GP COSKUN
13/09/2011, 01:14
allah kahretsin forumdaki yazışmaları okurken aşağıdaki mesajı okudum
keşke okumaz olsaydım
serdar abiyi bile bile sırf ihmal ederek ölümüne davetiye çıkarılmış
herşey para mı kardeşim üç beş kuruş kazanacaksınız diye insanların hayatıyla oynamayın
okuduğum mesaj aynen aşığadadır
yorum sizlerin
herkese merhabalar ,
öncelikle serdar abiye rahmet geride kalanlara da sabır diliyorum.
Bazı arkadaşlar kızmasın diye sıfatlarımı yazarak başlayayım , hacettepe üniversitesinde 11 yıldır eğitmenim , 2 yıldır THK eğitmenliği ,1 yıldır başkent sportif eğitmenliği ve kendi sportif okulum olan irtifa hava sporlarında (7 yıl )eğitmenlik yapmaktayım.
Ben özeleştiri ve eleştirilerimi yapayım ve bu konuyu daha fazla uzatmayalım (ailesini sevenlerini yıpratmanın çok da faydası yok) , serdar abi irtifa hava sporlarından başlangıç eğitimi almıştır , bünyemizde 40-50 değil 26 adet uçuş gerçekleştirmiştir(log book u var). Yaşının getidiği bir (gençlere oranla) koordinasyon eksikliği, acelecilik, seviyesinin üstünde görev ve sorumluluk almaya çalışma gibi sıkıntılar kursiyerde gözlenmiştir ve 24.11.2010 tarihinden bu yana sadece sabah erken ve akşamın geç saatlerinde mümkün olduğunca havanın stabilleştiği havalarda uçuşlar gerçekleştirmiştir (ki bu özel bir eğitim için çok az uçuş(26) demektir ) kısacası kendisi bu spora çok da yatkın değildi ama bu eğitilemeyeceği ve belli bir seviyeye gelemeyceği anlamına gelmesin.
bana 2 hafta önce seviyesinin çok yavaş ilerlediğini bunu hızlandırmanın bir yolu olup olmayacağını sordu, uzun bir uğraşıyla kendisine birebir ve çok yoğun bir program hazırladık programın orjinal metni hala elimde merak edilirse yazarım. bu programda kendisine abant yaylasındaki 40 metrelik tepeden en az 30-40 adet ve 160 lık tepeden yine 20-30 adet uçuş gerçekleştirmeden bu programın asıl konusuna başlamayacağımızı bildirdik. en az 150 uçuş ve 2 kere basic 2 kere de full sıv içeren programı sunduk. eşi müzeyyen ablanın rakamı yüksek bulması ve cem beylerle iletişime geçerek daha düşük maliyetle bu seviyeye gelebileceğini bizlere iletmesiyle beraber yollarımızı ayırdık. Biz cem beyler olduğunu bilmiyorduk ve kendisine bu eğitimi bizden almayacaksa(lütfen kimse kızmasın) ankarada ucus kulubünden , istanbulda ikarustan , denizli de hilmi ince den ve bursada özay zorlu ya da abdullah yıldızdan alabileceğini bu okullara gönül rahatlığıyla kendisini gönderebileceğimizi söyledik. sonra cem beylerden eğitim alacağını öğrendik hatta bölge neresidir bilmiyorum izmirle manisa arasında 1100 metrelik bi yerden uçmaya gideceğini söyledi ve kendisini bu bölgeden özellikle öğlen saatleri uçmaması gerektiği konusunda uyardım (uçtumu bilmiyorum), akabinde face hesabın da ölüdenizde kasksız ve kısa kollu giysilerle çekilmiş ters kalkış çalışması resimlerini gördük (bizce hala düz kalkış-inişi oturmadığı ve kesinlikle terse geçemeyeceği için bu konuda hiçbir eğitim vermemiştik) , saat geç olduğu için ertesi gün arar uyarırım diye düşünürken kötü haberi aldık.(neden hala eğitimine karışıyorsun adam ayrılmış senin okulundan diyorsanız haftaya evleniyorum nikah salonumu bile kendisiyle tuttuk , kısacası hala abi kardeş ilişkimiz yakınen devam ediyordu)
özeleştiri : bırakmamalıydım ya da eğitmenlerini mutlaka arayıp uyarmalıydım , belki de bu işin kendisine göre olmadığını ısrar etmemesi gerektiğini kafasına sokmalıydım.
eleştiri : eğitmenleri mutlaka önceden eğitim aldığı yeri arayıp seviyesi hakkında
bilgi almalıydı (kursiyer uçuş seviyesini olduğundan daha yüksek göstermeyi seviyor olabilir) , yeterince uçurup babadağ gibi bir yerden uçup uçamayacağı konusunda bir kanıya varmalıydı(öğrenci beyanı yani ben daha önce uçtum bir eğitmenin kursiyere güvenmesi için bence yeterli değildir), kasksız yer çalışması olmaz lütfen tartışmayın , uçtuğu kanadı bilmediğim için bişey diyemeyeceğim (bizim okulumuzda Ozone Mojo (ltf1/enA) L 2010 model bir kanatla 26 adet uçuş yaptı) umarım daha ileri seviye bir kanat değildir ki onla bile seviyesine oranla çok verimli uçamıyordu.
olay : ayrıntısını rapordan anlayamadığım için birşey diyemem ama eğitmenlerine asla babadağdan uçuramazsınız demiyorum uçurulabilirdi bence olmaz değil ama öğlen olmamalıydı , bu kaza bizimleykende olabilirdi cem bey ve okulunu infaz edemem (üzerime vazife deil) , böyle bir kapanmayı bizimle de yaşayabilirdi ve bizde hiçbirşey yapamayabilirdik. yazımdaki eleştirilerden siz sebep oldunuz felan gibi bi anlam çıkmasın lütfen sadece bir hayli üzüldük ve belkide bir sorumlu arıyoruz , ama unutmayın ki ilk sorumluluk her zaman pilotun , kimse onu zorla harnese bağlamadı ancak ve ancak tedbirsizlik eğitmene mal edilebilir.
not : lütfen 2 gündür tanıyorum diye kimse kendini bu topikte birşeyler yazmak zorunda hissetmesin , eğer üzerine vazife alacak biri varsa ya da bu mesaja muhatap olacak birisi varsa o da cem beydir. bu öğrenmeyelim ders çıkarmayalım anlamına gelmesin tabiki herkes okuyacak soracak bu platform bunun için var ama herkese cevap vermekle uğraşmayacağım.
Ayrıntılı kaza raporu da umrumda değil açıkcası , benim acımı dindirmeyecek o rapor , ha bişeyler öğrenelim diyen arkadaşlara tavsiyem önce pg forum vs gibi yerlerdeki tüm kaza raporlarını bitirdiğinizden ve yenilerine ihtiyacınız olduğundan emin olun!!!
Saygılarımla
keşke okumaz olsaydım
serdar abiyi bile bile sırf ihmal ederek ölümüne davetiye çıkarılmış
herşey para mı kardeşim üç beş kuruş kazanacaksınız diye insanların hayatıyla oynamayın
okuduğum mesaj aynen aşığadadır
yorum sizlerin
herkese merhabalar ,
öncelikle serdar abiye rahmet geride kalanlara da sabır diliyorum.
Bazı arkadaşlar kızmasın diye sıfatlarımı yazarak başlayayım , hacettepe üniversitesinde 11 yıldır eğitmenim , 2 yıldır THK eğitmenliği ,1 yıldır başkent sportif eğitmenliği ve kendi sportif okulum olan irtifa hava sporlarında (7 yıl )eğitmenlik yapmaktayım.
Ben özeleştiri ve eleştirilerimi yapayım ve bu konuyu daha fazla uzatmayalım (ailesini sevenlerini yıpratmanın çok da faydası yok) , serdar abi irtifa hava sporlarından başlangıç eğitimi almıştır , bünyemizde 40-50 değil 26 adet uçuş gerçekleştirmiştir(log book u var). Yaşının getidiği bir (gençlere oranla) koordinasyon eksikliği, acelecilik, seviyesinin üstünde görev ve sorumluluk almaya çalışma gibi sıkıntılar kursiyerde gözlenmiştir ve 24.11.2010 tarihinden bu yana sadece sabah erken ve akşamın geç saatlerinde mümkün olduğunca havanın stabilleştiği havalarda uçuşlar gerçekleştirmiştir (ki bu özel bir eğitim için çok az uçuş(26) demektir ) kısacası kendisi bu spora çok da yatkın değildi ama bu eğitilemeyeceği ve belli bir seviyeye gelemeyceği anlamına gelmesin.
bana 2 hafta önce seviyesinin çok yavaş ilerlediğini bunu hızlandırmanın bir yolu olup olmayacağını sordu, uzun bir uğraşıyla kendisine birebir ve çok yoğun bir program hazırladık programın orjinal metni hala elimde merak edilirse yazarım. bu programda kendisine abant yaylasındaki 40 metrelik tepeden en az 30-40 adet ve 160 lık tepeden yine 20-30 adet uçuş gerçekleştirmeden bu programın asıl konusuna başlamayacağımızı bildirdik. en az 150 uçuş ve 2 kere basic 2 kere de full sıv içeren programı sunduk. eşi müzeyyen ablanın rakamı yüksek bulması ve cem beylerle iletişime geçerek daha düşük maliyetle bu seviyeye gelebileceğini bizlere iletmesiyle beraber yollarımızı ayırdık. Biz cem beyler olduğunu bilmiyorduk ve kendisine bu eğitimi bizden almayacaksa(lütfen kimse kızmasın) ankarada ucus kulubünden , istanbulda ikarustan , denizli de hilmi ince den ve bursada özay zorlu ya da abdullah yıldızdan alabileceğini bu okullara gönül rahatlığıyla kendisini gönderebileceğimizi söyledik. sonra cem beylerden eğitim alacağını öğrendik hatta bölge neresidir bilmiyorum izmirle manisa arasında 1100 metrelik bi yerden uçmaya gideceğini söyledi ve kendisini bu bölgeden özellikle öğlen saatleri uçmaması gerektiği konusunda uyardım (uçtumu bilmiyorum), akabinde face hesabın da ölüdenizde kasksız ve kısa kollu giysilerle çekilmiş ters kalkış çalışması resimlerini gördük (bizce hala düz kalkış-inişi oturmadığı ve kesinlikle terse geçemeyeceği için bu konuda hiçbir eğitim vermemiştik) , saat geç olduğu için ertesi gün arar uyarırım diye düşünürken kötü haberi aldık.(neden hala eğitimine karışıyorsun adam ayrılmış senin okulundan diyorsanız haftaya evleniyorum nikah salonumu bile kendisiyle tuttuk , kısacası hala abi kardeş ilişkimiz yakınen devam ediyordu)
özeleştiri : bırakmamalıydım ya da eğitmenlerini mutlaka arayıp uyarmalıydım , belki de bu işin kendisine göre olmadığını ısrar etmemesi gerektiğini kafasına sokmalıydım.
eleştiri : eğitmenleri mutlaka önceden eğitim aldığı yeri arayıp seviyesi hakkında
bilgi almalıydı (kursiyer uçuş seviyesini olduğundan daha yüksek göstermeyi seviyor olabilir) , yeterince uçurup babadağ gibi bir yerden uçup uçamayacağı konusunda bir kanıya varmalıydı(öğrenci beyanı yani ben daha önce uçtum bir eğitmenin kursiyere güvenmesi için bence yeterli değildir), kasksız yer çalışması olmaz lütfen tartışmayın , uçtuğu kanadı bilmediğim için bişey diyemeyeceğim (bizim okulumuzda Ozone Mojo (ltf1/enA) L 2010 model bir kanatla 26 adet uçuş yaptı) umarım daha ileri seviye bir kanat değildir ki onla bile seviyesine oranla çok verimli uçamıyordu.
olay : ayrıntısını rapordan anlayamadığım için birşey diyemem ama eğitmenlerine asla babadağdan uçuramazsınız demiyorum uçurulabilirdi bence olmaz değil ama öğlen olmamalıydı , bu kaza bizimleykende olabilirdi cem bey ve okulunu infaz edemem (üzerime vazife deil) , böyle bir kapanmayı bizimle de yaşayabilirdi ve bizde hiçbirşey yapamayabilirdik. yazımdaki eleştirilerden siz sebep oldunuz felan gibi bi anlam çıkmasın lütfen sadece bir hayli üzüldük ve belkide bir sorumlu arıyoruz , ama unutmayın ki ilk sorumluluk her zaman pilotun , kimse onu zorla harnese bağlamadı ancak ve ancak tedbirsizlik eğitmene mal edilebilir.
not : lütfen 2 gündür tanıyorum diye kimse kendini bu topikte birşeyler yazmak zorunda hissetmesin , eğer üzerine vazife alacak biri varsa ya da bu mesaja muhatap olacak birisi varsa o da cem beydir. bu öğrenmeyelim ders çıkarmayalım anlamına gelmesin tabiki herkes okuyacak soracak bu platform bunun için var ama herkese cevap vermekle uğraşmayacağım.
Ayrıntılı kaza raporu da umrumda değil açıkcası , benim acımı dindirmeyecek o rapor , ha bişeyler öğrenelim diyen arkadaşlara tavsiyem önce pg forum vs gibi yerlerdeki tüm kaza raporlarını bitirdiğinizden ve yenilerine ihtiyacınız olduğundan emin olun!!!
Saygılarımla