Orijinalini görmek için tıklayınız : Motoru yeniden yapılan araç almak dezavantajmıdır?
zebercet2006
29/09/2011, 12:18
Merhabalar,
140.000 km de bir araç var. Dizel motorlu.
sahibi 120.000 km de motorun bittiğini 4-5 milyar masrafla yeniden sanayide bir usta rafından yeniden yapıldığını (rektifiye vs.) yapıldığını belirttiler.
Örneğin motorun yeniden yapılmasından sonra 20.000 km geçmiş. Fakat hala ara ara yağ eksiltiyormuş. Usta bu durumun geçici olduğunu söylemiş.
ben aracı alma istiyorum.
Fakat aklıma şu soru takılıyor..
Motor böyle bir işlem geçirdiği için, bu araba normal bir 140.000 km de araçtan daha mı iyi, daha mı kötü yoksa aynı durumda mı?
Tşk.
blackhawk
29/09/2011, 12:29
Açıkcası günümüz teknolojisinde bir aracın motoru 120 bin km. de bittiyse o araç çok kötü kullanılmış demektir. Normal şartlarda 300- 500 bin km arası gider benzinli motor. Ve şu anda yağ eksiltiyorsa o motoru güzel yapamamışlar demektir. Bence konuyu tekrar gözen geçir.
avantajmı dez avantajmı bilmem ama benim içime sinmezdi...
uzuncocuk
29/09/2011, 12:41
km sartı olmadan : eger bır arac orj olarak bellı bır km gelmısse donanımları km kadar deformasyon gostermemısse, arac bellı bır yasta ıse, ve alınmak ıstenıyorsa, ıyı bır usta veya servıs elınden cıkmıs, ve almadan oncede servıs tarafından bu ıslemı onaylanan bır mtoru yapılmıs arac yapılmamıstan ıyıdır. tıcarı dusunulumyorsa eger ve uzun sure bınılecekse , mtoru yapılmamıs aracın motorunu sız yaptıracaksınız.
sezerism
29/09/2011, 12:42
Merhaba bende Palio vardı 380 bin km de bile yağ yakmadı ve motorda tık sorun yoktu. Sen bilirsin
opexturk
29/09/2011, 13:04
120 bin kmde nasıl motor bitiyor anlamadım kesinlikle çok büyük sorunlar yaratmış ki değişmiş o motor...ama ben orjinal motorlu olmayan araç almazdım yine de siz bilirsiniz
yani dizelmi benzinlimi bilmyorum ama hangisi olursa olsun 120 bin cok az bir km dolayaısyal bu sekilde hor kullanılan bir arac nasıl bir randıman vereiblir acaba
seysey37
29/09/2011, 13:37
çoğu firma 100-150bin motor garantisi verirken bukadar erken motor bitmesi ilginç..bence uzak durulması gereken bir araç..
Anlaşılan büyük ihtimalle hararet yapmış motor...veya yağsız çalışmış...dizel olsun benzin olsun 120 binde motor kolay kolay *bitmez* ...düzgün kullanım ile 500 000 leri görür rahatlıkla...teknik lise motor bölümü stajımı özellikle *tamircide* yapmıştım...ustanın duvarında *EN İYİ TAMİR BAKIMDIR...* çerçeve içinde yazıyordu...yani araç sahibinin aynası gibi ...rektifiye şu bu işlerin iyi yapıldığından emin olmak lazım...kompresyon ölçümü en azından yapılmalı...ve hertürlü olumsuzluğa hazır olunmalı...karar sizin...
GP COSKUN
29/09/2011, 13:53
öncelikle rektifiye edilerek yenilenmiş motor yenilenmemiş motordan tabiki daha iyidir
ancak günümüzde her çeşit revizyona motor yapıldı deniyor
mesala sadece sekman atılıyor motora motor yapıldı deniyor
yada gömlek çakılıyor pistonlar ya aynı yada çıkma pistonlar takılıyor bunada sıfır motor deniyor
sırf maaliyeti düşürmek için bu yollara gidiliyor
senin yapman gereken ilk önce bı aracın neden 120 binde motor yediğini öğrenmen
motor hararet mi yapmış
motor kol mu çıkarmış
motor grank mı kesmiş
motor yatak mı sarmış
motor sekman mı kırmış yada kaynatmış
motor subap mı kesmiş
yada kuvvetle muhtemel bu kilometrede trigermi koparmışta motor yapılmış
ilk önce bu soruların cevabı aranmalı daha sonra motor ne şekilde yapılmış
buna bakılmalı
grank piston ve gömlekler sıfırmı takıldı
blok 1000 de kaç taşlandı üst kapağın durumu ne
yağ pompası sıfırlandımı bunları öğrenerek ve aracı kompresyon testine sokarak karar verilmeli
motora chip tuning yapılmış olmalı yoksa bu kadar erken km de motoru bitirmek cok zor olmalı
Taze ...gerçekten 120 000 mi acaba oda var...
20 liraya 100 bin kilometrelik hile - Milliyet.com.tr (https://ekonomi.milliyet.com.tr/20-liraya-100-bin-kilometrelik-hile/ekonomi/ekonomidetay/29.09.2011/1444577/default.htm?ref=yahoo)
cemal arslan
29/09/2011, 14:46
öncelikle rektifiye edilerek yenilenmiş motor yenilenmemiş motordan tabiki daha iyidir
ancak günümüzde her çeşit revizyona motor yapıldı deniyor
mesala sadece sekman atılıyor motora motor yapıldı deniyor
yada gömlek çakılıyor pistonlar ya aynı yada çıkma pistonlar takılıyor bunada sıfır motor deniyor
sırf maaliyeti düşürmek için bu yollara gidiliyor
senin yapman gereken ilk önce bı aracın neden 120 binde motor yediğini öğrenmen
motor hararet mi yapmış
motor kol mu çıkarmış
motor grank mı kesmiş
motor yatak mı sarmış
motor sekman mı kırmış yada kaynatmış
motor subap mı kesmiş
yada kuvvetle muhtemel bu kilometrede trigermi koparmışta motor yapılmış
ilk önce bu soruların cevabı aranmalı daha sonra motor ne şekilde yapılmış
buna bakılmalı
grank piston ve gömlekler sıfırmı takıldı
blok 1000 de kaç taşlandı üst kapağın durumu ne
yağ pompası sıfırlandımı bunları öğrenerek ve aracı kompresyon testine sokarak karar verilmeli
çok doğru....
motor yapılması sorun değil....ama adam gibi yapılması önemli...
o yüzden başkasının yaptığı işi bilemeyeceğim için aracı kendi ustama götürür baktırırdım...
fakat balık baştan kokar....yağ eksiltiyor..20 bin km olmuş devam ediyor...kimse kusura bakmasın ama....bu işte bir hata var....ben o araçtan uzak dururum...almam...
adam gibi yapılmadığı ortada...
zamanında dükkana bir vw t5 geldi...araç daha önce dayısına aitmiş..ve dayısı motor yaptırmış...sonra yeğenine satmış...dayısı motora 5 bin lira para harcamış...
araç bize geldi...yağ eksiltiyordu...daha önceden neler yapıldı ne değişti bilemediğimiz için yeniden motor yapıldı 3 bin liraya....
motora chip tuning yapılmış olmalı yoksa bu kadar erken km de motoru bitirmek cok zor olmalı
bana arabanı getir....15 dk moturu bitireyim. 16 dk sürmeyecek 15 dk...fazla değil......hemde chipsiz....
çok zor değil...aracı redlinede 15 dk sürmen yeterli...hele bir de yağı eksikse...15 dk bile sürmez...
yağ bakımlarını aksatırsan .....20-30 bin de yağ değiştirirsen yada hiç değiştirmeyip sürekli üzerine ilave edersen...(ki böyleleri var...emin olun )...dandik yağ koyarsan...aracın yağ pompası bozuksa...sürekli redline da sürersen...motor 100 bin km de biter...çok normaldir...
Infortion
29/09/2011, 15:40
Donanımhaberde olan konuların aynılarını burda görüyorum. Bir ara dejavu felan sandım :)
comanchee
29/09/2011, 18:11
Donanımhaberde olan konuların aynılarını burda görüyorum. Bir ara dejavu felan sandım :)
bende d o n a n i m h a b e r.com da okudum allah allah aynı konu buradada var zaten dh yazılan cevap 120.000 de motor bitiren adamın arabası alınmaz ya hiç bakmadı yada çok hor kullandı.her halukarda masraf açma potansiyeli yüksek
bizdeki evoyu motora benzin konmasi sonucu 20000 binde motor yapıldı bizde sırf icimize sinsin die serviste yaptirdik arac 7500 tlye maal oldu 2 bin tl verdik ama bence ilk halinden dahiyi onceden 170i goruyorken simdi 190 gorutyor bence o aractaki tek sıkıntı yag kacırıyor olması
öncelikle rektifiye edilerek yenilenmiş motor yenilenmemiş motordan tabiki daha iyidir
ancak günümüzde her çeşit revizyona motor yapıldı deniyor
mesala sadece sekman atılıyor motora motor yapıldı deniyor
yada gömlek çakılıyor pistonlar ya aynı yada çıkma pistonlar takılıyor bunada sıfır motor deniyor
sırf maaliyeti düşürmek için bu yollara gidiliyor
senin yapman gereken ilk önce bı aracın neden 120 binde motor yediğini öğrenmen
motor hararet mi yapmış
motor kol mu çıkarmış
motor grank mı kesmiş
motor yatak mı sarmış
motor sekman mı kırmış yada kaynatmış
motor subap mı kesmiş
yada kuvvetle muhtemel bu kilometrede trigermi koparmışta motor yapılmış
ilk önce bu soruların cevabı aranmalı daha sonra motor ne şekilde yapılmış
buna bakılmalı
grank piston ve gömlekler sıfırmı takıldı
blok 1000 de kaç taşlandı üst kapağın durumu ne
yağ pompası sıfırlandımı bunları öğrenerek ve aracı kompresyon testine sokarak karar verilmeli
+1000
Belliki motor bu km de ellenmişse bu aracın hiç yorum yapmadan başına kötü birşey gelmiş hadi öyle böyle değiştirildi de çalışır durumda iken motor kapağını bi açın üzerine elinizi koyun içeri doğru çekiyorsa sıkıntı yok dışarı doğru üflüyorsa o motora yapılan işlemin amacına hizmet etmediğini öğrenmiş olursunuz yeni ve tam motor yapılmışsa üflemez buradan neden yağ yaktığınıda anlayabilirsiniz bunlardan sonra kendi fikrim uzak durun...
bence arabayı alıp 120.000'e kadar aralıksız binmişler bakımla falan uğraşmamışlar.
HasanAliz
30/09/2011, 17:09
120binde motor mu yapılır. uzak durun.
aracın sze maliyeti piyasa değerinin 7-8 milyar altındaysa alın ...
avantajı ancak böyle görebilirisiniz onun dışında almanızı tavsiye etmiyoruz; tüm forum sanırım :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.