PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 multıaır 16v 140 hp "bravo"



egzo-evo
26/08/2011, 23:49
fiat sitesini gezerken gördüm. bravo ya bir benzinli motor seçeneği daha eklenmiş. veriler iyi gözüküyor. ne dersiniz punto evo dada görebilir miyiz bu seçeneği? :Ç

Maksimum güç CE hp (kW) / - dd 140(103)/5000

Maksimum tork CE Nm (kgm) / dd - 230(24)/1750

Emisyon normu - Euro 5

Vites kutusu (manuel/otomatik*) - 6 ileri + geri

Boş ağırlık DIN (kg) - 1275

Maksimum hız (km/s) - 204

Hızlanma (sn): 0’dan 100 km/s - 8.5

Yakıt tipi - benzin

Şehir içi (manuel/otomatik*) - 7.3

Şehir dışı (manuel/otomatik*) - 4.8

Ortalama (manuel/otomatik*) - 5.7

CO2 (g/km) emisyonu (manuel/otomatik) - 132

ykaya1983
27/08/2011, 00:03
Bu motor seçeneği bayağı bir zamandır bravoda vardı zaten.140 HP Multıair motorun değerleri gerçekten süper.
1.4 140 hp 230 nm torklu 1275 kiloluk bravonun şehiriçi yakıt verisi 7.3 litre iken
1.4 77 hp 115 nm torklu 1040 kiloluk puntonun şehiriçi yakıt verisi 7.5 litre
bir de alaksı olmayacak ama
1.4 140 hp 200 nm torklu 1378 kiloluk yeni astranın şehiriçi yakıt verisi 9.1 litre
Bu değerlere bakıldığında bile zaten mühendislik harikası bir motor olduğu belli.

E_N_D_E_R_
27/08/2011, 00:08
Gayet etkileyici bir motor...kullananlardan bilgi almak gerçekçi değerleri ortaya koyacaktır diye düşünüyorum...

egzo-evo
27/08/2011, 00:20
Bu motor seçeneği bayağı bir zamandır bravoda vardı zaten.140 HP Multıair motorun değerleri gerçekten süper.
1.4 140 hp 230 nm torklu 1275 kiloluk bravonun şehiriçi yakıt verisi 7.3 litre iken
1.4 77 hp 115 nm torklu 1040 kiloluk puntonun şehiriçi yakıt verisi 7.5 litre
bir de alaksı olmayacak ama
1.4 140 hp 200 nm torklu 1378 kiloluk yeni astranın şehiriçi yakıt verisi 9.1 litre
Bu değerlere bakıldığında bile zaten mühendislik harikası bir motor olduğu belli.

bendeki broşürlere göre benzinli 1.4 16V 90 HP ve 1.4 T-JET 16V 120 HP iki benzinli seçenek var gözüküyor. broşürün basım tarihi nisan 2010. demek oluyorki 140 hp lik seçenek yeni konmuş. ha bu motor Türkiye dışındaki ülkelerde vardı bize gelmiyordu diyorsan o başka :wink:

egzo-evo
27/08/2011, 00:27
bu arada astra nın 9.1 lik yakıt tüketimi için "bir de alakası olmayacak ama" demişsin ya bence güzel alaka kurmuşsun, çok alakası var çookkk:clapping:

ykaya1983
27/08/2011, 00:30
bendeki broşürlere göre benzinli 1.4 16V 90 HP ve 1.4 T-JET 16V 120 HP iki benzinli seçenek var gözüküyor. broşürün basım tarihi nisan 2010. demek oluyorki 140 hp lik seçenek yeni konmuş. ha bu motor Türkiye dışındaki ülkelerde vardı bize gelmiyordu diyorsan o başka :wink:
Valla ben fıatın türkiye sitesinde yanılmıyorsam iki ay önce baktığımda bile bu motor seçeneği teknik özellikler kısmında gözüküyordu.Hatta 1-2 ay önce donanımhaberforumda konu da açılmıştı.2010 da zaten yoktu.Yeni derken bu sene için diyorsanız doğru söylüyorsunuz.

sezerism
27/08/2011, 00:43
Arkadaşlar bravoda evet bu motor yeni bir kaç aylık daha , Multiaır motoru punto evoda kullandı fiat şimdi artık diğerlerinede koyar. Bu motor bayağı iyi bence evoda turbo yok ama sanırım Bravo'ya turbo koymuşlardır. 140 sanırım iyi gider

egzo-evo
27/08/2011, 00:52
gerçekten ilginç mart 2011 tarihli bir broşür daha çıktı arşivin içinden onda da yok bu motor. donanımhaber deki linkide bulamadım ama burada bizden önce 1 şubat 2011 de neredeyse aynı başlıkla uzuncocuk ümit başaran arkadaşımız tarafından da açılmış bu konu. tesadüfün iğne deliği :D işte linki

https://forum.grandepuntotr.com/diger-fiat-binek-modelleri/24106-fiat-bravo-multiair-1-4-140-ps.html

tayfux
27/08/2011, 01:18
değerler güzel uygun olabilir ah şu benzin fiyatları dedirtiyor adama..

VICEROY
27/08/2011, 08:41
Bahsettiğiniz aracı mayıs ayı başında sıfır satın aldığımı tanışma kısmında paylaşmıştım. Türkiyede hiçbir sitede bu modelle ilgili paylaşım henüz yok.Yazılanlarsa haberlerde yazılanların kopyala yapıştırından ötesi değil.
Multiair motor 2010 yılında en iyi motor ödülünü aldı. Durumu değerlendirmek ve gözlemlemek adına bu yeni üretimi punto evo da ilk sürdü pazara. Daha sonra 2011 baharında yakıt tüketimi çok olan t-jet motor a alternatif sunmuş oldu. Yakıtta ve performansta yaklaşık %15 geliştirme yakaladı. Aynı motoru daha sonra Alfa Romeo giulietta da kullandı. Hatta günümüzde milleti cezbeden opele can veren Opel Astra turbo da aynı motoru kullanıyor. Bir bakıma dünya pazarında motorlarını satan Fiat saygınlığını beyinlere kazıyor diyebiliriz.
Bravo da en güzel olan göğüsteki manuel sport tuşudur. İsterseniz çok kıvrak seri kullanırsınız ve hakkını verince çokda yakarsınız,ister sport tuşunu kullanmaz ve turbosuz haliyle ki o bile fazlasıyla yeterli az tüketim seçersiniz. Arabada kallite hissi ve güvenlik mükemmel.
https://a1108.hizliresim.com/11/8/27/4927.jpg (https://goo.gl/mc9cY)
https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/4951.jpg (https://goo.gl/mc9cY)
Sözde aynı segmentte olupta 122 hp , dar, basık ve donanım fakiri golf ile kıyasladığınızda Bravo daki full özellikleri olan golf den %25 daha hesaplı olduğunu görüyorsunuz.
https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/4955.jpg (https://goo.gl/mc9cY)
Unutmadan söylemek isterim 2005 de golf fsi comfort lıne sıfır almış ve 3 sene sonra elden çıkarmıştım. Kıyaslamaları marka şövanizmi yapmadan sahibi olarak kıyaslıyorum yanlış anlaşılmaya sebeb olmasın. :)
Bezer şekilde evo dynamıc multijet ile kıyasladığımda punto resmen gitmiyor hissi veriyor,göğüsteki kalite hissi gp den iyi olan evo Bravoya karşı basit kalıyor.Kapıları kapatırkenki tok ses gidiyor yerini klasik sac sesi alıyor. Bravo da özellikle arka kısım çok sağlam çift kat sac kullanılmış.Frenlere bakınca punto sert ve tepkili iken bravo yumuşak ve kademeli tepki veriyor.Açılır tavan evo da sonradan kondurulmuş emanet gibi duruyor dar tavanında,Bravo da ise daha geniş tavanında açık durumdayken bütünlüğü,devamlılığı tam sağlıyor. Kısaca ikisinin fulleri arasında 10.000 tl fark var ama inanın aradaki gerçek fark neredeyse her anlamda yaklaşık 2 kat.
https://a1108.hizliresim.com/11/8/27/5294.jpg (https://goo.gl/mc9cY)
https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/5308.jpg (https://goo.gl/mc9cY)
https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/5318.jpg (https://goo.gl/mc9cY)

sezerism
27/08/2011, 12:04
Merhaba nerdeyse sport stayl 'lı alacaktım ama son anda vazgectim.benim puntoyu ucuz fiyata saydılar ben şimdilik vazgeçtim.Hayırlı olsun

hfguler
27/08/2011, 14:35
bahsettiğiniz aracı mayıs ayı başında sıfır satın aldığımı tanışma kısmında paylaşmıştım. Türkiyede hiçbir sitede bu modelle ilgili paylaşım henüz yok.yazılanlarsa haberlerde yazılanların kopyala yapıştırından ötesi değil.
Multiair motor 2010 yılında en iyi motor ödülünü aldı. Durumu değerlendirmek ve gözlemlemek adına bu yeni üretimi punto evo da ilk sürdü pazara. Daha sonra 2011 baharında yakıt tüketimi çok olan t-jet motor a alternatif sunmuş oldu. Yakıtta ve performansta yaklaşık %15 geliştirme yakaladı. Aynı motoru daha sonra alfa romeo giulietta da kullandı. Hatta günümüzde milleti cezbeden opele can veren opel astra turbo da aynı motoru kullanıyor. Bir bakıma dünya pazarında motorlarını satan fiat saygınlığını beyinlere kazıyor diyebiliriz.
Bravo da en güzel olan göğüsteki manuel sport tuşudur. Isterseniz çok kıvrak seri kullanırsınız ve hakkını verince çokda yakarsınız,ister sport tuşunu kullanmaz ve turbosuz haliyle ki o bile fazlasıyla yeterli az tüketim seçersiniz. Arabada kallite hissi ve güvenlik mükemmel.
[ımg]https://a1108.hizliresim.com/11/8/27/4927.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
[ımg]https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/4951.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
sözde aynı segmentte olupta 122 hp , dar, basık ve donanım fakiri golf ile kıyasladığınızda bravo daki full özellikleri olan golf den %25 daha hesaplı olduğunu görüyorsunuz.
[ımg]https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/4955.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
unutmadan söylemek isterim 2005 de golf fsi comfort lıne sıfır almış ve 3 sene sonra elden çıkarmıştım. Kıyaslamaları marka şövanizmi yapmadan sahibi olarak kıyaslıyorum yanlış anlaşılmaya sebeb olmasın. :)
bezer şekilde evo dynamıc multijet ile kıyasladığımda punto resmen gitmiyor hissi veriyor,göğüsteki kalite hissi gp den iyi olan evo bravoya karşı basit kalıyor.kapıları kapatırkenki tok ses gidiyor yerini klasik sac sesi alıyor. Bravo da özellikle arka kısım çok sağlam çift kat sac kullanılmış.frenlere bakınca punto sert ve tepkili iken bravo yumuşak ve kademeli tepki veriyor.açılır tavan evo da sonradan kondurulmuş emanet gibi duruyor dar tavanında,bravo da ise daha geniş tavanında açık durumdayken bütünlüğü,devamlılığı tam sağlıyor. Kısaca ikisinin fulleri arasında 10.000 tl fark var ama inanın aradaki gerçek fark neredeyse her anlamda yaklaşık 2 kat.
[ımg]https://a1108.hizliresim.com/11/8/27/5294.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
[ımg]https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/5308.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
[ımg]https://b1108.hizliresim.com/11/8/27/5318.jpg[/ımg] (https://goo.gl/mc9cy)
uzun yıllar vw gurubu araçlar kullandım.. Golf sınıfın ismidir. Avrupanın her zaman en fazla satan otomobili.... 2011 yılındada aynı şekilde devam ediyor.... Tüm avrupada rakiplerinden pahalıya satılmasına rağmen.... Dizel jettamızı 460000 km de sattık... Halen sorunsuzdu... çok sağlam araçlar.... Insanın mantığı her zaman vw diyor... Ama bravo ve punto insanın duygularına hitap eden cok cekici araçlar...

VICEROY
27/08/2011, 15:37
izah etmek istediğim şu; araç seçimlerimde bir markanın herhangi modelini seçeceksem şahsen o modelin dünya çapında hangi kriterlere göre ne ödülü aldığına bakarım.Sonra mümkünse kiralar veya test aracına binerim. Herşey söylendiği ve yazıldığıyla örtüşüyorsa bu kez tercih ettiğim aracın ithalatçısına,servis yaygınlığına,parça bolluğuna,alıp satarken ettireceği minimum zarar değerlerine,performans,tüketim,güvenlik paketine bakarım. Bu şekilde yapılan sağlıklı analiz hata yapma şansını azaltır.
1999 yılında aldığım 4yaşındaki 320i arabamı 2004 te satarak yine Alman olsun vw golf olsun düşüncesi ile o döneme kadar yıllarca motorunu geliştirilmeden 8 valf seçeneğinden sıyrılmış, 16valf 115 hp ve 6 ileri vites comfort line aracı üretmesiyle bende sıfır golf almıştım. Yine o dönem bir araba dergisinde kıyaslamnın etkisindeydim BMW1 serisimi vw golf fsi mi şeklinde ki dergi yine bir numara vw şeklinde sloganıyla kıyaslamasını sonlandırmıştı. Halbuki olay bu kadar basit değildi. vw de vites araları dar,tüketim fazla,klıma açıksa yokuşta sollamada sıkıntılı,gaz seçeneğine geçilemeyen,göğüste kullanılan kalitesiz malzemenin solduğu ve kısaca üretiminin hata olduğunu kabul ederek daha 4. yılında tsi motora geçiş yapan bir araca yatırım yapmış oldum. Bu açıdan olaya baktığımızda takım tutma havasında sadece Alman olsun ne olursa olsun demek ciddi bir hata olur. Bravo konusuna gelince Fiat kuş ve tempra gruplarından sıyrılma aşamalarındayken, hiçbir ödülü hatta beklentisi dahi olmayan modelleri ürettiği dönemlerine bakılıpta o dönemin aynı segmentte golf'ü ile kıyaslamak yine yanlış olur ki o yıllarda benim seçim listemde fiat'ın hiç bir aracı yoktu. Yalnız 2006 yılından günümüze Fiatta devrim niteliğindeki değişim ve kazanılan her alanda ödüller artık bu markayıda dikkate almayı gerektiriyor ki Alfa'yı bünyelerine katmayı bırakın, opele motor satıpta dar boğazdan çıkarabilen bir firmayı Almanlara kabul ettiren İtalyanı takdirle karşılamak ve değerlendirmeleride bunu baz alarak yapmak lazım. vw golf'ün tsi 122 hp motor seçeneğine sahip full aracının Bravodan daha fazlası yok,daha kaliteli diyebileceğimiz kısmıda yok bildiğim kadar.Multiair motorun en iyi motor seçilmesinin de tsi motorun aldığı ödülden sonra alındığını göz önüne alırsak bu husustada öncelik yok,iç hacimin basıltılmış ve küçülmüş olması,aerodinamik yapının kutu gibi şekil almasıda dikkat çekici..
Internatıonal engıne of the year 2011 kıyaslamasında fiat multiair 248 puan ile 124 puanlı vw 1.4 litre tsi turbodan önde gelmiş ama vw nin 1.4 litre TSI Twincharger motorundan geride kalmıştır.

https://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_11/1_14.html

Para sahibinin,mal alıcısınındır. Her araç kullanıcısının kendi yaptığı tercihle mutlu ve kazasız yıllar geçirmesini temenni ederim. Yazdıklarımla ufkunuza yeni bir açı kazandırdıysamda ne mutlu bana.Saygılar... :)

hfguler
27/08/2011, 19:40
DÜŞÜNCELERİNİZE SAYGI DUYUYORUM.. FİYAT ATILIM İÇİNDE OLABİLİR. AMA AVRUPADAKİ EN COK SATAN 10 MODEL İÇİNDE 2011 YILINDA HİÇBİR FİAT MODELİ YOK... AVRUPADAKİ BÜYÜK OTOMOBİL DERGİLERİNİN HİÇBİRİNDE KARŞILAŞTIRMALARDA FİAT MODELLERİ YOK.. OPEL BÜTÜN TESTLERDE BÜTÜN KARŞILAŞTIRMALAR DA VAR. SATIŞ RAKAMLARINDA OPEL CORSA VE ASTRA AVRUPA DA İLK 10 OTOMOBİL İÇİNDELER... VW GOLF ZATEN HERZAMAN OLDUĞU GİBİ BİRİNCİ... İKİNCİ SIRADA POLO .... ÜÇÜNCÜ SIRADA FİESTA...
Hürriyet Avrupa - Avrupa'nın en çok satan arabaları (https://www.hurriyet.de/haberler/ekonomi/981595/avrupanin-en-cok-satan-arabalari)
AMACIM FİAT KÖTÜDÜR DEMEK DEĞİL.. YANLIŞ ANLAŞILMASIN... AMA BAHSETTİĞİNİZ KADAR İYİ NOKTA DA OLSAYDI AVRUPADA REKABET EDEBİLİRLERDİ... 2006 YILINDA CIKAN BİR ARACIN DİREKSİYON SİSTEMİ SORUNLU OLDUĞUNDA 2009 YILINDA HALA AYNI SİSTEMİ KULLANMIYOR DİĞER FİRMALAR... TÜRKİYE ŞARTLARINDA GENİŞ SERVİS AĞI, BAŞARILI İKİNCİ ELİ, KOLAY BULUNAN YEDEK PARÇASI, UCUZ İŞÇİLİK VE SERVİS MALİYETLERİ , REKABETÇİ FİYATLARI İLE BELKİ EN DOĞRU SEÇENEK TE OLABİLİR. HELE BİRDE YUKARI DA BAHSETTİM GİBİ DUYGULARINIZA HİTAP EDİYORSA KOLAYLIKLA TERCİH EDİLEBİLİR. BİR ARKADAŞIMDA 2000 MODEL GOLF BİRİN DE 2003 MODEL POLO VAR İKİSİ DE BENİM ARACIMDAN COK DAHA KONFORLU...

tayfux
27/08/2011, 20:28
hasan hocam sana yüzde yüz katılmakla birlikte ülke şartlarına göre araba alınması taraftarı olmuşumdur herzaman..yani somalide ferrari kullanan bir insan ustasını da alıp gelmesi lazım :) olay şu ki Türkiyede Fiat servis ağı ve 2.eli ile lider ama Almanyanda wv opel mercedes BMW daha mantıklı olabilir...şartlar bizi itiyor fiat almaya onun için arkadaşlar tercihlerinde haklılar bence..ama istanbulda yaşıyorsundur servis sıkıntın yoktur usta sıkıntın yoktur o zaman istediğine bin..ama köyde insanlar renault ve fiattan başka birşeye binerse herhangi bir arızasında başına bela olabilir..

VICEROY
27/08/2011, 21:27
Değerli Hasan kardeşim bende aynı samimiyet ve saygı esası ile paylaşım yapıyor ve bilgi paylaşımına devam ediyorum aksi takdirde cevaba gerek duymazdım.
Virgüller arası sıraladığınız ayrıntılarda hemfikir olduğumuz kesin.
Araba satış grafiği arabanın kalitesini belirleyecekse aşağıda verdiğim adrese göre fiat Türkiyede 77.000 satmış ta vw 54.000 satmış.
Türkiye'de en çok satan arabalar / - Hürriyet (https://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=9633&p=4&rid=4369)
Seçim kriterleri değişkenlik gösterebilir ama benim kriterim bu değil.Bmw ford tan az sattı diye kötü araç demiş gibi sonuçlar çıkar bu yaklaşımda. Üsteki yazımda verdiğim linkte ödül ve puan var bunlar satış cirosundan çok uzak puanlamalar. 2011 henüz 7.ayında. Alınan ödülde bu anlamda taze iken acele bir beklenti mantıklı olmaz. vw tsi motorda 1400cc ile 140hp üzeri motor seçeneklerini aşağı çekti bildiğiniz gibi yıpranma payının iç aksamda tavan yapmasından ötürü. 2004 ün baharında piyasaya sürülüpte maddi manevi insanların canını yakan bir fsi motor ve kalitesiz iç malzerme kullanan vw golf bugün benim için övülecek bir model olmuyor.Sıfırını yada üretimdeyken ikinci elini alıp halen parçalarına bağımlı her tüketicinin kızdığı nokta bu.Mıcrosoftta vista,vw de fsi hayal kırıklığı olarak paylaşılıyor yabancı sitelerde. Türkiyede bir araç satın alamak vergileriyle bir tanede devlete satın almak anlamına geldiğinden benzin örneği gibi pahada rekor olmuş oluyor. Dolayısıyla ekonomik sınıflamada Almanyada her kesimin bine bilmesi için olan 1 ve ya 3 serisi bizde zengin seçeneği oluyor ki bu avrupa pazarında düşünülürse vw,ford,opel..vs.. çok ucuz olmuş,bol satmış ve 5 sene sonra kullanma gitsine dönüşmüş oluyor. Bu şartları bizler yaşıyor olsak zaten ne işimiz var ford,opel ve ya fiat ile. :)

eexelanss
27/08/2011, 22:06
Bahsettiğiniz aracı mayıs ayı başında sıfır satın aldığımı tanışma kısmında paylaşmıştım. Türkiyede hiçbir sitede bu modelle ilgili paylaşım henüz yok.Yazılanlarsa haberlerde yazılanların kopyala yapıştırından ötesi değil.
Multiair motor 2010 yılında en iyi motor ödülünü aldı. Durumu değerlendirmek ve gözlemlemek adına bu yeni üretimi punto evo da ilk sürdü pazara. Daha sonra 2011 baharında yakıt tüketimi çok olan t-jet motor a alternatif sunmuş oldu. Yakıtta ve performansta yaklaşık %15 geliştirme yakaladı. Aynı motoru daha sonra Alfa Romeo giulietta da kullandı. Hatta günümüzde milleti cezbeden opele can veren Opel Astra turbo da aynı motoru kullanıyor. Bir bakıma dünya pazarında motorlarını satan Fiat saygınlığını beyinlere kazıyor diyebiliriz.
Bravo da en güzel olan göğüsteki manuel sport tuşudur. İsterseniz çok kıvrak seri kullanırsınız ve hakkını verince çokda yakarsınız,ister sport tuşunu kullanmaz ve turbosuz haliyle ki o bile fazlasıyla yeterli az tüketim seçersiniz. Arabada kallite hissi ve güvenlik mükemmel.


Sözde aynı segmentte olupta 122 hp , dar, basık ve donanım fakiri golf ile kıyasladığınızda Bravo daki full özellikleri olan golf den %25 daha hesaplı olduğunu görüyorsunuz.

Unutmadan söylemek isterim 2005 de golf fsi comfort lıne sıfır almış ve 3 sene sonra elden çıkarmıştım. Kıyaslamaları marka şövanizmi yapmadan sahibi olarak kıyaslıyorum yanlış anlaşılmaya sebeb olmasın. :)
Bezer şekilde evo dynamıc multijet ile kıyasladığımda punto resmen gitmiyor hissi veriyor,göğüsteki kalite hissi gp den iyi olan evo Bravoya karşı basit kalıyor.Kapıları kapatırkenki tok ses gidiyor yerini klasik sac sesi alıyor. Bravo da özellikle arka kısım çok sağlam çift kat sac kullanılmış.Frenlere bakınca punto sert ve tepkili iken bravo yumuşak ve kademeli tepki veriyor.Açılır tavan evo da sonradan kondurulmuş emanet gibi duruyor dar tavanında,Bravo da ise daha geniş tavanında açık durumdayken bütünlüğü,devamlılığı tam sağlıyor. Kısaca ikisinin fulleri arasında 10.000 tl fark var ama inanın aradaki gerçek fark neredeyse her anlamda yaklaşık 2 kat.

Merhabalar aracınız çok şık maşallah. Yazınızda geçen ufak bir cümleye istinaden düzeltme yapmak istedim mazur görün..
"ister sport tuşunu kullanmaz ve turbosuz haliyle ki o bile fazlasıyla yeterli" demişsiniz. Sport tuşu aracınızın sadece torkunu artırır buda turbonun basıncını artırmasıyla olur. buna istinadende gaz tepkimesi çok çabuk olur. yani torkunuz yükseldiği için daha seri hızlanırsınız birde ekstra direksiyonunuz sertleşir daha kolay bir şekilde kontralü sağlamanız için. 150 lik sport ta sesde gürleşiyor sport modda multiairde sesde değişme oluyormu bilemiyorum. Yani demek istediğim şu ki turbo ister sport modda olsun ister normal modda herzaman devrededir. Yani turbosuz hali diye birşey yoktur.
saygılar..

VICEROY
27/08/2011, 22:14
Teşekkürler,şehir içi trafiğinde sport tuşu devrede ve lambası aktif konumdayken aracın ivmesinin,tepkisinin çok fazla oluşu sıkışık şehir trafiğinde benim için avantaj olmaktan çıktığı gibi 100 km de basılı değil pozisyonuna göre ortalama 3-4 litre fazla yakmasına neden oldu. Ölçümü yol bilgisayarına göre yapmadım.Benim anlayışım depoyu fullerim her 100 km de tekrar fuller ve kaç litre tükettiğimi o şekilde ölçerim.
Her iki konumda da turbo devrede ise artan torkun yakıt ve ivme etkisi söz konusudur. Peki sport tuşu basılı değilken verdiği tork kaç biliyormusunuz kullanım kitabında bu bilgiler mevcut değil elimde. Bahsettiğiniz ayrıntıyı yabancı tanıtım sitesinde ingilizce dinlediğim halde kaçırmışım anlaşılan.Şimdiden teşekkürler.

ykaya1983
28/08/2011, 01:56
Değerli Hasan kardeşim bende aynı samimiyet ve saygı esası ile paylaşım yapıyor ve bilgi paylaşımına devam ediyorum aksi takdirde cevaba gerek duymazdım.
Virgüller arası sıraladığınız ayrıntılarda hemfikir olduğumuz kesin.
Araba satış grafiği arabanın kalitesini belirleyecekse aşağıda verdiğim adrese göre fiat Türkiyede 77.000 satmış ta vw 54.000 satmış.
Türkiye'de en çok satan arabalar / - Hürriyet (https://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=9633&p=4&rid=4369)
Seçim kriterleri değişkenlik gösterebilir ama benim kriterim bu değil.Bmw ford tan az sattı diye kötü araç demiş gibi sonuçlar çıkar bu yaklaşımda. Üsteki yazımda verdiğim linkte ödül ve puan var bunlar satış cirosundan çok uzak puanlamalar. 2011 henüz 7.ayında. Alınan ödülde bu anlamda taze iken acele bir beklenti mantıklı olmaz. vw tsi motorda 1400cc ile 140hp üzeri motor seçeneklerini aşağı çekti bildiğiniz gibi yıpranma payının iç aksamda tavan yapmasından ötürü. 2004 ün baharında piyasaya sürülüpte maddi manevi insanların canını yakan bir fsi motor ve kalitesiz iç malzerme kullanan vw golf bugün benim için övülecek bir model olmuyor.Sıfırını yada üretimdeyken ikinci elini alıp halen parçalarına bağımlı her tüketicinin kızdığı nokta bu.Mıcrosoftta vista,vw de fsi hayal kırıklığı olarak paylaşılıyor yabancı sitelerde. Türkiyede bir araç satın alamak vergileriyle bir tanede devlete satın almak anlamına geldiğinden benzin örneği gibi pahada rekor olmuş oluyor. Dolayısıyla ekonomik sınıflamada Almanyada her kesimin bine bilmesi için olan 1 ve ya 3 serisi bizde zengin seçeneği oluyor ki bu avrupa pazarında düşünülürse vw,ford,opel..vs.. çok ucuz olmuş,bol satmış ve 5 sene sonra kullanma gitsine dönüşmüş oluyor. Bu şartları bizler yaşıyor olsak zaten ne işimiz var ford,opel ve ya fiat ile. :)

Ağzınıza sağlık togay hocam.Konuya ayrıntılı objektif farklı araçları bizzat kullanan kişi olarak noktayı koymuşsunuz.Ayrıca fotoğraflar ve paylaştığınız teknik bilgiler de süper.

PredatoR
28/08/2011, 03:22
Opel'in Astrasında Avrupada dizeller 1.7 motorlu sanırım o yüzden gelmiyor bize. 1.3 95 beygirliklerde astra için az gibi bence ve çok pahalı o motora göre. Ayrıca otomatiş şanzıman seçeneği yok eskisi gibi astra dizellerde büyük bir eksi.

Eğer bravo 1.4 140 beygir multiair'da kendi bünyesinde olan ve Alfa Romeo'larda kullanılan çift sıralı otomatik şanzumanı kullansaydı tadından yenmezdi ve hiç düşünmeden alırdım. Şehir içi yakma fabrika değerleri 6.5 litreye kadar inerdi neredeyse.

VICEROY
28/08/2011, 07:41
Yunus,içine binipte kilometre yapmadığım hiçbir araç için kesin yargılama yapmam. Aynı yol şartlarında viraj,rampa,otoban vs.. uzun süre kullandığım hatta sahibi olduğum markaların modelleri hakkında kazanımlarımı paylaşıyorum ki forumun amacı bu zaten.
Fatih,bahsettiğin 1.3 95hp astranın kaputunun altındaki motor multijet zaten.GM-Powertrain diye bir şirket üretiyor opel'e satıyor. GM-Powertrain fiat-gm ortaklığıdır. motorlar mekanik olarak aynıdır ama ecu programları biraz farklıdır. Bunu Alman kabul ediyor. Saygılar.

hfguler
28/08/2011, 10:09
Değerli Hasan kardeşim bende aynı samimiyet ve saygı esası ile paylaşım yapıyor ve bilgi paylaşımına devam ediyorum aksi takdirde cevaba gerek duymazdım.
Virgüller arası sıraladığınız ayrıntılarda hemfikir olduğumuz kesin.
Araba satış grafiği arabanın kalitesini belirleyecekse aşağıda verdiğim adrese göre fiat Türkiyede 77.000 satmış ta vw 54.000 satmış.
Türkiye'de en çok satan arabalar / - Hürriyet (https://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=9633&p=4&rid=4369)
Seçim kriterleri değişkenlik gösterebilir ama benim kriterim bu değil.Bmw ford tan az sattı diye kötü araç demiş gibi sonuçlar çıkar bu yaklaşımda. Üsteki yazımda verdiğim linkte ödül ve puan var bunlar satış cirosundan çok uzak puanlamalar. 2011 henüz 7.ayında. Alınan ödülde bu anlamda taze iken acele bir beklenti mantıklı olmaz. vw tsi motorda 1400cc ile 140hp üzeri motor seçeneklerini aşağı çekti bildiğiniz gibi yıpranma payının iç aksamda tavan yapmasından ötürü. 2004 ün baharında piyasaya sürülüpte maddi manevi insanların canını yakan bir fsi motor ve kalitesiz iç malzerme kullanan vw golf bugün benim için övülecek bir model olmuyor.Sıfırını yada üretimdeyken ikinci elini alıp halen parçalarına bağımlı her tüketicinin kızdığı nokta bu.Mıcrosoftta vista,vw de fsi hayal kırıklığı olarak paylaşılıyor yabancı sitelerde. Türkiyede bir araç satın alamak vergileriyle bir tanede devlete satın almak anlamına geldiğinden benzin örneği gibi pahada rekor olmuş oluyor. Dolayısıyla ekonomik sınıflamada Almanyada her kesimin bine bilmesi için olan 1 ve ya 3 serisi bizde zengin seçeneği oluyor ki bu avrupa pazarında düşünülürse vw,ford,opel..vs.. çok ucuz olmuş,bol satmış ve 5 sene sonra kullanma gitsine dönüşmüş oluyor. Bu şartları bizler yaşıyor olsak zaten ne işimiz var ford,opel ve ya fiat ile. :) YANLIŞ ANLAŞILMAK İSTMİYORUM.GOLF 5 KASA İÇİN SÖYLEDİKLERİNİZ DE HAKLI OLABİLİRSİNİZ. BEN ŞU ANA KADAR 98 MODEL POLO CLASSIC , 2004 SEAT CORDOBA, 2006 VW CADDY, 2006 VW JETTA SAHİBİ OLDUM... 2007 SONRASI EKONOMİK SEBEPLERDEN 1995 MODEL UNO KULLANDIM. ŞİRKET ARACI OLARAK HALEN DAHA DOBLO KULLANMAKTAYIZ... BABAM 15 YIL BOYUNCA BİR RENT A CAR FİRMASININ EGE BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ, SON OLARAK TA BİR VW YETKİLİ SERVİSİNDE 10 YIL BOYUNCA SATIŞ SONRASI HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ YAPIP EMEKLİ OLDU. süper spor araçlar dışında her marka araca bindim ve bir çoğunu da kullandım. BEN DE ŞU ANA KADAR YAŞADIKLARIM VE GÖRDÜKLERİME DAYANARAK Bİ YORUM DA BULUNDUM. VW GOLF TARİHİNDE SADECE 1 KERE AVRUPADA YILIN OTOMOBİİLİ SEÇİLDİ. AMA AVRUPANIN GELMİŞ GEÇMİŞ EN FAZLA SATAN ARACIDIR. EVET Bİ ARAÇ AZ SATTIĞI İÇİN KÖTÜ ARAÇ DİYEMEYİZ.. .....AMA BİR ARAÇ AYNI SEKMENTTEKİ RAKİPLERİNDEN HEM UCUZ HEM DE AZ SATIYORSA BİR PROBLEM VAR DEMEKTİR. BMW LÜKS Bİ ARAÇTIR. ONU AUDİ VE MERCEDES MODELLERİYLE KIYASLAYABİLİRİZ. MESELA BMW 3 SERİSİ HEM AUDİ 4 VE MERCEDES C SERİSİNDEN HEM UCUZ HEM AZ SATIYORSA O ZAMAN AYNI ŞEKİLDE ONDADA SORUN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRÜM. AVRUPA DA TÜKETİCİ ÇOK BİLİNÇLİ MESELA EN BASİTİNDEN EURO NCAPTAN 5 YILDIZ ALMAYAN BİR ARACA PARA VERMEZLER...

eexelanss
28/08/2011, 12:28
Teşekkürler,şehir içi trafiğinde sport tuşu devrede ve lambası aktif konumdayken aracın ivmesinin,tepkisinin çok fazla oluşu sıkışık şehir trafiğinde benim için avantaj olmaktan çıktığı gibi 100 km de basılı değil pozisyonuna göre ortalama 3-4 litre fazla yakmasına neden oldu. Ölçümü yol bilgisayarına göre yapmadım.Benim anlayışım depoyu fullerim her 100 km de tekrar fuller ve kaç litre tükettiğimi o şekilde ölçerim.
Her iki konumda da turbo devrede ise artan torkun yakıt ve ivme etkisi söz konusudur. Peki sport tuşu basılı değilken verdiği tork kaç biliyormusunuz kullanım kitabında bu bilgiler mevcut değil elimde. Bahsettiğiniz ayrıntıyı yabancı tanıtım sitesinde ingilizce dinlediğim halde kaçırmışım anlaşılan.Şimdiden teşekkürler.


140lık multiair torku bilemiyorum ama 150 lik yanlış hatırlamıyorsam normal modda 206tork sport modda 230 tork olarak biliyorum.. Tahminimce 140lık ta ya budeğerlere sahiptir yada çok yakın değerlerdedir.
Sport mod birazdaha fazla yakıt harcamasına sebep oluyor. Ama kalkarken felan gaza dokunduğunuzda öne atlıyor resmen araç.