Orijinalini görmek için tıklayınız : aurigold boya koruma yardım
bzekmekcioglu
30/07/2011, 01:05
arkadaslar gecenlerde de acmıstım benzer bir konu sürekli kafanızı sisirmek gibi olmasın da... diğer markalara gücüm yetmiyor aurigold yapan bir yer fiyat olarak(boya-motor-ic-dış koruma) cila yapıyormus 85 tl... bir de sonax yapan bir yer var burası sadece dıs koruma 60 tl... ya bunları yaptıracagım ya da hic bulasmayacagım ama rengimi de yitirmek istemiyorum... bir yandan da yaptırırsam boya garantisine herhangi bir zarar verir miyim diye düsünüyorum ltfen acil fikirr verin anlamıyorum fazla bu konuları ama diğerlerini yaptıramam
denizhamamcioglu
30/07/2011, 20:15
Eğer aracınız yeniyse, yıkama çizikleri çok fazla yoksa ve bütçeniz kısıtlıysa Meguiar's Türkiye | En Yeni Araç Cilaları | Metal Parlatıcılar | Deri Temizleyiciler | Çizik Gidericiler | Araç Bakım Aksesuvarları (https://www.meguiars.com.tr) sayfasından bir adet şampuan (Gold Class (turuncu renkli) ya da Wash&Wax (sarı renkli)), bir adet mikrofiber bez, bir adet de NXT wax (internette de satanlar mevcut) alın. Bunların size maliyeti aşağı yukarı 90 TL olacak ve sizi minimum 1-2 sene idare edecektir. Artı olarak bahsettiğiniz firmaların kullandığı ürünlerden de çok daha iyi koruma sağlayacaktır.
Bu ürünleri uygulayabilmek için özel bir beceri gerekmiyor. Basit bir şekilde NXT kutusunun içinden çıkan uygulama pediyle NXT wax ı araca uyguluyorsunuz, kuruyunca siliyorsunuz. Yarım saat falan sürüyor. Herhangi bir riski ya da zararı kesinlikle yok (kullandığınız ürün wax. Aşındırıcı bir ürün değil.). 2 ayda bir uygulasanız 1-2 sene çok rahat yeter.
Motor koruma olayını da hiç anlamamışımdır. Motorun plastik aksamlarına sıkılan torpido sütü gibi bir ürünle biraz parlaklaştırılıyor hepsi bu. Yani motor tozlandığı-kirlendiği zaman yıkatmanız daha mantıklı geliyor bana.
Artı olarak aracınızı mutlaka araç şampuanıyla yıkayın. Bagajınızda mutlaka bir araç şampuanı olsun. Fırçasız köpüklü yıkama yapıyoruz diyen yerlerin çoğunun kullandığı ürünler katildir. Aracın üzerinde wax (koruma) falan bırakmaz.
bzekmekcioglu
30/07/2011, 23:24
cok tşk ederim deniz bey önerilerinizi dikkate alacagım sanırım bu gidisle boya korumadan vazgectm gibi:S
StrawBeeRy
30/07/2011, 23:32
Motor koruma olayını da hiç anlamamışımdır. Motorun plastik aksamlarına sıkılan torpido sütü gibi bir ürünle biraz parlaklaştırılıyor hepsi bu. Yani motor tozlandığı-kirlendiği zaman yıkatmanız daha mantıklı geliyor bana.
hemen bunu açıklayayim yanlışı düzeltelim.
motor koruma nedir?
boya koruma nedir?
işte bu ikisi aynıdır.nasıl yani diyeceksiniz arabanıza boya korumayı neden yaptırıyorsunuz?güneş ışını,kuş pisliği,yağmur,çamur vs korumak için değilmi.boya koruma silikonize bir madde olduğu için aracınızın boyasını korur canlı ve parlak kalmasını sağlar.zaten işe yaramasa adam 200.000 liralık arabasına yaptırmaz.motor korumada aynıdır.o sıkılan şey silikonize maddedir plastik aksamları orjinal renginde tutar,metal aksamlarında paslanmasını önler ama her motor koruma yapan yer bu ürünü kullanmaz genelde torpido sütü sıkarlar.
denizhamamcioglu
31/07/2011, 04:25
Ülkemizde ne yazık ki herşeyin "koruması" çıkmış durumda. hepsiburada.com'da bile lastik parlatıcı ürünlerin bazılarının açıklamasında "lastik koruma" deniyor. Ki bu komik bir durum. Torpido, göğüs, kapılardaki plastik aksamlar ya da dış plastiklere (tampon, çıtalar, bizim araçlarımızda silecek fıskiyelerinin olduğu plastik aksam gibi) bu tarz uygulamaları anlıyor ve aynı zamanda uyguluyorum (göğüse deli dehşet parlatıcılar sürüp kendimi kör etmiyorum tabii ki, Meg Natural Dressing tercihim.).
Motor plastikleri için ise Türkiye'de sanmıyorum ki bir uygulayıcı tutupta 303 Aero Space Protectant gibi işin hakkını veren ürünler kullansın. Artı olarak metal aksamlara herhangi bir ürün sıkıldığını hiç görmedim (yurtdışı forumlarda arada sırada krom boruları metal polish tarzı ürünlerle parlatıyorlar hepsi bu.). Zaten bir plastiğin renginin atmasının en önemli sebebi güneştir ki (ısı değil, UV ışını rengi attırır. Buna en önemli kanıt ise ısı tabancasıyla dış plastik aksamların orjinal rengine geri döndürülmesi olayıdır.) , motor hepimizin bildiği üzere güneş ışığına maruz kalmaz. Dolayısıyla UV korumasına da gerek duymaz. Toz tutmayan anti-statik özelliğe sahip bir ürün mantıklı olabilir. Aslında ben yapılan uygulamaya değil "motor KORUMA" lafına gıcık oluyorum. Kaputu açtığınızda daha parlak plastik aksamlara sahip olan bir motorla karşılaşıyorsunuz hepsi bu. Kullanılan ürünlerin bir şeyden koruduğu falan yok yani (303 dediğim ürün iyi bir UV koruyucusu ancak az önce bahsettiğim gibi motora UV ışını gelmiyor.). Ve yine şöyle bir durum söz konusu; kullanılan ürünler kalitesiz ya da ısıya dayanıksız olduğu için motor ısısını yiyince zaten ömrü felaket kısalıyor. Meguiar's gibi kaliteli bir ürün bile sadece kış güneşi yiyen ön göğüste 1-2 haftada etkisini kaybediyor.
Bir de şuna değinmeden geçemeyeceğim. Kullanılan boya koruma ürünleri çok çeşitli içeriğe sahipler. Wax denilen ürünler tamamen doğal içeriğe sahipken (Sonax'tan falan bahsetmiyorum. Collinite, Dodo Juice, Swissvax, Victoria Wax gibi kaliteli, bu işte uzmanlaşmış firmalardan bahsediyorum.), sealent tipi ürünler silikon, teflon, seramik (Gtechniq, Cquartz vs) ya da çeşitli polimerler ihtiva edebiliyorlar. Yani tümü silikonize değil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.