PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nedir Bu Dereceli Egzantrik Denilen Şey?



StrawBeeRy
29/07/2011, 23:37
Egzantrik Milinin Derecesini Arttırmak
Motor gücünü arttırmayı sağlayan yöntemlerden biride standarttan daha yüksek dereceli Egzantrik mili takmaktır.

Milin görevi emme ve egzost sübaplarını kontrol etmektir. En eski ve verimli yollardan biri olan Egzantirik mili modifikasyonu sonucunda %35 e varan güç artışı sağlanabilir.

Yüksek dereceli versiyonlar, süpapların açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına birim zamanda daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlıyor.

Dolayısıyla daha fazla yanma gerçekleşiyor. Buda daha fazla güç anlamına geliyor. Milin üzerindeki kamların açıları ve yapışma göre tork yada güç etkileniyor. Sivri kamil miller, süpapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamlar gücü artırmak için tercih ediliyor. Yuksek dereceli egzantrik milleri, motorun rolanti devrini de yükseltiyor. Ancan bunu yaparken motorun rolantide dengesiz çalışmasına neden olabiliyor. Verimli bir modifikasyon işlemi için, egzantrik milinin dışında supapların hareketini sağlayan diger mekanik ve elektronik parçaların da geliştirilmesinde yarar var. Örnegin süpaplar, süpap yayları, egzantrik mili kasnakları, beyin programı, ateşleme sistemi gibi.

LIFT:
Lift, eksantrik milinin sübaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.

DURATION:
Sübapin yatağından çıktığı zamanki derece ölçümüdür.

OVERLAP:
Giriş ve çıkış subaplarının aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.

POWER BAND:
Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.

Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir:
Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilecek kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100 bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler

alıntı..

Dj Locness
29/07/2011, 23:42
yakıt tüketimide bir hayli fazlalasıyor o zaman ??

StrawBeeRy
29/07/2011, 23:43
olsun o kadar :)

Dj Locness
29/07/2011, 23:50
bizim için fazla :D

tayfux
29/07/2011, 23:50
vti motorlarda bunun etkisi çok fazla :)

StrawBeeRy
29/07/2011, 23:57
aynen öyle japon motorlarında çok iyi değerler elde ediliyor :)

tayfux
30/07/2011, 00:07
aynen öyle japon motorlarında çok iyi değerler elde ediliyor :)
aynen mert çok fena değerler hemde :)

StrawBeeRy
30/07/2011, 00:28
aynen mert çok fena değerler hemde :)
dur sana bir video linki atayim vtıda son nokta olan bir araç :)

‪HULK akhisar Drag way 24.07.2011‬‏ - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ErG2nO0_TfI&feature=share)

tayfux
30/07/2011, 00:38
dur sana bir video linki atayim vtıda son nokta olan bir araç :)

‪HULK akhisar Drag way 24.07.2011‬‏ - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ErG2nO0_TfI&feature=share)
mert zaten biliosun HULK efsane bir araç..o araca orj motora hiç güçlendirmesiz 1.8 bar turbo bastılar baya bi uzun süre ama yine de makina gitti...şimdilerde motorunu yapıyorlar diye biliyorum..

StrawBeeRy
30/07/2011, 00:44
mert zaten biliosun HULK efsane bir araç..o araca orj motora hiç güçlendirmesiz 1.8 bar turbo bastılar baya bi uzun süre ama yine de makina gitti...şimdilerde motorunu yapıyorlar diye biliyorum..

bu video geçtiğimiz hafta çekildi abi yarışı canlı seyrettim.ama dediğin gibi HULK gerçekten yılların makinası bilmeyen yoktur şuan gene güçlendirme yapıyorlarmış önümüzdeki ay tekrar manisaya draglara gidicekler bu sefer sanırım sınıf 5 te yarışıcak geçen haftaki yarışta sınıf 4 te birinci olmuştu

tayfux
30/07/2011, 00:51
bu video geçtiğimiz hafta çekildi abi yarışı canlı seyrettim.ama dediğin gibi HULK gerçekten yılların makinası bilmeyen yoktur şuan gene güçlendirme yapıyorlarmış önümüzdeki ay tekrar manisaya draglara gidicekler bu sefer sanırım sınıf 5 te yarışıcak geçen haftaki yarışta sınıf 4 te birinci olmuştu
sen pınarbaşındaki yarışlara gidiyor musun?

cemal arslan
30/07/2011, 00:55
Yüksek dereceli versiyonlar, süpapların açılma ve kapanma zamanlarını uzun tutarak yanma odasına birim zamanda daha fazla yakıt ve hava girmesini sağlıyor..........

yakıtın burada bir ilgisi yok...yakıt püskürmesi ile egzantrik arasında bir rol yok...
enjektörler yakıtı beyinden gelen sinyal ile püskürtür...



daha fazla atık gaz çıkar daha fazla temiz hava girer...

StrawBeeRy
30/07/2011, 00:59
sen pınarbaşındaki yarışlara gidiyor musun?
hayır abi daha önce abim katılmıştı 2006 senesinde konya draglarında sınıf 2 de birinci,pınarbaşı draglarında sınıf 2 de ikincilik elde etmişti.hani amerikan arabaları seyircilerin üzerine daldı ya o yarış işte.

tayfux
30/07/2011, 01:04
hayır abi daha önce abim katılmıştı 2006 senesinde konya draglarında sınıf 2 de birinci,pınarbaşı draglarında sınıf 2 de ikincilik elde etmişti.hani amerikan arabaları seyircilerin üzerine daldı ya o yarış işte.
anladım kardeşim bi ara bende uğraştım da devamı gelmedi ama ileride tekrar düşünüyorum honda alemlerine girmeyi :)

StrawBeeRy
30/07/2011, 01:07
anladım kardeşim bi ara bende uğraştım da devamı gelmedi ama ileride tekrar düşünüyorum honda alemlerine girmeyi :)
aynen abi bizde tekrar vtı yapıcaz ama daha sırası var :) 1-2 ay içinde bizim kara böceği satıp t-jetten başlicaz bu arada buradan söyliyim belki gören olur t-jetle takas isteyen olursa yapabiliriz

emre1307
02/08/2011, 15:15
puntoya dereceli koyan var mi?

StrawBeeRy
02/08/2011, 15:16
puntoya dereceli koyan var mi?

bildiğimiz yok ama Ertuğ koyuyor yakında alınacak sonuçları hep beraber seyredicez

emre1307
02/08/2011, 15:30
bildiğimiz yok ama Ertuğ koyuyor yakında alınacak sonuçları hep beraber seyredicez

Allah utandirmasin istedigi sonuclari alir insallah bende merak ediyorum

takres
02/08/2011, 16:24
anladım kardeşim bi ara bende uğraştım da devamı gelmedi ama ileride tekrar düşünüyorum honda alemlerine girmeyi :)


benzin ucuzlarsa beni de sok hocam alemlere :)