Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyundai i30 kazadan sonra ne halde hava yastıkları nerede ?
GP COSKUN
04/12/2011, 16:55
10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi... size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...
https://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/374851_10150434198542240_643137239_8370224_1295369 776_n.jpg
Bunun örnekleri var maalesef.Tabi burada hiçbirinin açılmaması ve alttan darbe açıklaması biraz garip.Sonuçta sensörler darbe almazsa hava yastıkları açılmaz ama alttan alınacak darbeden ziyade tamponlardan, tavandan ve yanlardan darbe alınca hava yastıklarının (Tabi donanıma göre yeri ve sayısı değişmekte) açılması gerekmekte,
Geçmiş olsun, en azından bu araçtan sağ çıkmışlar..
bende otobüse çarptığımda 2011 model golf te hava yastıkları açılmadı...
Birkan61
04/12/2011, 18:29
Bu aracın diğer fotoğraflarınıda görmüştüm..
Emniyet kemeri takılı değildi açılmamasının sebebi budur.
aracın önden resmi olsaydı keşke...bu arada emniyet kemeri olayı hikaye....
ykaya1983
05/12/2011, 15:07
Bunun örnekleri var maalesef.Tabi burada hiçbirinin açılmaması ve alttan darbe açıklaması biraz garip.Sonuçta sensörler darbe almazsa hava yastıkları açılmaz ama alttan alınacak darbeden ziyade tamponlardan, tavandan ve yanlardan darbe alınca hava yastıklarının (Tabi donanıma göre yeri ve sayısı değişmekte) açılması gerekmekte,
Geçmiş olsun, en azından bu araçtan sağ çıkmışlar..
Başka bir forumda da görmüştüm.Söylediklerine göre bu araçta ölen de var.
Başka bir forumda da görmüştüm.Söylediklerine göre bu araçta ölen de var.
Gerçekten mi Yunus? Ben ayrıntıyı bilmiyorum ama içimden kemer yok, hava yastığı yok ve sağ kurtulmuşlarsa araca da fazla yüklenmemek lazım diyordum,
Eğer öyleyse Allah rahmet eylesin...
pilotender
05/12/2011, 22:40
Ben de 2-3 yıl önce15000 km'deki VW Bora araçla Ankara Çiftlik kavşağında, kırmızı ışıkta duran üç arabaya birden arkadan çarptım. Hızım 80-90 civarıydı. fren yapmıştım ama çarptığımda da oldukça hızlıydım. Kullandığım Bora'nın önü aküye kadar dağılmıştı, şöför kapısını açıp inemedim. O araçta bile hava yastığı açılmadı... Bu arada, emniyet kemeriyle hiç alakası yok. Onu diyen arkadaş yanlış biliyor. Benim kemerim de takılıydı yani. Maalesef açılmadı. Eğer böyle kazalarda açılmayacaksa ne zaman açılıyor bu hava yastıkları cok merak ediyorum valla. Yine de Allah göstermesin.
Hava yastıkları tetikleyen sensörlere darbe gelmezse açılmıyor maalesef.Bir de denildiği gibi emniyet kemeri takılı değilse olası yaralanmaları önlemek için hava yastıkları açılmamakta..
araba satmak için konulmuş bunlar.alfa romeların bi modelinde 12 tane var ama kazada hepsi açılmış....
Hava yastıkları tetikleyen sensörlere darbe gelmezse açılmıyor maalesef.Bir de denildiği gibi emniyet kemeri takılı değilse olası yaralanmaları önlemek için hava yastıkları açılmamakta..
yolcu olmayan tarafın airbag inin açıldığına şahit oldum..kemerle alakalı değil bence...
Hyundai hala accentle euro'n'cap e girmeye cesaret edemeyen bir firmadır.... Hava yastığının açılmaması gayet normal.
4 ay önce gp dynamic aracımla ön soldan kafa kafaya çarpıştım, bilenler bilir, kemerlerimiz takılı idi, ben hızımı epey azaltmıştım, karşı taraf biraz hızlıydı, GP min ön hava yastıkları açıldı, o yüzden tekrar GP aldım, yani şu yukarıdaki görüntüye bakılınca daha ne olsun kardeşim bu araç bu kazada airbag lerini açmıyorsa yazıklar olsun... geçen hafta ABS devreye girmese öndeki araca selamın aleyküm diyecektim. GP ler, Ncap da boşuna 5 yıldız almadığını gösteriyor. Seviyorum lan seni GP...
4 ay önce gp dynamic aracımla ön soldan kafa kafaya çarpıştım, bilenler bilir, kemerlerimiz takılı idi, ben hızımı epey azaltmıştım, karşı taraf biraz hızlıydı, gp min ön hava yastıkları açıldı, o yüzden tekrar gp aldım, yani şu yukarıdaki görüntüye bakılınca daha ne olsun kardeşim bu araç bu kazada airbag lerini açmıyorsa yazıklar olsun... Geçen hafta abs devreye girmese öndeki araca selamın aleyküm diyecektim. Gp ler, ncap da boşuna 5 yıldız almadığını gösteriyor. Seviyorum lan seni gp...
+1111
yolcu olmayan tarafın airbag inin açıldığına şahit oldum..kemerle alakalı değil bence...
Bu kazada olabilir tabi Serhat, yani bir sorun olabilir.Ben genel olarak söyledim..
srkaradag
07/12/2011, 22:59
Bu firmayı kötülemek için pek çok sitede forumda yayılmış bir görüntü, araç kusurlu olabilir dava edilir.Pek çok firmadada benzer şikayetler olabiliyor.Bizim forumdada benzer bi başlık açıldı.
Bu arada emniyet kemeriyle hava yastığının bir bağlantısı yok en azından bizim araçlarda öyle.Örneğin parka halindesiniz araç MAR konumunda teyp açık kucağınızda çocuğunuz direksiyonla oynuyor,o sırada bir araç gelip size çarptığında hava yastıkları açılabilir, kontak kapalı olmadıkça yastıklar açılabilir,kemerle bir bağlantı yok..(kullanıcı kitabında alıntıdır)
SKELETER
08/12/2011, 12:09
Hyundai hala accentle euro'n'cap e girmeye cesaret edemeyen bir firmadır.... Hava yastığının açılmaması gayet normal.
Güzel tespit
idrisozturk
09/12/2011, 22:12
arkadaşlar az önce hyundai'nin konu ile ilgili olarak yapmış olduğu açıklamayı okumuş bulunmaktayım. bence hyundai'ye bu konuda gerçekten haksızlık yapılıyor. çünkü açıklamayı okursanız hava yastıklarının neden açılmadığını anlayacak olduğunuzu düşünüyorum. okumak isteyenler Hyundai (https://hyundai.com.tr/tr/i30airbag.aspx) yazısına tıklayabilir.
mert_all
10/12/2011, 02:31
benmde arkadaşımın basına aynısı gelmısdı 307 ıle takla attılar hiç bir airbg açmadı allahdan yaralanmadan çıktılar mahkemelık oldular firma ıle arac kusurlu cıkdıgı ıcın maddı manevi tazmınat artı bırde 407 vermıslerdı..
mehmetvyz
10/12/2011, 03:43
emniyet kemeri takılı olsa sonuç çok farklı olurdu.
Biliyorum okumuştum .. bi arkdaşım tanıyor du bu kişiyi .. Firmadan gelen cevap alttan darbe almadan havas yastıkları acılmaz şeklindeymiş..
Mehmet Kurtuluş | Facebook (https://www.facebook.com/profile.php?id=643137239) detaylı fotolar ve acıklamlar var. her ne olursa olsun 2011 yada yeni nesil bir araçta bu sıkıntıların olması , tedirgin ediici. allah kimseye kaza bela göstermesin ..
aykut_1914
10/12/2011, 04:30
arkadaşlar az önce hyundai'nin konu ile ilgili olarak yapmış olduğu açıklamayı okumuş bulunmaktayım. bence hyundai'ye bu konuda gerçekten haksızlık yapılıyor. çünkü açıklamayı okursanız hava yastıklarının neden açılmadığını anlayacak olduğunuzu düşünüyorum. okumak isteyenler Hyundai (https://hyundai.com.tr/tr/i30airbag.aspx) yazısına tıklayabilir.
verilen linkte rahmetli var yazılıyor,bu bizim abimizin aracı olamaz heralde değil mi? :(
GP COSKUN
11/12/2011, 15:27
açıklamayı okudum ama bence halen eksik bir şeyler var sanki
ne yani şimdi satarken araçla takla atmayın yoksa hava yastıklarınız tavana gelen darbelerde açılmazmı deniyor
yada kaza yaparken dikkatli olun aracınızı sensörlerin olduğu yerden hasar alacak şekilde çarpın mı diyorlar
hey allahım yaaaaa
srkaradag
11/12/2011, 19:09
Ön hava yastıkları önden çarpışmalarda otomobilin içerisinde bulunan yolcuları korumak için tasarlanmıştır ve bu yüzden diğer tip çarpışmalarda tetiklenmemesi(yan çarpışmalar, taklalar,arka bindirmeler) normaldir.
ön hava yastıkları aşağıdaki durumlarda devreye girmeyebilir:
-otomobilin ön yüzüne hasar vermeyecek nesnelere çarpıldığında(tampon bariyerler)
-koruyucu bariyerlerin altına girildiğinde(örn. bir kamyonun veya bariyerlerin altına girildiğinde)
PUNTO Kullanıcı el kitabı.
skystar37
12/12/2011, 10:38
"Otomobil dünyasının kuralları, i30 ile yeniden yazılacak!" Demişler ve yazmışlar...
Ölene Allah rahmet eylesin geride kalanlara ise sabır, gerçekten çok acı bir durum demek ki hava yastığı çok olması birşey ifade etmiyor az olsun ama çalışan olsun.
Demekki airbag sensörlerinin darbe+ ters dönmeye karşı çalışır vaziyette tasarlanması,otomobil firmalarının bu kazadan ders çıkarması lazım.
GP COSKUN
12/12/2011, 21:40
demekki airbag sensörlerinin darbe+ ters dönmeye karşı çalışır vaziyette tasarlanması,otomobil firmalarının bu kazadan ders çıkarması lazım.
+10000
10000000000000000000 tane hava yastığı olsun takla esnasında sizi sadece emniyet kemeri ve aracın tavanı koruyabilir. airbag 1 sn belki daha kısa - uzun zaman süresince şişik kalır ve geri söner. 2. 3. ve ya daha fazla taklada kafatasınız patlayabilir, boyununuz kırıkıp anında ölebilir, omurganız kırılıp ömür boyu felç kalabilir, göğüs kafesinize o anda ki savrulmadan dolayı gelecek darbede kaburgalarınız kırılıp iç organlarınıza batabilir. çok mu zor lanet 4 cm lik şeridi önünüzden geçirip yandaki tokasına takmak???
Kemer tabiki takılı olucak ama airbag ler açılmadıgı için bu sefer kemerlerdeki aktif gerdirici çalışmayacak.Bence firmalar bu tür varyasyonları degerlendirip üzerine düşeni yapmalı.
mehmetvyz
13/12/2011, 20:25
Galiba insanlarımız airbaglara çok güveniyor, halbuki bu airbagler insanın başına çok işler açabilir, ör: Kucaklarında çocuklarıyla önde oturan yolcu veya sürücü, kaza anında o çocukların belki de hiç yaşama şansı olmayacak, herşeyi önceden kestirmek çok zor.
Galiba insanlarımız airbaglara çok güveniyor, halbuki bu airbagler insanın başına çok işler açabilir, ör: Kucaklarında çocuklarıyla önde oturan yolcu veya sürücü, kaza anında o çocukların belki de hiç yaşama şansı olmayacak, herşeyi önceden kestirmek çok zor.
Bence airbag den ziyade kendilerine çok güveniyorlar.Yeni nesil araçların ön koltuklarındaki kemerler hazır takılıdır,yada toka vardır.Verdiginiz örnekteki olayın sonucunu önceden kesitirmişsiniz zaten.i30 kazasında bence airbaglerin açılması (özellikle perde,yan) hiç açılmamasından 1000 kat daha iyidir.
farukileri
13/12/2011, 23:49
4 ay önce gp dynamic aracımla ön soldan kafa kafaya çarpıştım, bilenler bilir, kemerlerimiz takılı idi, ben hızımı epey azaltmıştım, karşı taraf biraz hızlıydı, GP min ön hava yastıkları açıldı, o yüzden tekrar GP aldım, yani şu yukarıdaki görüntüye bakılınca daha ne olsun kardeşim bu araç bu kazada airbag lerini açmıyorsa yazıklar olsun... geçen hafta ABS devreye girmese öndeki araca selamın aleyküm diyecektim. GP ler, Ncap da boşuna 5 yıldız almadığını gösteriyor. Seviyorum lan seni GP...
arabamı zaten bir kaza sonrası almıştım,arkadaşın puntosunda boğazda bir adet bravonun arkasına 70 km hızla girmiştik,ben kemerden hava yastığını görmedim ama içerideki hiç kimseye bir şey olmadı.Bir de yakın zamanda kaza yaptım ve o zaman da anladım ki bizim araçlarımız hakikaten güvenli
Kemer tabiki takılı olucak ama airbag ler açılmadıgı için bu sefer kemerlerdeki aktif gerdirici çalışmayacak.Bence firmalar bu tür varyasyonları degerlendirip üzerine düşeni yapmalı.
Airbag sistemi ile kemerlerin aktif gergi sistemi BİRBİRİNDEN AYRI SİSTEMLER olup birbiri ile bağlantısı yoktur.Kemer çok hızlı bir şekilde çekildiğinde aktif gergi sistemi direk olarak devreye girer ve kemerleri sabitler.Bu durum olmasa,airbag'lerle beraber çalışsa sistem,ani frenajlarda yolcuların ve/veya sürücülerin konsola/direksiyona/koltuğa girmesi gerekmez mi :)
arabamı zaten bir kaza sonrası almıştım,arkadaşın puntosunda boğazda bir adet bravonun arkasına 70 km hızla girmiştik,ben kemerden hava yastığını görmedim ama içerideki hiç kimseye bir şey olmadı.Bir de yakın zamanda kaza yaptım ve o zaman da anladım ki bizim araçlarımız hakikaten güvenli
Airbag sistemi ile kemerlerin aktif gergi sistemi BİRBİRİNDEN AYRI SİSTEMLER olup birbiri ile bağlantısı yoktur.Kemer çok hızlı bir şekilde çekildiğinde aktif gergi sistemi direk olarak devreye girer ve kemerleri sabitler.Bu durum olmasa,airbag'lerle beraber çalışsa sistem,ani frenajlarda yolcuların ve/veya sürücülerin konsola/direksiyona/koltuğa girmesi gerekmez mi :)
Sanırım tanım kargaşası var.Sizin bahsettiginiz klasik emniyet kemerinin çalışma mantıgı.Bahsetmek istedigim aktif gergi renaultta ''srs'' sistemi olarak geçer..Kaza anında kemer tokasının takıldıgı yerdeki mekanizmanın air bag beyninden aldıgı sinyal ile kemeri bir miktar daha germesi.
Aktif gergili emniyet kemeri, emniyet kemerlerini, kaza anında koltuktaki yolcu ya da sürücünün öne doğru hareketi sonucu yaralanmasını önlemek ve koltuğa daha fazla dayanmasını sağlamak için kemeri kısaltır yani gerer.Bir defa çalışır sonra değiştirmek gerekir.Srs airbag ise yıllardır kullanılan kademeli hava yastığı sistemi.Sensörden gelen veriye göre hava yastığını farklı oranda açar..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.