Orijinalini görmek için tıklayınız : Fan motoru devamlı çalışıyor
Sayın üyleler...
Ben euro5 multijet kullanıcısı olarak size önemli bir soru sormak istiyorum
- aracım motor çalıştıktan sonra 3 km seyahat ettikten sonra fan motor devreye giriyor motordaki ısı ibresi en fazla 40 derece olmasına rağmen nedir bu sorun serviste egzeminere bağlandı ve bir sorun çıkmadı nedir bunun sebebi.bu arada klimayı açmıyorum hiç
Punto_Can
05/12/2011, 23:15
fan veya klima müşürü arızalı olabilir...
Mugen_punto
05/12/2011, 23:18
Aynı durum bende de oluyor çok yüksek devirde fan açıyor bazen.. servise götürdüm cihaza bağlayıp fan devir hızlarını dinlettirdiler sırası ile en yüksekte çalıştırınca işte bu şekilde dedim. bana euro5 motorların yağıda soğutma ihtiyacı olduğundan arada çalışabilir demişlerdi.
Aynı durum bende de oluyor çok yüksek devirde fan açıyor bazen.. servise götürdüm cihaza bağlayıp fan devir hızlarını dinlettirdiler sırası ile en yüksekte çalıştırınca işte bu şekilde dedim. bana euro5 motorların yağıda soğutma ihtiyacı olduğundan arada çalışabilir demişlerdi. teşekkür ederim sağolda neden buz gibi havada daha su sıcaklığı 30 derecede iken fan son hız çalışıyor
Punto_Can
05/12/2011, 23:37
teşekkür ederim sağolda neden buz gibi havada daha su sıcaklığı 30 derecede iken fan son hız çalışıyor
klima müşüründe yoğunlaşın derim :)
Mugen_punto
05/12/2011, 23:51
Benimki çok düşük sıcaklıkta değilde 40 derecelerde aracı fazla zorlamadığım halde bir kaç kez açtı.. Dpf temizliği de olabilir dicem ama ben hiç karşılaşmadım henüz.. yol bilgisayarı ekranında herhangi bir uyarı yazısı yada ışık yandımı ?
işten eve geliyorum 13 km yolda fanım hiç açmıyor. eve gelip park ediyorum bekliyorum açar mı die tık yok enteresan bi durum sizinki
lektonstar17
06/12/2011, 02:57
Aynen okadar yol yaptım daha bikere çalıştığını görmedim.bende düşünmeye başlamıştım acaba bi sorunmu var diye.
GP COSKUN
06/12/2011, 18:11
fan müşürü yüksek ihtimal
Euro 5 ler ile fark oluyor diye duydum fan olayı.
bu arada klima ünitesinde, kar şeklindeki düğmenin lambası yanıyorsa yani klima aktif ise fan açabilir. keza ön cam buğu gidericisine basarsanızda klima kompresörü devreye girer ve fan açabilir.
klimayı açmıyorum ama bu işi çözene helal olsun.çünkü çok kıl bir durum bide şu tofaş fabrikası neden var hala anlamış değilim bitane bile fabrikada bu olayı çözecek adam bulamadım çok yazık bize malın arkasında duracak bi tane adam yok
fan motor suyunun sıcaklığını düşürmek için; ecu tarafından alınan bilgilere göre, body computerin tahriği ile çalışır yani hararet müşürünün gösterdiği sıcaklığa göre fan devreye girer ya da çıkar
ya da
linear sensörün verilerine göre çalışmaktadır (klima gaz basıncına göre). bu durumda linear sensör denen zımbırtının arızalı olması büyük ihtimal. klimacıya gidip durumu anlatın bakalım ne diyecekler.
fan motor suyunun sıcaklığını düşürmek için; ecu tarafından alınan bilgilere göre, body computerin tahriği ile çalışır yani hararet müşürünün gösterdiği sıcaklığa göre fan devreye girer ya da çıkar
ya da
linear sensörün verilerine göre çalışmaktadır (klima gaz basıncına göre). bu durumda linear sensör denen zımbırtının arızalı olması büyük ihtimal. klimacıya gidip durumu anlatın bakalım ne diyecekler.
can kardeş verdiğin bilgiler için teşekkür ederim fakat euro5 motor konusunda bilgilerin eksik bu fan açma meselesi ya yapısal yada aracımda ters giden bişey var ama ne klima nede sensör bu olay partükül fitresinin ısısın artışı ile ilgili bir duruma benziyor belkide partikül filtresinse bir sorun var yinede sağol
can kardeş verdiğin bilgiler için teşekkür ederim fakat euro5 motor konusunda bilgilerin eksik bu fan açma meselesi ya yapısal yada aracımda ters giden bişey var ama ne klima nede sensör bu olay partükül fitresinin ısısın artışı ile ilgili bir duruma benziyor belkide partikül filtresinse bir sorun var yinede sağol
evet euro5 ile bilgim malesef yok. fiat'ın elearn yazılımında DPF ile ilgili bilgi az ve euro5 motor ile ilgili bilgi yok. euro4 motor olsa inciğini cinciğini söylerdim :) böyle garip sorunları servisler pek bulamıyor fabrikaya bastırın derim şansınıza bursadasınız
büyük bir ihtimal DPF temizliği yapıyor. bunu anlamanın en kolay yolu anlık tüketim değerlerini kontrol etmek, düz yolda 1. viteste kalkış yaparken anlık tüketim değeri 20Lt ve üstü gösteriyorsa DPF çalışıyor demektir. ama DPF temizliği sürekli yapmaz arabayı her çalıştırdığında aynı durum var ise sorun vardır.
hayalci79
10/12/2011, 12:42
büyük bir ihtimal DPF temizliği yapıyor. bunu anlamanın en kolay yolu anlık tüketim değerlerini kontrol etmek, düz yolda 1. viteste kalkış yaparken anlık tüketim değeri 20Lt ve üstü gösteriyorsa DPF çalışıyor demektir. ama DPF temizliği sürekli yapmaz arabayı her çalıştırdığında aynı durum var ise sorun vardır.
Şimdiye kadar birkaç kere yaşadım, fan sesi geldi ve yakıt tüketimi 20-30 lt arasında seyretti. Korktum arabaya bir şey mi oluyor diye. Ama yol bilgisayarında herhangi bir uyarı vermedi.
Mugen_punto
10/12/2011, 13:10
Arada araçların ciğerini açın :) 2500-3000 devir yapıştırın gitsin.. ne partikül tıkanır nede hava filitresi :)
dogus618
10/12/2011, 14:13
dpf temizliği nedir arkadaşlaar merak ettim burda okuyunca
Şimdiye kadar birkaç kere yaşadım, fan sesi geldi ve yakıt tüketimi 20-30 lt arasında seyretti. Korktum arabaya bir şey mi oluyor diye. Ama yol bilgisayarında herhangi bir uyarı vermedi.
Tamam işte DPF temizliği yapıyor aracın ilk zamanlar bende çözememiştim olayı hava buz gibi ama Radyatör fanı tam kapasite çalışıyor, sonra anladım DPF temizliği sırasında böyle davranıyor. servise sordum Uyarı lambası neden yanmıyor diye aldığım cevap her zaman uyarı vermiyor ama eğer tıkanıklık %75 ve üstüne çıkmışsa uyarı veriyormuş.
Bu işlem sırasında aracın motorunda olan ise ECU pistonlara daha fazla yakıt göndererek eksoz sıcaklığını arttırıyor tabii bu durumda motor ceket suyu sıcaklığıda arttığı için fan açıyor. https://www.youtube.com/watch?v=xXQvCvCNIsE video güzel anlatmış.
hayalci79
11/12/2011, 14:30
Tamam işte DPF temizliği yapıyor aracın ilk zamanlar bende çözememiştim olayı hava buz gibi ama Radyatör fanı tam kapasite çalışıyor, sonra anladım DPF temizliği sırasında böyle davranıyor. servise sordum Uyarı lambası neden yanmıyor diye aldığım cevap her zaman uyarı vermiyor ama eğer tıkanıklık %75 ve üstüne çıkmışsa uyarı veriyormuş.
Bu işlem sırasında aracın motorunda olan ise ECU pistonlara daha fazla yakıt göndererek eksoz sıcaklığını arttırıyor tabii bu durumda motor ceket suyu sıcaklığıda arttığı için fan açıyor. DPF SİSTEMİ NEDİR ? - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=xXQvCvCNIsE) video güzel anlatmış.
Peki bu durumda yapmamız ya da yapmamamız gereken şeyler var mı? Ben korkup aracı durdurmuştum mesela :)
Mugen_punto
11/12/2011, 23:22
Fanı çalışan araç hiçbir zaman stop ettirilmez.. ister dpf temizliği yapsın isterse uzun yoldan gelip açsın fan kapanana kadar araç rolantide çalıştırılmalı..
140 km hızla yaklaşık 7 km yol yaptım ve durdum fan çoktan açmıştı abartmayayım yaklaşık 10 dakika hiç durmadan çalıştı bence çok kötü bir olay işin yoksa 10 dakika bekle
Peki bu durumda yapmamız ya da yapmamamız gereken şeyler var mı? Ben korkup aracı durdurmuştum mesela :)
kullanma klavuzunda yazan 3 vites 60km hızla gidin diyor. ama buna bazen imkan olmuyor şehir içinde kullanırken o yüzden o kadarda kafayı takmamak lazım. gittiği yere kadar :)
aynen katılıyorum fakat bu şekilde çok sağlıklı değil ben saatlerce fanın susmasını bekleyemem 3 sene kullanır satarım onunlamı uğraşıcam 10 dakika mazot harca
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.