Orijinalini görmek için tıklayınız : 1. vites geçmeme sorunu
Bazen(genellikle yokuş yukarı dururken) vites boştan 1'e geçmiyor.Özellikle kırmızı ışıklarda sorun oluyor.Öncelikle geri atıyorum tekrar 1'e atıyorum.Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varmı?Sizce sorun ne,acaba bundan dolayı servise gitmeme gerek varmı arkadaşlar...
Pardeleus
19/09/2011, 12:03
Benim araçta geri vitese atarken sürekli garçç diye bi ses çıkıyordu arkadaş dedi önce 4 e at sonra geri vitese böyle bir çözümle :) artık o sesi duymuyorum
StrawBeeRy
19/09/2011, 12:09
dizel 75 liklerde 1e zor geçme olayı var ama 77 kullanmadım bilmiyorum.geri vites olayıda çoğu arabada garçlıyabiliyor bunun nedenide geri viteslerde sakromenç olmadığı için.
Aracın kilometresi fazla ve debriyaj bitikse yapabilir,ayrıca senkromeç dişlilerinden de olur,tek başına 1.vites dişlisi de bozuk olabilir,servise göstermekte fayda var...
Aracın kilometresi fazla ve debriyaj bitikse yapabilir,ayrıca senkromeç dişlilerinden de olur,tek başına 1.vites dişlisi de bozuk olabilir,servise göstermekte fayda var...
Aracım daha yeni(20000 kmde) servise götürmeyi düşünüyorum fakat basit bi sorun için aracın dişli aksamını filan dağıtmalarını da istemiyorum.
GP COSKUN
19/09/2011, 14:55
debriyaj balatasından kaynaklanabilir
kilometrenin düşük olması balatanın bitmesinden ziyade balata üzerindeki yayların özelliğini kaybedip tam ayırmadığını düşünüyorum
pedalın sertliğine bakılıp kontrol edilmesi gerek
servise gitmende fayda var
StrawBeeRy
19/09/2011, 16:01
debriyaj balatasından kaynaklanabilir
kilometrenin düşük olması balatanın bitmesinden ziyade balata üzerindeki yayların özelliğini kaybedip tam ayırmadığını düşünüyorum
pedalın sertliğine bakılıp kontrol edilmesi gerek
servise gitmende fayda var
abi arkadaşım 0 gp aldı daha 100 kmde onunda 1. vitesi geçmiyor onundamı baskı balatası değişmesi gerekiyor?
Misafir047
19/09/2011, 16:01
geri viteslerde garç diye ses çıkarması kronik sorunmu bu puntolarda
Tayfun-E30
19/09/2011, 16:23
debriyaj balatasından kaynaklanabilir
kilometrenin düşük olması balatanın bitmesinden ziyade balata üzerindeki yayların özelliğini kaybedip tam ayırmadığını düşünüyorum
pedalın sertliğine bakılıp kontrol edilmesi gerek
servise gitmende fayda var
Kesinliklee katiliyorum, ayrica giderken geriye gecmez geri vites sekromenci olmadigindan ama durur haldeyken gecer.. Sanzuman kolay bozulan bisey degildir yeni araclarda fabrikasyon hata olabilir, fiatlarin sanzumani basarilidir ayrica..
barisunye
19/09/2011, 19:58
benım daha oınce 2001 scenıc aracımda olmuştu..once sadece 1 e gecmedı..gerı vıtese falan atıp sonra 1 e atınca gecıyrdu....zamanla hıcbır vıtese gecmemeye başladı..sadece 5e gecıyrdu...5. viteste 10km uzaktakı sanayıye 2 3 kez goturdum:)en son şanzıman indi toplandı...daha sıkıntı vermemıstı ama orjınalı gıbıde olmadı....işinin ehlı olan ya da servısde baktırmakta fayda var..
edelsang
19/09/2011, 20:05
benim hepsine zor geçiyor :S 20.000 e 300km kaldı dolsunda götürücem
GP COSKUN
20/09/2011, 01:05
abi arkadaşım 0 gp aldı daha 100 kmde onunda 1. vitesi geçmiyor onundamı baskı balatası değişmesi gerekiyor?
sıfır araçlarda belli bir süre dişlilerin birbirine alışması için ve kullanıcının vites geçişlerine yerlerine alışması için duruma tolerans ile yaklaşılır
eğer ilk 1000 km den sonrada sorun devam ediyorsa üretimde kaynaklanan hatalı parça söz konusu olabilir
yada sürücünün vitese takmakta hala acemi olduğu kanısına varılabilir
StrawBeeRy
20/09/2011, 01:19
sıfır araçlarda belli bir süre dişlilerin birbirine alışması için ve kullanıcının vites geçişlerine yerlerine alışması için duruma tolerans ile yaklaşılır
eğer ilk 1000 km den sonrada sorun devam ediyorsa üretimde kaynaklanan hatalı parça söz konusu olabilir
yada sürücünün vitese takmakta hala acemi olduğu kanısına varılabilir
yok abi 75 lik gplerin çoğunda var bu sorun bunu tescilledim :)
debriyaj balatasından kaynaklanabilir
kilometrenin düşük olması balatanın bitmesinden ziyade balata üzerindeki yayların özelliğini kaybedip tam ayırmadığını düşünüyorum
pedalın sertliğine bakılıp kontrol edilmesi gerek
servise gitmende fayda var
Teşekkürler Coşkun Bey
72 binde aracım 1. vites zorlanması bendede var, ayağımı debriyajdan kaldırıp tekrar basınca rahat geçiyor,
ayrıca geri vites sorunu bencede kronik, ileri giderken durduğumda, geriye takmadan 2 saniye bekliyorum işe yarıyor :/
benimde birinci vites sanki iki kademeliymiş gibi tık tık şeklinde geçiyor sizdede boylemi
bende aynı sorun var..viyes kolu elimde kalacak die korkuyorum..56 binde araba.
benimde birinci vites sanki iki kademeliymiş gibi tık tık şeklinde geçiyor sizdede boylemi
Ben öyle bir sorun hissetmedim
aykut_1914
23/09/2011, 23:14
geri viteslerde garç diye ses çıkarması kronik sorunmu bu puntolarda
arabanın duruyor olmasına dikkat et.
baktın gene yaptı,debriyaja bas çek sonra tekrar bas ve geçir vitesi ses mes kalmaz :)
önce iki sonra geri işe yarıyodu sanırım sonra balatayı değiştirdim
sorun kalmadı arabam150000 de idi ama 2 den bire düşerken sorun devam ediyor biraz zor geçiyor
arabanın duruyor olmasına dikkat et.
baktın gene yaptı,debriyaja bas çek sonra tekrar bas ve geçir vitesi ses mes kalmaz :)
Zaman zaman yapıyor sankımkronım 1.vıtese takıp 1m ilerı hareket ettırıp gerı vıtese takarsan gırc dıye bır ses duymazsın
skystar37
30/09/2011, 00:34
Servislerde garantili araçlarda 50-70 binleri devirmişlerde özellikle bu pedal sertliği ve vites geçişlerindeki sertlikler ile ilgili olarak eğer baskı balata üzerindeki yaylar özelliğini yitirmişse garantiye giriyormu baskı balata ve eğer giriyorsa servis sökme işlemini yapmadan direk fiyat teklif edip müşteri kabul ettikten sonra "yok sizinki garantili bir durum ücret almadan değişimi yapıyoruz" diyorlar mı?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.