Orijinalini görmek için tıklayınız : Arkadaşlar sizce hangisi ? Civic Jetta Focus ?
metalik beyaz
25/11/2011, 20:39
arkadaşlar 2012 model 0 araba almayı düşünüyoruz yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler...
2012 honda civic sedan , 2012 wolksvagen jetta ve 2012 ford focus sedan arasında gidip gidip geliyoruz çok kararsız kaldık =)
civic kasa değiştirmeyecek olsa o tabii ki :)
ama şimdi en güncel ve yakışıklısı jetta :) o da çok para...
metalik beyaz
25/11/2011, 20:47
civic kasa değiştirmeyecek olsa o tabii ki :)
ama şimdi en güncel ve yakışıklısı jetta :) o da çok para...
tam hondaya karar vermişken şubat ayında yeni kasasının çıkıcağını öğrendim ve hiç begenmedim =) yinede aklım bazen hondaya kaymıyor değil :D
tam hondaya karar vermişken şubat ayında yeni kasasının çıkıcağını öğrendim ve hiç begenmedim =) yinede aklım bazen hondaya kaymıyor değil :D
gerçekten çok başarılı bir araç :)
bu arada yeni kasa focus u çok pahalı buluyorum...bence beyaz 1.6 tdi 105 hp comfortline jetta alın...dsg de çok sıra var ama manuel öyle değil 15-20 günde gelir :)
metalik beyaz
25/11/2011, 20:54
gerçekten çok başarılı bir araç :)
bu arada yeni kasa focus u çok pahalı buluyorum...bence beyaz 1.6 tdi 105 hp comfortline jetta alın...dsg de çok sıra var ama manuel öyle değil 15-20 günde gelir :)
beyaz 1.4 tsı hıghlıne 122 ps daha avantajlı gibi geliyo bana
Birkan61
25/11/2011, 20:57
Ne kadar Honda demek istesemde artık yüzü eskidi gibi birşey..
Jetta'nın yeni kasa olmasının avantajı var, 1.4 olmasından dolayı vergi avantajı var, tüketim olarak oldukça başarılı, Vw aracı piyasada tutulan bir araç en az zararla satarsınız satacağınız zaman.. Highline donanımda zaten yok yok bence mantıklı olan Jetta :)
kırmızı focus hb gerçekten güzel duruyor..
metalik beyaz
25/11/2011, 21:00
Ne kadar Honda demek istesemde artık yüzü eskidi gibi birşey..
Jetta'nın yeni kasa olmasının avantajı var, 1.4 olmasından dolayı vergi avantajı var, tüketim olarak oldukça başarılı, Vw aracı piyasada tutulan bir araç en az zararla satarsınız satacağınız zaman.. Highline donanımda zaten yok yok bence mantıklı olan Jetta :)
gerçekten honda çok başarılı bir araç ama dediğiniz gibi eskiyen yüz problemi var ve şubat ayında kasa değişimi etkiler diye düşünüyorum yeni kasasını fiyat olarak uçururlar ve yeni kasasını pek başarılı bulmadım jettaya gelincede benzinli düşünüyorum dizelleri yine uçmuş durumda motor seçeneğide iyi 1.2 1.4 1.6 ama 1.4 122ps yeterli olur gibime geliyor
Ne kadar Honda demek istesemde artık yüzü eskidi gibi birşey..
Jetta'nın yeni kasa olmasının avantajı var, 1.4 olmasından dolayı vergi avantajı var, tüketim olarak oldukça başarılı, Vw aracı piyasada tutulan bir araç en az zararla satarsınız satacağınız zaman.. Highline donanımda zaten yok yok bence mantıklı olan Jetta :)
1.4 olmasının nasıl bir vergi avantajı var ?
metalik beyaz
25/11/2011, 21:01
kırmızı focus hb gerçekten güzel duruyor..
hb düşünmüyorum sedan 5k düşünüyorum teşekkür ederim yorum için :D bencede hoş duruyo ama sedan almayı düşünüyoruz
bence jetta.içi de dışıda çok güzel .focusların sedanları jetta kadar gösterişli değil..
jrgakbulut
25/11/2011, 21:05
tabiiki jetta
Birkan61
25/11/2011, 21:06
1.4 olmasının nasıl bir vergi avantajı var ?
Haklsınız, bir avantajı yok.. Benim kafa 1,3 Multijetten vergi avantajı vara kaymış :D
Her yerde önerdiğim için puntoyu bu cümleyi çok kullandığım için kaçmış öyle :) Kusura bakmayın..
aykut_1914
25/11/2011, 21:56
3 arabada birbirinden güzel :) alın birini keyfini sürün.
Babama yazın 0 alıcaktık,jetta da karar kılmıştık showroomdakli satış temsilcilerine ayar oldugumuz için almadık o yüzden ww alırsanız hakkımı helal etmem :D
hepsi bi havalardaydı,soru soruyoruz cevap alamıyoruz ilgi alaka 0. bide en erken kasımda verebilirim size demişti sonra arkamıza bakmadan kaçmıştık.
fordların hastasıyım benim tercihim simsiyah bi focus olurdu,yeminle tank gibi araba.
Hocam tabiki Jetta ama çok bekleyebilirsiniz, hatta aylar aylar :)
Diğer araçlar ile segmentte belirgin farkları vardır.
Focus abartılı pahallı, dizeli bildiğin traktör gibi ses çıkartıyor haala, GP daha sessiz.
Sağlamlık ve yol tutuşu sınıfının en iyilerindendir. Yine de bu aralıkta C4 dizel felan düşünürüm...
Honda hakkında geniş bilgiye sahip değilim, sadece dizeli yok, benzinlisi de içiyor onu bilirim.
GP COSKUN
25/11/2011, 23:07
bu soruyu duymamış olayım
tabiki honda cıvıc
mukayese bile etmem diğerleri ile
benim şahsi soralamam şu şekilde
Mercedes
bmw
audı
honda
gerisi teferruat
coşkun abi sende iyice hondacı oldun :D
GP COSKUN
26/11/2011, 00:13
coşkun abi sende iyice hondacı oldun :D
olm ben ezelden puntocu
yeni hondacıyım
ama gönlüm hala punto da
bvulgari
26/11/2011, 00:20
olm ben ezelden puntocu
yeni hondacıyım
ama gönlüm hala punto da
Abi senin için bugün aksam saatleri çok fena ve etkileyici bi punto evo ile maltepe sahil yolunda karşılaştığın söyleniyor :))
Benim tercihim Yeni Jetta olurdu dizel ya da benzinli farketmez.Görünümü güzel.Türkiyede VW nin durumu da mağlum.Fiyat durumunu bilemiyorum ama gerek görünüm gerek kalite olarak Jetta 1 gömlek üstün diğerlerinden..
oguzhan06
26/11/2011, 10:37
Seçenekler arasında jetta varken diğerlerini düşünüp zaman harcamazdım bile.
Jetta guzel arac bie cok kez yeni modelini kullandim... honda cok yakar....
Focus ise cok hos... focus ile jetta arasindan jettayi secerdim....
olm ben ezelden puntocu
yeni hondacıyım
ama gönlüm hala punto da
punto teferruat abi :D
Focus sedanın bagaj hacmi 350 lt,,,, bizim puntonın kı kadar neredeyse yaa nasıl sedan bu
Honda'yı düşünmek saçma böyle seçenekler arasından. 8-10 lt tüketimiyle, düşük torkuyla bence çağın gerisinde bir motor i-vtec artık. TSi veya EcoBoost motor tercih edilmesi çoook daha mantıklı eğer benzinliyse. Ha yok ben tork istemem yokuşta bayılırsa da önemli değil, konfor isterim derseniz. Civic kullandım daha önce. Gerçekten konforlu Honda'nın arabaları. Donanım olarakta gayet dolular. Ama bu 3 seçenekten biri derseniz, kesinlikle Jetta'yı seçerdim. 1.4 122 hp güzel stabil bir motor. Aynı zamanda da aldığınızda aynı fiyata satabileceğiniz tek araç. Kaybınız olmaz. Oyum Jetta'dan yana. Duygusal davranmamak lazım böyle seçim konularında :D
GP COSKUN
26/11/2011, 19:51
i vtec teknolojisine çağın gerisinde derseniz ağzımı kullanmam gülmek için
7200 çevirebilen ve 4 ayrı modda sürüş sitiline göre çalışabilen subap zamanlamasıyla halen ibretle izlenen bir motordan söz ediyoruz kaldıki hondanın
en laf söylenmeyecek yanı motoru hem kalite hem sağlamlık olarak yanına yaklaşamazlar bile
ben hondayla 7 litre tüketiyorum günde en az elime 10 tane jetta geliyor daha 7 tüketimle gelenini görmedim
yaşın genç bizim bir kulağımozın arkası kaldı biraz daha araştır öğren sonra derse devam ederiz
internetten bakmayla okumayla oto haber dergileriyle öğrenilmez bu işler biraz motorun altına yatıp yağ pas olmak lazım
i vtec teknolojisine çağın gerisinde derseniz ağzımı kullanmam gülmek için
7200 çevirebilen ve 4 ayrı modda sürüş sitiline göre çalışabilen subap zamanlamasıyla halen ibretle izlenen bir motordan söz ediyoruz kaldıki hondanın
en laf söylenmeyecek yanı motoru hem kalite hem sağlamlık olarak yanına yaklaşamazlar bile
ben hondayla 7 litre tüketiyorum günde en az elime 10 tane jetta geliyor daha 7 tüketimle gelenini görmedim
yaşın genç bizim bir kulağımozın arkası kaldı biraz daha araştır öğren sonra derse devam ederiz
internetten bakmayla okumayla oto haber dergileriyle öğrenilmez bu işler biraz motorun altına yatıp yağ pas olmak lazım
+1111
i-vtec'li aracım var benimde. Az çok bilgim var ne tür motor olduğundan. Sadece downsizing yapılmamış turbosuz klasik stil motor. O yüzden geri teknolojili bence. Kişisel düşüncedir bu. Ders vermenize de ihtiyacım yok. 1.6 motordan 180 hp alınabiliyorken gidipte aynı yakıtı yaktırıp 125 hp almak çokta mantıklı değil. Üstüne üstelik, 7200 deviri nerde çevirecekseniz neyinize gerekse yani. i-Vtec motor isterse 10000 devir çevirsin. Burda hangimiz 4000 devir üstünde araba kullanıyoruz. Gereksiz bir tür motor işte. Turbo devri başlayalı çok oldu çok.
Kalite sağlamlık derseniz iyi motor. Ama 1.3 multijet'te sağlam motor ona bakarsanız. 1m kilometre yapabilen nadir motorlardan. Sırf dayanıklılık değil mesele. i-Vtec 1.6 motor ne ekonomik nede performanslı bi motordur. Kullandığınıza göre biliyorsunuz sanıyordum.
Bu arada bi önerim daha olucak. İlla bu 3 araçtan biri olucak demezseniz 1.4 140 hp Multiair Bravo'da güzel araçtır. Otomatiği yok ama.
GP COSKUN
26/11/2011, 20:13
forum.donanimhaber.com/m_54705425/tm.htm
2009 Jetta'nın artıları ve eksileri lütfen... - Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum (https://www.aracforum.com/jetta/16654-2009-jettanın-artıları-ve-eksileri-lütfen.html)
bakınız internetten okumayı sevenler bunlarıda okusun madem
Kusura bakmayın yazmayı unutmuşum. O motorla 7 LT tüketiyorsanız zaten 3000 deviri kesinlikle geçmiyorsunuz. 7200 devir çeviren arabayı ne yapıyorsunuz merak ediyorum.
Jetta piyasa bakımından güzel bi seçim. Alış satışı iyi. Ford'unda 1.6 180 hp motoru iyi. Piyasasına bakılmıyorsa tüketim ve teknoloji açısından en iyilerinden biride Bravo Multiair bence.
GP COSKUN
26/11/2011, 20:22
i-vtec'li aracım var benimde. Az çok bilgim var ne tür motor olduğundan. Sadece downsizing yapılmamış turbosuz klasik stil motor. O yüzden geri teknolojili bence. Kişisel düşüncedir bu. Ders vermenize de ihtiyacım yok. 1.6 motordan 180 hp alınabiliyorken gidipte aynı yakıtı yaktırıp 125 hp almak çokta mantıklı değil. Üstüne üstelik, 7200 deviri nerde çevirecekseniz neyinize gerekse yani. i-Vtec motor isterse 10000 devir çevirsin. Burda hangimiz 4000 devir üstünde araba kullanıyoruz. Gereksiz bir tür motor işte. Turbo devri başlayalı çok oldu çok.
Kalite sağlamlık derseniz iyi motor. Ama 1.3 multijet'te sağlam motor ona bakarsanız. 1m kilometre yapabilen nadir motorlardan. Sırf dayanıklılık değil mesele. i-Vtec 1.6 motor ne ekonomik nede performanslı bi motordur. Kullandığınıza göre biliyorsunuz sanıyordum.
Bu arada bi önerim daha olucak. İlla bu 3 araçtan biri olucak demezseniz 1.4 140 hp Multiair Bravo'da güzel araçtır. Otomatiği yok ama.
bak fatih kardeşim turbo belki sana yeni bir teknoloji gibi gelebilir ama biz turbolu motoru 16_17 sene öncede kullanıyorduk
otomobillerde yeni yeni görmeye başladığınız için size yeni geliyor
her kulakta dolma lafa inanmayın kimmiş o anahtar sürmeden 1 milyon km yapan bunlar hep şehir efsaneleri bir motor için herşey sadece beygir gücü değil sadece tork ta değildir
işte öle kıç kadar mptora 180 bg ürettirirsen sonra uğraşırsın nerde hata yapıyoruz diye
neyse konuyu dağatmayalım herkesin şahsi fikri
ama biraz daha araştırmalı ona göre yorum yapılmalı
Jetta öyle ahım şahım bir araç değil kronik sorunları olan bir araç forumları şikayetle dolu.Golf çok daha kaliteli Jetta'ya nazaran.
GP COSKUN
26/11/2011, 20:27
zaten 3000 devirde 145 km sürat yapabiliyor
e şehir içinde 145 yetiyo bana
otobanda dersen 229 km 6000 devir
senin jettan gelsin bakalım peşimden ne şekile giriyor görelim
150 kmh üstünü tartışmak pekte anlamlı değil zaten. Kim nerde 150nin üstüne çıkmış o hızlarda gitmiş. Senede 1 gün çıkıyorsak anca. Turbonun amacını zaten size anlatmama gerek yok, günlük olarak düşük devirlerde kullandığımız için aracımızı, turbo bu düşük devirlerde de performans getirisi sağlıyor. Kısaca birden hızlanmak istediğimizde 6000 devire çıkıp 20 lt benzin sarfiyatı yapmadan 3500-4000 devirde yarı yarıya tüketimle aynı performansı yakalamayı sağlıyor. Benim orjinalinde 105 hp dizel Bravo'm var. Arkadaşımda da 2011 kasa Civic Elegance. 2 Aracıda kullandım. Gidişleri çok farklı. Bravo konforlu değil, ama yokuşta ve ara hızlanmalarda Civicle baya farklı. Civic'in turbolu bi arabayı yakalaması için en az 5000 devir çevirmesi demek. Buda 7 Lt tüketimin rüyalarda gezmesi demek. Gerçi işimiz gücümüz yarış değil de, olurda bigün yokuşta araba geçmek istersek filan, Civic çokta mantıklı bir araba olmuyor böyle baktığımızda.
1 milyon km meselesine gelince. Bakımsız araç zaten 1m kilometre yapamaz. İlla ki işlem görecektir. Ama rektefiye olmadan 1m kilometre gerçekten başarı ister. Honda da bunu yapabiliyor, dediğim gibi multijet motorda. Ben Honda'nın motor sağlamlığına birşey demedim zaten. Sadece atmosferik benzinli araçlar, günlük kullanımımıza göre uygun araçlar değiller artık pekte. Çok hacim artık marifet olmuyor. Turbolu araçların problemleri daha fazla olabilir çünkü daha kompleks yapıya sahipler. Ama bu problemler onları avantajlı konumdan çıkarmıyor. İyi bakmayı bildiğiniz sürece atmosferik araçtan hiçbir farkı yok.
GP COSKUN
26/11/2011, 20:45
fatih neyse konuyu dağıtmayalım
ben sadece yiğidi öldür hakkını yeme demek istedim
sende son mesajında hakkını verdin honda nın
ama herkesin gönlünde mutlaka cıvıc yatar son kasa
bugün cıvıc hayaliyle yanıp tutuşan 100 adam sayarım
sen jetta hayali kuran kaç kişi sayarsın
fatih neyse konuyu dağıtmayalım
ben sadece yiğidi öldür hakkını yeme demek istedim
sende son mesajında hakkını verdin honda nın
ama herkesin gönlünde mutlaka cıvıc yatar son kasa
Jazz almadan önce aklımda Premium Civic vardı. Yakıt tüketimini görünce korktum almadım. Civic alsam hem ekonomi zorlanıcaktı alırken, hemde yakıt fazla olacaktı çok düşündürdü beni. Yoksa ben honda'nın konforunu severim. Jazz bile Bravo'mdan konforlu bi araç. Koltuğu bile farklı. Ama yine de motorları hoşuma gitmiyor. Bide 45 amperlik aküleri.
GP COSKUN
26/11/2011, 20:52
Jazz almadan önce aklımda Premium Civic vardı. Yakıt tüketimini görünce korktum almadım. Civic alsam hem ekonomi zorlanıcaktı alırken, hemde yakıt fazla olacaktı çok düşündürdü beni. Yoksa ben honda'nın konforunu severim. Jazz bile Bravo'mdan konforlu bi araç. Koltuğu bile farklı. Ama yine de motorları hoşuma gitmiyor. Bide 45 amperlik aküleri.
heh bak doğruya doğru
aküleri için al bendende o kadar sanki araba 126 bis anasını satayım
45amper akü koymuşlar
Bir motorun turbo olup olamamasından ziyade öenmli olan hangi devir aralığında maksimum tork ve beygir gücü ürettiğidir. Performansa ve yakıt tüketimine direk etkisi olan şeyler bunlardır. Benim için 4000 devirde 180 nm tork üreten motordan sa 2000 devirde 150 nm tork üreten motor daha iyidir. Aynı şekilde bütün üreticiler yeni motorlarda torku alt devirlerde ve yüksek üretmenin yollarını aramaktadır. Mercedes firması bile neredeyse her motorda turbo kullanmaya başlayacaktır. Aynı şekilde bmw gurubu da yavaş yavaş turbo motorlu araçlara geçiş yapmaktadır. Yüksek tork için en iyi bulunan çözüm turbo gibi gözükmektedir.tsi bu furyanın başlangıcıdır aslında. Tsi da v-tec de piyasada kendini kanıtlamış motorlardır. Vtec mutlaka bir güncelleme geçirecektir. Rekabet bunu gerektirir. Eco boost yeni bir motor açıkcası kullanan tanıdığım da yok. Vw jetta golf kadar işçiliği iyi olan bir araç değil. Ama bu kötü araç olduğu anlamına gelmez. Bir çok rakibinden kaliteli dir yinede.....bu sınıfta piyasaya her çıkan araç golf le kıyaslanır... Sanırım bu kural haline geldi. Süspansiyon konforu dediğinizde bu sınıfta golf ve jetta ilk sırada gelir.
Jetta'nın avantajı 2.elde gerçekten canlı.Ama bir araç için aylarca sıra beklemem param varsa.
GP COSKUN
26/11/2011, 22:35
Bir motorun turbo olup olamamasından ziyade öenmli olan hangi devir aralığında maksimum tork ve beygir gücü ürettiğidir. Performansa ve yakıt tüketimine direk etkisi olan şeyler bunlardır. Benim için 4000 devirde 180 nm tork üreten motordan sa 2000 devirde 150 nm tork üreten motor daha iyidir. Aynı şekilde bütün üreticiler yeni motorlarda torku alt devirlerde ve yüksek üretmenin yollarını aramaktadır. Mercedes firması bile neredeyse her motorda turbo kullanmaya başlayacaktır. Aynı şekilde bmw gurubu da yavaş yavaş turbo motorlu araçlara geçiş yapmaktadır. Yüksek tork için en iyi bulunan çözüm turbo gibi gözükmektedir.tsi bu furyanın başlangıcıdır aslında. Tsi da v-tec de piyasada kendini kanıtlamış motorlardır. Vtec mutlaka bir güncelleme geçirecektir. Rekabet bunu gerektirir. Eco boost yeni bir motor açıkcası kullanan tanıdığım da yok. Vw jetta golf kadar işçiliği iyi olan bir araç değil. Ama bu kötü araç olduğu anlamına gelmez. Bir çok rakibinden kaliteli dir yinede.....bu sınıfta piyasaya her çıkan araç golf le kıyaslanır... Sanırım bu kural haline geldi. Süspansiyon konforu dediğinizde bu sınıfta golf ve jetta ilk sırada gelir.
mercedes motorlarında hayattta turbo kullanmaz
adamlar supercharger kullanıyor zaten
yani turbo egsoz gaz basıncı ile çalışıyor mercedesteki direk motordan güç alıyor supercharger turbodan daha iyidir
ayrıca vtec motoru konuşmuyorum o eski nesil zaten i vtec ten bahsediyoruz
bence jetta! ikinci eli diğerlerinden çok daha canlı kaliteli honda biraz daha az yaksa kesinlikle o derdim ama bu kıyası 1.2tsi jettayla yapıyorum 1.4 tsi la honda arasında dağlar kadar tüketim farkı olacağını sanmam!
bu arada konu dışı ama çoşkun abi honda vtec lerde doch yerine neden soch kullanmaya başladı sizin honda konusunda deneyiminiz var sanırım hep merak ederim bunu!(lütfen kinayeli bir söyleyiş algılamayın gerçekten merak ediyorum)
GP COSKUN
27/11/2011, 00:57
bence jetta! ikinci eli diğerlerinden çok daha canlı kaliteli honda biraz daha az yaksa kesinlikle o derdim ama bu kıyası 1.2tsi jettayla yapıyorum 1.4 tsi la honda arasında dağlar kadar tüketim farkı olacağını sanmam!
bu arada konu dışı ama çoşkun abi honda vtec lerde doch yerine neden soch kullanmaya başladı sizin honda konusunda deneyiminiz var sanırım hep merak ederim bunu!(lütfen kinayeli bir söyleyiş algılamayın gerçekten merak ediyorum)
soch motor
doch motora göre daha basit ve sorunsuzdur
doch motorda her iki subap için yani emme ve eksoz subapları için 3 adet kam mili vardır ve devire göre hem eksoz hem emme subaplarının zamanlaması değiştirilir bu yüzden çift egzantrik vardır
soch motorca ise
sadece emme subapları için 3 ayrı pozisyonda 4 sürüş sitiline göre sadece emmd subaplarının zamanlamalarına müdahale edilirken eksoz subaplarının zamanalaması sabittir bu yüzden tek egzantrik vardır
yani doch tan soch a geçişin ana nedeni yakıt ekonomisidir
i vtec te ise ekonomi modunda motor 12 subap ile çalışırken performans modunda motor 16 subap çalışabilmektedir
mercedes motorlarında hayattta turbo kullanmaz
adamlar supercharger kullanıyor zaten
yani turbo egsoz gaz basıncı ile çalışıyor mercedesteki direk motordan güç alıyor supercharger turbodan daha iyidir
ayrıca vtec motoru konuşmuyorum o eski nesil zaten i vtec ten bahsediyoruz
https://www.mercedes-benz.com.tr/*******/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/_w204/facts/drivetrain_chassis.0001.html
mercedesin sitesine girip inceleyebilirsiniz... kompresor alt devirlerde cok verimliyken yüksek devirlerde ivmesini kaybetmekte bu sebeple mercedesin sitesin de de dediği gibi devir direk enjeksiyonlu turbo motorların devrii.... mercedes te artık turboyu kullanıyor...
4 silindirli benzinli motorlar: C 180 BlueEFFICIENCY, C 200 BlueEFFICIENCY ve C 250 BlueEFFICIENCY
C-Serisi için 156 PS gücünde ve 250 Nm maksimum torka sahip C 180 BlueEFFICIENCY, 184 PS gücünde ve 270 Nm maksimum torka sahip C 200 BlueEFFICIENCY ve 204 PS gücünde ve 310 Nm maksimum torka sahip C 250 BlueEFFICIENCY olmak üzere özellikle verimli 4 silindirli modellerden başlayarak çok sayıda benzinli motor seçeneği arasında seçim yapabilirsiniz.
Bu en yeni 4 silindirli motor kuşağının geliştirilmesi sırasında hedeflenen ana konular - daha az yakıt tüketimi ile birlikte daha fazla güç - performanstan hiç taviz vermeksizin izlenmiş ve uygulanan önlemler ve BlueEFFICIENCY teknolojileri sayesinde önceki modellere kıyasla yakıt tüketiminin önemli ölçüde azaltılması mümkün olmuştur. Daha da geliştirilen 1.8 litre hacimli, direkt benzin enjeksiyonlu, değişken supap zamanlamalı ve TURBO beslemeli 4 silindirli motor olağanüstü tork ve güç üretiminin yanı sıra zamana uygun şekilde düşük yakıt tüketimine ve emisyonlara sahiptir.
Honda Teknik Özellikler (https://www.honda.com.tr/teknik_detay.aspx?series=civic-sedangüncel) honda motoru 4200 d/d da 152 nm tork 6500 d/d 125 ps güç uretebilmekte turbo motorlu araçlarla kıyasladığımızda tabii ki dez avantajlı konumdadır.. küçük bir araştırma yaparsanız, hondanın da 1,6 lt turbo beslemeli 160bg çıkışlı bir ünite geliştirmeye başladığını göreceksiniz.... rekabet bunu gerektiriyor.. sakın yanlış anlaşılma olmasın hondanın atmosferik motoru kendi sınıfında en iyi motorlardan birisidir... zaten piyada da kendisini kanıtlamış çok sağlam bir ünite... şuan ikinci el bir araç alsam önceden nasıl kullanıldığını bilmedğim turbo motorlu bir araçtan sa atmosferik motorlu honda tercihim olurdu... fakat konumuz o km bir araçsa 6 yıldır piyasa olan tsi'ı seçerim.. zira ecoboost piyasa da cok yeni açıkcası denek olmak istemem...
GP COSKUN
27/11/2011, 12:31
https://www.mercedes-benz.com.tr/*******/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/_w204/facts/drivetrain_chassis.0001.html
mercedesin sitesine girip inceleyebilirsiniz... kompresor alt devirlerde cok verimliyken yüksek devirlerde ivmesini kaybetmekte bu sebeple mercedesin sitesin de de dediği gibi devir direk enjeksiyonlu turbo motorların devrii.... mercedes te artık turboyu kullanıyor...
4 silindirli benzinli motorlar: C 180 BlueEFFICIENCY, C 200 BlueEFFICIENCY ve C 250 BlueEFFICIENCY
C-Serisi için 156 PS gücünde ve 250 Nm maksimum torka sahip C 180 BlueEFFICIENCY, 184 PS gücünde ve 270 Nm maksimum torka sahip C 200 BlueEFFICIENCY ve 204 PS gücünde ve 310 Nm maksimum torka sahip C 250 BlueEFFICIENCY olmak üzere özellikle verimli 4 silindirli modellerden başlayarak çok sayıda benzinli motor seçeneği arasında seçim yapabilirsiniz.
Bu en yeni 4 silindirli motor kuşağının geliştirilmesi sırasında hedeflenen ana konular - daha az yakıt tüketimi ile birlikte daha fazla güç - performanstan hiç taviz vermeksizin izlenmiş ve uygulanan önlemler ve BlueEFFICIENCY teknolojileri sayesinde önceki modellere kıyasla yakıt tüketiminin önemli ölçüde azaltılması mümkün olmuştur. Daha da geliştirilen 1.8 litre hacimli, direkt benzin enjeksiyonlu, değişken supap zamanlamalı ve TURBO beslemeli 4 silindirli motor olağanüstü tork ve güç üretiminin yanı sıra zamana uygun şekilde düşük yakıt tüketimine ve emisyonlara sahiptir.
mercedes superchargerı bırakıp turboya geçiyorsa eğer bunun benim için tek nedeni yakıt ekonomisini iyileştirme çabasıdır
çünki suüercharger da motordan mekanik olarak güç alır daha fazla yakıt demektir
çok alt devirlerde bile ivmelenme hat safhadadır
turbo bedava eksoz basıncı ile çalıştığı için daha ekonomiktir kaldıki devir yükseldike turbonun verimi dde düşer
teknolojik olarak supercharger 2 gömlek üstün bir sistemdir turboya göre ki bunun tartışmasını yapmam bile
mercedes superchargerı bırakıp turboya geçiyorsa eğer bunun benim için tek nedeni yakıt ekonomisini iyileştirme çabasıdır
çünki suüercharger da motordan mekanik olarak güç alır daha fazla yakıt demektir
çok alt devirlerde bile ivmelenme hat safhadadır
turbo bedava eksoz basıncı ile çalıştığı için daha ekonomiktir kaldıki devir yükseldike turbonun verimi dde düşer
teknolojik olarak supercharger 2 gömlek üstün bir sistemdir turboya göre ki bunun tartışmasını yapmam bile
turbo iyidir yada supercharger kötüdür demedim... hangisi daha teknolojik ve iyi bir tekonolojidir tam cevabı yok... dediğiniz doğru 184 bg lik 2 mercedes c serisinden kompressor olanına ilk gaza bastığınızda verdiği tepki ile turbolu olan aynı değil. kompressor sürekli faal durumda bu nedenle alt devirlerde turboya göre daha canlı demek istedim... fakat turbonun dolduğu verimli devirlere gelindiğinde turbo yaptığı patlama ile verdiği performans kompressor daha iyi gibi hissediliyor. kompressor gücü üretirken bir yandan da motordan guc alan bir sistem klima gibi diyebiliriz. buda 5-10 bg gibi bir kayba sebep veriyor... aynı zaman daha fazla yakıt...kullananlar bilirler iki araç arasında yüksek devirler de hissedilen fark kompressorun motoru daha cok yormasından kaynaklanıyor... ve turbo motorlu olan araç kendini daha iyi hissettiriyor... Devir az yakıt çok güç devri ve şu an da en kullanışlı düşük maliyetli ekonomik çözüm turbo motorlar... Tabiii tsi 160 bg versiyonunda hem turbo hem kompressor var... Alt devirlerde turbo boşluğu olmadan 1500 - 7000 devir bandını tamamen kullanıma sunan bir ünite... mercedes 1,6 lt 156 bg motorun yanında 1,8 lt 156 bg motoru üretmesindeki ana sebep devir bandı... 1,8 olan araç sanki 30 bg daha güclü gibi hissettiriyor... Bu dönemin modası turbo... Her firma rekabet gereği turbo motora geçiş yapıyor... Amerikada bile daha az yakıt tuketen araçlar tercih sebebi olmaya başlamışken üreticilerde talebe göre araç üreteceklerdir. Hatta okuduğum son haberde turboya geçmenin gereksiz olduğu düşünen toyota da benzinli turbo ünite için çalışmalara başlamış... bu demek oluyor ki gelecekte neredeyse turbosu olmayan araç kalmayacak...
GP COSKUN
27/11/2011, 15:31
aslında aynı şeyi anlatıyoruz
insanlara hala turbonun çok teknolojik bir şeymiş gibi gelmesi yada ne bileyim
lanse edilmesi komiğime gidiyor sadece
toyatanın vvtı
hondanın ivtec
bmw nin vanos
rower ın vvc
fiatın yılın motoru ödülünü almış multiair motorları tekonoloji harikalarıdır
bunların yanında bir turbo ünitesi takıp düşük hacim düşük tüketim elde etmeye teknoloji gözüyle bakarsak yanılgıya düşeriz
türkiye şartlarında her şey yakıt ekonomisine endeksli olduğu için bu gözle bakıyoruz
standart bir motora turbo takıp offf çok teknolojik deyip
yağ basıncı ile subap zamanlaması değiştirebilen aynı zamanda 4 farklı sürüş stiline göre
subap ayarını ayarlayıp 12 veya 16 subap çalışabilen bir motora teknolojinin gerisinde kalmış denirse savunmaya geçerim
bu yüzden bu kadar açıklama ve yorum yapma ihtiyacı duydum
90 lı yıllarda turbo lu kamyonlar geldiğinde bizde ilk kuılandığımızda ağzımız açık kalıyordu
hatta hatırlarmısınız bilmem
reklamlarda yada arabaların önüne arkasına turbo diye koca koca yazılar yazarlardı
soch motor
doch motora göre daha basit ve sorunsuzdur
doch motorda her iki subap için yani emme ve eksoz subapları için 3 adet kam mili vardır ve devire göre hem eksoz hem emme subaplarının zamanlaması değiştirilir bu yüzden çift egzantrik vardır
soch motorca ise
sadece emme subapları için 3 ayrı pozisyonda 4 sürüş sitiline göre sadece emmd subaplarının zamanlamalarına müdahale edilirken eksoz subaplarının zamanalaması sabittir bu yüzden tek egzantrik vardır
yani doch tan soch a geçişin ana nedeni yakıt ekonomisidir
i vtec te ise ekonomi modunda motor 12 subap ile çalışırken performans modunda motor 16 subap çalışabilmektedir
teşekkür ederim çoşkun abi ama efsane vti lar da yeterince sorunsuzdu diye düşünüyorum ve çift egzantrikli bir motorla da ekonomi ve performans dengesini sağlayacak bir yöntem geliştirebilir bence japon teknolojisi doch vtec 160-170 hp lerde basmayınca az yakan basınca şahlanan atmosferik civicler yeniden üretilse piyasa çok değişirdi bence!
Haklısınız turbo yeni bir şey değil söylediklerinizin hepsi ne katılıyorum ben de... Zaten burada tartışmıyoruz bilgi paylaşıyoruz:) ben sadece şu an yaşadığımız dönemde hem üreticilerin hem de tüketicilerin turboya bu kadar yönelmesini açıklamaya çalışıyorum... Sadece ülkemizde değil tüm dünyada ekonomi ön planda... Bmw vw mercedes'ın 150000 euro ya satılan suv'larında hybrid e yönelmesi 5 - 6 lt motorlar yerine 3 lt turbo motorlar kullanması bu yüzden.... Vw bir zar attı... Ufak hacim yüksek güc.... Tüm dünyada tuttu... Rekabet... Ilk önce tüm avrupalı üreticiler yöneldi bu cözüme şimdide uzak dogulu en önemli firmalar....
aslında aynı şeyi anlatıyoruz
insanlara hala turbonun çok teknolojik bir şeymiş gibi gelmesi yada ne bileyim
lanse edilmesi komiğime gidiyor sadece
toyatanın vvtı
hondanın ivtec
bmw nin vanos
rower ın vvc
fiatın yılın motoru ödülünü almış multiair motorları tekonoloji harikalarıdır
bunların yanında bir turbo ünitesi takıp düşük hacim düşük tüketim elde etmeye teknoloji gözüyle bakarsak yanılgıya düşeriz
türkiye şartlarında her şey yakıt ekonomisine endeksli olduğu için bu gözle bakıyoruz
standart bir motora turbo takıp offf çok teknolojik deyip
yağ basıncı ile subap zamanlaması değiştirebilen aynı zamanda 4 farklı sürüş stiline göre
subap ayarını ayarlayıp 12 veya 16 subap çalışabilen bir motora teknolojinin gerisinde kalmış denirse savunmaya geçerim
bu yüzden bu kadar açıklama ve yorum yapma ihtiyacı duydum
90 lı yıllarda turbo lu kamyonlar geldiğinde bizde ilk kuılandığımızda ağzımız açık kalıyordu
hatta hatırlarmısınız bilmem
reklamlarda yada arabaların önüne arkasına turbo diye koca koca yazılar yazarlardı
kamyonları geçtim otomobillerde bile 90 yılların başında kullanılmaya başlandı.... :) belki bir örneğini hatırlarsınız benim hatırladığım audi a4 1,8 turbo 1994 yılında lanse edilmiş üzerinden 17 yıl geçmiş :) :) silindir başına 5 subap teknolojisine sahip turbo motor ve 2005 yılına kadar kullanılmış ve yerini direk enjeksiyonlu (tfsi) motora bırakmış. Hatırladığım spor otomobil olmayıp kullanılan ilk turbo motor... Daha önce 80 yıllarda renault 11, renault 5, audi quattro, bmw nin spor modellerinde yine turbo kullanılmış.
Turboyu da VW ne maletmeyin yahu :)
90 model Uno 1.4 ün turbolusu vardı :) 130bg di sanırım, tabi son dönemde downsizingin öncüsü VW oldu,
Tercihimi yinelemem gerekirse Jetta..
GP COSKUN
27/11/2011, 22:00
Turboyu da VW ne maletmeyin yahu :)
90 model Uno 1.4 ün turbolusu vardı :) 130bg di sanırım, tabi son dönemde downsizingin öncüsü VW oldu,
Tercihimi yinelemem gerekirse Jetta..
sen git boeıng yada ne bileyim airbas cesna felan indir ardam
4 tekerlek seni bozar :notworth:
sen git boeıng yada ne bileyim airbas cesna felan indir ardam
4 tekerlek seni bozar :notworth:
Seni Hondacı seni :)
Yanlış hatırlamıyorsam 2012 nin başlarında senin Civic dizel motora (küçük hacim) kavuşacak
speedy_16
28/11/2011, 22:24
ben olsam honda civic veya jetta arasında kalırım eğer dizel alıncaksa tartışmaya gerek yok jetta tdi dsg alınır civic in şuan için dizel motoru yok benzinli alınıcaksa ben olsam jetta 160 hp modelini alırım supercharger+ turbo ile performansı mükemmel istenince yakıt ekonomisi de süper 122 lik modeli alınıcaksa civic derim aynı perdormansa sahip ama honda turbo olmadığı için daha sorunsuz benim için tek - yanı kasa değişecek olması 1 ay önceye kadar golf tsi m wardı supercharger+tubo olduğundan mükemmel gidiodu stok 140 hp ile 2,0 motor lu araçlarla bi kaç deneme yaptım ve hepsini geçiodu ve üzerine basmyınca sehir içi 7 lt sehir 4,7-5,0 arası değerlerde yakıt tüketimi vardı o performansa göre bence mükemmel
jetta tsi 160 hp modeliline bakın bence eğer benzinli düşünüyorsanız tabi
Konuyu açan cemal bey zannedersem tercihini yapmış. Hiç yorum yazmıyor. Şimdiden hayırlı olsun. Tek merakım Honda aldıysanız kasa yeni kasamı acaba!
Bu arada benim bildiğim ilk turbo, 1970 li yılların sonunda piyasaya çıkan bir sakız markasıydı kavunlu :) Ama alman malı değildi :)
metalik beyaz
30/11/2011, 21:34
Konuyu açan cemal bey zannedersem tercihini yapmış. Hiç yorum yazmıyor. Şimdiden hayırlı olsun. Tek merakım Honda aldıysanız kasa yeni kasamı acaba!
Bu arada benim bildiğim ilk turbo, 1970 li yılların sonunda piyasaya çıkan bir sakız markasıydı kavunlu :) Ama alman malı değildi :)
daha araç almadık bir kaç gündür giremiyodm bugun hepsini okudum herkese çok teşekkür ediyorum haftasonumu araçlara bakmakla geçirdim önce hondaya baktım güzel fikir aldıktan sonra ordan ford focusa geçtim ama marta kadar araç olmadığını ve fiyat garantisi veremeyeceklerini söylediler yani yeni yılda fiyatları şişirip oyle satıcaklar galiba jetta için durum focusdan daha kötüymüş daha çok sıra varmış elimde sadcee hnda civic kaldı eski kasası (eski derken şimdiki kasası )2012 model elegance almayı düşünüyorum o da firmalarda parmak sayısı kadar kalmış bakalım hayırlısı
Resimdeki yeni kasa pazara girdiğinde eski kasa tercihinizde zarar yüksek olmayacakmı?
https://a1111.hizliresim.com/r/y/uh68.jpg (https://bit.ly/c25MCx)
Resimdeki yeni kasa pazara girdiğinde eski kasa tercihinizde zarar yüksek olmayacakmı?
https://a1111.hizliresim.com/r/y/uh68.jpg (https://bit.ly/c25MCx)
benim bildiğim bu resimdeki yeni kasa değil yeni kasa için dış görünüşü açısından yorumlar kötü tabi kişisel yorum bunlar. ayrıca ülkemize dizeli gelmeyecek ve yaşanan doğal felaketlerden sonra 2012 nin hangi döneminde geleceğide belli değil.
Honda 2200cc altı dizeli yok zaten. :) Varsada hiç duymadım.
Yeni çıkan kasa herzaman yadırganır,beğenilmez ama sonrasında göz alışıncamıdır bilinmez yere göğe sığdırılmaz. Eldeki stok bitiğinde mecbur getirecekler ama stoğun sürünmesini piyasadaki benzinli araç antipatisine bağlayabiliriz. Merak ettiğim bu kasada motor,frenleme,tork,hp..vs.. ne alemde acaba! Revizyon sadece kasadamı?
metalik beyaz
01/12/2011, 01:09
orasıda çok düşündürdü beni ama yeni kasanın fiyatlarınında uçacağı çok net gibi gözüküyor
Honda 2200cc altı dizeli yok zaten. :) Varsada hiç duymadım.
Yeni çıkan kasa herzaman yadırganır,beğenilmez ama sonrasında göz alışıncamıdır bilinmez yere göğe sığdırılmaz. Eldeki stok bitiğinde mecbur getirecekler ama stoğun sürünmesini piyasadaki benzinli araç antipatisine bağlayabiliriz. Merak ettiğim bu kasada motor,frenleme,tork,hp..vs.. ne alemde acaba! Revizyon sadece kasadamı?
yeni kasadan kastettiğim arkadaşın resmini yüklediği araç değil yeni kasa civic dışardan daha çok hyundai elentra'ya benziyor
Ziyaretçi034
01/12/2011, 10:54
1,6 dizel geliyormuş yeni civic'le, o da artık reşat altını muamelesi görür, tek eksiği dizel motoruydu, onuda halletmişler
Honda 1.6 litrelik dizel getiriyor! - Son Haberler Arabam.com'da (https://www.arabam.com/haber/Son-Haberler-Honda-16-litrelik-dizel-getiriyor/Detay-294108?vzn=1)
Kaput altından multijet çıkarsa şaşırmam :)
Ziyaretçi034
01/12/2011, 11:56
Kaput altından multijet çıkarsa şaşırmam :)
118 hp yazısını görünce benimde aklıma gelmedi değil :)
Hort! Ne yaptınız, aldınız mı araç :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.