Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şasi Burulma Direnci



Du Hast
25/11/2011, 00:35
Zonda Roadster: 18,000 Nm/degree

Aston Martin DB9 Coupe: 27,000 Nm/deg

Aston Martin DB9 Convertible: 15,500 Nm/deg

Aston Martin Rapide: 28,000 Nm/deg

Bugatti Veyron: 60,000 Nm/degree

Chrysler Crossfire: 20,140 Nm/deg

Chrysler Durango: 6,800 Nm/deg

Dodge Viper Coupe: 7,600 Nm/deg

Ford GT40 MkI 17,000: Nm/deg

Ford Mustang 2003: 16,000 Nm/deg

Ford Mustang 2005: 21,000 Nm/deg

Ford Mustang Convertible: (2003) 4,800 Nm/deg

Ford Mustang Convertible: (2005) 9,500 Nm/deg

Jaguar X-Type Sedan: 22,000 Nm/deg

Jaguar X-Type Estate: 16,319 Nm/deg

Koenigsegg : 28.100 Nm/degree

Lotus Elan: 7,900 Nm/deg

Lotus Elan GRP body: 8,900 Nm/deg

Lotus Elise 10,000 Nm/deg

Lotus Elise 111s: 11,000 Nm/deg

Lotus Esprit SE Turbo: 5,850 Nm/deg

McLaren F1: 13,500 Nm/deg

Mini (2003): 24,500 Nm/deg

Pagani Zonda C12 S: 26,300 Nm/deg

Pagani Zonda F : 27,000 Nm/degree

Porsche 911 Turbo (2000): 13,500 Nm/deg

Porsche 959: 12,900 Nm/deg

Rolls-royce Phantom: 40,000 Nm/degree

Volvo S60: 20,000 Nm/deg

Audi R8: 40,000 Nm/deg

Audi TT Coupe: 19,000 Nm/deg

Audi A2: 11,900 Nm/deg

Audi A8: 25,000 Nm/deg

Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)

Golf V GTI: 25,000 Nm/deg

Ferrari F360: 14,439 Nm/deg

Ferrari 360 Spider: 8,500 Nm/deg

Ferrari 355: 10,224 kgm/deg (bending: 727 kg/mm)

Ferrari 430: 1,842 kgm/deg

Ferrari F50: 34,600 Nm/deg

Maserati Quatroporte: 18.000 nm/deg

Renault Sport Spider: 10,000 Nm/deg

Volvo S80: 18,600 Nm/deg

Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg

Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg

Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg

Porsche 911 Carrera Type 99: 33,000 Nm/deg

Porsche Carrera GT: 26,000Nm/deg

Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg

Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg

VW Phaeton: 37,000 Nm/degree

Lambo Gallardo: 23,000 Nm/deg

Lambo Murcielago: 20,000 Nm/deg

Lamborghini Aventador: 35,000 Nm/deg

Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale: 35,000 Nm/deg

Ford GT: 27,100 Nm/deg

Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg

Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg

Fiat Grande Punto 3-door: 19,700 Nm/degree

Fiat Grande Punto 5-door: 16,500 Nm/degree

Saab 9-3 Sportcombi - 21,000 Nm/degree

Opel Astra - 12,000 Nm/degree

Bugatti EB110 - 19,000 Nm/degree

Land rover lander 2 - 28,000 Nm/degree

RR Phantom - 40,500 Nm/degree

Ford Focus 3d: 19.600 Nm/deg

Ford Focus 5d: 17.900 Nm/deg

VW Passat (2006) : 32,400 Nm/deg

BMW E39 5: 24,000Nm/deg

BMW E60 5: 24,000Nm/deg

BMW F10 5: 37,500Nm/deg

BMW X5 (2004): 23,100 Nm/degree

BMW E70 X5: 28,000Nm/deg

BMW E90: 22,500 Nm/deg

BMW M Coupe: 32,000Nm/degree

BMW E36 Touring: 10,900 Nm/deg

BMW E36 Z3: 5,600 Nm/deg

BMW E46 Sedan 18,000 Nm/deg

BMW E46 Sedan 13,000 Nm/deg

BMW E46 Wagon 14,000 Nm/deg

BMW E46 Coupe 12,500 Nm/deg

BMW E46 Convertible: 10,500 Nm/deg

BMW Z4: 14,500 Nm/deg

Bentley Azure: 18,000Nm/deg

Lexus LF-A: 39,130 Nm/deg

Chevrolet Cruze: 17,660 Nm/deg


Şimdi bu değerler neyi ifade ediyor?
alıntı olarak açıklama:




sasi burulma direnci olarak cevirilen mefhum ingilizce'de torsional rigidity ya da torsional stiffness diye gecer,

king kong'a falan girmeden,

buzluktan cikardiginiz icindeki buz kuplerini cikartmak icin iki ucundan turup farkli yonlere dogru kivirdiginiz buz kabinin uyguladiginiz kuvvete karsi gosterdigi direnc o buz kabinin burulma direncidir.

ayni durumu 4 tekerlekli bir arac icin dusunurseniz bunun en onemli etkisinin yol tutusa oldugunu (yumusak ve sert suspansiyonun yol tutusa etkisinde oldugu gibi) gorebilirsiniz. eger sase esnerse suspansiyon etkisi gostrecek ve yol tutus ozelligi kaybolacaktir.

bu yuzden kemikli, saglam yapisi ve "sase saglamligi" ile bilinen araclardan ornegin land rover discovery3 20.000 gibi bir degerde iken, nispeten narin bilinen supersporlar cok daha yuksektir.

hatta ayni yil uretilen land rover range rover (ki discovery serisine gore daha az arazi, daha cok yol ve hiz on planda tutularak uretilmistir) burulma direnci de 32.000 nm/derece'dir.

buradan şu sonuç çıkıyor ki 3 kapılı grande puntonun şasisi daha rijit yani esneme payı daha az. buda aracın viraj esnasında daha az esnediğini, teker açılarının daha az bozulduğunu ve yol tutuşunun daha iyi olduğunun gösterir. şasi rijitliği yol tutuş için önemlidir. tabi şasisi çok rijit olan aracın yol tutuşu mükemmel diye birşey yoktur.

tasso40
25/11/2011, 00:39
İlginç :)

Birkan61
25/11/2011, 01:41
Alıntı olarak yazılan mesaj da DH'de benim mesajıma yapılan alıntının cevabı :D

Güzel bir paylaşım gerçekten..

Ziyaretci046
25/11/2011, 02:12
benim arabaya bak sen tek kapı hasta işi :)

takres
25/11/2011, 16:42
bilmediğimiz çok şey var :)

Misafir047
25/11/2011, 16:57
bilmediğimiz çok şey var :)

aynen oyle

hfguler
25/11/2011, 18:43
bugatti veyron 60.000
audi r8 40.000 :)))

ABNEW
25/11/2011, 18:53
Yalnız 3k ve 5k puntoda şasi farklılığı olmamalı :) Acaba karoser mi kastediliyor?

makeles
25/11/2011, 21:47
benim bu listeden anladığım rijitlik hikaye.
her şey yolla araç arasındaki münasebette.

SKELETER
26/11/2011, 02:01
Yavaş dönerim yola iyi tutunurum. Sürat felakettir :D

Du Hast
27/11/2011, 03:17
Yalnız 3k ve 5k puntoda şasi farklılığı olmamalı :) Acaba karoser mi kastediliyor?
arka kapılar yerine yekpare saç kullanıldığı için aracın şasisi daha komplike oluyor.

ABNEW
27/11/2011, 21:22
arka kapılar yerine yekpare saç kullanıldığı için aracın şasisi daha komplike oluyor.

Yani söylediğim gibi kastedilen şasi değil de karoser yapısı sanki..

akca37
28/11/2011, 12:30
Teşekkür ederiz , güzel bir bilgi paylaşımı olmuş, bende diyorum bu puntiş nasıl da güzel yola viraja giriyor, tutunması güzel diyordum , demekki teknik olarak açıklaması da bu imiş ... :)

Du Hast
28/11/2011, 21:19
Yani söylediğim gibi kastedilen şasi değil de karoser yapısı sanki..
karoser - şasi hepsini bir düşün hocam. artık araçlarda şasi ayrı karoser ayrı diye bir durum yok.
mesela verdiğim tabloda üstü açık araçlarında burulma direnci çok küçük çünkü şasiyi destekleyen yan direkler ve tavan yok.

ABNEW
28/11/2011, 21:32
karoser - şasi hepsini bir düşün hocam. artık araçlarda şasi ayrı karoser ayrı diye bir durum yok.
mesela verdiğim tabloda üstü açık araçlarında burulma direnci çok küçük çünkü şasiyi destekleyen yan direkler ve tavan yok.

Senin için bir düşünürüm Can ;) :) Zaten bu şekilde mantıklı olmakta.Ancak şasi ve karoser otomobillerde ayrı ele alınmakta hala.Tabi özel üretimlerde, süper sporlarda, yarış otomobillerinde bir bütün olarak değerlendirilebilmekte

Du Hast
30/11/2011, 04:44
Senin için bir düşünürüm Can ;) :) Zaten bu şekilde mantıklı olmakta.Ancak şasi ve karoser otomobillerde ayrı ele alınmakta hala.Tabi özel üretimlerde, süper sporlarda, yarış otomobillerinde bir bütün olarak değerlendirilebilmekte
sağ olasın bir düşündüğün için :D ikisi ayrılmaz bir ikili çünkü :D kanka gibi birşey birbirleri için yapılmışlar