PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk kalkışı sürekli 2.vitesle yapmak



boby
13/10/2011, 13:35
aracın 1. vitesi malum arkadaşlar..ben 1.vitesi nerdeyse unuttum..çok dik yokuşlar hariç hiç kullanmıyorum nerdeyse...hep bu şekilde 2 yle kalkış yapmak araca zarar verirmi ?

fawori
13/10/2011, 13:41
baskı balatanı bitirsin sonra öylece kullanmaya devam edersen volan dişline zarar verir baskı balata evo için sanırım (sanayide) 250-300 tl. Volanda giderse 1000 TL den az olmaz servisleri söylemiyorum bile

tayfux
13/10/2011, 16:48
çok zararlı bence yapma..

Ziyaretci037
13/10/2011, 18:19
1.vites malum derken?

boby
13/10/2011, 18:41
eyvah eyvah :S uyarılarınız için çok teşekkür ederim .

Du Hast
13/10/2011, 19:42
debriyaj balatasına zarardan başka bir işe yaramaz. toyota minibüsle hep 2 de kalkıyordum 1. vites yok gibi birşeydi çünkü onda. ağır vasıtalar ya da yük minibüsleri hariç 1. vites dışında kalkış yapmamak gerekir.

izoci
13/10/2011, 23:10
ben hep 1 le kalkarım mesela :D

OzzY
13/10/2011, 23:16
aynı şey onlar içinde geçerli değilmi Can? bizim servis şöförüde nerdeyse hiç kullanmıyordu 1. vitesi(iveco minibus) anlıyorum kullanmamasını ama ondada baskı balatanın erken bitmesine yol açmazmı. gerçi bazı şöförler kırmızı ışıkta frene basmak yerine yarım debriyajda bekliyodu :)

takres
13/10/2011, 23:19
aynı şey onlar içinde geçerli değilmi Can? bizim servis şöförüde nerdeyse hiç kullanmıyordu 1. vitesi(iveco minibus) anlıyorum kullanmamasını ama ondada baskı balatanın erken bitmesine yol açmazmı. gerçi bazı şöförler kırmızı ışıkta frene basmak yerine yarım debriyajda bekliyodu :)


kamyonetler için söylüyorum doluyken bir boşken 2 yle kalkılır :)

StrawBeeRy
13/10/2011, 23:54
1.3 motorda nasıl 2 de kaldırıyorsunuz hayret ya yazık günah baskı balata erken biter cebinize zarar

dexter
14/10/2011, 00:19
1.3 motorda nasıl 2 de kaldırıyorsunuz hayret ya yazık günah baskı balata erken biter cebinize zarar

:thumbup1:

makeles
14/10/2011, 01:20
fazla bişi olmaz ancak konforsuz bir kalkış şekli. iki adım yürüt öyle tak 2ye

GP COSKUN
14/10/2011, 10:44
otomobillerde kalkış için her zaman birinci vites kullanılmalı
aksi halde 2 ile kalkış yapmak için ayağınızı daha çok debriyajda tutacağınız ve kavrama süresini uzun tutacağınız için debriyaj balatasını çok çabuk bitirirsiniz

ağır vasıtalarda ise boş iken 2 vites yeterlidir dolu iken 1 vites kullanılır
bunun sebebi ağır vasıtaların şanzumanları ağır devirdir yük kaldırabilmeleri için
üretilip tasarlanmışlardır

ayrıca kar ve buzda kalkış yapmak için otomobillerde 2 vites kalkış için kullanılmalıdır

egeevo
14/10/2011, 16:24
aracın 1. vitesi malum arkadaşlar..ben 1.vitesi nerdeyse unuttum..çok dik yokuşlar hariç hiç kullanmıyorum nerdeyse...hep bu şekilde 2 yle kalkış yapmak araca zarar verirmi ?

1. vitese malum diyorsunuzda 2. viteste nasıl kalkıyorsunuz ben anlayamadım. Zaten dizel araç hiç mantığım almadı. 1. vitese malum derken ağır kaldığını söylüyorsun sanırım e 2. viteste kalkınca 180 bg turbo gibi fırlıyormu?

Budweiser
14/10/2011, 19:20
Egeme abi 1.vitesten kasıdı heralde aralığı çok kısa hemen 2.ye atılıyor ya dizelde o yüzden 1. vites malum lafını kullanmış :)

ktpunto
14/10/2011, 20:42
sadece debriyaj aksamına değil. çok düşük devirden aracı normal devirine sarsarak toparlamasının motora da çok büyük zararı vardır diye düşünüyorum

E_N_D_E_R_
14/10/2011, 21:13
Mühendisler 1 .ci vitesi neden koymuş acaba mutlak bir bildikleri vardır :=)) nede olsa bilerek mühandis olmuşlAR. şaka biryana ne olursa olsun 1.vites de kalkılmalı diyorum....

Mugen_punto
14/10/2011, 22:42
1. vitesi bende ufak kasislerde kullanmıyorum. aracı durduracak şekilde olursada 1. viteste yürütürüm..

ecosi26
15/10/2011, 08:55
İlk defa duyuyorum 2. vites kalkışını normal bir havada...Bmw lerde tork yüksek olunca kışın kırmızı ışık kalkışlarını normal yapablmek için mecburiyeten 2. vitesle kalkardık. Çok yanlış bir işleyiş yapmışsınız aman dikkat edin...İyi sürüşler

xarsi
15/10/2011, 12:31
birinci vites gereksiz olsaydı koymazlardı... :D