi ve dayanıklılığı kalınlığı ile ölçülmüyor
öyle çeşitli kriterler göz önüne alınıyorki kullanıcılar bunların farkında olmadığı ve bilmediği için bir kazada paramparça olmuş veya ön tarafı yada ne bileyim kaputu akerdeon şeklini aldığında aklından geçen ufff ne kadar adi saç yada kaportası çok dandikmiş yada çok inceymiş gibi yorumluyorlar
halbuki artık üreticiler bazı kriterleri göz önünde bulundurarak üretim yapmak zorunda
mesala sacın katlanma özelliği darbe emmede önemli etken
sacın yırtılma özelliği yaralanmada yada ölüm oranlarında önemli etken
kullanılan sacın kalınlığı darbe emmemde ve yaya yaralanmalarında hayati önem taşımakta bunun yanında sacın paslanma ve korozyona karşı direnci ilerleyen yıllarda kaza performansına ve çürümeye önemli bir etken
yoksa hiç bir firma 100 bin adetlik satış rakamlarını yakalayacağı karoserinde 1mm ince saç kullanıp kar etme amacını güdmez
benim şahsi düşüncem piyasadaki belli başlı markaların hemen hepsinin saç kalitesi birbirine oldukça yakındır sadece kombinasyondaki farklılıklardan testlerdeki aldığı dereceler farklıdır
saygılar