Budweiser
23/09/2011, 01:12
Öncelikle şunu belirtmek isterim! Birazdan yazacağım yazı hakkında "bu işlemleri yapacağıma şunu yaparım bunu yaparım arabayı satar şunu alırım" tarzında yorum yapmayın!! Ben bunu sadece fikir olsun aklınızın bir köşesinde bulunsun diye yazıyorum.
Gelelim mevzuya.. Ben büyük bir hevesle aldığım aracımın performansından açıkçası hiç memnun değilim. Ancak aldığımda arabanın tabiki performans aracı olmadığını biliyordum. Fakat muadili 1.4 8v araçların performansının bizim araçlardan daha iyi olduğunu görünce açıkçası içleniyorum :)) Bu yüzden internette biraz araştırma yaptım. Uydurma aftermarket parçalar değilde aracımız için hazırlanmış kitlere baktım. Birkaç birşey buldum fakat bahsettiğim gibi yurtdışı menşeili ürünler olduğu için Türkiyeye girişi biraz maliyetli olacağından şu anda bizim için biraz fantezi olarak görünmekte. Ben yinede bilgi sahibi olunması açısından hani "bunuda yapabiliriz" gibi 2. bir seçenek sunuyorum. Dileyen yapar dileyen sadece hayalini kurar ya da kurmaz. Lafı fazla uzatmadan şu performans arttırıcı ürünlere geçelim.
1. Seçenek Turbolamak: herkesin aklına hemen "Ne gerek var? T-jet alırım!!" gelecektir :) Fakat ben böyle bir durumda T-jet almak yerine böyle bir işlemi gerçekleştirme yoluna giderim! Sonuçta Farklı bir aracım olacak. İnternette çok aramama rağmen hazır kitler maalesef araçlarımız için mevcut değil. Fakat bir youtube linkine denk geldim ingiliz elemanlar bir kit hazırlamış bizim araçlara mesaj attım konuştum. Bu elemanlar ingilterede JCR Racing adı altında bir modifiye firması 1.4 8v 77 hp Fire ve 1.2 8v Fire motorlar için (yani GP ve EVO) bir kit hazırlamış. Bu kitte Garett T-2 Turbo bulunmakta ((T-jet turbosundan daha büyük)intercooler baglantı boruları Egzos manifoldu vs içinde) şu anda kendileri ile iletişim içersindeyim dyno sonucları nedir ne değildir diye? Uygun yazılımda üretiyorlarmı veya kit içerisinde daha neler mevcut gibisinden. Yazışmadan kısaca bahsetmek gerekirse.
1.4 8v 77hp araçlar için testin halen sürdüğünü belirtiyorlar. Sadece bu kit uygulaması ile 5100 devirde 112hp elde ediyorlarmış. Fakat 6000-6500 Devir dolaylarında 125-135 HP arası birşeyler elde etmeyi düşünüyorlarmış. Fiyat olarak yaklaşık 3000+VAT İngiliz sterlini düşünüyorlarmış. (VAT bu arada onların kdv si.) Kısacası biraz tuzlu, ama uygulansa müthiş olur. Ayrıca bu uygulama stock motora uygulanabiliyor. Piston vs. değiştirmeye gerek yokmuş makul bir basınç ayarlıyorlarmış. Bu uygulamaya ek olarak birde egzantrik uygulamasıda olursa tadından yenmez tabi egzantrik uygulamasına uygun bir program yazılması gerekecek... Tabi Turbo kiti takıldığı zaman egzos sitemindede değişiklik olmalı ben günümüz polislerinide baz alarak şöyle bir uygulama tavsiye edeyim malum Turbolu araçlarda egzos gazı rahat cıkmalıdır atmosferikteki gibi backpressure olmadan bu yüzden downpipe a bir vana yapılır uzaktan kumandalı gazlandığı zaman bu vana açılır ve egzos gazı rahat çıkar kapatıldığı zaman egzos gazı son susturucudan cıkar gider. Bu elemanların kit e ait video daha önce paylaşıldı göremeyenler bilmeyenler için tekrar paylaşayım.
NAkWydyLPVo
2. Seçenek ise egzos sistemi + egzantrik uygulaması
Bu seferki uygulama Egzos markasının en başarılı isimlerinden Supersprint firmasının araçlarımıza uygun Manifold, katalitik, düz boru, orta susturucu, son susturucu kombinasyonlarından ibaret.
Kombinasyonları açıkçası bizlere bırakmışlar. Önümüze bir kaç seçenek sunuyorlar.
Benim kendimce yaptığım Kombinasyonlar ise şu şekilde.
* Supersprint Manifold+Supersprint Katalitik+Supersprint düz boru+Supersprint son susturucu
* Supersprint Manifold+Supersprint araboru+Supersprint orta susturucu+Supersprint araboru+Supersprintson susturucu
Bu kombinasyonlarda farkettiyseniz orta kısmı boş bırakmadım malum araçlarımız atmosferik N/A olduklarından dolayı egzos gazında back pressure olmalı aksi halde alt devirlerde yığılma hat safhada olacağından araba muhtemeln yürümekte zorlanacaktır. Bu yüzden katalitik iptal edilecekse ortaya susturucu konmalı. Eğer ortaya susturucu konmayacaksa mutlaka katalitik konulmalıdır. Araçlarımızın kombinasyonları zaten Manifold+kat+düzboru+son susturucu şeklindedir. Birde yine egzantrik ve Chip uygulaması olduğu zaman (tamamen tahmini konuşuyorum) yaklaşık 95 Hp civarı olacaktır.
Buyrun buda ürünlerin linkleri:
FIAT GRANDE PUNTO EVO 1.4i 8V (77Hp) 2010 ??, exhaust system (https://www.supersprint.com/en/prod-7113-10971-fiat_grande_punto_evo_14i_8v_77hp_2010_E28093E280B A.aspx)
https://www.supersprint.com/en/prod-322-10968-fiat_grande_punto_type_199_14i_8v_77hp__06_E28093E 280BA__09.aspx
Sorularınız varsa seve seve cevaplarım
Gelelim mevzuya.. Ben büyük bir hevesle aldığım aracımın performansından açıkçası hiç memnun değilim. Ancak aldığımda arabanın tabiki performans aracı olmadığını biliyordum. Fakat muadili 1.4 8v araçların performansının bizim araçlardan daha iyi olduğunu görünce açıkçası içleniyorum :)) Bu yüzden internette biraz araştırma yaptım. Uydurma aftermarket parçalar değilde aracımız için hazırlanmış kitlere baktım. Birkaç birşey buldum fakat bahsettiğim gibi yurtdışı menşeili ürünler olduğu için Türkiyeye girişi biraz maliyetli olacağından şu anda bizim için biraz fantezi olarak görünmekte. Ben yinede bilgi sahibi olunması açısından hani "bunuda yapabiliriz" gibi 2. bir seçenek sunuyorum. Dileyen yapar dileyen sadece hayalini kurar ya da kurmaz. Lafı fazla uzatmadan şu performans arttırıcı ürünlere geçelim.
1. Seçenek Turbolamak: herkesin aklına hemen "Ne gerek var? T-jet alırım!!" gelecektir :) Fakat ben böyle bir durumda T-jet almak yerine böyle bir işlemi gerçekleştirme yoluna giderim! Sonuçta Farklı bir aracım olacak. İnternette çok aramama rağmen hazır kitler maalesef araçlarımız için mevcut değil. Fakat bir youtube linkine denk geldim ingiliz elemanlar bir kit hazırlamış bizim araçlara mesaj attım konuştum. Bu elemanlar ingilterede JCR Racing adı altında bir modifiye firması 1.4 8v 77 hp Fire ve 1.2 8v Fire motorlar için (yani GP ve EVO) bir kit hazırlamış. Bu kitte Garett T-2 Turbo bulunmakta ((T-jet turbosundan daha büyük)intercooler baglantı boruları Egzos manifoldu vs içinde) şu anda kendileri ile iletişim içersindeyim dyno sonucları nedir ne değildir diye? Uygun yazılımda üretiyorlarmı veya kit içerisinde daha neler mevcut gibisinden. Yazışmadan kısaca bahsetmek gerekirse.
1.4 8v 77hp araçlar için testin halen sürdüğünü belirtiyorlar. Sadece bu kit uygulaması ile 5100 devirde 112hp elde ediyorlarmış. Fakat 6000-6500 Devir dolaylarında 125-135 HP arası birşeyler elde etmeyi düşünüyorlarmış. Fiyat olarak yaklaşık 3000+VAT İngiliz sterlini düşünüyorlarmış. (VAT bu arada onların kdv si.) Kısacası biraz tuzlu, ama uygulansa müthiş olur. Ayrıca bu uygulama stock motora uygulanabiliyor. Piston vs. değiştirmeye gerek yokmuş makul bir basınç ayarlıyorlarmış. Bu uygulamaya ek olarak birde egzantrik uygulamasıda olursa tadından yenmez tabi egzantrik uygulamasına uygun bir program yazılması gerekecek... Tabi Turbo kiti takıldığı zaman egzos sitemindede değişiklik olmalı ben günümüz polislerinide baz alarak şöyle bir uygulama tavsiye edeyim malum Turbolu araçlarda egzos gazı rahat cıkmalıdır atmosferikteki gibi backpressure olmadan bu yüzden downpipe a bir vana yapılır uzaktan kumandalı gazlandığı zaman bu vana açılır ve egzos gazı rahat çıkar kapatıldığı zaman egzos gazı son susturucudan cıkar gider. Bu elemanların kit e ait video daha önce paylaşıldı göremeyenler bilmeyenler için tekrar paylaşayım.
NAkWydyLPVo
2. Seçenek ise egzos sistemi + egzantrik uygulaması
Bu seferki uygulama Egzos markasının en başarılı isimlerinden Supersprint firmasının araçlarımıza uygun Manifold, katalitik, düz boru, orta susturucu, son susturucu kombinasyonlarından ibaret.
Kombinasyonları açıkçası bizlere bırakmışlar. Önümüze bir kaç seçenek sunuyorlar.
Benim kendimce yaptığım Kombinasyonlar ise şu şekilde.
* Supersprint Manifold+Supersprint Katalitik+Supersprint düz boru+Supersprint son susturucu
* Supersprint Manifold+Supersprint araboru+Supersprint orta susturucu+Supersprint araboru+Supersprintson susturucu
Bu kombinasyonlarda farkettiyseniz orta kısmı boş bırakmadım malum araçlarımız atmosferik N/A olduklarından dolayı egzos gazında back pressure olmalı aksi halde alt devirlerde yığılma hat safhada olacağından araba muhtemeln yürümekte zorlanacaktır. Bu yüzden katalitik iptal edilecekse ortaya susturucu konmalı. Eğer ortaya susturucu konmayacaksa mutlaka katalitik konulmalıdır. Araçlarımızın kombinasyonları zaten Manifold+kat+düzboru+son susturucu şeklindedir. Birde yine egzantrik ve Chip uygulaması olduğu zaman (tamamen tahmini konuşuyorum) yaklaşık 95 Hp civarı olacaktır.
Buyrun buda ürünlerin linkleri:
FIAT GRANDE PUNTO EVO 1.4i 8V (77Hp) 2010 ??, exhaust system (https://www.supersprint.com/en/prod-7113-10971-fiat_grande_punto_evo_14i_8v_77hp_2010_E28093E280B A.aspx)
https://www.supersprint.com/en/prod-322-10968-fiat_grande_punto_type_199_14i_8v_77hp__06_E28093E 280BA__09.aspx
Sorularınız varsa seve seve cevaplarım