Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fire motor modifiye hk



comanchee
07/12/2011, 14:50
Acaba 1.4 Tjet egzost manifoltu turbosu ve katalitik konvertörü ile alınarak bizim firelere montajlanabilirmi.genelde fire ile uğraşmayın diyorlar ama merak ve dene arzusu bizi ıtmalıyor ne yapalım.

byspayn
07/12/2011, 20:32
pistonların ve piston yataklarının yapısı da farklıdır bence. yani iş sadece söylediğiniz 3 parça ile bitmez diye düşünüyorum. Ama benimki fikir sadece daha uzmanı olan arkadaşlar daha iyi bilgilendirecektir.

FIRE'ın performansından ben de memnun değilim ama yapacak bişey de yok 77 hp motor ancak bunu yapabilir. Ama modifiye etsek elimizde kalacak gibi geliyo bana :D

Ziyaretçi051
07/12/2011, 21:08
silindir içine fazla hava vemiş olacaksın 14,7/1 oranını yakalaman lazım dolayısı ile enjektörlerinde o oranda fazla benzin enjekte etmesi gerekiyor.dolayısı ile yazılım aynı zamanda havanın girişinide hesaplaman gerekiyor.yani debimetre.debimetrenin çalışması için tesisat,ayrıca pistonları değiştirmen gerekiyor.oranların hesapları var iş biraz karmaşık araç karbüratörlü olsa çok basit enjeksiyonlu olunca zor.

asil
07/12/2011, 23:14
ultrasonic buji araştırın bence...

Luc
07/12/2011, 23:50
Stok fire iyidir, benim onceki aracim. Sert kullanimda aracin performansi tatmin eder. Zorlayin araclari biraz, Fiat iyi motor yapiyor..

Sent my GT-I9100 using

Ziyaretci046
08/12/2011, 00:05
bence katalizörü iptal ettirn dicem yazılım chip bi de ultrasonic buji bilmiyorum belki işe yarar hava filtresini de tamponun sağ alt köşesine alsanız ama 1.4 8valf 1.6 8v olsa olurdu birşeyler bence sert kullancan biraz öyle ben de 2001 model 1.4 palio vardı izmirden manisa arasında 10,000 km yol yaptım yokuşlarda 3 kadar düşüyoduk araba cillopdu onunda bakımlarını 4000 km bir yapıyodum filtresini yağını değiştiriyodum ama 1.6 palio var arkadaş 5 ten 4 çekmiyo herif sabuncubeline kadar 3 düşüyoduk :) sattım multijet aldım fire alcak gibi oldum dedim yokuşlar aklıma geldi punto da şimdi 5 ten 4 çekmiyom kibrit gibi gidiyo

asil
08/12/2011, 00:08
bence katalizörü iptal ettirn dicem yazılım chip bi de ultrasonic buji bilmiyorum belki işe yarar hava filtresini de tamponun sağ alt köşesine alsanız ama 1.4 8valf 1.6 8v olsa olurdu birşeyler bence sert kullancan biraz öyle ben de 2001 model 1.4 palio vardı izmirden manisa arasında 10,000 km yol yaptım yokuşlarda 3 kadar düşüyoduk araba cillopdu onunda bakımlarını 4000 km bir yapıyodum filtresini yağını değiştiriyodum ama 1.6 palio var arkadaş 5 ten 4 çekmiyo herif sabuncubeline kadar 3 düşüyoduk :) sattım multijet aldım fire alcak gibi oldum dedim yokuşlar aklıma geldi punto da şimdi 5 ten 4 çekmiyom kibrit gibi gidiyo
diyoz ya hep olmak istersen yolda jet al bir multijet:D

Ziyaretci046
08/12/2011, 00:12
izmirde bi abimiz t jet alabilir alırsa asil abi izmiri bi sallarız :)

comanchee
08/12/2011, 11:52
Ben açıkçası pistonların değişmes gerektiğini düşünmüyorum.çünkü t jet satış sayısı fireden az.sırf bu nedenle farklı motor üretmez.incelediğimde çapxstrok aynı.motorların fotoğraflarından inceledim blok da benzeşiyor gibi

Burak Coskunirmak
08/12/2011, 13:19
Arkadaşlar eğer arabalarınız 8v ise piston, gömlek vs. değiştirmeseniz bile subapları mecburen değiştirmeniz gerekecek. t-jetler 16v bildiğiniz gibi.. ayrıca abinin dediği gibi yakıt pompası debimetre vs değişmesi gerek.. ayrıca bütün bu eklemelerden sonra yazılım şart! :)

benim şahsi görüşüm o kadar para harcamayın çünkü harcayacağınız parayı arabanızı satıp t-jet alsanız daha karlı olursunuz.. :) bi yazılımla 160HP net.. ;) üstüne eklemesi size kalmış.. :)

krm1983
08/12/2011, 19:34
Ben açıkçası pistonların değişmes gerektiğini düşünmüyorum.çünkü t jet satış sayısı fireden az.sırf bu nedenle farklı motor üretmez.incelediğimde çapxstrok aynı.motorların fotoğraflarından inceledim blok da benzeşiyor gibi

Bence tamamen farklı bir motor.Fire fiatın uno sxie ve palio 1.el modellerinde kullanılan motorun elden geçirilmiş hali.Tjet ise 16v turbo bambaşka bir makine.

comanchee
09/12/2011, 00:18
Bence tamamen farklı bir motor.Fire fiatın uno sxie ve palio 1.el modellerinde kullanılan motorun elden geçirilmiş hali.Tjet ise 16v turbo bambaşka bir makine.


blok aynı üst kapak farklı olması lazım

HGT155
09/12/2011, 00:27
dostum böyle birşey var ise aklında paşaoğlusevise yönlendire bilirim.

krm1983
09/12/2011, 00:56
Sadece blok aynıdır o da hacimden

comanchee
09/12/2011, 01:02
dostum böyle birşey var ise aklında paşaoğlusevise yönlendire bilirim.


sizde de fire var yaptınımı böyle birşey kaça malolur acaba

By_HaNNibaLL
09/12/2011, 06:50
dostum böyle birşey var ise aklında paşaoğlusevise yönlendire bilirim.

en mantikli yorum bu paşaoğluna gidip fikir almaniz en uygunu tjet ile herşey farkli bakmayin blok ayni olduğuna kasalarda ayni ama 1.3 mjet 1.4 1.4 tjet kac farkli motor var

HGT155
09/12/2011, 21:45
sizde de fire var yaptınımı böyle birşey kaça malolur acaba
yani performans olarak para harcancak bir motora sahip değil punto ama garette turbo greddy intercooler HKS Blow off kule gergisi 7+1 otomatik pist tipi şanzıman piston ve yatak büyültme off helede viseco.. Turbonetick's Boost control Alter Power Mr. Gasket Hi-Flow Thermostats HeadStud kit Titanium MainCaps Toda Racing hafif volan HKS 272 dereceli egzantrik Chip mapp Clutchmasters FX600-Vites geçiş bunları yaptırmak isteseydim baya can yakardı :).şöyle söyliyim pasaoğluservis herzaman birinci sınıf marka ve kalite kullanıyor 276 41 69 ara

EvoKoray
09/12/2011, 22:55
yani performans olarak para harcancak bir motora sahip değil punto ama garette turbo greddy intercooler HKS Blow off kule gergisi 7+1 otomatik pist tipi şanzıman piston ve yatak büyültme off helede viseco.. Turbonetick's Boost control Alter Power Mr. Gasket Hi-Flow Thermostats HeadStud kit Titanium MainCaps Toda Racing hafif volan HKS 272 dereceli egzantrik Chip mapp Clutchmasters FX600-Vites geçiş bunları yaptırmak isteseydim baya can yakardı :).şöyle söyliyim pasaoğluservis herzaman birinci sınıf marka ve kalite kullanıyor 276 41 69 ara

Türkçe tercümesini yapacak yokmu :D

Budweiser
12/12/2011, 23:44
Daha önce konusunuda açmıştım mailleştiğim ingiliz bir firma var 1.4 / 1.2 8v Fire motora uygun Turbo kit i geliştiriyorlar. Stok motora enjektör büyüterek Turbo kit i uygulayabiliyorlar su anda büyük enjektör(kaç cc olduğunu unuttum) T-jetinkinden daha büyük turbo ve yazılım ile 130 hp civarı bir güç elde etmişler biraz daha geliştirmeye çalışıyorlarmış stok motorların çok sağlam olduğunu pistonların basınca dayanabildiğini söylediler. Fiatın çok sağlam motor yaptığını fakat bir türlü hakkını veremediğini söylüyorlar. Kendileriyle arada bir durum için maillerşiyorum. piyasaya sürülür bir kit hazırladıklarında benide haberdar edeceklerini söylediler. Hatta youtube da kısa bir videosuda var Fiat Grande Punto 1.2/1.4 8 valve turbo kit - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=NAkWydyLPVo)

abi sana ve bilgilerine saygım sonsuz :) karbüratörlü araca turbo uygulaması tamam daha kolay ama ayar konusuna gelince çok sıkıntı oluyor. Beyinli araba bu konuda daha iyi ince ayar denilen şey daha iyi yapılıyor daha cok verim alınabiliyor.

Budweiser
12/12/2011, 23:45
Türkçe tercümesini yapacak yokmu :D


Gerek yok arkadaş abilerinden bir kaç birşey ezberleyip gelip burada anlatıyor.

Budweiser
13/12/2011, 01:41
HGT155 nickli Serkan Kormaz arkadaşımız herhalde buradan cezalı olduğu için cevap atamamış olacak ki kendisi beni facebooktan ekleyip engin bilgileriyle aydınlatmaya çalıştı. Lakin kendisinin bilgi ışığı mum ışığının ötesine geçemedi yine atıp tuttu. Amacım burada kendisine çamur atmak değil, dediğim gibi kendisi birilerinden bir yerlerden birşeyler duymuş ezberlemiş not etmiş vs. fakat bilgileri yanlış, yanlış bilgilerle konu hakkında yabancılık çeken site dostlarımızın kafasını karıştırmaktan öteye gidememiştir. Yukarıda yazdığı Specde yazdığı markalardan 1 2 tanesinden başka uygulanacak malzeme yok. Çoğunun ne işe yaradığını kendisi bile bilmiyor. Kendisine itibar etmeyiniz.

byspayn
13/12/2011, 02:52
Kaan Bey,

Paylaştığınız videodan çok da imkansız bişi değilmiş gibi geldi bana. Marş sesinden de motorun FIRE olduğu belli. 130 hp gibi güçler elde edebiliyorsak çok iyi bir değerdir bu. Umarım bir gün bunu araçlarımıza monte edebilmek mümkün olur...

Budweiser
13/12/2011, 03:28
Tabi ki imkansız değil fakat maliyetli bir iş olduğundan Türkiyede kimse yanaşmak istemiyor. Hazır yapılmışı var onu alırım diyor haklı olarak tjet alıyor. Ama Romeo_ER nickli arkadaşımız kanıma girdi biraz belki benden birşeyler çıkabilir kısmetse :)

Ziyaretçi051
13/12/2011, 11:18
t-jetle arasındaki farklar silindir blogu 6 mm kısa silindir kapağı farklı 16v olmasından,pistonlar farklı,manifold ve gaz kelebek sistemi farklı,borular ve debimetre,intercooler,egzos manifoldu ve turbo bende arabamı yapmayı düşündüm hatta turbo yerine elektrikli süper charger takmayı bile düşündüm çok fazla değişiklik yapmadan yine youtubede elektrikli caharger uygulamalarını izledim tek düşüncem yazılım bunları uyguladıktan sonra birde verim alamazssak yaptığın işin hiç bir işe yaramaması yani istediğin verimi alamaman ve tekrar taktıklarını söküp yeniden geri toplamak ölüm.:wacko000:
Ben açıkçası pistonların değişmes gerektiğini düşünmüyorum.çünkü t jet satış sayısı fireden az.sırf bu nedenle farklı motor üretmez.incelediğimde çapxstrok aynı.motorların fotoğraflarından inceledim blok da benzeşiyor gibi

byspayn
13/12/2011, 14:05
Tabi ki imkansız değil fakat maliyetli bir iş olduğundan Türkiyede kimse yanaşmak istemiyor. Hazır yapılmışı var onu alırım diyor haklı olarak tjet alıyor. Ama Romeo_ER nickli arkadaşımız kanıma girdi biraz belki benden birşeyler çıkabilir kısmetse :)

Haklısınız. Genelde öyle yapıyorlar. Aslında sınırları zorlamak kadar da zevkli bişi yok ;) Siz pistonların sağlam olduğunu da söyledikten sonra ben de olabileceğine daha çok inandım.

Biraz önce videoyu bi daha izledim de turbo tam olarak nasıl bi göreve sahip orda anlayamadım. Çalışma şeklini çözemedim yani. Bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum..

Luc
13/12/2011, 16:00
Fire motor icin yaptiginiz hersey, dogru orantili olarak yakiti arttirir.

Bu arada fire motora turbo icin yurt disindan haber beklemeye gerek yok. Burada da yapilir merak etmeyin.

Gectigimiz gun canli canli 1.6 zetec motorlu focus'ta gordum turbo bir tanidikta.

Sent my GT-I9100 using

byspayn
13/12/2011, 16:15
Cüneyt Abi varsın yakıt artsın birazcık ama artık aksın şu araçlar. Düşünmesin gidiyim mi gitmiyim mi diye :)

Luc
13/12/2011, 16:38
Cüneyt Abi varsın yakıt artsın birazcık ama artık aksın şu araçlar. Düşünmesin gidiyim mi gitmiyim mi diye :)

Benim fire iyi gidiyordu. Sattigim cocukta cok memnun su an.

Gerci ben arabama 1 kisiden fazla almadigim icin yuk olmuyordu cok :)

Sent my GT-I9100 using

Budweiser
13/12/2011, 16:44
Düzgün yazılımla hiç birşey olmaz.

Budweiser
13/12/2011, 17:56
Haklısınız. Genelde öyle yapıyorlar. Aslında sınırları zorlamak kadar da zevkli bişi yok ;) Siz pistonların sağlam olduğunu da söyledikten sonra ben de olabileceğine daha çok inandım.

Biraz önce videoyu bi daha izledim de turbo tam olarak nasıl bi göreve sahip orda anlayamadım. Çalışma şeklini çözemedim yani. Bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum..

Dediğim gibi motorun altyapısı sağlam çok yüksek basınçlar olmamak kaydı ile kaldırır. Turbolama işlemlerini. Turbo konusuna gelince genel olarak mı turbonun çalışma prensibini bilmiyorsun yoksa videodakinin mi?

@Luc


Fire motor icin yaptiginiz hersey, dogru orantili olarak yakiti arttirir.

Bu arada fire motora turbo icin yurt disindan haber beklemeye gerek yok. Burada da yapilir merak etmeyin.

Gectigimiz gun canli canli 1.6 zetec motorlu focus'ta gordum turbo bir tanidikta.


Buradada yapılacağı aşikar bazı rakamlar netleştiği zaman kısmetse bende turboya Besmeleye :) geçiricem aracı bu bahsettiğim ingiliz dostlar araca tak çalıştır tarzında stage 1 hazır bir kit oluşturma çabasındalar kısacası parçalar set halinde gelecek düzgün bir garajda sağlam ustalar eşliğinde takılacak ve bitecek yazılımıyla beraber gönderecekler tabi muhtemelen standalone beyinle gönderirler. onun haberini bekliyorum. Benim düşündüğüm ise tjet parçaları ile düşük basınçta birşeyler yapmak kısmet olursa netleşince zaten buradan duyururum Türkiyedede bir ilke dünyadada sayılı evo arasına girerim heralde :)

byspayn
13/12/2011, 18:18
Benim fire iyi gidiyordu. Sattigim cocukta cok memnun su an.

Gerci ben arabama 1 kisiden fazla almadigim icin yuk olmuyordu cok :)

Sent my GT-I9100 using

Zaten 2 kişi olduğunda bagajda yoksa performans ideal araçta. En azından yormuyor yani. Ama 4 kişi+full bagaj yetmezmiş gibi bi de klima açıksa performans sinir bozucu hale geliyor -> :realmad:


Dediğim gibi motorun altyapısı sağlam çok yüksek basınçlar olmamak kaydı ile kaldırır. Turbolama işlemlerini. Turbo konusuna gelince genel olarak mı turbonun çalışma prensibini bilmiyorsun yoksa videodakinin mi?


Videodakini anlayamadım abi.. Turbonun ucuna bi tane hortum mu takmış ne yapmış çözemedim. Yoksa egzost çıkışına mı bağlamış. Benim bildiğim kadarıyla (yanlış biliyor olabilirim tabi) turbo direk motorun içine hava basar videoda turbonun hava bastığı yer çok tersmiş gibi geldi :g0000000:

Budweiser
13/12/2011, 18:54
Turbo evet egzos gazı ile çalışır onuun sayesinde paller döner emişi sağlar. Oradaki hortum bağlı değil gibi başka bir manası vardır. Turbonun yeri benimde açıkçası garibime gitti. Dediğim gibi o proje tamamlanmış bi proje değil belki başka bir çözüm bulmuşlardır.

Ziyaretçi051
13/12/2011, 20:43
Kaan benden sana tam destek mekanik anlamda yardımcı olurum

Budweiser
14/12/2011, 02:44
Çok teşekkür ediyorum abi senin varlığın, manevi anlamda desteğin bile yeter senin gibi yenilikçi insanlar daha da çoğalır inşallah :) abi perşembe günü muhtemelen yanına uğrayacağım müsaitsen görüşürüz detaylı.

byspayn
14/12/2011, 03:00
Kaan Bey, Abi bizi de haberdar edin lütfen gelişmelerden... :)

Budweiser
14/12/2011, 22:48
Mutlaka :)

emre1307
17/12/2011, 07:10
Acaba 1.4 Tjet egzost manifoltu turbosu ve katalitik konvertörü ile alınarak bizim firelere montajlanabilirmi.genelde fire ile uğraşmayın diyorlar ama merak ve dene arzusu bizi ıtmalıyor ne yapalım.
Sadece katalizor iptal edilip duz boru cektirmeyle bile motorun rahatlamasi saglanabilir ama benzin kokusu olur.

Budweiser
18/12/2011, 00:14
Sadece katalizor iptal edilip duz boru cektirmeyle bile motorun rahatlamasi saglanabilir ama benzin kokusu olur.

Benzin kokusundan ziyade. Kat iptali alt devirleri tamamen öldürüyor. Orta susturucuda yok zaten. Stock motorda yapılacak en iyisi büyük kazanlı olmamak şartıyla son susturucuyu değiştirmek. Manifolduda soracak olan olursa. Denendimi bilmiyorum ama ben görmedim tepkisi ne olur bilemiyorum. Yeni Manifoldla katta iptal olacagından yine alt devir öldüreceği kanaatindeyim.

comanchee
18/12/2011, 02:38
Benzin kokusundan ziyade. Kat iptali alt devirleri tamamen öldürüyor. Orta susturucuda yok zaten. Stock motorda yapılacak en iyisi büyük kazanlı olmamak şartıyla son susturucuyu değiştirmek. Manifolduda soracak olan olursa. Denendimi bilmiyorum ama ben görmedim tepkisi ne olur bilemiyorum. Yeni Manifoldla katta iptal olacagından yine alt devir öldüreceği kanaatindeyim.

back pressure olmadığından alt devirler gerçekten ölür.aynı şey dereceli egzantrik içinde geçerli 0,8 bar işimizi görür düzgün mapla ama cepte iyi para olması lazım...

backdraft_1984
19/06/2012, 15:25
Stok fire iyidir, benim onceki aracim. Sert kullanimda aracin performansi tatmin eder. Zorlayin araclari biraz, Fiat iyi motor yapiyor..

Sent my GT-I9100 using
biraz fazla devirli kullanmak gerekiyor performans için tecrübeyle sabit yakıtta da ilginçtir daha fazla tasarruf ediyorsunuz araba o kadar bağırmasına 3500 4000 devir gitmesine rağmen. ve aracın yüksek devirlerdeki performansı gayet iyi olduğu kanaatindeyim