Orijinalini görmek için tıklayınız : T-jet 50.000 bakımı??
CesSpOoL
13/12/2011, 14:07
Arkadaslar aracim 48bin km ye geldi, 50binde neler yapılır? Benzin filtresi degismeli mi?
Bu zamana kadarki bakımlar hep servis bakımlı, yine yetkilide yapmayı düşünüyorum. rutin 50.000 e ek bi durum çıkmazsa ne tutar tahmini masraf ?
Yağ, Yağ Filtresi, Hava Filtresi, Polen Filtresi Değişirsen 100 - 150 Falan tutar dışarıda. Bujiler değişmedi ise onları da değiştirirsen 200TL'yi geçer. Tabi bir de fren diskleri var. Onlarda girerse 650TL civarı.
Ama bunları 60K bakıma bırakıp sadece yağ değişimi de yapabilirsin. Ana bakımlar 20K'da bir oluyor Grande'de normalde.
Servis bakımlı ise yağı değiştirmen yeterli, belki hava filtresini değişirler o da 100TL falan tutar.
CesSpOoL
13/12/2011, 15:34
Hava filtresi bmc f1 var temizligini yapicam daha 5000km lik o
Hava filtresi bmc f1 var temizligini yapicam daha 5000km lik o
100TL'yi gecmez o zaman.
Sent my GT-I9100 using
CesSpOoL
13/12/2011, 15:55
100TL'yi gecmez o zaman.
Sent my GT-I9100 using
iyiymiş : ) yetkili servis filtre temizliğini yapar mı ?
iyiymiş : ) yetkili servis filtre temizliğini yapar mı ?
Yapar. Hava tutup geri takiyorlar kirli degilse.
Sent my GT-I9100 using
CesSpOoL
13/12/2011, 16:44
bi ara forumlasrda hava tutmanın filtreye zararlı olduğunu okumuştum. yağ sökücü ile yıkanıp, filtre yağıyla yağlandıktan sonra takmak lazım felan diyordu biraz komplike bi iş gibiydi.. ama zarar vermeyecekse hava tutulması daha kolay olur : )
bi ara forumlasrda hava tutmanın filtreye zararlı olduğunu okumuştum. yağ sökücü ile yıkanıp, filtre yağıyla yağlandıktan sonra takmak lazım felan diyordu biraz komplike bi iş gibiydi.. ama zarar vermeyecekse hava tutulması daha kolay olur : )
Normal sartlarda hava filtresi yagli hava ile temizlenir. Sorun olmaz merak etme :)
Sent my GT-I9100 using
eexelanss
13/12/2011, 17:11
Benim 40 bin bakımım 480 tl tutmuştu.İçinde cabon clean da dahil. Aşağı yukarı aynı olur. lakin merak ettiğim şu siz neden 50 binde bakıma götürüyorsunuz. Bizim benzinli araçların rutin bakımı 20 bin km de bir. Bu durumda 60 binde gitmeniz lazım.. 40 binde rutin bakımı yapıldıysa sadece yağı ve filtreleri değiştirebilirsiniz ellibin de. Araç turbo olduğu için 10 binde bir yağını değiştirmek daha faydalıdır o bakımdan dedim.
rockforever
13/12/2011, 18:05
Benimde 49000 oldu ben sadece yağ ve filtreleri değiştireceğim 100 150 tutması lazım ...40000 de carbon clean yapılmıştı bujiler değişmişti...
Ziyaretci046
13/12/2011, 23:54
benzin filtresi yok 50,000 km de yağ yağ filtresi polen filtresi değişir.hava filtreninde özel spreyi var temizlenir hava tutulmaz şanzuman yagı kontrolü antifiriz ölçümü izmirde t jetci yok :) multijet fire birazda starjet var
periyodik bakımıda aklında olsun yağ filtren 1.3 multijetle aynı fiyat olarakda 120 130 lira tutar
Romeo_er2
14/12/2011, 00:55
bujileri saymazsak.. yağ-yağ filtresi-polen filtresi-hava filtresi-seviye kontolü-ön takım vs kontrolü yetecektir abi sana =) ama dipnot da bulunayım..senin araçtada yazılım var o yüzden 7000-10000km de bir kesin buji takımını değiştir erken yakıyor..5000 de bir yeniliyorum ben..
CesSpOoL
14/12/2011, 02:20
bujileri saymazsak.. yağ-yağ filtresi-polen filtresi-hava filtresi-seviye kontolü-ön takım vs kontrolü yetecektir abi sana =) ama dipnot da bulunayım..senin araçtada yazılım var o yüzden 7000-10000km de bir kesin buji takımını değiştir erken yakıyor..5000 de bir yeniliyorum ben..
yazılım varda kullanmıyorum ben :P:whistlin:
Polen, Yağ Filtresi, Yağ.. Bir de de Bujiler olursa ne kadar sıkışmıştır kaputun arasına ?: ) Anladığım kadarı ile para tutarsa bujiler tutar.. Motor yağı ne kullanıyorsunuz.. Ben Mjet te 5-30Castrol Edge alıyordum hep..
onurciko
14/12/2011, 02:24
ben 1 hafta önce 40000 bakımı yaptırdım.Serviste değil ama özel servis gibi birşey, bütün malzemeyi ben aldım.
yağ mobil 1 new life 0-40 80 tl
yağ filtresi 8 tl
buji tanesi 25 tl=100 tl
isçilik 40 tl
hava filtresi k&n ben temizledim onuda
benzin filtresi 60000 de değişecek dedi
bujileri saymazsak.. yağ-yağ filtresi-polen filtresi-hava filtresi-seviye kontolü-ön takım vs kontrolü yetecektir abi sana =) ama dipnot da bulunayım..senin araçtada yazılım var o yüzden 7000-10000km de bir kesin buji takımını değiştir erken yakıyor..5000 de bir yeniliyorum ben..
Aynen. 60K'da zaten baya bisey degistirecen. Yag, yag filtresi, polen filtresi, hava filtresi, yakit filtresi, fren hidroligi, alternator kayisi. Kontrol vs :)
Sent my GT-I9100 using
yazılım varda kullanmıyorum ben :P:whistlin:
Polen, Yağ Filtresi, Yağ.. Bir de de Bujiler olursa ne kadar sıkışmıştır kaputun arasına ?: ) Anladığım kadarı ile para tutarsa bujiler tutar.. Motor yağı ne kullanıyorsunuz.. Ben Mjet te 5-30Castrol Edge alıyordum hep..
Motor yagi benzinli icin SAE 5W-40
Sent my GT-I9100 using
50 binde neden bakıma sokuyorsunuz?
Ziyaretci046
15/12/2011, 03:19
50 binde neden bakıma sokuyorsunuz?
üstat fire içinde starjet tjet içinde 20,000 km çok zaten fabrikada 1 sene içinde yapamazsan gelceksin diyo bakıma
en basitinden hava filtren turbolu araçlarda elektirik süpürgesi gibi çekiyo türkiye koşullarında toz en üst seviyede hava filtren erken kirleniyo motorun toz pistonların birçok yerin yüzeyini çiziyo turbonun erken bozulmasına v.s yakıt tüketimi artıyor.Sıfır araç satarken bunun bakımı 20,000 km diyolar cazip hale gelsin diye ama her otomobil türkiye koşullarında 10,000 km de bir marka model önemli değil yağ yağ filtresi hava filtresi değişmelidir.
Şahin doğan r-12 r-9 tipindeki araçların zaten 5000 kmdebir yağı filtreleri değişiyor.
Ben sahşen 3000 kmde bir motor yağını hava yağ filtresini değiştiriyorum.Multijetciler özellikle 5000 km de bir tozlu yollarda çok dolaşanlar hava filtresini değiştrisinler.10 tl birşey alt tarafı ..
motor yağını bence mobil 5w30 65 tl ya da castrol edge 5w40 alabilirsin bujileride t jetin iridum buji bildiğim kadarıyla fire orjinal bujisi 60 tl olduguna göre t jetin 4 bujisi 100 lira vardır 30,000 km de değişiyor
Romeo_er2
15/12/2011, 04:37
eveeet kayışları unutmamak lazım bi kontrol iyidir..ben 45.000 de baskı balata değişirken kontrol etmiştim bitikti kayışlar..hepsini yeniledim..triger-vkayış vs..
Öncelikle 50000 bakımı yok Puntoda.Son bakım 1 yıl önce yapıldıysa yıllık bakıma sokulabilir t-jet.Bu bakımda yağ-yağ filtresi, hava filtresi, belki polen filtresi değişir.Buji değişmez.Görsel kontroller yapılır.Sıvılar tamamlanır.Ücret ise 250TL civarında olur bence...
üstat fire içinde starjet tjet içinde 20,000 km çok zaten fabrikada 1 sene içinde yapamazsan gelceksin diyo bakıma
en basitinden hava filtren turbolu araçlarda elektirik süpürgesi gibi çekiyo türkiye koşullarında toz en üst seviyede hava filtren erken kirleniyo motorun toz pistonların birçok yerin yüzeyini çiziyo turbonun erken bozulmasına v.s yakıt tüketimi artıyor.Sıfır araç satarken bunun bakımı 20,000 km diyolar cazip hale gelsin diye ama her otomobil türkiye koşullarında 10,000 km de bir marka model önemli değil yağ yağ filtresi hava filtresi değişmelidir.
Şahin doğan r-12 r-9 tipindeki araçların zaten 5000 kmdebir yağı filtreleri değişiyor.
Ben sahşen 3000 kmde bir motor yağını hava yağ filtresini değiştiriyorum.Multijetciler özellikle 5000 km de bir tozlu yollarda çok dolaşanlar hava filtresini değiştrisinler.10 tl birşey alt tarafı ..
motor yağını bence mobil 5w30 65 tl ya da castrol edge 5w40 alabilirsin bujileride t jetin iridum buji bildiğim kadarıyla fire orjinal bujisi 60 tl olduguna göre t jetin 4 bujisi 100 lira vardır 30,000 km de değişiyor
artık 10000de bakıma giren araba kalmadı neredeyse. bmw 30000 :) yağ içinde 10000de ne olur bilmiyorum ama 1 yıl için haklısın o ayrı. benim hava filtresi 39000de değişti şuan 48000de kirlenmiş değil henuz.
toz vs olarak italyanın yollarıda bizden farklı değil diye biliyorum. ayrıca bakım periyodunu uzatmak adamların işine gelmez esas parayı servisten kazanıyorlar...
adamlar 20000 veya 1 yıl demişler kısaltmak anlamlı değil bana göre.
artık 10000de bakıma giren araba kalmadı neredeyse. bmw 30000 :) yağ içinde 10000de ne olur bilmiyorum ama 1 yıl için haklısın o ayrı. benim hava filtresi 39000de değişti şuan 48000de kirlenmiş değil henuz.
toz vs olarak italyanın yollarıda bizden farklı değil diye biliyorum. ayrıca bakım periyodunu uzatmak adamların işine gelmez esas parayı servisten kazanıyorlar...
adamlar 20000 veya 1 yıl demişler kısaltmak anlamlı değil bana göre.
Araci ust limitlerde kullaniyorsan bazi seyleri erken degistirmekte yarar var. (Yag gibi, Buji gibi mesela)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.