PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Linea tecrübeleri..



sedini
03/12/2011, 13:01
Arkadaşlar 4 gün boyunca kullandığım 1.3 dizel activeplus linea ile ilgili 4 günlük tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim..

Malzeme kalitesi hemen hemen puntolarla aynı olan linea da en çok beğendiğim şey aracın kapılarının kapanma sesidir.. Kesinlikle GP ve Punto Evo lardan daha tok ve daha rahat kapanan kapıları var lineaların.. Farların H4 gibi tek ampul çift devre yerine 2 ampul şeklinde uzun kısa ayrı kullanılması gece kullanımda görüşü ve sellektörün verimini artırmış.. Aracın Bagajı bizim hatchback araçlardan sonra çok büyük geliyor insana 3 oda 1 salon bagajı var..

Aracın ivmelenmesi gayet güzel zaten 1.3 dizel motorlar gayet başarılı.. Fakat o 1. vites nedir öyle.. araba yığılıyor 1. viteste 2 ye atınca da direk turboyu hissedip aracın ivmelendiğini hissediyorsunuz.. ama 1. vites performansı çok kötü.. Aracın ara hızlanmalarını çok beğenmedim puntoların ki çok daha iyi.. Son hız denemesi yaptığımda 140 a kadar rahatça geldi.. 140 la 160 arası hızlanması biraz uzun sürdü.. 160 tan 170 e kadar ömür geçti.. 170 ten sonra düz yolda ivmelenmedi araç.. Yokuş aşağı belki onu da ben denemedim.. Yalnız şu net şekilde hissediliyor araç ağırlığı motora fazla geliyor.. Buna rağmen yakıt - performans ilişkisini başarılı buldum.. 584 km de ışık yaktı araç 135 liralık mazot aldı.. (ş.içi-ş.dışı karışık ama denemeleride göz önünde bulundurursak tahminim en az 150 km daha fazla yapılabilir.. Hemde çok kasmadan)

Aracın fren performansını gerçekten çok vahim buldum.. GP de alışkın olduğum fren mesafesinin 3 te 1 i daha uzun.. Abs kendini çok hissettiriyor.. ilk seferinde araç durmayacak sandım ve elimi el freninde hazır beklettim vurmamak için.. Genel olarak GP ya da Evo kadar güven vermiyor..
Araç yol sesini içeriye fazlaca alıyor.. Ayrıca keskin virajlarda araç savrulmak için can atıyor.. Fakat çukur a düşünce zıplatmıyor yayları yumuşak..

Ön konsolda sağa sola ittirerek iç hava sirkülasyonu - dışarıdan hava akımı seçeneklerinin ayarlanmasını çok basit buldum.. 2011 model bir araçta bunun olması gözüme kötü geldi.. GP ya da evodaki gibi tek tuş koyulabilirdi.. Kullandığım araçta City direksiyon modu yoktu.. Buna rağmen direksiyon hiçte ağır değil ve çoğu araçtan başarılı.. Kadranları Punto fun larda olduğu gibi krom çerçeveli ve şık duruyor.. Bagaj açma tuşu kaldırılmış bunun yerine sürücü koltuğunun soluna kol yerleştirilmiş.. Kolu çekince bagaj açılıyor.. Bagaj kapağı biraz ağırdı.. Kullandığım aracın kapağının ayarsız bu nedenlede ağır olduğunu düşünüyorum..

Aracın 4 cam otomatik oluşu arka koltukların diz mesafesinin yüksek oluşu önde arkada oturma ayırımını kaldırmış.. arkada oturanda gayet rahat yolculuk ediyor..

Ben aracı beğendim.. Babama alırım.. Fakat kendime almam.. Aile için, sakin kullanım için başarılı.. yalnız bence bu araç aksiyona gelmez..

izoci
03/12/2011, 13:43
Bende aynı şeyi düşünüyorum bana gelmez ama aileye gellir :D

blackhawk
03/12/2011, 13:44
Güzel değerlendirme olmuş klavyenize sağlık

asil
03/12/2011, 13:46
linea aile için tasarlanmış başarılı bir araç emetion özellikle.....

takres
03/12/2011, 13:52
eğer frenleri denildiği gibiyse aile içinde iyi sayılmaz....

sebasti
03/12/2011, 14:47
Kısa bir süre bende kullanmıştım, aracın kalkışları inanılmaz hantal, 1 ve 2. viteste iken arkadan biri itse de gitsek dedirtiyor, kasası ağır geliyor çok açık.

gorkem kaan
03/12/2011, 15:44
1.3 mj hantal olabilir ama 1.6 mjlerde sıkıntı olcagını sanmıyorum

dogus618
03/12/2011, 15:48
benim teyzemde 1.3 mtj 90 bg active plıus war 1.vites berbat araba yırtıo kendını ama gıdemıor max 190 yaptım çok zıplıo harbiden ve çabuk savruluyor gp veya evonun tırnağı olamaz yol tutuşu performansı konusunda bagaj harika albea wardı bende bide oda öleydi çocuklu aile için o bagaj mükemmel ama gençlere asla gitmicek bi araç

sedini
04/12/2011, 04:44
1.6 mjet lerde bende sıkıntı olacagını düşünmüyorum.. 1.3 gercekten çok hantal.. lastik tabanlarınında genişletilmesiyle savrulma sıkıntısıda atlatılır.. bu aractan alınacaksa kesinlikle 1.6 mjet alınır..

caner_ege
04/12/2011, 10:32
ilerleyen günlerde bi ev işim var satılırsa 1,6 multüjet full olanlarından almayı düşünuyorum arkadaşlar bende g.p gönderip siyah linea 17 jant. spor yay ve cam çerçevelerinin de dört bir yanını komple nikalaj yaptıktan sonra gerçekten çok şahane bir görünüme kavuşuyor, bu şekilde bi linea görmüştüm aracın ağırlığı ve yolda duruşu bmw leri aratmıyordu...

ozgur_er
05/12/2011, 00:31
eğer frenleri denildiği gibiyse aile içinde iyi sayılmaz....

1.6'larında 4 fren disk sanırım, bazılarında 4 fren disk görüyorum...

Gorky
22/01/2012, 14:27
3. vitesle kalkabilen şahane araba

alpimmm
22/01/2012, 15:13
valla test sürüşü yapmış kadar oldum,
teşekkürler..!

lionT-JET
22/01/2012, 15:37
1.6 nın frenleri tatminkar.Abs biraz erken giriyor gibi geldi.1.vitesi bunun da biraz hantal ama otobanda bastıgım zaman devirlenmesi güzel.Bence B ile C segmenti arasında bir araç.

Du Hast
22/01/2012, 17:59
abs çabuk devreye giriyorsa lastikleri iyi değildir. yol tutuş olarak gp nin yakınından geçemez çünkü hem uzun hemde süspansiyonu konfor için yapılmış. koltukları gp ye göre çok yumuşak ve daha rahat buldum.
1.6 multijet full olanı alınır paşalar gibi binilir. hız sabitleyici, digital klima esp v.s. olmalı.

lionT-JET
22/01/2012, 20:24
lastıklerı daha yenı aldım.karlı havada kullandıgım ıcınde boyle dıyebılırım.acıkcası butcemı bıraz daha asabılseydım emotıon paketlısı fena olmazdı.

emrahisilti
22/01/2012, 21:44
bişey dikkatimi çekti.El freni ile nasıl durmayı planlıyordunuz.Aman sakın o hareketi yapmayın duracağınız varsada duramazsınız

sedini
23/01/2012, 13:07
bişey dikkatimi çekti.El freni ile nasıl durmayı planlıyordunuz.Aman sakın o hareketi yapmayın duracağınız varsada duramazsınız

Tavsiyeniz icin tesekkurler.. Su koca yazida bir tek bunun dikkatinizi cekmesi de enteresan tabii fakat ben yinede aciklayayim.. Orada amac freni birakmadan frene destek olmak.. Ustelik 80 - 100 le giderken degil dusuk hizlara indiginde aracin duramayacagini dusundugumden refleks olarak yapilmaya hazirlanan fakat "yapilmayan" bir harekettir.. Pek tabii bende gayet iyi biliyorum yalnizca el freni ile ne kadar kotu durumlarla karsilasilabilecegini.. Yapilmasini da onermiyorum.. Ama gel gelelim konumuz burada bu degil , linea nin nasil bir arac oldugunu anlatmak..

erenemre
07/02/2012, 00:26
Tavsiyeniz icin tesekkurler.. Su koca yazida bir tek bunun dikkatinizi cekmesi de enteresan tabii fakat ben yinede aciklayayim.. Orada amac freni birakmadan frene destek olmak.. Ustelik 80 - 100 le giderken degil dusuk hizlara indiginde aracin duramayacagini dusundugumden refleks olarak yapilmaya hazirlanan fakat "yapilmayan" bir harekettir.. Pek tabii bende gayet iyi biliyorum yalnizca el freni ile ne kadar kotu durumlarla karsilasilabilecegini.. Yapilmasini da onermiyorum.. Ama gel gelelim konumuz burada bu degil , linea nin nasil bir arac oldugunu anlatmak..

arkadaş önemli bir konuya dikkat çekmiş el freni kullanmak tamamiyle saçmalık konu linea da olsa insanları yanlış yönlendirmemek gerek ayrıca 3 ay boyunca linea kullandım hiçta frenleri kötü gelmedi bana neyse senin görüşündür

sedini
11/02/2012, 14:34
arkadaş önemli bir konuya dikkat çekmiş el freni kullanmak tamamiyle saçmalık konu linea da olsa insanları yanlış yönlendirmemek gerek ayrıca 3 ay boyunca linea kullandım hiçta frenleri kötü gelmedi bana neyse senin görüşündür


bu da sizin görüşünüzdür.. konuyu uzatmamak gerek.. Bana göre kötü size göre iyidir saygı duyarız..