Orijinalini görmek için tıklayınız : Beygir gücü mü - tork gücü mü? İşte cevabı..
StrawBeeRy
02/08/2011, 22:21
tork aracın bir devirde verdiği gücün devir sayısına oranıdır. devir sayısı düşük iken yüksek güç üretebilen araçların maksimum torku yüksek oluyor. bundan dolayı aracın maksimum torkunu yazarken yanında devir sayısını yazar. dizel araçlarda düşük devirlerde bile yüksek güç üretilebildiği için araçların maksimum torkları yüksektir. bu tip araçları kullanırken örneğin yokuş çıkarken benzinli araçta vites düşürmeniz gereken bir devre kadar düştüğünüz halde dizel bir araç hala zorlanmadan gider. dizeller düşük devirlerde de yüksek güç üretebildiklerinden kamyon ve traktörlerde tercih sebebidirler. ancak yüksek devirlere çıktıkca dizel motorların güç eğrilerinin düştüğünü göreceksiniz(turbosuzlarda). yani benzinli araç için araç devri yükseldikçe arabanın çekişinin arttığını hissederken dizellerin daha hissiz olduğunu farkedilir. bence şehir içinde torku yüksek araçları kullanmak daha zevkli. uzun yolda ise gücü yüksek araçlar daha heyecan veriyor.
yani tork önemldir !
alıntı
yeni nesil dizellerde tork olmasa zaten binilmez..
StrawBeeRy
02/08/2011, 23:01
aynen öyle abi düşünsene 1.3 multijet dizel ama turbosuz :D
aynen öyle abi düşünsene 1.3 multijet dizel ama turbosuz :D
öldürür yolda :)
hsncck26
03/08/2011, 00:26
aynen öyle abi düşünsene 1.3 multijet dizel ama turbosuz :D
onu bırak 2.0 turbosuz dizeller bitaraflarını toplayamıyor. turbo olmasa küçük hacmli dizeller bir hiç :D
yaşasın yüksek devr bandı :kicking0:
at ile öküz gücü kıyaslaması yapılır genelde
bundan sonra araç alırken krıterlerime alacağım konudur tork.
1750-4000 devir arasında max 260 NM Tork inanılmaz zevkli oluyor...:)
ultraslan33
03/08/2011, 13:06
valla araç coştukça coşuyor bende de bi keyf:)
cemal arslan
03/08/2011, 14:01
bir çok araç...üst devirde kırmızıya yaklaştıkça güç kaybeder....
bunu yazılımdan görebiliyorum
en son peugeot 407 hdi 1600 110hp de gördüm...4200 den sonra hem enjektör hem turbo azalıyor...oysa 4500-5000 devir çok rahat basıyor
bmw 530 230hp benzinli atmosferik...5500 den sonra enjektörleri kısmışlar...oysa araba 6500 de redline giriyor...yani araç sahibi 6500 de giderken aslında maksimum gücü kullanmış olmuyor...
dizel araçta tork faktörü...piston kolundan kaynaklanıyor.
dizel motorda piston kolu uzundur benzinlide kısadır
bu yüzden 2 bin rpm de dizel daha fazla güç verirken benzinli veremez...
benzinli maksimum gücü üstte verir...ama yine tork üretemez beygir verir...
Beygir gücü mü - tork gücü mü?
Ben iman gücü diyorum :dj:
StrawBeeRy
03/08/2011, 14:05
bir çok araç...üst devirde kırmızıya yaklaştıkça güç kaybeder....
bunu yazılımdan görebiliyorum
en son peugeot 407 hdi 1600 110hp de gördüm...4200 den sonra hem enjektör hem turbo azalıyor...oysa 4500-5000 devir çok rahat basıyor
bmw 530 230hp benzinli atmosferik...5500 den sonra enjektörleri kısmışlar...oysa araba 6500 de redline giriyor...yani araç sahibi 6500 de giderken aslında maksimum gücü kullanmış olmuyor...
dizel araçta tork faktörü...piston kolundan kaynaklanıyor.
dizel motorda piston kolu uzundur benzinlide kısadır
bu yüzden 2 bin rpm de dizel daha fazla güç verirken benzinli veremez...
benzinli maksimum gücü üstte verir...ama yine tork üretemez beygir verir...
aynen abi babamın arabada denedim babamda era var devir 4.500 de kesiyor devir saati gidiyor ama araba gitmiyor devir 5.500e kadar gidiyorda arabada hiç oynama olmuyor dediğin gibi kırmızıda güç kaybediyor
turbo araçları keyifli yapan tek şey tork :)
turbo araçları keyifli yapan tek şey tork :)
1.4 multiair 140 bg. bravoda t-jetten daha çok tork ve beygir var... yakıtıda daha az...
StrawBeeRy
03/08/2011, 16:01
1.4 multiair 140 bg. bravoda t-jetten daha çok tork ve beygir var... yakıtıda daha az...
230 Nm tork var..
Bravo 1275 kg
T-jet 1155 kg arada 120 kg fark var :)
1.4 multiair bravo her yönden avantajlı ağır olmasına rağmen...
StrawBeeRy
03/08/2011, 16:23
aynen abi :)
beygir araba sattırır tork yarış kazandırır :)
Bravo 1.6 MULTIJET 16V 120 HP 300nm tork güç üretiyor peki 1.4 multi air mi 1.6 120bg multijetmi bence multijet
Bravo 1.6 MULTIJET 16V 120 HP 300nm tork güç üretiyor peki 1.4 multi air mi 1.6 120bg multijetmi bence multijet
multiair kesinlikle...
Bravo 1.6 MULTIJET 16V 120 HP 300nm tork güç üretiyor peki 1.4 multi air mi 1.6 120bg multijetmi bence multijet
Kesinlikle 1.4 Multiair 140 hp, hatta o kadar üzüldüğüm bir konu var ki bizim evo ların 135 hp likleri gelmiyor, uyuz oldukça oluyorum...Kardeşim getirin özel siparişle desinlerki 3,200 TL veya X lira fark var isteyen versin, bu nasıl iş anlamıyorum
StrawBeeRy
05/08/2011, 00:13
Bravo 1.6 MULTIJET 16V 120 HP 300nm tork güç üretiyor peki 1.4 multi air mi 1.6 120bg multijetmi bence multijet
hangi anlamda?drag&roll?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.