Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni araç aldım fakat beygir ve tork kaybı var
ertanbabs
21/08/2011, 04:55
Merhabalar bir punto multijet 1.3 75 hp motor özelliklerine sahip araç aldım. Fakat dyno testinde aracın beygir gücü 67 ve torku 160 çıktı. Testi yapan şahıslar bunun normal olduğunu motor durumunun gayet iyi olduğunu söylediler daha sonra servise gösterdik onlarda aynı şekilde motor durumunun iyi olduğunu söylediler. Araç 2006 model 88 bin km de servis bakımlı servisten başka hiç kimsenin eli değmemiş. Benim aklıma takılan şey bu beygir ve tork kaybı neden bu kadar fazla ve bu kaybolan gücü tekrar kazanmamızın yolları varmıdır? Şimdiden teşekkürler saygılar...
tmac_fuat
21/08/2011, 09:39
Dyno testlerinin 10-15 bg lik sapmalar gösterdiğini bile duymuştum, her dynoya güvenilmez diyorlar, fakat duyduğum bu, henüz dynoya sokmadım aracımı
StrawBeeRy
21/08/2011, 10:57
nerdeki dynoya çıkardınız tabiki Fuatında dediği gibi sapma olucaktır ama sizinki bozukmuş :)
Birkan61
21/08/2011, 13:50
Ben eski 92 HP'lik aracımı Dyno'ya sokmuştum, 87 HP olarak çıkmıştı.
Motorda hiç bir problem yoktu, yetkili servis ve kendi ustamız motorda birşey olmadığını onayladı. :)
Sapmalar oluyor sizde biraz fazla olmuş.
ertanbabs
21/08/2011, 16:42
acaba bunda aracın yağ bakımının yaklaşmasının fln bir rolü varmıdır?
düz bir yolda son hız denemesi yapın 165 ile 175 arasında bir sonuç alırsanız beygiri normal deyerlerdedir.torka gelince dik bir yokuşta kilima açık el frenini çekin arabayı kaldırın arka tekerler sürüklenirse torkun dumuda iyidir.
cemal arslan
21/08/2011, 18:18
1. dyno testine güvenmeyin
2. farklı yerlerde tekrar ölçtürün
3. mazotun kalitesi çekişi etkiler
4. hava filtresinin tıkanması çekişi etkiler
5. baskı balatanın durumu çekişi etkiler
6. enjektörlerin püskürtmesi çekişi etkiler
7. turbonun basıncı çekişi etkiler
8. debimetre yada n75 sensörünün durumu çekişi etkiler
bunlardan dolayı değerler farklı çıkabilir...
torka gelince dik bir yokuşta kilima açık el frenini çekin arabayı kaldırın arka tekerler sürüklenirse torkun dumuda iyidir.
valla...torku bilmem ama baskı balatayı sıyırmasa bile kesinlikle yakacaktır... :)
StrawBeeRy
21/08/2011, 19:53
düz bir yolda son hız denemesi yapın 165 ile 175 arasında bir sonuç alırsanız beygiri normal deyerlerdedir.torka gelince dik bir yokuşta kilima açık el frenini çekin arabayı kaldırın arka tekerler sürüklenirse torkun dumuda iyidir.
abi ne yaptın ya sakın sen böyle yapma olurmu öyle torku deneyeceğim diye baskı balatandan olma :)
benim ilk active aracım 75 likti dyno da 73 beygir çıkmıştı..yıllara bağlı olarak motorda kurum bağlama, aşınmalar, çizilmeler oluyor ve bu da beygir ve tork kaybına yol açabiliyor işte bunun için carbon clean yapılıyor araçlarımıza..ayrıca aracınız 75 beygir ama yere verdiği güç 75 değil işte dyno testi motorun beygirini değil yere verdiği gücü ölçer..
Merhabalar bir punto multijet 1.3 75 hp motor özelliklerine sahip araç aldım. Fakat dyno testinde aracın beygir gücü 67 ve torku 160 çıktı. Testi yapan şahıslar bunun normal olduğunu motor durumunun gayet iyi olduğunu söylediler daha sonra servise gösterdik onlarda aynı şekilde motor durumunun iyi olduğunu söylediler. Araç 2006 model 88 bin km de servis bakımlı servisten başka hiç kimsenin eli değmemiş. Benim aklıma takılan şey bu beygir ve tork kaybı neden bu kadar fazla ve bu kaybolan gücü tekrar kazanmamızın yolları varmıdır? Şimdiden teşekkürler saygılar...
iskitler mega otoya gelin düzgünce ölçelim hocam :)
her dyno düzgün ölçmez, bizimki net sonuç veriyor.
kaldıki 8 - 10 beygirlik kayıplar normaldir. egzost, hava filtresi, hava sıcaklığı herşey etmendir. susturucularada bakarız dolu ise değiştirirsiniz ya da bu şekilde devam edersiniz.
iskitler mega otoya gelin düzgünce ölçelim hocam :)
her dyno düzgün ölçmez, bizimki net sonuç veriyor.
kaldıki 8 - 10 beygirlik kayıplar normaldir. egzost, hava filtresi, hava sıcaklığı herşey etmendir. susturucularada bakarız dolu ise değiştirirsiniz ya da bu şekilde devam edersiniz.
bu cihazlar kalibrosyon yapılıyormu?
bu cihazlar kalibrosyon yapılıyormu?
tabi yapılıyor.
birde cihazın durumuda önemli. neticede tekerleklere karşı bir güç uygulanarak değerler ölçülüyor. kaşar olmuş bir cihaz beygiri fazla ya da az gösterebilir.
ayrıca biz cihaza ölçüm yapılan değerleri kendimiz giriyorz. lastik ebatı, testin başlayacağı devir v.s. başka yerlerde lastik ebatı bile girilmeden yalan yanlış expertiz yapıyorlar.
ankarada oto expertiz konusunda iddalıyızdır :) (aracı lifte kaldırıp 20 yıllık ustalar inceliyor, boya ölçümü makina dışında gözlede yapıyoruz, bazen makinanın göstermediği boyalı yerleri teşhis ediyoruz.)
ertanbabs
22/08/2011, 04:51
90 binlik bakımdan sonra geleyim de bi performans testi yapalım ozaman.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.